پیاجیو با معرفی نسخه الکتریکی اسکوتر خاطرهانگیز وسپا، این مدل محبوب خود را مدرن و امروزی کرد. وسپای الکتریکی دو سال قبل بهعنوان یک اسکوتر کانسپت رونمایی شده بود و اکنون ورود دیرهنگامی به خیابانها خواهد داشت.
طراحی نسخه نهایی با مدل کانسپت تفاوتی ندارد و اصولاً یک وسپا نمیتواند طراحی دیگری داشته باشد تنها تفاوت این مدل با نسخههای بنزینی، عدم وجود موتور و اگزوز است.
قدرت این نسخه به ۴ کیلووات یا ۵.۲ اسب بخار (احتمالاً در اوج) و شعاع حرکتی آن به ۱۰۰ کیلومتر میرسد که به نظر برای مسافتهای درونشهری و استفاده روزانه کفایت میکند. برای شارژ کامل باتری با برق شهری هم به ۴ ساعت زمان نیاز است. اطلاعات فنی و تواناییهای دیگری از این مدل هنوز در دست نیست.
قیمت رسمی وسپای برقی به استثنای یارانههای دولتی ۶۳۹۰ یورو و یا ۹۹ یورو در ماه خواهد بود و شامل ضمانت ۳۶ ماهه یا ۱۰ هزار کیلومتری نیز میباشد. بنابراین با توجه به معافیتهای مختلف وسایل نقلیه الکتریکی میتوان روی قیمت پایینتران هم حساب کرد. اما با این وجود هنوز نه در مشخصات فنی و نه در قیمت با بسیاری از رقبای الکتریکی خود قابل مقایسه نیست. با این وجود جادوی وسپا همواره مشتریان را بهسوی خود میکشاند.
محمد
۱۴ آبان ۱۳۹۷همین دوست عزیزمون ۶.۳۰۰ یورو قیمت داره
یه ۳۰٪ هم تعرفه واردات بخوره میشه ۱۰.۰۰۰ یورو ناقابل
یعنی حدود ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان
بعد تو اروپا میخرن ماهی ۹۹ یورو دم قسط
البته حقوقشون ماهی ۱۰۰ یورو هست فکر کنم ?
sorosh
۱۴ آبان ۱۳۹۷6300 یورو قیمت فروش نهایی هست
وسپای بنزینی الان قیمت فروش نهاییش حدودا ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو بسته به مدلهاش هست
از این مبلغ ۶۳۰۰ یورو شما بیست درصد مالیات فروش و بین ده تا پانزده درصدم سود فروشنده رو کم کنین اونوقت به قیمتی که تجار و وارد کننده ها میخرن میرسین. یعنی اگه کسی بخواد این مدل رو وارد کنه ۴۲۸۵ یوروی ناقابل از کارخونه میخره
حالا این درصدای مالیات و سود برا المان و اکثر کشورای اروپاییه و چون وسپا ایتالیاییه هزنیه گمرکی نداره
Omid
۱۴ آبان ۱۳۹۷داداش متوسط حقوق تو ایرلند در ماه 1641 یورو بوده 128یورو کمترین حقوق دریافتی تو کل اروپا هست اونم مال بلغارستانه
تو لوکزامبورگ هم 1874یورو در ماه هست لینک ویکی پدیاش رو هم میزارم
amirali
۱۵ آبان ۱۳۹۷من ساکن ایالات متحدم . ساکن یکی از محلات لوس انجلس
کارگر فست فودی ساده تو برگرکینگ و مکدونالدز که همیشم دنبال کارگر هستن، ساعتی حدودا ده دلار ایالات متحده. اینجا یه شیفت کاری معمولا هشت ساعته بیشتر از هشت ساعت اضافه کاری حساب میشه و بسته به سختی اضافه کاری ممکنه به ساعتی پنجاه دلارم برسه. تازه این حقوق شیفت روزه کسایی که تو شعبه های ۲۴ ساعته هستن برا شیفت شب و یا بعد از ۵ عصر تا شیفت ساعت ۷ صبح ساعتی حداقل ۱۵ دلار میگیرن.
به طور معمول یه فرد تو یه هفته ۴۵ ساعت کار میکنه که حقوقش تو یه هفته میشه چهارصد و پنجاه دلار. تو یه ماه میشه حدودا هزار و هشتصد دلار.
برگر کینگ و مک دونالدز و کی اف سی چون زنجیره ایی هستن حقوقشون استانداره یعنی نه کمه و نه زیاد. ولی خوبیش اینه شما دنبال کار باشی و بری برا مک دونالز کار کنی همون روز اول استخدام میشی.
خود من یه مدت رستوران ایتالیایی کار میکردم. چند ماهیم رفتم سر کار ولی بعدش یه کار بهترتر گیر اوردم. حقوق من تو این رستوران ساعتی ۲۰ دلار بود. کار منم تو رستوران به قولی پادویی بودش. چون این رستورانا شخصی هستن حقوق بیشتره ولی استخدام سخت تره.
یعنی منی که رومیزی ها و ظروف رو از رو میز جمع میکردم و سفارشای اشپزخونه رو میاوردم و غیره دستمزدم ماهی حدودا ۲۶۰۰ دلار بودش.
تو امریکا کار بد و دستمزد بد وجود نداره. مثلا من دستمزد خوبی تو رستوران میگرفتم ولی دستمزد کار بعدیم بهترتر بودش. دستمزدها به اندازه کاری که میکنی کاملا عادلانه س
حالا درسته ایرانی و ساکن لوس انجلسم و شاید یکیتون بپرسه پس چرا تو رستوران کار میکردم. باید بگم که چیزی به اسم نخبگی اصلا وجود نداره ولی چیزی به اسم تلاش وجود داره. بعدم این ذهنیتی که همه ایرانیایی که ساکن لوس انجلسن حتما ساکن بورلی هیلز و اونوران رو بریزین دور شاید ۵ درصدمون وضعمون توپ توپ باشه. بقیمون زندگی معمولی مثل بقیه داریم و از این زندگی معمولی با استانداردای امریکا کاملا راضی هستیم. ولی تلاش میکنیم تا بهتر تر بکنیم زندگیمون رو
شیرازی
۱۵ آبان ۱۳۹۷درود منم شیکاگوم
هرکی که گفته کار عاره و یا کار تو رستوران و فست فودی عاره یه تنبل بی خاصیت بیشتر نیست
این نوع حرفا رو من تنها بین ایرانیا دیدم و میشنوم نه اینکه هممون ساکن بورلی هیلزیم برا همین برامون عار میاد. جدای از شوخی از من میشنوی اول از همه با این ادما بحث نکن. شیکاگوم همینه اینجا محله های مجلل و به قولی بالاشهر خود من هیچکی رو نمیشناسم ایرانی ساکن اونورا باشه
این اغراقی که هموطنامون کردن به نوعی باعث شده ماها چوبشو بخوریم حالا اگه بریم ایران همه توقع دارن جیبمون پر پول باشه و هرکدوممون دکتر مهندس و یه پورشم زیر پامون باشه که من اسمشو میزارم توقع بیجا. برا خود من شخصا خیلی تاثیر بدی داشته وقتی طرف میفهمه ساکن امریکام سریع میاد میگه پس مهندسی و ساکن بورلی هیلزی و پولداری خیلی برام سخته بهش بگم نه نیستم. با کلمات نمیشه توصیفش کرد. ولی زمانی که تهران بودم ساکن نیروهوایی بودم و وقتی میرفتم شهرستان چون اصالتا شیرازیم خیلیا میگفتن دکتر مهندسم تو تهران و کلا پیش زمینه تهران نشینی برا خیلیا این بودش که طرف دکتر مهندسه و پولداره. حالا این قضیه به نوعی برا مایی که ساکن خارجیم پیش اومده
وگرنه من خودم یه دیپلم دارم و یه درامد معمولی
سرابی
۱۵ آبان ۱۳۹۷۱۰۰ یورو رو از کجا شنیدی ؟
یه خانواده تو المان هزینه خرید تنها خوار و بارشون هفته ایی چهارصد یورو میشه
چند وقته ساکن ترکیم و اینجا دستمزدا روزی تقریبا صد تا صد و پنجاه لیره
برقکار و جوشکار و این چیزام دستمزدشون به روزی دویست سیصد لیر میرسه
الان هر یورو تقریاب شش لیره یعنی یه کارگر ساده تو ترکیه روزی سیزده چهارده یورو دستمزدشه. تو یه ماه یعنی ۲۳ روز کار میشه ۳۲۲ یورو
حالا این دستمزد یه کارگر تو ترکیه بودش
دوست خودم ساکن المانه تو المان تو یه فروشگاه کار میکنه حقوقش ساعتی ۱۳ یورو هست چون اونجا ساعتی کار میکنن. به نقل از خود دوستم ماهی حداقل ۲۵۰۰ یورو درامدشه. به صورت فول کار میکنه یعنی روزی هشت ساعت
ایران که بودم با مدرک کاردانی معدن تو یه معدن خیلی بزرگ کار میکردم با حقوق ماهی ۲۳۰۰
یک سال پیش این حقوق ماهانه ی من بود. دوستم که هنوزم کار میکنه حتی ده هزار تومن رو حقوقش نرفته یعنی الانم دوستم ۲۳۰۰ میگیره به یورو حساب کنی میشه ماهی ۱۱۰ یورو
برا همینه اومدم ترکیه و میخوام برم اروپا
حمیدرضا
۱۴ آبان ۱۳۹۷چرا اینجا دولت محترم که گیر میده هوا الودست به وسایل برقی یارانه نمیده که بتونن مردم بخرن من خودم اگر قیمت موتور برقی نصف الان بود حتما یکی میخریدم الان کم بردترین موتور برقی ۵ میلیونه که باهاش میشه یه موتور بنزینی خرید که به جز هزینه های جانبی واقعا صرفه خاص دیگه ای ندارن البته در ایران
pedali
۱۴ آبان ۱۳۹۷بعد مدتها یه پست موتوری دیدم
میخوام ملت رو با یه اعجبوه اشنا کنم
این اعجوبه اسمش bmw r80gs هست. حرف g مخفف کلمه ی المانی گلندر به معنی افرود و s مخفف کلمه ی استریته
حالا چرا این اعجوبه اعجوبه شده؟ ایا یه مدلی بوده یکی دیگه خوشش اومده و بهش یه لقب الکی داده؟ یا اینکه این مدل مثل بقیه تنبلی نکرده و کارایی کرده که لایق صفت اعجوبه شده؟
باید بگم که این مدل کارایی تو عمرش کرده که واقعا لیاقت صفت اعجوبه و سلطان موتورها رو داره
بین مرز پاناما و کلمبیا یه منطقه به عرض حدودا چهارصد کیلومتر و طول حدودا ششصد کیلومتر هست به اسم parien gap یا شکاف پارین که یه منطقه ی جنگلیه. این شکاف تا لاان که الانه یکی از ناشناخته ترین و سخت ترین و خطرناک ترین منطقه ی روی کره ی زمینه. اگه منطقه ایی رو زمین باشه که همه ی خطراتو یکجا داشته باشه این منطقه هستش. به دلیل همین خطراته که تا بشر تا الان نه تونسته یه جاده بکشه و نه راه های اتصالاتی کاملا ابتدایی رو تو این منطقه به وجود بیاره. در واقع قاره ی امریکا به وسیله ی همین منطقه کاملا دچار شکاف ارتباطی شده و هیچ جاده ایی این قسمت شمالی قاره رو به جنوبی متصل نمیکنه و مردم ناچارن با کشتی برن بیان
برا همین این منطقه همیشه مورد علاقه ی ماجراجوترین ماجراجوها بوده. اگه تا الان هزاران نفر اورست رو فتح کردن شاید کمتر از صد نفر این شکاف پارین رو رفتن و زنده برگشتن. یکی از کسانی که جرات کرد و به این منطقه ed culberson هستش و اولین وسیله ایی که این نماینده ی بشر قرن ۲۱ انتخاب کرد تا این منطقه رو با یه وسیله ی موتوری بره bmw r80gs بود. با این انتخاب bmw r80gs اولین وسیله ی نقلیه ی ساخت بشر شد که از این منطقه عبور میکرد و با موفقیت تونست با r80 از این شکاف رد بشه.
راستی هیچ شرکت بیمه ایی شما رو برا مسافرت به این منطقه بیمه نمیکنه یعنی اگه برین اونجا همه چی تون پای خودتونه