ام وی ام MVMپارس خودروچشم اندازخودروهای چینی

مقایسه زوتی DL5 با ام وی ام X33 کراس، کدام شاسی‌بلند یک میلیاردی؟

این دو کراس‌اوور کوچک هردو قیمتی در حدود ۱.۱ تا ۱.۲ میلیارد تومان دارند و در اینجا خواهیم دید کدام‌یک می‌تواند گزینهٔ بهتری برای خرید باشد.
زوتی DL5 یا X33 کراس

پارس خودرو که زمانی برترین خودروهای مونتاژی را در کشورمان عرضه می‌کرد، از اواخر دههٔ ۹۰ شمسی در سراشیبی سقوط قرار گرفت و به مونتاژ کنندهٔ کوییک تبدیل شد. با آزادسازی واردات خودرو نیز این شرکت سراغ یکی از ضعیف‌ترین خودروسازان چینی رفت و یکی از قدیمی‌ترین محصولات آن را برای واردات انتخاب کرد. این خودرو کراس‌اوور کوچکی است که با نام DL5 در کشورمان عرضه می‌شود و پارس‌خودرو قصد مونتاژ آن را هم دارد. زوتی DL5 اما در کشورمان با رقبای زیادی مواجه است که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، ام‌وی‌ام X33 کراس است. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم این دو کراس‌اوور کوچک را باهم مقایسه کنیم.

همچنین بخوانید:

مقایسه‌ ام وی‌ ام X22 پرو و X33 کراس، کدام‌یک ارزش خرید دارد؟

پارس خودرو DL5 / زوتی T300 مشخصات فنی و قیمت کراس اور جدید بازار ایران

معرفی کلی خودروها

شرکت زوتی در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد و سال‌ها پیش سدان Z300 آن را با نام آریو توسط سایپا و کراس‌اوور T600 را با نام کوپا توسط ریگان خودرو در کشورمان دیدیم. زوتی در اوایل سال ۲۰۱۷ کراس‌اوور کوچکی بنام T300 را به بازار فرستاد و درحالی‌که در سال ۲۰۲۱ ورشکست شد اما حدود یک سال بعد دوباره فعالیت خود را از سر گرفت و اولین خودرویی که پس از احیای شرکت دوباره روی خط تولید رفت، همین T300 بود. ازآنجایی‌که پیش از ورشکستگی زوتی، خودروسازی راین قصد مونتاژ همین خودرو را داشت، پارس‌خودرو مجبور شد نام آن را به DL5 تغییر دهد. این کراس‌اوور در تابستان ۱۴۰۲ در کشورمان رونمایی در و پاییز همان سال اولین سری آن به خریداران تحویل داده شد.

زوتی DL5

ام‌وی‌ام X33 که اولین شاسی‌بلند چری در کشورمان بود، به لطف طراحی منطقی، محبوبیت شاسی‌بلندها در بازار و امکانات مناسب، مورد استقبال قرار گرفت و با تجربه چندین فیس‌لیفت سال‌ها روی خط تولید مدیران خودرو ماند. در سال ۱۴۰۱ اما سرانجام تولید X33 پایان یافت و ازآنجایی‌که یکی از پرفروش‌ترین محصولات مدیران خودرو بود، این شرکت به دنبال یافتن جانشینی برای آن رفت که نتیجهٔ آن معرفی خودرویی بنام X33 کراس در اوایل سال ۱۴۰۲ بود. این خودرو اما هیچ ارتباطی با X33 قدیمی ندارد و در اصل نسخه فیس‌لیفت X22 پرو است یعنی خودرویی که بر اساس هاچ‌بک چری فالوین یا همان ام‌وی‌ام ۳۱۵ ساخته شده و پیشینهٔ آن به سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد. X33 کراس که دومین فیس‌لیفت روی X22 محسوب می‌شود، اوایل سال ۲۰۲۳ در چین معرفی شد.

X33 کراس

طراحی بیرونی

هرچند وقتی سابقهٔ این دو خودرو را بررسی می‌کنیم، DL5 اساساً حدود یک سال جدیدتر است اما همان‌طور که اشاره شد، X33 کراس حاصل دو بار فیس‌لیفت روی X22 قدیمی سال ۲۰۱۶ است درحالی‌که T300 یا DL5 از سال ۲۰۱۷ تاکنون هیچ تغییری را تجربه نکرده و با همان طراحی در حال تولید است. به همین دلیل، DL5 در ظاهر خصوصاً در قیاس با کراس‌اوورهای چینی جدیدتر مثل X33 کراس رنگ و بوی کهنگی گرفته است. البته به لطف جلوپنجره شش‌ضلعی و چراغ‌های جلوی کشیده، نمای جلویی خودرو هنوز هم قابل‌قبول به نظر می‌رسد و خط پنجره‌ای که به سمت بالا حرکت کرده و در قسمت ستون C بسیار به سقف نزدیک شده هم و نمای جانبی خودرو را از یکنواختی خارج کرده است ولی بااین‌وجود، DL5 در برابر رقیب جدید مدیران خودرویی خود حرف چندانی برای گفتن ندارد.

زوتی DL5

X22 پرو به‌عنوان اولین فیس‌لیفت روی این خودرو، در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و با چراغ‌های جلوی دوقسمتی و جلوپنجرهٔ کهکشانی هنوز هم برای یک کراس‌اوور کوچک اقتصادی طراحی مناسب و قابل‌قبولی دارد اما چری که عادت دارد زودبه‌زود خودروهای خود را فیس‌لیفت کند، حدود سه سال بعد مدل جدیدی را معرفی کرد که در کشورمان با نام X33 کراس عرضه می‌شود. در جلوی این خودرو، همچنان شاهد چراغ‌های دوقسمتی هستیم ولی حالا جلوپنجره از نو طراحی شده و دی‌لایت‌های باریک بالا با گرافیک شطرنجی به زیبایی به داخل آن کشیده شده‌اند. در عقب نیز چری با طراحی چراغ‌های جدیدی که به هم متصل هستند به همراه بازطراحی شیشه و سپر، سعی کرده نمای متفاوتی را نسبت به X22 ایجاد کند. به‌طورکلی، هرچند X33 کراس ظاهر بروزتری دارد اما برخی همان طراحی X22 پرو را هماهنگ‌تر و متناسب‌تر می‌دانند.

X33 کراس

داخل

همان داستان بیرون در داخل خودروها هم در جریان است زیرا چری کابین کراس‌اوور کوچک خود را دو بار به‌طور کامل بروز کرده درحالی‌که DL5 هیچ تغییری را نسبت به نسخهٔ اولیه تجربه نکرده است. به همین دلیل، کابین کراس‌اوور زوتی با نمایشگر نه‌چندان بزرگی در میانه داشبورد، فرم ساده دریچه‌های تهویه و کنسول مرکزی نسبتاً قدیمی، با کراس‌اوورهای چینی جدیدتر بازار فاصله دارد و شبیه خودروهای یک نسل قبل به نظر می‌رسد هرچند که با استفاده از تودوزی دورنگ مشکی و قهوه‌ای و طرح فیبر کربن روی داشبورد سعی شده حال و هوای کمی لوکس و جوان‌پسندی به داخل خودرو بخشیده شود.

زوتی DL5

در سمت دیگر، چری برای X33 کراس داشبورد کاملاً جدیدی را طراحی کرده که با دریچه‌های تهویه طرح سراسری و نمایشگر مرکزی متصل به صفحه آمپر به همراه طراحی جدید رو دری‌ها و کنسول مرکزی، یک سر و گردن بهتر از DL5 به نظر می‌رسد و تا حدودی شبیه به محصولات گران‌تر و بزرگ‌تر چری مثل تیگو ۷ پرو شده است؛ بنابراین، در اینجا هم قطعاً باید X33 کراس را برتر از رقیب پارس خودرویی بدانیم. از لحاظ کیفیت متریال هم زوتی خیلی جالب به نظر نمی‌رسد و ام‌وی‌ام شرایط بهتری دارد.

X33 کراس

تجهیزات و امکانات

در جدول زیر امکانات و تجهیزات این دو کراس‌اوور را باهم مقایسه می‌کنیم:

ام‌وی‌ام X33 کراس زوتی DL5
ایربگ ۴ عدد جلو و جانبی ۲ عدد جلو
رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی ۱۷ اینچی آلومینیومی
ترمز کمکی دارد دارد
کنترل پایداری دارد دارد
سنسور پارک جلو و عقب عقب
شارژر بی‌سیم گوشی دارد ندارد
نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی ۸.۰ اینچی
صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی آنالوگ
ترمز پارک برقی دارد دارد
اتوهلد دارد دارد
سانروف دارد ندارد
کروز کنترل دارد دارد
صندلی چرمی چرمی
تعداد بلندگو ۴ عدد ۴ عدد
دوربین دنده عقب دارد دارد
نورپردازی داخلی دارد ۶۴ رنگ ندارد
سیستم ورود بدون کلید دارد دارد
سیستم پایش باد تایرها دارد دارد
استارت با ریموت دارد ندارد
آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن تاشو برقی با گرم‌کن
سنسور نور دارد دارد
روکش صندلی چرم چرم
سیستم کنترل حرکت در سربالایی دارد دارد
سیستم کنترل حرکت در سراشیبی دارد دارد
گرم‌کن صندلی‌های جلو دارد ندارد

با توجه به جدول فوق، در بخش تجهیزات هم برتری با X33 کراس است و از مواردی مثل گرم‌کن صندلی‌های جلو، سانروف، شارژر بی‌سیم گوشی و نورپردازی داخلی بهره می‌برد که در DL5 وجود ندارد.

پیشرانه

X33 کراس در دو نسخهٔ دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود که پیشرانهٔ آن‌ها باهم متفاوت است اما چون DL5 فقط با گیربکس اتوماتیک ارائه می‌شود، برای این مقایسه نسخهٔ اتوماتیک کراس‌اوور مدیران خودرو را در نظر گرفته‌ایم. این نسخه مثل X22 پرو اتوماتیک، از یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. در سمت دیگر، DL5 به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است که کاملاً بر موتور سه سیلندر کم‌توان X33 کراس برتری دارد. البته زوتی حدود صد کیلوگرم سنگین‌تر است اما خروجی به‌مراتب بیشتر پیشرانه کاملاً این اضافه‌وزن را جبران خواهد کرد. برای انتقال نیرو اما DL5 هم مثل رقیب از یک گیربکس CVT استفاده می‌کند.

قیمت و جمع‌بندی

هم‌اکنون، زوتی DL5 توسط پارس‌خودرو با قیمت یک میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان عرضه می‌شود و قیمت آن در بازار نیز اختلاف چندانی با این رقم ندارد. در سمت دیگر، X33 کراس اتوماتیک توسط مدیران خودرو با قیمت یک میلیارد و ۵۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد که این رقم در بازار به حدود ۱.۲ میلیارد تومان رسیده است؛ بنابراین، دو خودرو از لحاظ قیمت کاملاً نزدیک به هم هستند و وقتی طراحی بیرونی و داخلی و لیست آپشن‌ها را در نظر می‌گیریم، به‌راحتی می‌توانیم X33 کراس را خودروی برتر این مقایسه بدانیم ولی پیشرانهٔ چهار سیلندر قوی‌تر DL5 ورق را برمی‌گرداند و تصمیم‌گیری را سخت می‌کند؛ بنابراین، اگر با پیشرانهٔ کم‌توان ام‌وی‌ام مشکلی ندارید، قطعاً انتخاب بهتری خواهد بود اما اگر حاضرید در ازای قدرت بیشتر قید طراحی بروزتر و امکانات بیشتر را بزنید، سراغ زوتی DL5 بروید.

