چندی قبل تصاویری از محصول جدید فونیکس در صفحه رسمی این برند منتشر شد.
اومودا ۵ بهعنوان جدیدترین کراساوور چری که اخیراً بر روی خط تولید این شرکت رفته، قرار است تا با نشان فونیکس در بازار ایران عرضه شود. ایران بهعنوان یکی از اولین کشورهایی خواهد بود که در کمترین فاصله زمانی نسبت به بازار مادر، از اومودا پذیرایی میکند.
اومودا ۵، خودرویی ساختارشکن و کاملاً جدید در سبد محصولات چری
اومودا ۵ را میتوان اولین کراساوور کوپه چری نامید. کراساووری که با نامگذاری متفاوت نسبت به خانواده تیگو، نشان از تغییر رویکرد چری در مسیر روبهجلوی خود دارد.
طراحی اومودا ۵، بر اساس جدیدترین سبک طراحی چری انجام شده و این سبک طراحی (Art in Motion) به معنی هنر در حرکت نام دارد. این خودرو توسط تیم اختصاصی طراحان چری به سرپرستی استیو هیوم (Steve Hume) طراحی شده است.
این خودرو که در جریان نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۲ رونمایی شد، قرار است پایهگذار سبکی جدید در نسل چهارم محصولات چری باشد. بنابر اعلام چری اسم اومودا حاصل نظرسنجی از مراکز مستقر در ۳۰ کشور دنیا بوده و از کلمه fashion به معنای مُد گرفته شده است.
مشخصات فنی و امکانات اومودا
ابعاد فونیکس اومودا ۵ در طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری به ترتیب ۴.۴، ۱.۸۳، ۱.۵۸۵ و ۲.۶۳ متر اعلام شده، که با چری تیگو ۵ قابل مقایسه است.
فونیکس اومودا ۵ مشخصاتی مشابه به تیگو ۸ پرو داشته و مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری TGDI است. نیروی این پیشرانه ۱۹۷ اسب بخاری، از طریق جعبهدنده هفت سرعته دوکلاچه (از نوع تر wet) به محور جلو منتقل میشود. تعلیق محور عقب نیز بهصورت مستقل طراحی شده است.
از امکانات رفاهی و ایمنی اومودا ۵ میتوان به دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلیهای ردیف اول همراه با گرمکن، صندلی راننده دارای مموری و تنظیم گودی کمر، سیستم هشدار و پیشبینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، رادار تصادف از عقب (RCTA)، رادار نقطه کور (BSD)، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)، سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)، رادار تصادف از جلو (FCW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، صندوق برقی عقب به همراه سنسور، سقف سانروف و تریم چرمی کابین اشاره کرد.
رقبا و قیمت احتمالی فونیکس اومودا
ازآنجاییکه این خودرو در سگمنت کراساوورهای کوپه قرار میگیرد، بایستی منتظر رقابتی بسیار داغ بین این خودرو و دیگنیتی پرستیژ باشیم. پیشبینی میشود اومودا ۵ در محدوده قیمتی ۱ الی ۱.۵ میلیارد تومان به بازار عرضه شود.
فريد
۱۲ خرداد ۱۴۰۱میشه یه مقایسه از همه شاسی بلند های چینی تو ایران بزارید؟
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۲ خرداد ۱۴۰۱جلوش چرا مث سانتافه اس
در کل
یه بنجل دیگه هم اضافه شو به بقیه بنجلا
قیمت ۱ و نیم میلیاردی
با این قیمت میشه یه النترای کارکرده یا کیا سراتو چدید فول کارکرده خرید (بماند چه چیزای دیگه هم میشه خرید….)
