یکصد و یازده سال از تأسیس شرکت سوئدی هسکوارنا گذشته است. شرکتی که موتورسیکلتهای جالب و جذابی ساخته و موتورهای کراس و تریل آن شهرت زیادی دارند. از سال ۲۰۱۳ نیز این شرکت از دستMV آگوستا خارج و به BMW فروخته شد. حالا نگاهی داریم به آخرین مدل مفهومی یا کانسپت هوسکوارنا که در نمایشگاه موتورسیکلت EICMA در میلان رونمایی شده است.
موتورسیکلت هوسکوارنای کانسپت ۴۰۱ در دو نسخه ۴۰۱ Vit Pilen یا پیکان سفید و Svart Pilen یا پیکان سیاه از مدل کلاسیک Pilen ساخت ۱۹۵۵ الهام گرفته شده است. موتورسیکلتی که سبکتر، کوچکتر و سریعتر از تمام رقبای خود بود. در مدل ۴۰۱ کانسپت، باز همان مفاهیم قدیمی را مییابید که در قالبی مدرن قرار گرفتهاند. دوشاخه جلوی وارونه، فریم داربستی بسیار سبکوزن، چرخهای ۱۷ اینچی با تایرهای مدرن، موتور ۴۰۰ سی سی خنک شونده با آب با خروجی ۴۳ اسب بخار نیرو و وزن کلی تنها ۱۳۵ کیلوگرم، چیزی نیست که متعلق به گذشته باشد. در طراحی این موتورسیکلت، تمرکز روی سادگی و خلوص بوده است و زبان طراحی هوسکوارنا در آن همچنان دیده میشود و مهم نیست که این زبان از ۶۰ سال پیش مورد استفاده بوده یا در حال حاضر این ذهنیت شکل گرفته است. مدل پیکان مشکی ۴۰۱ با تمرکز و توجه به ویژگیهای آفرود خلق شده است. صداخفه کن قرار گرفته در بالا با خروجی بیضیشکل، از معرض سنگ و ناهمواریهای مسیرهای خارج از جاده در امان است. چراغ جلو نیز در پشت یک قفس تیغهای قرار گرفته است. در انتهای زین و صندلی نیز یک باربند شیک طراحی شده است. روی مخزن سوخت نیز یک فریم خاص نصب شده که در سفرهای طولانی میتوان اسباب و اثاثیه خاصی را روی آن قرار داد یا بست. در عوض مدل پیکان سفید ۴۰۴ با تایرهای خیابانی و حذف قطعات زائد آفرود، چهرهای بیپیرایه و خالصتر دارد. در واقع این مدل همانند یک جواهر خوشتراش به نظر میرسد. هوسکوارنا در مورد تولید این مدل کانسپت منتظر واکنش مشتریان است و اگر استقبال از آن خوب باشد به زودی راهی خط تولید خواهد شد.۱۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
خاوری
۱۴ آبان ۱۳۹۳دمت گرم پدال..من همیشه فکرمیکردم هسکوارنا یه موتورسیکلت ایتالیایی..ما را از جهل نجات دادی..سپاس
موتورش شبیه موتور فیلم ترمیناتور4 شده..ولی خیلی قشنگه
سجاد
۱۴ آبان ۱۳۹۳منم فکر میکردم چرخ خیاطی میسازه!
RH - MB - DE - RM
۱۵ آبان ۱۳۹۳درود خاوری جان!
هاسکوارنا (HASQUARNA) در اصل اسم یک شهر در جنوب سوئده…
این مدل هم یکم زیادی کوتاهه
برام جالب بود!
ASADI
۱۴ آبان ۱۳۹۳کدام را بیشتر می پسندید؟
هیوندای آزرا2011 لایک
تویوتا آریون دیس لایک
ASADI
۱۴ آبان ۱۳۹۳هر دو یک قیمت
Just germany...
۱۴ آبان ۱۳۹۳از هرکی بپرسی میگه آریون چون تویوتاست
اما دقیقا دوست من اول آزرا 2011 داشت بعد آریون.
میگه آریون استحلاک کمتری داره و رانندگی طولانی مدت باهاش کسل کنندست اما رانندگی با آزرا یه لذت دیگه ای داشته و آزرا 2011 رو به تویوتا ترجیح میده.خود من هم آزرا رو ترجیح میدم.
البته آزرا 2011 حدود 125-135 میلیون فی میخوره که من با این قیمت پیشنهاد میکنم اپتیما بخری.
ASADI
۱۴ آبان ۱۳۹۳اپتیما هم خوبه اما آزرا 2011 موتورش 3300 سی سی هست و اپتیما 2400 سی سی. اما اپتیما امکانات بیشتری داری داره
مثل سانروف پانوراما ، سرد کن و گرمکن صندلی ها که آزرا فقط دو گرمکن داره
"Amir"
۱۴ آبان ۱۳۹۳100% آریون
ASADI
۱۴ آبان ۱۳۹۳یه فیلم دیدم مسابقه سرعت بین آزرا2011 وآریون که آزرا برنده شده بود و از آریون جلو زد
بعد همه نظر دادن غیر ممکنه ، نه آریون باید برنده می شد.
علی
۱۷ آبان ۱۳۹۳شما هم همش لایک دیسلایک میکنی بسه دیگه هر صفحه همش
یه پسر
۱۴ آبان ۱۳۹۳دیووونه اس
Just germany...
۱۴ آبان ۱۳۹۳یعنی چراغ جلوش یه حسی بهم داد حال کردم
یاد چراغ جلو کامارو zl1 2013 افتادم
ASADI
۱۴ آبان ۱۳۹۳این موتوره اگه تولید بشه کاش تو ایرانم میومد که نمیاد
این تیپ داخل خیابانش خیلی خفنه خیلی جالبه
parseh net30
۱۴ آبان ۱۳۹۳مثل یوزپلنگ آماده حملست
REZA . JUST TOYOTA
۱۴ آبان ۱۳۹۳طراحیش عجیب هست مثل بقیه موتور های bmw
ولی به نظر من بهترین موتور دنیا فقط دوکاتی هست
RH - MB - DE - RM
۱۵ آبان ۱۳۹۳برادر هنوز مدلای آپریلیا رو ندیدی!!!
mahyar
۱۵ آبان ۱۳۹۳طراحیش مثل مارمولک دم بریده است
ناشناس
۱۶ فروردین ۱۳۹۴منکه نه میتونم موتور سوار شم و برونم و نه ماشین برونم فقط باید اینارو نیگاه کنم و حسرت بخورم ….. واسه سالم بودنتون همیشه دعا کنین
حسین
۲۲ آذر ۱۳۹۴سلام دوست من، شنیدم هسکوآرنا در ایران نمایندگی رسمی داره، اگه اطلاعاتی داری محبت بفرما، در ضمن آیا هیچ کدوم از موتورهای ژاپنی مثل هندا و کاوازاکی در ایران نمایندگی دارن؟
ممنونم