کمپانی ترایومف اعلام کرد تستهای پروتوتایپ موتورسیکلت الکتریکی TE-1 را کامل کرده است. به عنوان اولین محصول الکتریکی از شرکتی مشهور و کاربلد در این زمینه، انتظارات از این موتورسیکلت بدون آلایندگی بالا بوده و اگرچه لذت بردن از یک محصول بین مالکان تفاوتهای زیادی خواهد داشت اما به سختی میتوان گفت تریومف هرکاری انجام داده تا موتورسیکلتی عالی را عرضه کند. اما این شرکت از تستهای TE-1 چه چیزهایی فهمیده است؟ تمامی جزئیاتی که تاکنون تیم تریومف منتشر کرده به شرح زیر است. اول اینکه حداکثر قدرت ادعایی برابر با ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور نیز ۱۰۸ نیوتون متر خواهد بود. وزن این موتورسیکلت نیز به ۲۲۰ کیلوگرم میرسد.
تریومف میگوید:
این موتورسیکلت ابعاد فیزیکی قابلمقایسهای با استریت تریپل دارد اما ارگونومی، ژئومتری و توزیع وزن آن به موتورسیکلت اسپید تریپل نزدیکتر خواهد بود
شعاع حرکتی TE-1 چقدر خواهد بود؟ این شرکت مدعی برد ۱۶۰ کیلومتری با یکبار شارژ شده است. البته باید دانست شعاع حرکتی موتورسیکلتهای الکتریکی با توجه به فاکتورهای مختلف متفاوت خواهد بود. رانندگی سریع، تهاجمی و در مسیرهای سربالایی میتواند نتایج متفاوتی نسبت به سواری آرام و پایدار داشته باشد. TE-1 همچنین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت رسمی ۳.۶ ثانیهای خواهد داشت و برای رسیدن از سکون به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت نیز به ۶.۲ ثانیه زمان نیاز خواهد بود. فعلاً حداکثر سرعت رسمی این موتورسیکلت اعلام نشده اما ترایومف میگوید برای شارژ ۸۰ درصدی باتری فقط به ۲۰ دقیقه زمان نیاز خواهد بود.
در حال حاضر مطمئن نیستیم که این موتورسیکلت برای دستیابی به زمان شارژ کوتاه از چه نوع شارژری استفاده خواهد کرد اما احتمالاً نوعی شارژر سریع DC خواهد بود. ترایومف در فاز نهایی تست این موتورسیکلت از برندون پاش قهرمان مسابقات دیتونا ۲۰۰ دعوت کرد تا به بررسی این محصول کمک کند. او همچنین نسخه نهایی پروتوتایپ TE-1 را در پیست راند و تجربه او از این محصول به شرح زیر است:
پاسخ گاز در TE-1 به نوعی باورنکردنی بوده و بسیار گشتاور بالایی دارد و زمانی که اولین بار گاز را لمس میکنید قدرت آنی را حس خواهید کرد و من این را به عنوان سوارکار موتورسیکلتهای مسابقهای بسیار دوست دارم. TE-1 تجربه فوقالعادهای را به من ارزانی داشت. TE-1 به طرزی باورنکردنی سریع بوده و همانند دیوانهها شتاب میگیرد
حالا که تستهای نسخه پیشتولیدی TE-1 تکمیل شده باید منتظر معرفی نسخه تولیدی باشیم و شاید تغییراتی در آن رخ دهد. استایل پروتوتایپ این موتورسیکلت بازخوردهای بسیار مثبتی داشته و امیدواریم در نسخه نهایی تغییر نکند.
AMIR / ARMI
۲۳ تیر ۱۴۰۱Trumph برند فوق العاده با اصالتی هستش
من عاشق مدل bobber این برند هستم
مهدی
۲۳ تیر ۱۴۰۱ا
تریومف عجب موتور برقی زده
MAJking2
۲۳ تیر ۱۴۰۱نسبت وزن و قدرت اصلا در حد یک ناکد تحاجمی نیست در ضمن اینکه این سبک موتورها دائما درحال شتاب گیری های ناگهانی هستن و این عمل در دفعات زیاد در طول یکبار شارژ میتونه باعث کاهش عملکرد بشه و این روند زیاد برای یک موتور جذاب نیست حتی در سربالایی ها هم گفته شده که باعث کاهش طول حرکت میشه، و نکته اصلی نداشتن صدای جذاب سه سیلندر های ترایومف هست این موتور ازش بی بهره هست؛ درکل بنظرم تا وقتی که میشه موتور سیکلت درون سوز تهیه کرد جایگزین کردنش با این الکتریکی ها اشتباه محض هست.
محمد
۲۳ تیر ۱۴۰۱مشخصات فنی و وزنش نسبت به همتای بنزینش جالب نیست برد کمی هم داره که قطعا با رانندگی اسپرت یا دو ترک خیلی کمتر هم میشه برعکس ماشینای برقی که به بلوغ نسبی رسیدن موتور های برقی زمان بیشتری نیاز دارن تا به بلوغ برسن تو موتورسیکلت های برقی فعلا اسکوتر ها تا حدودی خریدشون منطقیه
نوید AJ
۲۴ تیر ۱۴۰۱تلفظ: تِرایِمف