واقعا حیف پولی که به این بنجل بدی…
ابوالفضل
۱۲ خرداد ۱۴۰۱این ماشین بنجل نیست واتفاقا ماشین خوبیه نسبت به قیمتی که داره (منظورم قیمت جهانیشه) منتهی یک مشت گرگ اجازه نمیدن که قیمت واقعیش به فروش برسه این ماشینا برای جوونایی که تازه گواهی نامه گرفتن وخانواده هایی کم درامد توی بازار جهانی که متاسفانه توی کشور ما بخاط انحصار طلبی مردم وسودجویان کله گنده با قیمت فضایی بفروش میرسه وحتی ثروتمندان جامعه ماهم مجبورن اینارو سوار بشن وپول الکی بابتشون بدن
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۲ خرداد ۱۴۰۱این ماشین بنجله
مطمئنا بسته به قیمتش میگم من
اگه همینو ۶۰۰ تومن بدن عمرا کسی بگه بهش بنجل بلکه همه هم میپذیرنش
بحث قیمته
دقیقا عین ۸ پرو بنجل
که نزدیک ۲ میلیارد قیمتشه
خب والا حرامه پول دادن به این لگنا
sorena330
۱۳ خرداد ۱۴۰۱دیگه فرمانده این طور صلاح دونسته
Avan
۱۳ خرداد ۱۴۰۱هر چی فرمانده بگه خخخ
داود
۱۶ خرداد ۱۴۰۱آقای سلام فرمانده یعنی فونیکس اینقدر بدبخت شده که در حد النترا و سراتوی اشغال و سلاطین شاتون هم نیست والا سگش میارزه به ماشین کرهای.کره ای نه راه میره نه شتاب داره مصرفش هم که در حد نیسان پاتروله.سلطان یاتاقان و شاتون هم هستن.
shirko
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ماشین زیبایی هر چند جلوش شبیه توسانه ، ولی مطمئنن بیاد ایران قیمتش سر ب فلک می کشه .
کیان
۱۲ خرداد ۱۴۰۱منم موافقم، جلوش شبیه توسان هست، ولی بنظرم اونقدر رادیکال نیست، چهره متعادل تر و بهتری داره نسبت به توسان
Taha
۱۳ خرداد ۱۴۰۱شما سوار نشدی نمیدونی اصن شاید تو زندگیت هیچ کدوم تجربه نکردی
النترا یا سانتافه یا حتی خود بی ام و ش کدومشون قیمت قیمت خودشونه
یه نسبت دو دوتا چهارتا بگیری میبینی اینا ارزش خریدشچن بالاتره
و کسی که کارشناس باشه برند و شرکت سازنده لحاظ نمیکنه توی تصمیم گیری
من که ماشین بازم به پیجم دوست داشتی سر بزن همه رو داشتم حداقل ۶ ماه به بالا
الانم دارم تیگو 8 پرو میگیرم
مقایسه شما در صورتی که قیمت برابر باشه درسته ولی در صورتب که میگی تیگو ۲ میلیاردی با اصلا بنز و بی ام و دو میلیارد قابل مقایسه هستش اگه تو تصوراتت خیالاتت باهم برابر یا حتی بهترن یک سر دکتر تشریف ببرید دومیلیارد باید یه اکس تری نابود بخری سراتو این چرت پرتا که بنظرم حتی با آریزوها قابل مقایسه نیست
مهم ترین نکنه شما داری ماشبن صفر کیلومتر ۲۵ هزار دلاری میخری میشه یک میلیارد ۷۰۰ خیلی با عقل بیشتر جور میاد تا ماشین ۲۵ هزار دلاری با ۶ سال کارکردو بخری ۴ میلیارد نصف اپشن های آینم نداشته باشن نصف خدمات گارانتی سرویس های رایگان ول کنی
هر سرویس ۲۰ میلیون پیاده بشی تازه اگه گیر بیاد
این حرفا حرفای یک دلال تو مغزتون خوندن ماشین هرچی که هست اول کارشناسی میشه خودش بعد کجا داری زندگی میکنی چه خدماتی میده بهت و اصلا تو این اوضاع ماشین ۲۵ هزار دلاری خریدی ۱۷۰۰ با دلار ۳۰ تومن گمرک صد درصد که میاد روش حساب کنی خیلی قیمتش درسته تا ماشین که تو خود دنیا نمیخرن سراتو اخه سراتو داری با تیگو ۸ مقایسه میکنی
من با سند مالکیت این ماشبنا داشتم تمام ماشینای که اسن بردم اینستا بهم پیام بده مالکیت داشتم رو حرف ها نمیگم
شما فقط حرف دلال ها طعمه دلال ها شدی چون نمیتونم رو این ماشینا سر کیستون کنن داری چشم بسته برنده نگاه میکنی
اگه میخوای مقایسه کنی ماشیم کیا ۲۵ هزار دلاری صفر ۲۰۲۲ رو بیار برا مقایسه بعد چه سرویسی تو ایران میدن بهت چه خدماتی داده
سراتو ۲۰۱۸ اونم شاید بشه با آریزو ۶ مقایسش کرد ولی دیگه با تیگو 8
حرف شما درسته درصورتی مرز باز باشه همه برند ها قمیت های درست مشخص وصفر سال خودشون باشن اونوقت میشه نظر سنجی کرد کارشناسی کرد
چین تو کل دنیا داره ماشین هاش بازار دنیا گرفته و رقابت میکنه حتی همین عربستان که از هر برندی که فکز کنی هست چینیش هم هست
اصلا همین بی ام و x4 که تو ایرانه ساخت چینه
علی
۱۴ خرداد ۱۴۰۱کاملا با طاها موافقم
جواد
۲۲ خرداد ۱۴۰۱بهترین دیدگاهی که تا بحال تو پدال دیدم
حامد
۱۲ خرداد ۱۴۰۱در اخر متن نوشته
اومودا ۵ در محدوده قیمتی ۱ الی ۱.۵ میلیارد تومان به بازار عرضه شود
.
.
.
.
عجب سودی میکنن چین با ج.ا غارتگر
hummer
۱۲ خرداد ۱۴۰۱برای تیگو8 پرو هم این قیمتا رو می گفتند
چیشد؟؟؟
1750 میلیون
حالا فکر کنم ای میره 2 و خورده ای
Erfan
۱۲ خرداد ۱۴۰۱خیلی دوست دارم افرادی رو که با ۲میلیارد به جای ماشین ژاپنی فرانسوی و غیره حالا درسته کارکرده هست میرن چینی میخرن.رو ببینم😂
چرا آنقدر مردم ما ظاهر پرست شدن
حامد
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ظاهر پرست نشدن
اخه ظاهر هم ندارن
ماشین های چینی رو قسطی میدن
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۲ خرداد ۱۴۰۱کلا بنجلای چینی خیلی تو چشمین😑
صفحه نمایشای گنده طرحای خوشگل یکم اسب بخار و طراحی خوب و جلف واسه گول زدن ملت کافیه
علی
۱۴ خرداد ۱۴۰۱تو تلگرام زیاد هستن میتونی ببینی که چقدر از انتخابشون رازی بودن و نسبت به همین رقبای ژاپنی و فرانسوی ترجیحش میدن
منم خیلی دوست دارم افرادی که حتی نمیدونن تا رنج 2 میلیارد چه ماشینای غیر چینی میشه خرید اما 700 میلیون هم ندارن ببینم !
یوسف
۱۲ خرداد ۱۴۰۱شرکت ها مسابقه گزینش نام های مسخره گذاشتن؟ فونیکس اومودا نام ماشینه یا ورد و سحر و جادو؟
نقطه قوتش انتخاب مدل روز شرکته، اونم شرکتی که جزو خوبای چینه ولی اصل داستان سر جاشه، قیمت های تخیلی، خدمات ضعیف و گران و خودرویی که نسبت به قیمتش دوام و قابلیت اطمینان نداره.
