امویام ۵۵۰ مدت نسبتاً کوتاهی بین سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ توسط مدیران خودرو تولید شد و امروز میتوان نمونههای کارکرده آن را با قیمت مناسبی خرید. در ادامه خواهیم دید این سدان چینی ارزش خرید دارد یا نه.
معرفی امویام ۵۵۰
مدیران خودرو که کار خود را با مونتاژ چری QQ یا همان امویام ۱۱۰ آغاز کرده بود، در سال ۱۳۸۹ سدان چری A5 را با نام امویام ۵۳۰ بهعنوان دومین محصول خود روی خط تولید برد. این خودرو که توانست نظر خریداران را در بازار کمتنوع خودروی کشورمان جلب کند، در سال ۱۳۹۴ جای خود را به مدل جدید ۵۵۰ داد. این خودرو درواقع چری E5 نام داشت که فیسلیفتی نسبتاً کلی روی همان A5 یا ۵۳۰ محسوب میشد. E5 در سال ۲۰۱۱ در چین به بازار آمد و تا سال ۲۰۱۶ به تولید رسید و سپس با سدان جدید آریزو ۵ جایگزین شد. در کشورمان امویام ۵۵۰ به دلیل پیشرانهٔ قدرتمند، آپشنهای بیشتر نسبت به خودروهای داخلی و شرایط فروش اقساطی مدیران خودرو، فروش نسبتاً مناسبی را تجربه کرد اما پس از عرضهٔ سدان جدیدتر آریزو ۵ از سال ۱۳۹۵، امویام ۵۵۰ کمکم به حاشیه رفت و درنهایت در سال ۱۳۹۷ مدیران خودرو به تولید آن پایان داد.
طراحی بیرونی امویام ۵۵۰
همانطور که گفته شد، ۵۵۰ درواقع یک فیسلیفت بزرگ روی ۵۳۰ محسوب میشود و این موضوع را میتوان از روی طراحی پروفیل جانبی که کاملاً با ۵۳۰ یکسان است فهمید. بااینحال، چری نمای جلو و عقب خودرو را بازطراحی کرده بود تا ظاهری مدرنتر به این سدان کامپکت ببخشد ولی همین طراحی جدید جلو و عقب که با خطوط نرمتری نسبت به ۵۳۰ همراه است، در ترکیب با فرم دستنخورده جانبی با نمای بسیار ساده و خطوط تیز و شارپ، نمای نسبتاً ناهماهنگی را ایجاد کرده درحالیکه رینگهای کوچک نیز به ظاهر خودرو لطمه زده است. همچنین مقایسه ظاهر ۵۵۰ با خودروهای چینی جدید کاملاً نشان میدهد که چینیها تا همین چند سال پیش در طراحی خودرو چقدر عقب بودهاند. با همهٔ اینها اما ۵۵۰ در قیاس با خودروهای داخلی در حال تولید مثل پژو پارس و سورن پلاس ظاهر بهمراتب مدرنتری دارد. این سدان چینی با ۴,۵۸۰ میلیمتر طول، ۱,۷۶۰ میلیمتر عرض و ۱,۴۸۳ میلیمتر ارتفاع، هماندازهٔ آریزو ۵ است.
داخل امویام ۵۵۰
چری برای داخل ۵۵۰ هم داشبورد جدیدی را طراحی کرده بود تا آن را بیشتر از ۵۳۰ متمایز کند. این داشبورد با تریم دورنگ مشکی و کرم هرچند در قیاس با خودروهای جدید چینی کاملاً از مد افتاده و قدیمی به نظر میرسد اما اگر آن را با خودروهای داخلی مثل شاهین و تارا مقایسه کنیم قابلقبول خواهد بود. دریچههای تهویهٔ عمودی، غربیلک فرمان ساده با تریم نقرهای و کنترلهای تهویه دوار ازجملهٔ ویژگیهای داخلی این خودرو هستند درحالیکه نمایشگر لمسی هفت اینچی آن طبق استانداردهای امروز کوچک به نظر میرسد. همچنین کل کابین خودرو از پلاستیک خشک ساخته شده که حس و حال ارزانقیمتی دارد اما از یک سدان کامپکت اقتصادی چینی متعلق به یک دهه پیش نمیتوان انتظار زیادی داشت.