مقایسه مشخصات فنی

ام‌وی‌ام X33 کراس زوتی DL5
پیشرانه ۱.۰ لیتری ۳ سیلندر توربو ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر توربو
قدرت (اسب بخار) ۱۰۲ ۱۴۴
گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۵۰ ۲۱۵
گیربکس CVT CVT
محور محرک جلو جلو
فاصلهٔ محوری (میلی‌متر) ۲,۵۵۵ ۲,۶۱۰
طول ۴,۲۰۰ ۴,۴۰۵
عرض ۱,۷۶۰ ۱,۸۳۰
ارتفاع ۱,۵۷۰ ۱,۶۶۵
مصرف سوخت ترکیبی (L/100km) ۶.۱ ۷
وزن (کیلوگرم) ۱۳۱۴ ۱۴۲۰
قیمت کارخانه ۱ میلیارد و ۵۶ میلیون ۱ میلیارد و ۱۴۴ میلیون
قیمت بازار ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. گاس فرینگ

    ۲۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (339 ديدگاه)

    یک زمانی با یک میلیارد به آدم مازراتی کواتروپورته میدادن

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. SLS

      ۲۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (501 ديدگاه)

      مازراتی که هیچی
      با ۹۰ تومن بهت هیوندای جنسیس میدادن:))

      موافقم 19
      مخالفم 2
      1. علیزاده

        ۲۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (292 ديدگاه)

        من ۷۰ تومن مدل ۲۰۰۹ جانبازی خریدم

        موافقم 10
        مخالفم 3
    2. Mr wrong

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      الانم زوتی بهت میدن زوووووووتی

      موافقم 14
      مخالفم 2
    3. مزدا

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      ام وی ام ایکس 33
      اصلا هیچ کجاش باهم تناسب نداره!
      ن جلو پنچره جذابی داره
      گرافیک چراغ های عقب ک حال ب هم زن هست
      داخل کابین هم خیلی بد طراحی شده!
      بازار خرید و فروش دست دوم جالبی هم نداره

      موافقم 15
      مخالفم 12
  2. علی Shelby

    ۲۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (527 ديدگاه)

    طراحی کابین زوتی تقریباً شبیه ایکس ۲۲ پرو هست
    ایکس ۳۳ امکانات رفاهی بیشتری داره
    زوتی قدرت موتور و گشتاور بیشتر

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۲۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (111 ديدگاه)

      واقعاً موندم چطوری یکسری به موتور ۱ لیتری ۱/۲۰۰ میلیارد پول میدن.

      موافقم 23
      مخالفم 2
      1. هیروهیتو

        ۲۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (66 ديدگاه)

        مجبورم داداش با قیمت کمتر از این باید آتا آشغال های ایرانی سوار شن چنین هایی هم که بهتر از اینن قیمتشون ۳۰۰ ۴۰۰ تومن بیشتره

        موافقم 6
        مخالفم 8
        1. حسین

          ۲۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (111 ديدگاه)

          شما باید از خودروسازی های داخلی چیزی نخرید و در اصل تحریم کنید(کاری که الان آمریکا انجام میده)نتیجه این کارو در چند ماه خواهید دید.

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. Pasha

          ۲۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (71 ديدگاه)

          خودرو دست دوم مگه ازت گرفتن؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. هیروهیتو

        ۲۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (66 ديدگاه)

        مجبورن

        موافقم 4
        مخالفم 5
  3. ali_x76

    ۲۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    عزیزان موقع خرید خودرو به قدرت موتورش توجه زیادی کنید.
    نگید من که اهل گاز دادن نیستم پس توانش مهم نیست.
    جدای از مسئله راحتی در سبقت و این‌ها، بحث استهلاک هم هست. وقتی موتور خودرویی نسبتا کم توان باشه، برای دریافت بازخورد مشابه با خودروی قویتر، باید فشار بیشتری به موتور بیاریم و در نهایت باعث افزایش شدید استهلاک و مصرف سوخت میشه.
    استهلاک هم به تعمیر منتهی میشه که با وضع موجود در بازار لوازم یدکی و مکانیک‌هایی که درصد بسیار کمی‌ از اونها تخصص و دلسوزی لازم رو دارن، تبدیل به نکته مهمی میشه.

    موافقم 24
    مخالفم 1
  4. عمو مایک

    ۲۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    من خودم از نظر طراحی x22 نسل اول رو از از x33cross بیشتر می‌پسندم تو نمای خارجی، به نظرم طراحیش هماهنگ تر و شیک تره .
    ولی بین این دوتا درسته زوتی مشخصات فنیش خیلی بهتره ولی خدایی ماشین نابودیه و بازارش و لوازم هاش از اونم نابود تره ،
    باز x33cross از نظر بازار و امکانات ایمنی و رفاهی بهتره ولی موتورش یه استفاده خیلی معمولی داری .

    هرچند اینا باید جایگزین کوییک و ساینا میشدن نهایتا .

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. گاس فرینگ

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (339 ديدگاه)

      ام وی ام ۳۱۵ درسته شاسی نیست و سانروف هم نداره ولی هارمونی بهتری داره از ایکس ۲۲ و مشتقاتش که خودشون نوعی ۳۱۵ کشیده شده هستن موتور شم همونقدر راه میره

      موافقم 5
      مخالفم 3
  5. هاشمی

    ۲۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دوستان با توجه به اینکه 1200 به بالا پول کمی نیست اگه تجربه داشتن چند ساله خودرو آلمانی آمریکایی کره ای ژاپنی تو رنج 1000 به بالا تا محدوده 1300 دارید لطفاً نظرتون رو کامنت کنید و تجربیات استفاده از اون خودرو ها عملکرد فنی استهلاک بازار قطعات و… رو به اشتراک بگذارید

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. رضا

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من شش ساله ماکسیما ۸۴ اتومات دارم و بسیار راضی راضی ام.
      فقط حتما موقع خرید با کارشناس ماکسیما برید سر ماشین . تو تلگرام گروه ماکسیما رو سرچ‌کنید دوستان راهنمایی تون میکنن(پارکینگ ماکسیما نه).
      ماکسیما به مدل نیست ، به سلامته، خیلی از وقتا مدل ۸۱ اش از ۹۱ اش بهتره. مهم سلامت ماشینه

  6. A1

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (253 ديدگاه)

    من باشم 33 دستی میگیرم هم توربو نیست هم از شر سی وی تی خلاص میشی

    موافقم 7
    مخالفم 3
  7. محسن

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم قدرت و گشتاور از همه چی مهمتره .من حتما زوتی رو انتخاب میکنم.قیمت زوتی حتما باید از ایکس ۳۳ بیشتر باشه. اخه ۱۰۰۰ سیسی ۳ سیلندر قدرت موتور رو ایکس ۳۳ گذاشتن.زوتی بدنه بزرگتر و جادارتری داره که تو جاده هم مهمه.زوتی قطعا چون پارس خودرو وارد میکنه تجربه میگه نباید ماشین بدی باشه و قطعاتش هم قطعا بیشتر خواهد شد.

    موافقم 12
    مخالفم 4
  8. دیویدآریانا

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اززمانیکه تصمیم گیرندگان کلان خودرو؛کسانی هستندکه ازنظرشان ۲۰۶ بالندکروز تفاوتی ندارند و استفاده ومنفعتشان در عدم ورود خودروی خوب و بدردبخورهست؛واگراجازه ورود بدهند به خودروی چینی است وسیایت غلط حمایت ازتولیدداخلی!نتیجه همین میشود!سیستم یکپارچه خودرو؛از بدترین ومنفی ترین برنامه هاست که روزی باید سازنده وطراح این طرح را به صلیب کشید؛بنده یکماه است با یک میلیاردوصدپول یاباید برای خرید تارا و دنا و…حدود۷۰۰میلیون به دلال بدهم؛یاباید اسماً ۴۵روز وعملا حداقل سه ماه درانتظارخودروچینی بمانم؛به جرات میتوان گفت ۹۵٪کسانیکه ازطریق سامانه یکپارچه خودروگرفته اند؛فروشنده هستند وبندرت مصرف کننده ای دربین گیرندگان یافت میشود؛همه جای دنیا؛خودروساز باالتماس؛ارزان؛اقساط؛بهترین کیفیت؛در جو شدید رقابتی خودرو میفروشد؛درایران؛خودروساز؛تولیدخودرا با بدترین کیفیت؛گران؛بانوبت طولانی وشرایط ظالمانه(فلان راکه میخواهیدنداریم؛بایدبهمان را ببرید)؛بدون رقابت که ترس از نبود خریدار باشد؛خودرو را میفروشد؛نمیشد بجای ام وی ام؛چری؛تیگو ودیگرمحصولات رده چندم چینی؛بنز و بی ام دبلیو؛ولو؛شورلت؛جی ام سی؛فولکس واگن؛سیتروئن؛تویوتا؛سوزوکی؛هوندا ودیگر برندهای معروف خودروساز دراختیار ایرانیان باشد؟همه برندهای نامبرده؛هم گران دارند هم متوسط وهم نسبتا ارزان.

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. Pasha

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (71 ديدگاه)

      تنها راه درست شدن این بازار نظارت روی بازار خودرو های دسته دومه
      یا حداقل یه قوانینی بزارن که هرکی خودرو به اسمش دراومد و تحویل گرفت نتونه زارتی بفروشه و ۷۰۰ تومن بزاره روش این جوری کسی که واقعا نیاز داره خودرو ثبت نام میکنه با این کار ۵۰ درصد مشکل بازار حل میشه!

  9. Saji

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    تجربه بگم و برم…زوتی ک نه داشتم و نه دیدم ولی x22 پرو اتومات که همون x33کراسه فقط طراحیش فرق دارع یه تایمی سوار شدم اونایی که میگن موتورش کم جون و فلان و چنانه موتورش با ۸۰ درصد ماشینای هم‌قیمت و پایین‌ترش بخصوص داخلیا از لحاظ قدرت و گشتاور یکیه و هرکی سمندیجات و پژوییجات سوار شده هیچ فرقی باهاشون ندارع ۹۸ اسب با ۱۵۰ نیوتون طبیعتا ۴۰۵ همه سوار شدن همونه فقط اگه منطقی باهاش برخورد کنید تو شهر خیلی کم‌مصرف‌تره با این پولم نمیشه ماشبنای ۶ یا ۸ سیلندر تویین توربو گرفت تهش همین زوتی که فک نکنم ۲۰۰ ۳۰۰ تاش بیشتر اومده باشه و خدمات داشته باشه یا جک s3 که اونم همینه فقط تنفس طبیعی…نکته مثبت توربو اینکه تو دور پایین‌تر گشتاور میاد تو مدار و اکثر جاها کم‌نمیاره در حد خودش ولی بنزین بی.کیفیتم رو اعصابه

    موافقم 5
    مخالفم 5
  10. boost10

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (171 ديدگاه)

    جفتشون آشغالهایی هستن که ارزش خرید ندارن

    موافقم 5
    مخالفم 2
  11. Pasha

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    کاشکی مردم بجای خرید اینا برن سمت بازار دست دوم
    بخدا که داستر یا حتی رونیز تمیز خیلی منطقی تره با ۱/۳۰۰تومن
    هیچ جای دنیا برای موتور ۱ لیتری ۲۰۰۰۰ دلار پول نمیدن بقرآن
    بازار خودرو واقعا خیلی خراب شده!!

    موافقم 7
    مخالفم 1
  12. مرتضی

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرم ۱۲۰۰پول خیلی زیاده واسه این ماشینها ،ام وی ام که کلأ محصولاتش کیفیت و ایمنی ندارند و موتور بسیار ضعیف سه لیتری حال بهم زن داره. ،زوتی هم ۱۵۰۰توربو هست و دردسر بنزین در سراسر ایران داره ،من با ۷۵۰-۸۵۰لیفان ایکس 60 اتومات نیوفیس تر تمیز کم کار میخرم که موتور ۱۸۰۰تنفس طبیعی داره ،هم موتور قویتر و هم بی دردسر و امتحان خودشو پس داده ،اصالت لیفان بیشتره و قطعات هم فراوانه و ارزونتر از این دوتا است ،لیفان ایکس 60 بنظرم اقتصادی تره نسبت به اینا.

    موافقم 1
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا