آنچه در مقاله تست و بررسی ام وی ام ایکس ۳۳ اس میخوانید:
مقدمه
نیاز بازار به کراس اورها در دهه اخیر بهاندازهای بوده که امروزه تقریباً در هر رده قیمتی میتوان حداقل یک کراس اور (cross over) یا اس یو وی (SUV) انتخاب کرد. ام وی ام ایکس ۳۳ اس یا همان تیگو ۳ new، سه سال پس از عرضه نسخه ایکس ۳۳ معمولی، در سال ۱۳۹۵ به بازار کشورمان عرضه شد. ایکس ۳۳ اس نسبت به نسخه قبلی خود تغییرات نسبتاً زیادی را تجربه کرده بود. ظاهری متفاوت، امکانات بیشتر و حذف گیربکس دندهای در سری جدید از جمله این تغییرات بود. مدیران خودرو در آن زمان ایکس ۳۳ اس را در دو تیپ معمولی و اسپرت به فروش میرساند. تیپ معمولی تا سال ۱۳۹۷ و تیپ اسپرت تا سال ۱۴۰۰ به بازار عرضه میشد. سقف و آینههای مشکی، سپرهای اسپرت، اضافهشدن رکابهای جانبی و رینگهای ۱۰ پره، مواردی هستند که در تیپ معمولی این خودرو دیده نمیشوند. این خودرو از لحاظ قیمتی و کلاس بدنه از ام وی ام ایکس ۲۲ بالاتر قرار میگیرد.
در این سری از مقالات تست و بررسی مجله پدال سراغ تست و بررسی جامع ام وی ام ایکس ۳۳ اس رفتهایم تا تمام نقاط قوت، ضعف و ارزش خرید آن در بازار را بررسی کنیم. با پدال همراه باشید
همچنین بخوانید: مقایسه امویام x22 دستی و اتوماتیک
همچنین بخوانید: نگاهی به ام وی ام X33
طراحی ظاهری ام وی ام ایکس ۳۳ اس
شاید اصلیترین نقطه قوت این خودرو، طراحی ظاهریاش باشد. با اینکه ام وی ام ایکس ۳۳ اس حدوداً ۸ سال پیش طراحی شده است و هنوز گیرایی و جذابیتش باعث میشود بتواند با چینیهای امروزی رقابت کند. یکی از عواملی که باعث شده طراحی خارجی این خودرو اسپرت جلوه کند، استفاده از قطعات مشکی رنگ و بعضاً کروم کاری در قسمتهای مختلف است. اگر بخواهیم از جلو شروع کنیم، قاب مهشکنها، قسمت پایینی سپر و کاسهچراغها به رنگ مشکی کار شدهاند. بر روی جلوپنجره و قسمت پایینی سپر نیز تزیینات کرومی قابلمشاهده است. در نمای پشتی نیز قطعات مشکی رنگ کار شده بر روی کاور زاپاس و دیفیوزر باعث جذابیت دوچندان طراحی این خودرو شده است. البته نمیتوان از تأثیر گرافیک داخلی خوب چراغهای عقب و جلو در زیبایی این خودرو گذشت.
نمای جانبی ایکس ۳۳ اس نیز مانند طراحی دیگر بخشها جذاب است. رینگهای ۱۰ پره ۱۷ اینچی و مشکی بودن ستونهای B و C، سقف و قاب آیینهها از مهمترین اجزا در زیباتر شدن طراحی خودرو به شمار میروند.
کابین
در کابین، بسیاری از اجزا عیناً شبیه به ایکس ۲۲ طراحی شدهاند. حتی جنس متریال بهکاررفته در این دو خودرو نیز شبیه به یکدیگر هستند. البته در این خودرو طراحی رودریها و پشت آمپر نسبت به ایکس ۲۲ تغییراتی داشته. همچنین تریم داخلی ایکس ۳۳ اس بر خلاف ایکس ۲۲ که تلفیقی از نارنجی و مشکی بود، قرمز و مشکی است. از نظر نگارنده طراحی رودریها در این خودرو هیچ تناسبی با دیگر اجزا ندارند. با کمی دقت به کابین و حتی ظاهر خودرو متوجه میشوید که طراحان سعی داشتهاند خودرویی مدرن و لوکس طراحی کنند که ویژگیهای اسپرتی نیز داشته باشد که در این امر تقریباً موفق هم شدهاند؛ اما رودریها با طراحی زمخت و یغورشان به کل تناسبات طراحی را به هم زدهاند.
در کابین، تقریباً از هیچ متریال نرمی استفاده نشده که یکی از نقاط ضعف این خودرو محسوب میشود. همچنین افت کیفیتی که ادوات طی ۴ سال تجربه کردهاند، کمی بیش از حد به نظر میرسد. البته لازم به ذکر است به بر خلاف اکثر قسمتهای کابین، چرمهای صندلی کیفیت نسبتاً بالایی دارند. در ایکس ۳۳ اس تقریباً همه اجزا، از مانیتور و پشت آمپر گرفته تا فرمان و صندلیها یک یا چند سایز بزرگتر از ایکس ۲۲ هستند.
امکانات رفاهی و ایمنی ام وی ام ایکس ۳۳ اس
ام وی ام ایکس ۳۳ اس نیز مانند دیگر هموطنانش سعی داشته بیشترین امکانات رفاهی و ایمنی را در رده قیمتی خود ارائه دهد. تهویهمطبوع خودکار، کروز کنترل، رینگهای آلومینیومی ۱۷ اینچی، سنسور و دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، دو حالت اسپرت و اکو رانندگی، آیینههای برقی، روکش چرمی صندلیها، تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، دی لایت مانیتور لمسی ۸ اینچی، سانروف و آینه الکتروکرومی از اصلیترین امکانات این خودرو محسوب میشوند.
در ام وی ام ایکس ۳۳ اس ترمزهای هر چهار چرخ دیسکی هستند و از فناوریهای EBD و ABS بهره میبرند. یکی از نکات عجیبی که در این خودرو وجود دارد، عدم تجهیز آن به سامانه کنترل پایداری است! ایربگ راننده و سرنشین کناری از دیگر امکانات ایمنی X33s محسوب میشود.
مشخصات فنی
ایکس ۳۳ اس بر خلاف چینیهای امروزی، بهجای پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ، از موتوری ۲ لیتری و تنفس طبیعی استفاده میکند. این پیشرانه قادر است ۱۳۹ اسببخار قدرت تولید کند. قدرت تولید شده در X33s توسط یک گیربکس cvt با هفت دنده مصنوعی به چرخهای جلو منتقل میشود. در نسل قبلی این خودرو، علاوه بر گیربکس اتوماتیک cvt، امکان انتخاب گیربکس ۵ سرعته دستی نیز بود.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی کامل ام وی ام ایکس ۳۳ اس را مشاهده کنید:
حجم موتور | ۲ لیتر |
قدرت | ۱۳۹ اسببخار |
گشتاور | ۱۸۰ نیوتن متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۳.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۸.۵ لیتر بهازای صد کیلومتر |
گنجایش مخزن سوخت | ۵۵ لیتر |
جرم خالص | ۱۴۲۰ کیلوگرم |
ابعاد (طول. عرض. ارتفاع) | ۴۴۱۹.۱۷۶۵.۱۶۵۱ میلیمتر |
تجربه رانندگی
موتور ۲ لیتری ایکس ۳۳ اس در ابتدا با صدا و لرزش زیادی روشن میشود؛ اما پس از آن تقریباً به وضعیت معقولی میرسد. شتاب گیری خودرو کاملاً معمولی است و بههیچعنوان تناسبی با ظاهر خشن و اسپرتش ندارد. البته این شتاب گیری آرام تا حدودی به تنفس طبیعی بودن موتور و قدرت پایین آن برمیگردد. زمانی که سرعت خودرو از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت میگذرد صدای قالب در کابین، صدای موتور و باد است. هرچند عایقبندی کابین نسبت به نسخه قبلی تغییرات خوبی داشته؛ اما بههیچعنوان نمیتواند نمره قابل قبولی کسب کند. مصرف سوخت این موتور ۲ لیتری به طور عجیبی بالا است. طبق گفته مالک و البته کامپیوتر سفری خودرو، مصرف سوخت در جادههای کفی بههیچعنوان زیر ۷.۸ لیتر نمیآید. همچنین در شهر باید مصرف سوخت بالای ۱۱ لیتر را برای ۱۰۰ کیلومتر در نظر بگیرید. هرچند اگر قصد فشار آوردن به خودرو را دارید بهتر است برای مصرف ۱۵-۱۴ لیتری آن خود را آماده کنید! یکی دیگر از نقاط ضعف این موتور قطع کردن فعالیت کمپرسور کولر در دورهای ۴۱۰۰ به بالا است.
دید به اطراف بهواسطه آینههای نسبتاً بزرگ و ارتفاع پایین شیشههای جانبی بسیار وسیع و مناسب است. یکی از نقاط ضعف ام وی ام ایکس ۳۳ اس پایین بودن ارتفاع سواری آن نسبت به رقبای هم کلاس است. بهطوریکه راننده و سرنشینان نمیتوانند به طور کامل حس سوارشدن بر یک کراس اور را درک کنند. ترمزهای ایکس ۳۳ اس عملکرد خوبی دارند و مانند برخی از خودروهای هم رده پس از اعمال فشارهای زیاد و متعدد، زود داغ نمیکنند و عملکرد خود را از دست نمیدهند. با اینکه بر روی این خودرو سیستم کنترل پایداری قرار ندارد، هندلینگ آن برای یک استفاده خانوادگی راضیکننده است. هرچند اگر سامانه کنترل پایداری وجود داشت راننده میتوانست با اطمینان خاطر بیشتری به دل پیچها بزند.
هزینههای نگهداری ام وی ام ایکس ۳۳ اس
یکی از نکات مثبت ام وی ام ایکس ۳۳ اس تنفس طبیعی بودن موتور آن است؛ زیرا دیگر نیازی به بنزین سوپر، مکمل سوخت و… را ندارد. همچنین به دلیل عدم وجود آپشنهای زیاد و عجیب و غریب در این خودرو، خرابیهای ناشی از مستهلک شدن آنها به حداقل میرسد. در جدول زیر میتوانید قیمت برخی از قطعات ام وی ام ایکس ۳۳ اس را مشاهده کنید:
نام قطعه | قیمت |
تسمه تایم | ۷۵۰ هزار تومان |
پمپ بنزین | ۲.۲ میلیون تومان |
شمع موتور | ۱۶۰ هزار تومان |
دیسک و صفحه | ۱۴ میلیون تومان |
سنسور اکسیژن | ۱.۱ میلیون تومان |
کاتالیزور | ۴ میلیون تومان |
وایر شمع | ۶۵۰ هزار تومان |
جمعبندی
شاید بتوان ام وی ام ایکس ۳۳ اس را بهترین خودرو در رده قیمتی و کلاسی خود دانست. شاید اگر مشکل مصرف سوخت بالا و کیفیت پایین متریال در کابین نبود، میتوانستیم آن را با خودروهای گرانقیمتتری هم مقایسه کنیم. در کل اگر نیاز به یک خودروی خانوادگی با ظاهر جذاب، کابین نسبتاً زیبا و امکانات قابلقبول دارید ایکس ۳۳ اس میتواند خودروی موردنظر شما باشد. البته اگر من نگارنده خود را جای مشتریان این خودرو بگذارم، با پرداخت ۱۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان بیشتر اقدام به خرید تیگو ۷ معمولی میکردم.
نظر شما مخاطبین عزیز پدال در مورد ام وی ام ایکس ۳۳ اس چیست؟
در جدول زیر میتوانید برخی از نقاط قوت و ضعف این خودرو را مشاهده کنید:
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی زیبا | کیفیت پایین متریال کابین |
ترمزهای مناسب | مصرف سوخت بالا |
دید خوب به اطراف | تواناییهای حرکتی پایین |
𝐀𝐥𝐢
۴ آذر ۱۴۰۲به نظر من جزو چینی هایی بود که تو اون سالا ظاهر خوبی داشت
NAVID۰۰۹۸
۴ آذر ۱۴۰۲فقط به نقاط ضعفش توجه کنید خودش کافیه ، مزایاش برای عَمَش !
البته که جناب اشتری تعریف از این ماشین میکنند به دلایل استفاده اطرافیان ، اطرافیانی که هم از پراید زیرپا تعریف میکنند هم از پرادو سانتافههاشون ( البته ) تا وقتی که نفروختند !
تعریف را باید مکانیک صافکار خدماتیها شنید و نه مالکان که در کشور ما برای هر لگنی تعصب میکشند ، چه ژاپنی چه کرهای چینی ایرانی آلمانی و … !
بنز G نیستو نداریم که تعصبشو بکشیم و اگر نه که تو ایران همه فرسوده شدن یا به دلیل نبودِ کلانتر ، هفتیرکِش شدن !
اصلاً چینی خوب نداریم تو ایران !!!
چینی یا بدِ یا بدتر !!!
در برابر مبلغ پرداختی برای هر چینی ، انتخابم کارکردههای ژاپنی کرهای و صفر ایرانی هست ( البته صفر ایرانی هم باید اوورهال بشه تا بلکه ماشین بیدردسر بشه !
اما اینم بگم که از چری تیگو ۸ و اومودا در برخی کشورها مثل امارات و ترکیه استقبال کردند و چیزی که فهمیدم شرایط فروش وحشتناک فوقعلادشون هست که خریدار را مُجاب به خرید میکنه نه اینکه فکر کنید مثل ایران فرو..ش میکنند به خریدار و ککِ دولت هم نمیگزه و صداش هم در نمیاد چون خودش در این سودِ بالا شریکِ !
Avan
۴ آذر ۱۴۰۲باید با توجه به بازار ایران نظر بدی. قطعا خودروها در ایران نسبت به کیفیت گران هستند اما در مقایسه با ۲۰۷ و تارا و دنا پلاس که الان نزدیک یک میلیارد قیمت دارند ، ایکس ۳۳ خودرو بهتری است.نقاط ضعف و قوتش را باید با توجه به رقباش در ایران محاسبه کنی نه مثلا هیوندای و کیا
NAVID۰۰۹۸
۴ آذر ۱۴۰۲هیوندای کیا کارکرده مقایسه بکن نه ۲۰۲۳ !
خب پس این تارا ۲۰۷ اینا همه تو یه سیاره دیگه فروش میرن نه !
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ آذر ۱۴۰۲من مدت چند ماه با این ماشین رانندگی کردم و تجربه خودم رو خلاصه خدمت دوستان میگم
نمونه کمکار مدل ۱۴۰۰ ایکس ۳۳ الان ۸۰۰ میلیون تومن هست و بدون شک، برای کاربری خانوادگی، برتری واضح نسبت به تمام تولیدات ایران خودرو سایپا داره
اگر راحتی در مسافرت براتون مهمه و داخل شهر، ماشین کمشتاب خستهتوننمیکنه، الان که بنزین مفت هست، X33 خیلی خوبه
من یک مرتبه با X33 مسافرت رفتم و خیلی راحت ۱۰ ساعت در یک روز پشت فرمان دوام آوردم، چون صندلی و ارگونومی برای من ۱۸۳ سانتی خوب بود، من بارها تجربه سفر با ۴۰۵ و ۲۰۶ و پژو پارس و سمند دارم که همهشون بعداز ۵ ساعت، کمر و زانو برام نگذاشتن
اکثر مالکان x33 نمیدونن یا فراموش میکنن که حالت اسپرت هم برای این ماشین وجود داره، همیشه روی حالت اکونومی رانندگی می کنن که قطعا شتاب اولیه خوب نیست و صفرتاصد ۱۴ یا ۱۵ ثانیه است
بازهم میگم قیمت اینماشین با شتاب پایین و مصرف سوخت بالا، میارزه
با در نظر گفتن قیمتش باید نقد بشه
روی حالت اسپرت، شتاب خیلی بهتره می شه و حدود ۱۲ تا ۱۳ ثانیه صفرتاصد می زنه یعنی ماشین کند و خانوادگی هست و جوونپسند کلکلی نیست
مصرف سوخت این ماشین خیلی عجیبه و توی جاده هم به نظر من صدی ۱۲ سوزوند، خیلی زود باک خالی می شد
شتاب گیری از سرعت ۳۰ تا ۹۰ به نظر من خیلی خوب بود و موقع رانندگی شهری، کفایت می کرد،
آرامش کابین و نرمی فنرها در شهر خوبه و موقع عبور از سرعتگیر، جس خوبی در کلاس قیمتی خودش داره
ضمنا x33 از ناحیه تعلیق عقب، خیلی زود به صدا می افته و گاهی اوقات قیژقیژ کوتاهی مینوازه، ظاهرا چاره ای براش نیست و حتی اگر قطعه تعویض کنن هم داستان ادامه داره
به نظر من، گیربکس CVT نقطه مثبت این ماشین هست نسبت به دیگر cvt های چینی، چون امکان تعویض دنده دستی داره، یک جوری ساخته شده که خیلی تک خطی و یک نواخت نیست
صندوق عقب و راحتی ۴ سرنشین بلند قد در کراساور X33 خیلی خیلی بهتر از انواع سدانهای ایران خودرو یا دیگر سدانهای چینی هست، این مورد برای مسافرت اهمیت پیدا میکنه
به نظر من اگر بودجه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومن دارین و قصدتون نگهداری ماشین برای ۵ سال هست، تا دیر نشده X33 مدل بالا بخرین
مدیران خودرو X33 تولید نمیکنه تا X22 و X33 کراس مسخره به قیمت ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد فروش بره و سود بیشتری کسب کنه، X55 هم یک میلیارد و 250 قبلا مشتری نداشت، شاید حالا فرجی بشه
NAVID۰۰۹۸
۴ آذر ۱۴۰۲یه طومار دلیل نوشتم جهت نخریدن X33 و مقایسه با کارکردههایه ژاپنی کرهای زیر ۲۰۱۰ و ایرانی صفر مثل تارا .
در آخر دیدم بیفایدست ، این مردم فقط ظاهر قضیه را میبینند که چهارتاچرخ داره ، بلنده ، مدل سال هست با چهارتا آپشن پوشالی که حتی اون دکمه اکو اسپرت هم هیچ واکنشی نداره و فقط جهت فان به کار رفته و … !
پس بخرید ، هرچی دلتون میخواد بخرید ، مهم نیست لگن باشه یا نباشه ، بلکه مهم اینه شاستیش بلند باشه !
محسن
۴ آذر ۱۴۰۲با عرض سلام خدمت اقای اشتری اگه میشه نمونه گیربکس AT این ماشین رو هم بررسی کنید میخوام ببینم ایا فرقی قابل توجهی از نظر عملکرد با نسخه cvt داره یا نه یا اگه خودتون سوار شدین لطف میکنین نظرتون رو بگین
Mohsen. G
۲۳ آذر ۱۴۰۲من هم یکسال این خودرو رو داشتم، بعد از 60 هزار کیلومتر یکبار گیربکس کامل تعویض شده بود و وقتی من خریدم تو یکسال دوبار تعمیر گیربکس کردم ولی در نهایت ماشین نشد و فروختم اش. دیگه از اون به بعد سراغ چینی نرفتم، ولی الان تصمیم دارم تیگو 7 پرو ولی صفر بگیرم و یه بار دیگه شانسم رو امتحان کنم
مهدی
۲ آذر ۱۴۰۳سلام…بنده مکانیک هستم….دوستان عزیز خودروهای چینی از لحاظ کیفیت به مراتب بهتر از خودروهای داخلی هستند..بنده x33s رو دارم با خودروهای بی کیفیت تولید داخل مقایسه میکنم نه با کره ای و ژاپنی…شما نسبت به پولی که دارید برای x33sپرداخت میکنید واقعا خودروی راحت و با امنیت تری سوار میشید….خرابی و کارکرد گیربکس بستگی به نوع رانندگی شخص داره و نوع روغنی که مصرف میشه…..بنده خودمx33s سوار هستم…بسیار راضی هستم….البته رضایت بنده در مقایسه با تولیدات داخلی هست….شما با پول یه ۲۰۷ بی کیفیت و بی امنیت یه خودروی تقریبا شاسی و با کیفیت تری سوار هستید…در کل ماشین خوبیه….قطعاتش هم به وفور در بازار موجوده…قیمت قطعات تقریبا همطراز قیمت قطعات خودروهای داخلی هست…..منصف باشیم.
علی جردن
۴ آذر ۱۴۰۲زمانی که شاسی بلندهای چینی بازار ایران فقط لیفان X60 و امویام X33 بود اون زمان که MVM X33 S معرفی شد خودروی مدرن و بروزی به نظر می رسید الان با وجود فردا موتور لاماری و فونیکس ها اصلا X33s به چشم نمیاد سال بعد هم چینی ها یک طرح فضایی می زنن و لاماری به چشم نمیاد می خوام بگم خرید محصولات چینی مثل خرید پژو سرمایه گذاری نیست زود از چشم می افتن
توضیح بدم؟
NAVID۰۰۹۸
۴ آذر ۱۴۰۲آقا علی جردن
همین لیفان x60 و زوتی۳۰۰ سایپا را شاید یادتان نیاد که اشتباه نکنم سالهای ۱۳۹۰ بود که وارد ایران شد و مردم ایران با جو بازی کاری کردند که قیمتش از ۴۰ به ۹۰ میلیون بکشه و طرف میشناختم ۳تاشو با خوشحالی خرید ولی در کمتر از یک هفته بازار پُکید و با گریه و با بدختی فروختشون با ضرر ۳۰ تا ۴۰ میلیونی برای اون زمان که دلار فکر میکنم حدود ۲ تا ۳ هزار تومن بود !
بازار خودرویی کشور ما همیشه با جو بالا پائین شده و بدختی اینجاست که یه مشت لگن هم بالا پائین میشوند نه یه چیز بهدردبخور اروپایی آسیایی آمریکایی !
توجه کردید به ترافیک سنگین که سال به سال بدتر میشه و خودروهایی که در ترافیکها شاهدش هستیم ۹۵٪ چینی و ایرانی شدن !
حالا قشنگی کار میدونید کجاست ؟؟؟
اینکه مردم ما پولهای خودشان را در این ۵ سال اخیر خودرو کردند حتی اگر نیاز نداشتند و حالا که خودروها کیفیت پائینی هم دارند به قطعات نیاز دارند و بازار هم تشنهی قطعاتِ و حالا ورقِ آسِ مافیا رو شد و دیدید که چند روز پیش خبرگذاریها خبر از ثبت سفارش بیش از نیم میلیاردی قطعات چینی دادند و مردمی که خوشحال از گرانی ماشیناشون حالا باید بتازونند که هم خودروی لگن چینی تو پاچشون کردند و از این به بعد هم خرج پشت خرج با قطعات و دستمزد گران !
مردم ما در تاریخ ثابت کردند که فقط مو را میبینند ، در صورتی که سود و نفع حداقلی ثروتمند در پیچش مو هست که ثروتمند + دولت ، در آن شریک میشه و پول پارو میکنه !
حالا تازه حساب کنید مالیات عوارض گمرکی بیمه و …. چقدر میشه تا قطعات به دست مشتری و خُردهفروش برسه !
بزن زنگ قشنگه را 😂 !
بازی شطرنج به نفع کی تمام شد 😂 ؟؟؟
بخرید ، تا میتوانید چینی بخرید تا ببینید چه نقشه شومی کشیدهاند !
حالا خوبه اون قدیمیهاش تنفس طبیعی بودن ، این جدیدها که همه فِسان فِسان شدن با موتور توربو و حجم کم با کیفیت متریال پائین قطعات فنی !
NAVID۰۰۹۸
۴ آذر ۱۴۰۲راستی دوستان .
اونجایی از مقاله که نوشتم نیم میلیاردی ، منظورم به دلار هست نه ریال و تومن !!!!!
Dark Knight
۴ آذر ۱۴۰۲کاش همه ماشین های چینی همین موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی این رو داشتن ! کسی از ماشین چینی توقع شتاب زیر ۱۰ ثانیه واقعا نداره ! همین الان هم مثلا سریع هاشون تو بهترین حالت ۸ میزنن تازه اگه بنزین سوپر بریزی و ماشین سالم باشه ، موتور ماشین های چینی جدید با اینکه ساخت میتسوبیشی هست اما خیلی سوسوله و با دو یا سه باک بنزین معمولی قطعا یه مشکلی براش پیش میاد و از طرفی دیگه مثلا میبینی رو شاسی بلند گنده موتور ۱/۶ لیتری میذارن ! اون موتور حتی اگه توربو هم باشه ولی باز هم برای کشش یه شاسی تقریبا سایز متوسط ضعیف هست ، من خودم تجربه نداشتم ولی یکی از اقوام که تیگو ۸ پرو داشت میگفت موتور ماشین تو تابستون خیلی زود داغ میکنه و اگه دما آمپر از نصف بره بالا کولر دیگه روشن نمیشه و برای برگرداندن کولر باید بزنی کنار تا یه مدت ماشین خنک بشه بعد حرکت کنی !! همچین مشکلی برای ماشینی که ادعا به روز بودن داره واقعا زشت هست نمیدونم شاید چینی ها تو بازار های دیگه با موتور های بهتر و بی دردسر تری عرضه میشن ولی این موتور های ۱/۵ یا ۱/۶ لیتری توربویی که دارن واقعا سم هست و اصلا به درد شرایط ایران نمیخوره
رحیم
۴ آذر ۱۴۰۲هر خودرو باید با خودرو های رده قیمتی خودش مقایسه بشه. الان x33s حدود ۶۵۰الی۷۵۰ ملیون هست و باید با دنا و تارا و امثال اینها مقایسه بشه نه کراس اوور های ۱.۵ تا ۲.۵ میلیاردی.
فورد
۴ آذر ۱۴۰۲فقط نقاط قوت که نوشته طراحی زیبا
90s culture
۴ آذر ۱۴۰۲اگر امکان دارد رو نقد بررسی خودرو ها بیشتر توصیح بدهید، بخصوص در تجربه رانندگی مثل؛ کش موتور در شرایط مختلف،
عملکرد گیربکس و هماهنگی در دور مختلف با موتور،
صفتی و نرمی سیستم تعلیق جلو در شهر و جاده،
حس و حال رانندگی نسبت به رقبا….
ممنون از شما
شاهین
۴ آذر ۱۴۰۲مشکل ما اینه که هر خودروی تولید/مونتاژ داخل رو میایم با مدل های روز جهانی مقایسه می کنیم در حالی که باید به بضاعت و شرایط کنونی توجه کرد. من چندین سال توی یکی از نمایندگی های ام وی ام کار کردم قبلا و میتونم بگم مدیران خودرو اگه دو تا ماشین داشت که سرشون به تنشون می ارزید یکی 315 بود و یکی همین X33.
شما الان توجه کن قیمت 207 اتوماتیک یا تارا اتوماتیک در چه محدوده ای هست. با توجه به این موضوع میتونم بگم X33 انتخاب بهتری نسبت به اونها هست هرچند اگه X33 صفر کیلومتر پیدا کنید حدود 1 میلیارد اینا و بلکه بیشتر قیمتشه. مدل های کارکرده هم باید با نهایت دقت انتخاب بشن. موتور این ماشین تو 530، 550 و تیگو 5 بکار رفته و در کل از نظر موتوری مشکلات زیادی نداره اما واقعیت اینه که گیربکس CVT اون اگه خیلی تحت فشار باشه مشکل ایجاد میکنه به خصوص توی تسمه ها و پولی ها. از نظر شتاب معمولی هست و نباید انتظار سواری اسپرت رو داشت ولی کاملا جوابگوی یه خونواده هست. فضای کابین و بارش هم خوبه. نکته منفی X33 S حذف جک کاپوت و گرم کن صندلی های جلو هست که تو مدل New بود و تو این نیست.
من خودم باشم X33 New تمیز مدل 94 تا 95 با گیربکس دستی رو پیدا می کنم هرچند اگه کسی ماشین کم کار داشته باشه و ازش به خوبی نگهداری کرده باشه تو این وضعیت بازار نمی فروشه مگر اینکه واقعا پول لازم باشه. اکثر این مدل هایی که تو بازار خرید و فروش میشن واقعا ترکیده هستن و مالک فقط میخواد ردشون کنه.
Anti Tesla
۴ آذر ۱۴۰۲سال ۱۴۰۱ یکی استادان دانشگاه که با پدرم دوست است، به من میگه که میخواد mvm x33مدل ۹۰ خودش رو بفروشه و ماشین کلاً ۲۹۰۰۰ تا کارکرد داره و ماشین مال پدرش بوده و همش تو پارکینگ و بعد فوت ماشین رو از ورثه می خره و پارسال با حدود چهارصد تومن به داییم پیشنهاد می دهم و کلی باهاش حرف می زنم که ماشین در حد صفر هست و مفته و از این دست حرف ها که نخرید و آخر سر استادم قانع می شه که ماشین رو نگه دارد.
مهران
۲۷ مرداد ۱۴۰۳با توجه به تجربه رانندگی بنده x33s از ماشینهایی مثل 207 یا اچ سی کراس و برلیانس راحت دوسه لول بالاتره در مقایسه با ماشینهایی مثل x22 یا x33 کراس یا جک s5 و… تنها از لحاظ سایز و راحتی کابین برتری داره در مقایسه با هم سایزهای خودش مثل x60 یا چانگان از لحاظ فنی و کیفیت برتری داره. ولی در مقایسه با جک اس5 هایما اس7 یا تیگو 5 که میشه مدلهای پایین و کارکرده رو تو همین رنج قیمت خرید x33s حرفی برای گرفتن نداره.