یاماها از موتورسیکلت پیشتولیدی جدید که به تکنولوژی بالانس کننده مجهز است رونمایی کرد. این تکنولوژی به کاهش میزان تصادفات موتورسیکلتها کمک شایانی خواهد کرد.
سیستم جدید یاماها با نام عجیب دستیار پایدارسازی موتورسیکلت پیشرفته (AMSAS) شناخته میشود و امکان نصب آن روی موتورسیکلتهای کنونی و بدون نیاز به تغییر در فریم موتورسیکلت یا قطعات اصلی آن وجود خواهد داشت. مهندسان یاماها تکنولوژی AMSAS را روی YZF-R25 مجهز به پیشرانه ۲ سیلندر ۲۵۰ سیسی نصب کردهاند؛ اما آنچه که تغییر کرده واحد اندازهگیری اینرسی است که با فعالکنندههای فرمان و قوای محرکه همکاری میکند. آکیتوشی سوزوکی مدیر این پروژه میگوید:
زمانی که موتورسوار شروع به حرکت یا توقف میکند، فعالکننده سواری نصب شده در چرخ جلو باعث بهبود پایداری میشود و از سرعت حدود ۵ کیلومتر در ساعت به بالا نیز فعالکننده فرمان نصب شده روی دستهها این وظیفه را بر عهده میگیرد
در نتیجه این کارها موتورسیکلت میتواند صرفنظر از مهارت موتورسوار و بدون افتادن در سرعتهای کم حرکت کند. وجود یک موتور در چرخ جلو به پایداری و عدم افتادن موتورسیکلت حتی در زمان سکون نیز کمک میکند. یاماها این سیستم را به عنوان کاربرد دینامیک آونگ معکوس و شبیه بالانس یک جاروی وارونه در کف دست توصیف کرده است. فعالکنندههای دیگری نیز در دسته موتورسیکلت قرار دارند و دستورات لحظهای فرمان را ارائه میکنند. این تکنولوژی از کانسپت های قبلی یاماها همچون موتوبات ۲۰۱۵ و موتوروید ۲۰۱۷ توسعه یافتهاند. کانسپت اولی یک ربات موتورسیکلت خودران بود و کانسپت موتوروید نیز از هوش مصنوعی و تکنولوژی پایدارسازی خودکار موتورسیکلت سود میبرد. تیم تحقیق و توسعه AMSAS با استفاده از دانش به دست آمده در فرایند توسعه دو کانسپت خود توانسته است چنین تکنولوژیهایی را عملیاتی کند.
یاماها هدف چالشبرانگیزی را برای خود ترسیم کرده و آن نیز رساندن تلفات تصادفات به صفر تا سال ۲۰۵۰ است. این کمپانی در حال برنامهریزی برای توسعه تکنولوژیهای بیشتر است تا موانع را پیشبینی کرده و در مانورهای ناگهانی و سریع به موتورسوار کمک کنند. طبق گفته مهندس ارشد یاماها، AMSAS هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و مراحل بعدی نیز کوچک کردن قطعات قبل از تولید خواهند بود. یاماها همچنین به دنبال عرضه AMSAS در موتورسیکلتها و دیگر گزینههای حملونقل همچون دوچرخهها خواهد بود.
سفیر ژاپن در گابن
۱۲ فروردین ۱۴۰۲یاماها یه تکنولوژی هم برای تعادل ال نود اختراع کن
F22RAPTOR
۱۲ فروردین ۱۴۰۲اون موتور الکتریکیه جای خیلی بدیه
میتونه به راحتی آب جمع شده تو یه چاله چوله ای بپاشه داخلش بارون هم همینطور
و در کل راه زیادی تا تجاری سازی داره خیلی اولیه س
اسموکی ناگاتا
۱۲ فروردین ۱۴۰۲خب دوست عزیز محصول نهایی رو که اینطوری راهی خط تولید نمی کنه احتمالا یه موتور کوچک رو داخل توپی چرخ جلو قرار بدن مثل دوچرخه های الکتریکی یا بعضی مدل های موتور سیکلت های الکتریکی.
هدف این الکتروموتور کمک به حفظ تعادل و پایداری موتور سیکلت هست
همشهری
۱۳ فروردین ۱۴۰۲واقعا با این همه مهندس و کارشناس تو شرکت یاماها جای شما خالیه دعوت نامه میفرستن تشریف ببرید این ژاپنیا زیاد مغزشون کارنمیکنه شما برو راهنمایشون کن .
علی
۱۸ فروردین ۱۴۰۲درود. شما مدارک این مهندسینو… صادر کردی که اطلاع داری ؟
یا نظر بده یا نده. قضاوت نکن.منم مجبور شدم قضاوتت کپم چون مجبووووورم. تظری داری کامنت کن و تمام
علی
۲۲ فروردین ۱۴۰۲پسر اینا یک عمره کارشون فکر کردنه حالا شما با یک نگاه عیب گذاشتی روش، فکر کردی موتور های ایرانی که از روی اب رد میشه لیز میخوره.
عارف
۱۲ فروردین ۱۴۰۲دم یاماها گرم
ساسان
۱۲ فروردین ۱۴۰۲چقد لذت داره اچاردستت بگیری و با هزینه کم تغییرات در موتور یا ماشینت بدی چه بسا که اختراع جالبی هم ازکار دربیاد و مفید باشه.از محل بستن موبایل تا مونیتور و دوربین بجای اینه و تغییراتی در داخل انجین .اما نیازمند فکر و وقت ازاد و بدون دغدغه و محیط کاره که ۹۵ درصد ایرانیها ندارند
مرتضی
۱۷ فروردین ۱۴۰۲ژاپن برای ایده های غیر عملی هم جوایز و کمک نقدی به مخترعان میدهد اما متاسفانه ایران سازوکار منسجم و موثری جهت حمایت از مخترعان و ایده پردازان ندارد و چه اختراعات نابی که در سالیان اخیر بدلیل بی توجهی از بین رفته اند.
علی زبل
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ما سر یک وجب موی خانومها و آزادی افکار داریم جون میدیم بعد اونها فکرشون کجاست حالا برید برا هم کامنت بذارید و همدیگرو مسخره کنید و….
ما هم ایران دوچرخ رو از دست دادیم
ما هم نمایندگی ولوو و کاوازاکی و ستاره ایران و …از دست دادیم ولی به عراق پراید میفرستیم با قیمت ۲۵ میلیون
تو مخاطب هوشمند اگر جواب منو بدی همون آدم سال۵۷ هستی .