موتورسیکلتهارلی دیویدسون

اولین موتورسیکلت الکتریکی هارلی‌دیویدسون

هارلی دیویدسون اولین موتورسیکلت الکتریکی‌اش را به صورت کانسپت ارائه داده است. در پروژه لایو وایر (LiveWire) که یک موتورسیکلت فوق‌مدرن است، طراحی‌های V-Rod با سادگی EV و نوآوری فریبنده ترکیب شده‌اند. این موتورسیکلت کانسپت برای سنجش واکنش مشتریان ارائه شده است و سعی دارد تا بازار را برای محصولات آینده کمپانی آماده کند. هارلی‌دیویدسون قصد دارد تا در آینده فعالیت‌های خود را به کانادا و اروپا گسترش دهد.

Harley-Davidson Electric Motorcycle
Harley-Davidson Electric Motorcycle
جزئیات فنی به صورت کامل ارائه نشده‌اند؛ امّا هارلی از شتاب‌گیری این موتور به صورت «درآوردن اشک تایرها» یاد می‌کند. این آخرین نوآوری این کمپانی مشهور به سنتی‌بودن، پس از موتورسیکلت‌های استریت ۵۰۰ و استریت ۷۵۰ است. این دو موتورسیکلت جدید در کنار یک موتورسیکلت الکتریکی که در آینده خواهد آمد، می‌تواند تهاجم بزرگی را به بازار موتورسیکلت آغاز کنند.
Harley-Davidson Electric Motorcycle
Harley-Davidson Electric Motorcycle
موتورسیکلت الکتریکی هارلی‌دیویدسون بر اساس آخرین پیشرفت‌ها در این زمینه عمل می‌کنند. مسافت بیش از ۱۶۰ کیلومتری با یک بار شارژ کامل، هزینه نگهداری اندک و کاربری آسان و بی‌سروصدا از ویژگی‌های این موتورسیکلت هستند.
Harley-Davidson Electric Motorcycle
Harley-Davidson Electric Motorcycle
همگام با هارلی‌دیویدسون دیگر کمپانی‌ها مانند ب‌ام‌و، کی‌تی‌ام و یاماها نیز در حال توسعه موتورسیکلت‌های الکتریکی و اسکوترهای خود هستند. در حال حاضر، یکی از محدودیت‌های موتورسیکلت‌های الکتریکی در ظرفیت باتری است که باعث می‌شود موتورسیکلت تنها برای مسافت‌های کوتاه قابل‌استفاده شود. البته ظرفیت باتری چیزی است که هر ساله با پیشرفت تکنولوژی‌های مربوطه، افزایش پیدا می‌کند. مکان‌هایی مانند ایستگاه موتورسیکلت‌سواران یا حتی نمایندگی‌های فروش می‌توانند محلی مناسب برای شارژ موتورسیکلت‌ها به منظور افزایش مسافت انواع الکتریکی آن‌ها در آینده باشند.
در مقابل، هارلی‌دیویدسون الکتریکی دیگر هزینه‌های زیاد نگهداری یک هارلی‌دیویدسون را نخواهد داشت. موتورسیکلت‌های این کمپانی نسبت به همتایان ژاپنی خود هزینه‌های نسبتاً گزافی را برای نگهداری لازم دارند. امّا برای یک موتورسیکلت الکتریکی، هزینه نگهداری به عناصر سطحی مانند تایرها و ترمزها تقلیل پیدا می‌کند. [jwplayer mediaid=”۷۸۰۲۶″] البته صدای هارلی‌دیویدسون شاید برای بعضی افراد مهم‌ترین چیزی باشد که در لایو وایر از دست می‌رود. ولی در هر حال، راندن یک موتورسیکلت قدرتمند، با ظاهری زیبا و هزینه نگهداری کم، ایده‌ای است که در حال تحقق یافتن است. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. pouya

    ۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (110 ديدگاه)

    دنیا موتور دنیای ما نیست فقط میتونم بگم هارلی دیویدسدن نباید از قبافه ی اصلیش دور شه.

    1. امین

      ۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (118 ديدگاه)

      قبول دارم ولی اینم خوشکله
      یه مستند دیدم از ساختش البته مال نسل قدیمش بود، واقعا سرشار از تکنولوژی و خلاقیته

  2. مک میسل

    ۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    راستی هارلی همون دوچرخه هارلی های خودمونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. شلبى

    ۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (705 ديدگاه)

    با اینکه زیاد نمیتونم با موتور ارتباط برقرار کنم ولى همیشه محصولات هارلى دیویدسون رو دوست داشتم،خیلى با حالن مخصوصا اون دنده عقب داشتنشون

  4. شاهین

    ۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    حتما باید یه روزی اگه وقت داشتم تاریخچه ی هارلی رو بخونم.خیلی با اصالته.فکر کنم صداش اونقدر خاصه که به صورت تجاری ثبت شده هستش(البته خیلی مطمئن نیستم)
    قسمت من از دیدن موتور فقط پشت ترک نشستن سی جی 125 بوده! :D
    ولی صدای موتور “سوپر بایک” هارو با هیچ چیز عوض نمیکنم.یعنی صداشون فوق العاده هستش.داد میزنن که به من گاز بده!
    من اگه پول اضافی داشتم علاوه بر یه ماشین خوب حتما یه موتور مسابقه ای هم میخریدم و با رعایت تمام مسائل ایمنی از روندنش لذت میبردم.

    1. رضا

      ۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      آره شاهین جان موتورهای هارلی یه صدای تپ تپ مخصوص دارن که ثبت تجاری شده.

  5. میلاد

    ۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    هارلی رو واسه صدای خاصش میخرن،همتایان ژاپنی سیخی چند؟
    بعد هم تصور این که با خال کوبی بشینی رو موتور بی صدا خیلی دردآوره…

    1. مرتضی

      ۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      راستی چرا ده هفتاد و هشتاد!!!!! اینقدر از ارامش و سکوت فراری اند و همش صدای عرعر از ماشین و موتور طلب میکنند؟؟؟ من اصلا عاشق براوو بودم بخاطر صدای فوق العاده کمش و مصرف معقول و قدرت قابل قبولش!!

      1. میلاد

        ۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (221 ديدگاه)

        من مدل پایین تر از اونی هستم که فکرشو می کنی.
        صدای عرعر؟!!!!
        مشکل من نیست که تو عین پیرمردا فکر می کنی و شور جوونی نداری :D

        1. چاپلو. دوستدار فولکس واگن.

          ۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (488 ديدگاه)

          ای جان.
          من فقط صدای CROSS 400 رو قبول دارم.
          همینطور DR 650 لامصب صدای هلکوپتر میده.

        2. مرتضی

          ۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          شور جوونی با صدای موتور :D

  6. امید

    ۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    طراحیشو دوس دارم

  7. eh.sun

    ۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    یه روز میخرمت هارلی

  8. ali

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    هیچ چی موتور هشتاد خودمون نمیشه!!!
    جون میده خفه کنش بر داری سکوت کوچه ها رو بشکنی!!!

  9. چاپلو. دوستدار فولکس واگن.

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    سلام به همه.
    من پیشنهادم به دوستان یاماها FZX 750 هستش.
    با موتور بایک و هارلی نمیشی خیلی گازید.ولی FZX نه معقوله ش جداست.
    هرچند صدای هارلی رو هیچ موتوری نداره ولی خوب…

  10. یه پسل باهوش

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    واقعا قضیه این 125 های ایران چیه وسیله ای برا الودگی صوتی یا حمل نقل ؟

    اما این هارلی که محشره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا