اخبار امروز گرچه با خبر موفقیت تویوتا در حفظ عنوان باارزشترین برند صنعت خودروسازی شروع میشود اما گزارش پریروز مجله معتبر اکونومیست مبنی بر “اقتصاد جهان در خطر رکود ” همه صنعتگران و تحلیلگران دنیا را نگران نموده است. در این گزارش رشد اقتصادی ایالاتمتحده همچنان مناسب و امیدبخش است اما چین و ژاپن با مشکل مواجهاند و اقتصادهای نوظهور هم حالوروز چندان خوشی ندارند.
اما موسسه تحقیقاتی میلوارد براون در اواخر ماه می گزارشی منتشر نمود که بر طبق آن تویوتا همچنان ارزشمندترین برند صنعت خودروسازی است. این تحقیقات نشان میدهد تویوتا با ارزشی حدود ۲۹ میلیارد دلار بر صدر ارزشمندترین مارکهای این صنعت تکیه زده است و بامو با ۲۶ میلیارد دلار در رده دوم باارزشترین برندهای صنعت خودروسازی قرار دارد و مرسدس بنز با اختلافی فاحش نسبت به بامو با ۲۱ میلیارد دلار در رتبه سوم جا خوش کرده است! در طول ده سال گذشته تویوتا همواره در صدر گزارشهای “BrandZ” موسسه میلوارد براون بوده است.
در این هفته نشریه معتبر اتوویک کاهش فروش در ۵ خودرو مهم بازار را برای ماه می اعلام کرده و با ارائه دلایلی از افت فروش ۴۷.۹ درصدی نیسان جوک، ۴۵.۹ درصدی کرایسلر تاوناند کانتری، ۴۱.۱ درصدی کادیلاک سیتیاس، ۳۹.۶ درصدی سوبارو BRZ و ۳۳.۵ درصدی آئودی آلرود کواترو خبر داده است. این خودروها از مشهورترین برندهای بازار هستند و خبر افت فروششان شوک بزرگی برای مدیران فروش کمپانیهای مذکور است. بهطور ویژه کادیلاک CTS بازنده بزرگ ماه می است. اتوویک در تشریح دلایل شکست این ۵ مدل آورده است: باوجود همه تلاشی که کادیلاک برای دینامیک عالی، طراحی زیبا و کابین راحت CTS کشیده اما با قیمتی که بالاتر از بامو سری سه و مرسدس سی کلاس است باعث شده تا CTS شکست بزرگی از رقیبان آلمانیاش بخورد. آئودی نیز با خارج نمودن مدل A4 آوانت از خط تولید و ارائه مدل آلرود بزرگترین ضربه را به یکی از پرفروشترین محصولاتش وارد نمود. جوک نیز دیگر صلابت گذشته را ندارد و به نظر میرسد نیازمند یک سری تغییرات است. کرایسلر اما گویا نمیخواهد از خواب برخیزد و در هجوم ونهای خوب کرهای و رقبای سرسخت ژاپنی و آلمانی قافیه بازی را باخته و قصد تلاش بیشتری ندارد.
همزمان با فراخوان بیستمین فستیوال سالانه خودروهای کلاسیک نیویورک، پنجمین فستیوال اتومبیلهای کلاسیک سان مارینو در کالیفرنیای امریکا برگزار شد و با استقبال گسترده مردم و گردشگران مواجه شد. در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ اتومبیل کلاسیک حضور داشتند و از میان مهمترین برندها میتوان به دوزنبرگ، لینکلن، کادیلاک و پاکاردهایی از دهه ۳۰ میلادی اشاره کرد. آرون وایس مدیر نمایشگاه گفته است: “سال تولید قالب خودروهای به نمایش درآمده در اینجا به قبل از جنگ جهانی دوم برمیگردد. هدف ما از برپایی این جشن نشان دادن شاهکارهای صنعت خودروسازی به علاقهمندان خودرو بوده است و همه اینجاییم تا از دیدن این خودروها لذت ببریم. همچنین اینجا برای مؤسسات خیریه فرصت خوبی است تا کمکهای مردمی بیشتری دریافت کنند.” بیشک ستاره نمایشگاه امسال دوزنبری فیتون مدل J دوال کول بود که در میان دیگر خودروها کاملاً شاخص بود.
آخرین خبر هم اینکه بامو و دپارتمان انگلیسی این خودروساز از خارج شدن پروژه z2 از روند توسعه و تولید خبر داده است. این دپارتمان گفته است به دلیل هزینه بالای این مدل احتمال تولید این خودرو منتفی است. بامو قرار بود این خودرو را در محدوده قیمت ۲۰ هزار پوند به فروش برساند اما به نظر میرسد این پروژه هرگز به خط تولید نمیرسد. این خبر را هارولد کروگر و کلاوس فرولیخ مدیر و معاون بخش R&D (تحقیق و توسعه) کمپانی بامو تأیید کردهاند.
farzad
۲۳ خرداد ۱۳۹۴bmw z2 عجب چیزی شده
حسين
۲۳ خرداد ۱۳۹۴درود
ب ام و Z2 یه زمانی قرار بود تا سال 2010 وارد بازار بشه. تصویری هم که میبینید، رندر سری 2 هستش (زیرشم نوشته رندر) و دقیقا کپی شده ی همون کانسپت زاگاتو هستش.
AHMADREZA
۱ تیر ۱۳۹۴جونم ب ام و بعد از تویوتا بزرگ ترین برند
احسان(احسان سابق)
۲۳ خرداد ۱۳۹۴مگان به نسل سه رسید ما هنوز به نسل اولش میگیم خودروی قشر مرفه
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۳ خرداد ۱۳۹۴Z2 حیف شد
گمان کنم رقباش میشن مزدا میاتا و سایر بستگان
luis
۲۳ خرداد ۱۳۹۴جالب و زیبا خیلی دلم میخواد با طرز کار این جاسوس ها اشنا شم جالب میتونه باشه.
مهرداد فراهانی
۲۳ خرداد ۱۳۹۴برام خیلی جالبه که ارزش شرکت اپل درحال حاضر برابر ۷۲۹ میلیارد دلار و ارزش تویوتا (با ارزشترین برند خودرو) برابر ۲۹ میلیاد دلار. تامل برانگیزه نه!
استیو جابز فقید (به گفته خودش) اپل را براساس سیاستهای مرسدس بنز و پورشه بنا نهاد ( کیفیت ساخت بالا، اصالت در طراحی، توجه به جزییات و….) و حالا اپل جهان را تحت تاثیر قرار داده است.
حاجی تهرونی، بچه شمرون
۲۳ خرداد ۱۳۹۴عزیزم اینا ارزش برنداشون هست نه خود کمپانی.
ولی اون ارزش کل داراییهای مادی و معنوی اپل (برند+کارخانجات و سهام+دفاتر فروش و…) است. مسلما ارزش کل داراییهای تویوتا و بنز و ب ام و و … بسیار بیشتر از این حرفاس.
luis
۲۴ خرداد ۱۳۹۴http://www.zoomit.ir/articles/etc/10035-how-one-man-pitched-an-iphone-to-jobs تا اونجا که میدونم ایده اولیه استیو از یک ژاپنی میگیره و بیشتر پرسنل مهاجر کمپانی اپل مهاجرین ژاپنی هستند مسلما قدرت مهندسی الکترونیک ژاپن بر همه اثبات شده.خواهشا لینکی مربوط به این که سیاست کمپانی اپل از بنز و بی ام گرفته شده بزارید ممنون میشم.
BMW4ever
۲۳ خرداد ۱۳۹۴خدا رو شکر بی ام و Z2دیفرانسیل جلو رو تولید نکرد این طراحیشم از روی زاگاتو برداشتند که گفته میشه یه جورایی طراحی نسل بعد یا جایگزین Z4
حسين
۲۳ خرداد ۱۳۹۴قابل توجه طرفدارای ماشینای ژاپنی به خصوص فرید و فریدها
جان من نگاه کنید تویوتا لندکروز از سال 2008 تا 1016 چقد تغییر کرده بعد بیاد بگید ب ام و و بنز محصولاتشون شیبه به همه. قطعا تا سال 2020 هم همین نسلش روی خط تولید میمونه!!! یعنی حد اقل 12 سال به فیس لیفت اکتفا کرده!!!! لابد میخواین بگین به خاطر اینکه طراحیش قشنگه، نیاز به تغییر نداره!!
نمیخوام انتقاد الکی به تویوتا بکنم، قصدم اینه که بهتون بگم رو هوا انتقاد نکنید، شباهت محصولات تولیدی در همه کمپانی ها وجود داره. همون کمری رو روی طراحیش ریسک کردن برا هفت پشتشون بسه.. تا وارد بازار شد مجبور شدن فیس لیفتش کنن، آخرشم قشنگ نشد. رو هوا اومده میگه سری 7 شکست در طراحی بوده… یه ذره، فقط یه ذره چشم بینا لازمه و یه ذره سواد خوندن تا متوجه هنر ب ام و در طراحی بشید. یک طرح نه باید جوری باشه که نرسیده مجبور بشن فیس لیفتش کنن، نه جوری که 12 سال تغییرش ندن! سری 3 رو با یه تغییر کوچیک به روز کردن و الان هم در حال کار بر روی نسل جدیدش هستن و 12 سال با یه شکل و شمایل تولیدش نمیکنن. خواهشا حرفای بی اساس و تنش ساز نزنید.
ممنون
حسين
۲۳ خرداد ۱۳۹۴یه نکته دیگه هم که ژاپنی دوست ها (یا بهتر بگم: آلمانی ستیزها) باید بدونن اینه:
طبق همین جدول، تاثیر نام برند در درآمد شرکت (Brand Contribution) برای ب ام و و بنز و تویوتا و هوندا، به یک اندازس. پس دیگه نگید آلمانی ها پول اسمشونو میخورن. حرف خنده داریه و هیچ پایه و اساس علمی ای نداره این حرف.
آقای خندان، آقا F-Sport (= خودِ فرید) با شما هستم.
luis
۲۴ خرداد ۱۳۹۴بعله درست میگی این پیشینه این خودرو سازها بوده که اونا رو به این حد بالا رسونده افرادی هم که المانی ستیز یا حتی ژاپنی ستیز هستن بویی از خودرو و عشق به خودرو نبردن و شما زیاد نگران اونها نباش مهم اینه که تو این سایت من از شما شما از چهار نفر دیگه چیز های جدید یاد بگیریم.
luis
۲۴ خرداد ۱۳۹۴به نظرم تویوتا باید زمان بیشتری رو صرف طراحی هاش بکنه ولی بد نمیتونه باشه اگه بی ام همانند مرسدس با رعایت اصالت و جلو پنجره یه طرح انقلابی بزنه .
لنکروز هم توی محصولات تویوتا در طول زمان رفتار خاصی داشته و تقریبا مثل بقیه محصولات طراحی هارو به سرعت عوض نکرده که دلیل این کارو نمیدونم ولی این طرحو مخصوصا چراغ های عقبو تغییر میداد بهتر بود.
ساسان.م
۲۳ خرداد ۱۳۹۴این z2 همون نیست که ب ام و میخواس با همکاری تویوتا بسازه؟
نوید جهرمی
۲۴ خرداد ۱۳۹۴مرسدس و ب ام و لوکس سازن نه انبوه سازی مثل تویوتا. ارزش لکسس کجاست وارزش بنز و ب ام و کجا. بعد بازم به ما بگین متعصب. جالبه آئودی با این که زیرمجموعه فلکس واگنه اما ارزشش بیشتره.
راجب کاهش فروش ها ک نوشته جای کادیلاک CTV کاش توش نبود.
چیز دیگه ای ک تأسف خوردم براش لنکروز جدید بود. بین تویوتاها از لندکروز بیشترازهمش خوشم میومد که با این طراحی جدیدش حسابی خورد توذوقم.
luis
۲۴ خرداد ۱۳۹۴نوید خان بنز و بی ام هم انبوه ساز هستن ولی درست میگی تویوتا لوکس ساز نیست و لوکس ساز تو یوتا در دره دهم جدول هست و به بالای جدول اومدن لکسوس به این راحتی ها نیست چون بسیار در این رده نسبت به رقبا جوونه و مثل رقبا در همه ی کلاس ها خودرو نداره. ولی عملکرد بهتری نسبت به لوکس ساز های جوان ژاپن نظیر اکورا و اینفینیتی داشته.
امیرحسین (Lion26)
۲۴ خرداد ۱۳۹۴نمای عقب لندکروز 2016 منو یاد لکسوس LX570 میندازه.
http://www.car.ir/files/cache/files_cars_6271664%5B38b79778db8b367b6ffc39874d3af9a9%5D.jpg
Just France.
رامکال
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ولی اگر بی ام و با این قیمت یک همچنین خودرویی رو روانه بازار میکرد خیلی به نفع مردم میشد.
سعید
۲۴ خرداد ۱۳۹۴من تو یه سایت دیدم که نوشته بود مرسدس بنز GLC قراره 17 ژوئن رونمایی بشه
Ferrari
۱۷ تیر ۱۳۹۴لندکروزر چقدر زشت شده.نسل قبل خیلی زیباتر بود