موتورسیکلتوسپا

معرفی وسپا GTS300 مدل 2023؛ اصیل‌ ترین موتور اسکوتر دنیا

وسپا در ایتالیا همچنان محبوب و پرفروش‌ است. این مدل موتورسیکلت برای تولید در سال ۲۰۲۳، بهینه‌سازی شده و امکانات جدید ارائه می‌کند.

اولین وسپا سال ۱۹۴۶ توسط طراح و صنعتگر مشهور ایتالیایی، انریکو پیاجیو (Enrico Piaggio) معرفی شد. با گذشت ۷۶ سال، وسپا وفاداری به طرح اولیه را حفظ کرده و یکی از مشهورترین موتور اسکوترهای دنیا باقی مانده است. شرکت وسپا زیرمجموعه‌ی گروه صنعتی پیاجیو (مالک آپریلیا و موتو گوتزی) محسوب می‌شود.

موتور وسپا جدید

باتوجه به قیمت و کیفیت وسپا ساخت ایتالیا، نسخه‌های امروزی در کلاس موتورسیکلت‌های لوکس طبقه‌بندی می‌شوند و طبیعتا، گران‌تر از رقبای ساخت ژاپنی هستند. به بیان بهتر، دلیل خریداران پرشمار موتورسکلت‌های وسپا در سراسر جهان، اصالت در طراحی محصول و نام شرکت سازنده است.

خط تولید وسپا با ۶ مدل اصلی و ده‌ها نسخه‌ی فرعی مجهز به امکانات متنوع فعالیت می‌کند. ارزان‌ترین وسپا با موتور ۱۵۰ سی‌سی تولید می‌شود و پریماوار (Primavera) نام دارد. مدل‌ پرچمدار وسپا از سری GTS مجهز به موتور ۳۰۰ سی‌سی است.

موتور وسپا جدید

به‌روزرسانی وسپا برای سال ۲۰۲۳، با گذشت ۴ سال از مدل قبلی انجام شده است. شرکت سازنده تلاش می‌کند تا بهبود فنی و نصب تجهیزات الکترونیک مدرن، حس کلاسیک وسپا را تحت تاثیر قرار ندهد. احتمالا به همین دلیل، چراغ‌های LED (چراغ راهنما) در طرفین بادگیر جلو نصب شده‌اند و منبع نور اصلی، حالت دایره‌ای خود را حفظ کرده است.

موتور وسپا جدید

وسپا GTS جدید، ترمزهای ساخت نیسان ژاپن با کالیپرهای برمبو روی دیسک‌های ۲۲۰ میلی‌متری دارد. سبک طراحی این خودرو با نصب موتور نزدیک چرخ عقب، نیازمند تنظیمات ویژه برای ترمزها، خصوصا تقویت سیستم ABS در عقب است. شرکت وسپا ادعا می‌کند سیستم تعلیق مدل‌های جدید، بهبود چشمگیر در تعادل و راحتی سرنشین فراهم می‌کند.

موتور وسپا جدید

وسپا GTS مدل ۲۰۲۳ با پیشرانه‌ی ۲۷۸ سی‌سی ساخت وسپا در ایتالیا تولید می‌شود. این موتور تک سیلندر سه سوپاپ، ۲۴ اسب بخار قدرت و ۲۷ نیوتن‌متر گشتاور دارد. وسپا مشابه سال‌های قبل، مجهز به گیربکس CVT کلاچ خشک عرضه خواهد شد و در مدل استاندارد، ۱۵۷ کیلوگرم ون خواهد داشت. نهایت سرعت مجاز وسپا GTS، محدود شده به ۱۱۲ کیلومتر برساعت است. سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت این موتورسیکلت، حدود ۱۰ تا ۱۱ ثانیه زمان می‌برد.

موتور وسپا جدید

چرخ‌های ۱۲ اینچ با تایرهایی به پهنای ۱۱۰ میلی‌متر در جلو و ۱۳۰ میلی‌متر در عقب، نقش مهمی در کیفیت رانندگی وسپا GTS دارند. این موتورسیکلت برای عبور از خیابان‌های سنگفرش‌ شده و پردست‌انداز معمول در شهرهای ایتالیا ساخته شده است. روی فرمان، نمایشگر رنگی TFT با ابعاد ۴/۳ اینچ نصب شده است که نصب به نمونه‌های قبلی، روشنایی و وضوح تصویر بهتری دارد. این تجهیزات قابلیت اتصال بی‌سیم به تلفن همراه و ارائه‌ی نرم‌افزارهای متنوع فراهم می‌کنند.

مدل ۲۰۲۳ وسپا GTS، افزایش قیمت ۵۰۰ دلاری نسبت به سال قبل خواهد داشت. این موتورسیکلت با آستانه قیمت ۸۵۰۰ دلار، همچنان در کلاس اسکوترهای لوکس باقی خواهد ماند. شروع قیمت برای مدل ۱۵۰ سی‌سی، ۴ هزار دلار است.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. *پارسا عشق ماشین*

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    باورش سخته که قیمتش تو ایران ۲۰۰ میلیونه
    دقیقا اندازه پراید 😔
    ولی واسه اون پول خورده

    موافقم 49
    مخالفم 5
    1. علی

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      عاشق وسپا هستم . اسطوره موتورسیکلت ها ، پیرمرد دوست داشتنی

      موافقم 22
      مخالفم 5
    2. R

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      200 میلیون واسه یه چیز چرت؟ همون هوندا ۱۲۵ ارزشش بیشتره هم سرعتش بیشتره هم شتابش هم میدونی موتور سواری این معلوم نیست موتوره دوچرخست اسکوتره صندلی متحرکه با اون چرخای کوچولوی زشت

      موافقم 18
      مخالفم 56
      1. حامد معین

        ۳۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دعا کن ارزون بشه هم خودت هم من ،همون چرخهای زشت کوچولو رو میخریم دوستشم داریم😉😉😉

        موافقم 27
        مخالفم 4
    3. shayan1renault

      ۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      اخه عزیزان خوب مقاله رو بخونید
      نوشته8500دلار قیمت داره یعنی 260میلیون
      با مالیات واینا حداقل میشه 300میلیون اینجا

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. Carbonado Aventador

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    یکدنیا اصالت و کیفیت..

    همیشه به عنوان یه شخصی که عاشق موتوره..
    سواری وسپا و راحتیش رو تحصین میکنم!!

    عاشق اینم که با وسپا تو خیابون ولیعصر باد بخوره تو صورتم..
    ولی کیه که ۵۰۰ ۶۰۰ میلیون پول داشته باشه برا وسپا بده☹️

    موافقم 62
    مخالفم 4
  3. ممد ژانگولر

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    با وسپا کافیه از رو زمین خیس رد بشی تا خود آمریکا لیز میخوری

    موافقم 53
    مخالفم 14
    1. امیر

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کاکا مگه لیز خوردی خودت؟ الان کجایی کالیفرنیا؟ چه خبر داری کوکا میزنی؟😂😂😂😂

      موافقم 23
      مخالفم 5
  4. F22RAPTOR

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    ۲۵ اسب واسه یه اسکوتر که ۱۵ اسب هم براش خیلیه
    واقعه فوقالعاده س

    موافقم 47
    مخالفم 4
  5. (Saeed (peugeot

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    موتور سوارم ولی تو بحث فنی خیلی حرفه ای نیستم ….‌

    ولی تو این کلاس پژو جنگو خیلی حرف برای گفتن داره ؛ حتی سرتر از وسپا ظاهر شده

    موافقم 13
    مخالفم 21
  6. ❤BMW❤

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    دلم خواس🤤
    ولی طرف چرا کلاه ایمنی مسابقه گذاشته؟
    مگه می‌خواد چی‌کار کنه؟

    موافقم 22
  7. محمدهادی

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    پس وسپا که یه عمره شنیده بودیم همین جونور دوستداشتنیه
    واسه داراش خیلیم خرید و مالکیتش لذت بخشه
    من تا حالا فکمیکردم وسپا یه رده یی از محصولات موتورسازان معروف ژاپنیه
    مثل مثلا سی بی آ برای هوندا

    موافقم 11
    مخالفم 5
  8. علی

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    وسپا قدیمی ترین موتورسیکلت سازی ( برای عموم مردم ) تو دنیاست . یعنی بگیم پدر موتورسیکلت سازی دنیا ، مثل فورد تو دنیای ماشین . ایتالیا را عشق است

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. Royal Driver UK 70

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      ایتالیایی چیزه ناب میسازه

      موافقم 12
      مخالفم 1
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      هارلی دیویدسن، ایندین، تریومف هرکدوم حدود 50 سال قدیمی تر از وسپا هستند
      حتی بی ام و هم 30 سال قدیمی تر محسوب می شه

      موافقم 16
  9. سید

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    وسپا کلاسیکه و نماد خودشو حفظ کرده.خیلی شرکتها این طرح کپی کردند.تو ایران هوندا و یاماها این سبک مثل کلیک و ایروکس موجوده که کیفیت خوبی دارند ولی صاحب سبک بازم وسپا حساب میشه.رانت در ایران چه موتور و چه خودرو به قیمت دوبرابر جهانی رسانده و همه برای فروش اشغالهای طرح چینی هستند.مسئولین عمرشون برقرار باد

    موافقم 7
    مخالفم 3
  10. Royal Driver UK 70

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    سواری با اینا چه کیفی میده واقعا! درود بر شما آقای اشتری میخواستم ازتون یک خواهش کنم, اینکه میتونید یک مطلب توپ درمورد پیشرانه وی۱۲ F140 ( که من از نظر خودم بهترین وی۱۲ تنفس طبیعی قبولش دارم) و انواع مدلاش بزارید؛ و اگر هم قبلا توی پدال درموردش پست شده برای من لینکشو بفرستید تا هم من هم بقیه لذت ببریم، چون تو این چند روز اکثر پست ها ساده هستن و روزه آدم ساخته نمیشه، اخبار برقی هم یکطرف، کامنتای بعضی کاربرا هم یک طرف قضیه هست😅😂

  11. رضا

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته که باهاش زمین خوردی تا آمریکا سر میخوری
    ولی خوبیش اینکه به خودت آسیبی نمیرسه به شر طی که یک ترک باشی

    موافقم 9
    مخالفم 5
  12. Payfast

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (808 ديدگاه)

    واییی، هندلینگ این تو جیتی ای از لامبو هم بهتره =/ کوچولو باحال ارزونه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. mamad66

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سواری بسیار راحت و لذت بخشی داره فقط تو بحث محدودیت های فنی یکم تو ذوق میزنه 287 سی سی و 24 اسب بخار اونوقت محدود شده به 112 کیلومتر و شتاب 10 ثانیه!!!!! به عقل جور در نمیاد من کلیک 150 دارم دو ترک 115 تا میرم و شتاب صفر تا صدش فک کنم همین حدودا باشه
    از این حجم و وزن انتظار بیشتری می رفت…

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. یزدان

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما سنسورشو باز کن اونموقع جرعت داری گاز بده😂

  14. دانیال

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    وسپا بیش از حد گرون اما با کیفیت و اصیلِ . خیلی با کیفیته کافیه فقط چراغ جلوشو روشن کنی به کیفیت و لاکچری بودنش پی می بری اما فلسفه موتور کاربردی بودن و کم خرج بودنشِ که اگه کلاس اسکوتر بخوای از هوندا اسکوپی بگیر تا کلیک و پی سی ایکس همشون میتونن با نرمنترین سواری همه ی نیازهات رو برآورده کنن . وسپا بیشتر برای کلکسیون و حفظ ارزش پول مناسبه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  15. Reza

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام عرض ادب خدا قوت ، اولاً که چرا ۳ سوپاپ این از لحاظ مهندسی صحیح فنی غلطه !! چرا که پادشاه موتور سازی دنیا ، ژاپنی ها همه رفتن سراغ ۴ سوپاپ !! نکته بعدی اینکه قیمت در شهریور ۱۴۰۲ متاسفانه ۷۲۰ میلیون تومان !!! نکته سوم فقط پر قدرت هست و کموبیش خوش هندلینگ و غیر بحث گران بودن تأمین قطعات به مشکل خواهید خورد و سرعت شم که دیگه خودتون خوندید در متن ادمین محترم ، تعریفی نداره ! کم مصرف هم آنچنان نیست ، خوش شتاب هست ، ضربات رانندگی رو کم منتقل میکنه به راکب ، کموبیش زیباست و جون داره بشرط اینکه حواستون باشه زمین نخوردید !! امیدوارم تونسته باشم حتی المقدور راهنمایی کرده باشم دوستان علاقه مند رو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا