از سال ۱۹۳۹ تا به امروز شرکت روسیهای اورال بخشی از موتورسیکلتهای تک نفره (دو چرخ) و چند نفره (سه چرخ) خود را در سراسر جهان دست خوش تغییراتی متفاوت کرده است. شرکت اورال طی این سالها توجهات خاصی نسبت به بخش یکپارچه سازی موتورسیکلتهای تولیدی خود با فناوری روز نداشته است. حال شرکت اورال تصمیم گرفته تا بخشی از تجهیزات قدیمی به کار رفته را کنار زده و تجهیزات جدید را جایگزین کند. این شرکت روسی تصمیم گرفته در سال ۲۰۱۴ موتورسیکلتهای خود را متناسب با فناوری موجود در قرن ۲۱ تولید کند. از جمله این بازسازیها می توان به بهبود قدرت موتور، طرز روشن شدن، نحوه توقف و نحوه اسمبل و قرارگیری قطعات موتورسیکلت را نام برد.
دو مورد از مهمترین تغییرات ایجاد شده مربوط به سیستم موتور و ترمز میباشد. بعد از مدتها شرکت اورال در سال جدید قصد دارد سیستم تزریق سوخت الکترونیکی را معرفی کرده و بخش ترمز دیسکی brembo را نیز جایگزین سیستم ترمز قدیمی در موتورسیکلتهای دو چرخ و سه چرخ خود کند. محل قرار گیری موتور در کلاس 749cc مثل گذشته است اما قدرت موتور از ۴۰ اسب بخار به ۴۱ و نیروی گشتاور آن نیز از ۳۸ به ۴۲ تغییر پیدا کرده است. سیستم EFI به طور ویژه ای برای شرکت اورال توسعه پیدا کرده و جایگزین کاربراتورهای قدیمی شده است. جالب است بدانید موتورهای در دست ساخت دارای یک محفظه هوا و یک بخش برآمدگی بهبود یافته به منظور تنفس بهتر موتور و بهینه سازی مصرف سوخت هستند با این تفاسیر این موتورسیلکت های جدید میتوانند مسافتی بین ۳۱ تا ۳۷ مایل را با یک گالن بنزین طی کنند.
e36
۲۳ آذر ۱۳۹۲این چی بود آخه پدال؟! از تو بعیده
Sina.Ferrari & Benz
۲۳ آذر ۱۳۹۲بسمه تعالی
یعنی تجهیزات این موتور جدیده؟
تجهیزات قدیمیش چجوریه؟
دوستان به نظر شما تجهیزاتش جدیده؟
حمزه
۲۳ آذر ۱۳۹۲کلا با این کلاس موتور حال میکنم. به شرطی که جدی و ایمن و با امکانات خوب باشه. برا مسافرت حال میده
زیگما
۲۳ آذر ۱۳۹۲این روسا هر چند وقت یه بار تو کار بزرگ های صنعت دنیا دخالت میکنن .اون صنعت خودروسازیشون.اینم از این.
صد رحمت موتور های لیفان!!!
زیگما
۲۳ آذر ۱۳۹۲نحوه اسمبل یعنی چی پدال؟؟یه جور بنویس ما بفهمیم :(
محسن.د
۲۳ آذر ۱۳۹۲کسی تا حالا موتور “اج” سوار شده ؟ :-)
شهاب
۲۳ آذر ۱۳۹۲درستش “ایژ” فک کنم!؟
موتوای یوغوریه, سواریش باید جالب باشه چجوریاس شما خودت سوار شدی ؟ :D
محسن.د
۲۳ آذر ۱۳۹۲آره خوراک جاده خاکیه!سنگینه،تعادلش خوبه.2زمانه س،واسه همین باید روغنم بریزی توباکش.صداشم باحاله.
دوستان ببخشید چون مطلب درمورد موتور روسی بود،اینو گفتم.
جلال
۲۶ آذر ۱۳۹۲سلام
محسن جان منم سوار شدم
خیلی سنگینه لعنتی
ولی درست گفتی هدایتش از موتورهای 125 سخت تره ولی تعادل بهتری داره
یه زمانی که بچه بودم داییم یکی از اونها داشت
اون زمانا وقتی میدیدم فکر میکردم بهترین موتور دنیاس :D
رضا
۲۴ آذر ۱۳۹۲بابابزرگم با هیتلر از اینا سوار میشدن!!
جلال
۲۶ آذر ۱۳۹۲سلام
رضا جان هیتلر نه استالین
استالین اون زمانا از اینها سوار میشد :D
مهدی
۶ شهریور ۱۳۹۹اتفاقا اولش تولید آلمان نازی بوده شوروی کپی کرد
توفیقی
۲۴ آذر ۱۳۹۲حالم از موتور به هم میخوره
آدم رو 4 چرخ امنیت نداره چه برسه روی 2 چرخ
فقط یه کم از هارلی خوشم میاد اونم یه مدلش
محسن
۲۶ آذر ۱۳۹۳موتورizh واقعا موتور خوبیه با اینکه سالها از سال ساختش میگذره ولی بازم از خیلی موتور های چینی و جاپونی بهتره….الیته مدلهای مختلفی داره که هیچ کدوم به ایران نیومده فقط 3مدل پلانتا3،پلانتا4،پلانتا5
قایل توجه دوستمون زیگما که من خودم همه جوره موتور وماشین روسی سوار شدم وبه علاوه هم ماشین روسی دارم هم موتور روسی هیچ کدوم از محصولات کشور روسیه مشکلی ندارن وخیلی هم مدرن وکارا هستن روسیه خیلی وقته تو زمینه موتور، ماشین وماشین سنگین کار میکنه…بهتره یه کم اطلاعاتمون رو به روز کنیم وطریقه استفادشون رو یاد بگیریم چون اکثر لوازم روسی تو ایران قطعات و تعمیرگاه مناسبی ندارن…..
ذوالفقار
۳۰ مهر ۱۳۹۶آقا سلام. اسم این چیزی که نفر سوم روش میشینه چیه؟ که جدا از موتوره
حسن فیروزه
۱۴ تیر ۱۳۹۸دوستان لطفا اگه کسی در مورد لوازم استوک موتور سیکلت اورال اطلاعاتی داره برام بفرسته ممنون
احمد توکلی
۲ تیر ۱۴۰۲درود. دوستان عزیز من یک کابین بغل موتور سیکلت یا اصطلاحا همون ساید کار لازم دارم. اگه جایی فروشی سراغ دارین راهنمایی بفرمایین.
ممنون میشم