طراحیموتورسیکلت

اگر خودروسازان مشهور، موتورسیکلت می‌ساختند!

در دنیای خودروسازی شرکت‌هایی وجود دارند که در تولید موتورسیکلت هم فعال هستند. به‌عنوان‌مثال، هوندا اصلاً به دلیل موتورسیکلت‌هایش امروزه به یکی از برترین خودروسازان دنیا تبدیل شده یا ب‌ام‌و که در دنیای دو چرخ‌ها نیز کاملاً شناخته شده است اما اگر دیگر خودروسازان شناخته‌شده هم موتورسیکلت می‌ساختند چه می‌شد؟ Budget Direct با طراحی رندرهایی به این سؤال پاسخ داده است. موتورسیکلت‌های خیالی که در این رندرها به تصویر کشیده شده‌اند از شش خودروساز مختلف هستند که از سوپراسپرت‌سازان گرفته تا خودروسازان الکتریکی را شامل می‌شود. برخی از این موتورسیکلت‌ها آن‌قدر جالب از آب درآمده‌اند که دوست داریم آن‌ها را در دنیای واقعی ببینیم.

تسلا: موتورسیکلت اسپرت

مطلب را با یکی از بهترین موتورسیکلت‌های خیالی آغاز می‌کنیم. این موتورسیکلت بر اساس نسل جدید تسلا رودستر طراحی شده اما در طراحی آن نشانه‌هایی از سایبرتراک هم دیده می‌شود. درهرحال، ویژگی‌های طراحی تسلا به‌خوبی در یک موتورسیکلت اعمال شده‌اند اما به دلیل وجود باطری، تصور می‌شود موتورسیکلت تسلا بسیار سنگین باشد. پس بهتر است این موتورسیکلت در آینده‌ای ساخته شود که باطری‌ها کوچک‌تر شوند.

بنتلی: موتورسیکلت تورینگ

ظاهر این رندر شبیه به موتورسیکلت‌های عجیبی شده که رالی موتورسیکلت در داکوتای جنوبی می‌بینیم. این رویداد بیشتر به خاطر نمایش موتورسیکلت‌های سفارشی بی‌مزه مشهور شده است و هرچند این موتورسیکلت بنتلی کاملاً بی‌مزه نیست اما ظاهر چندان خوبی هم ندارد. به نظر می‌رسد این رندر بر اساس موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسون طراحی شده باشد که این یعنی بجای پیشرانهٔ W12 بنتلی باید شاهد موتور دو سیلندر V شکل باشیم.

بوگاتی: سوپربایک

این موتورسیکلت بسیار وحشی به نظر می‌رسد و با الهام از مدل تک ساخت لاووچیو نوا طراحی شده که این را حتی در رینگ‌های آن‌هم می‌توان مشاهده کرد؛ اما موتورسیکلت بوگاتی شیشهٔ جلو ندارد که این یعنی راکب نمی‌تواند به سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند! البته از ظاهر این موتورسیکلت برمی‌آید که بتواند به چنین سرعتی دست پیدا کند خصوصاً اگر زیر آن بدنهٔ تمام فیبر کربنی، یک پیشرانهٔ چهار سیلندر قدرتمند پنهان شده باشد.

آستون‌مارتین: کافه ریسر

برخلاف دیگر خودروسازان این لیست، آستون‌مارتین با موتورسیکلت ۱۲۰ هزار دلاری AMB 001 به دنیای دو چرخ‌ها وارد شده است. البته لازم به ذکر است که شرکت Brough Superior سهم بزرگی در این پروژه داشته است. این رندر خیالی اما با موتورسیکلت واقعی آستون‌مارتین بسیار متفاوت است زیرا از ویژگی‌های طراحی گذشتهٔ این شرکت یعنی DB4 GT زاگاتو بهره گرفته است.

ریویان: موتورسیکلت کراس

بدترین‌های این لیست بنتلی و همین ریویان هستند. هم‌اکنون موتورسیکلت‌های کراس الکتریکی جالبی در بازار وجود دارد که ظاهر آن‌ها هرگز به این رندر شبیه نیست. بله میدانیم که این موتورسیکلت از پیکاپ الکتریکی ریویان R1T الهام گرفته است اما بدنهٔ آن خیلی پهن به نظر می‌رسد. به همین دلیل، این هرگز موتورسیکلتی نیست که بتوان با آن از تپه‌های بلند و مسیرهای خشن عبور کرد.

میتسوبیشی: اسکوتر

اگر یک دهه پیش این رندرها طراحی می‌شد، موتورسیکلت میتسوبیشی می‌توانست یک نمونهٔ کراس با حال و هوای رالی باشد اما این برای زمانی بود که خودروهایی مثل اکلیپس و لنسر اوولوشن هنوز وجود داشتند. در حال حاضر میتسوبیشی تنها چند مدل دارد که یکی از آن‌ها میراژ بسیار کم‌مصرف است. به همین دلیل، استفاده از ویژگی‌های طراحی میتسوبیشی در یک اسکوتر کوچک مثل این، جالب به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    میتسوبیشی تو رندرم بدبخت شده ??? بوگاتی و تسلا خیلی خفنن

    موافقم 58
    مخالفم 7
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      تسلاعه معلوم نیست رودستره sf90عه یا اسپیدتیل

      موافقم 13
      مخالفم 2
    2. Hadi

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      آره دقیقاً
      بنظر من هم بوگاتی و تسلا از همشون بهتر شدن…
      البته ریویان هم بدک نشده ولی به اندازه اون دوتا خوب نیست…

      موافقم 12
      مخالفم 2
  2. سامورایی از قله فوجی

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    فقط فیس جلوی ماشین ها رو زدن به موتور ?

    موافقم 27
    مخالفم 4
  3. AMG/// که الان EQ شده

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    تسلا خیلی خفنه

    موافقم 10
  4. تحت پیگرد

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (359 ديدگاه)

    فقط بوگاتی خوب شده بقیه بهتره موتور سیکلت نسازن

    موافقم 14
    مخالفم 7
  5. ارش

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    این چه خلاقیت چواشه ای است از کجای طراحش خارج شده چند تا جلو پنجره و چراغ رو رو چند مدل موتور سیکلت فتو شاپ کرده برای آستون مارتین که ترکانده ?

    موافقم 4
    مخالفم 4
  6. Ahmedreza2002

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    تسلا واقعا خوبه کاش کوازاکی تولیدش کنه
    ریوانم گویا سنگ توالت رو سوار دو چرخ کردنش

    موافقم 20
    مخالفم 1
  7. زیزیگولو

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    تو کلانشهرایی مثل تهرانو شیرازو اصفهان که همیشه ترافیک سنگین هستش استفاده از موتور سیکلت واسه رفتن به محل کار یکی از بهترین راه حلای ممکن تو رفع معضل دیر رسیدن به محل کارو کاهش خستگی بخاطر طی کردن مسیر خونه تا محل کار هستش و حتی میتونه تاثیر به سزایی هم روی فَردو روحیه کاریش داشته باشه و درکل وسیله نقلیه خیلی خوبی هستش ولی در عین حالی که وسیله نقلیه خیلی خوبیه به همون اندازه هم خطرناکو خطر آفرینو مرگ آفرین هستش و باید خیلی مواظب بود

    موافقم 17
  8. مهدی،:امید اینده

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1233 ديدگاه)

    استون خودش موتور خفن داره

  9. ناشناس

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (205 ديدگاه)

    با این اوصاف سایپا موتور وانت می‌ساخت.

    موافقم 10
  10. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    فقط تسلا و بنتلی .

    عجب رندر هایی باحالی.

    بوگاتی هم بدک نیست.

    موافقم 4
    مخالفم 7
  11. مهدی

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    مردم از خنده فقط بوگاتی و تسلا خوب شدن

  12. Mr.X

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    کاش بوگاتیش تولید میشد. غیر از جلوش اگه به جاهای دیگش عم دقت کرده باشین خیلی خفن و خاصه. تسلا هم خیلی خوب شده.

  13. امیر

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    موتور سیکلت فقط اونی ک موتور ۱۰سیلندر وایپرو روش گذاشته بودن?
    اگه اشتباه نکنم حدود ۵۰۰اسب قدرت داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا