اگر از طراحی موتورسیکلتهای فعلی خسته شده اید، می توانید با رویای ایژ آشنا شوید. موتورسیکتی از دنیای آینده با طراحی و امکانات منحصربفرد. چیزی که تمام چشمها را خیره خواهد کرد. به دنیای موتورسیکلت Izh-1 مدل ۲۰۱۲ خوش آمدید. این موتورسیکلت، آپدیتی از طرح مدل ۲۰۱۰ ایژ می باشد.
بدنه آیرودینامیک و با ساختار سبک و کم حجم برای سواری در خیابانهای شلوغ و پر ترافیک، به شکل ایده آلی طراحی شده است. استفاده از پلاستیکهای تقویت شده و فوق مقاوم در برابر حرارت ، باعث شده تا وزن آن نصف یک موتور مشابه باشد.
موتور آن بصورت هیبرید بوده و می تواند ۱۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند. یک موتور الکتریکی با قدرت ۸۰ اسب بخار که از باتری های لیتیوم سولفید (Li2S) نیرو می گیرد و با استفاده از یک گیربکس کوچک دو سرعته قدرت خود را به چرخ های عقب منتقل می کند، بعنوان موتور کمکی در سیستم هیبرید (دوگانه) آن ، انجام وظیفه می کند. جالب اینکه این باتری ها چهار برابر باتری های لیتیوم-یون نیرو را در خود ذخیره می کنند. هنگام ترمز نیز انرژی در باتریها ذخیره می گردد.
سیستم هیبرید در این موتورسیکلت باعث کاهش چشمگیر مصرف سوخت شده بگونه ای که مصرف بنزین آن تنها ۲.۹۴ لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. گیربکس اصلی آن نیز ۶ سرعته و اتوماتیک است.
دو عدد کیسه هوا بطرز بسیار خلاقانه ای برای آن در نظر گرفته شده تا میزان صدمات را در حین تصادف کاهش دهد. یک سیستم رادار نیز در آن تعبیه شده که در صورت نزدیک شدن بیش از حد به مانع یا خودروی جلویی بصورت خودکار سرعت را کاهش می دهد.
یک نمایشگر LCD سه بعدی 3D برای نمایش انواع هشدارها و نقشه راهیابی GPS در آن تعبیه شده که قادر است همانند یک کامپیوتر وظیفه مدیریت اطلاعات موتورسیکلت را برعهده بگیرد.
همچنین می تواند با اتصال به دستگاههای تلفن هوشمند نظیر آیفون و آندریود، بصورت بیسیم، اطلاعات و تماسها را روی صفحه خود نمایش دهد. در حالتی که موتور ایستاده و حرکت نمی کند، می توانید به App ها یی نظیر ویدیو، اینترنت، پیام و مسنجر و غیره نیز دسترسی داشته باشید. صفحه اصلی داشبورد نیز بصورت دیجیتال بوده و اطلاعات مختلف نظیر سرعت و مصرف سوخت و غیره را بشکل زیبایی نمایش می دهد.
اگر شیفته این موتورسیکلت جالب شده اید، باید همچنان منتظر تولید آن بمانید چون زمان تولید یا قیمت آن یا مشخصات دقیق آن هنوز مشخص نیست.
15152
۲۱ تیر ۱۳۹۰عالیه. خوشم آمد. تولید شد قیمتش را هم بگید
مهرداد دریفت
۱۹ دی ۱۳۹۲واقعا یک زمانی اون مدل ایژ 350 سی سی عالی بود و من یکی داشتم خوراک شن و کوه و کمر بود تو منطقه ما بسیار محبوب بود و هنوز هم محبوبه من خودم یکی دارم در حد صفر جفت اگزوز که هنوز صفر نگهش داشتم
جواد
۲۱ مهر ۱۳۹۳سلام ایژ در حد صفر داری شما؟
سعید
۳ فروردین ۱۳۹۴ایژ خیلی سنگینه
محمدعلی
۱۳ خرداد ۱۳۹۱آقا نمیشه این کیسه هواشو دزدید زد رو محصوصلات تولید داخلی؟
محمد
۱۴ خرداد ۱۳۹۱خیلی توپه.فقط من موندم چه جوری این کیسه هوا میخاد جلو راننده رو بگیره؟؟؟؟؟؟؟
bahman
۱۵ خرداد ۱۳۹۱کیسه هواشم واسه خود من یه رویاست که مثلا میخواد چیکار کنه
رضا
۲ مرداد ۱۳۹۱ای بابا 40 سال پیش بهترین موتورهای دنیا تو ایران هم بود ایج هم یکی از این موتورها بود اما حالا باید فقط عکسهاشون رو ببینیم
vahid 1000
۱۶ مهر ۱۳۹۱یه روز خوب میادددددددددددد
مهرداد
۲۷ خرداد ۱۳۹۳یه روز خوبم اگه بیاد که جای تو توش نیست لاشی
نبی کراس
۸ خرداد ۱۳۹۲با سلام خدمت همه ی مردان هیجان اونایی که فکر نمیکنن این موتور مرگ داره سوار نششششششششششششششینا ولی خوب بودا یکیش الان بودا.
نبی کراس
۸ خرداد ۱۳۹۲با سلام خدمت همه ی مردان هیجان این موتور با حاله کف جاده رو میبوسه
hojat
۲۰ مرداد ۱۳۹۲آیا مدل جدیدشم ساسات داره؟
مجید از شیراز
۲۸ مرداد ۱۳۹۲دمش گرم اونی این موتور ساخته خیلی توپه
غلامرضا (موتور سوار)
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳واقها طرحش عالیه ویه سر وگردن بالتراز همه موتورهای اسپرت هست درمورد ایربک هم میتونه مفید باشه معمولا توتصادف موتورسیکلت ازجلو وقتی موتور سوار به جلو پرت میشه پاهاش با فرمان برخورد میکنه ومیشکنه اگه جلوی پرت شدن بگیره میتونه صدمات تصادف رو خیلی کم کنه
پدرام
۲۰ آذر ۱۳۹۵س.من خودم عاشق موتور ایژ ۳۵۰ هنوزم که هنوزه تو بلوچستان طرفدار داره تو کوه و بیابان هیچ موتوری به گرد پاش نمی رسه واقعا تکه