اولین عضو گروه CB هوندا CB1000R با طراحی جذاب بدون بدنه (naked) ظاهری مابین گذشتهنگر و مدرن دارد. پسازآن CB300R پا به عرصه وجود نهاد. جدیدترین عضو این گروه CB650R است. این موتورسیکلت پس از ورود به بازار وارد رقابت تنگاتنگی بین موتورسیکلتهای میان وزن خواهد شد.
CB650R قرار است جایگزین مدل شایسته اما قدیمی CB650F شود. CB650R در سبک اسپرت کافه با تلفیق گذشته و مدرنیته طراحیشده است. تجهیزات آن بهروز شده، کیفیت افزایشیافته و البته دارای شباهت انکارناپذیری با برادران بزرگتر و کوچکتر خود است. تقریباً تمام نورپردازیهای این موتورسیکلت به همراه چراغ جلو گرد که قبلاً بر روی CB1000R دیدهشده بود، از فناوری LED بهره میبرند.
نمایشگر LCD اطلاعات و سرگرمی، کاملاً جدید است. این نمایشگر اطلاعاتی نظیر سرعت، دور موتور، موقعیت دنده و… را به نمایش میگذارد.
موقعیت راکب تهاجمیتر از CB650F شده است. دستهفرمان ۱۳ میلیمتر جلوتر و ۷.۵ میلیمتر پایینتر قرارگرفته اما ارتفاع نشیمنگاه همان ۸۱۰ میلیمتر باقیمانده است.
CB650R به شاسی سبکتر و محکمتری مجهز شده است. طراحی جدید شاسی و تعلیق باعث کاهش وزن و محدود شدن آن به ۲۰۲ کیلوگرم برای مدل مجهز به ترمز ضد قفل شده است که اختلاف ۵.۲ کیلوگرمی با CB650F را نشان میدهد.
دوشاخ جلو CB650F جای خود را به دوشاخه وارونه ۴۱ میلیمتری SSF ساخت شووا (Showa) داده است. دوشاخ جلو و کمکفنر عقب هر دو قابلیت تنظیم در ۷ مرحله رادارند.
دیسکهای ۳۱۰ میلیمتری شناور جلو با کالیپرهای چهار پیستون بدون برند با همراهی دیسک ۲۴۰ میلیمتری با کالیپر تک پیستون عقب سیستم ترمز این موتورسیکلت را تشکیل میدهند. ترمز ضد قفل در این موتورسیکلت بهصورت انتخابی عرضه میگردد.
هوندا با نیروگاهی که روی این موتورسیکلت نصبکرده خالصترین و سرگرمکنندهترین موتورسیکلت میان سایز چهار سیلندر ممکن را ساخته است. موتور ۶۴۹ سیسی دو میلسوپاپ با ۱۶ سوپاپ قابلیت تولید حداکثر قدرت ۹۳.۸ اسب بخار در ۱۲۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۶۴ نیوتن متر در ۸۵۰۰ دور در دقیقه را دارد.
ورودیهای هوای جدید در دو طرف مخزن سوخت باعث افزایش جریان هوای ورودی به موتور شده است. اگزوز نسبت به قبل قطورتر شده تا هم خروج دود موتور را آسانتر سازد و هم غرش موتور را جذابتر کند.
هنوز قیمت رسمی این مدل اعلامنشده است اما تبلیغات برای فروش آن در نمایندگیها آغازشده.
منبع: cycleworld
[دانلود ویدئو]
حمیدرضا
۲۷ آذر ۱۳۹۷به به عجب چیزی خوش به حال راکبش قدرت رو زیر پاهاش با تمام وجود حس می کنه
NAVID۰۰۹۸
۲۷ آذر ۱۳۹۷تمام cb ها عشقَن ، عشق .
مطمئناً بیشتر شما cb400 و cb1300 را از نزدیک دیدین و یا سوار شدین .
صدای دلنشین ، سواری لذت بخش و روان ، ظاهر رَعب آور با اون چراغهای گرد و ساده ، استهلاک فوقعلاده کم و تعمیر راحت، ساده و دسترسی به قطعات فراوان در کشور ما .
این cb650 که دیگه میشه ما بین اون دوتا برادر خودش .
s.h
۲۷ آذر ۱۳۹۷یه بار قدیم سوار cb 1000 یکی از رفیقامون شدم فقط داشتم با موتورش حال میکردم خیلی صدای تو دلبرویی داشت
البته چون موتور سوار خوبی نبودم خیلی بهش نمیگازیدم
ولی خودش نشست پشتش با دنده1 80 تا پر کرد داشتیم کر میشدیم
وقتی وایساد اومدیم پایین دوتایی رنگمون پریده بود ولی بازهم میخندیدیم
یادش بخیر
sina
۲۷ آذر ۱۳۹۷این استایل موتورهای هوندا رو خعلی دوست دارم.
ممنون جناب مقدسی بابت پوشش بخش موتور سیکلت.
یه خبر جالب هم سایت newatlas راجع به ده تا نواوری سال 2018 تو دوچرخه ها نوشته بود که توصیه می کنم بهتون
Danial
۲۸ آذر ۱۳۹۷من مدت خیلی کوتاهی CB1 داشتم که تو ایران اون رو به اسم CB400 هم میشناسن البته این دوتا با هم فرق دارن من خودم موتور سوار نیستم و ادعایی ندارم ولی چون مدتا توی یک جمعی بودم که همشون موتور سوارای بسیار خوبی بودن خیلی هاشون هم مقام کشوری دارن و هنوزم دارن فعالیت میکنن دیگه نمیشد دست به موتور نش.
فکر کنید اولین موتوری که خریدم هیوسانگ بود دو هفته بعدش این CB1 یک هفته بعدش CBR600 با تجربه کمتر از 6 ماه موتور سواری حتی پشت CG هم سوار نشده بودم ولی خب با راهنمایی هایی که دوستان داشتن و البته جلوگیری از جوگرفتن خودم هنوز زندم البته الان دیگه 3 سالی هست موتور ندارم ولی بهترین خاطرات زندگیم رو روی همون موتور هایی که داشتم تجربه کردم به نظرم برای شروع کسی که میخواد بره و سنگین سواری کنه کلاً موتور های CB عالی هستن مخصوصاً تعمیراتشون که واقعاً در حد CG تو ایران تعمییر پذیرن گمرک هر جا ببری تمام لوازمش هست.
پیشنهاد میکنم حتماً CB400 رو امتحان کنید شاید مجبور بشید ماشینتونو بفروشید و موتور بخرید :)
محسن 33
۲ دی ۱۳۹۷از لذت موتور سواری فقط پیگیری اخبار و دانلود عکاسای موتور سنگین نصیبم شده.ای کاش میتونستم یه پنج تا موتور رو امتحان کنم
1: هوندا cb1300
2: هوندا cbr 1000 (رپسول )
3: یاماها r6 دوست داشتنی
4: دوکاتی پانیگالی s4 که همیشه قبل خواب عکسشو میبینم
5: یه بنلی 300 که باهاش فقط میرفتم سبزی میخریم