یاماها ممکن است در نمایشگاههای امسال موتورسیکلتهای با سوپرشاٰرژر یا توربوشارژر نداشته باشد، ولی این کانسپت الکتریکی PES2 مطمئناً از لحاظ جذابیت، چیزی از بقیه کم ندارد.
یاماها در سال ۲۰۱۳ از کانسپتهای PES1 و PED1 رونمایی کرد و سر و صدای زیادی در مورد ارائه یک موتورسیکلت برقی به بازار در سال ۲۰۱۶ وجود داشت. اکنون که چیزی تا سال ۲۰۱۶ باقی نمانده، به نظر میرسد که این زمانبندی از برنامه خارج شده است، ولی در عین حال، این کمپانی از کانسپت PES2 رونمایی کرده که قرار است به صورت رسمی در نمایشگاه اتومبیل توکیو معرفی شود. در حالی که این تأخیر در برنامهها میتواند یک ناامیدی بزرگ قلمداد شود، ولی به نظر میرسد که PES1 روند توسعه زیادی را پشتسر گذاشته است. اگر به دقت به عکسهای این کانسپت نگاه کنید، مشاهده میکنید که این موتورسیکلت داری یک موتور هاب چسببده به چرخ جلو است و در نتیجه، آن را تبدیل به یک «دو دیفرانسیل» کرده است. همچنین سیستم تعلیق جلو را ببینید، آیا فکر میکنید که این قسمت را باید «دو شاخه» بنامیم؟ این کمپانی همچنین یک تصویر از نمونه دوم از کانسپت موتورسیکلت درتبایک الکتریکی PED2 منتشر کرده است. تنها اطلاعاتی که از این موتورسیکلت در اختیار قرار گرفته، وزن کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم آن است. هفتههای آینده، احتمالاً شاهده تصاویر واقعی و اطلاعات بیشتری از این کانسپتها خواهیم بود.۱۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
MohseN
۳ آبان ۱۳۹۴به نظر من لذت ماشین و موتور به بنزینی بودنشه، ماشین ها و موتورهای الکتریکی نه اینکه بد باشن ولی اون حس ناب انجین بنزینی رو ندارن!!
فردین بهادری نژاد
۳ آبان ۱۳۹۴قاعدتا وقتی برقی باشه دیگه اون صدای انجین رو نداره
موتوری که صدا نداشته باشه مفت نمیرزه همینطور ماشین
امیر.عارف
۳ آبان ۱۳۹۴فکر کنم موتور سوارهای حرفه ای زیاد با این موافق نباشند ولی برای سفرهای داخل شهر گزینه خیلی خوب و به صرفه و از نظر صدا هم کمتر آلودگی داره
احمد باقری
۳ آبان ۱۳۹۴موتوسیلکت باحالی میشه.
ALL CARS
۳ آبان ۱۳۹۴سپاس از مسعود انیس حسینی
دنیا به سرعت داره به سمت استفاده از انرژی های پاک میره که تو صنعت خودرو که ما پدالی ها بهش علاقه داریم کاملا مشهوده،البته هنوز بیشترشون تماما الکتریکی نشدن وهیبریدی هستنو همزمان از موتور بنزینی و الکتریکی استفاده میکنن که نه تنها مصرف سوختو پایین آوردن بلکه روی شتاب هم تاثیر خوبی داشتن و خودروهارو جفت دیفرانسیل کردن که بنظر من خیلی بهتر از تک دف بودنه(این قسمت سلیقه ایه ، بعضی دف عقبو میپسندن بعضی جفت وبعضی دف جلو) که اینو تست ها هم نشون دادن تو شتاب گیری خیلی میتونه کمک کنه
اما یکی از لذت هایی (برای من که بشدت لذت بخشه) که تو خودروها وموتور سیکلت های تمام الکتریکی از بین میره همین صدای انجین و خروجیه اگزوزشونه
امیدوارم هرکاری که میکنن باعث نشه کلا صدای زیبای این وسایل نقلیه از بین بره
تو بعضی خودروها از سیستم صوتشون صدای مصنوعیه اگزوز پخش میشه که من با این موضوع نمیتونم کنار بیام ویک چیز بیش از حد مصنوعی و بیروح میدونمش ، هرچند میدونم دیگه صدای اگزوز وسیلهء نقلیم باعث آزار کسی نمیشه اما بازم نمیتونم وسیلهء نقلیمو از نوع بی صداش انتخاب کنم
باید دید در آینده ای نچندان دور مهندسینو متخصصین این صنعت چه فکری برای از بین نرفتن صدای زیبای این وسایل نقلیه میکنن
vtc
۳ آبان ۱۳۹۴تشکر از آقای انیس حسینی
امیدوارم این موتورسیکلت الکتریکی به تولید انبوه برسه
اگر نمونه تولیدی مثل عکسهاش باشه زیباست
american and japan
۴ آبان ۱۳۹۴واقعا من خودم توی این فکر بودم که چه جوری میشه موتور دو چرخ محرک درست کرد.زنجیر رو روی چرخ جلو چیکار کنیم؟عمودی بزاریم؟چون موتور دو چرخ محرک باید قاعدتا هندلینگش محشر باشه.الان که میبینم ساختنش واقعا خوشحال شدم.مرسی ژاپن.عشق من ژاپن.البته هارلی رو هم نباید دست کم گرفت :) .عاشقشم.راستی این دوچرخ محرک رو اگر روی موتور کراس بزارن برای قابلیت های آفرود کولاک میکنه
محمد
۱۳ آبان ۱۳۹۴باسلام ،کسی از قیمت این موتور سیکلت خبری داره؟
مبین
۲۹ شهریور ۱۳۹۹درایران موجود هست ؟
چطور می توان خرید؟
به نظر من موتور خوبی هست.
omid
۲۰ بهمن ۱۳۹۹یکی از دوستان داشت درست فکر میکرد . برای کسی که اهلش باشه کاری نداره مامیتونیم خودمون باپیاده کردن سیستم موتور برقی توی بازار روی موتور تریل معمولی یعنی روی چرخ جلو موتور برقی سوار کرد وباتری و درایوبرق رو توی موتور جاسازی کنیم بعد باتری رو با دینام شارژ کرد وتوی شهر وجایی که به نیرو نیاز نداریم از برق استفاده بکنیم وبیرون شهر از موتور بنزینی و مواقعی که به شتاب و نیروری زیاد نیاز داریم از هردو میشه استفاده کرد درضمن با این تفاوت که موتورما مثل ماشینهای افرود دو محوره من اگر موقعیت اش پیش بیاد حتما این کارو میکنم.