این دو خودروی متفاوت خریداران متفاوتی دارند اما اگر فکر میکنید با پرداخت هزینه بیشتر، خودرویی همهچیز تمام میخرید بهتر است در دیدگاهتان بازنگری کنید.
کلاس محبوب شاسیبلندها و کراساوورها غنیتر از هر زمان دیگری شده است. برندهای مختلفی که در این قسمت بازار فعالیت میکنند، سعی دارند با گستردهکردن گستره سبد محصولاتشان، مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند و سود بیشتری ببرند. هر چند این روشها روی مشتریان تاثیر بسیار مهمی دارد اما شهرت برخی برندها (یا کشوری که در از آن میآیند) باعث ایجاد برچسب اعتماد یا عدماطمینان برای آن برند میشود.
برای نمونه، در بازار داخلی خودروهای چینی در مقایسه با مدلهای ژاپنی بهعنوان خودروهایی بیکیفیتتر شناخته میشوند؛ بنابراین میل به خرید مدل باکیفیتتر ژاپنی بیشتر است اما مشکل آنجا آغاز میشود که میبینیم برای خرید یک خودروی ژاپنی باید مبلغ گزافی را پرداخت کنیم که گاه توجیه اقتصادی چندانی ندارد. محصولات چینی ارزانتر همان امکانات را به شکلی بهتر عرضه میکنند و قیمت منصفانهتری هم در برابر مدلهای همرده ژاپنی دارند.
در این بررسی به مقایسه دو مدل سوزوکی گرندویتارا و امویام X55 پرو میپردازیم و میبینیم که آیا پرداخت مبلغ اضافه، خرید ویتارا را در برابر یک کراساوور چینی توجیه میکند یا نه؟ پیش از شروع مقایسه، به هر دو خودرو نگاهی مختصر خواهیم داشت.
آشنایی با ام وی ام X55 پرو
این کراساوور نسبتا کوچک بهلطف بهرهمندی از امکانات زیاد و بهروزرسانیهای جدیدی که در مقایسه با X55 عادی دریافت کرده، در میان همردههایش به یکی از پرفروشترین خودروها تبدیل شده است. استفاده از یک پیشرانه بهینه ۱.۵ لیتری که بدنه ۱.۴ تنی این خودرو را تکان میدهد میتواند از پس تمام نیازهای مشتریان هدفش بربیاید و پکیجی را ارائه دهد که عرصه رقابت را بر دیگر خودروهای رقیب تنگ میکند؛ با وجود مزایای خوب، متاسفانه این امویام هم بینقص نیست و معایبی دارد که به آنها هم خواهیم پرداخت.
آشنایی با سوزوکی گرند ویتارا
بسیاری گرند ویتارا را را بهعنوان یک خودروی باکیفیت میشناسند که در زمان خود طراحی دلچسبی داشت و حس اطمینان را به مشتری ایرانی القا میکرد. تجهیز این کراساوور بزرگ به یک پیشرانه ۲.۴ لیتری همچنان برای وزن و ابعاد آن کافی نیست اما این مدل مزایایی دارد که مالکانش را دلسبته آن میکند؛ در ادامه بهشکلی دقیقتر به مزایا و معایب این مدل و امویام X55 پرو نگاه خواهیم کرد.
مقایسه طراحی
بسیاری طراحی گرند ویتارا را میپسندند؛ فرم جعبهای شکل و حجمپردازی درشت این خودرو که بهلطف طاق چرخهای برآمده، چراغهای مستطیلی و ارتفاع زیادی ممکن شده، خودرویی را در ذهن بیننده تداعی میکند که انگار به موتوری V6 مجهز شده و آماده انجام آفرود است (درحالیکه اینطور نیست). استفاده از خطوط مستقیم که با پستیوبلندیهای روی پنلها همراه شده است طراحی گرند ویتارا را خاطرهانگیز کرده است. با این همه، با گذر زمان زبان طراحی این خودرو سالخورده شده و هیچ المان بهروزی در خود ندارد.
در نقطه مقابل، امویام X55 پرو طراحی بهروزتری دارد؛ تجهیزشدن به چراغهای LED زیباتر، استفاده بیشتر از خطوط عضلانی منطقی و پختهتر شدن طراحی امویام، باعث میشود که X55 پرو در مقایسه با گرند ویتارا دلپذیرتر باشد؛ زبان طراحی امویام با وجود بهروزتر بودن چیز خاصی ندارد و نشاندهنده یک محصول میانرده چینی است.
هر چند هر خودروی امویام بهروزتر است اما طراحی ماندگاری ندارد. با این وجود هم و با توجه به بازه قیمتی و نحوه خرید، ما طراحی X55 پرو را به گرند ویتارا ترجیح میدهیم.
مقایسه کابین
کابین گرند ویتارا هم مانند بدنه بیرونی آن با استانداردها و المانهای رایج ده سال گذشته طراحی شده و نمیتوان از آن انتظار بهروز بودن یا مدرنیته داشت. هر چند کیفیت ادوات داخلی با گذر زمان همچنان قابل قبول ارزیابی میشود طراحی آن قدیمی است و در بخشهایی هم محصولات ارزانتر را تداعی میکند.
در نقطه مقابل، امویام کابینی بهروزتری دارد و در آن کمتر از ادوات پلاستیکی خشک استفاده شده است. سیستم اطلاعات-سرگرمی آن هم بهروز و کارآمدتر طراحی شده و رویهمرفته محیط بهتری را برای سرنشینان فراهم کرده است. مشخصا ضعف اصلی X55 پرو در برابر گرند ویتارا، فضای آن است که دلیل آن، ابعاد کوچکتر بدنه محسوب میشود.
بنابراین در بحث طراحی داخلی و با وجود فضای کمتر، امویام X55 پرو صفر کیلومتر میتواند گزینه معقولانهتری باشد. هر چند داستان به اینجا ختم نمیشود… .
مقایسه فنی
کراساوور حجیم سوزوکی با وجود وزن ۱,۵۶۷ کیلوگرمی خود به یک پیشرانه ۲.۴ لیتری مجهز شده است که توان تولید ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۲۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. هر چند این پیشرانه در برابر موتورهای متداول چینی و ایرانی قوی بهنظر میرسد اما در برابر وزن و دینامیک بدنه گرند ویتارا گردن خم میکند. قدرت پیشرانه از طریق یک جعبهدنده ۵ سرعتی به هر چهار چرخ خودرو منتقل میشود و آن را در عرض ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند که کمی ناامیدکننده به نظر میرسد.
سواری کمی خشک است، بدنه مرکز ثقل بالایی دارد و عایقبندی نهچندان مناسب بدنه سروصدای محیط را در سرعتهای بالا بیشتر میکند. اما برگ برنده این مدل، تجهیز آن به سیستم دیفرانسیلی توانمندی است که میتواند از پس آفرود هم بربیاید. سه حالت 4H، قفل 4H و قفل 4L گرند ویتارا را بهترتیب برای حرکت در مسیرهای عادی و خیابانی، آفرود سبک و مسیرهای صعبالعبورتر آماده میکند. هر چند فاصله آن از سطح زمین برای آفرود قابلقبول ارزیابی میشود اما ابعاد آن مزیت اصلی آن در آفرود به شمار میروند.
درحالیکه گرند ویتارا میتواند در مسیرهای خارج جادهای هم عملکرد مناسبی دارد، امویام X55 پرو را میتوان فاقد توانایی حرکت در این مسیرها دانست. برخلاف شاسیبلند سوزوکی که از دیفرانسیل مناسب سود میبرد، کراساوور امویام تمایلی به حرکت آفرود ندارد و عملا یک سواری شهری بلندقامت به شمار میرود. این خودرو به یک موتور ۱.۵ لیتری ۱۵۶ اسب بخاری و ۲۳۰ نیوتن متر مجهز شده است. قدرت پیشرانه از طریق یک جعبهدنده CVT به چرخهای جلو منتقل میشود و بهخاطر وزن کمتر، در مقایسه با گرند ویتارا شتاب بهتری دارد.
فیزیک بدنه هیچکدام باعث ایجاد رانندگی اسپرت نمیشود گرچه X55 پرو سرزندهتر از گرند ویتارا حرکت میکند؛ اما خبری از آفرود نیست. با توجه به اینکه هیچکدام راحتی یک سدان را ندارند و در بازار داخلی با عنوان شاسیبلند شناخته میشوند، گرند ویتارا را برنده این بخش میبینیم.
مقایسه امکانات ایمنی
آنچه برگ برنده خودروهای کرهای در گذشته بود، امروزه به مدلهای چینی رسیده است؛ امویام X55 پرو با تجهیز به گستره مناسبی از امکانات میتواند رقیبی قدرتمند برای گرند ویتارا باشد. بهرهمندی این خودرو از امکانات ایمنی چون ۶ کیسه هوا، کروز کنترل، TCS و ESP، HSA و HDA، سنسور عقب و فشار باد تایر، ABS و توزیع نیروی ترمز و اتوهولد آن را به گزینهای مناسب تبدیل میکند.
در نقطه مقابل، گرند ویتارا تنها از کروز کنترل، سنسور عقب، ABS و توزیع نیروی ترمز و ۶ کیسه هوا سود میبرد که شاید در زمان خود مناسب ارزیابی میشدند اما با توجه به نیاز روز، فاقد امکانات کافی ارزیابی میشود. با این وجود استاندارد ایمنی بدنه و شاسی گرند ویتارا در سطحی بالاتر قرار میگیرد و از این حیث بر X55 پرو برتری پیدا میکند. رویهمرفته، ویتارا خودرویی ایمنتر خواهد بود که راننده را ملزم به احتیاط در رانندگی میکند؛ چون برای یاریرساندن به راننده به سیستمهای هوشمند امروزی مجهز نشده است.
مقایسه تجهیزات رفاهی
کراساوور امویام از نظر امکانات رفاهی هم بر شاسیبلند ژاپنی برتری دارد؛ بهرهمندی از نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی مرکزی و نمایشگر دیجیتال روبهروی راننده، صندلی ۶ جهته برقی راننده، گرمکن صندلیهای جلو، تودوزی چرمی، فرمان برقی، دو حالت رانندگی، چراغ بدرقه، نورپردازی داخلی و نور خودکار، ۶ بلندگو، دوربین ۳۶۰ درجهای، دوربین ثبت وقایع، سیستم تهویه با خروجی ردیف عقب و صندلیهای تاشو عقب نیازهای یک خانواده معمولی را بهخوبی برطرف میکند.
گرند ویتارا که از فرمانی هیدرولیکی استفاده میکند یک نمایشگر ۷ اینچی اطلاعات-سرگرمی دارد که بهروز نیست اما صدای آهنگ و رسانه را از طریق ۷ بلندگو به گوش سرنشینان میرساند. این خودرو دوربین دید عقب هم دارد اما امکانات خاص مثل دید ۳۶۰ درجه ارائه نمیکند و در این بخش، بازی را به رقیب چینی میبازد.
مقایسه قیمت و نتیجهگیری
هدف از انجام این مقایسه این بود که ببینیم آیا پرداخت مبلغ ۲ تا ۲/۵ میلیارد تومان برای سوزوکی کمکار، دست دوم منطقی است یا نه؟ این شاسیبلند، قوای فنی قابل قبول دارد و فضای مناسب در اختیار سرنشینان قرار میدهد. توانایی آفرود، یک مزیت مهم برای گرند ویتارا به شمار میرود که در خودروهای ارزانقیمت بازار نیست. کیفیت کابین آن متوسط است و میتواند باعث دلزدگی شود. این خودرو اگر کم کارکرد باشد، واقعا بیآزار و کم هزینه است اما اگر بخواهید مدلهای ارزان قیمت و با کارکرد بالای ان را خریدارای کنید، با هزینههای وحشتناک نگهداری آن باید کنار بیایید.
در سوی دیگر، امویام X55 پرو درست مانند یک گوشی چینی به امکانات زیادی مجهز شده است؛ بهرهمندی از کابین جذاب، وزن کمتر و شتاب بهتر آن را به خودروی شهری مناسبتری تبدیل میکند.
بنابراین اگر هدف شما از خرید خودرو، یک محصول بلندقامت است که برای مسافرتها هم شما را بهخوبی همراهی کند و در شهر به نیازهای خانواده کمجمعیتتان پاسخ دهد، میتوانید روی امویام ۱/۵ میلیارد تومانی هم حساب باز کنید اما اگر به فکر استفاده از خودرو بهعنوان یک شاسیبلند واقعی هستید و امکانات دیجیتال برایتان چندان اهمیت ندارد، باید به فکر هزینه بیشتر و تهیه مدل گرانتری چون سوزوکی گرند ویتارا باشید. نظر شما چیست؟ رقیب گرند ویتارا در بازه قیمتی خود کدام خودرو است؟
مقالات مرتبط:
- بررسی و مقایسه میتسوبیشی ASX با تیگو ۸ پرو مکس؛ ژاپنی یا چینی؟
- مقایسه کی ام سی X5 با فیدلیتی پرایم؛ مشخصات، قیمت و هر آنچه باید بدانید
- با ۲ میلیارد تومان چی بخریم؟ بررسی و مقایسه بستیون T77 در برابر هیوندای توسان
علی Shelby
۱۲ مرداد ۱۴۰۳بااین رنج قیمت انتخاب من آلفارومئو جولیتا هست
(بین ۱ میلیارد تا ۲ میلیارد)
Behnam1012
۱۲ مرداد ۱۴۰۳هاچبک چه ربطی به کراس اور یا شاسی بلند داره ، اینطوری که نمیشه مقایسه یا انتخاب کرد
Dan
۱۳ مرداد ۱۴۰۳تو این رینج قیمت فقط مورانو
X
۱۳ مرداد ۱۴۰۳مورانو مفت نمی ارزه با مشکل گیربکسش
سوزوکی ماشینیه که هنوز شرکت نفت توی کم استهلاکی دوام و قدرت مثلش رو پیدا نکرده تا جایگزین کنه و هنوز از مدل های 10/15سال پیش استفاده میکنه
من به عنوان کسی که کلی ماشین عوض کرده بی شک سواری نرمی و کیفیت ویتارا با وجود پلتفرم قدیمی از رافور سانتافه ایکس تریل و تمام این رده بهتره البته الان ندارمش که تعصب مالکیت داشته باشم خودم از 207 استفاده میکنم
kasra
۱۲ مرداد ۱۴۰۳هزار هزار x55 بیارن یک لاشه سوزوکی ام نیمدم دوستان من پسر عموم بچش بازی میکنه میگن چه ماشین خفنی ویتارا ولی برادرش بزرگش ام وی ام دار میگن چینیه حرف راست رو از بچه بشنو
احمد محسن
۱۳ مرداد ۱۴۰۳یه گل گاو زبان مهمان من انشالله زبانت باز بشه خودتم بفهمی چی میگی
ARMAN سابق
۱۲ مرداد ۱۴۰۳قیمتش بین یک تا دو میلیارده ولی خرجش در حد ماشین ده میلیاردیه
هراکلیوس
۱۲ مرداد ۱۴۰۳من به عنوان یه ایرانی تاسف می خورم که باید بین یه ماشین 2007ژاپنی و یه ماشین در پیت بدون ایمنی باید نظر بدم
سهیل
۱۲ مرداد ۱۴۰۳حداقل دو خودرو با قیمت یکسان رو مقایسه میکردید. مثلا سوزوکی با تیگو
هر چند جلو x55 هم ارزش خرید نداره
علی صفرپور
۱۲ مرداد ۱۴۰۳منطق این بررسی رو ابتدا توضیح دادیم. لزوما بررسی برابر نیست؛ پاسخ به یک سواله!
GRT
۱۲ مرداد ۱۴۰۳۲ دهه از عمر ویتارا داره میگذره . هیچ چیزی برای مقایسه نداره مگر همون موتور و دیفرانسیل . زمان خودش عالی بود اما الان دیگه نمیشه روش حساب کرد
من خودم چینی رو ترجیح میدم به شرط گارانتی واقعی
من واقعا نمیدونم چرا باید ۲.۸ میلیارد برای سوزوکی کم کار داد درحالکیه با همین قیمت تیگو ۸ پرومکس دودف پر از اپشن و گارانتی گیرت میاد که هیچی از سوزوکی ۲۰ سال پیش کم نداره
محمد
۱۳ مرداد ۱۴۰۳سوزوکی ماشین بسیار با کیفیتی هست واصلا با ماشین چینی نباید مقایسه کرد
ایمان سوغاتی
۱۳ مرداد ۱۴۰۳داش تیگو ۸ پرو مکس جلو پنجره اش ۱۰۰ میلیونه. از کجا میخوای بیاری؟
hosen
۱۲ مرداد ۱۴۰۳به نظرم خرید گرند ویتارا دیگه منطقی نیست
چهره از مد افتاده و زمخت، کمبود آپشن و قیمت فضاییش باعث میشه چینی های صفر کیلومتر ارزنده تر باشن. هرچند واسه کسی که دیر به دیر ماشین عوض میکنه (بواسطه استهلاک کمش) میتونه گزینه خوبی باشه.
شهروند ایرانی
۱۲ مرداد ۱۴۰۳تنها نکته منفی،سوزوکی داشبورد که مدل پرایدی موتور گیربکس کار در میاره خیلی پر قدرت نیس گیربکس خیلی بروز نیس ولی خب کیفیت ژاپن تو درون سوز قطعا از چین خیلی بالاتر
سهیل
۱۲ مرداد ۱۴۰۳من خودم عاشق ژاپنی هستم. ولی ویتارا همون ۱۰ سال پیش صفر کیلومترش هم ارزش خرید نداشت. سواری خشک. موتور ضعیف. امکانات اندک و ظاهر بی روح
زیزیگولو
۱۲ مرداد ۱۴۰۳آدم عاقل ژاپنی رو انتخاب میکنه
محی
۱۲ مرداد ۱۴۰۳البته ویتارا ۴ دنده هست و نوشتین ۵ دنده
فرشید
۱۲ مرداد ۱۴۰۳اگه پول داشتم قطعن x55 میگرفتم
تبریزی
۱۳ مرداد ۱۴۰۳۱۲ ساله ویتارا داریم حتی به فکر عوض کردنشم نیستیم
نه هزینه داره نه کهنه شده
حتی داشبوردشم صدا نمیده
تا حالا به جز لنت و روغن و باتری هیچ هزینه ای نداشته
یه تصادف وحشتناک رو هم بدون حتی یه خراش گذروندیم
ولی بعضیا دوس دارن ماشین گارانتی داشته باشه یه ماه بمونه تو نمایندگی تا قطعه بیاد براش
دوس دارن دیگه
حسام
۱۳ مرداد ۱۴۰۳من هم ویتارا ۲۰۰۰ داشتم و هم ۲۴۰۰
ویتارا عشقه طراحیش عالی آفرودش عالی و اصلا هزینه نداره
با ۱/۵ تن وزن تو شهر ۸/۵ و تو جاده ۷/۵ مصرف داره و با وجودیکه ۲۰ سال کار کرده فک می کنی صفر کیلومتره
شما یه چینی ۲۰ سال کارو بذار کنار یه ژاپنی ۲۰ سال کار بعد مقایسه کن
هر چند همین الانم ژاپنیه کاملا سره
احمد عظیمی
۱۳ مرداد ۱۴۰۳من ویتارا ۲۴۰۰ دارم مدل ۹۰ کلاس ۸ یه طرف ماشین مالیده رنگ شده ولی ماشین سالمه بخوام بفروشم میگن یک میلیارد پول ماشین ایرانیه.
خیلی راضی هستم ازش فعلا چاره ای نیست
m
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اقای علی صفرپور
ستاره های ایمنی بر اساس سال هست و صد البته موسسه اروپایی و امریکایی سخت تر هست تست های ایمنی نسبت به چینی.
اما از اساس غلطه ایمنی بالاتر ویتارا
نمیگم کمتر ولی میگم معلوم نیست
علی صفرپور
۱۳ مرداد ۱۴۰۳https://www.iihs.org/ratings/vehicle/suzuki/grand-vitara-4-door-suv/2009
https://www.ancap.com.au/safety-ratings/suzuki/grand-vitara/1519fc
تست های استاندارد کمتری روی x55 پرو انجام شده. به علاوه شاسی گرند ویتارا برای یک شاسی بلند طراحی شده نه یک کراساوور شهری.
نور زاده
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اسمش تو دهنته ژاپنی
چینی
کیفیت و اصالت حرف اول رو میزنه
ولی چون اکثر ملت اصالت خودشونو گم کردن چینی رو ترجیح میدن
مهم نیست تو بهترین باش
حسن
۱۳ مرداد ۱۴۰۳قیمتا کمه
ویتارا کم کارکرد تمیز زیر 2800 پیدا نمیکنی
مدل 1398 کم کار هم زیر 3200 نیست
واقعا خیلی زیاده
shahriar
۱۳ مرداد ۱۴۰۳سلام. اولا که این ماشین رو سوزوکی برای جنرال موتورز آمریکا طراحی کرده بوده ومجوز ورود به بازار آمریکا رو داشته همین بس برای تعریف از این ماشین چون هر ماشینی توان پاس کردن استاندارهای آمریکا رو نداره
شرک
۱۳ مرداد ۱۴۰۳نوابغی که فکر میکنید ماشین 17 سال پیش 400 هزار تا کارکرده خیلی عالی و خفنه! بهترین راه برای مقایسه این دو تا ماشین و ارزش خریدشون، مقایسه قیمت جهانی این دو تاست. یک گوگل کنید ببینید این سوزوکی 2007 که حتی در زمان خودش هم حرفی برای گفتن نداشت قیمت جهانی اش چنده و توی ایران چنده، قیمت جهانی ایکس 55 هم که معلومه. بیچاره آقای اشتری چی میکشه از دست شماها!
حسن
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اقا اشتری هیچی نمیکشه پاک پاکه برا بچه مردم حرف درست نکن
شرک
۱۳ مرداد ۱۴۰۳داداش خیلی باحالی 😅 دمت گرم.
حسین خوانساری
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اگه شاسی بلند مد نظر دارید که هم صفر کیلومتر باشه و هم توانایی خارج شهری داشته باشه حداقل بالای ۲۸۰۰ باید هزینه کنید و یکی از مدلهای جدید چینی که چهار چرخ محرک هستن انتخاب کنید یا اگر به دنبال یه برند درست حسابی هستید و بودجه بالای ۲ تومن دارید حتما سراغ مدلهای کم کارکرد سانگ یانگ اکتیون امثال این باشید چون اساسا برای آفرود و شرایط سخت جاده ای ساخته شدن و اینکه برند صرفا شاسی بلند ساز کره ای هست که سابقه و عمر بالایی داره
محمد احمدی
۱۳ مرداد ۱۴۰۳من قبلاً ویتارا داشتم الان النترا دارم ،ولی یه چرخ ویتارا به کل ماشین چینی میارزه،
امین
۱۳ مرداد ۱۴۰۳فقط در یک رپورتاژ آگهی می توان خودرو آفرودی تنفس طبیعی را با یک هاچبک توربو مقایسه کرد!
علی صفرپور
۱۳ مرداد ۱۴۰۳دوست عزیز تمام رسانههای دنیای خودرو بررسیهای متفاوت انجام میدن. درصورت تمایل میتونین مطلب زیر رو هم مطالعه کنید که مقایسه «موتورترند» بین دو خودروی کاملا نامربوطه.
https://www.pedal.ir/mclaren/mclaren-750s-lucid-air-2024-comp/
ما سعی میکنیم با توجه به وضعیت معیشتی مردم مطالب تازهای رو برای مخاطبامون اماده کنیم. مطالب تحلیلی ما هم وضعیت بازار رو نقد میکنن.
https://www.pedal.ir/vision/china-fills-void-iran-market/
https://www.pedal.ir/vision/beyond-imports-china-iran-joint-venture/
https://www.pedal.ir/highway/iran-mafia-import-electric-car/
…
رضا
۱۳ مرداد ۱۴۰۳من به شخصه دنبال ماشین صفر میرم ۳ سال بعد میفروشم
مگه دیوانم برم ۲میلیارد پول ماشین ترکیده مردمو بدم که معلوم نیست کجاها باهاش رفته
الآنم چینی صفر سوارم راضی هم هستم خیلی ماشین پرشتاب و بی سرو صدایی هستش
و اینکه مقایسه این دو اگر نو بود و با این مدل اگر قیمت پایینتری نسبت به x55 داشت می ارزید
کجای دنیا ماشین کارکرده ۲۰سال پیش از ماشین صفر و به روز گرانتره
آخه من موندم این چه مقایسه ایه
مسعود
۱۳ مرداد ۱۴۰۳تو سرما زمستان گذشته داخل ویلا بودیم من چینی سوار حضرات ژاپنی کرای راحت قبل حرکت دکمه ریموت زدم ایکس پنجا پنچ روشن شد بخاریشم روشن شد هوا اتاق گرم زن بچم سوار ماشین گرم شدن اون شب فهمیدم ماشین باید بروز باشه چینی ک خوبه حتی اگر ساخت افغانستان باشه اینهایم ک میگن سوزکی تو بمیری پولشو داشته باشن چینی میخرن اخه تو فضای مجازی قسمتای ک قسطی میفروشن ماشین چینی هیشکه کامنت منفی نمیزارع همه میگن چقد قسط میبندید من از اونجا فهمیدم اینا پول ندارن منم ندارم ولی حقیقت تلخه دیگه
Parsa
۱۳ مرداد ۱۴۰۳انقدر که پدال تبلیغ چینیا رو میکنه خود چینیا تعصب رو جنساشون ندارن
آرمین
۱۳ مرداد ۱۴۰۳۱۳ ساله گرند ویتارا دارم ، چندین بار ۱۶ ساعت رانندگی بدون توقف باهاش داشتم و وافعان هم استفاده میکنم . تو این ۱۳ سال فقط پارسال بود که ۴ تا شمع و ۲ تا سوزن انژکتور تعویض کردم .
عالیه ، خیلی مطمئنه .
اصغری
۱۳ مرداد ۱۴۰۳تو یا خسیسی که تسمه تایم و روغن و غیره ماشینت عوض نکردی سیزده سال یا ما را احمق فرض کردی مگه میشه ماشین روغنش توی سیزده سال عوض نکرده باشی یا شمع هر چهار سال شمع عوض کردی خوب اینکه کیفیت شمع می رساند
گات
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا تو خیلی ساده ای که داری در مورد روغن موتور حرف میزنی
آخه روغن موتور که دیگه باید عوض کرد و لزومی نداره اینجا بگه یه چیز بدیهی هست حتی اگه هوندا و تویوتا هم باشه روغن موتور چیزیه که باید همیشه عوض کرد این دیگه گفتن نداره
آرمین
۱۳ مرداد ۱۴۰۳جناب گات عزیز
سپاس فراوان
آرمین
۱۳ مرداد ۱۴۰۳سوزوکی تسمه تایم نداره ، زنجیر تایم داره .
وقتی از تعویض قطعه صحبت میکنی هیچ وقت قطعات مصرفی روتین را حساب نمیکنند ، چون اونه همیشه و به موقع تعویض میشه که ماشین ۱۳ سال دووم آورده .
مهدی
۱۳ مرداد ۱۴۰۳شما کلا وبسایت خودروسازان مونتاژی هستید
کاملا مشخصه
علی صفرپور
۱۳ مرداد ۱۴۰۳حتما به صفحه اصلی سایت هم سر بزنید. مطالب تنوع خیلی بیشتری دارند.
آدم
۱۳ مرداد ۱۴۰۳درسته اسمش ژاپنیه ولی کهنه شده . تا اسم ژاپنی میاد یاد لند کروز می افتید چرا . همین الان تیگو هشت از امثال ماشین های ژاپنی مثل سوزوکی خیلی بهتره
محمد
۱۳ مرداد ۱۴۰۳سلام
من x55دارم نزدیک یک ساله ،فوقالعاده پرشتاب ونرمه،طاهرش هم به روزه ،اپشنهاشم خوبه،توسربالاییها خودش نشون میده
اصغری
۱۳ مرداد ۱۴۰۳من باشم یک هاوال اچ دو بر میدارم بهتر همه چیز خرجش کمه یعنی درست مصرف کنی فقط یک لوازم مصرفی نیاز داره چیز دیگه ای نمیخواد باهاش تصادف نکنی توی گرما پنجاه درجه کورس نگذاری دریفت باهاش نکشی توی بیابان عین الا کلنگ باهاش از روی تپه شنی نپری عالی کار میده بعضی ها عین وحشیا ماشین استفاده میکنن بر میداره توی یک جاده پر از سنگ بزرگ سفت و صعب العبور یک دفعه دویست تا سرعت میره خوب هر ماشین ماشین کمک فنر و شاسی میاد پایین حتی تویوتا
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ مرداد ۱۴۰۳احتمالا نمیدونید هاوال H2 انقدر کم وارد ایران شده لوازم یدکی نداره
گات
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اولا که سوزوکی ویتارا یه شاسی بلند پایین رده ژاپنی هست
اما با این حال ترمز دستی سوزوکی شرف داره به این اشغالای چینی
یعنی صد تا از این چینی ها بیارن جلوم با یه ماشین ژاپنی عوضش نمیکنم حتی اگه پایین رده ترین ماشین ژاپنی باشه و کارکرده هم باشه باز عوض نمیکنم چون میدونم که کلا ماشینای چینی پر رزق و برق هستن و در ظاهر خوب هستن
اما باطن اکثرشون اینه که بعد چند ماه استفاده باید همش در تعمیرگاه ها باشی
علی
۱۳ مرداد ۱۴۰۳این قیمتهای گزاف که گفته شده برای ماشینهای ژاپنی قیمت اصلی نیست و تحمیلی است بابت انحصاری که وجود دارد باید گزاف پرداخت شود. در اصل ماشینهای چینی مونتاژی هم قیمت بالایی دارند و از قیمت مشابه در کشورهای دیگر برای ایرانیها بیشتر است.
محمد
۱۴ مرداد ۱۴۰۳اصلی ترین اختلاف و مهم ترین اختلافی که هیچ اشاره ای بهش نشده … مدت سالهایی هست که شما میتونید از خودرو استفاده کنید ، ویتارا مال ۱۰ سال پیش هم الان سرپا و خداد تومن قیمت داره ولی ماشین چینی بیشتر ۵ سال دیگه به درد نمیخوره … مهم ترین اختلاف که باعث اختلاف در قیمت هم هست دقیقا همینه