مقایسه ام وی ام 315 با 206 تیپ 5؛ کدام هاچبک کارکرده را بخریم؟
در جدیدترین مقاله راهنمای خرید پدال به مقایسه دو هاچبک پرفروش بازار یعنی ام وی ام ۳۱۵ با ۲۰۶ تیپ ۵ خواهیم پرداخت.
افزایش شدید قیمت خودرو از یک طرف و عدم ثبتنام خودروهای صفرکیلومتر توسط خودروسازان از سوی دیگر باعث شده بازار خودروهای کارکرده کاملاً داغ باشد. طبیعتاً قشر جوان به دنبال خودروهای اسپرت و با طراحی هاچبک خواهد بود و اینجاست که انتخاب پیشفرض بسیاری از افراد پژو ۲۰۶ است؛ اما از چند سال قبل یک هاچبک متفاوت توسط مدیران خودرو راهی بازار شد. ام وی ام ۳۱۵ یکی از قدیمیترین هاچبک های چینی بازار ما به شمار میرود.
ام وی ام ۳۱۵ که در بازارهای دیگر با نام چری A13 و فالوین ۲ شناخته میشود اولین بار در سال ۱۳۹۱ راهی بازار کشورمان شد. مدیران خودرو در سال ۱۳۹۴ نسخه بهروز شده و فیس لیفت این هاچبک چینی را با تغییرات ظاهری و داخلی قابلتوجه عرضه کرد و همین تغییرات باعث شد این خودرو به فروش قابلتوجهی دست یابد. درصورتیکه به دنبال خرید یک هاچبک کارکرده در بازار کشورمان باشید ام وی ام ۳۱۵ و ۲۰۶ تیپ ۵ جزو گزینههای قابلاعتنا خواهند بود اما کدامیک از این خودروها انتخاب بهتری هستند؟ در ادامه به بررسی هر دو خودرو میپردازیم.
همچنین بخوانید:
مقایسه ام وی ام ۳۱۵ با ۲۰۶ تیپ ۵
طراحی ظاهری
۳۱۵ جزو متمایزترین هاچبک های کشورمان است و ما در این مطلب صرفاً روی نسخه فیس لیفت شده آن تمرکز داریم که نسبت به نسخه اولیه بهبود قابلتوجهی داشته است. چری میگوید در طراحی ۳۱۵ به ویژه در بخش جلو از نهنگ الهام گرفته و این موضوع در چراغها دیده میشود. در مجموع طراحی ۳۱۵ چه در بخش جلو و چه بخش عقب پذیرفتنی هستند و با وجود گذشت چندین سال از تولید این خودرو هنوز هم تناسبات خوبی را به نمایش میگذارند. در نسخههای اخیر این خودرو نیز پوششهای پلاستیکی اطراف بدنه برای محافظت از آن نصب شدهاند که روی طراحی کلی نیز تأثیر مثبت دارند.
پژو ۲۰۶ نیز نیازی به معرفی کردن ندارد و در طول بیش از ۲ دههای که حضورش در کشورمان میگذرد چشمان همه به آن عادت کرده است هرچند با این وجود هنوز هم باید ۲۰۶ را یک هاچبک متناسب و زیبا دانست که طراحی زیبایی دارد. البته یکی از عیبهای بزرگ ۲۰۶ تیپ ۵ را میتوان عدم تفاوت ظاهری آن با نسخه ساده تیپ ۲ دانست. در واقع تنها تفاوت ظاهری ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲ فقط در تریم رنگی آینههای جانبی تیپ ۵ خلاصه میشود. مقایسه ام وی ام ۳۱۵ و ۲۰۶ تیپ ۵ در بخش ظاهری برنده قطعی ندارد اما با توجه به متمایزتر بودن ظاهر ۳۱۵ میتوان آن را انتخاب بهتری دانست.
طراحی داخلی
نسخه اولیه و قبل از فیس لیفت ام وی ام ۳۱۵ از کابین عجیبی سود میبرد و رنگبندی آن نیز چنگی به دل نمیزد. چری در نسخه فیس لیفت این خودرو طراحی کاملاً جدیدتری را بکار گرفته است. داشبورد این هاچبک چینی در عین ساده بودن هماهنگی خوبی با دیگر اجزا دارد و ارگونومی آن نیز جای انتقادی نخواهد داشت. البته طراحی فرمان و پانل تهویه مطبوع میتوانست بهتر از اینها صورت بگیرد. البته از نظر متریال بکار رفته نباید انتظار زیادی داشت چراکه پلاستیک خشک در تمامی بخشها دیده میشود. مهمترین مزیت ام وی ام ۳۱۵ نسبت به ۲۰۶ تیپ ۵ را میتوان فضای داخلی جادارتر آن به ویژه در بخش عقب دانست که باعث برتری قابلتوجهی نسبت به رقیب خود میشود.
کابین پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز با گذشت چندین سال از تولید همچنان جزو زیباترین کابینهای موجود بین خودروهای داخلی است و چیدمان زیبایی دارد. البته کیفیت متریال بکار رفته در کابین این خودرو نیز طی این سالها به شدت کاهش یافته و همانند ۳۱۵ پس از گذشت چندین سال به سر و صدا میافتد؛ اما از نظر فضای داخل کابین و بار ۲۰۶ تیپ ۵ قافیه را به رقیب چینی خود میبازد و در این بخش پیروزی با ۳۱۵ خواهد بود؛ اما از نظر طراحی داخلی نمیتوان یکی را بر دیگری برتر دانست.
تجهیزات و امکانات
با مقایسه تجهیزات و امکانات بکار رفته در ام وی ام ۳۱۵ و ۲۰۶ تیپ ۵ میتوان فهمید که چینیها با دست پر وارد میدان شدهاند. این خودرو در این بخش بر ۲۰۶ برتری دارد و با امکاناتی همچون نمایشگر ۷ اینچی لمسی، صندلیهای چرمی، سیستم صوتی حرفهای Vifa و… از رقیب پیش میافتد. تنها برتری ۲۰۶ تیپ ۵ نسبت به ام وی ام ۳۱۵ در این بخش استفاده از سیستم تهویه مطبوع خودکار خواهد بود.
- تجهیزات و امکانات ام وی ام ۳۱۵
کیسه هوا برای سرنشینان جلو |
کمربند ایمنی ۳ نقطهای برای کلیه سرنشینان |
ترمز دیسکی برای چرخهای جلو + ترمز کاسهای چرخهای عقب |
سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز |
مجهز به سیستم هشداردهنده و ضد سرقت ایموبیلایزر |
مجهز به مانیتور ۷ اینچی لمسی + سیستم ناوبری جیپیاس فارسی |
مجهز به کیت اسپرت بدنه |
مجهز به دوربین عقب و قابلیت نمایش بر روی صفحهنمایش |
اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث |
سیستم مدیریت پیمایش (نمایش مسافت طی شده، مصرف بنزین و…) |
مجهز به سیستم چند رسانه مولتیمدیا و MP3 با قابلیت اتصال پورت USB و بلوتوث |
مجهز به ۶ بلندگوی استریو |
کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان |
مجهز به سنسور عقب |
صندلیهای چرمی با دوخت دو رنگ اسپرت |
مجهز به رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی اسپرت |
مجهز به سیستم تهویه دستی |
قفل مرکزی با ریموت |
تنظیم برقی آینههای جانبی |
شیشهبالابر برقی برای کلیه دربها |
مجهز به گرمکن شیشه عقب |
مجهز به سیستم صوتی حرفهای Vifa |
مجهز به چراغ خوشآمد گویی به داخل خودرو |
مجهز به روف راک |
- تجهیزات و امکانات پژو ۲۰۶ تیپ ۵
ترمز | سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD و EBA)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری،۲۶۸۱۵ و ۲۶۸۱۹: ترمز عقب دیسکی،۲۶۸۱۸ و ۲۶۸۲۰ و ۲۶۸۲۱ و ۲۶۸۲۲: ترمز عقب کاسهای |
کیسه هوای ایمنی | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
فرمان | هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان |
سیستم تهویه | اتوماتیک |
سیستم صوتی | رادیوپخش |
چراغها | چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home) |
آینهها | آینههای جانبی برقی، دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی |
شیشهها | شیشهبالابر برقی درهای جلو و عقب |
تزئینات | تریم خاکستری، روکش پارچهای صندلی |
تجهیزات ایمنی | ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین، ۲۶۸۱۵: سنسور دندهعقب |
رینگ و لاستیک | ۱۴ اینچ فولادی |
صندلی | صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشتسری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشتسری صندلی عقب قابل تنظیم، صندلی عقب ۲ تکه با قابلیت تاشوندگی |
سایر تجهیزات | دماسنج روی داشبورد |
قوای محرکه
در مقایسه ام وی ام ۳۱۵ با ۲۰۶ تیپ ۵ به بخش مهم قوای محرکه میرسیم. ام وی ام ۳۱۵ از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتون متر گشتاور استفاده میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی راهی چرخهای جلو میشود. اگرچه قدرت و گشتاور این پیشرانه تقریباً با پیشرانه TU5 پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در یک رده قرار میگیرد اما وزن بالاتر ۱۲۱۰ کیلوگرمی باعث میشود ۳۱۵ شتاب گیری تندوتیزی نداشته باشد. البته نقطه قوت این پیشرانه را میتوان مصرف سوخت مناسب آن یعنی حدود ۶.۵ لیتر در صد کیلومتر دانست. همچنین پیشرانه یاد شده عملکرد نرمی دارد و در مجموع مالک را راضی خواهد کرد.
همچنین بخوانید:
-
تفاوت موتور TU3 و TU5؛ مشخصات، مزایا، معایب و هر آنچه باید بدانید
-
تفاوت موتور TU5 با TU5 پلاس؛ مشخصات، مزایا، معایب و هر آنچه باید بدانید
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به پیشرانه مشهور TU5 مجهز است. قدرت و گشتاور این پیشرانه به ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتون متر میرسد. گیربکس ۵ سرعته دستی نیز نیرو را به چرخهای جلو میرساند. با توجه به اینکه این هاچبک فرانسوی ۱۰۵۴ کیلوگرم وزن دارد بنابراین در عرض حدود ۱۱.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و از نظر شتاب گیری برتری با ۲۰۶ تیپ ۵ خواهد بود. مصرف سوخت این خودرو نیز در سیکل ترکیبی حدود ۶.۶ لیتر خواهد بود. در جدول زیر مشخصات فنی هر دو خودرو ذکر شده است.
ام وی ام ۳۱۵ | پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری |
حداکثر توان موتور (اسب بخار) | ۱۰۷ | ۱۰۵ |
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) | ۱۴۰ | ۱۴۲ |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۴ | ۱۱.۶ |
گیربکس | ۵ دنده دستی | ۵ دنده دستی |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) | ۶.۵ | ۶.۶ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۱۸۸/۱۶۸۶/۱۴۸۰ | ۳۸۳۵/۱۶۵۲/۱۴۲۶ |
فاصله بین دو محور چرخهای جلو و عقب (میلیمتر) | ۲۵۲۷ | ۲۴۴۵ |
وزن خودرو (کیلوگرم) | ۱۲۱۰ | ۱۰۵۴ |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | ۵۰ | ۵۰ |
حجم فضای صندوقعقب (لیتر) | ۴۲۰ | ۲۴۵ |
همچنین بخوانید:
سواری و هندلینگ
با نشستن روی صندلی ام وی ام ۳۱۵ متوجه فضای مناسب داخل آن خواهید شد به گونهای که نیاز به عقب کشیدن زیاد صندلی جهت یافتن موقعیت خود نخواهید بود. صندلیهای چرمی خودرو نیز نرمی مناسبی دارند و راحتتر از ۲۰۶ تیپ ۵ حس میشوند. زمانی که استارت میزنید صدای زیادی وارد کابین نمیشود هرچند با افزایش دور پیشرانه میزان صدای ورودی نیز بیشتر خواهد بود. شتاب گیری خودرو در ابتدا نسبت به ۲۰۶ تیپ ۵ کندتر است و در سربالاییها و وجود ظرفیت پر این موضوع بیشتر به چشم میآید. از نظر سواری باید گفت ۳۱۵ خودرویی نرم و خانوادگی است و بهتر از ۲۰۶ دستاندازها را جذب میکند. فرمان خودرو نیز نرم است و در مانورهای شهری کاملاً رضایتبخش ظاهر میشود.
۲۰۶ تیپ ۵ شتاب گیری تندوتیزی دارد و قطعاً از این نظر ۳۱۵ را پشت سر خواهد گذاشت. البته سواری ۲۰۶ خشکتر از رقیب چینی حس میشود و فضای بخش عقب کابین نیز کاملاً کوچک است. در بخش جلو نیز راننده مجبور خواهد بود صندلی را بهطور قابلتوجهی عقب بکشد تا بتواند موقعیت مناسب خود را پیدا کند. نکته دیگر به هندلینگ نه چندان خوب ۲۰۶ در مانورهای ناگهانی و در پیچهای تند مربوط میشود و بنابراین باید در سرعتهای بالا محتاط بود تا بخش عقب خودرو چسبندگی خود را از دست ندهد.
قیمت
تا به اینجای مقایسه ام وی ام ۳۱۵ با ۲۰۶ تیپ ۵، هاچبک چینی در اکثر بخشها برتری را از آن خود کرده اما یکی از فاکتورهای مهم به بازار خریدوفروش مربوط میشود. در این بخش ۲۰۶ کاملاً برتر است و به راحتی میتوان آن را به پول نقد تبدیل کرد هرچند باید اذعان کرد بازار خریدوفروش ۲۰۶ تیپ ۲ اندکی بهتر از تیپ ۵ است اما درهرحال تقاضای بیشتری برای ۲۰۶ وجود دارد اما برای فروش ۳۱۵ باید کمی بیشتر صبر کنید. البته توقف تولید و فروش اقساطی ۳۱۵ باعث شده بازار دستدوم این خودرو بهبود یابد.
هماکنون مدلهای مختلف ام وی ام ۳۱۵ دنده دستی بسته به کارکرد، شرایط بدنه و فنی و… با قیمت بین ۴۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان خریدوفروش میشوند درحالیکه برای خرید ۲۰۶ تیپ ۵ بایستی بین ۳۸۰ تا ۵۷۰ میلیون تومان هزینه کنید. با این تفاسیر هر دو خودرو تقریباً در یک بازه قیمتی قرار میگیرند و همین امر باعث ایجاد یک دوراهی برای خریداران میشود. جهت اطلاع از قیمت روز خودرو می توانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه کنید.
قضاوت نهایی
افزایش قابلتوجه قیمت خودرو در سالهای اخیر دست خریداران از خودروهای صفرکیلومتر را کوتاه کرده هرچند خودروهای تولیدی نیز کیفیت جالبی ندارند. اکثر جوانان به دنبال خرید هاچبک های اسپرت هستند اما از این نظر نیز صنعت خودروی داخلی گزینههای جالبی را پیش روی آنها نمیگذارد و آنها مجبورند به گزینههای موجود از جمله ام وی ام ۳۱۵ و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ روی بیاورند.
ام وی ام ۳۱۵ از نظر تجهیزات، فضای داخلی و طراحی ظاهری برتری محسوسی نسبت به ۲۰۶ تیپ ۵ دارد و سواری آن نیز نرمتر است. در مقابل باید گفت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ شتاب گیری و بازار خریدوفروش بهتری دارد. همچنین خدمات پس از فروش و قطعات یدکی ۲۰۶ به تعداد بسیار بیشتری وجود دارد و از این نظر نیز هاچبک ایرانخودرو دست برتر را خواهد داشت. هرچند ۳۱۵ نیز در طول این سالها ثابت کرده از نظر فنی مشکل چندانی ندارد و واقعاً قوای محرکه آن کیفیت مناسبی دارند.
اگر به دنبال یک هاچبک خانوادگی با فضای داخلی بیشتر و تجهیزات بهتر هستید و خودروی خود را میخواهید چندین سال نگه دارید بیشک ام وی ام ۳۱۵ گزینه بهتری خواهد بود اما اگر شتاب گیری و بازار خریدوفروش برای شما اهمیت بیشتری دارد پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را انتخاب نمایید. البته یک فاکتور مهم درباره خودروهای کارکرده وجود دارد و آنهم استهلاک خودروست. در این بخش ۲۰۶ واقعاً خودروی پرخرجی خواهد بود درحالیکه ۳۱۵ نشان داده حداقل در بخش قوای محرکه استهلاک کمتری نسبت به رقیب خود دارد بنابراین باید این نکته را حتماً مدنظر قرار دهید. در پایان از مالکان هر دو خودرو خواهشمندیم تجربیات خود را در اختیار خوانندگان مجله پدال قرار دهند.
Ahmad
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳صد درصد ۲۰۶ هنوزه کلاس خودش رو حفظ کرده تو خیابونا ماشینا رو میبینی انگار اصالت ندارن ولی ۲۰۷و۲۰۶ همیشه اون کلاس خودشون رو حفظ کردن انگار این ماشین نمیخاد دوره اش تموم بشه من که راضی ام کاشکی مدل ۲۰۰۰ سی سی شم داخل بازار کنن خیلی جوابه یه ۲۰۷ مشکی فول ۲۰۰۰ سی سی ارسی صفر داشته باشی چه چیزی میشه
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳🤣😂
بی وطن
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳دوستان کسی ۳۱۵ داره راضی هست؟
رضا
۲۵ آذر ۱۴۰۳آشغال به تمام معنا
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳۳۱۵ ماشین بهتر و خوشگل تر و جذاب تریه از نظر من
و نسخه فول اپشنش و فیس لیفت مدل۹۹ اش خیلی قشنگه فقط حیف با مدل ۹۹ به بعدش جاده خاکی نمیتونی بری
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳آقا ۵۰۰ میلیون بده یه ام وی ام ۳۱۵ مدل ۴۰۰ بخر
هم سانروف داره هم قشنگ تره
کلی آپشن داره آقا
ولی شما میرید ۶۰۰ میدید ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۴۰۲ میخرید خودتون حالتون ازش بهم میخوره
Blue
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳تیپ ۵ آخرین مدلش ۹۹ هست اون تیپ ۲ هست تا ۴۰۲ تولید شده که اصلا ارزش قیمت ۶۰۰ میلیون نداره
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳وای!!
۶۰۰ میل واسه ماشینی که شیشه عقباش دستی هست و ایرانیه
لاقل ۹۰۰ میل میدی رنو سیمبل کارکرده PE میخری
درسته شیشه عقباش دستی هست
ولی باز کیفیت داره و خارجیه!!!
Hamed
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ملاکت بالابر شیشهست؟؟!!!
پس استون مارتین DB11 (اگه اشتباه نکنم)(همون استون مارتین که کلارکسون تو یکی از قسمتای اول گرندتور میروند)
هم با این ابهتش، از نظر شما به درد نمیخوره!
هرچند که مضخرفه و نباید اینطوری باشه ولی نمیشه بر اساس شیشهبالابر درمورد یه ماشین نظر داد!!
AMIN (M.A.S)
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ام وی ام ۳۱۵ به نظرم یکی از بهترین ماشینای چینی ایران و شاید بهترین چینی ارزون قیمتیه که پا به ایران گذاشته
چیزی که توی این ماشین مشخصه اینه که هرچند ماشین درجه یکی نیست و قیمتش تو ایران از بازار جهانی بیشتر بود ولی هرسری که تغییر میکرد یه حرکت رو به جلو بود
نسخه اولش که اومده بود داشبورد کم کیفیت با طراحی عجیب سواری اندکی خشک و بدتر از همه سیستم کلاچ ضعیف داشت و میخوندم بعضی مالکا میگن تو سربالایی بوی صفحه کلاچ درمیاد
تو نسخه نیو طراحی ظاهریش بهتر شد کابین به کل تغییر کرد و مشکل کلاچ حل شد ولی از نظر امکانات هنوز از برلیانس و رقیب تازه نفس دانگ فنگ عقب تر بود که نسخه S اومد با این امکانات مقاله تو دوتیپ اول لاکچری و بعد اکسلنت
البته آخر سر شرکت چری گند زد بهش با اون فیس لیفت و داشبورد X22 و گیربکس اتو ۴ دنده
تاحالا موقع حرکت سوارش نشدم ولی تا جایی که خوندم شتابش درسته به تیپ ۵ نمیرسه ولی نسبت به سایر چینیای همرده حتی بعضی چینای گرون تر اون زمان و بعضی ایران خودروییا بهتره کشش سربالاییش ناامید کننده و ضعیف نیست ولی تیز هم نیست نکته اینه که باید عملکرد گیربکس دستتون بیاد تا شتاب و عملکرد سربالایی خوب بگیرید و مخصوصا واسه دنده عقب یه ذره میگن قلق میخواد
ازنظر هندلینگ تعلیقش نرمه و تو پیچ عملکردشو ببینید فک میکنید الانه چپ کنه ولی چون هاچبک نسبتا سنگین وزنیه به این اسونیا برنمیگرده ولی خب بازم پیچای تندو سریع رد نمیکنه و عملا بیشتر یه هاچبک خونوادگی هست تا اسپرت
نقطه قوت دیگه این ماشین ایمنیش هست که توی نمای جلو یه کوچولو از ۲۰۶ بهتره ولی نمای جانبی و درهای نسبتا مستحکمی داره (البته نکات استحکام رو نسبت به قیمت و رقبا و چینی های اون زمان عرض میکنم)
خرج و مخارجش نسبت به چینی ها نسبتا پایینه مصرف زیادی نداره و دوامشم مناسبه راحت خراب نمیشه (قطعات فنیش با X22 نسل اول تقریبا یکی هست که تا همین چند وقت پیش تولید میشد و احتمالا تا چندین سال مشکل قطعه نداره ولی به فراوونی تیپ ۵ هم نیستن قطعه هاش)
فضای داخل کابین از 206 بزرگتره و صندوقشم نسبت به 206 هاچبک حجیم تره و گودی خوبی داره
اما بدی هاش
اول اینکه نسخه دنده ایش خب شتابش از خیلیا بهتره ولی اگه دنبال تیزی ۲۰۶ تیپ ۵ هستید این اون نیست (اتوماتش ضعیفه اگه جاده میرید اتو خوب نیست)
دوم اینکه یه سری امکانات تو رقیباش هستن که اینجا نیست مثلا دانگ فنگ سانروف داره و برلیانس های فول اتوماتیک علاوه بر اون ورود بدون کلید و دکمه استارت و فک کنم حتی کروز کنترلم هم دارن این دنده ایش اینارو نداره (واسه آپشن دوست ها شاید نبود اینا مهم باشه) اما تو سیستم صوتی به نظرم میتونه جبران کنه
سه اینکه کیفیت کابینش خیلی بالا نیست هرچند رقیباشم وضع خوبی ندارن
و بدی آخر بخوام سخت بگیرم بهش داشبورد طرح قشنگی داره (طرح دم وال) ولی کاربردی نیست نمیتونید خیلی روش وسیله بذارید
چند نکته
۱ اگه ماشینتون گیربکسش صدا میده ( دقت کنید اگر صدا میده) میخوندم روغن گیربکس ادینول بریزید خوب میشه اگرم دنده عقب خوب جانرفت بذارید ۲ بعد عقب
۲ گاهی اگه مکمل بزنید بد نیست عملکردشم بهتر میشه
۳ بعد دنده دادن و کلاچ گیری ظاهرا یه چند لحظه دور پایین نمیاد نترسید ظاهرا برنامه موتورش اینطوره
۴ آمپر آب نداره!! هشدار دهنده داره به جاش
۵ موقع خرید دقت کنید کامپیوتر سفریشو روشن کنید اگه مصرف بالا نشون داد یه ایرادیه یه تعداد محدودی دارن فک کنم میگن حل میشه ولی خب اگه حوصله داشته باشید
درنهایت من باز میگم موقع حرکت سوارش نشدم و این چیزاییه که از این ماشین فهمیدم دوستان و مالکان اگه مغایرتی میبینید لطفا اصلاح کنید
( سلام داداش چطوری سابق )
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳اگه میخواید یه ماشین تقریبا جادار با امکانات رفاهی خوب و ایمنی واقعا خوب و سگ جون میخواید که خانواده هم بتونه استفاده کنه ، ۳۱۵ گزینه خوبیه .
اگه کم جمعیت هستید و لوازم جانبی و تیونینگ فوق فراوون و شتاب و بازار خرید و فروش مهمه براتون ۲۰۶ بهتره .
در صورتی که اگه بشه حدودا ۱۰۰ ، ۱۵۰ میلیون تومن بیشتر کرد بودجه رو میشه جای ۳۱۵ ، ایکس۲۲ دنده ای کارکرده خرید که ظاهر بهتر و آپشن بیشتری نسبت به ۳۱۵ داره و اینکه بازار خرید و فروشش هم بهتر از اونه.
عملکرد فنی و وزنش هم مثل همونه.
شهروند ایرانی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳از فضا کابین و بار از ۲۰۶ بهتر موتورشم با یکم تقویت قدرت خوبی پیدا میکنه ولی در مورد هندلینگ میگن که خیلی ماشین پایداری نیست و حرکت گهواری داره اما از نظر فروانی قطعات هم چون موتورش سالیان طولانی تولید شده پس مشکل خاصی نداره خودم ترجیح میدم mvm سوار بشم چون فضای کابین برام مهم در ضمن امنیت در صورت تصادف از ۲۰۶ بهتره
زیزیگولو
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳از نظر من ۲۰۶ بهتره
FY
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳هنوز ۲۰۶ ارزش خرید داره … اینه فرق فرانسه و چین 😁 پژو یه ماشین ۳۰ سال پیش ساخته هوز خاصه🤔🤔
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳من میگم ۲۰۷ ماشین خوبیه البته به قیمت الانش نمیرزه
Eki
۶ شهریور ۱۴۰۳مشتی اینجا ۳۰ سال یه ماشینو سوار میشن چه ربطی به فرانسوی بودن داره اونور بهترین ماشینارو تهش ۴ ۵ سال تولید کنن سریع بهترشو تولید میکنن
مهردادکمال
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳315خیلی انتخاب بهتریه البته یک گزینه خوب دیگه که موتورشم رضایتتونو جلب میکنه دانگ فنگ h سی کراس هست که نسبتا زیاد هم هست.
اگر یک ریو خیلی مرتب و سالم گیرتون اومد هم خدایی ماشین نرم و محکمیه هم بنظر گزینه خوبی باشه
علی جردن
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳فرمون ۲۰۶ مثل پراید ساده بدون دکمه آپشن ساخته شده فرق با پیکان نداره
از اونور خودروی چینی رو میبینیم که غرق در آپشن و امکانات رفاهی و کیفیت ساخت بالا
عماد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳اخه استدلالتو بیا نگاه کن خودروی چینی زمانی که 206 سال 1998 داشت تولید میشد اصلا بود؟ تهش یه گاری داشتن چینیا. بعدش 206 کنترل پخش کنار فرمون رو داشت که هنوز جذاب تر از کنترل روی فرمانه
علی جردن
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳گذشته ها گذشته
چین الان رقیب مستقیم فورد تسلا و بنز بیامو شده
پوریا
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳عصر عصر پیشرفت و تکنولوژی شده از سال 98بیا به 2024
سامان
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳کلا چینی دوست ندارم
از جا سویچی بگیر تا فضاپیماش
شفیعی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳اگه بیشتر به صورت تک سرنشین یا نهایتاً دو نفری میخواید از ماشین استفاده کنید شک نکنید که ۲۰۶ عالیه. مخصوصاً اگه حوصله و دانش فنی داشته باشید که بتونید از آپشنهای کمتر شناخته شده ۲۰۶ نهایت استفاده رو ببرید. البته مدلهای قدیمی نهایتاً تا ۹۲. این جدیدا رو نمیدونم چه آشغالی تحویل ملت دادن
ام وی ام و اساساً هر ماشین چینی هم که در هیچ حالتی توصیه نمیکنم.
محمد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام دوستان من دوساله که 315مدل 97دارم و فقط بنزین و روغن و 2جفت لاستیک خرج این ماشین بوده من 206 اصلا نداشتم و نظری هم نمیدم ولی برای کسایی که میخان 315بگیرن چند نکته ای میگم از نظر جا پاری عالیه .از نظر تیپ وقیافه خودم 315خیلی قبول دارم .از نظر محکم بودن بدنه واقعا محکمه و ایمنی خوبی داره من خودم یه تصادف از 315با پراید دیدم شاخ به شاخ 2سر نشین پراید در جا فوت شدن ولی 315سرنشین جلویی که خانم بود فقط ابروش شکافته بود اینو برا ایمنیش گفتم.ولی خوب ضعف هایی هم داره که میگم.
اول متریال خشک داخل کابیل تو دست اندازا یکم رو مخه.
دوم.تو سربالایی با 4سرنشین کم میاره .
سوم.یکم تو دست انداز اتاق کوبش داره و نسبت به ریو که ماشین قبلیم بود خشکتر هست
دیگه ضعف دیگه ای ندیدم البته شتابش با ریمپ کردن سیستم نرم افزاری بهتر میشه و مصرف سوختتون هم خیلی کمتر میشه.
لاستیک پهن زیرش بندازین البته خارجی تا حدودی ماشین از خشکی در میاد.
از نظر صدا واقعا ماشین کم صداییه که وقتی از بیرون داخل میشین به سختی میشه روشن بودن خودرو رو حس کرد.
در کل بخام بگم از ریو که داشتم راضیترم چون واقعا جا دار و خوش سواری هست این نظر شخصی من بود باز نیاین بگین یه ماشین کره ای رو با چینی مقایسه میکنی از این چرت و پرتا .امیدوارم کسایی که میخان 315بخرم جواب سوالاشونو گرفته باشن.
رضا
۳ شهریور ۱۴۰۳نقطه ضعف همه خودروهای ایرانی از سال 90 به بعد مشکلات فراوان کیفی
انهاست اما خودروهای چینی رخ زیبا و کیفیت مناسب دارند و به بیش از
هشتاد کشور دنیا صادر می شوند.