پیشرانه و گیربکس امویام ۵۵۰
۵۵۰ متعلق به زمانی است که خودروسازان چینی هنوز بهطور کامل به سمت پیشرانههای کمحجم توربو نرفته بودند و به همین دلیل، این سدان کامپکت در کشورمان با همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۵۳۰ عرضه شد که با سیستم زمانبندی متغیر دوگانهٔ سوپاپ، ۱۳۲ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یکی از نقاط قوت ۵۵۰ همین پیشرانه است که با استهلاک پایین، قدرت مناسبی را ارائه میکند. مدیران خودرو این ماشین را در دو نسخهٔ دستی و اتوماتیک عرضه میکرد که البته عرضهٔ نسخهٔ دستی بسیار کمتر بود و عمدهٔ تولید ۵۵۰ با گیربکس اتوماتیک انجام گرفت. گیربکس این نسخه از نوع CVT است. پیشرانهٔ ۲ لیتری ۵۵۰ هرچند در قیاس با نمونههایی که از برندهای معتبر میبینیم خروجی پایینی دارد اما برای وزن ۱۴۰۰ کیلوگرمی خودرو نسبتاً کافی است و شتاب صفرتاصد ۱۱.۵ ثانیهای را فراهم میکند. مصرف سوخت این خودرو نیز در دنیای واقعی بهصورت ترکیبی حدود ۹ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود که با وزن و حجم موتور ۵۵۰ مطابقت دارد.
تجهیزات امویام ۵۵۰
همانطور که در ابتدا اشاره شد، یکی از نقاط قوت ۵۵۰ برخورداری از تجهیزات مناسب در قیاس با رقبای داخلی بود. این امکانات عبارتاند از:
- دو ایربگ
- نمایشگر ۷ اینچی لمسی با USB و بلوتوث
- کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
- کامپیوتر سفری
- سنسور پارک عقب
- سانروف
- سیستم صوتی با ۴ بلندگو
- صندلیهای چرمی
- رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی
- سیستم تهویه الکتریکی
- تنظیم برقی آینههای جانبی
- دوربین دید عقب
مزایای امویام ۵۵۰
اصلیترین مزیت ۵۵۰ برخورداری از پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی است. درحالیکه این روزها اکثر خودروهای چینی به پیشرانههای توربو مجهز شدهاند، این سدان چری با موتور تنفس طبیعی استهلاک پایینی دارد. هرچند این موتور از لحاظ بازدهی و مصرف سوخت ضعیفتر از همتایان توربوشارژ خود است اما در عوض با بنزین کشورمان سازگاری بهتری دارد و برای خودروی کامپکتی مثل ۵۵۰ قدرت کافی را فراهم میکند. به همین دلیل، اگر در نگهداری این خودرو بیمبالاتی نشود، خرابیهای بزرگی نخواهد داشت و خودروی بیآزاری خواهد بود. یکی دیگر از نقاط قوت ۵۵۰ سواری نرم است که در مسافتهای طولانی رضایت سرنشینان را جلب میکند. البته این نرمی تا حدودی روی هندلینگ خودرو تأثیر منفی گذاشته اما در یک سدان خانوادگی مثل ۵۵۰ کیفیت سواری اهمیت بیشتری دارد.
مزیت بعدی، امکانات است. هرچند لیست تجهیزات ۵۵۰ در قیاس با سدانهای جدید چینی پیشپاافتاده به نظر میرسد اما در برابر رقبای هم سن و سالش و حتی برخی خودروهای داخلی در حال تولید حرفهایی برای گفتن دارد و امکانات مناسبی مثل سانروف، دوربین دید عقب و نمایشگر لمسی را ارائه میکند. علاوه بر این، ۵۵۰ از کابین جاداری برخوردار است که آن را به گزینهٔ مناسبی برای استفادههای خانوادگی تبدیل میکند. بهعنوان آخرین نقطهٔ قوت امویام ۵۵۰ هم میتوان به قیمت مناسب در بین خودروهای کارکرده اشاره کرد. در حال حاضر قیمت نمونههای کارکردهٔ تمیز این خودرو از بسیاری از ماشینهای صفرکیلومتر داخلی ارزانتر است.
معایب امویام ۵۵۰
یکی از مشکلات ۵۵۰ که در نگاه اول خود را نشان میدهد، طراحی قدیمی و ناهماهنگ است. ازآنجاییکه پیشینهٔ این خودرو به چری A5 و سال ۲۰۰۶ بازمیگردد، حتی در برابر رقبای همدورهای مثل جک J7 هم حرفی برای گفتن ندارد و ظاهر آن کاملاً کسلکننده و فاقد هیجان به نظر میرسد. مشکل بعدی که در بالا هم اشاره کردیم، فراوانی پلاستیک خشک در داخل کابین است. هرچند داشبورد ۵۵۰ دوام خوبی دارد اما این پلاستیکها حس ارزانقیمتی را ایجاد کردهاند. مورد بعدی گیربکس CVT در نسخهٔ اتوماتیک است. ازآنجاییکه این گیربکس از نسل قبلی گیربکسهای CVT است، عملکرد آن بهاندازهٔ نمونههای جدید هوشمندانه نیست و در سرعتهای بالا دور موتور را بیشازحد بالا میبرد. مشکل آخر این خودرو هم بازار فروش ضعیف است زیرا خودروهای چینی بهطورکلی سختتر از نمونههای ایرانی فروش میروند که ۵۵۰ که از خط تولید کنار رفته شرایط بدتری دارد.
قیمت و رقبای امویام ۵۵۰
در حال حاضر، قیمت امویام ۵۵۰ کارکرده در نسخهٔ اتوماتیک در نمونههای تمیز و کمکار بین ۵۵۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان است. با این رقم اگر به دنبال خودرویی اتوماتیک صفرکیلومتر باشید انتخابی جز کوییک نخواهید داشت و در بین خودروهای دستی صفرکیلومتر نیز در بهترین حالت میتوانید سراغ رنا پلاس یا سورن پلاس با موتور XU7P بروید که همگی از لحاظ قدرت موتور و امکانات در پس امویام قرار میگیرند. بااینحال، اگر خواهان نسخهٔ دستی امویام ۵۵۰ باشید باید خیلی بگردید زیرا این نسخه بسیار کم پیدا میشود و اکثر نمونههای دستدوم ۵۵۰ از نوع اتوماتیک هستند.
جمعبندی
بهطورکلی، اگر خودروی یک خودروی خانوادگی بیدردسر و کماستهلاک با قیمت مناسب هستید و نمیخواهید سراغ خودروهای داخلی بروید، امویام ۵۵۰ گزینهٔ مناسبی خواهد بود. همچنین درحالیکه ارزانترین سدانهای اتوماتیک حال حاضر بازار ایران یعنی شاهین و جک J4 حدود ۸۵۰ میلیون تومان قیمت دارند، با ۲۰۰ میلیون کمتر میتوانید سدان اتوماتیک جادارتر، قویتر و مجهزتری داشته باشید. بااینحال، اگر زودبهزود خودرو عوض میکنید و نمیتوانید با ظاهر فاقد هیجان ۵۵۰ کنار بیایید بهتر است به خودروهای داخلی فکر کنید.
نقاط مثبت
- استهلاک پایین
- پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی
- کابین جادار
- تجهیزات مناسب
- سواری نرم
- قیمت مناسب
نقاط منفی
- طراحی بیرونی کسلکننده
- عملکرد نهچندان بینقص گیربکس CVT
- پلاستیک خشک فراوان در داخل
- بازار دستدوم ضعیف
مشخصات فنی امویام ۵۵۰
سالهای تولید | ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۳۲ اسب بخار |
گشتاور | ۱۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۱.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۰ لیتر ترکیبی |
طول | ۴,۵۸۰ میلیمتر |
عرض | ۱,۷۶۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۸۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۰۰ میلیمتر |
وزن | ۱۴۱۰ کیلوگرم |
ظرفیت باک | ۴۵ لیتر |
رینگ و لاستیک | ۱۵ اینچی ۱۹۵ |
ممد ژانگولر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳یادش بخیر هر کی خرید دیگه خرید و کسی ازش نخرید .
زیزیگولو
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳بخاطر قیمتای غیر منطقی قطعات یدکی ماشینای چینی و به خصوص قطعات بدنه که نسبت به قیمت کلی ماشین بالا هستش و حتی بعضی وقتا به قیمت قطعات یدکی ماشینای لوکس اروپایی نزدیک هستش ……… پس اگه قصد دارین ماشین چینی بخرین اول به ماشین چینی صفر کیلومتر فکر کنین
هری
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳همین هفته پیش یه مدل ۹۴ دنده دستی رو فقط با ۷۹ هزار تا کار دادم ۵۱۰ تومن!
رامین صفایی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳از دیدن این آشغال چینی حالم به هم میخوره
وحید صمدی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳شما برو پارسو۴۰۵سوترشو حالشو ببر
وحید صمدی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳شما برو پارسو۴۰۵سوترشو حالشو ببر
در غیاث با قیمت های بیمنطق خودرو های داخلی لااقل امتحان کن بعد نظر بده
Avan
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳من که خودم ۵۳۰ دارم انصافاً خودروی راحت و کم استهلاکی هست.در این یازده سال تقریبا به جز قطعات مصرفی ، خرجی نداشته و جالبه که هنوز دیسک و صفحه را عوض نکردم. دنده و فرمان بسیار نرمه و دید خوبی دارد و در سفرهای طولانی راحت و پرقدرت است. ایمنی و استحکام بسیار بالایی به نسبت ایرانی ها دارد . خوشبختانه قطعاتش هم زیاده و چندان گران هم نیستند.در مقایسه با ۲۰۷ که به عنوان ماشین دوم دارم بعضا ارزانتر است.
ممد ژانگولر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳داداش آوان از درجه آمپر آبشم راضی هستی؟
Avan
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقاً متوجه منظورتان نشدم ولی ۵۳۰ درجه آمپر داره مثل بقیه ماشینها مدل ۵۵۰ آمپر نداره و فقط چراغ داره ولی از نظر حرارت با این که من در خوزستان هستم هیچ موقع دمای موتور از وسط بالاتر نرفته.
هومن
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳سراتو هم نداره که چی
مومنی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳شما چی
از خودت راضی هستی؟
ممد ژانگولر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳آوان محو شد رفت !!!فکر کنم خواست تبلیغ ماشینشو بکنه 😂
Avan
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۵۳۰ نیاز به تبلیغ ندارد هر کس فنی باشد و بخواهد بدون دردسر و برای طولانی مدت یک ماشین قوی داشته باشد میاد سراغش ولی اگر به فکر دلالی و خرید و فروش باشد قطعاً میره سراغ پژو پارس و پراید قطعا بازار دست دوم ۵۳۰ چندان خوب نیست.
