در روز ۷ اکتبر ۲۰۱۵ (۱۵ مهرماه ۱۳۹۴) کمپانی ژاپنی یاماها مدل جدید خود از سری YZF-R1 را به بازار آمریکا عرضه نمود تا با افزایش تنوع در مدلهای R1، گستره انتخاب وسیعتری را برای دوستداران این مدل فراهم بیاورد.
این مدل جدید که YZF-R1S نامیده شده است تغییرات نسبتاً جزئی را دربر میگیرد، تغییراتی که بیشتر به دلیل کاهش قیمت در این مدل اعمال شدهاند تا در قدرت خرید آن دسته از موتورسیکلت دوستانی که مایلند یک سوپر بایک جذاب و مهیج را تجربه کنند قرار بگیرد، افرادی که احتمالاً به افزایش ۵ کیلوگرمی وزن این مدل اهمیت چندانی نخواهند داد. یاماها با کاهش استفاده از مواد اولیهای مانند تیتانیوم و منیزیم در ساخت ظاهر و بدنه، سعی کرده تا بتواند قیمت این موتورسیکلت را تا حدود ۱۰ درصد کاهش بدهد. تغییراتی که قیمت این موتورسیکلت را نسبت به مدل استاندارد آن ۱۵۰۰ دلار کاهش داده و از ۱۶.۴۹۰ دلار به ۱۴.۹۹۰ دلار رسانده است.تغییرات به وجود آمده در این مدل شامل استفاده از فولاد بهجای تیتانیوم در ساخت شاتون، استفاده از آلیاژ منیزیم با عیار کمتر در ساخت رینگها و استفاده از فولاد در تمام پیچها و هدر اگزوز، میشود؛ تغییراتی که همگی سهمی را در کاهش هزینههای تولید این مدل ایفا کردهاند. اگرچه این موتورسیکلت از امکانات رانندگی الکترونیک مدل استاندارد R1 بهره میبرد اما علاوه بر تغییراتی که ذکر شد، Quick Shifter نیز بر روی R1S نصب نشده است. متأسفانه یاماها اعلام کرده است که این موتورسیکلت تنها برای بازار آمریکا طراحی شده و فعلاً هیچ برنامهای برای عرضه آن در بازارهای آسیایی و یا حتی اروپایی وجود ندارد. البته برای ما که در ایران زندگی میکنیم این تأسف خیلی عمیقتر خواهد بود چراکه هنوز هیچ نمایندگی رسمی برای این برند معتبر در کشورمان وجود ندارد.
ALL CARS
۲۲ مهر ۱۳۹۴سپاس از بیژن دولت سرایی
عالی
این رنگشو هم ببینین که خیلی زیباست SPECIAL EDITION YAMAHA R1 2016
http://www.sportrider.com/photos-2016-60th-anniversary-special-edition-yamaha-r1
بیژن دولت سرایی
۲۲ مهر ۱۳۹۴سلام
ممنون
آره یه رنگ بندی کلاسیک و باحالی داره…
Ali
۲۲ مهر ۱۳۹۴فقط کاوازاکی 125 GTO
و موتور ایژ350 cc
دیگه هیچ …
Ali
۲۲ مهر ۱۳۹۴تا سوار نشی نمی فهمی چی هستن.
inten
۲۲ مهر ۱۳۹۴بسیار عالی بود این یاماها جزو قدیمی ترین برند های موجود در بازار هست خیلی جالب بود که ازش نام بردید
بنتلی
۲۲ مهر ۱۳۹۴آقا دمت گرم،خیلی موتور باحالیه،حیف ک فقط میتونیم از روی تماشای عکساش نظربدیم
seyyed
۲۲ مهر ۱۳۹۴احتمالا این بار هم کویر موتور میاد و نمایندگی yamaha رو میگیره و با یه قیمت فضایی به مردم قالب میکنه!
Danial
۲۲ مهر ۱۳۹۴خیلی خوشگل شده من به عنوان یک عاشق موتور واقعاً طراحی یاماها رو قبول دارم در ضمن میدونستی توی رد خر کار بودن همین یاماها بدترین وضعیت رو داره بهترین هم برای هوندا هستن هر کی که یاماها داره و یا داشته یا حتی شنیده میدونه همه سری R1ها مشکل شاتون دارن ولی با این حال لذت سواری هر موتوری با اوت یکی موتور فرق میکنه ینی هر کلاس با هر کلاس فرق و حتی هر مارک با مارک دیگه فرق میکنه شاید اط نظر شکل که نگاه میکنید فکر کنیم فرقی ندارن اما سواری R1 با CBR1000 و GSXRR همه با حجم 1000CC فرق میکنن…
hossein
۲۲ مهر ۱۳۹۴فقط
BMW S1000rr
پرسپولیس
۲۲ مهر ۱۳۹۴سپاس ازاینکه به محصولات یاماها پرداختی آقای دولت سرایی ما از مطالب شمابهرمندشدیم مخصوصا باسوالهایمان اگه وقت داشتی درموردکاوازاکیKLX 250مطلبی بگذاری وایا این پلاک ملی دریافت میکند برای استفاده روزمره هم چه جور موتورسیکلتی هست
بیژن دولت سرایی
۲۳ مهر ۱۳۹۴سلام
ممنون
بله پلاک دریافت میکنه، ولی سبک “اندرو” اصلا برای استفاده روزمره ساخته نشده، اونم با همچین قیمتی….
shahab
۲۳ مهر ۱۳۹۴مرسی از آقای بیژن دولت سرایی از مطالب جالب
لطفا درمورد کاواسکی نینجاهم مطلب بذارین
بیژن دولت سرایی
۲۴ مهر ۱۳۹۴سلام
ممنون
توی قسمت پنجم “250 سی سی های پلاک شدنی” بهش میرسیم انشاا..
پرسپولیس
۲۴ مهر ۱۳۹۴سلام اقای دولت سرایی ایجاد وکسب دریافت نمایندگی رسمی موتورسیکلت سازهای بزرگ علاوه برقانون فعلی درشرایط فعلی بازارموتورسیکلت کشور راچگونه میبنی حتما باید منتظر یک شرکت داخلی تولید موتور اقدام کند چه فاکتورهایی لازمه دیگر شرکت ها هم باشد حداقل کمی بازارازنظر تنوع رقابتی تر میشود ولی درمورد قیمت فکرنکنم گمرکی تغییر بکندسپاس از دیدگاه شما
بیژن دولت سرایی
۲۴ مهر ۱۳۹۴سلام
نبود فضای رقابتی، موردیه که اکثر بخشهای صنعت ما رو تحت شعاع قرار داده و به جیب مردم فشار میاره…. اون از خودروسازامون اینم از کویر موتور که یه تنه بازار موتورسیکلت رو قبضه کرده…
جالب اینجاس که این قیمتای کزایی واسه موتورسیکلتهایی که اصلا پلاک نمیشن و اگر قوانین تغییر کنه و موتورای بالای 250 سی سی پلاک شن، قیمتها بازم بالا میره….
گرفتن نمایندگی یه کمپانی بزرگ زیر ساختای قوی میخواد که مهمترینش داشتن تعمیرگاه مجاز در سراسر کشوره، الان شرکتی که بتونه همچین ویژگی رو فراهم کنه، با کلی ارفاق همین کویر موتوره…
یه مشکل دیگه ام که هست اینه که حتی اگر محصول داخل کشور مونتاژ بشه بازم گمرگ میخوره و تنها در صورتی تعرفه گمرک به صفر میرسه که بیش از 70 درصد بومی بشه(عمرا)، الان L90 با این همه بالا پایین، هنوز 70 درصدش بومی نشده….
پرسپولیس
۲۵ مهر ۱۳۹۴سپاس فراوان از توضیحات شما پس با این حساب فاتحه رقابت وصنعت راباید خواندقانون ممنوعیت واردات 2500 سی سی و ممنوعیت پلاک موتورسیکلت250سی سی بالاترکه دیگر رمق ورقابت وارزشی برای این صنایع نمی گذارد.سوزوکیStockman250را بگذارید ممنوع وسپاس گذارمی شویم
محمد
۳ آبان ۱۳۹۴سلام موتور یاماها r3 میخام بخرم آیا خوبه؟ واز کجا بخرم ممنون
mohammad
۱۵ آبان ۱۳۹۴این مدل که سال قبل با این ظاهر معرفی شد…نسبت به مدل قبلیش کاملا” دگرگون شده…از نظر فنی ارتقاء داشته…ولی از نظر طراحی یک گام به عقبه…من خودم مدل 2008 این سیکلت رو داشتم…R1 رو با اگزوز زیر کنسول بیشتر میشناسن و این مدل به نمونه سال 2000 بیشتر شبیه…البته اکثر کمپانیها دوباره به این نتیجه رسیدن که اگزوز بغل باشه بهتره و کاوازاکی فقط تو مدل 2006 اگزوز زیر کنسول داشت و زودتر از همه به این نتیجه رسید….کلا” من چهره تهاجمی مدل قبلی r1 رو میپسندم