خودروهای چینی از دهه ۸۰ وارد بازار ایران شدند. خودروهایی که در ابتدا به عنوان محصولات بی کیفیتی شناخته میشدند. صنعت خودروی چین صنعت قدیمی نیست اما سرعت پیشرفت این صنعت در چین بهقدری زیاد بود که در حال حاضر چین با اختلاف زیاد نسبت به امریکا در جایگاه اول صنعت خودروی جهان قرار دارد. با بهبود کیفیت خودروهای چینی در ایران تب خرید خودروهای چینی داغ شده است به همین دلیل خودروسازان ایرانی تمایل زیادی به تولید و مونتاژ محصولات چینی دارند.
شرکت مدیران خودرو از جمله خودروسازان ایرانی است که محصولات به روز چینی را در ایران مونتاژ میکند. این شرکت اخیراً طی مراسمی در نمایندگی ۳۷۷ مدیران خودرو ام وی ام X55 Pro را به طور رسمی معرفی کرد. این خودرو در واقع جایگزین X33 در مدیران خودرو خواهد شد.
ام ویام X55 که در بازار چین با نام تیگو 5x شناخته میشود، اولین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. چری اولین فیس لیفت این خودرو را در سال ۲۰۲۰ عرضه کرد. نمونهای که در بازار ایران عرضه میشود حاصل دومین فیس لیفت این خودرو در سال ۲۰۲۱ است.
در نمونهی فیس لیفت X55 جلوپنجرهی کهکشانی آن بسیار به چشم میآید. همچنین گرافیک چراغها نیز با تغییراتی همراه بوده است. سپر جلو با طراحی جدید، قاب دیفیوزر قرمز رنگ و قاب جدید دی لایتها از دیگر بهبودهای این کراس اوور است که نمای جلویی آن را خشنتر کرده است.
در نمای کناری شاهد تغییر خاصی نیست، همچنین در عقب X55 Pro فقط گرافیک چراغها کمی تغییر کرده است.
پیشرانه ام وی ام X55 Pro یک موتور ۱/۵ لیتری توربوشارژر است. در نسخهی فیس لیفت این خودرو توان خروجی نسبت به مدل قبلی به حدود ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است.
در قسمت سیستم انتقال قدرت، گیربکس ۶ دندهی دوکلاچه جای خود را به گیربکس CVT جدید با قابلیت تعویض دنده در ۹ حالت، دادهاست.
این خودرو از نظر امکانات رفاهی و ایمنی همانند نسخه قبلی در سطح بالایی قرار دارد بخشی از امکانات این خودرو شامل ۴ کیسه هوا، سانروف، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، صندلی برقی راننده، جلو آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور، استارت دکمهای، ساعت هوشمند، رینگ آلومینیومی، اتوهلد، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل پایداری، کیسه هوای پردهای، نورپردازی کابین، کول باکس، تهویه اتوماتیک دو کاناله و دستهدنده الکتریکی است.
به لطف محصولات چینی بازار کراس اوورهای ایران گرچه بسیار گران است اما از تنوع خوبی برخوردار است. ام وی ام X55پرو در بازار کراس اوورهای ایران رقیبانی مانند، دیگنیتی و فیدلیتی پرایم گروه بهمن، جک S5 نیوفیس کرمان موتور، هایما S5 پلاس ایرانخودرو و فردا T5 از گروه فردا موتور دارد.
احمدرضا
۸ خرداد ۱۴۰۱آشغالا چینی با قیمت کره ای میارن یه پرو مینویسن قیمت آلمانی میدن
چه فعل و انفعالاتی تو مغز طرف رخ میده که اینهمه ماشین دست دوم خارجی رو به این زباله دان ترجیح میده؟
F22RAPTOR
۸ خرداد ۱۴۰۱بدیش اینه که پولدارای مملکت باید اینا رو بخرن فقط
TML BN
۸ خرداد ۱۴۰۱خب ببخشید چاره دیگه ای هم هست
F22RAPTOR
۸ خرداد ۱۴۰۱متوجه نشدی داداش،
منظورم اینه که سطح رفاح تو ایران خیلی خیلی نسبت به بقیه نقاط زمین پایینه ماشینی که اون ور آب ادمای متوسط رو به پایین میخرن،اینجا پولدارا میخرن
دیگه بقیه ش … .
TML BN
۸ خرداد ۱۴۰۱بعد آلمانی ها قیمت هاشون اکثرا از بالای ۴ یا ۵ تومن شروع میشه ها
اونم دست دوم
چرا مگر اینکه قبل از این شرایط رو بگی خب بله
TML BN
۸ خرداد ۱۴۰۱البته دست دوم آلمانی ها کم کیلومتره زیاد هست
TML BN
۸ خرداد ۱۴۰۱F22 من با تو نبودم که
با احمدرضا که گفته که چه فعل انفعالاتی در مغز خریداران اتفاق میوفته
ممد ژانگولر
۸ خرداد ۱۴۰۱قبول کنیم برای دختر بچه های زیر ۱۸ سال عالیه
TML BN
۸ خرداد ۱۴۰۱زیر ۱۸ سال😂😂
گواهینامه نداره که
ممد ژانگولر
۸ خرداد ۱۴۰۱داداش منظورم فقط رانندگی نبود
شکلات و چایی خونم پایین افتاده بود که متوجه شدم شرکت مدیران خودرو که خدا برکت بده به پذیرایشون در پیست آزادی تست گذاشته بودن منم گفتم هم فاله هم تماشا رفتیم جاتون خالی به صرف شیرینی و شکلات و چایی که گفتن میتونی پشتش بشینی
تا امدم بشینم شلوارم پاره شد و احساس کردم از مردی دارم میوفتم انقدر داخلش کوچیک بود
به این نتیجه رسیدم برای خانوما الخصوص دختر خانوما ماشین قابلیه ولی برای ما سامورایی ها و قیصری ها نه اصلا توصیه نمیکنم
Avan
۸ خرداد ۱۴۰۱سوالی دارم آیا خودروی کارکرده ی خارجی داشتی؟ برادرم چند سال پیش هیوندای آزرای کارکرده خرید . واقعا اذیت شد و با ضرر فروختش. یک بار کامپیوترش سوخت و چندین هفته ماشین خوابید تا قطعه ی استوک گیرش اومد.اون موقع پراید حدود ۸ میلیون بود اون قطعه استوک شد۵ میلیون. خودروی کارکرده خارجی هم الزاما کم دردسر نیست.
X55 خوش قیافه است .ابعاد خودرو مناسب است. به هر حال لذت خودروی صفر چیز دیگری است ولی موافق هستم که این قیمتها توهین آمیزه و دیگه از گران فروشی گذشته.
TML BN
۸ خرداد ۱۴۰۱بله خیلی ماشین دیت دوم دردسر داره البته بستگی به ماشینش هم داره
آزرا ها و سوناتا ها کلا از قیافه افتادن خیلی هاشون و یک جورایی پوکیدن البته بستگی به مدلش هم داره ۲۰۱۴ ها باز خوب موندن
نسبت به ماکسیما ها واقعا کره ای های قدیمی خیلی بدجور ترکیدن
ERFAN22
۸ خرداد ۱۴۰۱میشه بگی از کجا مطمئنی که آشغالن؟
مطمئنا نه تستشون کردی و نه اصلا سوارشون
ولی کارشناسیشون میکنی
در ضمن انقدر کره ای کره ای هم نکن کره هم در حد همین چینیاست.
خیلیا هستند که ماشینای صفر رو به تاریخ گذشته های کره ترجیح میدن
TML BN
۸ خرداد ۱۴۰۱الان من نفهمیدم
یک الان با کدوم کامنت بودیم
دو الان داری از کره ای ها طرفداری نیکن یا هیت میکنی
سه توی بازاری که یک هاجبک ۲۰ سال پیش ۵۰۰ سال پیشه آزرا باید هم پادشاهی کنه بعدشم من مگه طرفداری کره ای ها رو کردم
و چهار اگر با من بودی بله من چند بازی البته کوتاه پشت این کره ای نشستم
و پنج من چشم بسته حرف نمیزنم نطر خریداران مثل برادر Avan رو خوندم
و شش دیگه خسته شدم😂😂😂
seyedjavad.mercedesbenz
۸ خرداد ۱۴۰۱ماشین دست دوم خارجی : نقد
ماشین چینی : اقساط
حالا فهمیدی چه فعل و انفعالاتی رخ میده ؟ البته این فعل و انفعالات در مغز رخ نمیده ، در جیب رخ میده
محمد
۸ خرداد ۱۴۰۱اینکه دزد هستن و گرانفروش، حرفی توش نیست
ولی استفاده از لغت آشغال برای ماشین چینی هم درست نیست، اونم توسط مایی که گندترین لگنسازهارو داریم،
صنعت خودروی چین بپذیریم یا نه، دیگه برای خودش قابل احترامه
از طرف دیگه، مخالف سرسخت واردات خودروی دست دومم،،، باشه بهترینش
مگه چی از بقیه مردم دنیا کم داریم که صفر سوار شدن حقمون نیست
احمدرضا
۸ خرداد ۱۴۰۱جناب شما چندتا چیز رو قاطی کردید
اولش اینکه ما درباره خودرو صحبت میکنیم و شما ماشین داخلی رو لنگ خطاب کردید
پس درباره لگن حرف نمیزنیم و ماشین چینی بین خودروها واژه آشغال هستش
دوم اینکه برندهای چینی که پاشون به ایران باز شده به هیچ وجه قابل قیاس با جیلی و هونگچی و نیو و… نیستن
سوم اینکه واردات خودرو دست دوم باعث شوک به بازار میشه
چون وقتی شما پول یه ماشین مثل همین ام وی ام رو بدی بی ام و یا مرسدس کارکرده بخری البته با قیمت معقول
باعث میشه افت قیمت شدیدی این ماشین و امثالش تجربه کنه
احمدرضا
۸ خرداد ۱۴۰۱لگن 😑
MR.JD
۸ خرداد ۱۴۰۱بدبختی شما هم اینجاست رفتید چسبیدید به ماشین صفر ! اتفاقا من هم موافق شدید واردات خودروی دست دوم قوی ترین و بهترین راه مقابله با دلال جماعت و این نمایندگی های بی اصل و نسب چینی هاست زیرا :
ما آنقدر بدختیم که تویوتا کمری برای ما به یک ماشین میلیاردی و رویایی تبدیل شده در حالی که در دنیا در حد پراید معمولی و برای عموم جامعه هست
الان کمری های 2007-2009 بازه قیمتی 700 تا بعضا بالای یک میلیارد دارند . ولی ماشین 15 سال پیش اینقدر می ارزد ؟
در کل دنیا قیمت کمری های 15 سال پیش بین 4000 و 6000 دلار هست . که میشود بین 120 میلیون و 180 میلون در بهترین شرایط
– یا نسل بعدی همین کمری 2012-2015 حدود 1.500 تا نزدیک 2 میلیارد قیمت میخورند . در صورتی قیمت این نسل کمری هم بین 8000 دلار و 10.000 دلار هست که آنهم میشود 240 ملیون تا 300 میلیون
و هزاران هزار مثال دیگر میتوان زد که از بحث جدا میشود . فقط این را بدانید که :
با 25.000 دلار شاید تنها بتوان تویوتا کرولا . هیوندای النترا / اکسنت . کیا سراتو و امثال ماشین های کامپکتی مثل این ها وارد کرد
در حالی که پس از چند سال کارکرد قیمت این ماشین های 50% تا 60% کاهش پیدا خواهد کرد و به اصطلاح فرضا اگر دولت 2 میلیارد دلار پول برای واردات خودرو صرف کند پس از چند سال 1 میلیارد دلار ضرر میکند و این تنها باعث افزایش ارز و تورم وحشتناک میشود
در حالی که خودروی دست دوم و کارکرده حدود 5 سال . تقریبا تمام افت قیمت خود را کرده و تقریبا هنگام خرید و فروش آن ضرر زیادی متحمل نمیشویم
امین
۱۳ خرداد ۱۴۰۱خودرو دست دوم امکان واردات اصولی نداره،
به چند دلیل
نمایندگی و خدمات پس از فروش امکان پذیر نیست
امکان تعیین استاندارد و کیفیت وجود ندارد. مثلا چه کارکردی آیا ماشین تصادفی یا سالم . ماشین نیاز به تعمیرات داره یا نه و هزارتا حالت دیگه که نمیشه یه سطح کیفی خاص و قابل قبول تعیین کرد
وارد کننده چه کسی باشد؟ چه شرکتی ؟ اصلا همچین چیزی غیر ممکن هست وقتی ماشین صفر وارد میشد. شرکت سفارش نوع آپشن و … با کمپانی ثبت میکرد و همه چیز شسته رفته بود ، اما برای دست دوم به کجا باید مراجعه کرد مگر میشه اینه به دانه رفت ماشین پیدا کرد قرار داد بست پلاک عوض کرد کارهای گمرک و خروج ش انجام داد . چند نفر لازمه برای طی این مراحل؟؟؟؟
از کجا اینهمه ماشین دست دوم پیدا کنند مگر بازار های اطراف ما چقدر بزرگ هستند که بشه حجم قابل توجهی ماشین تامین کرد.
فرض بگیرم که مثلا قرار بر این باشه. این اتفاق بازار خرید فروش دست دوم ها در منطقه مورد نظر بهم میریزه و قیمتها تصاعدی بالا میره چون شرکت های واردات ایرانی میخوان بازار از دست دوم ها جارو کنن بیارن ایران.
هیچ کشوری اجازه اینکه به این شکل بازار منطقی کسب کار مردمش بهم بریزن را نمیده.
نکته آخر
پنج سال؟؟؟؟ ماشین در خارج اگر از مدلها لوکس نباشه
میشه کالا مصرفی که بعد سال اول ای همچین بعد سال دوم دم دستی و بعد سال سوم مصرفی کم ارزش مصرف کننده خارجی ماشین مثل ایران نگه نمیداره. از ماشین حسابی کار میکشن. مثل ایران نیست که بعضی مالکین لای پنبه سرمایه شون نگه میدارن.
افشار
۸ خرداد ۱۴۰۱چین هم دهن خودش رو سرویس کرده با این موتورهای ۱.۵ لیتری
TML BN
۸ خرداد ۱۴۰۱نمیدونم چرا با اینکه همه میگن وای خیلی خوشگله وای زیباترین محصول چینی ولی واقعا خیلی زشته ۵۳۰ شرف داره پیش این
Jdm باز
۸ خرداد ۱۴۰۱اونی که میگه خوشگله رو فقط به من نشون بده
این کجاش خوشگله اخه
TML BN
۸ خرداد ۱۴۰۱Jdm انگادر واقعا خوشگله ما داریم زشت میبینم دیس لایک ها زیاده😂😂
Jdm باز
۸ خرداد ۱۴۰۱😂😂 اره واقعا
Jdm باز
۸ خرداد ۱۴۰۱باید برم چشمامو بشورم بعد از دیدنش
شاپور
۸ خرداد ۱۴۰۱اینکه چین با اختلاف زیاد رتبه اول خودروسازی و با اختلاف زیاد از آمریکا جلو هست کاملا چرت و مزخرفه خانم زاهدی.
تولید را به کیفیت میسنجند نه با کمیت ، لطفا هر مطلب کذبی را به خورد خواننده ندهید.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ خرداد ۱۴۰۱البته که شما حق دارین آمار به سلیقه خودتون بسنجید و مثلا استاندارد خودرو براتون مهم باشه
ولی از نظر تعداد و تیراژ تولید، چین بیشترین تعداد خودروی جهان رو تولید می کنه
https://www.pedal.ir/station/china-is-the-world-largest-automaker/
خوشتون بیاد یا نیاد این یک واقعیت هست، ماشین چینی خوب یا بد، سالانه 24 میلیون دستگاه تولید داره
HamiD
۸ خرداد ۱۴۰۱تیراژ بالا به معنای بهتر بودن نیست جناب اشتری
ایران هم از انگلیس تولید خودروی بیشتری داره پس بهتره؟!
تکنولوژی ساخت پس چی میشه؟!
Avan
۸ خرداد ۱۴۰۱البته این قیاس مع الفارغه. بازار چین رقابتی و بازار ایران انحصاری است. در چین اگر شرکتی بد عمل کنه ورشکست میشه. انگلیس تقریباً خودروسازی تیراژ بالا را کنار گذاشته و خودروهای لوکس مثل رویزرویز و جگوار را در تعداد محدود می سازه.
شاپور
۸ خرداد ۱۴۰۱با احترام جناب اشتری وقتی کلی گویی میشود که چین با اختلاف از فلانجا بالاتر است باید اشاره کند فقط در تعداد و نه در صنعت خودرو بقول فردوسی عزیز
سیاهی لشکر نیاید بکار
یکی مرد جنگی به از صد هزار
امین
۱۳ خرداد ۱۴۰۱رتبه بزرگترین تولید کننده یا بزرگترین بازار فروش خودرو را با کمیت میسنجند و نه با کیفیت.
اینها دیگه جزو بدیهیات ریاضی و آمار هست.
bardiya
۸ خرداد ۱۴۰۱به جای عروسک های خوشگل چینی بروید یک چیز اصالت دار بخرید و این خودروی ام وی ام بازار و افت شدیدی هم داره لوازم ها بد گیر میاد و خودروهای با کیفیت و دوام فنی بالا خیلی بهتر از این خودروهای داخل هست فقط مهم آپشن نیست مهم امنیت ماشین و کیفیت و لوازم یدکی و تعمیرگاه مجاز و نمایندگی ها اینها مهم هست بروید یک سانگ یانگ تیوولی بخرید و یا رنو داستر و سانگ یانگ اکتیون و سانگ یانگ کاریرون که پیشرانه تحت لیسانس شرکت بنز داره که خیلی بهتر از این زباله های ناشناس چینی هست و این ام وی ام هم فقط میخواد تبلیغات انجام بده که فروش تیراژ بیشتر بشه و کلا توی خیابان شده خودروی چینی یا ایرانی یک خودروی درست حسابی نداریم که کار روزمره جامعه رو انجام بده کلا از بس پرو یا پلاس شنیدم خسته شدم همش کپی برداری که منم میتوانم یک خودرو رو یک طراحی الکی کنم بگم جلوی ماشین رو از کپی بنز در آوردم و عقب رو از تویوتا من نمیدانم شرکت های جهانی از کشور چین شکایت نمیکنند من اگر جای شرکت خودروسازان جهانی بودم نمی گذاشتم اقتصاد چین پیشرفت کنه که وگرنه چین تا الان از لحاظ خودروسازی خوابیده بود رتبه های آخر بود نه رتبه اول و کلا زندگی ما شده خودروی چینی مثلا چرا خودروهای اوپل یا آلفا نیست توی بازار که به دلایلی مختلف که سوار ماشین خوب نمیشیم اگر حمایت نکنیم از چینی و ایرانی صد در صد خارجی وارد میشه با تشکر از سایت پدال
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ خرداد ۱۴۰۱ببخشید دوست من، چون درحال پیشنهاد خرید به دیگران هستید مجبورم نظر خودم رو هم بدم
شرکت سانگ یانگ کره با مشکلات مالی روبرو شده و تولید لوازم یدکی رو محدود کرده
احتمالا خبر دارین که سهام این شرکت رو به مزایده گذاشتن و مشتری پیدا نشد (مالک سانگ یانگ، شرکت ماهیندار هندوستان هست)
فکر نمی کنم خرید سانگ یانگ تیوولی یا اکتیون در شرایط فعلی، پیشنهاد خوبی باشه
دردسرهای سانگ یانگ 5-6 سال کارکرده، قطعا بیشتر از ماشین چینی دارای گارانتی و نمایندگی فعال در ایران هست
امین
۱۳ خرداد ۱۴۰۱.آقای اشتری عجب صبری دارید!! خدا قوت
این حرفها همه از بی تجربگی میاد.
عاشق پدال
۸ خرداد ۱۴۰۱خستم.
یه مدت میخوام مجازی نیام اصلا
واقعی هم نرم
بی خیال
الان میفهمم
پدرام
۸ خرداد ۱۴۰۱تو متن نوشته جایگزین x33 میشود پس با این اوصاف باید حدود 700 میلیون باشه! این که نشد جایگزین
Lione
۹ خرداد ۱۴۰۱تعداد کیسه هوا 4 تاست از آریزو 5 کمتر😐 کلا مدیران خودرو علاقه خاصی داره ماشینای پرآپشن بیاره ولی یک آپشن مهم رو حذف کنه