ام وی ام MVMچری

آریزو 5 اسپرت FL چری؛ بررسی مشخصات فنی، قیمت و امکانات

آریزو ۵ اسپرت یکی از خودروهای جدید و محبوب بازار کشورمان محسوب می‌شود که از توان فنی و امکانات مناسبی بهره می‌برد.
چری آریزو 5 اسپرت FL

چری آریزو ۵ یکی از سدان‌های چینی باسابقه در بازار کشورمان محسوب می‌شود و طی مدت حضورش در ایران فروش مناسبی را هم تجربه کرده است. مدیران خودرو اولین بار در سال ۱۳۹۵ مونتاژ این سدان چینی را با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی آغاز کرد و سپس یک سال بعد، نسخهٔ توربوشارژ آریزو ۵ را در ایران معرفی کرد. با گذشت چند سال، شرکت ایرانی در سال ۱۴۰۰ تیپ جدیدی از آریزو ۵ را با نام IE را به بازار فرستاد که به جلوپنجرهٔ موسوم به کهکشانی مجهز شده بود. سپس درنهایت نوبت به جدیدترین نسخهٔ این سدان چینی رسید که در اوایل سال ۱۴۰۲ با نام آریزو ۵ اسپرت معرفی و جایگزین تیپ IE قبلی شد. در ادامه به‌طور کامل به بررسی این خودرو خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید:

چری آریزو 5 اسپرت FL

طراحی آریزو ۵ اسپرت FL

آریزو ۵ اسپرت با پسوند FL هم شناخته می‌شود که مخفف کلمهٔ Facelift بوده و نشان‌دهندهٔ فیس‌لیفت شدن این نسخه نسبت به تیپ قبلی IE است. بزرگ‌ترین تغییر آریزو ۵ اسپرت نسبت به تیپ IE در طراحی بیرونی صورت گرفته است اما این تغییرات خیلی بزرگ و بنیادین نیستند. مهم‌ترین تغییری که در طراحی این نسخهٔ جدید دیده می‌شود، جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر با قاب مشکی براق و خطوط عمودی کرومی است. روی این جلوپنجره حرف S هم به رنگ قرمز دیده می‌شود که مخفف اسپرت است. علاوه بر این، سپر جلو هم بازطراحی شده و حالا ورودی‌های هوای بسیار بزرگ‌تری روی آن دیده می‌شود. این سپر به همراه جلوپنجره جدید، ظاهر آریزو ۵ را بسیار اسپرت‌تر و تهاجمی‌تر از قبل کرده است. در عقب حجم تغییرات کمتر است و صرفاً شامل طراحی سپر جدید با خطوط برجسته عمودی در طرفین به همراه دیفیوزر بزرگی در پایین می‌شود. در طرفین این دیفیوزر هم دو سر اگزوز افقی طراحی شده که هرچند تزئینی هستند اما ظاهر خودرو را اسپرت‌تر کرده‌اند. در اینجا اما دیگر قسمت‌ها مثل چراغ‌ها دست‌نخورده باقی مانده‌اند.

چری آریزو 5 اسپرت FL

داخل آریزو ۵ اسپرت FL

در داخل آریزو ۵ اسپرت، طرح کلی داشبورد با آریزو ۵ IE یکسان است اما مثل بیرون، چری با تغییراتی جزئی سعی در ایجاد فضای اسپرت‌تری داشته است که ازجمله مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به استفاده از غربیلک فرمان D شکل و دوخت نارنجی‌رنگ روی صندلی‌ها اشاره کرد. علاوه بر این، پانل کنترل سیستم تهویه هم تغییر کرده و ترکیبی از کلیدهای دوار و لمسی شده است. شیفتر دنده مشابه قبل است اما در طراحی کنسول مرکزی تغییراتی دیده می‌شود. درمجموع، آریزو ۵ اسپرت با اینکه در داخل همچنان تا حد زیادی با نسخه‌های قبلی یکسان است ولی هنوز هم فضای نسبتاً مدرنی دارد و برای خودرویی در این بازهٔ قیمتی قابل‌قبول است.

چری آریزو 5 اسپرت FL

امکانات آریزو ۵ اسپرت FL

به لیست امکانات آریزو ۵ اسپرت چند آپشن جدید نسبت به تیپ IE اضافه شده که عبارت‌اند از:

  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • تنظیم برقی صندلی راننده
  • استارت از راه دور

غیرازاین سه مورد جدید، دیگر امکاناتی که قبلاً در تیپ IE وجود داشت همچنان در آریزو ۵ اسپرت هم ارائه می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • پاور ویندو
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن
  • کروز کنترل
  • سیستم صوتی با ۶ بلندگو
  • سانروف برقی
  • نمایشگر لمسی ۸ اینچی
  • دوربین و سنسور دنده عقب
  • ترمز پارک برقی با اتوهلد
  • حالات رانندگی اقتصادی و اسپرت
  • ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای
  • سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  • سیستم پایش باد تایرها

چری آریزو 5 اسپرت FL

مشخصات فنی آریزو ۵ اسپرت FL

آریزو ۵ اسپرت در بخش پیشرانه هیچ تغییری را نسبت به آریزو ۵ IE تجربه نکرده و بنابراین، در این خودرو همچنان شاهد همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو هستیم که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی موتور هم توسط همان گیربکس CVT قبلی صورت می‌گیرد که از ۹ دنده مصنوعی بهره می‌برد. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب تورشن بیم است. آریزو ۵ اسپرت ۱۳۳۰ کیلوگرم وزن دارد و روی رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی قرار گرفته است.

چری آریزو 5 اسپرت FL

تجربه رانندگی و عملکرد فنی آریزو ۵ اسپرت FL

ازآنجایی‌که قوای محرکهٔ آریزو ۵ اسپرت نسبت به نسخهٔ قبلی این خودرو تغییری نداشته است، در تجربهٔ رانندگی هم شاهد تفاوتی نسبت به قبل نیستیم. این یعنی آریزو ۵ اسپرت از لحاظ هندلینگ و شتاب مشابه نسخه‌های قبلی است و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به حدود ۱۰.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. گیربکس هرچند همچنان از نوع CVT است ولی عملکرد مطلوبی دارد ولی پیشرانهٔ توربوشارژ خودرو به سوخت باکیفیت نیاز خواهد داشت و در نگهداری و سرویس به دقت بیشتری نیاز دارد. مصرف سوخت ترکیبی آریزو ۵ اسپرت از سوی چری ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که این رقم در دنیای واقعی می‌تواند به حدود ۸ لیتر هم برسد. باک این خودرو هم ۴۸ لیتر ظرفیت دارد که هرچند خیلی زیاد نیست ولی در مسافت‌های نه‌چندان طولانی کفاف مصرف سوخت ماشین را خواهد داد. حداکثر سرعت این سدان چینی هم ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

چری آریزو 5 اسپرت FL

مزایا و معایب آریزو ۵ اسپرت

ازجمله نقاط قوت و ضعف آریزو ۵ اسپرت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا

  • طراحی جذاب‌تر نسبت به قبل
  • شتاب و کشش مناسب
  • امکانات مناسب
  • فروانی قطعات بیشتر نسبت به دیگر خودروهای چینی بازار

معایب

  • عدم بهبود قوای محرکه نسبت به قبل
  • حساسیت پیشرانه نسبت به کیفیت سوخت
  • طراحی یکسان نمای عقب با نسخه‌های قبلی
  • ساختار سادهٔ سیستم تعلیق

چری آریزو 5 اسپرت FL

قیمت و شرایط فروش آریزو ۵ اسپرت FL

مدلمشخصاتقیمت کارخانهقیمت بازار
ام وی ام آریزو ۵اسپرت FL۱,۲۹۱,۱۰۰,۰۰۰۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰

تاریخ به روز رسانی: ۲۵ آبان ۱۴۰۳

آریزو ۵ اسپرت در حال حاضر با قیمت یک میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومان توسط مدیران خودرو عرضه می‌شود. شرایط فروش مدیران خودرو را می‌توانید اینجا مشاهده کنید. اصلی‌ترین رقیب این سدان مدیران خودرو در بازار کشورمان از لحاظ قیمت، امکانات و مشخصات فنی، ریسپکت است که توسط گروه بهمن عرضه می‌شود. همچنین اگر خواهان سدانی از خانوادهٔ آریزو با طراحی متفاوت‌تر و امکانات بیشتری هستید می‌توانید با پرداخت حدود ۱۵۰ میلیون تومان بیشتر، سراغ آریزو ۶ پرو بروید. از کی‌ام‌سی J7 هم می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از رقبای آریزو ۵ اسپرت یاد کرد.

چری آریزو 5 اسپرت FL

جدول مشخصات فنی آریزو ۵ اسپرت FL

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۴۷ اسب بخار
گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر
گیربکس CVT
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۷.۱ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۴۸ لیتر
وزن ۱۳۳۰ کیلوگرم
طول ۴,۵۳۲ میلی‌متر
عرض ۱,۸۱۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۸۷ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۵۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۴۳۰ لیتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. PARSA

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    ماشین های چینی خیلی خوبن البته اگر براتون کیفیت و عملکرد فنی و کیفیت سواری و بازار دست دوم مهم نباشه

    موافقم 31
    مخالفم 61
    1. ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4935 ديدگاه)

      این ماشین اریزو ۵ ماشین تقریبا خوبیه و اینکه اینو الان ام وی ام تولید می‌کنه و جزو اقتصادی ترین محصولات مدیران خودرو هست و جدیدا آرم ام وی ام میخوره بهش ولی با اینکه اقتصادیه پدر من نمیتونه اینو بخره 😔😔💔

      موافقم 36
      مخالفم 10
    2. ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4935 ديدگاه)

      این ماشین اریزو ۵ ماشین تقریبا خوبیه و اینکه اینو الان ام وی ام تولید می‌کنه و جزو اقتصادی ترین محصولات مدیران خودرو هست و جدیدا آرم ام وی ام میخوره بهش ولی با اینکه اقتصادیه پدر من نمیتونه اینو بخره! 😔😔💔

      موافقم 17
      مخالفم 4
    3. علی

      ۲۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      توی چین این خودرو را کسی قبول نداشته و تقاضایش با شکست مواجهه شد شرکت های چینی هر طرح خودرویی که در داخل کشورشون شکست بخوره سریع میدن به ایران ماشاالله ما ایرانی ها هم ندید بدید هستیم سریع برای خریدش صف میکشیم قیمت اولیه این خودرو در چین با پول ما ایرانی ها چیزی حدود ۳۸ میلیون تومان بود جحلا هی بزنیم بر سرمون و حسین حسین کنیم

      موافقم 29
      مخالفم 29
      1. امیر

        ۳۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اریزو پنج به 18کشور دنیا مثل ایتالیا .مکزیک .فرانسه .عربستان .قطر.روسیه .چین ایران .برزیل .ونزوئلا .کامرون صادر میشه .به قول شما ما ایرانی ها ندید بدید هستیم ایا اون 18کشور همندید بدیدن .درسته که به تویوتا مزدا بنز و… نمیرسه اما تو دنیا همچین بی حرف هم نیست .هر چی باشه از تولیدات اشغال ایرانی و برخی محصولات دنیا خیلی سرتره به نظر من میتونیم با کره ای ها مقایسه کنیم

        موافقم 28
        مخالفم 3
    4. مجید

      ۲۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      هر چی هستن از ایرانی ها یه سروگردن بالاترن ده ساله چینی دارم وراضیم

      موافقم 47
      مخالفم 5
  2. ناشناس

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (756 ديدگاه)

    چری آریزو 5 یک سدان جذاب و جا افتاده و با صرفه چینی در بازار هست و لوازم یدکی آن نیز فراوان تر از بقیه سدان های چینی موجود در بازار هست.اگر فرضا پژو پارس در دهه های 70 و 80 شمسی نمادی از یک سدان متفاوت و جوان پسند در بازار بود،امروزه چری آریزو 5 جای پژو پارس آن دوره را تا حدی در بازار گرفته و به نمادی از یک سدان جوان پسند و اسپرتی بدل شده است.البته اگر به دنبال سدان های مدرن تر و به روزتری هستید بهتر است به سراغ چری آریزو 6 پرو و کی ام سی j7 بروید.و اگر هم بودجه و حساب بانکی تان به اندازه کافی پر هست مستقیما به سراغ تویوتا لوین و تویوتا کرولا بروید.شب تان خوش

    موافقم 57
    مخالفم 11
    1. amirkhanzadeh

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      قیمتش نسبت به چینی های دیگه خوبه

      موافقم 48
      مخالفم 12
    2. پیر خراباتی

      ۲۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ای برادر بخدا فیمتها انقدربالاست که با درامداکثرمردم هیچ گونه همخوانی نداره مثلا من نوعی کارمندم لا ببست وهشت سال سابقه سال ۱۳۹۰یه چهارصدوپنج خریدم اابته اقساط پانزده میلیون الان خراب میشه تعمیرش سی چهل مبلیون میخواد به هیچ وجه هم بااین حقوقاکه میگیریم نمیتونم صدسال دیگه تبدبل به احسنش کنم.هرماشینی هم دست میذاری بالای بک میلیارده .بازهم گفته ام تا ابن دوشرکت انحصارخودرورا دردست دارند وبصورت مافیایی بازارخودرورامدیربت مبکنندومرزهای کشوررابه روی واردات خودروهای کارکرده وارزان قیمت بسته اند اب خوش ازگلوی ماپایین نمیره .دوسه تا ماشین خارجی هم که واسه خالی نبودن عریضه واردمیکنندازما بهترون فقط میتونند بخرندچون ارزانترینشون سه جهارمیلیارده.البته بیشترخلق الله میدونند که عمدی درکاراست.خب تکلیف امثال من نوعی چه خاکی بسرکنیم

      موافقم 25
      مخالفم 2
      1. مجید

        ۲۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (12 ديدگاه)

        ماشین شماهم که فقط سالی ۴۰میلیون باید خرج موتورش بشه بخدا یه لیفان ۶۲۰بخری ده سال بیخرجه وخیلی از ۴۰۵بهتره

        موافقم 12
        مخالفم 2
  3. Amirsh

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    پدال جان امیدوارم ناراحت نشی ولی نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۲۴ رو اصلن خوب و جامع پوشش ندادی

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2900 ديدگاه)

      نظرات شما برای ما ارزشمنده
      ولی نمایشگاه پاریس اهمیتی برای ما و بازار جهانی نداشت
      چندتا سیتروئن و رنو معرفی شد که خیلی سریع پوشش دادیم

      موافقم 24
      مخالفم 9
  4. علی منصوری

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    امتحانش پس داده چری، یکی از پر معامله ترین ماشینهای چینی، خدمات خوبیم داره و البته در مقایسه با بقیه

    موافقم 34
    مخالفم 9
    1. رضا '''''شیراز

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ما آرزوی همین را هم داریم ۸ سال هست که از گوشت گولو خودم وا خانواده میگیرم ولی بهش نمیرسیم

      موافقم 17
      مخالفم 1
  5. علی جردن

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    بخاطر گیربکس CVT نباید سمت این ماشین رفت

    موافقم 10
    مخالفم 41
    1. آگاه

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اشتباه

      موافقم 13
      مخالفم 8
    2. ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4935 ديدگاه)

      علی جردن راستی چانگان cs55 پلاس اومد ایران و وارداتیه و خیلی قشنگه ازش خوشم میاد حیف پولش ندارم چون اگه داشتم 7x می‌خریدم که خیلی بهتره از اون💔😔

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. علی جردن

        ۲۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        چانگان که جز سه برند برتر چین هستش خوشم میاد همیشه دست رو بهترینا می زاری

        موافقم 6
        مخالفم 3
    3. مجید

      ۲۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      این ماشین شهریه وگیربکسش داخل شهر خیلی خوبه ولی تو جاده ومسافرت خیر خوب نیست

      موافقم 2
      مخالفم 2
  6. ناشناس

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اریزو ۵ Ie دارم یه سفر به مشهد مقدس رفتم . از تهران تا مشهد حدودا 900 کیلومتره . 4 سرنشین بزرگسال و با صندوق پر !!!! کلا رفت و برگشت ۱۰۰ لیتر بنزین سوزوند. سواری خوب شتاب اولیه و ثانویه بسیار خوب . سرعت ۱۲۰ کابین کاملا بی صدا . یادش بخیر سال ۴۰۱ خریدمش ۷۶۰ تومن.کسایی که میخان بخرن شک نکنن . ماشین خوبیه

    موافقم 29
    مخالفم 5
  7. فرشید

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (270 ديدگاه)

    فکر نمیکردم اینطور باشه ولی چند وقت پیش فرصتی پیش اومد تونستم کمی با این ماشین رانندگی کنم. بسیار خوشم اومد و به نظرم ماشین خوبی بود. لیزینگ مدیران خودرو با ۴۵ درصد پیش و اقساط ۵ ساله هم از جذابیت های این خودرو هست. دو نفر رو میشناسم بعد از چند سال مالکیت راضی هستند حتی یکیشون فروخت و مدل بالاتر خرید

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. mehdi

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من مدل ۹۶داشتم فروختم الان مدل۴۰۰ خریدم توربو داشبورد جدید خدایی ماشین خوبه بی صدا و پر شتاب ولی توی دست اندازا یکم خشکه

      موافقم 18
      مخالفم 2
  8. بابک

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    با توجه به وضعیت بنزین سوپر در ایران که نایاب است و نیاز به مکمل سوخت برای خودروهای توربو ضروری است
    از طرفی ضعف گیربکس ) هم خوانی نامناسب موتور و گیربکس ) آریزو 5 Fl و همچنین ضعف بدنه و قیمت های پلاستیکی سپر و بیرون و قیمت بالای آنها زمان تعمیر و تعویض ، آریزو ۵ fl ، جهت خرید پیشنهاد نمی شود….با این قیمت، و حتی کمتر از آن، به نظر بنده سوزوکی ویتارا ، هایما ، مزدا ۳ ، سراتو ، ساندرو اتوماتیک ، داستر گزینه های معقولانه تر و کم هزینه تری هستند

    موافقم 9
    مخالفم 21
    1. مجید

      ۲۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      لذت ماشین صفر یه چیزه دیگست

      موافقم 13
  9. علی۳۵۶

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود
    جذابیت داخل کابین مشتری پسند هست. با توجه به مصرف سوخت و تعداد سیلندر ماشین اقتصادی هست. مهمترین موضوع دریافت ۵ ستاره ایمنی هست که گرفته. سرنشین عقب هم راحت هست و جای پای خوبی داره. به نظر بنده با توجه به مشخصات فنی و قیمت در کشور ما میتونه ماشین خوبی باشه . به لندکروز نمیرسه ولی از ۲۰۶ بهتره.

    موافقم 16
    مخالفم 3
  10. کیوان

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    بنده ۳ ساله اریزو ۵ توربو مدل ۹۷ دارم قبلش هم تمام ماشینهای ایرانی رو داشتم
    آخریش دنا پلاس بود ‌ این کجا و اون کجا از عملکرد گیربکس هم راضی هستم
    اقتصادی ترین ماشین چینی تو بازار ایران هستش
    فقط و فقط ایرادش جلو بندی ضعیفش هست که اونم اگه رعایت کنی مشکلی پیش نمیادمن ازش راضیم خدا هم ازش راضی باشه

    موافقم 13
    مخالفم 3
  11. ناصر

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام من این مدل ماشینو دارم خیلی خوب و عالیه فقط یه ایراد میشه از این اریزو fl اسپرت گرفت اونم سایز رینگها و تایر این ماشینه که خواستن اسپرت کنن اما یکمی خشکه اگه یه فکری برا تعلیق جلو و عقب اون بکنن خیلی عالیه

  12. ناصر

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من این مدل ماشینو دارم خیلی خوب و عالیه فقط یه ایراد میشه از این اریزو fl اسپرت گرفت اونم سایز رینگها و تایر این ماشینه که خواستن اسپرت کنن اما یکمی خشکه اگه یه فکری برا تعلیق جلو و عقب اون بکنن خیلی عالیه

  13. امیر

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    گیربکس تعطیل بشدت عمرش کمه شما برو پیج های تعمیر گیربکس هارو چک کن پر از CVT های چینی مخصوصا این اریزو ها تنها مزیت این نوع گیربکس ارزون تر بودنش نسبت به بقیه اس
    توی چینی ها اول at بعدش با ارفاق دو کلاجه تر بقیه عمرشون کمه و زود خراب میشن
    مگر اینکه مثل همسایه ما که تیگو ۵ داره از ماشین زیاد کار نکشی و باهاش مثل بابابزرگ ها رانندگی کنی که محاله چون ماشین هاشون برواند و آدم دوست داره باهاش گاز بده.

    موافقم 1
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا