در این مقاله شرایط و ضوابط گارانتی خودروهای تولیدی مدیران خودرو را خدمت شما عزیزان شرح میدهیم.
تمامی خودروسازان پس از تولید محصولات خود شرایط و دستورالعملهایی را برای گارانتی قطعات در نظر میگیرند. برخی از آنها علاوه بر الزام انجام سرویس اولیه در نمایندگیهای مجاز، انجام سرویسهای ادواری در نمایندگیها را نیز اجباری کردهاند و در غیر این صورت گارانتی خودروهای تولیدی لغو میشود. از طرف دیگر مدتزمان گارانتی خودروهای عرضه شده در کشور نیز با یکدیگر متفاوت است و برخی شرکتها گارانتیهای طولانیتری را ارائه میکنند. پیش از این گارانتی خودروهای ایرانخودرو و سایپا را بررسی کردهایم و حالا نوبت به تشریح گارانتی خودروهای مدیران خودرو میرسد.
گارانتی خودروهای مدیران خودرو
شرکت مدیران خودرو به منظور ارائه گارانتی محصولات خود شرایطی را در نظر گرفته که مهمترین آنها به شرح زیر است:
- بازه انجام سرویس اولیه حداکثر ۵ ماه و با کارکرد حداقل ۱۰۰۰ و حداکثر ۵۰۰۰ کیلومتر است. در صورت کارکرد کمتر از ۱۰۰۰ و بیشتر از ۵۰۰۰ کیلومتر در بازه حداکثر ۵ ماه از تاریخ شروع گارانتی خودرو و عدم انجام سرویس اولیه، گارانتی خودرو ابطال میگردد.
- سرویسهای ادواری میبایست هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر در نمایندگیهای مجاز مدیران خودرو انجام شده باشد.
- مدتزمان تعهد خدمات شامل کلیه قطعات یدکی و ارائه خدمات تعمیراتی به مدت ۱۰ سال بعد از فروش آخرین دستگاه خودرو از نوع مدل مربوطه توسط عرضهکننده خواهد بود.
بازه گارانتی خودروهای شرکت مدیران خودرو به شرح ذیل است:
برای هر خودرو ملاک طی شدن یکی از محدودیتهای کیلومتر و یا زمان است. در صورت فرا رسیدن هر یک از بازههای کیلومتر و یا زمان از تاریخ شروع گارانتی خودرو، گارانتی خودرو به پایان میرسد.
مدل خودرو | ۳۱۵ | X22 | X22 Pro | X33 CVT | X33 5AT | X33 Turbo |
بازه گارانتی (هرکدام زودتر فرا برسد) | ۳۶ ماه و یا ۶۰ هزار کیلومتر | ۳۶ ماه و یا ۶۰ هزار کیلومتر | ۴۸ ماه و یا ۸۰ هزار کیلومتر | ۳۶ ماه و یا ۶۰ هزار کیلومتر | ۳۶ ماه و یا ۱۰۰ هزار کیلومتر | ۳۶ ماه و یا ۱۰۰ هزار کیلومتر |
مدل خودرو | X55 | X55 Pro | Arrizo | Tiggo 5 | Tiggo 7 | Tiggo 7 Pro | Tiggo 8 Pro |
بازه گارانتی (هرکدام زودتر فرا برسد) | ۴۸ ماه و یا ۱۰۰ هزار کیلومتر | ۶۰ ماه و یا ۱۵۰ هزار کیلومتر | ۶۰ ماه و یا ۱۵۰ هزار کیلومتر | ۶۰ ماه و یا ۱۵۰ هزار کیلومتر | ۶۰ ماه و یا ۱۵۰ هزار کیلومتر | ۶۰ ماه و یا ۱۵۰ هزار کیلومتر | ۸۶ ماه و یا ۲۰۰ هزار کیلومتر |
ضوابط گارانتی خودروهای مدیران خودرو
- تاریخ شروع گارانتی از زمانی است که خودرو به مشتری اول تحویل میشود.
- گارانتی در صورتی معتبر خواهد بود که سرویس اولیه در زمان و کیلومتر تعیین شده توسط نمایندگیهای مجاز شرکت مدیران خودرو انجام شده باشد.
- سرویسهای ادواری توصیه شده بایستی در بازه مشخص و توسط نمایندگیهای مجاز انجام گرفته باشد.
- هرگونه تعمیرات تحت عنوان گارانتی بایستی صرفاً به وسیله شبکه نمایندگیهای مجاز شرکت مدیران خودرو انجام گیرد.
