موتورسواری بسیار امنتر خواهد شد…
همهی ما با جدیدترین سیستمها و تکنولوژیهای ایمنی و کمک راننده در خودروهای مدرن آشنا هستیم؛ اما در موتورسیکلتها چنین تکنولوژیهایی وجود نداشته و البته به نظر میرسد سیستمهایی همچون پایش نقاط کور و دوربینهای پشتی برای این دسته از وسایل نقلیه کاملاً ضروری بوده و به عنوان یکی از تجهیزات ایمنی اصلی برای راننده محسوب میشود. هیچکدام از ما مشکلی با یک جفت چشم اضافی در پشتمان نداریم و این چشمهای جدید میتوانند دید ۳۶۰ درجه ایجاد کنند.
یکی از استارت آپ های تازهکار در این بخش یک سیستم دوربین جدید را توسعه داده که میتواند موتورسوار را در هر زاویه و موقعیتی آگاه کرده و این کار را با کمک چراغهای هشدار انجام میدهد. ایدهی کار ساده است اما تبدیل آن به واقعیت اینگونه نبوده است. زمانی که بحث نصب سیستم جدید در موتورسیکلت پیش میآید فاکتورهای زیادی را باید در نظر گرفت. به خاطر ابعاد محدود موتورسیکلت، این سیستم باید جمع و جور باشد و در حالت ایدهآل وزنی به وسیله افزوده نشود.
همچنین پوشش تمامی زوایای ممکن در یک موتورسیکلت نیز چالش دیگری محسوب میشود. این تکنولوژی باید ویژهی موتورسیکلت باشد زیرا به عنوان مثال شما نمیتوانید یک سیستم لیدار خودرو را در موتور جای دهید و آن را سیستم نایت ویژن بنامید.
نوع خطر، اطلاعات موردنیاز و روش واکنش موتورسیکلت کاملاً با خودرو تفاوت دارد. به همین خاطر سیستم ایمنی خاص موتورسیکلت باید از صفر برای چنین وسیلهای توسعه یابد.
به همین دلیل است که استارت آپ یاد شده امیدوار به تبدیل ایده خود به واقعیت و عبور از چالشهای یاد شده است. تکنولوژی دوری از برخورد این شرکت تاکنون تنها سرمایهگذاری ۲.۵ میلیون دلاری را جذب کرده است.
NAVID۰۰۹۸
۴ تیر ۱۳۹۷موتور سواری بیشتر از همه مهارت و هوش فراوان میخواد تا اپلیکیشن و دوربین .
موتور به هیچ عنوان امنیت نداره و سپر موتور زانوهای راننده به حساب میاد .
البته چاشنی شانس که کسی از پشت بهتون نزنه .
حمید
۴ تیر ۱۳۹۷فوق العادست همیشه موتور سوارها در معرض خطر بیشتری هستند
منتهی اگه تکام اطلاعات روی شیشه کلاه کاسکت نقش میبست راحتر بود
emad1990
۵ تیر ۱۳۹۷من ۲تا از دوستام و یکی از اشناهام تجربه خوبی از موتور نداشتن
۲تاشون فوت شدن و یکیشون هم قطع نخاع
پیشنهادم اینه هرکی این وسیله رو داره بفروشه و ماشین بخره
موتور سوار در معرض خطرات بیشتر و آسیب های شدیدتر و بعضا جبران ناپذیره
امین
۱ شهریور ۱۳۹۷تمام هیجان موتور سواری به اتفاقای غیر منتظره ایه که توش میفته با این کارا فقط میخوان لذت یه سواری پرهیجان رو از آدم بگیرن کسی که موتور رو برای عشق بازی انتخاب میکنه نباید از تصادف و مرگ ترسی داشته باشه بنابر این اگه یه همچین تکنولوژی هایی وارد کار بشن بنظر من دیگه نمیشه به موتور مثل قبل علاقه داشت.
با تشکر
محمد
۲۴ مهر ۱۳۹۷من روزی 400 کیلومتر با موتور رانندگی میکنم و به نظرم خیلی شانسیه که زنده موندم (کارم پیکه ) موتور رو باید فقط برای دور دور های 1 تا دوساعت استفاده کرد .بیشتر از اون مغز کشش پردازش نداره