اوایل سال جاری دوکاتی اولین قدمهای پروژه “نقشه راه ایمنی ۲۰۲۵” را که شامل استفاده از برخی تکنولوژیهای ایمنی جدید در موتورسیکلتهایش میباشد را اعلام کرد. پیش از این شاهد نصب ABS و سیستم راداری جلو و عقب در محصولات دوکاتی بودهایم. قدم بعدی در این پروژه ارتباط وسیله به وسیله میباشد.
شرکتهای معدودی در حال کار به منظور ایمنتر کردن جادهها برای موتورسیکلتها میباشند. از تست موتورسیکلت خودران ب ام و گرفته تا کمک به بهبود تکنولوژی بدون راننده در آینده و همچنین توسعه دوربین ۳۶۰ درجه برای موتورسیکلتها، تعهد واضحی برای کاهش میزان مرگومیر رانندگان موتورسیکلتها دیده میشود. دوکاتی نیز در آوریل سال جاری برنامهی خود برای کار روی سیستم تشخیص مبتنی بر لیزر در موتورسیکلتهایش را اعلام کرد. هماکنون میدانیم که فاز بعدی چیست: C-2VX.
دوکاتی در حال توسعه سیستم ارتباطی وسیله نقلیه به وسیله نقلیه است. نه ما درباره نام جذاب سیستم واکی تاکی صحبت نمیکنیم بلکه به گفتوگوی خودروها و موتورسیکلتها اشاره میکنیم. زبان مورد استفاده برای این گفتوگو از نوع داده بوده و از چیپست کوالکام ۹۱۵۰ C-V2X استفاده میشود. این سیستم در وسایل نقلیه نصب شده و اطلاعات را با دیگران به اشتراک میگذارد بنابراین دو وسیله نقلیه که در حال حرکت در مسیری هستند که در آن تصادفی رخ داده میتوانند رانندهای را که از خطر آگاه نیست هوشیار کنند.
دوکاتی قبلاً تستهای مربوطه را با همکاری آئودی آغاز کرده است. یک دستگاه دوکاتی مولتی استرادا ۱۲۰۰ اندورو و آئودی Q7 و A4 قبلاً در تقاطعهای واقعی با یکدیگر برهمکنش داشته و موقعیتی واقعی را شبیهسازی کردهاند. انتظار میرود پروژه دوکاتی در نهایت به ارتباط همهچیز با یکدیگر از قبل وسایل نقلیه، جاده، زیرساختها، علائم جاده و… کمک کند.
برنامه تست دوکاتی و آئودی بخشی از پروژه ارتباط وسیله نقلیه به همهچیز است که در حال حاضر دربردارنده آئودی، دوکاتی، اریکسون، سوارکو، دانشگاه فنی کایزرسلاترن و کوالکام میباشد.
بنا به گفته یکی از مدیران ارشد دوکاتی این موضوع نشان دهنده استفاده از تکنولوژیهای مدرن به منظور بهبود قابلتوجه ایمنی رانندگان موتورسیکلت میباشد.