ممد ژانگولر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳دمت گرم داداش آوان .نه کارت درسته پس . ماشینی که تو خوزستان جواب بده یعنی میشه روش حساب کرد.اولش فکر کردم پیچوندی رفتی .۵۵۰ که درجه آمور آب نداشت.هر کی خرید حیرون نبودن درجه آبش بود . کلا ۵۵۰ دلشوره بود بخاطر نداشتن درجه آب
B
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳نه خب خیلیا نمیان یه ساعت بعد همون پستو باز نمکنن ببینن که روشون ریپلای زده جواب بدن خود من خیلی کم اینکارو میکنم
( سلام داداش چطوری سابق )
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳برای کسی که میخواد چندین سال سوار ماشین بشه و چندان فکر فروشش نیست گزینه خوبیه
در واقع فقط مصرف کننده ای که دنبال ریسک خرید و فروش نیست این ماشین گزینه خوبیه
تو همه موارد به جز بازار خرید و فروش و لوازم های جانبی ش ( لوازم موتوری ش فراوونه به نسبت ) از همه ماشین های ایرانی در حال تولید بهتره
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳کاش از صفری یدونه ازینا بابام میخرید
این ماشین رو چراغ عقب LED اسپرت دست ساز باید خودت براش درست کنی تا یکم رخ بگیره
گاس فرینگ
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳برای کسی که تو این رنج دنبال چینیه قطعا تا وقتی جیلی امگرند هست این ها در پس اون قرار میگیرن بخصوص از نظر ایمنی
بابک
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳کمک های ضعیفی دارد ، و زود خراب می شود
قطعات یدکی گران است
اتاق نسبتا جادار
جنس ورق بدنه ، زمان صافکاری خوب صاف نمی شود…انعطاف پذیری زیادی دارد
به نظرم ۵۳۰ بهتر از ۵۵۰ بود
علی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳والا من ۹۵ رو دارم تا حالا کمک عوض نکردم تصادف هم کروم pdr عالی در اورد
امیر
۲۸ مرداد ۱۴۰۳بین ۵۵۰ و ۵۳۰ هیچ تفاوت فنی وجود نداره! هردو یک موتورن یک سیستم تعلیقن اونی که سایتا مینویسن همش چرندیاته هردو کپی برابر همن فقط یسری تفاوت اپشنی باهم دارن که اصن دیده نمیشه
حسن
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳تنها مشکل خودروی چینی قطعاته
الان بز ترین خودروی چینی از تمام برندهای غیر لوکس خارجی هم گرونتره
ام وی ام 110 یه گلگیرش 4 ملیونه
گلگیر مزدا 3 نیو 2 ملیونه
گلگیر سراتو 2 ملیون
موقع خرید چینی برید تو سایتهای فروش قطعات چک کنید بعضی مواقع برای تعمیر مشکلات بدی بوجود میاد و طرف تعجب میکنه و متحیره چرا قیمت قطعات از تمام خودروهای خارجی بیشتره
Genius
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳نه فقط خودرو حتی موبایل چینی هم الآنو نبین یکی دو ساله یدکیشون زیاد شده مدلهای قدیمیش که من هم داشتم حتی قاب و گلسشون نبود قطعات برد و آی سی که حرفشو نزن کلا چینیا چون خیلی زود به زود مدل میدن بیرون عملا زنجیره تامین یدکی واسشون راه انداختن صرف نمیکنه لذا خوش تعمیر و عمری نیستن یکبار مصرفن بیشتر
Saji
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳درود به همه ب ویژه اون عزیزایی ک ماشین چینی را فقط بخاطر کشور سازندش تعیین تکلیف میکنن
من امویام ۵۳۰ مدل ۹۱ خریدم با ۱۴۷هزارکار با دلهره و هزار استخاره چون قبلش چینی نداشتم و ب چرندیات مجازی خو کرده بودم ولی بعد از خریدش ۳۵۰ ملیون ۴ ۵ ماه پیش واقعا از خریدش راضیم درسته قطعاتش گرونه نسبت به پارس یا سورن پلاسی ک قبلا داشتم ولی واقعا نرم و جادار و راحته
الانم قصدم قیاس با سراتو و سوناتا و مزدا و ماگسیما نیست به نسبت داخلیا اونایی ک سوار شدم سورن ، ۴۰۵ ،پارس ، ۲۰۶ و ساینا ک دوسروگردن بالاتره چیزی که هست از بس تبلیغ منفی علیهش هست و یه عده سوار نشده جو الکی دادن منم ک میخواستم بخرم دودل بودم و حتی تا ده روز بعدشم استرس داشتم انگار قراره بترکه هرلحظه ولی الان تقریبا بعد ۶ ماه واقعا راضیم مسافرت ۱۲۰۰ کیلومتریم قبل عید باهاش رفتم واقعا با موتور ۲ لیتری جوندارش جلو هم قیمتای خودش هیچکدوم کم نمیاره و فقط و فقط گرونی قطعاتشه ک رو اعصابه اونم فعلا بجز پراید و تیبا و ۴۰۵ ک ۳۰ ساله تولید میشن برا اکثر ماشینا حتی ایرانیاشم هست….
حسین
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳۵۳۰ مدل ۹۱ لایک
پارس elx با موتور ۱۸۰۰ ۱۶ سوپاپ مدل ۹۰_۹۱ دیس لایک
Genius
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳این وقتی رو خط مونتاژ بود یدکیش کمیاب و گرون بود الآن که دیگه واویلا است!ماشین خوب و خوش رکابیه اما کسی باید بخرش که با مدیرعامل مدیران خودرو همسایه است تا مشکل یدکی نداشته باشه!
علی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳والا من ۹۵ رو دارم تا حالا کمک عوض نکردم تصادف هم کروم pdr عالی در اورد.لوازم هست هرجوری ک بخواهید من متوجه نمیشم احتمالا ندارید ک میفرماید غیره واقعیت
امیر
۲۸ مرداد ۱۴۰۳از لحاظ قطعات و لوازم یدکی فراوونه حتی تو شهرستانها؛ کرج و تهران که بماند پره توشون لوازم ۵۵۰ و ۵۳۰
MVM
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳با سلام به عزیزان
اولین سری تولید و تحویل ۵۵۰ اسفند ۹۳ بود که من خریدم و تا امروز استفاده میکنم و نسبتأ راضی هستم و در مورد ماشینهای چینی باید گفت “به اندازه پولی که میدی آش میگیری” یعنی به اندازه هزینهای که دادی جنس گرفتی و ارزش خرید دارد. (به نسبت ماشینهای تولید داخل مثل ایرانخودرو)
رضا
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام من دنده ای ۵۵۰ مدل ۹۴ صفر گرفتم و تا الان استفاده میکنم ،بسیار راضی هستم،واقعا ماشین مطمئن ،مستحکم ،مقاوم ،نرم ،تندرو بویژه برای خانواده است.سفرهای متعدد داشته ام.دراین رنج قیمت ،ماشینی مناسب تر با کیفیت تر در گشور ما وجود ندارد،اول از آمپر آب که ندارد دلخور بودم اما بعدا متوجه شدم این موتور ۲۰۰۰ طوری طراحی شده که مشکلی که نیاز به آمپر داشته باشد ندارد.فقط نگهداری درست مهم است.آب لین ماشین فقط هنگام تعویض ضد یخ در این ۹ سال چک شده و گژ روغن فقط در زمان تعویض روغن..ماشین های مختلف داشته ام و کنار این دارم ،اما قابل مقایسه نیست.بویژه با ماشین های داخلی .بسیار راضی هستم
حسین
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳بسترن بی ۵۰ آف دست دوم را هم بررسی کنید .
ما داریم ، خوب و بی آزار هست.
علی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ممنون از مالکین این ماشین که تجربیاتشون میگن.بسیار مفید هست برای کسانیکه قصد خرید دارند
تد
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳داداش من داشت 550مدل 95خداییش دوبار همراهش رفتم راه دور مسافت رفت و برگشت 1000کیلومت لذت بردم حیف که بخاطر بدهی سال 1400فروختش الان پارس ایکس یو هفت داره هر روز نمایندگی 30تا دیسک و صفحه عوض کرد الان شمعش گیرنمیاد و کلی چرندیات ولی از 550فقط تایم عوض کرد و کمک جلو اونم چون تو گل گیر کرده بود فشار آورد لاستیکی پهن بود کمک کوتاه ولی ماکسیمایی گذاشت راحت شد وقتی فروخت 270000تا کار کرده بود هنوزم میگه ماشین با خیری بود
مومنی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشین خیلی خوبیه و یکی از نمونه های بارز اینه که خودروی چینی از ایرانی بهتر هست.
حتی چینیه قدیمی و نسبت به ایرانیه جدید.
برعکس ایرانیها :
نه دچار حریق میشه
نه نقص ترمز داشته
نه اتاقش به صدا میافته
نه راندمان موتورش کاهش پیدا میکنه
نه نقص در باز شدن ایربگ داشته
نه ورقش ورق قوطی نوشابه پپسیه
نه نقص تجهیزات برقی داشته
نه نقص رنگ بدنه داشته
کافیه فرق بین خر و خودرو رو بدونی تا بفهمی نسبت به خودروی ایرانی ، خودروی بسیار خوب و ایمنی بوده.
گرچه اینجا خیلیها به پارس میگن سلطان و خیلی هم هالیشونه
هرکس داره مبارکش باشه
هاشم
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام به عزیزان ۵۵۰ و ۵۳۰ سوار،
من هردو تاشو داشتم ،الان سراتو دارم که با سواری ۵۵۰ فرق نداره ،که قیمت این کجا و اون کجا ،ولی انصافا ماشین خوبی بودن کولر ۵۳۰ حرف نداره مثل دووسیلو هست چون قبلا دوو سوار بودم ، ولی کولر ۵۵۰ یکمقدار ضعیفتر بود ،قطعاتش هم مثلا شاید از پژو گرونتر باشه ولی ۲برابر کار میکنه ،ماشین نرم و خوبیه ، به درد کاسب جماعت هم نمیخوره، مصرف کننده حالشو ببره
امیرعلی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳دوستان عزیز من 530 مدل 91 دارم الان 3 سال بیشتره سوار میشم بی تعصب میگم خیلی سرتر از ماشینهای ایرانی هستش فقط قطعاتش گرونه،هفته پیش ست کامل دیسک و صفحه ی شرکتی قیمت گرفتم 9.5،در کل قطعات ماشینهای چینی خیلی گرونه اونم شاید بصورت انحصاری دست یه عده از ما بهترون هستش
وحید صمدی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام
من یه بار چپ کردم با ۵۵۰بسیار ماشین مقاوم محکم و مطمینی بود بعد لطف خدا استحکام این ماشین جون مارو نجات داد
دوباره رفتم خشکشو خریدم تا الآنم نزدیک ۷ساله که دارمش ،بسیار نرم و راحت و جادار،فقط کمی کمکاش کوبش دارن ، مصرفش کمی بالاس چون موتور ۲۰۰۰ و قدرتمندی داره ،درکل اگه یه مدت سوارشی دیگه به امثال پارسو و دنا و ۲۰۷ نگاه نمیکنی
امیر
۲۸ مرداد ۱۴۰۳من خودم یه مدل ۹۴ نسخه دستیشو دارم ماشین واقعا بی ازاری هستش و اگر مصرفیاشو به موقع عوض کنید و کیفیت خوب باشن حالا حالا اصن سمت مکانیکی اینا نمیرید
تو بحث دمای اب هم خب خیلی ماشینا مثل سراتو و مزدا۳ امپر دمای اب ندارن، دلیلش سیستم خنک کنندگیه این ماشیناس که نگران کننده نیستن همین ۵۵۰ رادیاتورش واقعا بزرگه و مشکلی از بابت دمای اب وجود نداره اگر به موقع همچیش رعایت بشه
ماشین کم اصطحلاکیه خصوصا نسخه دنده ایش چون به هرحال گیربکس اتومات مخارجش بیشتره
برای کسی مثل ما که هر ۵ یا ۶ سال یبار ماشین عوض میکنیم و به اصطلاح دلال نیستیم و از ماشین به چشم استفاده نگاه میکنیم واقعا گزینه خوبیه