- رنگ خودرو در صورت رعایت ضوابط موضوعه دوران گارانتی به مدت ۳ سال تحت پوشش گارانتی است.
- کلیه تنظیمات، بازدیدها، تست اسکنر، رگلاژها، سرویسهای ادواری پس از سرویس اولیه، مواد مصرفی و مایعات جزء تعهدات گارانتی نیست.
- لاستیک چرخ در صورت وجود نقص فنی تا دو سال یا ۴۰۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) گارانتی است. استهلاک لاستیک چرخ که ناشی از استفاده از خودرو باشد یا عیب ناشی از عوامل خارجی مشمول شرایط گارانتی نیست.
- تعمیرات گارانتی محدود به هزینه اجرت تعمیرات و قیمت قطعه یدکی است. (تعویض قطعات معیوب یا تعمیر آنها)
- تعویض یا تعمیر قطعات معیوب بنا به تشخیص کارشناسان شرکت مدیران خودرو خواهد بود.
- کلیه قطعات معیوب تعویض شده تحت پوشش گارانتی، متعلق به شرکت مدیران خودرو است.
- گارانتی سیستم ضبط و پخش خودروهای شرکت مدیران خودرو تا پایان بازه گارانتی خودرو است. این ضمانتنامه محدود به شرایط فوق بوده و بخصوص در برابر خسارات ناشی از تصادفات و خسارات وارده بر اشیا و یا اشخاص هیچگونه مسئولیتی را برای شرکت مدیران خودرو ایجاد نمینماید.
موارد خارج از پوشش گارانتی
- خسارت ناشی از عوامل خارج از کنترل شرکت مدیران خودرو
- خرابی ناشی از تصادفات و استفاده نامناسب از خودرو.
- استفاده از خودرو در مسابقات رالی، سرعت و …
- هرگونه تغییرات در خودرو و تقویت آن (تغییر در مشخصات محصول نظیر تغییرات موتور و …) یا حذف قطعات و جایگزین نمودن قطعات دیگر.
- خرابی ناشی از آتشسوزی (بلایای طبیعی، عمومی و …) و اغتشاش و شورشهای اجتماعی و سیاسی.
- صدمات ناشی از تردد خودرو در مسیرهای قیرپاشی شده، نمکریزی شده و عوامل بیرونی نظیر برخورد سنگ و شن با خودرو، اگر سبب آسیب شدید به بدنه و رنگ خودرو شود (با نظر کارشناس فنی مدیران خودرو)
- تحمیل بار و فشار بیش از حد به خودرو و تحمیل بار بیش از ظرفیت مجاز حتی برای کوتاهمدت.
- خسارات ناشی از تعمیرات نامناسبی که توسط تعمیرگاههای غیرمجاز انجام شده باشد.
- آسیبها و صدمات ناشی از نصب هرگونه قطعات غیر اصلی.
- جبران خسارات بدنه، رنگ و تزئینات خودرو که ناشی از تصادفات و حوادث بوده و تعمیر شده باشند.
- نصب هرگونه قطعات زنگزده که موجب بروز خوردگی و یا زنگزدگی در سایر قطعات شود.
- وجود هرگونه گرده رنگ که ناشی از قرار گرفتن خودرو در یک محیط نامناسب باشد.
- هرگونه خسارات وارده به بدنه و رنگ خودرو (تصادف و …) و تزئینات پس از تحویل خودرو به مشتری.
- خرابی قطعات ناشی از هرگونه تعمیرات غیراصولی بر روی خودرو نظیر جوشکاری و غیره.
- هرگونه حادثه در خودرو به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی به نگام تعمیرات و یا وقوع آتشسوزی به دلیل سهلانگاری و یا استفاده از قطعات غیر اصلی در تعمیرات انجام شده و یا دستکاری در سیمکشی خودرو توسط تعمیرگاههای غیرمجاز.
- عدم مراقبت لازم از خودرو شامل عدم انجام سرویسها، عدم مراقبت از بدنه
- تأثیر مواد پراکنده در محیط مانند سموم دفع آفات نباتی و غیره، فضله پرندگان، شیره درختان و همچنین عوامل جوی نظیر بارانهای اسیدی بر بدنه و رنگ خودرو.
- فاسد شدن باتری به دلیل عدم استفاده از خودرو برای مدت طولانی.
- پوسیدگی لاستیک خودرو، قطعات و سایر قطعات پلاستیکی به دلیل توقف طولانی خودرو و عدم استفاده از آن.
- ایرادات ناشی از ریزش آب و یا سایر مایعات بر روی قطعات الکترونیکی نظیر رادیوپخش، ECU و…
- ایرادات ناشی از رانندگی در عمق آب که باعث نفوذ آب به اجزاء داخلی خودرو مانند موتور میشود.
- خسارات ناشی از قرار گرفتن خودرو در میدانهای قوی الکترومغناطیسی و کنار پستها و زیر دکلهای فشارقوی انتقال نیرو
- خسارت ناشی از عدم انجام تعمیرات مناسب و استفاده از سوخت و روغن نامناسب
- بروز هرگونه ایراد ناشی از استفاده از روغن، مایعات، فیلترهای روغن، سوخت نامتناسب و یا غیراستاندارد.
- زنگزدگی و تخریب و عملکرد نامناسب قطعات موتور و همچنین رادیاتور به دلیل عدم استفاده از ضدیخ و یا استفاده از آبهای املاح دار که رسوبات آنها موجب بروز ایراد میشود.
- استهلاک عادی
- استهلاک عادی قطعات نظیر سایش عادی تیغه برفپاککن یا لاستیک چرخ در اثر استفاده.
- استهلاک طبیعی خودرو، فرسودگی.
- هزینه ناشی از تعویض قطعات مصرفی.
همچنین بخوانید: مدارک لازم برای خرید اقساطی مدیران خودرو و کرمان موتور
توضیح در خصوص قطعات مصرفی
قطعات مصرفی قطعاتی هستند که بهصورت عادی پس از گذشت مدتی محدود یا مقدار کارکرد خاصی مستهلک شده و بایستی تعویض شوند. استهلاک این قطعات رابطه مستقیمی با نحوه استفاده از خودرو توسط مالک (کاربر یا راننده خودرو) دارد. این قطعات در صورتی تحت پوشش گارانتی قرار میگیرند که تعویض آنها به دنبال بروز ایرادات ناشی از قطعات مرتبط باشد. قطعات مصرفی مانند روغنها، روان کارها مایعات شستشو و خنککننده هستند.
شرایط گارانتی قطعات با عمر محدود
نام قطعه | شرایط گارانتی |
لنت ترمز | ۱۰ هزار کیلومتر |
صفحه کلاچ | ۱۲ ماه یا ۲۰ هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد |
شمع | ۱۰ هزار کیلومتر |
تسمهها (غیر از تسمه تایم) | ۴۸ ماه یا ۱۰۰ هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد |
باتری | ۱۲ ماه یا ۲۰ هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد |
لاستیک | ۲۴ ماه یا ۴۰ هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد |
شیشه | ۲۴ ماه یا ۴۰ هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد |
تیغه برفپاککن | ۱۰ هزار کیلومتر |
لامپ | ۱۰ هزار کیلومتر |
کنیستر | ۱۸ ماه یا ۳۰ هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد |
کاتالیست کانورتور | ۱۸ ماه یا ۳۰ هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد |
سنسور اکسیژن | ۱۸ ماه یا ۳۰ هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد |
نکتـه: در خصوص خودروهای با بازه گارانتی کمتر از ۴۸ ماه یا ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) بازه گارانتی تسمهها معادل بازه گارانتی آن خودرو خواهد بود.
نکتـه: بازه گارانتی رکاب برقی ۲۴ ماه یا ۴۰۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرارسد) است.
نکتـه: بازه گارانتی باتری اصلی (power main) خودروی برقی Arrizo5EV معادل ۹۶ ماه یا ۱۲۰۰۰۰ کیلومتر، هرکدام زودتر فرارسد، است.
موارد استثنا
- هرگونه خسارت کلی در حال حمل به وسیله خودرو، درصورتیکه خودرو به دلیل بروز ایراد قادر به حرکت نباشد.
- هرگونه خسارت کلی در حال حمل به وسیله خودرو در صورت بروز حادثه یا تصادف.
- هرگونه خسارت مربوط به پرداخت هزینههای آژانس و پارکینگ به مالکین، در شهرها، در صورت خرابی خودرو و تصمیم مشتری به توقف آن و یا استفاده از وسایل دیگر حملونقل به واسطه خرابی خودرو.
- هرگونه خسارت ناشی از استفاده خودرو معیوب و با اطلاع قبلی.
ابطال گارانتی خودروهای مدیران خودرو
در شرایط زیر گارانتی خودرو ابطال و نمایندگیهای مجاز خدمات پس از فروش از ارائه خدمات گارانتی به خودرو معذور خواهند بود.
- درصورتیکه پلاک شناسایی هویت اتومبیل محو شده یا مفقود شده باشد، گارانتی خودرو لغو میشود.
- دستکاری در کیلومتر شمار و تغییر مقدار کارکرد خودرو یا از کار انداختن کیلومتر شمار بنا به تشخیص کارشناس فنی شرکت در هنگام پذیرش خودرو در نمایندگیهای مجاز، در صورت دستکاری کیلومتر شمار توسط مشتری، گارانتی خودرو ابطال و مشخصات آن به کلیه نمایندگیهای مجاز اعلام خواهد شد.
- از کار افتادن کیلومتر شمار چنانچه کیلومتر شمار خودرو بدون خواست یا دخالت مشتری از کار افتاده باشد، مشتری بایستی سریعاً و در اولین فرصت ممکن برای رفع عیب آن به نمایندگیهای مجاز مراجعه نماید. در غیر این صورت، گارانتی خودرو بهصورت کامل ابطال خواهد شد.
- خودروهایی که در سانحه شدید یا آتشسوزی بهصورت کلی خسارت ببینند و ایراد به دلیل نقص فنی خودرو نباشد، حتی در صورت بازسازی کلی از پوشش گارانتی خارج میشوند.
- در صورت تغییر در کاربری تعریف شده توسط سازنده خودرو و تبدیل آن به خودروی مسابقه، کار و غیره، گارانتی خودرو ابطال میشود.
- عدم انجام سرویس اولیه در بازه حداکثر ۵ ماه از تاریخ شروع گارانتی خودرو و با حداقل ۱۰۰۰ و حداکثر ۵۰۰۰ کیلومتر کارکرد (هرکدام زودتر فرابرسد) درصورتیکه کارکرد کمتر از ۱۰۰۰ کیلومتر تا ۵ ماه، گارانتی خودرو ابطال خواهد شد
- در صورت تبدیل خودرو به دوگانهسوز.
ابطال گارانتی قطعات
- چنانچه در دوران گارانتی نسبت به تعویض قطعات و جایگزینی آن با قطعات غیراستاندارد و یا متفرقه مانند استفاده از رینگ و یا لاستیک چرخ با ابعاد غیراستاندارد استفاده شود، درصورتیکه همان قطعه و یا سایر قطعات مرتبط با آن معیوب شوند، قطعه مذکور و سایر قطعات متعلقه و مرتبط در آن مجموعه از پوشش گارانتی خارج خواهند شد.
- کلیه قسمتهای تغییر یافته بر روی خودرو توسط هنرکدهها، آموزشگاههای رانندگی، تعمیرگاهها و سایر مراکز خدماتی متفرقه از گارانتی خارج خواهند شد.
- شرکت مدیران خودرو تعهدی در قبال بروز اشکال در قسمتهای تغییریافته نخواهد داشت؛ بنابراین هرگونه آهنکشی، تقویت شاسی خودرو، موتور، تقویت فنرها و یا اصلاح آنها، استفاده از رینگ و لاستیک اسپرت مجاز نیست. در صورت نصب وسایل اضافی نظیر پروژکتور، لامپ زنون و بهویژه دزدگیر غیراستاندارد و یا استاندارد توسط عوامل متفرقه و یا مؤسسات خدماتی غیر از مجموعه مدیران خودرو که منجر به بروز عیب در سیستمهای الکترونیکی و مکانیکی و یا به واسطه آن در سایر قطعات خودرو شود، تحت پوشش گارانتی نخواهد بود.
ممد ژانگولر
۵ خرداد ۱۴۰۳ی زمانی طرف با bmw x6 میرفت پرشیا خودرو براش قهوه و یک اسلایس چیز کیک میاوردن تا ماشینش حاضر بشه .الان فقط ژست اونایی که tiggo8 دارن تو نمایندگی مدیران خودرو دارن چایی با بیسکوییت میخورن تا ماشینشون حاضر بشه دیدن داره .طرف ته ته مولتی میلیارده دیگه
۵ خرداد ۱۴۰۳داش یه سوال
الانم با بی ام و برن تا ماشین طرف حاضر شه براش قهوه و اینا میارن؟
ممد ژانگولر
۵ خرداد ۱۴۰۳اره داداش بعد تسویه حساب صورتحساب حداقل ۵۰میلیون میلیون تومانی وذیرایی انجام میشه.
فرشید
۵ خرداد ۱۴۰۳این روزا با این قیمت ها، خریدنه همون تیگو هشت هم کلی هنره. مبارکه اونی باشه که خریده. من سوار شدم منصفانه ماشین باحال و جذابیه
REZA
۵ خرداد ۱۴۰۳ممد ژانگولر والله کسی که ۲۸۰۰ پول داره جای تیگو ۸ لگن میده حق هم داره فاز بگیره منم بودم فاز میگرفتم اگه انقدر پول داشتم😅
ممد ژانگولر
۵ خرداد ۱۴۰۳از طرف پرسیدم داداش راضی هستی از تیگو ۸ یه ابرویی انداخت بالا گفت من قبلا X4 داشتم ولی این خیلی بالاتره .یهو دیدم برق کل منطقه رفت .رعد و برقایی تو آسمون میزد تا حالا ندیده بودم .برقا که امد دیدم یارو در رفته کلی هم شیرینی و شکلات با خودش کش برده ناکس .
۶ خرداد ۱۴۰۳خدا لعنتش کنه من خبرشو شنیدم خیلی آدم نامردی بود خدا ازش نگذره میگن کلی بستنی با خودش برده
علی جردن
۶ خرداد ۱۴۰۳وقتی با پرشیا قدیمی سیس فرمول ۱ برمیدارن ناراحت نمیشی در مورد ولخرجی ایکس سیکس نظر میدین
علی
۶ مرداد ۱۴۰۳دربیاییدازاین خواب…دهه چهل و پنجاه موتورهای ژاپنی کهنش ازموتورهای صفرکره ای گرانتربود….یاماهاصدداغون سوارمیشدم که بگم مثلاً ژاپنی سوارشدم…کره ای میگفتن آشغاله…نخریدم بعدش جاافتا گرون شد من موندم بایاما100اوراقم….حالا نزدیک بود این اشتباه را بکنم وباقی عمرم رو سانتافه 2014 (که داشتم)سواربشم که چیه…کره اییه…ی تیگو۸پرومکس خریدم همزمان دوتاش راسوارمیشدم اماتیگوکجا سانتافه کجا…خدا شاهده جدی میگم سواربشیدلذت ببریدجوگیرنشیدمگه چندسال آدم جوانه یازندس…که صبر بکنی که کی ماشین آلمانی بیاد….زیرپاعالی ومحشر..گارانتی هم که داره باباهرکشوری ی نقطه پرتاب داره والان چین توی اون نقطه هست بخریدحالشوببرید…نمیدونم چرا اینقدر مطلب نوشتم سابقه نداره…
ایران فرانسه
۵ خرداد ۱۴۰۳من از سال ۱۳۹۹ تا الان یک ایکس ۵۵ اکسلنت دارم که ۸۰ هزار تا راه رفته به جز این خودم و همسرم از سال ۸۰ تا الان تقریبا تمامی خودروهای داخلی و از مونتاژی ها چانگان و هایما اس ۵ و فیدلیتی و مگان و سوزوکی گراند ویتارا کلاس ۹ و از وارداتی ها رنو داستر رو داشتیم ، در مقام مقایسه صرفا، خدمات پس از فروش با بقیه و نه کیفیت ، تجربیات ۴ ساله ام رو می گم
نسبت به خودروهای موسوم به ایرانی یک سر و گردن خدمات بهتره هم از جهت تمیزی نمایندگی ها و هم ادب ظاهری پرسنل
نسبت به مونتاژی ها تقریبا برابر با اندکی برتری
نسبت به کرمان خودرو تقریبا مشابه و نسبت به بهمن خیلی پایین تر
نقاط ضعف
ا ، وجود فقط یک تعمیرگاه مرکزی با شلوغی وحشتناک و نبود نوبت در اکثر اوقات سال و یا نوبت های یک ماهه و حتی دو ماهه
۲ ، سیاست شرکت در سردواندن تعمیرات اساسی و گران مثل گیربکس و موتور به بهانه پر بودن نوبت ، حتی در نمایندگی های غیر شرکتی
۳، تلاش در انجام سرویس های آسان و سریع مثل کوییک سرویس و بهانه تراشی در قبول خدماتی که منجر به خواب خودرو می شود
۴ ، با توجه به تیراژ بالای تولید ،کمبود شدید نمایندگی های خصوصی و در مواردی قطعات
۵ ، گرانی وحشتناک قطعات افتر مارکتی و آپشن هایی که مجبوری از شرکت تهیه کنی
۶ ، کم اطلاعی تکنسین های نمایندگی ها از بعضی از ایرادهای ساده که منجر به توقف بیهوده ۲۴ ساعت ه خودرو می شود به عنوان مثال شمارشگر کامپیوتر سفری ماشین من از یک مقطعی صفر نمی کرد و چندتا نمایندگی بردم نفهمیدند ولی چند وقت بعد باطری خراب شد و با تعویض باطری درست شد یا ماشین صبح های سرد بد روشن می شد چندتا نمایندگی بردم دو تا یک روز ماشین خوابید علت را نفهمیدند اتفاقی خودم یک روز بلافاصله که پدال ترمز را گرفتم، استارت زدم بی مشکل روشن شد
در کل تا ۴۰ هزار کیلومتر سرویس ها و تعویض روغن و فیلترها رایگان بود و بعد به عهده من
تا الان هم با گارانتی رادیاتور و کوئل عوض شده لاستیک ها چینی و جلو ۴۰ درصد و عقب ۸۰ درصد ،گیربکس خنگ هست ولی سالم ه ولی یه سروصدا های ریزی بعضی مواقع داره
علی جردن
۵ خرداد ۱۴۰۳خودروی صفرو خدا بیمه کرده کرده گارانتی هم نداشته باشه خیالت جمع عه هیجاش فرسوده نیست و همه قطعاتش از نوعی برق میزنه
آرین
۵ خرداد ۱۴۰۳اکسل
علی جردن
۶ خرداد ۱۴۰۳حتی خودروی ایرانی
زیزیگولو
۵ خرداد ۱۴۰۳خدمات گارانتی خودرو واسه همه کمپانیای خودروسازی بین المللی جنبهای رقابتی داره و هر کمپانی سعی میکنه با ارائه خدمات گارانتی بهتر نظر مشتری رو بیشتر جلب کنه ولی تو ایران وضعیت وارونه هستش و وضعیت گارانتیم مثل جنبه های دیگه صنعت خودروسازی داخلی شرایط شگفت انگیزو منحصربفردو دور از انتظاری داره جوری که همه کسایی رو که ماشین صفر کیلومتر خریدن رو به دردسر میندازه
Avan
۵ خرداد ۱۴۰۳گارنتی توی ایران نمایشی و تصنعی است و در واقع بخشی از پول زور گرفتن از مردم است. مدیران خودرو هم سرآمد کلک بازی است.
فرشید
۵ خرداد ۱۴۰۳مدیران خودرو رو نمیدونم ولی خدایی گارانتی ایران خودرو حرف نداشت. بدون بحث ماشین رو بکسل کردن و حدود ۳۰ میلیون هزینه تعمیرات ماشینم شد ولی از من فقط ۷ هزار تومن گرفتن. خودمم سورپرایز شدم از این عملکرد با کیفیت
Alireza
۵ خرداد ۱۴۰۳خدا میدونه دفعه ی دیگه میخواد کجای ماشین در بره
حسین
۶ خرداد ۱۴۰۳اکسل هم جز گارانتی هست؟!
پیام۲
۶ خرداد ۱۴۰۳نه چون اصلا اکسل ندارن
علی
۶ مرداد ۱۴۰۳دربیاییدازاین خواب…دهه چهل و پنجاه موتورهای ژاپنی کهنش ازموتورهای صفرکره ای گرانتربود….یاماهاصدداغون سوارمیشدم که بگم مثلاً ژاپنی سوارشدم…کره ای میگفتن آشغاله…نخریدم بعدش جاافتا گرون شد من موندم بایاما100اوراقم….حالا نزدیک بود این اشتباه را بکنم وباقی عمرم رو سانتافه 2014 (که داشتم)سواربشم که چیه…کره اییه…ی تیگو۸پرومکس خریدم همزمان دوتاش راسوارمیشدم اماتیگوکجا سانتافه کجا…خدا شاهده جدی میگم سواربشیدلذت ببریدجوگیرنشیدمگه چندسال آدم جوانه یازندس…که صبر بکنی که کی ماشین آلمانی بیاد….زیرپاعالی ومحشر..گارانتی هم که داره باباهرکشوری ی نقطه پرتاب داره والان چین توی اون نقطه هست بخریدحالشوببرید…نمیدونم چرا اینقدر مطلب نوشتم سابقه نداره…