ظرفیت باتری موتور های SR/F و SR/S شرکت زیرو در مدلهای سال ۲۰۲۲ ارتقاءیافته، همچنین SR ارزانتری درراه است.
اخبار خوب همینجا به پایان میرسد، بعضی از امکانات موتور، پشت در برای ارتقاء بعد از پرداخت گیرکردهاند.
SR/F و S با باتری ۱۴.۴ کیلوواتی معرفی شدند، اما الآن به لطف چیزی که زیرو، فرمول جدید شیمیایی مینامد و همچنین طراحی جدید محفظه باتری، سیستم مدیریت دما و مدیریت باتری، مدلهای +۱۴.۴ و +۱۵.۶ کیلووات ساعت در دسترس قرار دارند.
درنتیجه این بهروزرسانی مدلهای ردهبالا همراه با ملحقات مخزن قدرت (آپشن باتری اضافه در محل مرسوم باک بنزین)، با توان ذخیره ۲۱ کیلووات دارای برد ۳۶۵ کیلومتر در شهر یا ۱۸۲ کیلومتر با سرعت ثابت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت در اتوبان است. میتوان با موتورهای ردهبالا انرژیکا (Energica) ایتالیا به برد بیشتری دستیافت اما برای این امتیاز هزینه بیشتری باید پرداخت کرد.
معنی علامت مثبت روی منبع انرژی چیست؟
درواقع گویا باتریهای +۱۴.۴ و +۱۵.۶ یکساناند و توانایی ذخیره ۱۷.۳ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی رادارند.
تفاوت بین این دو در قفل نرمافزاری است و خریداران توانایی افزایش آن با ارتقاء نرمافزار در سال ۲۰۲۲ خواهند داشت.
این بهروزرسانیها را میتوان از طریق نرمافزار تلفن همراه یا از طریق سیستمعامل Cypher III+ داشبورد دیجیتال انجام داد.
بهروزرسانیهای زیر برای مدلهای SR/S و استاندارد ۲۰۲۲ زیرو قابل انجام است:
- ارتقاء سرعت شارژ تا ۱۷% با ۲۹۵ دلار
- دو برابر کردن سرعت شارژ با ۱۴۹۵ دلار
- افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت شارژ به همراه ۱۰ درصد ذخیره برای حالت شارژ برد بلند با ۲۱۹۵ دلار
- فعالسازی مسیریاب روی داشبورد با ۱۹۵ دلار
- فعالسازی حالت پارک همراه با دندهعقب با ۱۹۵ دلار
- فعالسازی گرمکن دستهفرمان با ۱۹۵ دلار
مدل SR 2022 این مفهوم را جلوتر میبرد. در باطن کموبیش با مدل پایه SR/F یکسان است، اما با نرمافزاری محدودکنندهتر. همان موتور با گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر بهجای ۱۹۰، ۷۴ اسب بخار قدرت بهجای ۱۱۰، ۱۶۷ کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت بهجای ۲۰۰ و سیستم کنترل پایداری بوش با حسگر تشخیص مقدار خم شدن غیرفعال شده. تمام این موارد با پرداخت ۱۷۹۵ دلار به نمایندگی قابلرفع است.
مدل جدید SR باقیمت ۱۷۹۹۵ دلار قابلدستیابی است، هزار دلار کمتر از مدل پایه SR/F در زمان رونمایی ۲۰۱۹، بااینحال مدل استاندارد SR/F باکمی افزایش قیمت ۱۹۴۹۵ دلار و مدل پریمیوم ۲۱۴۹۵ دلار برچسب خوردهاند. خرید مدل SR/S شرکت نیز ۵۰۰ دلار بیشتر از این مبلغ آب میخورد.
مزایا و معایب
مزایای این استراتژی شرکت زیرو کاملاً مشخص است؛ تولید انبوه میتواند بسیار یکنواختتر پیش برود که این مورد کارها را در کارخانه بسیار سادهتر میکند.
موتورهای ارزانتر باقابلیت ارتقاء به ارزش هزاران دلار به فروش میرسند و زیرو میتواند بهصورت ناگهانی و بیمورد باعث افزایش برد حرکتی موتور در دوشنبههای آخر ماه شود تا نشان دهد در پشت هزینه فعالسازیها چه چیزی نهفته است.
از نگاه خریدار، افزایش ۵۰ درصدی کارایی و ۲۰ درصدی برد حرکتی، ایده جالبی است. فعال کردن گرمکن دستهفرمان یا مسیریاب بهوسیله یک نرمافزار بسیار راحتتر از باز کردن قطعات بدنه و سیمکشی و نصب تجهیزات توسط شخص است.
ازلحاظ منطقی و عقلانی، این ایده که شما یک موتور ۱۱۰ اسب بخاری با سیستم کنترل پایداری حساس به زاویه خم شدن در اختیاردارید و باید آن را بهجاهای مختلف حمل کنید، اما در عمل ۷۴ اسب بخار و ABS سادهتر در اختیارتان است تا زمانی که پول بیشتری بپردازید، توهینآمیز است. انجام دادن چنین کاری با دستگاههای ایمنی مصداق بارز گدایی است.
نظر هرکس دراینباره محترم است بنابراین من نمیتوانم بیشتر از این درموردش صحبت کنم، این قضیه در بازار وسایل نقلیه بیسابقه نیست و بازار تصمیم میگیرد که چه چیزی قابلقبول است و چه چیزی نیست.
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۸ آبان ۱۴۰۰در یک کلام
فوقالعاده
مجتبی
۲۸ آبان ۱۴۰۰هر کسی تو کار تولید باشه می فهمه، فرایند های تولید خیلی پیچیده وسخت هست وقتی موضوع رقابت وتولید انبوه مطرح باشه، کاهش هزینه ها بسیار بسیار مهم میشه، و فکر کنم خیلی از شرکت ها سراغ این موضوع برند
Reza Waffen SS
۲۹ آبان ۱۴۰۰من موافقم