بی ام وموتورسیکلت

معرفی M 1000 RR، اولین موتورسیکلت M ب‌ام‌و

بخش موتورسیکلت ب‌ام‌و اخیراً اوضاع خوبی دارد و حالا امیدوار است که با اولین مدل M خود این روند را ادامه دهد. این موتورسیکلت جدید که M 1000 RR نام گرفته، بر اساس مدل S 1000 RR ساخته شده و ایده‌آل‌های ب‌ام‌و M را به بخش سوپربایک‌ها می‌آورد. این موتورسیکلت جذاب به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر خطی مجهز شده که هرچند بر اساس پیشرانهٔ S 1000 RR ساخته شده اما پیستون‌های آن جدید هستند و محفظه‌های احتراق و شاتون‌های تیتانیومی آن‌هم اصلاح شده‌اند.

علاوه بر این، ضریب تراکم این پیشرانه افزایش یافته و به چکش سوپاپ‌های سبک‌تر، اگزوز تیتانیومی و منیفولد ورودی ماشین‌کاری شده با هندسهٔ جدید مجهز شده است. به لطف همهٔ این تغییرات، پیشرانهٔ چهار سیلندر ب‌ام‌و حالا ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند قدرت این موتور افزایش جزئی ۵ اسب بخاری داشته است اما به گفتهٔ سازندهٔ آلمانی، M 1000 RR بین دورهای ۶ تا ۱۵ هزار rpm قدرت بیشتری دارد که این محدوده برای پویایی رانندگی در پیست مسابقه مناسب است.

اما علاوه بر پیشرانهٔ ارتقاءیافته، M 1000 RR به باله‌های فیبر کربنی هم مجهز شده که با افزایش تولید داون‌فورس به چسباندن موتورسیکلت به زمین کمک می‌کند. به گفتهٔ ب‌ام‌و، این باله‌ها به بهبود شتاب و همین‌طور ترمز گیری و پایداری در پیچ‌ها کمک می‌کند. این موتورسیکلت قدرتمند همچنین به فریم آلومینیومی، پایه فنر مرکزی اصلاح‌شده و دوشاخهٔ بهینه هم مجهز شده که این تغییرات به بهبود ترمز گیری و ارائهٔ بهترین احساس ممکن از چرخ‌ها به راکب کمک می‌کند.

رینگ‌های M 1000 RR از فیبر کربن ساخته شده و سیستم ترمز M با کالیپرهای آبی‌رنگ روی آن‌ها قرار گرفته است. یکی دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این موتورسیکلت M نیز صفحه آمپر دیجیتالی ۶.۵ اینچی آن است که امکان سفارش سیستم ثبت اطلاعات M GPS هم برای آن وجود دارد. خریداران همچنین می‌توانند یک پکیج M کامپتیشن را هم سفارش دهند که شامل قطعات M و پکیج‌های کربنی M و همین‌طور بازوهای عقبی سبک‌تر و زنجیر M می‌شود.

ب‌ام‌و فعلاً قیمت M 1000 RR را اعلام نکرده اما بدون شک گران‌تر از S 1000 RR خواهد بود که قیمت آن از ۱۷,۴۹۰ دلار شروع می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. رامین

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    سری R-nine یه چیز دیگس البته اینم عالیه

    موافقم 33
    مخالفم 6
    1. SFXSuperFast

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (263 ديدگاه)

      1000rr
      فقط
      CBR1000rr

      موافقم 7
      مخالفم 19
  2. SF90 STRADALE

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    یک موتور سیکلت M !!!!
    چه عملکرد کم نظیری میتونه داشته باشه
    قطعاً جزء ۵ موتور سیکلت سریع دنیاست
    ?? BMW ??

    موافقم 54
    مخالفم 2
  3. مهدی موتورز

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    یاد انفجار ۳ افتادم

    موافقم 27
    مخالفم 4
  4. جواد خطر

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    جون میدِ واس لایی کِشیدَنو ویراج دادَن تو اتُوبانای تِرون

    موافقم 24
    مخالفم 10
    1. ممد ژانگولر

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      و ……??

      موافقم 11
      مخالفم 1
  5. AMG_73///

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    بوم
    من ترکیدم
    خیلی خشنه

    موافقم 24
    مخالفم 2
  6. Hadi

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خوبه این حداقل جلو پنجره نداره که خرابش کنن…
    ۲۱۲ اسب قدرت !!

    موافقم 35
    مخالفم 8
  7. h!$@\/\/

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (947 ديدگاه)

    s1000rr خودش هیولاست
    این چه شود?

    موافقم 24
    مخالفم 2
  8. مسعود

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (512 ديدگاه)

    صدای خروجی موتورای اروپایی معمولا به جذابی موتورای ژاپنی نیست ولی میشه با یه تعویض اگزوز حلش کرد
    صدا واس موتورای سنگین خیلی مهمه موتور بازا اینو میدونن

    موافقم 26
    مخالفم 4
    1. mi mazda

      ۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (295 ديدگاه)

      مهم عملکرد و پیشرفته تر بودنه که این بهتره هرچند همون صداهم واسه ما کافیه.

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. MC20

        ۱۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        همین دیگه موتور باز نیستی نمیدونی داداش مسعود چی میگه

  9. حسین دهمرد

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    جوووون یکم تنوع لازم داشت مقاله هاتون

    موافقم 14
  10. datsun

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3944 ديدگاه)

    داداش این جک نگهدارنده اس که هنگام پارک موتور استفاده میشه . یه چیزی میگی …..

  11. AMG_73///

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    واقعا شاهکار ساخته اما…..
    بنظرم تو موتور سیکلت فقط یاماها

    موافقم 11
    مخالفم 10
  12. Maserati

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    کاش موتور هم بزارین

  13. R

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    این همه قدرت برای چی؟ وقتی سرعت اکثر موتورا تو ۲۹۹ محدود شده

    موافقم 1
    مخالفم 9
  14. بهراد

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (754 ديدگاه)

    ممنون از نویسنده مطلب.
    کاش بنز و فراری و پورش هم موتور سیکلت مخصوص ریس میساختن.طراحی فراری و مهندسی پورشه و شهرت و تکامل بنز رقابت جذابی میشد

    موافقم 5
    مخالفم 2
  15. ساشا

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش درباره موتور کم کاری میکنین. همین بی ام و حداقل ۳۰۰ تا پست میشه از موتوراش نوشت.
    31 جور موتورسیکلت مختلف درست میکنه. خودم عاشق اون ۱۲۵۰ سی سی هستم. R1250. اگه دقت کنین طی سالای گذشته خیلی از توریستا با همین مدل اومدن رد شد از ایران. 2 سال پیش خارج پرند نزدیکای رودشور یه اکیپ چند نفره دیدم داشتن خیمه میزدن. موتور همشون بی ام و بود.
    بعضی اوقات خیال بافی میکنم یکی از همین موتورای بی ام و رو دارم ٬ شهروندی ایرانو ندارم٬ خوشبختم و با موتورم میرم دنیا رو میگردم. میدونین که ترامپ به عراقی ویزا میده. به لبنانی ویزا میده. به تانزاییایی ویزا میده.

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. علیرضا

      ۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پست موتورسیکلت بیشتر بزارین
      موتور هم پدال داره. هم پدال ترمز. هم پدال دنده.
      ۱۷ تا کامنت گذاشته شده یعنی مردم دوست دارن. بیشتر از اینفینیتی QXکامنت گذاشته شده. بیشتر از تویوتا سی اچار کامنت گذاشته شده. بیشتر از بی ام و i4 M کامنت گذاشتن. بیشتر از فورد کامنت گذاشتن. بیشتر از ولوو کامنت گذاشتن.
      پس پستای زیادی درباره موتورسیکلت بزارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا