موتورسیکلت

ترایومف تایگر 1200 مدل 2022، آماده برای ماجراجویی!

شرکت ترایومف چند هفته‌ای بود که تیزرهایی از مدل ۲۰۲۲ سبد محصولات تایگر ۱۲۰۰ را منتشر می‌کرد. هم‌اکنون انتظارات به سر آمده و هر ۵ نسخه جدید از تایگر ۱۲۰۰ معرفی شده‌اند. در حال حاضر ماجراجویی در طبیعت به شما بستگی دارد زیرا ترایومف می‌خواهد مسیر تردد شما را با ارائه نسخه‌های جاده‌ای تایگر ۱۲۰۰ جی تی و مدل‌های آفرود تایگر ۱۲۰۰ رالی راحت‌تر کند. این موتورسیکلت‌ها با استانداردهای آلایندگی یورو ۵ هماهنگی داشته و یک دگرگونی کامل را تجربه کرده‌اند.

پیشرانه

خانواده تایگر ۱۲۰۰ مدل ۲۰۲۲ کاملاً به‌روز شده و اگرچه از همان پیشرانه ۱۱۶۰ سی‌سی بکار رفته در مدل جدید اسپید تریپل استفاده می‌کنند اما ترایومف گفته که این پیشرانه را برای استفاده در خانواده تایگر ۱۲۰۰ بهینه کرده است. قدرت این پیشرانه برابر با ۱۴۸ اسب بخار می‌باشد. ترایومف در این پیشرانه از میل‌لنگ کاراتری استفاده کرده است. همچنین گفته می‌شود پیشرانه یاد شده حس درگیر کننده تری داشته و صدای آن نیز با بالا رفتن دور گیراتر می‌شود.

شاسی

قطعاً برای شما اتفاق افتاده که مدت زیادی یکی از دوستان خود را ندیده و پس از مدتی با دیدن او سورپرایز می‌شوید چراکه او با ورزش کردن بدن فوق‌العاده‌ای را ساخته است. اگرچه نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد اما به نظر می‌رسد همین موضوع درباره تایگر ۱۲۰۰ جدید هم رخ داده است. شاسی این موتورسیکلت‌ها هدفمندتر از هر زمان دیگری طراحی شده و حتی باعث کاهش ۲۵ کیلوگرمی وزن نسبت به نسل قبلی شده‌اند.

یکی از عناصر متعددی که ترایومف روی بهبود آن‌ها تأکید داشته بازنگری در فریم بوده است. به همین خاطر یک ساب فریم آلومینیومی در تایگر ۱۲۰۰ نصب شده و بنابراین سوارکاران می‌توانند به راحتی آن را در صورت نیاز تعویض کنند. ارتفاع صندلی نیز قابل تنظیم بوده و حتی صندلی کم ارتفاع نیز قابل سفارش می‌باشد.

یکی از بخش‌هایی که باعث کاهش وزن شده استفاده از باک سوخت آلومینیومی در این موتورسیکلت‌ها می‌باشد. این تصمیم نه تنها باعث کاهش وزن موتورسیکلت شده بلکه باعث شده بخش بالایی این خانواده سبک‌تر از قبل باشد. مدل‌های تایگر ۱۲۰۰ جی تی، جی تی پرو و رالی دارای باک سوخت ۲۰ لیتری بوده درحالی‌که در مدل‌های جی تی اکسپلورر و رالی اکسپلورر از باک سوخت ۳۰ لیتری استفاده شده است.

سیستم تعلیق و ترمز

سیستم تعلیق نیمه فعال به‌صورت استاندارد در تمامی نسخه‌ها بکار رفته و مدل‌های جی تی دارای بازه حرکتی ۲۰۰ میلی‌متری هستند درحالی‌که بازه حرکتی سیستم تعلیق مدل‌های رالی به ۲۲۰ میلی‌متر می‌رسد. ترمزهای جلو شامل کالیپرهای مونوبلاک برمبو با دیسک‌های ۳۲۰ میلی‌متری می‌باشد. ترمزهای عقب نیز دارای کالیپر تک پیستونه برمبو با دیسک ۲۸۲ میلی‌متری هستند. همچنین سیستم ABS نیز به‌صورت استاندارد وجود دارد.

ترایومف تایگر ۱۲۰۰ جی تی، جی تی پرو و جی تی اکسپلورر از رینگ‌های آلیاژی آلومینیومی ۱۹ و ۱۸ اینچی استفاده می‌کنند. این رینگ‌ها توسط لاستیک‌های متزلر تورانس احاطه می‌شوند. برای مالکانی که آفرود را دوست دارند چرخ های تیوبلس با رینگ‌های ۲۱ اینچی در جلو و ۱۸ اینچی در عقب ارائه شده‌اند.

شاید یکی از وجه تمایزهای این ۵ موتورسیکلت وزن آن‌ها باشد که خیلی هم سورپرایز کننده نیست زیرا از تجهیزات متفاوتی استفاده می‌کنند. وزن این موتورسیکلت‌ها به شرح زیر است:

  • تایگر ۱۲۰۰ جی تی: ۲۴۰ کیلوگرم
  • تایگر ۱۲۰۰ جی تی پرو: ۲۴۵ کیلوگرم
  • تایگر ۱۲۰۰ جی تی اکسپلورر: ۲۵۵ کیلوگرم
  • تایگر ۱۲۰۰ رالی پرو: ۲۴۹ کیلوگرم
  • تایگر ۱۲۰۰ رالی اکسپلورر: ۲۶۱ کیلوگرم

تکنولوژی

ترایومف همچنین سیستم رادار پایش نقاط کور جدید را در این خانواده نصب کرده که فقط مختص مدل‌های جی تی اکسپلورر و رالی اکسپلورر است. این سیستم ترکیبی از دستیار نقاط کور و تغییر لاین حرکتی بوده و با کمک‌های شرکت کانتیننتال توسعه یافته است.

از دیگر تجهیزات استاندارد این موتورسیکلت‌ها می‌توان به کنترل کشش، حالت‌های سواری مختلف، چراغ‌های جلوی LED و نمایشگر ۷ اینچی اشاره کرد.

در ادامه به لیست تکنولوژی‌های مدل‌های گوناگون این خانواده به جز نسخه پایه تایگر ۱۲۰۰ جی تی اشاره می‌کنیم:

  • چراغ‌های تطبیقی
  • دستیار شیفت ترایومف که باعث تعویض دنده بدون کلاچ می‌شود
  • صندلی گرم شونده

همچنین در مدل‌های جی تی اکسپلورر و رالی اکسپلورر سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها به‌صورت استاندارد وجود دارد.

رنگ‌ها و قیمت

تایگر ۱۲۰۰ جی تی مدل ۲۰۲۲ فقط با رنگ سفید در دسترس است. مدل‌های جی تی پرو و جی تی اکسپلورر با رنگ‌های سفید، مشکی و آبی عرضه می‌شوند. البته مدل‌های رالی پرو و رالی اکسپلورر هم با رنگ‌های سفید، مشکی و مات خاکی قابل انتخاب خواهند بود.

ترایومف می‌گوید این موتورسیکلت‌ها از بهار سال ۲۰۲۲ روانه بازار خواهند شد و قیمت آن‌ها در آمریکا به شرح زیر است:

  • ترایومف تایگر ۱۲۰۰ جی تی: ۱۹۱۰۰ دلار
  • ترایومف تایگر ۱۲۰۰ جی تی پرو: ۲۱۴۰۰ دلار
  • ترایومف تایگر ۱۲۰۰ جی تی اکسپلورر: ۲۳۱۰۰ دلار
  • ترایومف تایگر ۱۲۰۰ رالی پرو: ۲۲۵۰۰ دلار
  • ترایومف تایگر ۱۲۰۰ رالی اکسپلورر: ۲۴۲۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    من عاشق این کلاس موتور هستم
    راه و بیراه، شهر و جاده براش فرقی نداره
    همه جا میشه ازش استفاده کرد
    هوندا آفریکا هم تو این کلاسه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  2. میثم

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    شاهین جان
    اگه زحمت بکشید و اخبار موتورسیکلت رو بیشتر کار کنید ممنون میشم
    نه فقط موتورسیکلت، سایر سیستمهای حمل و نقل هم همینطور
    مثلا قطارهای مغناطیسی فوق سریع، ادوات راه سازی، هواپیماها و هلیکوپترها و …
    واقعا اینا باعث بالا رفتن آگاهی مخاطبین میشه و کلی مخاطب جدید جذب سایت میکنه

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۲۱ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام چشم حتما

  3. رضا

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    من تا حالا موتور با این قدرت سوار نشدم ، باید خیلی هیجان انگیز باشه ، فکر میکردم ترایمف دیگه تعطیل شده و تولیدی نداره !

    موافقم 3
    مخالفم 1
  4. M@M@DRZ

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (366 ديدگاه)

    نمی دونم چرا از کلاس ادونچر خوشم نمی یاد .
    شاید به خاطر شکل و شمایل موتور های ادونچره ‌. وگرنه که موتور های جذابی توی این کلاس هستن.
    از ترایمف هم بیشتر اسپید تویین و سری بونویل رو دوست دارم .
    راکت ۳ ترایمف هم که از بهترین کروزر ها با اون انجین ۲۵۰۰سی سی .

  5. yones2012

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اگه قسمت بشه یه بارم شده یه موتور ادونچر میگیرم و پشتش یه کوله رو میبندم و میرم تو کوه و جنگل و بیابون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا