در جدیدترین مقاله راهنمای خرید خودروهای حاضر در بازار کشور به مقایسه دو سدان چینی شناخته شده یعنی آریزو ۵ اسپرت با ریسپکت بهمن موتور میپردازیم.
خودروسازان چینی حضور پررنگی در بازار خودروی کشورمان دارند. دلایل گوناگونی را میتوان برای این حضور گسترده در بازار ایران ذکر کرد اما شاید مهمترین آنها ممنوعیت واردات خودروهای مطرح در سالهای گذشته باشد. از طرف دیگر چینیها طی سالهای اخیر پیشرفتهای قابلتوجهی داشتهاند و همین روند در خودروهای عرضه شده به بازار داخلی نیز مشهود است. با اینکه شاسی بلندها و کراس اورها همچنان حرف اول را در بازارهای جهانی میزنند اما همچنان سدان ها نیز خریداران زیادی دارند و در کشور ما نیز سدان های چینی متنوعی حضور دارند که دو نمونه مشهور آن آریزو ۵ اسپرت مدیران خودرو و ریسپکت بهمن موتور هستند.
همچنین بخوانید:
- مقایسه تارا V4 با چری آریزو ۵، تقابل سدانهای ایرانی و چینی
- چری آریزو ۵ برقی؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت اولین خودرو الکتریکی ایران
آریزو ۵ اسپرت یکی از قدیمیترین خودروهای چینی بازار محسوب میشود و اولین بار در سال ۹۵ عرضه شده است. این خودرو ابتدا با برند چری در بازار حضور داشت اما در یکی دو سال اخیر و همزمان با برخی تغییر سیاستهای برند و بازاریابی، آریزو ۵ با نام و نشان مدیران خودرو در دسترس قرار دارد. آریزو ۵ در نسخههای گوناگونی عرضه شده و حتی مدلهای دیگری همچون آریزو ۶ نیز بر پایه آن تولید شدهاند. جدیدترین نسخه این سدان در بازار با پسوند اسپرت یا S شناخته میشود و تنها برخی تغییرات ظاهری و داخلی در آن اعمال شده که شامل مواردی همچون سپر جلو و عقب جدید، جلوپنجره متفاوت، بهکارگیری داشبورد آریزو ۶ پرو و… است. البته از نظر فنی تفاوتی بین این مدل با نسخههای قبلی وجود ندارد.
در همین زمینه مطالعه کنید: مقایسه ریسپکت و J7؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید
در طرف دیگر سدان بهمن موتور را داریم که بسیار دیرتر راهی بازار داخلی شده و اولین بار در سال ۱۴۰۱ به مصرفکنندهایرانی معرفی گردیده است. ریسپکت هم محصول شرکت چینی کووین است که به نوعی زیرمجموعه چری محسوب میشود و بنابراین رقابتی خانوادگی را بین این دو خودرو شاهد خواهیم بود. در ادامه به مقایسه آریزو ۵ اسپرت با ریسپکت میپردازیم تا با بررسی نقاط قوت و ضعف هر خودرو بتوانیم راهنمایی خوبی برای خریداران ارائه کنیم.
مقایسه آریزو ۵ اسپرت با ریسپکت
طراحی ظاهری
خودروهای چینی از نظر طراحی پیشرفتهای زیادی داشتهاند هرچند آریزو ۵ اسپرت در این سالها بدون تغییر ظاهری چندانی عرضه شده است. البته نسخه اسپرت این خودرو همانطور که ذکر شد با یک فیس لیفت مینور در طراحی ظاهری و داخلی ارائه شده که مجموع این تغییرات باعث ارتقای چهره خودرو شدهاند. با اینکه سابقه معرفی آریزو ۵ به حدود ۸ سال قبل بازمیگردد اما طراحی کلی آن را میتوان هماهنگ و زیبا دانست. چراغهای بزرگ جلو به یک جلوپنجره آبشاری طرح جدید متصل شدهاند تا نمای اسپرت تری را ایجاد کند. در نمای جانبی هم دو خط پررنگ باعث خارج شدن پروفایل خودرو از سادگی میشوند و رینگها نیز ابعاد قابل قبولی دارند ضمن اینکه کالیپرهای ترمز قرمز رنگ پشت رینگها هم تصویر جوان پسندتری از آریزو ۵ را به نمایش میگذارد. نهایتاً به بخش عقب خودرو میرسیم که در عین سادگی هماهنگی مناسبی را به نمایش میگذارد.
در مقابل باید به ریسپکت بپردازیم که طراحی ساده اما قابل قبولی دارد. آنچه بیش از همه جلبتوجه میکند ظاهر باریک خودروست که طراحی چراغها به ویژه چراغهای عقب در القای این حس تأثیر به سزایی دارند. در بخش جلو شاهد چراغهایی ساده و جلوپنجرهای دو قسمتی هستیم که در مجموع ظاهری پذیرفتنی دارند. نمای جانبی این خودرو سادهتر از آریزو ۵ به نظر میرسد ولی رینگهای دو رنگ آن این بخش از سادگی پروفایل خودرو کاستهاند؛ اما شاید بحثبرانگیزترین بخش طراحی ریسپکت نمای پشتی و چراغهای آن باشند که شبیه سدان های دیگر بازار نیستند و با طراحی باریک و کشیده خود ظاهری متفاوت را به نمایش میگذارند. البته طراحان میتوانستند طراحی بهتری را به ویژه برای سپر عقب در نظر بگیرند. در مجموع باید گفت طراحی آریزو ۵ جذابتر از کار درآمده و جوان پسندتر است درحالیکه طراحی ریسپکت بیشتر مورد قبول خانوادهها و افراد میانسال خواهد بود.
طراحی داخلی
آریزو ۵ تا چند سال قبل با کابینی پلاستیکی و نه چندان جلب عرضه میشد اما مدیران خودرو از سال ۱۴۰۰ کابین این سدان را کاملاً ارتقا داد و داشبورد مشابه آریزو ۶ را روی آن نصب کرد. در این بخش شاهد دریچههای تهویه سرتاسری، طراحی بهروز کنسول میانی و مرکزی و فرمانی اسپرت و فربه هستیم که حس خوبی را منتقل میکند. با اینکه کیفیت متریال بکار رفته در کابین آریزو ۵ اسپرت خیلی سطح بالا نیست اما نسبت به مدل قبلی کاملاً بهتر است و رضایت خریدار را جلب میکند.
وقتی وارد کابین ریسپکت بهمن موتور شوید شاهد داستان کاملاً متفاوتی خواهید بود. طراحان این خودرو کار خود در ارائه کابینی اسپرت و زیبا را به خوبی انجام دادهاند و آنچه بیش از همه جلبتوجه میکند دریچههای تهویه، دوختهای قرمز کابین و همچنین صندلیهای یکتکه است. البته کابین ریسپکت هم از نظر متریال تقریباً در سطح مشابه با آریزو ۵ قرار میگیرد چراکه بخش کوچکی از آن دارای فوم نرم است درحالیکه اکثر بخشها از پلاستیک خشک تشکیل میشود. در مجموع طراحی کابین آریزو ۵ اسپرت و ریسپکت در مقایسه با رقبای داخلی کاملاً رضایتبخش است هرچند به نظر میرسد داشبورد ریسپکت جذابیت بیشتری داشته باشد.
تجهیزات و امکانات
مقایسه آریزو ۵ اسپرت با ریسپکت به بخشی میرسد که چینیها معمولاً با دست پر در آن حاضر میشوند. از نظر تجهیزات هر دو خودرو اکثر امکانات پایه محصولات روز دنیا را ارائه میکنند و تفاوت چشمگیر و تعیین کنندهای بین آنها وجود ندارد هرچند ریسپکت خودروی مجهزتری خواهد بود. در جداول زیر میتوانیم تجهیزات و امکانات هر دو خودرو را مشاهده نماییم.
تجهیزات و امکانات آریزو ۵ اسپرت
- سیستم استارت و ورود بدون کلید
- قفل مرکزی با ریموت
- سیستم بالا رفتن اتوماتیک پنجرهها همراه با قفل دربها (Power Window)
- قابلیت اشتراکگذاری محتوای موبایل بر روی صفحهنمایش چندرسانهای
- باز و بسته و تنظیم آینههای جانبی بهصورت برقی با گرمکن
- سیستم تهویه مطبوع الکتریکی
- سیستم تثبیت سرعت (کروز کنترل)
- قابلیت جمع شدن صندلی عقب بهصورت یکپارچه و دسترسی به صندوقعقب
- سیستم صوتی با ۶ بلندگو
- فرمان برقی چندمنظوره D شکل
- غربیلک فرمان با روکش چرمی
- تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت
- صندلیهای چرمی مشکی
- سانروف برقی
- صفحهنمایش ۸ اینچی لمسی مجهز به مسیریاب
- دوربین دندهعقب بهصورت داینامیک + سنسور پارک عقب
- چراغ روشنایی در روز و چراغترمز LED
- سیستم ترمز پارک برقی EPB + Auto Hold
- دارای گرمکن صندلی برای سرنشینان جلو
- سیستم انتخاب حالت رانندگی Eco/Sport Mode
- کمربند ایمنی سهنقطهای برای تمام سرنشینان جلو
- کیسههای هوای سرنشینان جلو، جانبی و پردهای
- ترمز دیسکی برای چهار چرخ مجهز به ABS+EBD
- سیستم ضد سرقت الکترونیکی
- سیستم پایداری بوش TCS،HAC،EBA
- سیستم نمایش میزان فشار باد تمام تایرها
تجهیزات و امکانات ریسپکت
- حالتهای رانندگی اقتصادی – اسپرت
- نشانگر تعویض دنده
- سیستم تهویه مطبوع به همراه دریچه برای سرنشینهای عقب
- استارت دکمهای، روشن شدن خودرو با ریموت کنترل
- دوربین ۳۶۰ درجه برای سهولت در پارک
- فرمان چرمی، مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتیمدیا
- شارژر وایرلس تلفن همراه
- کنترل سیستم مولتیمدیا روی کنسول مرکزی
- سیستم مولتیمدیا ۱۰/۲۵ اینچی با قابلیت اتصال به بلوتوث / دارای سیستم GPS
- درگاه USB دو عدد جلو و یک عدد عقب
- جلو آمپر دیجیتال ۷ اینچی
- ۶ عدد اسپیکر
- خروجی برق ۱۲ ولت
- نور محیطی داخل کابین با قابلیت تغییر در چند رنگ (Ambient Lighting)
- چراغها با تکنولوژی LED
- قابلیت تنظیم برقی چراغهای جلو
- سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل (Follow me home)
- آینههای جانبی برقی تاشو به همراه گرمکن و چراغ خوشامدگویی
- آینه داخلی ضد تابش نور
- شیشههای Privacy جانبی و عقب
- برفپاککن ژلهای (Boneless)
- سانروف
- روکش چرمی صندلی
- صندلی برقی راننده مجهز به گرمکن با قابلیت تنظیم در ۶ جهت
- صندلی سرنشین مجهز به گرمکن با قابلیت تنظیم دستی در ۴ جهت
- صندلی عقب با قابلیت جمع شدن ۶۰/۴۰
- قابلیت تنظیم زاویه فرمان
- ریموت کنترل مجهز به کلید صندوقعقب
- کالیپر ترمز قرمز رنگ
- باز شدن درب باک از داخل
- رنگ تودوزی – جنس تودوزی مشکی – چرمی
- بالا آمدن شیشههای برقی با یکبار لمس (هر چهار درب)
- نوع ترمز (جلو و عقب) دیسکی خنکشونده / دیسکی
- سیستم ترمز ABS+EBD
- سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو ESP(EBA+TCS+HA)
- سیستم ترمز پارک برقی (EPB)
- سیستم توقف خودکار قبل از شروع به حرکت (Auto Hold)
- سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی (HAC)
- اتصال سهنقطهای کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
- اتصال سهنقطهای کمربند ایمنی ردیف عقب به همراه قفل اضطراری
- هشداردهنده باز بودن کمربند راننده
- قفل ایمنی کودک دربهای عقب و شیشهها
- ۲ عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
- ۲ عدد کیسه هوای جانبی
- ۲ عدد کیسه هوای پردهای (Curtain Airbag)
- سیستم نمایش لحظهای فشار باد تایرها (TPMS)
- سیستم اتصال صندلی کودک (ISOFIX)
- سیستم ضد سرقت خودرو (Immobilizer)
- سیستم هشداردهنده سرعت با قابلیت تنظیم
- سیستم ایمنی تشخیص مانع شیشهبالابر و سانروف
- سیستم هوشمند ورود بدون کلید (Keyless Entery)
- تثبیتکننده سرعت خودرو (کروز کنترل)
- دوربین دید عقب به همراه خطوط پویای راهنما در نمایشگر
- سیستم تشخیص مانع عقب
- چراغهای روشنایی در روز (Day light)
- قابلیت روشن شدن خودکار چراغهای جلو (Auto Light)
قوای محرکه
مقایسه آریزو ۵ اسپرت با ریسپکت به یکی از مهمترین بخشها یعنی پیشرانه و گیربکس میرسد هرچند دو خودرو شباهتهای زیادی به یکدیگر دارند. قلب تپنده آریزو ۵ که در آریزو ۶ و تیگو ۷ نیز دیده میشود از نوع ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور است که از طریق گیربکس ۹ سرعته CVT راهی چرخهای جلو میشود. مدیران خودرو مدعی است بهکارگیری این گیربکس باعث کاهش ۷ درصدی مصرف سوخت میشود.
در مقابل باید گفت ریسپکت بهمن موتور هم از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو استفاده میکند ولی قدرت آن اندکی بیشتر و برابر با ۱۵۴ اسب بخار بوده و میزان گشتاور هم به ۲۲۰ نیوتون متر میرسد. نیروی تولیدی این خودرو هم از طریق گیربکس ۹ سرعته CVT به چرخها فرستاده میشود. با این تفاسیر انتظار داریم هر دو خودرو عملکرد نسبتاً مشابهی داشته باشند که در ادامه به آن میپردازیم.
آریزو ۵ اسپرت | ریسپکت | |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو | ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۱۴۷/۲۱۰ | ۱۵۴/۲۲۰ |
گیربکس | CVT با ۹ دنده، دیفرانسیل جلو | CVT با ۹ دنده، دیفرانسیل جلو |
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۱۰ | ۱۰.۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۱۹۰ | ۱۹۰ |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) | ۷ | ۷.۵ |
طول/عرض/ارتفاع (میلی متر) | ۴۵۳۲/۱۸۱۴/۱۴۸۷ | ۴۶۷۰/۱۸۲۵/۱۴۸۳ |
فاصله بین محورها (میلی متر) | ۲۶۵۰ | ۲۷۰۰ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۳۳۰ | ۱۴۰۹ |
ظرفیت مخزن سوخت (لیتر) | ۴۸ | ۵۰ |
سواری و هندلینگ
آریزو ۵ در ابتدا با پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی عرضه شد که توان کم آن انتقاد خریداران را در پی داشت و به همین خاطر مدیران خودرو در ادامه نسخه توربوی آن را عرضه کرد. وجود توربو تأثیر چشمگیری روی بهبود شتاب آریزو ۵ اسپرت داشته هرچند مشخصه اصلی آن را میتوان تأخیر توربو دانست. البته زمانی که دور موتور بالا رفته و توربو وارد عمل شود خودرو سرزندهتر نشان داده و در حدود ۱۰ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. سواری این سدان چینی هم با اینکه خیلی نرم نیست اما در عبور از ناهمواریها پذیرفتنی و خوب بوده و پایداری خودرو هم به لطف سیستمهای کنترل پایداری و کشش مطلوب است اما به دلیل نوع طراحی سیستم تعلیق عقب باید در زمان عبور از پیچها جانب احتیاط را رعایت کرد.
رفتار پیشرانه ریسپکت هم تا حدود زیادی مشابه آریزو ۵ اسپرت است و آنچه بیش از همه جلبتوجه میکند مکث و تأخیر آزار دهنده توربو در شروع حرکت است. وقتی همین کندی حرکت را با رفتار اقتصادی گیربکس ترکیب کنید شاهد سواری کسل کنندهای خواهید بود که البته با افزایش دور موتور بهبود مییابد. ترمزهای ریسپکت نیز عملکرد خوبی دارند و به خاطر استفاده از سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب (سیستم تعلیق عقب آریزو ۵ از نوع تورشن بیم است) هندلینگ و پایداری بهتری را تجربه میکنید. در مجموع مقایسه آریزو ۵ اسپرت با ریسپکت در بخش سواری و هندلینگ نشان دهنده خصیصههای مشابه است هرچند از نظر سواری و هندلینگ کلی میتوان ریسپکت را برتر دانست که علت اصلی آن طراحی متفاوت سیستم تعلیق عقب خواهد بود.
قیمت
به یکی از فاکتورهای تعیین کننده در خرید خودرو یعنی قیمت میرسیم. در حال حاضر مدیران خودرو سدان آریزو ۵ اسپرت را با قیمت حدود ۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان عرضه میکند درحالیکه ریسپکت بهمن موتور نیز حدود ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. البته قیمت هر دو خودرو در بازار به حدود ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان میرسد و اختلاف کمتری را در بازار شاهد هستیم. با این تفاسیر اگر موفق به خرید هر دو خودرو از کارخانه شوید شاهد اختلاف بهای حدود ۱۵۰ میلیون تومانی خواهید بود و این فاکتور شاید روی انتخاب نهایی تأثیرگذار باشد. همچنین جهت اطلاع از قیمت روز خودرو میتوانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه نمایید.
قضاوت نهایی
خودروهای چینی سالیان سال است که در بازار کشورمان حضور دارند و پیشرفتهای زیادی را نیز به نمایش گذاشتهاند. مدیران خودرو یکی از قدیمیترین مونتاژ کنندگان این محصولات در ایران است و از شبکه خدمات پس از فروش گستردهتر نسبت به بقیه برندها سود میبرد. آریزو ۵ نیز سابقه زیادی در کشورمان دارد و با توجه به سابقه طولانیمدت حضور و همچنین قوای محرکه مشترک با خودروهایی همچون آریزو ۶ و تیگو ۷، از نظر قطعات و خدمات پس از فروش مشکلات کمتری نسبت به باقی محصولات چینی خواهد داشت. در مقابل باید گفت ریسپکت یکی از سدان های متفاوت چینی در بازار است که توسط شرکت خوشنام بهمن موتور عرضه میشود.
اگر طراحی ظاهری اسپرت تر و خدمات پس از فروش و تأمین قطعات بهتر برای شما اولویت بالاتری دارد آریزو ۵ اسپرت مدیران خودرو گزینه منطقیتری خواهد بود. مزایای آریزو ۵ در طراحی ظاهری اسپرت، داشبورد ارتقا یافته و خدمات پس از فروش گسترده خلاصه میشود درحالیکه از جمله معایب آن نیز میتوان به سیستم تعلیق عقب ساده و تأخیر اولیه در زمان حرکت اشاره کرد. درصورتیکه مبلغ پرداختی برای شما مهم است و میخواهید خودرویی متمایزتر سوار شوید ریسپکت میتواند نظر شما را جلب کند. مهمترین مزایای ریسپکت شامل طراحی داخلی جذاب، سواری خوب، تجهیزات زیاد و کیفیت ساخت پذیرفتنی است درحالیکه ایراداتی همچون مکث زیاد در شروع به حرکت، مصرف سوخت نسبتاً بالا و صدای کوبش تعلیق در دستاندازهای بزرگ نیز وجود دارند.
برای اطلاع از آخرین شرایط فروش بهمن موتور این صفحه اختصاصی از پدال را دنبال کنید.
علی Shelby
۲۲ تیر ۱۴۰۳اریزو جوان پسند تره
Hamid3x
۲۳ تیر ۱۴۰۳ریسپکت برعکس آریزو که حالت تخم مرغی داره
اسپرت تر بنظر میاد مخصوصا تو چراغ های عقب که خیلی شبیه خودروهای ایتالیایی درومده
نمیدونم چرا یسری اریزو با این طراحی قدیمی و کهنه شده اش اسپرت تر و جذاب تر میدونن
911
۲۲ تیر ۱۴۰۳اریزو ظاهر به مراتب زیبا تری نسبت به ریسپکت داره نظر شخصی، آپشن ها هم ریسپکت بالا تره و ریسپکت هم قیمت کارخانه ارزون تری داره از لحاظ فنی و ایمنی هم تقریبا هم سطح هستن ولی باز هر جور فکر میکنی ریسپکت بهتره البته که این ماشین ها حق مردم ایران نیست
Sommer
۲۲ تیر ۱۴۰۳در حال حاضر ۱۱۵رای داده شده که عجیبه و ۹۳ درصد گفتند ریسپکت رو انتخاب میکنیم . فکر میکردم حدود ۵۰ – ۵۰ باشه . علت این برتری قاطع چیه ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ تیر ۱۴۰۳چند ساعت باید بگذره تا نتیجه نظرسنجی مشخص بشه
رضا
۲۲ تیر ۱۴۰۳تعلیق مولتی لینک که هندلینگ به شدت عالیه و نرمتره، موتور قویتر، ظاهر بسیار جذاب تر، کیفیت مونتاژ بسیار بهتر و خدمات پس از فروش خیلی بهتر.
رامتین
۲۲ تیر ۱۴۰۳سیستم تعلیق.
Avan
۲۲ تیر ۱۴۰۳نقش دلالهای مجازی و رباتها در سایت های خودرو و اینستاگرام و یوتیوب و… مهمه
امیر
۲۴ تیر ۱۴۰۳طراحی داخلی رسپکت کاملاً نسبت به اریزو برتری داره کافیه که فقط توشون بشنید اریزو برای من به شخص فقط از نمایه جلو نسبت به رسپکت برتری داره و تو نما هایه دیگه ضعیف تره رسپکت حداقل ۲ پله کیفیت مونتاژ بالا تری داره و جزئیات که رسپکت داره به شما یه حس پرستیژی میده و به لطف مولتی لینک تجربه سواری خیلی بهتری نسبت به اریزو دارید و هندلینگ رسپکت مستقیماً به مزدا ۳ قابل مقایسه هست ولی اریزو تو این مورد ضعف داره یکی از ایراد های بزرگ رسپکت هم کیفیت پایین رنگ هست که قبلاً هم از این شرکت این موضوع رو دیدیم
Pasha
۲۲ تیر ۱۴۰۳کی باورش میشه که این دوتا نهایت سرعتشون با پراید برابره؟؟؟😭
یک نکته:ریسپکت یک فیس لیفت بزرگ روی اریزو ۵ هستش
اشکان
۲۳ تیر ۱۴۰۳هم پراید ۱۹۰ تا میره هم این دوتا ولی ۱۹۰ تا رفتن
پراید کجا ۱۹۰ تا رفتن این دو تا کجا ، باید روی هر سه ماشین بشینی ۱۹۰ تا بری تا بفهمی چی میگم
ولی به نظر من طراحی پشت ماشین خیلی زمخت و مزخرفه خصوصا طراحی چراغهای عقب
اشکان
۲۳ تیر ۱۴۰۳منظورم ریسپکت بود
Pasha
۲۳ تیر ۱۴۰۳واقعا طراحی چراغ های پشت ریسپکت زشته
ولی در کل منظورم نهایت سرعت بود!!
B
۲۳ تیر ۱۴۰۳پرتید ته سرعت پشت آمپرش ۱۸۰ تاست بعد ۱۹۰ تا میره ؟
احمد رنجبر
۲۳ تیر ۱۴۰۳۱۹۰ بیشتر میره. عجیبه زده ۱۹۰
۱۹۰ تا رفتم هنوز خیلی جای گاز داشت
ممد درازه
۲۳ تیر ۱۴۰۳کی گفته پراید ۱۹۰ تا میره نهایتش ۱۶۰ تا میره.پژو و سمند به زور ۱۹۰ تا پر میکنن.
Pasha
۲۳ تیر ۱۴۰۳توی نسخه های صفر میره
بروشور خود سایپا!
میثم
۲۳ تیر ۱۴۰۳یعنی هر چی ماشین تندتر بره خیلی بهتره.تحلیلت منو کشت.
Pasha
۲۳ تیر ۱۴۰۳وقتی خودتو زدی به اون راه قطعا حرفی که میزنیهم باید همین باشه !!!
توی بازار جهانی با ۳۰۰۰۰ دلار (همون ۱۵۰۰ت) چه دسته دوم چه نو کدوم خودرو نهایت سرعتش ۱۹۰ هست؟؟
اصن بخوام تحلیل دیگه ای هم بکنم از نظرت ۱۵۰۰ ت ارزش ای دو تا رو داره ؟
اون وقتی که تو خود چین نوی اینها نهایتا ۸۰۰ تومنه.
abbas
۲۳ تیر ۱۴۰۳از لحاظ پرستیژ و طراحی و فنی ریسپکت سر تره
اکثز مقاله ها ریسپکت با کی ام سی جی هفت مقایسه میکنن
افشین
۲۳ تیر ۱۴۰۳جاییکه شرکت بهمن با سابقه خوب وجود داشته باشه آدم عاقل سراغ مدیران خودرو نمیره. بهمن هم نمایندگی زیاد داره و هم در انتخاب خودرو وسواس بیشتری بخرج میده. حالا چه چینی باشه و چه ژاپنی. چه سواری و چه سنگین و نیمه سنگین.
مازیار
۲۳ تیر ۱۴۰۳یکی از دوستان رسپکت گرفته . مصرفش تا 14 هم رسیده . نمایندگی میگه بخاطره بنزینه . خودتون قضاوت کنین. این ماشینها ارزش خریدن ندارن
حمید
۲۳ تیر ۱۴۰۳درسته .منم دارم مصرف بالاش رو مخه ظرفیت مخزن بنزینش هم کمه
مهدی
۱۵ مرداد ۱۴۰۳راضی هستین؟
قدرت طهماسبی
۲۳ تیر ۱۴۰۳ملت ایران زیر یوق صنعت خودرو چین قرار گرفته و صنعت خودرو داخلی عقب تر از چین و ملت باید اجناس بنجل چینی را با بالاترین قیمت بخرند .
ممد
۲۳ تیر ۱۴۰۳ما شدیم موش آزمایشگاهی تولیدات چینی و دلالها و کاسبهای تحریم …
باشو
۲۴ تیر ۱۴۰۳درکل ریسپکت بهتره در همه ی جوانب خودرو های خوبی هستن خدایی ولی نهایت قیمت 400تومن، البته یک دهه قبل شما پرادو میخرید 400،وراکروز 200,سانتافه180.لندکروز 600, 405رو30، چیشد یهو همچین شد دنا توربو 96از کارخونه70 خریدیم
باشو
۲۴ تیر ۱۴۰۳اگر اینها رو ب قیمت 96 بگم باید 45نهایت 50تومن قیمت میخوردن
REZA
۲۴ تیر ۱۴۰۳به شخصه با بهمن خودرو آشنایی ندارم اما آخ از مدیران خودرو! هر چند در کلیت امر خودرو مونتاژگران ایرانی به طبیعت حال و پیرو دو برند جانسوز داخلی که یک طورایی پدر و مادر همه نوعی خودروی به اصطلاح تولید داخلی هستند؛ زبان مشترکی در تولید دارند و با لغات محدودی این معنا را به ما میرسانند که انتظار انصاف و استاندارد بین المللی همراه با خدماتی در همان حدود از ما نداشته باشید؛ و یادتان باشد شما یا خودروی چینی میخرید و تقریبا سالم به خانه میرسید یا پراید و سایر شرکا شما را میفرستند ماه سواری! کنید در قلب آسمانی به اندازه مام وطن! بماند که هرطور حساب کنید از پراید بهتریم.
جخ بین خودمان باشد ما که مثل همسایه های دور و نزدیک مخیر بین خودروی چینی و رویزرویز! که نیستیم پس نتیجه میگیریم که برخلاف منطق معلمهای قدیم ثروت بهتر از علم است.
راستش همه اینها درست اما من یکی با این مدیران خودرو کمی پدرکشتگی دارم؛ حتما میپرسید چطور؟ خوب پاسخ میدهم ولو اینکه از خودتان نپرسیده باشید!
من دوباری از این شرکت و شریر چشم بادامی ها خودرو ابتیاع فرموده ام؛ باری ایکس 22 و بار دیگر ایکس 33 اسپرت و با غلبه بر تمام شک های منطقی و غیر متطقی؛ با نگاهی به پراید دیدم در این میان حتی منطق هگل هم به حمایت از فرزندان کنفوسیوس رای میدهد و حتی اسم ایرانی شرکت( مدیران خودرو) منطق مذکور را از ریخت نمی اندازد که حتی مارکس و انگلس سوار رویزرویز ملکه برایم دست بلند کردند و از دم مرز داد زدند( نه که مارکس حق دخول نداشت) شیشه خودروی دراز مشکی پایین آمد و دیدم یکی آقا با ریشی بلندتر از گیس عمه یکی از رفقا؛ سرش را به همراه ریش بلندش از پنجره درآورد و گفت: شک برای چه؟ تردید چه معنی میدهد؟ برو جانم و تا گرانتر نشده یک عدد اس 33 اسپورت بخر و حالش را ببر؛ در ضمن سر راهت هم کارگرهای منتظر تاکسی را سوار کن و سلام مرا به آنها برسان و بگو آقا جان کسی از شما میداند چطور میشود استالین را فرستاد دنبال نخود سیاه! شصت هفتاد سالی است آمده محله ما و مدام میگوید رفیق مارکس باید به پرولتاریای اینجا آگاهی بدهیم؛ یعنی چه از صبح تا شب مشغول آب و جاروی اینجا و روشن کردن کوه آتشفشانی هستند و حتی روزهای عید هم سرکار ندارد!
خلاصه صدای مارکس تو گوشم میپیچید که یکی از پشت رویز رویز گفت آقا زودتر برو تا چینیها پشیمان نشدند! همزمان پنجره در پشت راننده پایین آمد اما هر ثانیه چقدر نگاهش کردم چیزی به یادم نیامد فقط با شنیدن اسمش بود که فهمیدم خیام هم با مارکس همسفر است، گفت برو برو که دمی بیش نمانده از چین بر دامنش!
چاره ای نبود؛ این همه آدم حسابی میگفتند بخر و خیالت نباشد! پس من چگونه میتوانستم چنین نکنم؛ تازه با پراید نمیشد پیام مارکی را بخ کارگران منتظر تاکسی برسانم؛ در فرمایش خودش شرط پیام رسانی خودروی چینی بود. چه کسی میداند شابد اگر من اسم شرکت کمپرسور مونتاژگر را به مارکس گفته بودم طریق تاریخ شکل دیگر میگرفت؛ اما من نگفتم و تاریخ با همین شکل بدقیافه اش، لش و ناجور آدامس داد. مدیران خودرو! گمان نمیکنم میدانست؛ نمیدانست این مدیران که ما میگپییم؛ دوزاری صد تومن با مدیران آنجا که او بود یا هست فرق دارند؛ یعنی اینکه ما میدانیم هرجا اسم مدیران آمد باید بروی اول یک قبر دونبش آفتاب خور تهیه کنید و بعد بروی ذر صف انتظار مدیر محترم مربوطه! حالا شمل تصور کنید کلیت خودرو بت مدیران حشر و نشر دارد! پراید در اثر قرابت به جماعت مدیر؛ از چنگیز خان بیشتر آدم کشته و دست و پا بریده، پس وای بر ما و این خودروی بند مدیران!
با این همه جاره نبود و خریدم؛ ایکس 33 اسپرت سال 99 شمسی البته، و آوردم خانه و خانه! را سوار کردم به اتفاق بنده زاده ها و چند ماه شیرین آمد و رفت و فهمیدم مارکس برای چه ماموریتی مشترک با اخوان چینی داد و … اما چین کجا و ماچین کجا!
و ماچین که ما باشیم؛ ذر صبح یک روز یک فصل بود که همه مدیران خودرو ویدئوکنفرانس از جزیره گمشده کردند و گفتند یعنی چه ایمس33 اسپرت و غیره؟ نه شما بگو یعنی چه؟ اما هیچ،کدام نمیدانست کدام شان شما بودند برای پاسخ،دادن! در آخر تصمیم گرفتند این یکی 33 بزرگ ناجور با موتور 2000 به زباله دادن بیندازند و یک عدد ایکس 22 خوشکل طور آلامد را بدهند آرم 33 بگذارند و …
و چنین شد که ایکس 33 اسپرت یکباره دچار کمبود هویت شد و هیچ کس دیگر به 33 بودن قبولش نداشت و در نتیجه کارگرانی که پیام مارکس را شنیدند و یک دانه از همین رفقا را خریدند یک هو پولشان پرید و رفت در جیب مدیران نشست؛ نه که 33 جدید برای سواری دادن کلی ناز داشت و جخ کمتر میگرفت؛ در نتیجه مردمان گرفتند و بعدها فهمیدند آن یکی که دلش شکست و هویتش به سرقت رفت؛ پهلوانی بود در حد 2000 اسب تازه وراهوار؛ اما33 تازه به قلب و قالب و خط چشم و چراغ؛ همان 22 بود که پرو چسبانده بودند و سپس شناسنامه پهلوان را به نامش زدنذ؛ هر چند او یک زری طلای جذاب بود در ظاهر اما باطنش فقط 1500 قاطر خط میکشید!
حالا هم کسی نمیدارد که مارکس نکند یک طورایی رام جماعت شده… اما من میگویم فرض که مارکس بله؛ اما خیام که دیگر نه!
هر چند حقیقت اینکه ما جماعت 33 سوار و رفقای پهلوان چوبش را خوردیم و،چندین چوق فقط به خاطر یک نام ضرر دادیم؛ بماند آنکه به گمانش شرکت به او همان 33 را با لطف ارزانتر داده است؛ تو گویی جماعت مدیران از ما خوششان بیاید! و کی بفهمد بر او و ما چه گذشت! خدا عالم است فقط.
نیلوفر
۲۵ تیر ۱۴۰۳سلام ،آیا خودرو ریپسکت پرایم ۲ هم مثل آریزو ۵ سینی کف ماشین زیر موتور رو نداره؟ لطفا اگه کسی اطلاع داره میشه بهم بگه ؟ ممنون میشم
و اینکه من چهره ماشین خیلی برام اهمیت نداره و بیشتر برای مصرف شهری میخوام تا جاده ای بین شهری
و خانومانه تر و جمع تر؟
رضا درزی
۲۶ تیر ۱۴۰۳ماشین ریسپکت نمای داخل زیبا و اسپرتتر، فضای کابین جادارتر، امکانات رفاهی بیشتر و برخورداری از سیستم تعلیق مولتی لینک و درنتیجه ارائه سواری نرمتر و هندلینگ بهتر، از جمله مزیتهای ریسپکت نسبت به آریزو ۵ توربو جدید به حساب میآید پس کرمان موتورو عشق است😄
رضا درزی
۲۶ تیر ۱۴۰۳بهمن موتور
میثم گنابادی
۲۶ تیر ۱۴۰۳بزرگترین ایراد هر دو خودرو جعبه دنده cvt هستش که کلن بیخیال خرید میشی.
مهدی راد
۲۶ تیر ۱۴۰۳فقط کافیه یا هرکدومشون ی دور بزنی میفهمی ک ریسپکت قطعا بهتره
مهدی
۱۵ مرداد ۱۴۰۳شما رسپکت داری؟
اگه بله راضی هستی
صندلی راننده بالا قرار داره و کل کاپوت تو صورتت هستش ک آزار دهنده هستش ب نظرم
فقط این بدی رو داره
مجید
۲۶ تیر ۱۴۰۳من خودم رسپکت دارم اریزو هم سوار شدم رسپکت سواری نرمتری داره و اینکه همین که بهمن موتور مونتاژ و خدماتش رو داره براش کافیه ولی امان از دست مدیران خودرو. نمایندگی که پوست ادمو میکنه هیچ ؛ ماشین رنگ دار و تعویضی قالب مردم میکنم من خودم ۲ بار بهم ماشین رنگ دار دادن ولی بهمن کارش درسته قبلا هم بسترن داشتم بازم بخوام ماشین عوض کنم فقط از گروه بهمن میخرم اینم بگم که ماشین رو از بازار آزاد تهیه کردم تا الآنم مشکلی نداشته
مهدی
۱۵ مرداد ۱۴۰۳راضی هستین؟ از رسپکت
بازار خوبی داره؟
صندلی راننده بالاست و کاپوت تو صورت راننده این اذیت کنندست فقط