ممد ژانگولر
۱۲ خرداد ۱۴۰۱این خودروی چینی مهر تایید و استاندارد ممد ژانگولر (mj) را خواهد گرفت 🫡
علی
۱۴ خرداد ۱۴۰۱MJ مخفف خوبی نیست…
احمدرضا
۱۲ خرداد ۱۴۰۱با 1.5 میلیارد توی بازار دست دوم گزینه های خیلی بهتری وجود داره
ali-mg
۱۲ خرداد ۱۴۰۱یه قوطی کنسرو کپی شده
TML BN
۱۲ خرداد ۱۴۰۱یک لحظه فکر کردم این توسان جدیدست
بعد آخه مدیران خودرو عزیز من بعید میدونم این خودرو ها با این قیمت فروش خوبی بره
ابوالفضل
۱۲ خرداد ۱۴۰۱شما نگران مدیران خودرو نباش همچین میفروشن به ملت بایخ وترشی ملتم بدو بدو میخرن
TML BN
۱۳ خرداد ۱۴۰۱خود من تیگو دارم😂😂
دکتر
۱۲ خرداد ۱۴۰۱تیگو ۸ پرو رو تست کردم،نکته ای که برام جالب بود،این ماشینهای چینی واسه همون قد و هیکل خودشون طراحی شده،یکم درشت باشی،اصلا حس خوبی پشت فرمان نداری،و کاملا تنگه وراحت نیست برات
امیرشایان فرازی
۱۲ خرداد ۱۴۰۱این دیگه چه سمیه
Jdm باز
۱۲ خرداد ۱۴۰۱مگه دارید اسم یه کهکشان جدید رو انتخاب میکنید
اومودا؟؟؟
بقول دوستان مگه ورد سحر و جادوئه
mahdi-es17
۱۲ خرداد ۱۴۰۱احتمالا ورد اینه که هجم موتور 1.6 سی سی 3لیتری حساب کنی😂
پارسا
۱۲ خرداد ۱۴۰۱از دیگنیتی خوشگل تره
خوشم اومد
رامتین
۱۲ خرداد ۱۴۰۱روی این خودرو قبلا بررسی داشتم. کیفیت خوبی داره.
mahdi-es17
۱۲ خرداد ۱۴۰۱1.6لیتری 😑
amir
۱۲ خرداد ۱۴۰۱اینم یکی از بندهای قرارداد ایران و چین ! که مردم باید فقط چینی بخرن و واردات هم پر !
تحت پیگرد
۱۲ خرداد ۱۴۰۱رخ خوبی داره
محمد
۱۲ خرداد ۱۴۰۱حداقل خوبه اینا نمیروند ماشین با گیربکس CVT بیاورند.
من رئیس گمرک بودم واردات گیربکس CVT را ممنوع میکردم.
سمی ترین ترکیب خودروسازی دنیا، این ماشین چینیا هستن که موتور توربو زیر ۱.۵ و ۱.۳ لیتر دارن با گیربکس CVT ،
از طرفی گیربکس نمیگذاره موتور دور بگیره از طرفی هم تا موتور دور نگیره توربو به کار نمیافته ، وقتی هم توربو فعال میشه ماشین میپره باید پا را از روی گاز برداری و دوباره گیربکس دور موتور را میاره پایین توربو هم از مدار خارج میشود سرعت فورا میاد پایین، موتورهاشون هم که جون نداره بخصوص در دور موتورهای پایین که باعث میشه توی جاده واقعا اذیت کنند.
انصافا لذت رانندگی با پراید و قدرت کولرش از اینا بیشتره.
Dian
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ترکیب گیربکس cvt با یه موتور کوچیک توربو مثل ترکیب قیمه با ماست میمونه
شاعر
۱۲ خرداد ۱۴۰۱اگه همچین پولی داشتم با ۷۰۰ تومنش یه تی ینا کم کار میخریدم تا از شر چینی ها در امان باشم
Dian
۱۳ خرداد ۱۴۰۱سلام
زیر ۹۰۰ تومان نیسان تینا نمیدن
کم کار که بعید میدونم پیدا بشه
Dian
۱۳ خرداد ۱۴۰۱یه لحظه فکر کردم برقیه
ضد حال خوردم :/
Dian
۱۳ خرداد ۱۴۰۱به نظرم نمیشه گفت این رقیب دیگنیتیه
دیگتیتی حدود ۳۵۰ میل درازتره
آرش
۱۳ خرداد ۱۴۰۱یک ذره فکر…….
الان کرولا ۲۰۱۲ با این قیافه زشتش الان یه میلیارده منم اسلا با ماشین کارکرده موافق نیستم چون معلوم نیست مالک قبلی خودورو با ماشین چگونه رفتار کرده اگه من باشم با این بودجه حتما این رو میخرم تا ماشین کارکرده
SLR _ 722
۱۳ خرداد ۱۴۰۱قبلاً کره رو توی سر به اصطلاح خودرو ساز ها می زدن حالا همین چینی ها هم اینا رو میخرن و آزاد می کنند
بنظر شخص من نکته ای که دوستان بهش اشاره میکنند که ماشین کار کرده جای این بخرین برای همه قابل تعمیم نیست چون :
خیلی ها به ماشین دست دوم و فروشندگان اون ها نمیتونن اعتماد کنن ( خود من آنقدر نامردی دیدم که واقعا ترسیده شدم از ماشین کارکرده )
ماشین مدل پایین یکم یکم آماده خرج هست مثلا تیانا صفر خیلی ماشین باکیفیتی بود ( نسبت به چینی ها ) ولی آیا مدل ۸ سال کارش هم همینقدر اطمینان داره ؟
و در آخر هم شرایطی خریدن این ماشین ها واقعا نکته مهمی برای خریداره
امید که ارزش پول ما بالا بره تا هم ماشین خوب بخریم هم گوشی خوب ( گوشی میان رده ۲۰ میلیون 😔 ) هم خونه خوب و هم کلی چیز خوب دیگه
علی
۱۳ خرداد ۱۴۰۱من ترجیح میدم هیوندای و کیای دست دوم بخرم
اگر قیمت گذاری امثال چری مطابق قیمت واقعی چین و جهانیشون بود خوب بود ولی نه با این قیمت های بالا …
Genius
۱۵ خرداد ۱۴۰۱چری ، ام وی ام ، تیگو ، آریزو ، فونیکس و…. مدیران خودرو فازش چیه؟؟؟این حرکت فقط باعث گیج زدن مشتری عام غیرمتخصص میشه جوری که وقتی به یه تیگو7 سوار میگیم ماشین تو رو همون کمپانی ای ساخته که mvm 315 رو باور نمیکنه!!!
پدرام
۱۷ خرداد ۱۴۰۱با توجه به شرایط تحریمی با اسم اصلی اگه فعالیت کنن برای شرکت های چینی دردسر میشه
پدرام
۱۷ خرداد ۱۴۰۱اسکی از چانگان
محمد
۱۰ تیر ۱۴۰۱الان سایتای آگهی خرید فروش ماشینو نگا کنین پرادو 2006 که همه جای دنیا از رده خارج شده قیمت میدن 3 میلیارد حالا مقایسه کنین با اومودا یا تیگو هشت یا دیگنیتی و فیدلیتی از قیافه و زیبایی گرفته تا آپشنها و امکانات رفاهی و ایمنی و لذت رانندگی متوجه میشی که دوره خودروهای کارکرده و از رده خارج شده ژاپنی و کره ای به پایان رسیده و نباید سراغ این ماشینا بری اصلا نمیدونم اونایی که حاضرن 3 میلیارد واسه پرادوی از رده خارج شده زشت هیکل بدن فاضشون چیه و در آخر تبلیغات بدی که در مورد خودروهای چینی به راه افتاده و عوام ساده لوح باورش کردن دسیسه دلالان کثیف سایپا و ایرانخودرو میباشد