ام وی ام MVM

رونمایی از ام وی ام X77 در نمایشگاه خودروی تهران

X77 که شاسی‌بلندی هم‌اندازهٔ تیگو ۷ پرو است و بر اساس اکستریم LX ساخته شده، سال آینده با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس دوکلاچه به بازار عرضه می‌شود.
ام وی ام X77

مدیران خودرو در ششمین دورهٔ نمایشگاه خودروی تهران در شهر آفتاب رسماً از محصول جدید خود با نام ام‌وی‌ام X77 رونمایی کرده است. این خودرو پرچم‌دار برند ام‌وی‌ام خواهد بود. X77 درواقع بر اساس اکستریم LX ساخته شده ولی از طراحی متفاوتی بهره می‌برد و امکانات کمتر و پیشرانهٔ ضعیف‌تری دارد. این محصول جدید در سبد محصولات مدیران خودرو می‌تواند جایگاهی تقریباً هم‌سطح با فونیکس تیگو ۷ داشته باشد.

ام وی ام X77

X77 در قسمت جلو، با جلوپنجرهٔ بزرگی که بخش بزرگی از دماغه را پوشش داده در کنار چراغ‌های باریک در طرفین، نمایی متفاوت از اکستریم LX و همین‌طور دیگر محصولات چری را به نمایش گذاشته که تازگی دارد. در قسمت جانبی شاهد طراحی کاملاً یکسانی با اکستریم LX هستیم و در نمای عقب هم چراغ‌های سراسری بازهم شاسی‌بلند لوکس‌تر چری را به یاد می‌آورند ولی این چراغ‌ها طراحی کمی متفاوتی دارند و جا پلاک هم از روی سپر به بالا منتقل شده است. در داخل خودرو نیز شاهد داشبوردی با نمایشگرهای پیوسته و دریچه‌های تهویهٔ سراسری هستیم که بسیار شبیه به تیگو ۷ پرو مکس به نظر می‌رسد.

ام وی ام X77

ام‌وی‌ام X77 با ۴,۵۰۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۴۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۶۹ میلی‌متر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۲,۶۵۰ میلی‌متری، ابعادی کاملاً شبیه به اکستریم LX و تیگو ۷ پرو دارد. همین موضوع در مورد وزن ۱۴۸۰ کیلوگرمی پرچم‌دار جدید برند ام‌وی‌ام هم صدق می‌کند. X77 به پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری آشنای چری مجهز است که در خودروهای زیادی در کشورمان مثل X55، آریزو ۵ و تیگو ۷ پرو می‌بینیم. این پیشرانه در X77 حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

ام وی ام X77
default

در بخش انتقال نیرو اما شاهد تفاوت بزرگی هستیم زیرا درحالی‌که تمام خودروهای مذکور از گیربکس CVT استفاده می‌کنند، X77 به یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه تر مجهز است. سیستم تعلیق این خودرو در جلو مک‌فرسون و در عقب چند اتصالی است و از سه حالت رانندگی مختلف شامل اقتصادی، اسپرت و معمولی بهره می‌برد. هنوز لیست امکانات X77 مشخص نیست ولی میدانیم از تجهیزاتی مثل ۱۱ سیستم کمک‌رانندهٔ مختلف و ۶ ایربگ شامل جلو، جانبی و پرده‌ای بهره می‌برد. این محصول جدید مدیران خودرو سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

ام وی ام X77

ششمین نمایشگاه خودروی تهران از ۹ تا ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۳ در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ عصر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و ما در پدال به پوشش کامل رویدادها و اخبار این نمایشگاه خواهیم پرداخت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1910 ديدگاه)

    من تعجب می‌کنم این چینی ها چرا اینقدر به پیشرانه های بزرگ و حجیم علاقه دارن.
    این ماشین با این ابعاد نهایتا یه موتور سه سیلندر 1.1 لیتری توربو میخواست.

    موافقم 13
    مخالفم 12
    1. حجت‌اله براهنی

      ۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (49 ديدگاه)

      واقعا جالبه! من داشتم به موتور ۸۰۰ سی‌سی ام‌وی‌ام ۱۱۰ فکر می‌کردم که کاملا از پس از این ماشین با این وزن و ابعاد برمی‌اومد! واقعا استفاده از یک موتور ۴ سیلندر با حجم موتور ۱۵۰۰ سی‌سی برای این ماشین اسرافه.

      موافقم 11
      مخالفم 8
    2. صامورایی

      ۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (148 ديدگاه)

      ۱.۵ تن وزن داره

      موافقم 11
      مخالفم 2
    3. گاس فرینگ

      ۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (553 ديدگاه)

      شاهین سایپا با موتور ۱۵۰۰ توربو که در حد ۱۲۰۰ توربو تویوتا هم نیست با ۱۳۰۰ وزن به چالش میخوره اینم با اون موتور ۱۱۰۰ که قدرتش حوالی شاهین میبود و اتاقی ۱۵۰۰ کیلویی در راه رفتن نهایتا مثل پژو آردی و ایکس ۳۳ کراس میشد
      تیگو ۷ قدیمی با موتور ۱۵۰۰ توربو خوب راه میرفت. شتابش خیلی زیاد نبود و موتور هم برای ماشین سنگینی نمیکرد. راه رفتنش یه چیزی مثل مزدا ۳ بود تقریبا

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. کاربر آنلاین

        ۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (17 ديدگاه)

        بابا ایشون داره شوخی میکنه

  2. صامورایی

    ۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (148 ديدگاه)

    تغییر خوبیه از cvt به دوال کلاچ. راحع به قیمت نمایندگی خبری نیست ؟

    1. گاس فرینگ

      ۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (553 ديدگاه)

      اگه دوال کلاچش مثل تیگو ۷ قدیمی باشه زیاد مثبت نیست تغییرش
      اون گیربکس حساس به نوع استفاده بود واسه همین تو ۷ پرو کردنش سی وی تی که تنبل تر ولی کم خرج تر شد

  3. Amir Noori

    ۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (110 ديدگاه)

    این ماشین همون تیگو هفت عادیه
    رفتن برم و دوزکش کردن شده این اش شله قلمکار
    بعد اونوقت چجوری ابعادی بین تیگو هفت پرو و اکستریم lxعه

  4. A1

    ۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    بین حالت رونمایی و استتار گیر کرده

    1. Saeedfarshchian

      ۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (144 ديدگاه)

      😂😂🤣

    2. ۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5402 ديدگاه)

      😂😂😂

  5. حسن

    ۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از گورخر رونمایی شده؟

  6. ۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5402 ديدگاه)

    طراحیش بد نیست از جلو شبیه اون تیارا هست ولی2 تومن ارزش ندارد همون تیگو هفتو میریم میخریم ولی اونم از نظرم ارزش نداره😂
    میرم 8s میخرم تو این کلاس خیلی بهتر و با کیفیت تر از جفتشون

    موافقم 1
    مخالفم 2
  7. همایون

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (867 ديدگاه)

    این ماشین واسه اولین بار تو ایران رونمایی شده یا قبلا تو چین همچین مدلی تو بازار بوده؟دلیل رنگ عجیبش چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا