هارلی دیویدسون اولین موتورسیکلت الکتریکیاش را به صورت کانسپت ارائه داده است. در پروژه لایو وایر (LiveWire) که یک موتورسیکلت فوقمدرن است، طراحیهای V-Rod با سادگی EV و نوآوری فریبنده ترکیب شدهاند. این موتورسیکلت کانسپت برای سنجش واکنش مشتریان ارائه شده است و سعی دارد تا بازار را برای محصولات آینده کمپانی آماده کند. هارلیدیویدسون قصد دارد تا در آینده فعالیتهای خود را به کانادا و اروپا گسترش دهد.
جزئیات فنی به صورت کامل ارائه نشدهاند؛ امّا هارلی از شتابگیری این موتور به صورت «درآوردن اشک تایرها» یاد میکند. این آخرین نوآوری این کمپانی مشهور به سنتیبودن، پس از موتورسیکلتهای استریت ۵۰۰ و استریت ۷۵۰ است. این دو موتورسیکلت جدید در کنار یک موتورسیکلت الکتریکی که در آینده خواهد آمد، میتواند تهاجم بزرگی را به بازار موتورسیکلت آغاز کنند. موتورسیکلت الکتریکی هارلیدیویدسون بر اساس آخرین پیشرفتها در این زمینه عمل میکنند. مسافت بیش از ۱۶۰ کیلومتری با یک بار شارژ کامل، هزینه نگهداری اندک و کاربری آسان و بیسروصدا از ویژگیهای این موتورسیکلت هستند. همگام با هارلیدیویدسون دیگر کمپانیها مانند بامو، کیتیام و یاماها نیز در حال توسعه موتورسیکلتهای الکتریکی و اسکوترهای خود هستند. در حال حاضر، یکی از محدودیتهای موتورسیکلتهای الکتریکی در ظرفیت باتری است که باعث میشود موتورسیکلت تنها برای مسافتهای کوتاه قابلاستفاده شود. البته ظرفیت باتری چیزی است که هر ساله با پیشرفت تکنولوژیهای مربوطه، افزایش پیدا میکند. مکانهایی مانند ایستگاه موتورسیکلتسواران یا حتی نمایندگیهای فروش میتوانند محلی مناسب برای شارژ موتورسیکلتها به منظور افزایش مسافت انواع الکتریکی آنها در آینده باشند.۱۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
pouya
۱ تیر ۱۳۹۳دنیا موتور دنیای ما نیست فقط میتونم بگم هارلی دیویدسدن نباید از قبافه ی اصلیش دور شه.
امین
۱ تیر ۱۳۹۳قبول دارم ولی اینم خوشکله
یه مستند دیدم از ساختش البته مال نسل قدیمش بود، واقعا سرشار از تکنولوژی و خلاقیته
مک میسل
۱ تیر ۱۳۹۳راستی هارلی همون دوچرخه هارلی های خودمونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شلبى
۱ تیر ۱۳۹۳با اینکه زیاد نمیتونم با موتور ارتباط برقرار کنم ولى همیشه محصولات هارلى دیویدسون رو دوست داشتم،خیلى با حالن مخصوصا اون دنده عقب داشتنشون
شاهین
۱ تیر ۱۳۹۳حتما باید یه روزی اگه وقت داشتم تاریخچه ی هارلی رو بخونم.خیلی با اصالته.فکر کنم صداش اونقدر خاصه که به صورت تجاری ثبت شده هستش(البته خیلی مطمئن نیستم)
قسمت من از دیدن موتور فقط پشت ترک نشستن سی جی 125 بوده! :D
ولی صدای موتور “سوپر بایک” هارو با هیچ چیز عوض نمیکنم.یعنی صداشون فوق العاده هستش.داد میزنن که به من گاز بده!
من اگه پول اضافی داشتم علاوه بر یه ماشین خوب حتما یه موتور مسابقه ای هم میخریدم و با رعایت تمام مسائل ایمنی از روندنش لذت میبردم.
رضا
۱ تیر ۱۳۹۳آره شاهین جان موتورهای هارلی یه صدای تپ تپ مخصوص دارن که ثبت تجاری شده.
میلاد
۱ تیر ۱۳۹۳هارلی رو واسه صدای خاصش میخرن،همتایان ژاپنی سیخی چند؟
بعد هم تصور این که با خال کوبی بشینی رو موتور بی صدا خیلی دردآوره…
مرتضی
۱ تیر ۱۳۹۳راستی چرا ده هفتاد و هشتاد!!!!! اینقدر از ارامش و سکوت فراری اند و همش صدای عرعر از ماشین و موتور طلب میکنند؟؟؟ من اصلا عاشق براوو بودم بخاطر صدای فوق العاده کمش و مصرف معقول و قدرت قابل قبولش!!
میلاد
۱ تیر ۱۳۹۳من مدل پایین تر از اونی هستم که فکرشو می کنی.
صدای عرعر؟!!!!
مشکل من نیست که تو عین پیرمردا فکر می کنی و شور جوونی نداری :D
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۲ تیر ۱۳۹۳ای جان.
من فقط صدای CROSS 400 رو قبول دارم.
همینطور DR 650 لامصب صدای هلکوپتر میده.
مرتضی
۲ تیر ۱۳۹۳شور جوونی با صدای موتور :D
امید
۱ تیر ۱۳۹۳طراحیشو دوس دارم
eh.sun
۱ تیر ۱۳۹۳یه روز میخرمت هارلی
ali
۲ تیر ۱۳۹۳هیچ چی موتور هشتاد خودمون نمیشه!!!
جون میده خفه کنش بر داری سکوت کوچه ها رو بشکنی!!!
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۲ تیر ۱۳۹۳سلام به همه.
من پیشنهادم به دوستان یاماها FZX 750 هستش.
با موتور بایک و هارلی نمیشی خیلی گازید.ولی FZX نه معقوله ش جداست.
هرچند صدای هارلی رو هیچ موتوری نداره ولی خوب…
یه پسل باهوش
۳ تیر ۱۳۹۳واقعا قضیه این 125 های ایران چیه وسیله ای برا الودگی صوتی یا حمل نقل ؟
اما این هارلی که محشره