خودروسازان کرهای پس از تحریم جایگاهی در ایران ندارند
گفته میشود بزرگترین متضرر رفع تحریمهای ظالمانه علیه ایران کره جنوبی است و پاسخ قاطعانه افخمی راد آب سردی بر سر اقتصاد کره جنوبی است. ولیالله افخمی راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سؤال خبرنگار کرهای در خصوص علل کمرنگ شدن نقش کره در بازار ایران یادآور شد: در زمان تحریم برخی کشورها ارتباط خود با ایران را حفظ کردند، چین در تمام این مدت با ما همکاری کرده و شریک اول تجاری ما هم در صادرات و هم در واردات بوده است. اما ژاپن و کره سیاستی متفاوت داشتند یعنی نه تنها تحریمها را صد در صد رعایت کردند بلکه از آن هم فراتر رفته و در مواردی که شامل تحریمها نبود هم ارتباط خود با ایران را قطع کردند مثلاً حتی در زمینههایی مثل خودرو که بازار ایران علاقه بسیاری به محصولات کرهای نشان داد، این کشور فروش خود به ایران را متوقف کرد. کره جنوبی در اقدام دیگر خود و با وجود اینکه خط تولید هیوندای را در بم داشت اما صدور قطعات به این کارخانه را قطع کرد به همین دلیل ایران با چینیها وارد معامله شد.
روزنامه جام جم نیز در شماره پنج شنبه خود نوشت: درحالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و قطعهسازان یک صدا میگویند قیمت خودرو پس از بیانیه وین و احتمال رفع تحریمها کاهش نخواهد یافت، کارشناسان با اشاره به رفع برخی هزینههای سربار تحریمها از لزوم کاهش قیمت خودرو سخن میگویند. این روزنامه از قول حمدرضا نجفیمنش، عضو هیئتمدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو نوشته است: بهطور کلی قیمت خودرو بههیچعنوان نمیتواند پایین بیاید، چون قیمت یک سازه مثل اتومبیل را مجموعهای از عوامل تعیین میکنند مثل، هزینه مواد اولیه، دستمزد و هزینههای سربار که میشوند مجموعه قیمت یک خودرو در بازار. این درحالی است که این مجموعه عوامل در بازار داخلی کشور همه از سال گذشته تاکنون افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که ابوذر ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اظهارات خودروسازان موافق نیست و معتقد است بیانیه وین چه در کوتاهمدت وچه در بلندمدت هزینههای خودروسازان را کاهش داده و آنان نیز باید قیمت محصولاتشان را کاهش دهند.
یک کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با روزنامه جهان صنعت گفته است: با لغو تحریمها شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود. فربد زاوه معتقد است با به نتیجه رسیدن مذاکرات هستهای و پس از لغو تحریمها، هزینههای واسطهگری برای خرید و واردات خودروهای وارداتی، حذف خواهد شد. در تأیید صحبتهای این کارشناس باید از حرکت شرکت جیلی یاد کرد که هنوز مهر توافق خشک نشده محصولاتش را با ۱۶ تا ۲۶ میلیون تومان تخفیف ارائه کرد. شرکت جیلیران که نمایندگی فروش محصولات جیلی را در کشور برعهده دارد پس از ماهها سکوت و عدم فعالیت و ارائه طرح فروشهای ویژه، ناگهان به ارائه تخفیف ویژه برای فروش نقدی محصولات خود دست زده است که از ۱۶ تا ۲۶ میلیون تومان تخفیف را در فروش نقدی شامل میشود. در شرایط فروش اقساطی نیز تخفیف ۷.۷ تا ۱۶ میلیونی برای خودروهای مختلف این شرکت اعمال میشود.
همچنین پروفسور مجید سمیعی جراح برجسته و جهانی مغز و اعصاب که در سفر هیئت آلمانی، آنها را همراهی کرد درباره علت این همراهی گفته است: نظر صدراعظم آلمان این بود که در سفر به ایران وی را همراهی کنم و این ندا را به ملت ایران دهم که یک تاریخ جدیدی بین دو کشور ایجاد خواهد شد. سمیعی همچنین گفت: در این سفر رئیس اتاق بازرگانی و صنعت آلمان و نیز رؤسای بزرگ کارخانههای عظیم آلمان مثل زیمنس، فولکس واگن آلمان و دیگر شرکتها نیز به ایران آمدند. وی ادامه داد: این شرکتها قصد دارند، تکنولوژی خود را به سرعت به ایران منتقل کنند اما آنها بهعنوان مصرفکننده به ایران نگاه نمیکنند، بلکه دید همکاری دارند. رئیس مرکز علوم اعصاب هانوفر آلمان اضافه کرد: هیئت بلندپایه آلمانی در طول سفر خود فکر نمیکردند مردم کشور ما اینقدر باهوش باشند و اکنون معتقد هستند ایرانیها میتوانند از نظر علمی و صنعتی همچون آلمان پیشرفت کنند.
روزنامه دنیای اقتصاد از قول خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که کندی رشد بازار خودروی چین و کاهش هزینههای تولید در ژاپن، شرکت تویوتا را بر آن داشته است که برنامههای خود برای راهاندازی خط مونتاژ جدید را متوقف کند. بنا به گفته دو تن از مدیران این شرکت، اکنون تویوتا بر این باور است که فروش خودروی لکسوس در چین باید به بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه در سال برسد و پس از آن صدها میلیون دلار صرف راهاندازی کارخانه جدید در این کشور کند. یکی از دلایل دیگری که شرکت تویوتا را از سرمایهگذاری جدید در چین بازداشته، مقررات دولت این کشور است که شرکتهای خارجی را ملزم میکند تا با یک شریک داخلی سرمایهگذاری مشترک انجام دهند. تویوتا هیچ تمایلی ندارد که تکنولوژی تولید لکسوس را در اختیار چینیها قرار دهد.
تسلا کمپانی مشهور آمریکایی اعلام کرده است پیشفروش “مدل ۳” خود را که برای رقابت با آئودی A4، بی ام و سری ۳، جگوار XE و مرسدس C کلاس طراحی شده تا مارچ ۲۰۱۶ آغاز میکند. این خودروی تمام الکتریکی که باتریهایش در تاسیسات تسلا واقع در ابرکارخانه نوادا ساخته میشود احتمالاً نمیتواند تا میانه سال ۲۰۱۷ روانه بازارهای جهانی شود. تسلا وعده داده است شتاب صفر تا ۱۰۰ مدل ۳ کمتر از ۴.۱ ثانیه باشد که عددی خارقالعاده است.
و سرانجام اینکه گویا کمپانی نیسان بهزودی از خودروی اسپرت و جالب خود لیانا در چین رونمایی خواهد کرد. این خودرو که سدانی متوسط با خطوط تیز و نشانههای آشنای طراحی جدید نیسان است در مرکز جهانی طراحی نیسان در چین پرورش یافته و احتمالاً از موتوری ۴ سیلندر، ۱.۶ لیتری و بنزینی با قدرت ۱۲۶ اسب بخار سود خواهد برد. طول این خودرو ۴ مترو ۶۸ سانتی متر و فاصله دو محور آن ۲۷۰۰ میلیمتر است و خریداران از امکان انتخاب دو جعبهدنده ۶ سرعته اتومات یا دستی برخوردارند.
تصویر روز:
احمد
۳ مرداد ۱۳۹۴الان هیوندای داره سوناتا رو با یک تخفیف باور نکردنی میفروشه
و تو بازار حدود 12 میلیون تومان افت داشته
جیلی داره از 8 میلیون تا 26 میلیون تومان تخفیف میزاره
یک ضرب المثل هست بین اقتصاد دان ها که میگه بازار همیشه جلوتر از بزرگترین اقتصاد دان ها و بهترین تحلیل هاست
این رفتار های بازار ما داره خیلی چیز ها رو روشن نمیکنه
هیوندای که تو هیچ کجای دنیا فروش خوبی نداشت تو بازار ایران رتبه اول داشت
چینی های بی کیفیت که تو خیلی کشور ها اجازه صادرات نداشتند ایران شد بزگترین بازار صادرات خودروشون
همه اینهام به یمن تحریم ها بود و جیب دلال ها و نمایندگی ها رو پر میکرد
ولی همه این ها به حمد الله داره تمام میشه
قیمت ها تغیرر زیادی نمیکنه ولی خوب دیگه برند های در پیت دارن میرن
اقا یک مرجعی نیست اینا رو محاکمه کنه ؟؟؟؟؟
یعنی چی جیلی رو یک مدلش 26 میلیون تومان تخفیف گذاشته !!!!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی چی الفارمیو و رنو دارن با 5 تا 8 میلیون تخفیف ماشین میفروشن !!!!!!!
این سودای نجومی واسه چی بوده !!!!!!
ایخدااااااااااا
ظلم تا کی
عباس
۳ مرداد ۱۳۹۴باید به دوستان مسوول(نگران مردم) گفت هنوز خاطره کشنده های هوو،ترکیدن لاستیک اتوبوس اسکانیا که جان خیلی ها رو گرفت،یادمون نرفته!چین عزیز هم دلش به حال ما نسوخته که مارو تحریم نکرده،تحریم چین از نوع هر چی اشغال تو کشورش تولید میشه مقصدش ایرانه!اگه یکم مردم دقت کنن کاسبان تحریم مشخص هستن!آدرس اشتباهی به مردم ندیم خواهشا
ارش
۳ مرداد ۱۳۹۴خبر فوری خبر فوری سایپا از فردا پراید رو با تخفیف 19 میلیونی خواهد داد!!
amirali
۴ مرداد ۱۳۹۴دوست عزیز شما فکر میکنی اگر برندهای اروپایی وارد ایران بشن همه می تونن بخرن . هرگز ! خودروهایی که در اروپا بازار هدفشون قشر کم درامد هست در ایران به عنوان لوکس با قیمت هایی که بیشتر جوک هست به فروش می رسه . (رنو کولیوس)
قبلا در ایران خودرو بنز مونتاژ می شد (سری ٍE). چه قشری توان خریدش را داشت ؟
تنها دلیلی که مونتاژکاران می خوان خودروهای چینی دیگه وارد نشه :
ثابت بودن قیمت خودروهای داخلی و یا افزایش قیمت اونها است در حالیکه خودروهای چینی کاهش قیمت خواهند داشت و بسیار ساده لوهانه است که باور کنیم مونتاژکاران داخلی دلشون به حال مردم می سوزه !!
iman
۳ مرداد ۱۳۹۴همه چیز رقابتی میشه کاهش قیمت تو کره ای ها هست چون سود وحشتناکی روی قیمتشون بود، قیمت ها پایین نمیاد طوری که کم بشه همه چی سر جاش هست، دلار هم حتی ممکنه بالاتر هم بره، خودروهای داخلی هم پایین نخواهد اومد حتی برعکسش چون به دلار و اقتصاد و تورم ربز داره، بازار متنوع میشه ولی با قیمت های خیلی بالا میشه ماشین های پر بازده اروپایی رو شوار شد
مدام هر روز خودروهای بزک شده شون رو که هر کجاشو از کمپانی بدبخت کپی کرده بودن مینداختن به ملت، سوار می شدی خودروهای 2400 تا 3000 سی سی شون با مصرف فضایی شتاب و کشش در حد سمند!! ته تکنولوژی بودن!!!
چرا ایران خودرو همچین کاری نکرد
الان این کره ای ها طراح های بدنشون رو از اروپا استخدام کردن که کمی براشون اصالت بیاره ولی ایران خودرو که با اینا شروع کرد مونده تو سمند
sky
۳ مرداد ۱۳۹۴خدا کنه شر کره از سر ایران کنده شه
Behnam
۳ مرداد ۱۳۹۴دوست عزیز یه جوری میگی خدا کنه شر کره از سر ایران کنده شه که اگه کسی ندونه فکر میکنه همه تو ایران ماشین اروپایی و آمریکایی سوار میشن …!!
ملتی که هنوز درگیر مونتاژ های منسوخ شده داخلی و آشغال های چینیه باید خدارو شکر کنه که در این بین میتونه ماشین کره ای هم تو کشورش ببینه …
ALiHidden
۳ مرداد ۱۳۹۴آین آئودی Q1 ما که هیچی نفهمیدیم چجوریه :|
تسلا هم عالیه
امیدوارم ی روزی به جای فرانسه و (مخصوصا)چین ایران بره سراغ آمریکا و آلمان و ژاپن ….
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/saipa-232-500×308.jpg اینو که دیدم اصن حس کردم پلاستیکیه :|
RETOLEX
۳ مرداد ۱۳۹۴حست اشتباه کرد !
این یه چیزی کم تر از پلاستیکه
صایپا متمئن…….
ALiHidden
۴ مرداد ۱۳۹۴آقا دور از جونتون یکی از این چینی های مونتاژ سایپا در اندیشه ای متفاوت دیدم(!)
دست زدم بهش رفت داخل :|
انگاری طلق بود :|
RETOLEX
۴ مرداد ۱۳۹۴چین +ایران = ……….ِِِِِِ…….
amir
۳ مرداد ۱۳۹۴ببین چقدر رو ماشین می خوردن که الان دارن تا 16 میلیون تخفیف میدند مطمعن باشد 2 برابر این در این مدل و 5 برابر این رو تو ماشین های گرانقیمت می خورند اگه مردم بازم بازار را تحریم کنند شرایط خیلی بهتر خواهد شد در بازار اروپا مردم کلی ناز میکنن برای خرید یه خودرو و حاضرن ماشین دست دوم بخرند ولی ماشین نو نخرند به خاطر همین قیمت ها کنترل شده است
ali2240
۳ مرداد ۱۳۹۴جناب افخمی اون بالا نشستی هیچی رو نمیبینی
خودت بیا پراید و پژو سوار شو درد مردمو بفهم
اینکه خودروسازان آلمان و امریکا بیان تو ایران خیلی عالیه اما قیمت محصولاتشون در حدی نیست که قشر متوسط و رو به پایین جامعه(90% جامعه) بتونن خریداریش کنن
اما محصولات کره و ژاپن در سبد محصولاتشون خودروهای خوب اقتصادی به وفور یافت میشه و برای تولید در ایران هم خیلی مناسبه
البته همه اینا اما و اگر داره و بستگی به این داره که دوستان شما نخواان از این قراردادها جیب مبارک رو پرپول کنن تا یه ماشین 15هزار دلاری تولید داخل 70 یا 80میلیون به دست مردم برسه
کلا مارا به خیر شما هیچ و هیچ و هیچ امیدی نیس
یاعلی
amir
۳ مرداد ۱۳۹۴همون خودرو ساز المانی فولکس میتونه اشکودا وارد کنه که با ژاپنی ها رقابت میکنه و قیمتش کمتر از ژاپنی بعدشم اگه از کره خریدمیشد و قیمتش کمتر بود یه چیزی اما کار ما تو تحریم خر پول کردن عربا بود
amir
۳ مرداد ۱۳۹۴اصلا باید با کره قطع ارتباط بشه چون از شرایط کشور سو استفاده کردند.
علیرضا
۳ مرداد ۱۳۹۴ایرانیان انسانهایی بخشنده هستند، ما گذشته رو فراموش میکنیم به امید آینده ای بهتر دست کره ای ها رو هم میفشریم برای همکاری صمیمانه تر.
تحریم از هر نوعش بده، اونها یه اشتباهی کردن ما رو تحریم کردن، ما نباید اونها رو تحریم کنیم چون مشکلاتی داشتیم که تحریم شدیم، امیدوارم همه مشکلات برطرف بشه و بتونیم با تمام دنیا رابطه خوب تجاری و انسانی داشته باشیم.
AHMADREZA
۳ مرداد ۱۳۹۴کره ای ها که مقابل چینی ها آدم های درسکاری هستن تنها کشوری رو که باید نگزاریم ماشین هاش بیاد چینه
محمد
۳ مرداد ۱۳۹۴این حرفا همه چرته
دو روز دیگه که همه چی گرون شد حرفم میفهمید
نوید
۳ مرداد ۱۳۹۴من بهت لایک دادم
ولی
اگه آدمهایی مثل شما هم با بقیه متحد باشن
مجبور میشن که ارزون کنن
امیر
۳ مرداد ۱۳۹۴اینا ارزش ریال پایین نگه میدارن که کمبود مدیریتی خودشون رو بتونن پشتش قایم کنند.به نظر من بهترین راه فعلا نخریدن ماشین داخلیه . چون اینا تا مجبور نباشند هیچ کاری برای مردم نمیکنند
سامان از تبریز
۳ مرداد ۱۳۹۴ایشالله اکثر برند های معتبر نمایندگیشون تو ایران باز بشه
و هزار ایشالله که با قیمتهای عادلانه مردم ایران بتونه ماشین مورد علاقه خودش رو سوار بشه
نوید جهرمی
۳ مرداد ۱۳۹۴کاش به جای کره اول برای فرانسه شاخ و شونه میکشید.
لابد این کره ای ها سبیل حضرات رو چرب نکردن .
قاقالی
۳ مرداد ۱۳۹۴نویدجان دقیقا حرف دل منو زدی.
بنده خدا
۳ مرداد ۱۳۹۴سلام.چرا جوگیر میشن بعضی ها….ببخشید این کلمه رو گفتم…سامسونگ و ال جی و دوو تو شرایط تحریم بازار رو غرق داشتن…اینا حرفای الکیه.پراید رو کره داد به صنعت خودرو بسیار بروز ما…چرا بد چینی ها رو میگی…
RETOLEX
۳ مرداد ۱۳۹۴پراید عجب ماشین خفنی هست . دستشون درد نکنه که چنین خودروی فوق العاده ای رو به ما دادن.
بحث سره ماشینه ال جی و سامسونگ این وسط چکاره هستن .
دوو…….!!!!!!!!!
solat
۲۰ مرداد ۱۳۹۴خخخخخ RETOLEX دمت گرم / بنده خدا مثه اینکه اب روغن قاطی کرده / اخه همچین میگی پرایدو به ما دادن هر کی ندونه و ندیده باشه فکر میکنه تویوتا لندکروز رو به ما دادن و ما مونتاژ کردیم / ولی بازم خدایی همون پراید کره ای شرف داشت به این لگن سایپا / کلا کیفیت خیلی بهتری داشت ولی خب بحرحال مالی نبوده که بنده خدا بخواد ذهن خودشو خسته کنه
نوید جهرمی
۴ مرداد ۱۳۹۴ببین پراید رو کی آوردیم؟
اون موقه که داشتن کولر و شیشه برقی آرزویی بود که براورده نمیشد . بازار جز پیکان چی داشت؟ 405 و نیسان پاترول ماشین افراد نسبتاً پولدار بود.
ماشینی تو ایران نبوده ک بخوایم بگیم پراید چیز مزخرفی بوده.
اون زمان ک بیوک و کادیلاک و شورولت تو ایران بود حتی ژاپنیا جایگاهی نداشتن چ برسه ب کره.
بعد ب کجا رفتیم و اونا ب کجا رفتن.
luis
۴ مرداد ۱۳۹۴برادر نوید اگه ژاپن اون موقع جایگاهی نداشت پس این همه کرونا کارینا هایلوکس هایس سیلیکا دهه 60 و 70 تو ایران چیکار میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟
جنرال موتور خط تولید داشت در ایران و ایران بیوک ایران و شورلت ایران تولید میکرد و لی تویوتا هم به شدت با کشتی پشت سر هم وارد میشد ایرتویا یکی از قدیمی ترین شرکت های واردات خودرو در ایرانه.
RETOLEX
۴ مرداد ۱۳۹۴مزدا و نیسان و میتسو هم بودن
نوید جهرمی
۴ مرداد ۱۳۹۴لوییس جان منظورم دهه چهل و پنجاه شمسی بود.
دهه 60 و 70 که دیگه امریکا حضوری تو مملکت ما نداشت و آخرین خودروهاش اوایل 60 تولیدشون متوقف شد.
اتفاقاً من از قدیمیهای صنعت خودروسازی این گله رو دارم که چرا همکاری با ژاپنیا نداشتن.ژاپن هم فعالیتاش ر ومیشه از دهه 70 میلادی به بعد گفت پیشرفت کرد که ایران هم از اون زمان خودروسازیش به باد رفت.
luis
۴ مرداد ۱۳۹۴منم 70 میلادی بود منظورم که مصادف با 50 شمسی بود:))))) کلا تاریخا توهم شد.
شایان
۳ مرداد ۱۳۹۴کجا صدراعظم اومد اون معاون صدراعظم و وزیر انرژی آلمان بود چرا اینقدر فکر میکنین که ایرانی ها باهوشن آقایه شاوردی اتفاقا نگاه یک مصرف کننده دارن چون تمام تکنولوژیه برق صنعتی و ابزار دقیق که زیمنس تامین کنندشه و هندی ها و کره ها و چینی ها دارن برنامه ریزی میکنن و ایرانی ها اونم مهندسینه ارشدش فقط اجرا دقیقا چون کارم در پروژه صنعتی این بود میگم اونم در بزرگترین پروژه پارس جنوبی یعنی فاز 12 لطفا تعصب و بزارین کنار آقایه شاوردی لطفا هی در میز خبرتون جو الکی ندین و مردمو بیخود امیدوار نکنین
رضا
۳ مرداد ۱۳۹۴این میز خبر در کل خیلی عالیه… یکه یکه
amir
۳ مرداد ۱۳۹۴سلام دوستان با توجه به بازار انحصاری ما زیاد به پایین اومدن قیمت ها خوشبین نباشین به هزار و یک بهانه باز همینقدر نگه میدارن شایدم گرون تر کنن ولی خب تنوع محصولات زیاد تر میشه و کیفیت ماشینا هم افزایش میابد فقط کافیه یه نگاه به صحبت های اقایون سطح بالا و مسول بندازین.از ماست که بر ماست
amir
۳ مرداد ۱۳۹۴قیمت ها همین طوری بمونه خوب مردم نمی خرند مسکن هم چارش اجاره است چه برسه به ماشین
Aria
۳ مرداد ۱۳۹۴شاید خودروسازهای وطنی دلشون نخواد ماشینای خودشون رو بیارن پایین ولی وقتی پای چهار تا ماشین درست و حسابی توی کشور باز بشه و استانداردهای مردم بالا بره حتما خودروسازهای داخلی هم قیمت رو میارن پایین تا نابود نشن
RETOLEX
۳ مرداد ۱۳۹۴همین ماشین های چینی هم میتونن ایران خودرو و سایپا رو تغیر بدن
مثلا لیفان 620 و جک جی 5 باعث به وجود امدن دنا شدن و طراحی زیبا بعضی از چینی ها باعث این شد که ایران خودرو طراخی رو جدی بگیره ( همون موسسه ای که برای طراحی تاسیس کرد ) ِ
یا مثلا تحقیق برای گیربکس اتومات
خیلی خوش خیالم . خیلی ……!!!!!!!!!!!!!!!!
این لگن سازا درست بشو نیستن این چیزهایی هم که میگم امید بیش از حد هست
ALiHidden
۴ مرداد ۱۳۹۴ن داداش صد البته اینکارو نمیکنن
بلکه واردات خودروهای بالای 2500 رو ممنوع میکنن تا کسی نتونه حتی سوار ی ماشین کره ای بشه :|
بعد قیمت های خودشونو بالا میبرن تا مردم مجبور بشن ماشینای پلاستیکی خودشونو بخرن :|
و زمانی که چار تا ماشین استاندارد هم بیاد ایران ی قیمیت نجومی روش میزارن که کسی نتونه بخره
بعد اومدن چینی ها رو وارد کردن که اول مثلا MVM X33 فوق فوقش 25 ت بود الان چنده؟
چون مردم مجبور شدن برن بخرن چون گزینه ی دیگه ای نبود
بعد وقتی دیدن مردم مشتاقن بخرن قیمیت ها رو دوبله سوبله کردن :|
و اینگونه بود که ما هیچ تغییری ندیدم ….
تا وقتی خودمون نخوایم چیزی حل نمیشه…
شرمنده سرتونو دردآودم….
sunmartin
۳ مرداد ۱۳۹۴آقا” ولی افخمی ” شاید این لاف شما برای بر خی خوشایند باشه اما ما که میدونیم داری چی میگی و هدفت چیه؟ میخوای چینی های بی کیفیت و یکبار مصرف تثبیت کنی حالا که دیدی قیمت کره ای های کیا هیوندای باید واقعی بشه و بدلیل کیفیت و ضریب ایمنی این دو محصول که رنکینگ تولید جهانی بالایی و در حد تویوتا و نیسان دارند (پنجمین خودروساز جهان کیا هیوندای است) یعنی قیمت هاشون به واقعی قدری نزدیک میخواست بشه با این خدعه و نیرنگ داری ذهن ملت منحرف میکنی مگه جز چین با محصولات یکبار مصرف و مفت گرونش کدام کشور با شما همکاری کرد،شاید منظورت فرانسه جونت هست که” ال نوت” عهد بوغ با اکراه و 80 درصد قطعات چینی و داخلی اجازه تولیدش بهتون داد با پژو که واقعا شورش درآورده بود و حاضر نبود بغیر از 405 منسوخ شده به شما پلت فرمی از دهه 90 بیشتر بده برید این حرفها را جمع کنید بجای جلوگیری از ورود کره ای ها و ژاپنی ها این بساط ننگین چینی ها بردارید که جز ایران و چند کشور عقب افتاده و توسعه نیافته حتی اسمشون مردم دیکر نقاط جهان نمیدونن
RETOLEX
۳ مرداد ۱۳۹۴ایران خودرو و پژو در حالی طی یک سال و نیم گذشته مذاکرات زیادی را برای همکاری دوباره با یکدیگر انجام دادند که حالا خبر میرسد ایران خودروییها به دنبال شراکت با فولکس واگن آلمان هستند.
آن طور که منابع آگاه می گویند، مسوولان ایران خودرو در کنار مذاکرات با پژو، رایزنی هایی نیز با فولکس واگن آلمان داشته اند و گویا پیشنهادهای این غول خودروسازی جهان، جذاب تر از پژو بوده و از همین رو آبی های جاده مخصوص را به خود جذب کرده است.
همچنین در سفر اخیر هیات آلمانی به ایران نیز مذاکراتی کلی میان ایران خودرو و نمایندگان فولکس انجام شده و به نظر می رسد بزرگترین خودروساز ایران قصد دارد این شرکت آلمانی را جایگزین پژو کند. بنابر برخی گمانه زنی ها، ایران خودرو قصد دارد فولکس واگن را به عنوان “شریک اصلی” در کنار خود داشته باشد و بر این اساس 50 درصد از بازار خود را در اختیار این غول آ آلمانی قرار خواهد داد. البته پژو نیز همچنان در کنار ایران خودرو باقی خواهد ماند، منتها سهم محدودی از بازار ایران خودرو به این خودروساز فرانسوی می رسد.
سوزوکی ژاپن و رنوی فرانسه نیز دیگر شرکای ایران خودرو به شمار می روند که آنها نیز سهم نسبتا محدودی از بازار بزرگترین خودروساز ایران را در دست خواهند گرفت. این ترکیب برای بازار ایران خودرو در حالی است که پیش تر قرار بود پژو شریک اصلی اهالی کیلومتر 14 جاده مخصوص باشد و فولکس واگن شریک فرعی؛ اما گویا معادلات عوض شده و خودروساز آلمانی یار اصلی آبی ها جاده مخصوص خواهد بود.
فولکس واگن در حال حاضر بزرگترین خودروساز اروپا و سومین خودروساز جهان به شمار می رود و زیرمجموعه های معتبری مانند آئودی و اشکودا را نیز دارا است.
RETOLEX
۳ مرداد ۱۳۹۴اگه یه مدل از فولکس واگن مثل جتا ( همون مدل پایه و ارزون ) بیاد ایران میتونه رقیب سرسختی برای چیتی ها باشه ( البته با قیمت مناسب )
من که یه فولکس واگن بدون اپشن رو به چینی ها و کره ای ها ترجیح میدم .
فک کنم همکاری با فولکس واگن ایران خودرو رو یه خورده تغییر بده. ( ایران خودرو با پژو همکاری کرد و کلاهبرداری رو بهتر از همیشه یاد گرفتم (رو این حساب میگم شاید(شاید )فولکس بتونه مقداری فقط مقداری در کیفیت تکنولوژی ایران خودرو رو تغیر بده ))
ای بابا دل من هم خوشه
ایران خودرو فولکس رو تغیر نده فولکس نمیتونه ایران خودرو رو تغیر بده !
راستی فک کنم اشکودا هم ماشین اقتصادی داشته باشه
دیگه خیلی خیلی خوش خیال هستم !
sjs
۳ مرداد ۱۳۹۴من از بیگانگان هرگز ننالم…که با من هرچه کرد آن آشنا کرد
آقایون به اصطلاح خودروساز که سرگردنه تشریف دارن جون و جیب مردمو مورد مرحمت و لطف کاردستی هاشون قرار ندن وضعیت خودرو خوب میشه…
RETOLEX
۳ مرداد ۱۳۹۴یه جورایی امیدوار شدم که یه خودروی اقتصادی و سطح پایین ولی اروپایی و روز دنیا رو داشته باشم .
ای خدا نا امیدم نکن چیز زیادی نمی خوام
RETOLEX
۳ مرداد ۱۳۹۴منظورم از سطح پایین
سطح پایین برای همون اروپایی ها بود
برای ما که از سطح بالا هم بالا تر هستن . برای ما ارزو هستن …….
RETOLEX
۳ مرداد ۱۳۹۴تشکر فراوان از اقای شاوردی
تمام این مطلب فوق العاده یه طرف اون عکس روز هم یه طرف
زنده باد ماشین ژاپنی. زنده باد ……
فرشید
۳ مرداد ۱۳۹۴مگه با وجود همین تحریمها ماشینهای خارجی نصف قیمت تو مناطق ازاد فروخته نمیشد ،ساده نباشید اختیار بازار دست خودشونه قیافه حق به جانب میگیرند که میخوان از حقوق ملت دفاع کنند سود ایران خودرو و سایپا کجا میره نکنه سهام دار خصوصی داره ،تو جیب دولت میره خودش میدونه چه جوری بازار رو به تعادل برسونه که بتونه خودروه ای مزخرفشو بفروشه اگه کم کم رو هر ماشین پنج میلیون سود کنه و در سال یک میلیون خودرو بفروشه ( این با کمترین سود و تیراژه ) سود خالصش میشه پنج هزار میلیارد تومن خواب ببینید از این سود دست بکشه
Ilyar
۴ مرداد ۱۳۹۴قیمت خودروهای ژاپنی و اروپایی همینطوری هم گرون هستش. …مونده بود فقط کره ای ها که با این کار فقط میخوان برای خودروهای بی کیفیت ایران خودرو و سایپا مشتری پیدا کنند. ..
سال گذشته که 100هزار خودرو خارجی وارد شد .دیدن ماشین های بنجلشون به فروش نمیره .همین کره ای ها که باعث شدند به یک خودرو استاندارد سوار بشیم رو هم تحریم کردن. …تا فقط بمونه پراید و پرشیا و….
الان برین سایت فروش دو خودروساز داخلی ..برای تمام ماشینها فروش فوری گذاشتن.
مطمئن باشید که این همکاری با خودروساز های جدید خارجی هم همش حرفه. …اینا اونقدر قطعه بی کیفیت تو دستشون مونده که باید تا چندین سال آینده اونارو تموم کنند. بعد( شاید ) نوبت به قطعات با کیفیت برسه
Mehti
۴ مرداد ۱۳۹۴با این وضعیتی که کشور ما داره اگه دلار 100 تومن هم بشه باز باید حسرت یه ماشین استانداردو تو دلمون داشته باشیم
بلاخره یه راهی پیدا میشه قیمتهای نجومیو غالب کنن به ملت شریف
محمد
۴ مرداد ۱۳۹۴تا وقتی که خودمون یه فکری به حال خودمون نکنیم
هیچ چیز درست نمیشه
ایران و فقط یه چیز نجات میده
نه کره نه چین نه آلمان…
ایران و فقط ایران میتونه نجات بده