دو نمونه از محبوبترین شاسی بلندهای چینی بازار کشور هایما S7 پلاس و چری تیگو ۷ هستند که مقایسه آنها با یکدیگر را در این مقاله خواهید خواند.
در سالهای اخیر شاسی بلندها طرفداران زیادی پیدا کردهاند و این موضوع در سراسر دنیا از جمله کشور ما مشهود است. به دلیل ممنوعیت واردات خودرو در سالهای اخیر و عطش بازار، برندهای چینی از فرصت نهایت استفاده را کرده و با معرفی و عرضه انواع و اقسام شاسی بلندهای چینی سعی در جلب نظر مشتریان داشتهاند. هایما S7 و چری تیگو ۷ جزو همین دسته از خودروها هستند که خریداران زیادی آنها را انتخاب کردهاند. در این مطلب مقایسه هایما S7 با چری تیگو ۷ را انجام خواهیم داد به سؤالات خریداران پاسخ دهیم.
همچنین بخوانید: راهنمای خرید گران ترین خودروهای چینی بازار ایران؛ چری تیگو ۸ و فیدلیتی و دیگنیتی و لاماری
ایرانخودرو اولین بار در سال ۹۴ اقدام به عرضه هایما S7 در کشورمان کرد. نسخههای اولیه این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی استفاده میکردند اما قدرت کم این پیشرانه نارضایتی خریداران را در پی داشت و به همین خاطر ایرانخودرو در ادامه نسخه قویتر و توربوی S7 با پیشرانه ۱.۸ لیتری را راهی بازار کرد. این مدل از برخی تغییرات ظاهری نیز بهره میبرد و به لطف عرضه توسط برند یاد شده بازار خریدوفروش خوبی دارد.
چری و مدیران خودرو نیز که جزو قدیمیترین برندهای مونتاژ کننده محصولات چینی در کشورمان هستند با هدف گسترش سبد محصولات خود و عرضه شاسی بلندهای جدیدتر در بازار اقدام به معرفی تیگو ۷ به بازار در سال ۹۶ کردند. همانطور که میدانید از چندی پیش نسل جدیدتر این خودرو با پسوند پرو نیز در بازارمان حضور دارد اما به دلیل اختلاف قیمتی بالای آن با هایما S7 ما همین نسخه اولیه تیگو ۷ را رو در روی هایما قرار دادهایم.
مقایسه هایما S7 با چری تیگو ۷
- طراحی ظاهری
هایما S7 اگرچه در ابتدای عرضه خودرویی با چهره متفاوت بود اما این طراحی را الزاماً نمیتوان زیبا دانست. در واقع نوعی ناهماهنگی بین بخشهای جلو و عقب خودرو دیده میشود و برای مثال طراحی چراغهای عقب را میتوان برگرفته از برخی محصولات مشهور دنیا همچون بی ام و دانست.
در مقابل باید به چری تیگو ۷ اشاره کنیم که ظاهر هماهنگتر و متناسبتری دارد و تناسبات طراحی آن در بیشتر رعایت شدهاند. همچنین استفاده از خطوط منحنی در بدنه و به ویژه در پروفایل جانبی باعث شدهاند تیگو ۷ نمای پویاتری نسبت به هایما داشته باشد. البته طراحان چری میتوانستند تلاشهای بیشتری جهت بهبود ظاهر خودرو از جمله در بخش پشتی انجام دهند؛ اما در مجموع از نظر جزئیات طراحی و تناسبات میتوان گفت چری تیگو ۷ خودروی جذابتر و زیباتری از کار درآمده است.
- طراحی داخلی
وقتی وارد کابین خودروها شوید شاید اوضاع نسبت به طراحی بدنه اندکی تغییر کند. در این بخش هایما S7 توربوی ایرانخودرو از طراحی یک دست و زیبایی استفاده میکند که مهمترین بخش آن نمایشگر ۸ اینچی است. طراحی داخلی این خودرو اگرچه ساده است و در مقایسه با خودروهای مدرن دنیا حرفی برای گفتن ندارد اما تمامی دکمهها در محل مناسب خود جایگذاری شده و مشکلی از بابت دسترسی به آنها وجود نخواهد داشت. البته طراحی پشت آمپرها و فرمان میتوانست جذابتر باشد. نکته مثبت درباره هایما S7 به راحتی صندلیهای آن مربوط میشود که بهتر از رقیب هموطن خود خواهد بود. در مجموع طراحی کابین این قدبلند مونتاژی را میتوان قابلقبول دانست.
طراحی کابین چری تیگو ۷ سادهتر از هایما S7 به نظر میرسد و نکته منفی هر دو خودرو متریال پلاستیکی نه چندان باکیفیت خواهد بود که با این رده قیمتی قطعاً مشتریان انتظار بیشتری را دارند. درصورتیکه با محصولات مدیران خودرو آشنا باشید شاهد برخی قطعات مشترک این خودرو با دیگر خودروها همچون X22 خواهید بود که شاید برای شاسیبلندی با قیمت فراتر از ۱ میلیارد تومان نکتهای منفی باشد. از نظر ما طراحی کابین هایما S7 علیرغم سادگی و قدیمیتر بودن نسبت به خودروهای مدرن بهتر از تیگو ۷ است و در مجموع میتوان به آن نمره قبولی دارد.
- تجهیزات و امکانات
طبیعتاً در این بازه قیمتی خریداران به ویژه از خودروهای چینی انتظار آپشن های فراوانی را دارند و در مقایسه هایما S7 با چری تیگو ۷ نیز شاهد رقابت فشرده آنها از نظر تجهیزات هستیم و نمیتوان یکی را کاملاً برتر دانست. از جمله تجهیزات شاخص تیگو ۷ میتوانیم به سقف پانورامیک، تهویه مطبوع دو ناحیهای، ترمز پارک الکترونیکی در نسخههای جدید، اتو هلد، حالتهای رانندگی اکو و اسپرت، دوربین ۳۶۰ درجه و… اشاره کرد. هایما S7 نیز تجهیزاتی همچون سانروف، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلیهای چرمی، کیلس استارتر و… را ارائه میکند. با این تفاسیر میتوان گفت هر دو خودرو از نظر تجهیزات و امکانات تقریباً در یک سطح هستند و خریداران را راضی میکنند. در جداول زیر لیست کامل تجهیزات هر دو خودرو آورده شدهاند.
لیست تجهیزات و امکانات هایما S7 پلاس توربو | |
کد کلاس (های) خودرو | ۵۱۸۰۲ |
ترمز | ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، سیستم کمک ترمز (BAS)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS) |
کیسه هوای ایمنی | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی (۴ عدد) |
فرمان | فرمان برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC) |
سیستم تهویه | اتوماتیک |
سیستم صوتی | صفحهنمایش لمسی ۸ اینچی، صفحهکلید لمسی ۸ اینچی، پخش فایلهای MP5 USB، بلوتوث، میرور لینک، ۴ عدد بلندگو،۲ عدد تیوتر |
چراغها | چراغهای مه شکن جلو و عقب، چراغ روز، چراغ نقشهخوان جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغهای جلو از داخل، چراغ داشبورد |
آینهها | آینههای جانبی برقی تاشونده گرمکن دار دارای راهنما (LED) |
شیشهها | شیشهبالابر برقی درهای جلو و عقب، شیشه عقب و جانبی عقب دودی |
تزئینات | غربیلک فرمان چرمی، روکش چرم و پارچهای صندلی و تریم داخلی تیره، تزئینات داشبورد و کلیدهای درها به رنگ بلک پیانو |
تجهیزات ایمنی | دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور دندهعقب، نمایش میزان باد لاستیکها (TPMS)، قفل مرکزی، سیستم قطع خودکار سوخت، باز شدن خودکار قفل دربها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن دربها، اخطار باز بودن کمربند، امکان خروج از صندوقعقب در مواقع اضطراری، ایموبلایزر، ایزوفیکس |
رینگ و لاستیک | ۱۷ اینچ آلومینیومی |
صندلی | صندلی راننده ۸ حرکته برقی گرمکن دار و صندلی شاگرد ۴ حرکته دستی گرمکن دار، صندلی عقب تاشو دوتکه |
سایر تجهیزات | دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید، سانروف برقی، کامپیوتر سفری (نمایشگر پیمایش خودرو و مصرف سوخت)، برفپاککن شیشه عقب، کنسول میانی جلو و عقب، جا لیوانی جلو و عقب، سنسور نور و باران، اسپویلر، گل پخشکن جلو و عقب، فندک مخصوص سرنشینان عقب |
لیست تجهیزات و امکانات چری تیگو ۷ | |
ترمز | ترمز دیسکی خنک شونده برای چرخهای جلو مجهز به ABS و EBD، ترمز دیسکی برای چرخهای عقب مجهز به ABS و EBD |
کیسه هوای ایمنی | کیسههای هوای سرنشینان جلو، جانبی و پردهای از نوع SRS |
فرمان | فرمان برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC) |
سیستم تهویه | اتوماتیک |
سیستم صوتی | سیستم صوتی و تصویری به همراه مانیتور ۹ اینچی لمسی با پورت USB، قابلیت اشتراکگذاری محتویات موبایل، تبلت و… بر روی صفحهنمایش، قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، مجهز به ۶ عدد بلندگو استریو |
چراغها | چراغهای مه شکن جلو و عقب، چراغ روز، چراغ نقشهخوان جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغهای جلو از داخل، چراغ داشبورد |
آینهها | باز و بسته و تنظیم آینههای جانبی بهصورت برقی همراه با گرمکن |
شیشهها | شیشهبالابر برقی درهای جلو و عقب با فشار یک دکمه همراه با حسگر مانع و پاور ویندوز |
تزئینات | غربیلک فرمان چرمی، روکش چرم صندلی، تزئینات داشبورد و کلیدهای درها به رنگ نارنجی یا قهوه ای تیره |
تجهیزات ایمنی | دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور دندهعقب، نمایش میزان باد لاستیکها (TPMS)، قفل مرکزی، سیستم قطع خودکار سوخت، باز شدن خودکار قفل دربها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن دربها، اخطار باز بودن کمربند، ایموبلایزر، ایزوفیکس |
رینگ و لاستیک | ۱۸ اینچ آلومینیومی |
صندلی | تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت، گرمکن صندلی برای سرنشینان جلو |
سایر تجهیزات | دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید، سقف پانورامیک، کامپیوتر سفری (نمایشگر پیمایش خودرو و مصرف سوخت)، برفپاککن شیشه عقب، کنسول میانی جلو و عقب، سنسور باران، سیستم اتو هلد، ترمز پارک برقی، کنترل کشش و پایداری |
- قوای محرکه
مقایسه هایما S7 با چری تیگو ۷ به بخش جذاب خود یعنی قوای محرکه میرسد. قلب تپنده شاسیبلند مونتاژی ایرانخودرو از نوع ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو با ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور است. در مقابل باید گفت تیگو ۷ از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو استفاده میکند. این نیروگاه آهنین که در برخی خودروهای دیگر همچون آریزو ۵ و تیگو ۷ پرو نیز بکار رفته ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. با توجه به این ارقام میتوان گفت هایما S7 از نظر قدرت تولیدی دست برتر را دارد.
همچنین بخوانید: لیست قیمت لوازم یدکی خودروهای چینی – ۱۴۰۲
البته زمانی که شتاب دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم اختلاف چندانی وجود نخواهد داشت که این امر میتواند به وزن بالاتر هایما و هماهنگی موتور و گیربکس مربوط باشد. هایما به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز است درحالیکه تیگو ۷ از گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه شرکت گترگ استفاده میکند. گیربکس دوکلاچه تیگو ۷ از سرعت تعویض خوبی برخوردار است اما مشکل داغ کردن را گاهی اوقات تجربه میکند و به همین خاطر استهلاک گیربکس هایما S7 کمتر خواهد بود. نهایتاً باید به مصرف سوخت دو خودرو اشاره کنیم که از این نظر تیگو ۷ کممصرفتر ظاهر میشود و در هر صد کیلومتر حدود ۱ لیتر سوخت کمتری مصرف خواهد کرد. در جدول زیر میتوانیم مشخصات فنی هر دو خودرو را مشاهده کنیم.
مقایسه مشخصات فنی هایما S7 با چری تیگو ۷ | ||
هایما S7 | چری تیگو ۷ | |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو | ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته دوکلاچه |
قدرت (اسب بخار) | ۱۷۰ | ۱۴۷ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۲۳۰ | ۲۱۰ |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۸.۳ | ۶.۸ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۴۹۸/۱۸۳۰/۱۷۳۰ | ۴۴۳۲/۱۸۳۷/۱۶۷۰ |
فاصله بین دو محور چرخهای جلو و عقب (میلیمتر) | ۲۶۱۹ | ۲۶۵۰ |
وزن خودرو (کیلوگرم) | ۱۵۴۵ | ۱۴۴۰ |
حجم فضای صندوقعقب (لیتر) | ۴۰۰ | ۴۱۴ |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | ۶۱ | ۵۷ |
- بررسی سواری و هندلینگ
بهطورکلی شاسی بلندها به دلیل وزن زیاد و فاصله بیشتر از سطح زمین و نقل ثقل خود مناسب رانندگی اسپرت نیستند و نباید انتظار چندانی از آنها داشت. هایما S7 به لطف پیشرانه و گیربکس هماهنگ خود سواری خوبی دارد و میزان صدای ورودی به کابین به ویژه در سرعتهای پایین چندان زیاد نیست. سیستم تعلیق نیز در دفع ضربات وارده خوب عمل میکند اما دستاندازهای بزرگ قطعاً در داخل خودرو حس خواهند شد.
در مقابل باید به چری تیگو ۷ اشاره کنیم که گیربکس دوکلاچه آن اگرچه تعویضهای بینقصی دارد اما برخی اوقات با تأخیرهای عجیب خود از هیجان رانندگی میکاهد. وجود سیستمهای ایمنی و پایداری متعدد باعث شدهاند تیگو ۷ در پیچها عملکرد بهتری نسبت به هایما داشته باشد و این موضوع به ویژه در جادههای پر پیچ و خم تفاوتهای بیشتری را آشکار میسازد. سیستم تعلیق تیگو ۷ نیز دستاندازها را جذب میکند اما استفاده از رینگهای ۱۸ اینچی باعث شدهاند سواری آن اندکی خشکتر از هایما باشد. در کل باید گفت هایما سواری نرمتری دارد.
- قیمت
جدیدترین نسخه هایما S7 در کشورمان با پسوند پلاس شناخته میشود که برخی تغییرات در آپشن های آن اعمال شده اما از نظر قوای محرکه تفاوتی با مدل قبلی ندارد. همچنین تیگو ۷ نیز در یک تیپ اکسلنت قابل خریداری است. در جدول زیر قیمت خودرو هایما S7 و چری تیگو ۷ ذکر شده است.
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
هایما S7 پلاس | معمولی | ۱,۰۲۳,۰۹۴,۰۰۰ | ۱,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
چری تیگو ۷ IE | معمولی | — | ۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
- جمعبندی
خودروهای چینی در غیاب برندهای مطرح توانستهاند بخش قابلتوجهی از بازار محصولات گرانقیمت را به خود اختصاص دهند. مونتاژکاران با ارائه پیشنهادهای فروش اقساطی و جذاب به خوبی از این فرصت استفاده کردهاند و درعینحال با عرضه محصولات متنوع و جدید سعی دارند این روند را حفظ کنند. ایرانخودرو با عرضه هایما S7 به فروش خوبی دست یافته و بازار خریدوفروش مناسب این خودرو در مقایسه با سایر چینیها به برگ برنده آن تبدیل شده است. تیگو ۷ نیز در ادامه موفقیتهای چری و مدیران خودرو راهی بازار شد و در این چند سال خریداران زیادی آن را انتخاب کردند. این روند با عرضه تیگو ۷ پرو کاملاً ادامه یافته و این خودرو نیز فروش خوبی را تجربه کرده است.
درصورتیکه خودروی خود را به مدت چندین سال نگه میدارید و مواردی همچون طراحی ظاهری و آپشن های بکار رفته در آن اهمیت زیادی دارد، چری تیگو ۷ انتخاب منطقیتری خواهد بود؛ اما اگر بازار خریدوفروش خودرو، خدمات پس از فروش، سواری نرمتر و… در درجه بالاتری قرار دارد هایما S7 میتواند خودروی قابل قبولی برای شما باشد. در پایان از مالکان محترم این دو خودرو دعوت میکنیم تا نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران عزیز به اشتراک بگذارند.
علی جردن
۱۱ دی ۱۴۰۲با تمدن هزاران ساله بجای اینکه X6 و GLS میباخ رو باهم مقایسه کنیم اینارو مقایسه می کنیم
G
۱۱ دی ۱۴۰۲خدا بیامرز اگر میذاشتینش اون زمان30 درصد سهام بنز رو بخره الان بنز توی ایران چندتا کارخونه داشت
Grant
۱۱ دی ۱۴۰۲با تمدن هزاران ساله خودمون هم باید همچین چیزی میساختیم!
Aliasg5
۱۱ دی ۱۴۰۲خدابیامرز آرزوش بود ملتش بنز و کادیلاک سوار بشن خوب شد این روزا رو ندید این روزا دیدن نداره
۱۱ دی ۱۴۰۲خدا بیامرزتش 💔
ساعد
۱۲ دی ۱۴۰۲روحش شاد
A.H MOTORS
۱۲ دی ۱۴۰۲خب به آرزوش رسید ؟
مانی
۱۱ دی ۱۴۰۲اتفاقا تنها آرزویی که اون بابا نداشت همین بود!!…بهتر است کمی تاریخ ساخت و فروش خودرو در ایران را بخوانیم و از گذشته های ندیده برای خودمان رویاهای پوچ نسازیم.در سال 1356 هجری شمسی،کادیلاک سویل مونتاژ ایران که قیمت آن در خود بازار آمریکا حدود 13هزار دلار یا حدود 90 هزار تومان به پول ایران بود توسط شرکت جنرال موتورز ایران(پارس خودرو امروز) به قیمتی معادل 300 هزار تومان یا بیش از سه برابر قیمت اصلی آن به مشتری ایرانی عرضه می شد.کلا 2500 دستگاه کادیلاک سویل برای جمعیت 36 میلیون نفری ایران در بین سالهای 1356 تا 1362 ساخته شد.سنگ بنای انحصار خودرو اتفاقا در آن دوره زده شد و قانون انحصارات مصوب سال 1314 خودرو را انحصاری دولتی معرفی کرد.
Aliasg5
۱۱ دی ۱۴۰۲نه اینکه الان دارن بنز بهت میدن باقیمت روز ،کادیلاک با قیمت جهانی یکی نبود هیلمن چی؟بقیه برندا چی؟الان آب نداری هوا نداری حتی یه بارش ساده باران هم نیست خوشحالی؟خدابیامرز تو کتابش میگه به من هرچی بگن قبوله ولی هیچوقت نمیتونن بگن که من یه وطن پرست نبودم…
Abbas
۱۱ دی ۱۴۰۲حتما بحرین رو هم من شوهر دادم بزرگترین دروغ همین بود
حسن
۱۲ دی ۱۴۰۲عباس بهتره با هر دو چشمت ببینی نه فقط از دید عوامل و تاریخ نگاران انقلاب ۵۷
بحرین قسمتی از سرزمین ایران بود، اما در دوره انحطاط قاجاریه، دولت انگلستان از ضعف دولت مرکزی استفاده کرد و به موجب قراردادهایی که در سال های ۱۸۲۰ ، ۱۸۶۱ ، ۱۸۸۰ و ۱۸۹۲ با بحرین منعقد کرد، به تدریج بر نفوذ خود در آن سرزمین افزود و بعدها مدعی شد که از زمان قرارداد ۱۸۲۰ دولت انگلستان شیخ بحرین را مستقل می شناخته است. دولت ایران نسبت به این امر معترض بود و حتی در نوامبر ۱۹۲۷ مساله بحرین را به جامعه ملل ارجاع کرد، ولی راه حلی در این مورد به دست نیامد.
بعدش جنگ جهانی دوم شد و ایران یه کشور داغون جنگ زده و تصرف شده بود هر چند مستندات تلاشها برای باز گرداندن بحرین بعد جنگ جهانی هم موجود است اما ایران از هر نظر بعد جنگ جهانی ورشکسته بود و این امر تنها گزینه ی نظامی را میطلبید که هزاران هزار درصد غیر ممکن بود ایرانیها تو اون دوره از گرسنگی میمردن پس نمیتونستن بجنگن
شماها سوراخ دعا را گم کردید
مانی
۱۲ دی ۱۴۰۲Aliasg5
پیکان با با بیش از 2 برابر قیمت آن در بازار بریتانیا به مشتریان ایرانی عرضه می شد.قیمت پیکان یا همان هیلمن هانتر در بازار بریتانیا 496 پوند یا حدود 7 هزار تومان به پول ایران بود که در بازار ایران به قیمت 14 هزار و 700 تومان به دست مصرف کننده می رسید.
۱۱ دی ۱۴۰۲دروغ به تمام معنا هست
وقتی اطلاعی نداری چرا حرف میزنی دوست عزیز
سال ۵۸ یعنی دو سال بعد مونتاژ کادیلاک انقلاب شد
خوب میتونستی ارزون تر بفروشی بعد بیای حرف بزنی!
نتونستین ایراد هم میگیرید تازه همون کادیلاک هم نمیتونید مونتاژ کنین الان با بدبختی میرید جلوی چری التماس میکنید بزاره چری تیگو هفت پرومکس ۲۵۶ گیگ با ۴ گیگ رم رو بتونید مونتاژ کنید 😂
مانی
۱۲ دی ۱۴۰۲راست به تمام معناست…
تو هم وقتی درباره موضوعی اطلاعی نداری بهتره حرفی نزنی
بعد از عقد قرارداد الجزایر بین دولت های ایران و آمریکا در سال 1360 هجری شمسی،بخشی از بدهی های شرکت جنرال موتورز به ایران به صورت تحویل قطعات ckd به ایران تسویه حساب شد.این قطعات برای مونتاژ حدود سه هزار دستگاه از مدل های کادیلاک سویل،شورولت نوا و بیوک رگال کفایت می کرد.با این قطعات تحویل داده شده،تولید کادیلاک سویل تا سال 1362 ادامه پیدا کرد و تولید شورولت نوا و بیوک رگال هم تا سال 1366 ادامه پیدا کرد.در ضمن،من وکیل چری نیستم و تا آنجایی که می دانم کسی هم برای تولید چری التماس نکرد و برعکس،این چینی ها بودند که در آن دوره مشتاق ورود به بازار ایران بودند.شرکت مدیران خودرو در سال 1383 و قبل از تحریم ها در ایران برای مونتاژ محصولات چری تأسیس شد.البته این قضیه را حالا هر بچه ده ساله ای هم می داند که وقتی فروش نفت و سیستم بانکی و خودروسازی کشوری تحت تحریم هست،هیچ شرکت غربی و زاپنی و کره ای حاضر به سرمایه گذاری در خودروسازی آن کشور نیست.البته شما هم این قضیه را خوب می دانید ولی چون بازگو کردن آن به نفع تان نیست،به نشر مسائل انحرافی و اطلاعات دروغین در فضای مجازی دامن می زنید.
۱۸ دی ۱۴۰۲🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
حسن
۱۱ دی ۱۴۰۲اولا 245 هزار تومن بود و دقیقا همون 13 هزار دلار قیمت هر خودرو در امریکا عوارض واردات خودرو بود که دولت میگرفت یعنی هر خودرو برای تولید کننده چیزی نزدیک 30 هزار دلار در میومد که میدادش 35000 هزار دلار
شما هزینه ی حمل و نقل و بارگیری و کارگر و زیر ساخت و هزار عامل دیگه را در نظر بگیری
حسن
۱۱ دی ۱۴۰۲در دهه ی 50 انقد عوارض و گمرکی واردات خودرو افزایش یافت که مردم عادی از قید ترخیص کردن خودروهای خود از گمرک گذشتند و خودروها را رها کردند بعد تبصره زده که هر فردی تا سال 1350 خودرو واردکرده میتونه با تعرفه ی قبلی خودروی خودش را ترخیص کند که باز هم در سال 1353 تعرفه ی خودرو دو برابر شد که کلا واردات خودرو بحرانی و تقریبا قطع شد
لطف کنید هر چی هر کجا خوندید به عنوان سند تاریخی به خورد بقیه ندید اون موقع تکلیفها معلوم نبود یه قشری واردات خودرو را حرام میدونستن و هزار داستان تو کشور بود و همونا میخواستن خودروی خودشون را بسازن و خودکفا بشن همونا الان خودروی چینی را حلال میدونن دولت هم مجبور بود قوانین را سخت کنه تا یه عده خفه بشن که نشدن و ر…. تو مملکت
۱۱ دی ۱۴۰۲سلام
هایما S7 پلاس از تیگو هفت سرتر هست
زیباتر و بهتره
ولی اگه هایما تو رنج تیگو هفت پرو بود رقابت جذاب میشد🙃
داک هادسون
۱۱ دی ۱۴۰۲الان چینی بازهای عزیز میان و کلی اطلاعات فنی درباره این دوتا لگن بی ریخت بهمون میدن ! البته اگه قبلش تعصبی نشن و خودروسازی چین رو مظهر اصالت و نبوغ مهندسی و آپشن و تکنولوژی و فناوری نوآورانه که حتی آمریکا و ژاپن و کره مریخ رو هم پشت سر گذاشته ندونن !
:)
۱۱ دی ۱۴۰۲دوستان متاسفانه ما توی ایران زندگی می کنیم و نمی تونیم خودروی صفر بخریم من میخواستم ماشین صفر خوبی بخرم. و از اونجایی که قبلا کمری ۲۰۱۱ داشتم و خیلی خوب بود ولی بالای ۲۰۰,۰۰۰ تا کارکرد بود و موتور تعویض بود خیلی خرج بالایی داشت و دیگه نمی خوام کارکرده بخرم ولی به هر حال به نظرتون اف اکس و یا تیگو ۸ پرو مکس بگیرم یا ژاپنی و کره ای کارکرده ؟
Aliasg5
۱۱ دی ۱۴۰۲کمری؟؟؟ ۲۰۱۱؟؟؟؟موتور تعویض؟؟؟؟ تویوتا؟؟؟؟ خرج بالااا؟؟؟هرجملت برا من تعجب اور بود
radman
۱۱ دی ۱۴۰۲فیدلیتی گیربکس جدید
۱۱ دی ۱۴۰۲داداش پراید بخری راحت تری بمولا با 200 هزار تا کارکرد یا خودت یه کاری کردی یا صاحب قبلی یه کاری کرده مثلاً کارکرد ماشین 1 ملیون بود کرده 200 هزار
حسن
۱۲ دی ۱۴۰۲اگه رو 200 هزار موتور عوض کردی حتما اب میریختی به جا بنزین نگهش دار اب که خرج حساب نمیشه شایدم گاز سوز بوده گازشم بچه کوچیکت تامین میکرده
علی آقایی
۱۱ دی ۱۴۰۲سلام لطفاً درباره ثباتی کاستوم یه پست بزارید
ممنون
گاس فرینگ
۱۱ دی ۱۴۰۲یه دوره ای قیمت تیگو یک و نیم برابر هایما بود و با نیسان جوک برابری میکرد!
الان نیسان جوک دست دو رو چند قیمت میدن؟ فکر کنم از تیگو ۸ هم گرون تر باشه
ماشینای مدیران در قیاس با تمام خودروهای چینی و غیرچینی زودتر از بورس میفتن
Ailia
۱۱ دی ۱۴۰۲هایما هیبت جذاب تری داری به نظرم
محمد
۱۲ دی ۱۴۰۲سلامو خسته نباشید .s7 پلاس توربو واقعا خیلی بهتره عاااااالیه ..
بنده خدا
۱۳ دی ۱۴۰۲متاسفانه خیلی چیزهای خوبمون را از دست دادیم یا گرفتند
اگر ایران بخواد کاری رو بکنه راحت میکنه مثل فروش نفت یا دور زدن تحریم…
متاسفانه مافیای خودرو اجازه نمیده تا مردم بهترین خودرو با کمترین قیمت رو داشته باشند
مهتاب
۱۴ دی ۱۴۰۲سلااام هایما اس ۷ خیلی بهتره از تیگو ۷. هم سواری بهتره ونرم تری داره. هم وداخل کابین راحتره هم حس رانندگی خوبی بهت میده هم سلطانه. سالم قبل تیگو داشتم الان هایمادارم
حامد
۱۷ دی ۱۴۰۲فقط تند تند پسترشو عوض میکنی مواظب باش چسب دیوار خراب نکنه
محمود
۱۴ دی ۱۴۰۲متاسفانه هایما برای دختر بازی خوب نیست کسی پا نمیده