ام وی ام MVMچری

مقایسه‌ ام وی‌ ام X22 پرو و X33 کراس، کدام‌یک ارزش خرید دارد؟

ام‌وی‌ام X33 کراس هم‌اکنون در بازار بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان گران‌تر از X22 پرو است اما آیا ارزش این قیمت بیشتر را دارد؟

ام‌وی‌ام X33 که اولین شاسی‌بلند چری در کشورمان محسوب می‌شد، از اواسط دههٔ ۹۰ شمسی تا سال ۱۴۰۱ توسط مدیران خودرو در نسخه‌های مختلفی مونتاژ شد و توانست به فروش مناسبی دست پیدا کند. بااین‌حال، اردیبهشت ۱۴۰۲ بود که در حاشیهٔ نمایشگاه خودروی شانگهای، برای خبرنگاران ایرانی که به چین سفر کرده بودند خودرویی با نام X33 رونمایی شد که با پیشینیان خود کاملاً متفاوت بود. این خودرو که با نام X33 کراس از پاییز همان سال راهی بازار شد، در اصل فیس‌لیفتی از X22 پرو است که با همان پلت‌فرم و قوای محرکه ولی با ظاهر و داخل جدید و البته قیمت گران‌تر به فروش می‌رسد؛ بنابراین، برای اینکه ببینیم آیا X33 کراس ارزش خرید دارد یا نه، در ادامه آن را با X22 پرو مقایسه خواهیم کرد.

همچنین بخوانید: مقایسه ام‌وی‌ام x22 دستی و اتوماتیک

معرفی کلی

ام‌وی‌ام X22 که در اصل تیگو 3x نام دارد، کوچک‌ترین کراس‌اوور چری محسوب می‌شود. این خودرو اولین بار در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ معرفی شد. X22 درواقع بر اساس هاچ‌بک چری فالوین یا همان ام‌وی‌ام ۳۱۵ ساخته شده و پروفیل جانبی دو خودرو مثل چیزی که در تیبا ۲ و کوییک می‌بینیم باهم یکسان است. این خودرو در سال ۱۳۹۵ راهی بازار کشورمان شد و سپس چری در اواسط سال ۲۰۲۰ نسخه فیس‌لیفت آن را با نام تیگو 3x پلاس معرفی کرد. این نسخه هم از سال ۱۴۰۰ با نام X22 پرو به ایران آمد تا اینکه نوبت به فیس‌لیفت دوم رسید که در اوایل سال ۲۰۲۳ رونمایی شد و کمتر از یک سال است آن را با نام X33 کراس در بازار کشورمان می‌بینیم.

طراحی بیرونی

X22 زمانی که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد طراحی قابل‌قبولی داشت و چری موفق شده بود به‌خوبی آن را از هاچ‌بک ۳۱۵ متمایز کند ولی بااین‌وجود، در فیس‌لیفت سال ۲۰۲۰ یا همان X22 پرو، این کراس‌اوور کوچک از لحاظ طراحی گامی بزرگ به سمت جلو برداشت. در این فیس‌لیفت، جلوی خودرو به‌طور کامل با الهام از نسل قبلی هیوندای کُنا با چراغ‌های دوقسمتی و جلوپنجرهٔ کرومی با الگوی داخلی موسوم به کهکشانی، بازطراحی شد و نمای به‌مراتب زیباتری به خود گرفت اما عقب خودرو دست‌نخورده باقی ماند و همچنان مشابه ۳۱۵ بود. در فیس‌لیفت دوم یا X33 کراس، چری دست به تغییرات بزرگ‌تری زده و با طراحی چراغ‌های جدیدی برای عقب که به هم متصل هستند به همراه بازطراحی شیشه و سپر، سعی کرده در عقب خودرو هم نمای متفاوتی را ایجاد کند.

X22 پرو

باید گفت سازندهٔ چینی در این کار موفق بوده و توانسته نمای بروزتری نسبت به X22 پرو ایجاد کند. در جلوی هم هرچند همچنان شاهد چراغ‌های دوقسمتی هستیم ولی حالا جلوپنجره از نو طراحی شده و دی‌لایت‌های باریک بالا با گرافیک شطرنجی به زیبایی به داخل آن کشیده شده‌اند. بااین‌حال، طراحی سپر با ورودی هوا در پایین و چراغ‌های اصلی جلو در طرفین تقریباً بدون تغییر باقی‌مانده است. پروفیل جانبی هم به‌جز اضافه شدن تریم‌های رنگی به رکاب‌ها و ریل‌های روی سقف، هیچ تفاوت دیگری با X22 پرو ندارد و همان شرایطی که در تبدیل کوییک به اطلس دیده بودیم در اینجا هم به چشم می‌خورد. بااین‌حال، پکیج کلی طراحی X33 کراس هماهنگ از آب درآمده و هرچند X22 پرو هنوز هم ظاهر قابل‌قبولی دارد اما همتای جدید آن مدرن‌تر جلوه می‌کند.

X33 کراس

داخل

در X22 پرو داشبورد جدیدی ارائه شده که طراحی سطح بالاتری نسبت به نسخهٔ قبلی داشت و هنوز هم خصوصاً در قیاس با خودروهای داخلی هم‌قیمت مثل پژو ۲۰۷ و تارا مدرن و قابل‌قبول به نظر می‌رسد اما چری برای اینکه به X33 کراس جایگاه بالاتری ببخشد، داشبورد کاملاً جدیدی را برای آن طراحی کرده که با دریچه‌های تهویه طرح سراسری و نمایشگر مرکزی متصل به صفحه آمپر به همراه طراحی جدید رو دری‌ها و کنسول مرکزی، یک سر و گردن بهتر از X22 پرو به نظر می‌رسد. علاوه بر این، هرچند غربیلک فرمان دو خودرو یکسان به نظر می‌رسد اما دکمه‌های پیانو مانند زیر نمایشگر مرکزی در X33 کراس فضای سطح بالاتری به کابین این خودرو بخشیده است؛ بنابراین، قطعاً باید در این قسمت هم X33 کراس را برتر بدانیم.

تجهیزات و امکانات

در بخش امکانات، در X33 کراس چند مورد جدید مثل نورپردازی داخلی، صفحه آمپر دیجیتالی و شارژ بی‌سیم گوشی را می‌بینیم که در X22 پرو وجود ندارد. همچنین نمایشگر لمسی X33 کراس بزرگ‌تر است و از ایربگ‌های جانبی جلو هم بهره می‌برد. بااین‌حال، X22 پرو هم نسبت به سگمنت و قیمت خود کراس‌اوور مجهزی است.

X33 کراس X22 پرو
ایربگ ۴ عدد جلو و جانبی ۲ عدد جلو
رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی ۱۶ اینچی آلومینیومی
ترمز جلو و عقب دیسکی جلو و عقب دیسکی
سنسور پارک جلو و عقب عقب
فرمان برقی چرمی برقی
شارژر بی‌سیم گوشی دارد ندارد
نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی ۹.۰ اینچی
صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی آنالوگ
ترمز پارک برقی دارد دارد
اتوهلد دارد دارد
سانروف دارد دارد
کروز کنترل دارد دارد
صندلی چرمی چرمی
تعداد بلندگو ۴ عدد ۴ عدد
دوربین دنده عقب دارد دارد
نورپردازی داخلی دارد ۶۴ رنگ ندارد
سیستم ورود بدون کلید دارد دارد
استارت با ریموت دارد دارد
آینه‌های جانبی تاشو برقی خودکار با گرم‌کن تاشو برقی با گرم‌کن
سنسور نور دارد ندارد

پیشرانه و گیربکس

در این قسمت دو خودرو تقریباً هیچ تفاوتی باهم ندارند زیرا X33 کراس از همان قوای محرکه X22 پرو استفاده می‌کند؛ بنابراین، نسخهٔ اتوماتیک این کراس‌اوور جدید به همان پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربو مجهز است که البته قدرت آن کمی نسبت به X22 پرو افزایش یافته و به ۱۱۲ اسب بخار رسیده درحالی‌که این رقم برای X22 پرو ۱۰۲ اسب بخار است. گشتاور موتور اما در هردو مدل یکسان و ۱۵۰ نیوتن متر است. در بخش انتقال نیرو هم تفاوتی را نمی‌بینیم و هردو کراس‌اوور از گیربکس CVT با ۹ دنده مجازی استفاده می‌کنند. همچنین نسخهٔ دستی هردو خودرو هم با همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه می‌شود که ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس پنج سرعته دستی متصل است. X33 کراس حدود ۷۵ کیلوگرم از X22 پرو سنگین‌تر است که رقم قابل‌توجهی است. البته افزایش ۱۰ اسب بخاری قدرت در نسخهٔ اتوماتیک می‌تواند تا حدودی این اضافه‌وزن را جبران کند اما در نسخهٔ دستی که تفاوتی در خروجی موتور وجود ندارد، وزن بیشتر می‌تواند روی شتاب و کشش X33 کراس تأثیر بگذارد.

جمع‌بندی

در حال حاضر، قیمت کارخانه‌ای X22 پرو دستی ۷۱۶ میلیون تومان، X33 کراس دستی ۸۰۹ میلیون تومان، X22 پرو اتوماتیک ۸۷۳ میلیون تومان و X33 کراس اتوماتیک ۹۰۶ میلیون تومان است اما ازآنجایی‌که که خرید خودرو با قیمت کارخانه در شرایط این روزهای بازار کشورمان مثل گذشتن از هفت‌خوان رستم خواهد بود، باید قیمت بازار را در نظر بگیریم که برای X22 دستی و اتوماتیک به ترتیب ۹۲۷ میلیون تومان و یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان و برای X33 کراس دستی و اتوماتیک یک میلیارد و ۶۰ و یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان است؛ بنابراین، X33 کراس بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان از X22 گران‌تر است.

ازآنجایی‌که قوای محرکهٔ دو خودرو کاملاً یکسان است و X22 پرو هنوز هم طراحی و تجهیزات قابل‌قبولی دارد، با توجه به این اختلاف قیمت باید کراس‌اوور قدیمی‌تر را گزینهٔ ارزشمندتری برای خرید بدانیم ولی بااین‌وجود اگر خواهان ظاهر جدیدتر، کابین لوکس‌تر، تجهیزات بیشتر و خودرویی هستید که کمتر در خیابان‌ها دیده شود، می‌توانید سراغ X33 بروید خصوصاً که در این بازهٔ قیمتی کراس‌اوور دیگری نمی‌توانید پیدا کنید که به‌اندازهٔ این خودرو مجهز و جدید باشد.

مقایسه مشخصات فنی

X22 پرو اتوماتیک X33 کراس اتوماتیک X22 پرو دستی X33 کراس دستی
پیشرانه ۱.۰ لیتری ۳ سیلندر توربو ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۰۲ اسب بخار ۱۱۲ اسب بخار ۱۱۶ اسب بخار
گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر ۱۴۳ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته CVT ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو
فاصلهٔ محوری ۲,۵۵۵ میلی‌متر
طول ۴,۲۰۰ میلی‌متر
عرض ۱,۷۶۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۷۰ میلی‌متر
مصرف سوخت ۶.۱ لیتر ترکیبی ۷.۱ لیتر ترکیبی
وزن ۱۲۳۹ کیلوگرم ۱۳۱۴ کیلوگرم ۱۲۳۹ کیلوگرم ۱۳۱۴ کیلوگرم
قیمت کارخانه ۸۷۳ میلیون تومان ۹۰۶ میلیون تومان ۷۱۶ میلیون تومان ۸۰۹ میلیون تومان
قیمت بازار ۱ میلیارد و ۷۵ میلیون ۱ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ۹۲۷ میلیون تومان ۱ میلیارد و ۶۰ میلیون

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2903 ديدگاه)

    به نظر من X22 پرو خیلی قشنگ تره
    ظاهرا مدیران خودرو برای افزایش فروش X33 کراس، تصمیم گرفته دیگه X22 پرو دنده اتوماتیک تولید نکنه تا مشتری مجبور بشه برای گیربکس اتوماتیک، چندصد میلیون بیشتر پرداخت کنه و X33 کراس بخره
    خصوصا از نمای عقب، واقعا این ماشین جدید با چراغ پیوسته، جالب نیست. از نزدیک که نگاه کنین خیلی فرق داره با عکس

    موافقم 26
    مخالفم 25
    1. زیزیگولو

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (6038 ديدگاه)

      به نظر منم X22 طراحی زیباتر و بروزتری داره

      موافقم 28
      مخالفم 21
    2. ناشناس

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      X33 cros همون x22 pro چه فرقی میکنه.واقعا کسی که بره x33cros بخره مغز ماهی خورده.حداقل تو ثبت نامی چیزی یه چیزی ولی بری از بازار x33cros بگیری مشنگی.همون x22 pro دستی مشابه صفر میگیری کلی پولم برات میمونه.

      موافقم 29
      مخالفم 16
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2903 ديدگاه)

        رانندگی با گیربکس اتوماتیک و دستی خیلی فرق می کنه

        موافقم 29
        مخالفم 6
        1. حسین

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3003 ديدگاه)

          جلو ایکس ۳۳ جدید قشنگ تره ولی عقبش زشت تره!
          نمیشه ترکیب کنه؟

          موافقم 31
          مخالفم 1
        2. فرهاد

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          X33اتوماتیک سه سیلندره که اصلا سر بالایی رو نمیکشه
          چه فایده داره آخه سه سیلندر ؟؟؟؟

          موافقم 21
          مخالفم 31
        3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2903 ديدگاه)

          توی خیابون از افرادی که دارن سوال کنین، من اصلا چنین چیزی نشنیدم

          موافقم 26
          مخالفم 2
    3. ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4942 ديدگاه)

      خدا لعنتش کنه

      موافقم 12
      مخالفم 10
      1. میثم

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        چرا ؟؟؟
        کلا تو کامنتا یه خدا لعنتش کنه هست همیشه😅😅😅

        موافقم 21
        مخالفم 1
    4. علی جردن

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      همین که خودروهای چینی مثل X22 توجه کارشناس محترم سایت جلب کرده نشون می ده خودروهای چینی دارای استانداردهای جهانی هستند و منم خودروهای چینی را بیشتر از بقیه برندهای خارجی الخصوص هیوندای و کیا که فقط پول برندشونو می گرن قبول دارم دوستان اگر تونستید خودروی چینی بخرید رضایت شماروهم جلب می کنه فقط کافیه یک بار باهاشون رانندگی کنین تا فرق خودروی خارجی با ایرانی لمس کنین. مطمئن باشین صنعت خودروسازی چین از صنعت خودروسازی ایران بیشتر می دونه.

      موافقم 40
      مخالفم 14
      1. R

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (90 ديدگاه)

        آقا هممون میدونیم کیفیت این ماشینا از کیفیت ماشین های روز دنیا پایین تره و از سر ناچاری میخریمشون ولی لطفا اگه از اینا خریدید فاز هوندا سیویک تایپ R و کرولا gr نگیرید به همین! راحتی چپ میشه

        https://www.aparat.com/v/61nuz

        موافقم 19
        مخالفم 4
    5. میثم

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      تجربه ۴۰هزار کیلومتر رانندگی با ایکس ۲۲ پرو اتو
      خداییش تعصب الکی خودرو رو نکشیم ک کسی ک میره بخره توش بمونه
      تو قسمت کابین اگه چهارنفرباشین یجوری میکوبه و صدای بدی میده ک راننده خجالت میکشه یعنی توعمرم کابین ب این خشکی بااین صندلی های بدفرم ندیدم
      ولی بخاطرتوربو بودنش از پس خودش برمیاد ولی تاسرعت ۱۴۰تا بعدش ک انگار رو هوایی ولی کابینش متوسطه کیفیتش بدک نیس مثل همون آشغالای داخلی.کلا قبل خرید جک اس ۳ و ایکس ۳۳ اسپورت هم تست کردم ازلحاظ نرمی جک اس ۳ واقعا نرمتر و تودست تربودخداییش واسه مسافرت خیلی بهتراز ایکس ۲۲ بود ولی قیافه قدیمیش و موتورضعیفش رومخ بود اون ابکس ۳۳ دو رنگ هم ک انگار داشتن باهات شوخی میکردن ازهمه جاش صدامیداد موتور۲۰۰۰ ک روی ۵۵۰ هم بود اصلاهماهنگ نبود با گیربکس.ولی اگه من نقد ی تومن داشتم رو گزینه های دیگم فکر میکردم فقط خاهشاقبل خرید تست ماشین رو برین اونم جاهایی ک دست انداز داره کوبش وحشتناک ایکس ۲۲رو ببینین

      موافقم 14
      مخالفم 9
      1. Reza

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (90 ديدگاه)

        صندلی عقبش در حد یه دویست و هفته
        به شخصه پام جا نمیشد
        قد ۱۷۷

        موافقم 7
        مخالفم 13
    6. sadra gholami

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (29 ديدگاه)

      یک سوال اقای اشتری
      خودتو دنده اوتومات میخرین یا موتور ۱.۵ دنده دستی تنفس طبیعی؟

      موافقم 15
  2. علیرضا

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خانواده mvm 👎
    ساندرو استپ وی 👍‌

    موافقم 21
    مخالفم 25
    1. BMW

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (89 ديدگاه)

      با این که از فرانسویا بدم میاد ولی چون بیشتر از چینی ها بدم میاد دیس دادم

      موافقم 5
      مخالفم 17
  3. نویدی

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (391 ديدگاه)

    نمای پشتی x33 خیلی فانتزی و بچگانه س،مثل اسباب بازی شده…طراحی x22 پرو رو بیشتر میپسندم…در کل x22 پرو و x33 جدید نسبت به دنا پلاس و تارا اتومات ارزش خرید خیلی بالاتری دارن.

    موافقم 39
    مخالفم 5
    1. froG-driVer

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      طراحی ایکس ۲۲معمولی رو به هردوتاشون ترجیح میدم البته فقط طراحی ها!!چون داخلی ایکس ۳۳ کراس از هردو بهتره ولی ایکس ۲۲معمولی طراحی متین و خوبی داره!بنظرم حتی لازم نبود چراغاشو نازک کنن تو نسخه پرو!

      موافقم 16
      مخالفم 15
    2. mahan

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (158 ديدگاه)

      جفتشون آشغالن. هردوشونو سوار و بررسی کردم. کیفیت ادوات و پلاستیک ها افتضاحه. بسیار بی کیفیته. خودمم باور نشد نسبت به این تعاریف. واقعا فقط قیافه دارن و بس.

      موافقم 6
      مخالفم 24
      1. میثم

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        شما فکر کنم دنا یا دنا پلاس داری که بخودت قبولوندی از اینا بهتره

        موافقم 22
        مخالفم 6
      2. بهار

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        از اشغالهای سایپا که بهتر هستند

        موافقم 26
        مخالفم 3
        1. حسین

          ۸ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (21 ديدگاه)

          کیفیت ماشین های سایپا و پارس خودرو از ایران خودرو بهتره

          موافقم 2
          مخالفم 1
      3. amir

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        وقتی یه مایه دار میاد نظر میده
        داش برو همون لندکروز رو سوار شو نمیخواد در باره ماشین چینی نظر بدی

        موافقم 15
      4. وحید

        ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مطمئنم حتی از نزدیکم ندیدی با این حرفت
        تعصب الکی نکشین تورو خدا تو رنج خودش خیلی از ۲۰۷ و تارا و دنا بهتره من خودم ۳۳ کراس دارم خیلی هم عالیه مگه میخواین برین جنگ با ماشین من نمیفهمم بعضی ها رو اینطور ک شما میکنن بهترین ماشین دنیا رو هم سوار شین هزار تا ایراد میگیرین

        موافقم 43
        مخالفم 2
        1. Reza

          ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (90 ديدگاه)

          از ایرانیا بهتره ولی از با یه النترا یا سراتو ۲۰۱۲ مقایسه‌شون کنی به عمق آشغال بودنشون پی میبری

          موافقم 5
          مخالفم 6
        2. آریا

          ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام برادر ..شما گفتی x33کراس دارین…امانش هست بیشتر باشما صحبت کنم …چون قصد خرید این ماشین و دارم .

          موافقم 4
          مخالفم 0
  4. AMIN (M.A.S)

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    X22 پرو و X33 کراس نسخه اتوماتیکشون شاید به خاطر گیربکس CVT و توربو شما رو بترسونه ولی به نظر شخصیم نسبت به دنده ای ارزشمند ترن
    درسته دنده ای و تنفس طبیعیه ولی شتاب گیریش و کشش سربالاییش حداقل توی ویدیوها ناامید کنندس
    موتور نسخه دنده ای موتور اون نسل اول X22 نیست و متفاوته موتور اریزو ۵ هستش که قدرت روی کاغذش جالب توجه هست ۱۱۶ اسب بخار
    علت کشش ضعیف احتمالا ضرایب نادرست گیربکس هست و این کشش ضعیفو توی خود اریزو 5 دنده ای هم میدیدیم
    اما اتوماتیک
    با اینکه توربو ۳ سیلندر و CVT هست و شاید نگران کننده باشد اما نسبت به رقبای اتوماتیک مثل جک اس ۳ جک J4 شاهین تارا اتو فردا SX5 و حتی ۲۰۷ اتو کمبودی نداره و حتی از خیلی هاشون شتاب گیری و کشش بهتری داره نه اینکه خیلی سریع باشه هه اما نسبت به رقبا خوبه
    امکانات و طراحی خارجی داخلی توی X33 کراس به مراتب متفاوتن و نمیشه گفت پوچه اما شاید واقعا ارزش پول اضافه نداشته باشه (چند وقتیه ندیدم واسه X22پرو اتوماتیک قیمت بدن شاید از این به بعد تیپ اتو فقط واسه X33کراس باشه !)
    اما اگه میخریدش باید به فکر شرایط نگهداری ماشین توربو و مکمل و… باشید

    بین ماشینای ارزون مدیران ارزشمند ترین همون 315 سری دوم بود که نسخه اول ایکس ۲۲ هم روش سوار بود با گیربکس دنده ای نسبتا کم استهلاک بود و جلوی خیلی از حریفای چینی و ایران خودروییش کمبود امکاناتی ظاهری و حتی فنی نداشت (البته شتابش از ۲۰۶ که خیلی عقب بود ولی از خیلی دیگه بهتر بود)
    شاید اگه الان با حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تولیدش کنن بتونه بازار خوبی جمع کنه اما خب ظاهرا نسخه های ارزون تر این ماشینا حذف میشن!!!

    موافقم 6
    مخالفم 6
  5. شاهین

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4695 ديدگاه)

    قیمت X22 چه معمولی چه پرو در مقایسه با محصولات داخلی واقعا مناسبه. کیفیتشون هم خیلی بهتر از اوناست فقط دو تا نکته مهم وجود داره یکیش بازار خرید و فروش ضعیف تر و دیگری هم خدمات و قطعات ضعیف تر هست هرچند داخلی ها وضعیت درخشانی ندارن.
    در کل اگه میخواین یه ماشین واسه استفاده روزمره (حداقل سه چهار سال) بخرین X22 ماشین خوبیه.

    موافقم 31
    مخالفم 1
    1. علی جردن

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      همین که خودروهای چینی مثل X22 توجه کارشناس محترم سایت آقای شاهین را جلب کرده نشون می ده خودروهای چینی دارای استانداردهای جهانی هستند خودمم خودروهای چینی را به همه کسایی که قصد خرید خودروی بروز و زیبا و آپشنال دارند توصیه می کنم چین از فرانسوی هایی که فقط پول برندشونو می گرن و در عوض آپشن های در حد ال نود می دن صدرصد بهتره
      مثال : پژو ۲۰۰۸ کار کرده قیمت بیشتر از X22 پرو داره هرکی ۲۰۰۸ بخره جز سقف فلزی و کابین تاریک چیز خاصی نصیبش نمیشه
      هرکی X22 بخره انگار معدن آپشن خریده سقف شیشه ایی باز شو و دل باز و نورگیری داره و صد البته کابین شیک تر نصیبش میشه

      موافقم 11
      مخالفم 11
  6. Parsa

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    یه تویوتا یاریس دسته دوم با بیشترین کارکرد و بدترین وضعیت تحت هرحالتی از اینها منطقی تره خریدش

    موافقم 7
    مخالفم 21
    1. Reza

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      کاملا موافقم
      نسخه های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ تا ۲۰ سال دیگه بی اشکال کار میکنن

      موافقم 2
      مخالفم 4
    2. Safir

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چون قدیمیه استهلاکش بالاست. قطعاتش گیر نمیاد قیمتش بالاست. آخرش مجبوری یه جوری ردش کنی بره

  7. میلاد فتحی

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    X22 پرو خیلی بهتر از ۲۰۷ و تاراس
    به نظر از x33 هم بهتره
    درکل بسته به نوع استفاده و شرایط تون باید انتخاب کنین

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. Reza

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      از ۲۰۷ بهتره ولی از تارا نه
      تارا کابین بزرگتر تعادل بهتر و عاقبتدی بهتری داره

      موافقم 1
      مخالفم 17
  8. ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4942 ديدگاه)

    یه ماشین جادار شاسی تقریبا اندازه لیفان x60 با موتور ۴ سیلندر ۱۵۰۰ تنفس طبیعی یا توربو با قیمت ۸۰۰ تا ۱ میلیارد باید بیارن
    ایکس ۲۲ برا خانواده خوب نیست

    موافقم 4
    مخالفم 12
  9. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (96 ديدگاه)

    نمای عقب x33cross چندان هماهنگ نیست و انگار به زور چراغ یک تیکه درست کردن !
    اما کیفیت ساختش واقعا خوبه نسبت به قیمتش ( بیشتر قسمت داشبوردش از پلاستیک نرم و چرم استفاده شده ) امکانات رفاهیش خیلی خوبه تو این رنج قیمتی ، ایمنی واقعا خوبی دارن جفت شون ، عملکرد فنی شون هم قابل قبوله هر جفت شون .

    خرید این ماشین ها به مراتب عاقلانه تر از خرید ماشین های ایرانی هستش

    موافقم 33
    مخالفم 1
  10. Hadi

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (344 ديدگاه)

    اگه کسی عشق شاسی سوار شدن داره و بودجه کمی داره و بازار خرید و فروش هم براش مهمه ایکس 22 و ایکس 33 کراس بدردش میخوره
    این دو ماشین فقط بدرد داخل شهر میخورن

    دلیلش هم اینه هردوشون از سیستم تعلیق خشک و اسفنج سفت صندلی ها استفاده میکنند
    اگه فقط 150 کیلومتر روی صندلی ها بخصوص صندلی های عقب بشینین متوجه تمام خط و خطوط و چاله چوله های ریز و درشت آسفالت میشین
    از لحاظ ایمنی هم انگار ماشینای بدی نیستن احتمالا تو چین تست شدن و همون 5 ستاره ی همیشگی رو گرفتن ولی در عالم واقعیت با توجه به ابعادشون 3 ستاره یورو انکاپ شاید بگیرن در حد همون ساندرو و لوگان

    کسی حتی فکر لذت بردن از این دو ماشینو در مسافرت از سرش بیرون کنه چون چیزی به غیر از خستگی و کمردرد عایدش نمیشه

    ایکس22 و 33 کراس کلا سه ویژگی خوب دارن ولاغیر:
    قیمت مناسب، شاسی بودن، ظاهر بروز و جذاب

    موافقم 19
    مخالفم 5
  11. مهردادکمال

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1997 ديدگاه)

    تا اونجا که میدونم پلتفرم اینو mvm 315 یکیه و اشتراکات زیادی خیلی زیادی دارن و در واقع برادر محسوب میشن. که یکی خانوادگی تره و یکی هاچ بک اسپرت و اصلا هم شاسی بلند نیست. نهایتا یک هاچ بک قد بلند و تنبل که کشش خوبی تو سربالایی نداره. چرا من بجاش نرم دنا پلاس توربو با قیمت خیلی کمتر و بازار خیلی بهتر و خدمات بهتر نگیرم که فوق العاده کشش بهتری داره! یا حتی یک ماکسیمای تمیز و مرتب و کم کارکرد که بی رقیب هست.

    موافقم 8
    مخالفم 14
  12. علی جردن

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    ری را تو خوابم نمی بینه در حد کراس اورهای خارجی چینی ظاهر شه نیومده به بازار برنده دوئل ها چینی ها هستن

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. Safir

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کیفیت داشبرش ری را آشغاله. امکانش مثل اسب بازیه

  13. سمیرا

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین قبلی من،ام‌ وی ام ۵۳۰بود.از یه سالی به بعد،خدمات پس از تولید نداشت.و هزینه تعمیرات و لوازم ماشین،چند برابر حساب میشد.چون تولیدش متوقف شده بود.در حال حاضر x22هم ، به زودی همین شرایط رو خواهد داشت.چون تولیدش متوقف شده.به همین دلیل خرید x33 مقرون به صرفه تره

    موافقم 11
    مخالفم 4
  14. فرشید

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (270 ديدگاه)

    x33 کراس ثبت نام کردم ولی هنوز دستم نرسیده. توی نمایندگی از نزدیک دیدم. به دلم نشست. زیباتر از چیزیه که توی عکس دیده میشه و کابین هم حس متفاوت و خوبی میده. برای من راندمان بالا و مصرف سوخت پایین از قدرت و شتاب مهمتره و به نظر مصرف سوختش مناسبه. 99 درصد استفادم توی شهره. فقط امیدوارم خدمات پس از فروش خوبی هم داشته باشه

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. محمدحسن

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داخل نمایندگی ثبت نام کردین؟ چقدر طول کشید پروسه ثبت نام؟

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. فرشید

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (270 ديدگاه)

        تیر ماه در مرحله دوم فروش در سامانه یکپارچه خودرو x22 pro ثبت نام کردم. ولی دی ماه دعوت نامه برای x33 کراس ارسال کردند. راستش پشیمون شده بودم. با خودم میگفتم ای کاش بازار آزاد تارا خریده بودم تا روزی که برای امضای قرارداد نمایندگی رفتم و برای اولین از نزدیک دیدم. یکی سفید و یکی هم مشکی توی نمایندگی بود. بعد از دیدن ماشین نظرم به کل عوض شد. از نزدیک خیلی زیباتر، متناسب تر و شیک تره. داخلش هم فوق العادست. طراحی مدرن و متفاوتی داره و کابینش نسبت به خودروهای داخلی یک سطح بالاتریه

        موافقم 11
  15. مهدی

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اونایی که میگن خودروی ایرانی بهتره برن بخرن بعد هزار کیلومتر کارکرد بلایی که سر من اومد واسشون نازل میشه بعد از هر چی ماشین حالت بهم میخوره. به ماشینای ایران‌خودرو حتی تکیه بدی فرو می‌ره غور میشه واقعا مسخره کردن خودشونو.

    موافقم 19
    مخالفم 1
  16. احمد

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آشغالای چینی با قیمتهای نجومی و مردم در حسرت داشتن ماشین

    موافقم 9
    مخالفم 7
  17. ابراهیم

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.
    بنده x22pro مدل ۱۴۰۲ دارم .و ۱۸۰۰۰ کار کرده.ازش خیلی راضیم. تا الان اذیت نکرده .البته‌ ی ایراداتی هم داره.داخل کابین صدا میده و فضای صندلی عقب برای سرنشین باز و جادار نیست .ی ایراد بزرگتر خدمات‌ پس از فروش مدیران خودرو در تامین قطعات و بخصوص بدنه که با چالش شدید مواجه هستش .بنده حدود ۳ماه ثبت سفارش ودرخواست سپرعقب دادم ولی متاسفانه با کمبود مواجه هستن و نتونستن تامین کنن با اینکه ساکن کرجم هستم .این ی معضل بزرگ برای مدیران خودرو و عدم‌ اعتماد مشتری به خدمات پس‌ از فروش این شرکت خواهد بود. وبسیاری از کسانی که با مشکل فنی بخصوص در قسمت گیر بکس و عدم تامین و تعویض این قطعه و بلاتکلیفی از سوی مدیران خودرو مواجه هستند. بنابراین به نظر بنده‌ در خرید هر نوع خودرویی باید خدمات پس از فروش رو در اولیت خرید قرار داد .

    موافقم 7
    مخالفم 2
  18. حنا

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رفتم نمایشگاه ایکس ۳۳ رو دیدم و الان دل تو دلم نیست ک بخرمش….خیلی از ماشین های داخلی بهتره…نمیدونم سرعت و شتاب و این چیزاش کمه چیه میگین؟؟.از رانندگی باید لذت برد اونم با سرعت مطمئنه…سمند سورن و دنا ‌و اینارو سوار شدین؟؟؟ آشغالن …اینا خیلی ارزش دارن نسبت ب خودرو داخلی…خدایا کسریشو جور کن بخرمش فقط😍

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. Safir

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دنده اش عالیه

  19. Hadi

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (344 ديدگاه)

    اگه ایکس 33 خوبه پس اوروس و پوروسانگوئه چی حساب میشن
    همین سپهر(شاهین هاچبک) اگه تولید بشه خیلی طراحی بهتری از ایکس 22 و 33 داره
    کلا ایرانیا همیشه میگن مرغ همسایه غازه

    موافقم 4
    مخالفم 13
  20. بهروز

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرم x33 کراس نسخه جدید همان x22 هست از اندازه اتاق و گیربوکس و تشابه قدرت موتور و حتی قیمتش هم مشخصه چون x33 قبلی دیگه تولید نمیشه و x22 چندان موفق نبود این تغییر نام صورت گرفته وگرنه اتاق ایکس ۳۳ قبلی بزرگتره و تمام مدلها موتور قویتری نسبت به ایکس۲۲ داشتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا