دوکاتی از مانستر ۲۰۲۱ به عنوان نسخه بازطراحی شده پرفروشترین بایک خود رونمایی کرد.
مانستر ۲۰۲۱ دارای چراغهای جلوی LED جدید با دیلایت های چشمگیر میباشد. این بایک همچنین از بدنهای جدید و پشت آمپرهای دیجیتال ۴.۳ اینچی سود میبرد.
علیرغم طراحی تکاملی، دستگیرههای فرمان حدود ۷۰ میلیمتر به سمت راننده کشیده شدهاند تا موقعیت سرراستتری برای راننده ایجاد شده و راحتی و کنترل بیشتر این موتورسیکلت تضمین شود. موقعیت پای راننده نیز تغییر کرده و بخش مرکزی هم نازکتر از قبل شده است.
مانستر به مبحث ارگونومی اهمیت زیادی داده و ارتفاع صندلی آن ۸۲۰ میلیمتر است که اگر برای موتورسیکلتسوار زیادی بلند باشد میتواند کیت فنرهای سفارشی را انتخاب کند که میتواند این ارتفاع را به ۷۷۵ میلیمتر کاهش دهد.
طراحان علیرغم ایجاد چنین تغییراتی تصمیم داشتهاند همان هویت قابلتشخیص مانستر را حفظ کنند. به همین خاطر چندین ویژگی سنتی این بایک همچون باک سوخت بایسون بک آن حفظ شده است.
نیروبخش این موتورسیکلت پیشرانه ۲ سیلندر ۹۳۷ سیسی جدید است که قدرت ۱۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۳ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه جدید علیرغم حجم و قدرت بیشتر ۲.۴ کیلوگرم سبکتر از نسخه قبلی میباشد.
افزایش حجم پیشرانه باعث شده گشتاور تولیدی نیز در تمامی دورها مخصوصاً در دورهای میانی بهبود یابد که این امر باعث بهبود سواری در جاده و پیچها میشود. گیربکس ۶ سرعته جدید با سیستم تعویض سریع نیز در این موتورسیکلت به چشم میخورد.
پیشرانه تنها بخش سبکتر دوکاتی مانستر ۲۰۲۱ نیست زیرا فریم آلومینیومی جلو نیز از نمونه بکار رفته در پانیگیل V4 الهام گرفته و همین امر باعث کاهش ۴.۵ کیلوگرمی وزن موتورسیکلت شده است. رینگهای ۱۷ اینچی نیز ۱.۷ کیلوگرم سبکتر از نمونههای پیشین میباشند. ساب فریم عقب هم با تکنولوژی پلیمر تقویت شده با فیبر شیشه تولید شده و ۱.۹ کیلوگرم سبکتر است.
به لطف تمامی این اقدامات وزن خشک مانستر برابر با ۱۶۶ کیلوگرم بوده که ۱۸ کیلوگرم کمتر از وزن مانستر ۸۲۱ میباشد.
دوکاتی مانستر ۲۰۲۱ از ماه آوریل و با قیمت پایه ۱۱۸۹۵ دلار وارد بازار خواهد شد. مشتریان میتوانند نسخه سفارشی مانستر پلاس با قیمت ۱۲۱۹۵ دلار را انتخاب کنند که این مدل دارای پوشش صندلی سرنشین میباشد.
میثم
۱۴ آذر ۱۳۹۹عشق
عشق
عشق
موتورسواری واقعا عشقه
ولی من ترجیحم ساموراییهاست
هوندا. یاماها. سوزوکی. کاواساکی
SFXSuperFast
۱۴ آذر ۱۳۹۹Honda HRC 1000rrr FireBlade
بهترین بایک بازاره از نظر من
کاتانا آتشین!
رقیبش هم
Ducati Panigale V4r
هرچند فایربلید ی چیز دیگه س
Mazda3
۱۵ آذر ۱۳۹۹به نظر منم دوکاتی از همشون بهتره ب ام و هم همینطور.
اینها از همه نظر بهترینن.
کوروش
۳۰ فروردین ۱۴۰۱طراحی و مهندسی ایتالیایی اسطوره هست در تمام دنیا
میلاد
۱۴ آذر ۱۳۹۹خیلی خفنه.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۴ آذر ۱۳۹۹عجب رخی داره واقعا زیباست
به نظرم کاوازاکی و دوکاتی قشنگ ترین موتورهای میسازن
مجید
۱۴ آذر ۱۳۹۹ام وی آگوستا زیباترین ها رو میسازه
R@min
۱۴ آذر ۱۳۹۹مخصوصا rush 1000
Ahmedreza2002
۱۴ آذر ۱۳۹۹اره ی نسخه شفارشی برا لوییس دیدم ازش واقعا دلبری میکرد
ولی یکم برچسب قیمتی ناجوری داره
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۴ آذر ۱۳۹۹اره مخصوصا f3
Hadi
۱۴ آذر ۱۳۹۹ایتالیاییها لامصبا هر چی میسازن قشنگه ?
حتی موتوراش…
حرف نداره…
حسین دهمرد
۱۴ آذر ۱۳۹۹با این قیمت، فک میکنم ژاپنی های چهارسیلندر ارزش خرید بیشتری داشته باشن.
Ducati
۱۵ آذر ۱۳۹۹به نظر من خیلی خفنه و عالیه
Yasin
۴ اسفند ۱۳۹۹میگم نمیشه به عنوان 250 سی سی دوسیلندر وارد کشور کردش و پلاکش کرد.???
سرزمین آفتاب
۱۹ اسفند ۱۳۹۹چه خوب شده واقعا
دوکاتی واقعا طراحی های خوبی میزنع
امیر منصور ۴۶
۳ خرداد ۱۴۰۳از نظر جهانی موتورهای عالی زیاده ولی حتی اگر اجازه هم داشتیم ،نمیگذاشتند موتور خوب وارد بشه ،و فقط چینی درجه سه مجوز میدن….نه والا اولیم بارمه