نخستین جزییات از چهارمین عضو خانواده سریR یاماها رسانه ای شد؛ محصولی که بعد از R125 قرارست دومین اسپرت ارزان قیمت یاماها در بازارهای جهانی باشد . . .
همانطور که اشاره شد، R3 بعد از R1 و R6 و R125 چهارمین سریR یاماهاست که تا نیمه اول ۲۰۱۵ وارد بازار می شود. انجین R3 از نوع دو سیلندر خطی DOHC مایع/خنک با حجم دقیق ۳۲۱ سی سی و دارای سیستم سوخت رسانی EFI است.
با آمدن R3 از یک طرف هرچند مثلث اسپرت های ارزان قیمت ژاپنی تکمیل شد اما از طرف دیگر کار برای رقیبانش یعنی هوندا CBR300R و کاواساکی نینجا ۳۰۰ سخت تر شده. این موضوع را می توان در مقایسه فنی آنها یافت:
مدل | ۲۰۱۵ R3 | ۲۰۱۵ CBR300R | ۲۰۱۵ Ninja300 |
انجین | دو سیلندر | تک سیلندر | دو سیلندر |
حجم | 321cc | 286cc | 296cc |
قدرت | 42hp | 30hp | 39hp |
گشتاور | ۲۹.6nm | 27nm | 27nm |
گیربکس | 6speed | 6speed | 6speed |
حجم باک | 14L | 13L | 17L |
وزن | 169kg | 162kg | 172kg |
مصرف سوخت | – | ۳.3L/100km | ۴.6L/100km |
قیمت | – | ۴,۴۰۰$ | ۵,۳۰۰$ |
در R3 دوشاخ جلو از نوع تلسکوپی ۴۱ میلیمتری و با جاجایی ۱۳ سانتیمتری است حال آنکه این عدد برای تک کمک عقب آن حداکثر به ۱۲.۵ سانتیمتر می رسد. در مورد دیسک ترمزهای آن هم باید گفت که قطرشان در جلو ۲۹۸ میلیمتر و در عقب ۲۲۰ میلیمتر است. ABS بودن ترمزهای جلو و عقب هنوز مشخص نیست اما یقینا نسخه اروپایی R3 آنها را دارد!
MASOOUD
۲۶ مهر ۱۳۹۳بسیار دلربا و با این رنگ آبیش زیباتر
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳پس چرا دوکاتی 180 اسب این 30 اسب؟؟؟
AMin
۲۸ مهر ۱۳۹۳بهتره یه نگاهی به قیمت وحجم موتور بندازی
مسعود
۱۳ آبان ۱۳۹۳چون دوکاتی 1200 سی سی هستش ولی این 300 سی سی
ارغوان
۱۴ مهر ۱۳۹۷حجم اونها فرق داره قدرت را درحجمهای یکسان مقایسه میکنند
امیر
۲۶ مهر ۱۳۹۳سلام
لطفا راجع به موتورسیکلت های برقی که به تازگی وارد ایران شده و داره مراحل تست فنی و آزمایش میگذرونه مطلب بذارید
هادی
۲۶ مهر ۱۳۹۳امکاناتش 2 برابره پرایده قیمتش نصف پرایده
mohammad
۲۹ مهر ۱۳۹۳من دارم r15…150..ساخت هند هستش..کم مصرف و آروم
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۶ مهر ۱۳۹۳اینم یه شاهکار از اون لیست سیاهی که درست کرده بودم!!! :D
کاری با هوندا ندارم ولی انتخاب بین کاوازاکی و یاماها همیشه سخته…….
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳ولی رو دست هارلی هنوز موتور نیومده؟؟؟
اینا مال پسر بچه هاست هارلی ماله گنده لات ها
فرزاد
۱۳ آبان ۱۳۹۳دقیقا همینطوره . واقعا بین کاوازاکی و یاماها انتخاب سخته …
amir55
۲۶ مهر ۱۳۹۳بهترین موتور سیکلتی که دیدمR1بود.
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳هایابوسا چند اسب بخاره؟؟؟
هایابوسا سلطان عشق بازی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱۱۳۰۰
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳چی چی R1
یاماها کاوازاکی هوندا چی؟
ارغوان
۱۴ مهر ۱۳۹۷عزیزم r3 و کلا سری ار مال یاماهاس
ehsan
۲۶ مهر ۱۳۹۳معرکست. فقط میتونست یه مقدار پرتر باشه
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳ژاپن سلطان موتورسیکلت سازیه بی برو برگرد
Alpha
۲۶ مهر ۱۳۹۳بلاخره هارلی آمریکایی سلطانه یا ژاپن ؟ با خودت درگیری ظاهرا
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳ژاپن سلطانه ولی من عاشق هارلیم.مثل اینکه بنز سلطان آلمانه ولی من عاشق پورشه هستم.
متوجه میشی
سخت نیستا
هادی
۲۶ مهر ۱۳۹۳میخاد یه خط در میون pm بده
e36
۲۶ مهر ۱۳۹۳کاش اینجا بود و آزاد
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳ای 36 300 سی سی آزاده 1000 که نیست
e36
۲۶ مهر ۱۳۹۳نه عزیزم تا 250 نمره میشه بالاتر جواز فدراسیون میخاد
ارغوان
۱۴ مهر ۱۳۹۷به نام هیلیا 249 درایران پلاک شده و الان دردسترسه
Alpha
۲۶ مهر ۱۳۹۳کاش پدال بجای تعداد دیدگاه(که فقط به کمیت نظرات توجه داره) نوعی امتیاز بر اساس لایک و دیسلایک (مثل پروفایل ها ) کنار اسم نشون میداد.اینجوری مشخص میشد نظرات هر شخصی چقد ارزش دارن.(به کیفیت نظرات توجه بشه ) .
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳چشم منتظر بودیم شما بگید از این به بعد همین کارو کنیم.
زیگما
۲۶ مهر ۱۳۹۳آقا تصادف رو ببین
دیشب داشتیم در مورد ماکسیما می حرفیدیم در مطلب برترین سدان های فول سایز.
همون دیشب اولین عکس های جاسوسی از نسل جدید ماکسیما برای “اولین بار” منتشر شد!
داشتن توی امریکا زیر پوشش تستش میکردن
با توجه به ابعاد ماشین و اطلاعات درز پیدا کرده میشه حدس زد ماکسیمای جدید چقدر نسبت به رقباش بهتره
لینک عکساش رو در زیر همین کامنت براتون می ذارم
زیگما
۲۶ مهر ۱۳۹۳بفرما اینم عکساش
داغه داغه :D
http://www.autoblog.com/photos/nissan-maxima-spy-shots/#photo-3032166/
اینم توضیحاتش
http://www.autoblog.com/2014/10/17/2016-nissan-maxima-spy-shots/
با ف-ی.ل-ط-ر ش_ک-ن ببینید
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳شده 300 اسب بخار با موتور 2.5 لیتری بازم واسه یه سدان متوسط خوبه.
datsun
۲۶ مهر ۱۳۹۳ممنون زیگما جان باید شبیه کانسپی که
نیسان ازش نمایش داده بود باشه،
موتور v6 و 3.5 لیتری سیصد اسبی براش فوق العادس
فرهاد
۲۷ مهر ۱۳۹۳خوب شده ولی موتورش میتونست بهتر باشه مثلاً موتور 3.5 is350 بیشتر اسب میده
البته نه این که این بد باشه.من از سازنده ی گودزیلا انتظاراتم بالاست :)
وحید
۲۶ مهر ۱۳۹۳دمت گرم زیگما جان ولی نمیدونم چرا نیسان این همه به گیربکس cvt تاکید داره.
زیگما
۲۶ مهر ۱۳۹۳اره من نمیدونم چرا بعضی خودروسازا گیر دادن به این cvt
خیلی ایراد داره
پیچیدست
تعمیراتش سخته
در اکثر موارد برنامه های کامپیوتری cvt ها مشکل داره
از نظر تبلیغاتی هم خیلی مشکل افرین شده
چون توضیح عملکردش برای مشتری سخته باعث شده یه جور حس غیر مطئمن بودن cvt ها به مشتری دست بده
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳بزار ببینیم زیگما چی ازز اب دراومده!!!
مصطفی
۲۶ مهر ۱۳۹۳عالیه…چیزدیگه ای به مغزم نمی رسه.
میلاد
۲۶ مهر ۱۳۹۳یاماها موتورسیکلت محبوب منه.
نمیدونم چرا ولی خوشم میاد ازش.
به خصوص مدل R6.
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳یه عیبی از قدیم دارن اونم زود داغ میکنن و عملکردشون میاد پایین بر خلاف هوندا
پوری پوریا!
۲۶ مهر ۱۳۹۳موتور فقط موتور سیکلت کویر :D !!!
F
۲۷ مهر ۱۳۹۳اگر صدای سنگینو بده عالیه اگر هم نه مثل کاوازاکی 250 یا 300 یا سی بی ار 250 باشه صداش باید اینم بندازی تو سطل اشغال چون در اون صورت فقط قیافه مدرن دارن همشون.
یه سی بی ار 250 آر آر داشتم قدیمیارو میگم چهار سیلندر شونزده سوپاپ باهاش پر میکردم دهن همه باز میموند از صدای دلنشینش الانم دارن موتور میزنن…
REZA . JUST TOYOTA
۱۲ آبان ۱۳۹۳خیلی خوشکله
هادی
۱۵ تیر ۱۳۹۵تو تیتر زدید ارزان قیمت ولی تو مطلبوتن حرفی از قیمتش نزدید!!!!
r.e.z.a
۱۱ مرداد ۱۳۹۵داداش قیمتش و میشه بگی …
و البته اینکه تو ایران هست یا ن
unknown
۱۹ آبان ۱۳۹۵دوستان r3 پلاک میشه ایا؟
چون من شنیدم نینجا 300 رو با سند 249 میفروشن و پلاک هم میکنن
خواستم ببینم r3 همینطوریه یا نه؟
Sangin savar
۱۹ دی ۱۳۹۵اره یاماها r3 پلاک میشه تو ایران قیمتشم ۴۵ملیون هست
مرتضی هستم
۲۴ بهمن ۱۳۹۵سلام دوستان یسری ها موتور 250 رو به نام 300 میدن تو گمرک شکل و شمایل و انجین همونه فقط حجم 250 هست نه 300 باید خیلی اطلاعات داشته باشید تا بتونید تشخیص بدید…بعدم این موتور به تعداد محدود به نام ار سه با قیمت 45 میلیون وارد اگر اکبند باشه و واقعا 320 سی سی باشه و مونتاژ اصلی باشه بهترین موتور ایرانه…گزینه های بعد از این به ترتیب کاوازاکی زد 300 هوندا سی بی ار و کاوازاکی نینجا 300 بعدم دوک 250 بهرتین کیفیت رو دارند در موتور داخل ایران
sohrab
۲۸ اسفند ۱۳۹۵به نظر من موتور زیر ۴۰۰ سی سی یه جور بچه بازی و وقت تلف کردنه ?? ولی همیشه این برام سوال که چرا نمیشه موتور با سی سی بالا سوار شد تو ایران ولی اگه میشد چی میشد ?به امید روزی که آزاد بشه ؟داداچ ۱۰۰۰ رو میگم
احمد
۱۲ فروردین ۱۳۹۶آقا همینجوریش با این همه محدودیت این 125 سوارا خدا رو بندگی نمیکنن تو خیابونا خخخ(البته عمدتا فرهنگ موتورسورای توی ایران همینطوره ربطی به 125 و حجم نداره)
وای به حال اینکه تردد سنگین آزاد بشه ، دیگه میشه عمق فاجعه رو تصور کرد که میزنه روی دست تلفات جفت جنگای جهانی D:
مسعود
۲۵ خرداد ۱۳۹۶مگه کسی باورش میشد کمربند ایمنی کسی تو ایران ببنده یا کلاه کسی بزاره سرش ویا روی خط پیاده کسی توقف نکنه دیدید شد حتی به زور و جریمه حالا موتور سنگین هم همینطور کسی موتور 40تا100میلیونی خودش را داغون نمیکنه اون موتور ارزون چینی هس که همه کار باش میکنن دوباره یک عدد نو میخرن تو شخصیت موتور سوار قانونمند بی نظمی و…..نیست
احسان جزيره
۱۶ خرداد ۱۳۹۶هر چیزی رو محدود کنن جوان ها عقده ای تر میشن
آزاد ک بشه عادی میشه و فرهنگشو پیدا میکنن
موتور مث زن عشق داره ولی خیلی هم خطرناک و نامرده
مهدی
۱۶ مهر ۱۳۹۶موتوری که پلاک میشه یعنی اشغال چون توش دست بردن
محمد
۳۱ تیر ۱۳۹۹ضمن تشکر این موتور بعداز هوندا rr 250 بهترین گزینه هست ولی اون بزرگوارانی که وارد کرده اند اولش شرایط تقسیط شدن گذاشتن خوب استقبال شد عوض اینکه به اینهمه توجه مردم احترام بزارن وشرایط رو آسونتر کنن درجا اقساط روبرداشتن ونقدمیفروشن بجای هفته ای ۲۰ دستگاه شاید ۲ دستگاه بفروشن چراکه حرص پول دارن وهر روز با افزایش قیمت دلار دوبرابرافزایش قیمت دارن هیچکس دلسوزی تواین صنعت پیدا نمیکنید بنده درشرف خریدهستم ولی برای ۴۰ ملیون کم وکسری اجبارا بایدپناه ببرم به شرایط کویر و کی تی ام ولی دلم پیش یاماها جاموند
محمد
۱ شهریور ۱۳۹۹باسلام و عرض ادب خداوندرا شاکر هستم که بالاخره قسمت شد یه آر ۲۵ یاماها با پرداخت ۱۲۰ ملیون نقد و ۵ قسط ده ملیونی خریدم واقعا ارزشش رو داشت و امیدوارم با افزایش درآمدعمومی ویا ارزونتر شدن محصولات خوب ژاپنی همگان لذت سواری رو تجربه کنن واقعا تهیه اینهمه پول خیلی سخته ولی محال نیست.ضمنا هنوز ایران فاقد نماینده اصلی یاماها میباشد وشرکت واردکننده درواقع یکی از مشتریان عمده نمایندگی اندونزی یاماهاس واقعا دردناکه ایران با این اسم بزرگش چشم به دست اندونزی باشه
matin
۱۱ فروردین ۱۴۰۲به نظر من zx25r از همشون بهتره
هر کی مخالفه بگه چرا ؟؟؟
مرداک
۴ مرداد ۱۴۰۲سلام خدمت دوستان اگرقصدخرید آر۲۵ رو دارید بسیار انتخاب هوشمندانه ای هست ولی یادتون باشه مدل abs دار رو بخرید چون ترمز دیسک و۱۶۰ کیلو وزن بویژه اگر ترمز جلو بیشتر گرفته بشه باچنان شتابی زمین میخوریدکه تقریبا صدای شکستن خدای ناکرده دستتون رو میشنوید یه کم بگذره دلتون هم میشکنه چون به غیراز گرانی لوازم و فلاپ ها که با یه زمین خوردن ساده شکسته میشن و گیرهم نمیان مگر از آمازون تهیه کنید یعنی خدمات پس از فروش صفره اینم یه تذکر خیلی مهم اگر دارید صفر میخرید همون اول ببینیدسندموتورواسه کدوم شرکته چون به غیراز نیروموتور که یه کم خدمات پس از فروش داره باقی شرکتها فقط تو خط جیب پر کردن هستن و میبینی یه تعمیرگاه به زور دارن بقولی این موتورها رو بجای پول نفت وارد میکنن سالم و شاداب باشید