روزهای آغازین هفته پیش بود که خبری مبهم و جنجالی به سرتیتر خبرگزاریهای سراسر کشور تبدیل شد. گویا مقامات ایرانخودرو از بمبی خبری وعده داده بودند که بهزودی خواهد ترکید و در پی آن اتفاقات بسیاری خواهد افتاد. بنابر آنچه سایت اقتصادنیوز عنوان کرده بود گویا هاشم یکه زارع مدیرعامل ایرانخودرو تأکید کرده که بین ۱۰ تا ۲۰ روز دیگر، صنعت خودرو ایران شاهد ترکیدن یک بمب خبری خواهد بود. البته یکه زارع بهصراحت نگفت که این بمب در چه حوزهای (تولید، کیفیت، قیمت، شراکت با خودروسازان خارجی،…) منفجر خواهد شد.
بهمحض مخابره این خبر اما گمانهزنیها در مورد این بمب شروع شد. برخی کارشناسان گفتند احتمال مرتبط بودن این بمب به «قیمت جدید خودروهای داخلی» و «آمدن خودروسازان بزرگ به ایران»، بیش از سایر گزینهها است. به گفته آنها، این احتمال وجود دارد که بهزودی قیمت خودروهای داخلی دستخوش تغییر شود و یا اینکه خودروسازان کشور قراردادی جدید با بزرگان دنیا امضا کنند. گفته میشود، شرکتهایی مانند فولکسواگن آلمان و فیات ایتالیا قصد حضور در خودروسازی ایران را دارند و مذاکراتی نیز در این مورد میان آنها و شرکتهای خودروساز ایرانی شکل گرفته است. از آن سو برخی هم احتمال تغییر قیمت خودروهای داخلی را مطرح و عنوان کردند بهزودی قیمتها افزایش یافته و یا کاهش مییابد. روزهای هفته بیشتاب از پی هم شتافتند و زمان گذشت و نهتنها بمبی نترکید و تغییری در شرایط تولید خودروی داخلی ایجاد نشد که خبرها از سقوط شدید میزان تولید خودروهای داخلی خبر میداد.
برطبق آمارهای خودروسازان داخلی در شهریور ماه سال جاری، تولیدکنندگان خودرو در داخل تعداد ۶۰ هزار و ۵۳۳ دستگاه انواع خودرو سواری، وانت و تجاری تولید کردند که در مقایسه با مرداد ماه سال جاری که ۸۴ هزار و ۱۶۱ دستگاه بوده ۲۸ درصد کاهش نشان میدهد. در شهریور ماه سال جاری در مجموع ۵۴ هزار و ۵۰۳ دستگاه خودرو سواری در کشور تولید شده بود که تعداد آن در مرداد ماه سال جاری ۷۶ هزار و ۴۳۴ دستگاه بوده است. همچنین در شهریور ماه سال جاری خودروسازان داخلی ۵ هزار و ۱۳۴ دستگاه وانت، ۵۰ دستگاه مینیبوس و میدل باس، ۲۳ دستگاه اتوبوس و ۸۲۳ کامیون، کامیونت و کشنده در داخل کشور تولید کردند. این در حالی است که در مرداد ماه سال جاری خودروسازان داخلی ۶ هزار و ۶۹۱ وانت، مینیبوس و میدل بوس ۵۱ دستگاه، ۲۹ دستگاه اتوبوس و ۷۵۶ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده در داخل تولید کردند. ایرانخودرو پس از چند روز و با درزیافتن آمارهای شهریور ماه ترکیدن هرگونه بمب خبری را تکذیب و اعلام نمود قصد ایرانخودرو ارتقای کیفیت و افزایش سطح تولید است و در این راه تمایل داریم با خودروسازان بزرگ خارجی که غیرآسیایی و غیرفرانسوی باشند همکاری بلندمدتی را آغاز نماییم.
به گزارش خبرنگارمهر، در نامه مشترک علی طیب نیا، محمدرضا نعمت زاده، علی ربیعی و حسین دهقان وزرای اقتصاد، صنعت، کار و دفاع به حسن روحانی رئیسجمهور آمده است: «همانطورکه مستحضرید از دیماه ۱۳۹۲ تاکنون بازار سرمایه متأثر از تحولات و متغیرهای کلان بینالمللی و داخلی از جمله کاهش بهای نفت و کالای اساسی از جمله فلزات و همچنین تحریمها و برخی تصمیمات و سیاستهای ناهماهنگ دستگاهها در داخل کشور شاهد افتی کمسابقه گردیده است بهنحویکه از دیماه سال ۱۳۹۲ تاکنون ظرف مدت ۱۹ ماه ارزش بازار بر اساس شاخص قیمت ۴۲ درصد کاهش یافته و به لحاظ افت ارزش، بازار کاهشی معادل ۱۸۰ هزار میلیارد تومان را شاهد است. (ارزش بازار از ۵۱۱ هزار میلیارد تومان در دیماه ۱۳۹۲ امروز به عدد ۳۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است) و امروز در پی دستاورد بسیار ارزشمند و بزرگ هستهای ملت ایران و در عین وجود پیآمدهای مثبت اقتصادی فراوان آن ابهاماتی نیز در بازار ایجاد شده که باید سریعاً واکنش نشان داد.»
نکته جالب قضیه اما بند ۵ این نامه است که به وضعیت وخیم صنعت خودروسازی اشاره دارد و بدین شرح است:
۵) در بعد عوامل داخلی کاهش ارزش بازار شرکتهای فعال در بازار سرمایه، میتوان به نبود تقاضای کافی برای محصولات، مشکل حاکم بر فعالیتهای اقتصادی و افزایش انباشت موجودی و حسابهای دریافتنی صنایع مختلف اشاره نمود. بهعنوان نمونه در صنعت خودرو صورتهای مالی زیان انباشتهای معادل ۴.۲۰۰ میلیارد تومان را نشان میدهد و این در حالی است که به دلیل بحران نقدینگی، صنعت مزبور در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از ۱۰۰.۰۰۰ خودرو کف کارخانه رسیده است.
البته تولید خودروهای تجاری در شهریور ماه امسال ۸ درصد افزایش یافت. خودروسازان داخلی در شهریور ماه سال جاری ۸۲۳ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید کردند که در مقایسه با مرداد ماه سال جاری ۸ درصد افزایش یافت. بنابر گزارش خبرگزاری ایرنا، در مرداد ماه سال جاری خودروسازان داخلی در مجموع ۷۵۶ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده در داخل کشور تولید کرده بودند که در پایان شهریور ماه سال جاری تعداد آن به ۸۲۳ دستگاه افزایش یافت.
این درحالی است که وضعیت خودروسازان خارجی در بازار ایران نیز چندان مناسب نیست و کارنامه واردکنندگان خودرو در شش ماهه نخست سال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۶۱.۶۴ درصد کاهش را نشان میدهد. بر اساس آمار گمرک در نیمه اول سال واردات خودرو از نظر تعداد ۵۷ درصد و از نظر ارزشی ۴۸.۸۸ درصد کاهش یافت. بر اساس آمار گمرک در شش ماهه نخست سالجاری ۲۰ هزار و ۸۸۶ خودرو سواری به ارزش ۴۹۶ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۳۸۶ دلار به کشور وارد شد. این میزان واردات خودرو سواری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۵۷ درصد و از نظر ارزشی ۴۸.۸۸ درصد کاهش را نشان میدهد. بر اساس این گزارش؛ در شهریور ماه ۳ هزار و ۳۰ خودرو سواری به ارزش ۷۴ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۷۵۴ دلار به کشور وارد شد.
همچنین در تازهترین تست موسسه امنیت و تصادف آمریکا (IIHS) خودروی فیات 500X توانسته است نمره بسیار بالای Top Safety Pick+ را که عالیترین مرتبه ایمنی یک خودرو است کسب کند. این کراساوور ساب کامپکت در تمام پنج سناریو سقوط رتبه “خوب” را به دست آورده است. پیش از این و در هفتههای گذشته تعداد دیگری از خودروهای روز بازار امریکا از جمله ولوو XC90 توانسته بود این رتبه را کسب کند.
فرزاد
۲۰ مهر ۱۳۹۴هیچ کاهش قیمتی صورت نمیگیره به نخریدن ادامه بدین هموطنان به این حرف های مسئولان گوش ندهید یعنی چی 208 رو میخان 50 میلیون بدن من شرط میبندم کمتر از 80 نمیدن اینو اول صحبتش میگه میخایم با غیر فرانسوی و غیر آسیایی ها همکاری کنیم بعد میاد از مشارکت جدید و سهم یک سوم از تولید رو میگه مال پژو هست
فواد
۲۰ مهر ۱۳۹۴شرمنده آقا 50 میلیون کمه؟
عباس
۲۰ مهر ۱۳۹۴به لینک زیر برید فیلم مربوط به حراج خودرو در سوییسه،که میتونید با ماهی ۲ میلیون بدون پیش پرداخت یک بنز 2015 سوار بشین!این طور فیلم هارو باید آدم نگه داره وقتی یک کارشناس لگن سازی زر میزنه جلوش بزاری ببینی چطور باز میگن پراید رو میدیم ۱۰ هزار دلار میدیم به عراق
http://Www.aparat.com/v/f9wyq
نوید جهرمی
۲۱ مهر ۱۳۹۴باید دقت کنیم که ماهی 2 میلیون با توجه ب سرانه درآمد اونا هم مبلغ کمی محسوب میشه.
تو امریکا با ماهی 250 تا 400 دلار میشه صاحب ماشین شد. با ماهی 1.5 میلیون خودمون صاحب بنز.
همه اینا هم بدون پیش پرداخت و ضامن و دتگ و فنگ کاغذبازی.
چون اونجا دنیای رقابت برای جذب مشتریه ولی اینجا ……
سیاوش
۲۱ مهر ۱۳۹۴درود و صد درود بر این حکمت مطلقه
از ماست که بر ماست
اگه با اولین افزایش قیمت واکنش نشون میدادیم هیچ وقت کار به اینجا ها کشیده نمیشد
زنده باد کمپین
Ashkan
۲۰ مهر ۱۳۹۴تقدیم به اون مترسکی که اومده بود تو برنامه پایش میگفت الان ماشینهای هم قیمت پراید اینا هستند و فرقی نمیکنه و ما داریم به عراق پراید 10 هزار دلار میدیم
خواستم خدمتتون عرض کنم همین الان MG 3 1.5 قیمتش توسط گمرک ارزش گزاری شده چیزی نزدیک 9 هزار دلار که اینجا 70-80 میفروشن از پراید شما هم 1000 برابر بهتره
,MG350 هم پر پرش 10 هزارتاست
دمه مسئولین گرم وای میسن تو رو ملت صاف صاف دروغ میگن
ملتو جیگر فرض کردن
http://www.iranjib.ir/shownews/16243/%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%DA%AF%D9%85%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%88%DB%8C-%DA%AF%D9%85%D8%B1%DA%A9-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF/
فورد
۲۰ مهر ۱۳۹۴اینا رو ولش اون لینکولن عجب چیزیه
AliZeus
۲۰ مهر ۱۳۹۴لینکلن رو ولش کن… زنده باد کمپین و استقامت ادامه دار مردم :)
فرشید
۲۱ مهر ۱۳۹۴کمپین رو ول کن … زنده باد مردمی که پول ندارن ماشین 15 تومنی بخرن و اگه داشتن و میدونستن از خرید و فروش خودرو (قیمت و امنیت و مدلش مهم نیس) سود میبرن ، کمپین که سهله به برادر خودشونم پشت میکردن!
میگی نه ؟!
داریوش
۲۰ مهر ۱۳۹۴بهترین ماشین 2016
sina
۲۰ مهر ۱۳۹۴همینجور ادامه بدیم کمپین جواب میده باور کنین این کاهش تولید بی سابقس
کاکتوس
۲۱ مهر ۱۳۹۴خبر از یه منبع معتبر که تو خود سایپا کار میکنه و گفته شده ! شاید باورتون نشه ولی روزی 5 تا پراید داره تولید میشه!!!شورای قیمت گذاری هم جلسه گذاشتن که قیمت پراید و بکنن 17/500 که مدیران سایپا اجازه همچین حرکتی و ندادن و گفتن که اگه این قمیت بدیم ملت میکن باید 10 تومانبشه و ما نمیکنیم همچین کاری!!!
روح الله
۲۰ مهر ۱۳۹۴اندکی صبر سحرنزدیک است.فقط باید همدل وهمراه هم باشیم.وسعی کنیم. خودروی صفرخارجی وداخلی نخریم تا مافیای قدرت به خواسته های به حق مردم تن بدن.
نصرلا خطرناک
۲۰ مهر ۱۳۹۴تاریخ به احترام گاریسازامون سرپا و ایستاده خواهد ….
میلاد
۲۰ مهر ۱۳۹۴من می دونم بمب خبری چیه.
می خوان اون شیشه ی کجکیِ عقب پراید رو دوباره بهش برگردونند و لی قیمتش رو زیاد نبرن بالا.
این عالی نیست؟
moein
۲۰ مهر ۱۳۹۴داداش بمب خبری برا ایرانخودرو بود نه سایپا صرفا جهت اطلاع!!!
میلاد
۲۰ مهر ۱۳۹۴سازمانِ صرفا جهت اطلاع رسانیِ حاج معین وشرکا.
ali ayat
۲۰ مهر ۱۳۹۴من با کارشناس ایران خودرو هم صحبت بودم گفت مثلا اینجا ماشین که جدیدا تولید میشه پولی کولر تاب دارم باشه میزارن واشر خراب دور شیشه که حسابی هم خرابی داره هنگام ورود میزارن حتی بعضی هاش کارواش که میرن تو ماشین آب میاد تا این حد خرابه مثلا میگفت ما که میدونیم چه خبره یارو میاد میگه کولر روشن میکنم صدا میکنه و ما چون میدونیم این سری از محصول مثلا سمند پولی خراب روش نصبه بدون هیچ نگاه کردنی میفرستیمش بخره البته بعد گارانتی چون هنگام گارانتی سودی نداره و ضرر هم داره
نوید جهرمی
۲۱ مهر ۱۳۹۴خداوکیلی تویوتا و هوندا و جی ام و فورد باید بیان از اینا یاد بگیرن . بیچاره ها هزار کار میکنن که مشتری رو راضی نگه دارن. اینجا هم هزار کار میکنن ک …. .دلم براشون سوخت.
خدا لعنتشون کنه کشورای کفار رو
mds
۲۰ مهر ۱۳۹۴شرکتای داخلی کی میخوان دست از مونتاژ مومیایی های فرانسوی بکشن خدا میدونه!بخدا گناه بزرگیه که 15 سال ماشینای احد بوق فرانسوی رو که بیست ساله از طراحی و منهدسیشون گذشته رو با موتورای چینی مونتاژ و با قیمتای نجومی و هم قیمت با خودروهای بروز خارجی که تو بازاری جهانی حدود 13 تا هفده هزار دلارهستن به بازار عرضه میکنید، حتی ماشینای امروزی فرانسوی پر استهلاک و دردسرسازن، بجای فرانسه با کره ای ها و ژاپنی ها قرارداد ببندید برای مونتاژ، به عنوان مثال مدلای متوسط مثل النترا . سراتو و کرولا کاملا گزینه مناسبی هستن برای جایگزینی 405 و سمند و با قیمتای پایین و واقعی عرضه بشن نه اینکه چندین ملیون بکشید روشون!
رضا
۲۰ مهر ۱۳۹۴داداش کلامت درست ..
اما ” عهد ” بوق صحیحه!!!
نه ” احد ” بوق !!
نوید جهرمی
۲۱ مهر ۱۳۹۴گمونم کلن میگردن بدترین و چرمنفعت ترین گزینه ممکن رو پیدا میکنن.
وگرنه خودشونم میدونن بهتر از تویوتا و هوندا و نیسان برای کشورمون ماشینی نیست.
mds
۲۱ مهر ۱۳۹۴من که فکر نمیکنم گزینه ای مناسب تر از هیوندای و کیا باشه طبق آمار J.D پاور که معتبرترین موسسه در زمینه بررسی کیفیت خودروها هست به ترتیب کیا دوم و هیوندای رتبه چهارم بدست آوردن و ژاپنیا و آلمانیا بعد از کره ایا قرار گرفتن
lmbx
۲۰ مهر ۱۳۹۴جدا از این که واقعا از بابت بدبخت شدن این 2 شرکت قاتل واقعا خوشحالم و امیدوارم به خاک سیاه بشینن ولی کشور واقعا تو بد وضعی هست به نظر من یکی از دلایل نخریدن خودرو اینه که واقعا پول تو دست مردم نیست.شغل پدر بنده یه جورایی به بازار ربط داره و اگه بازار خراب باشه از پول خبری نیست الان 8 میلیون دست مشتری پول داریم ولی 6 ماه هست که از پول خبری نیست .حالا معلوم نیست کی از این وضعیت در میایم … !!!
احسان(احسان)
۲۰ مهر ۱۳۹۴28 درصد کاهش تولید! عدد خیلی بزرگیه برای کاهش تولید.عملا سودی نمی مونه تا هزینه هاشون جبران بشه.بالاخره تمامی کارکنان ایران خودرو یا به صف بیکاران می پیوندن یا برای خودروسازای روز دنیا کار می کنن.با حقوقی بالاتر و رضایت شغلی بهتر
مرتضی سجادی
۲۰ مهر ۱۳۹۴خودروی صفر ممنوع ممنوع
amir
۲۰ مهر ۱۳۹۴بعضی وقت ها به خودم میگم چرا ما باید این قدر قدرت خرید پایینی داشته باشیم نتونیم یه ماشین لوکس که فقط 100 هزار دلار قیمت داره بخریم ریشه اش رو جستجو کردم به خودم رسیدم که ماشین 30 سال پیش رو هنوز دارم می خرم.
………………………………..کمپین ادامه دارد……………………………………………..
Archi KHAN
۲۰ مهر ۱۳۹۴یعنی این کمپین پیروز بشه ، دیگه …
سجاد
۲۰ مهر ۱۳۹۴“پیروز بشه” نه داداش … کمپین از همین الان پیروزه …
شک نکنید که نتیجه بخش بوده و خواهد بود این همبستگی مون //
دوستان ، همسایه ما ، گوشی موبایل اسمارت که قابلیت نصب این شبکه های مجازی رو داشته باشه نداره …. به همین دلیل آگاهی از این کمپین نداشته و رفته یه 405 صفر خریده …
من بهش ایرادی وارد نکردم .. چون یه راننده ماشین سنگینه و احتمالاً همکاران و رفیق هاشم ازین مطالب اطلاعاتی ندارند …. مدت ها یه رنو5 درب و داغون داشت و الان مجبور به تعویض ماشین شده بود … اما مطمئنم اگه اطلاعاتی درین رابطه داشت ، اونم بیشتر صبر به خرج میداد تا بلکه همون 405 صفر رو 6 تومن ارزون تر بخره یا اصن دست دو بخره …….
نتیجه اینجاست : ممکنه عده ای از افراد به علت نا آگاهی شون ( چه از اصل کمپین و چه از منافع و نتایج ـش ) همراه ما نباشند و خلاف جهت کمپین حرکت کنند.
اما وظیفه ما اینه که حتی به اشخاصی که از ما بیشتر در این روابط می دونند هم اطلاعات بدیم تا انشاالله به نتایجی که سالهاست لایق ـش بودیم برسیم…..
Archi KHAN
۲۰ مهر ۱۳۹۴دوست عزیز منظور من نقطه چین ها بود !
walid
۲۰ مهر ۱۳۹۴نخرین تا نابود بشن…
Nissan...Japan
۲۰ مهر ۱۳۹۴احتمالا بمب خبری اینه که خودروسازان تصمیم گرفتن طی سالهای اینده قیمت پراید به بالای چهل ملیون نرسه ولی خب در ازای این خدمتشون شاید بعضی از امکانات فوق العاده خودرو مثل پنجره برقی و بخاری و کولر رو حذف کنن.
Farzaaaad
۲۰ مهر ۱۳۹۴جالبه 208 اول بصورت CBU (complete build up) یعنی وارداتی که میشه دقیقا عین 206 و بعد ایران خودرو وقتی دید سود فروشش خوبه به پژو میگه باید بشه CKD (complete knock down یعنی باید تو ایران تولید بشه و دچار میشه به سرنوشت فعلی 206!
سجاد
۲۱ مهر ۱۳۹۴ایرانخودرو به جای ckd میاد cko میکنه (complete knock out)
امیرحسین
۲۰ مهر ۱۳۹۴کوه غرید و غرید و آخر موش زایید!!!
مدیران خودروسازی هرگز تمایل به همکاری به شکل جوینت ونچر چین ندارن چون دیگر از پولهایی عجیب غریب خبری نیست.وقتی رنو کولیوس پارس خودرو 21 میلیون گران تر از شرکت نگین خودرو هست میشه به اشتها آقایان پی برد
مدیران ایرانخودرو ماشین 14 هزار دلاری سوزوکی رو 86 میلیون قیمت گذاشتن
امیر.غارف
۲۰ مهر ۱۳۹۴اینجور که این آقایان رفتار میکنند آدم فکر میکنه که تو کشور بی صاحبی داریم زندگی میکنیم که هر کس هر کاری که دلش میخواد و انجام میده بدون اینکه از جواب دادن بترسه
Erfan
۲۰ مهر ۱۳۹۴نمیدونم چی بگم ……..نه میزارن ماشین خارجی بگیریم نه خودشون یه ماشین خوب میزنن هرکاری باهاشون بکنی حقشونه ????????????????????
نیما
۲۰ مهر ۱۳۹۴50 تومن ک سهله، 20 تومن هم براش زیاده، متاسفانه تو این سالها همه به قیمت بالا برای خودروی بی کیفیت عادت کردیم! یادمون باشه خواسته کمپین علاوه بر کاهش قیمت، توقف تولید این خودروهای قاتل و تولید خودروی با کیفیت و به روزه، به امید اون روز
محمد
۲۰ مهر ۱۳۹۴هموطنان اماده باشید بعد از به خاک سیاه نشوندن ایرانخودرو وسایپا نوبت نابودکردن دیگر شرکتها …ام وی ام…لیفان..و….
حق ما بهترینهاست..
saeedjafari
۲۰ مهر ۱۳۹۴هموطنان عزیز به نخریدن خودرو صفر همچنان ادامه بدید اینا خیلی پررو هستن این ۲۰۸ با ۲۰۶چه فرقی داره شبیه هست با قیمت بالا میخوان بفروشن به امید ورشکست شدن خودروسازی ایران
سروش
۲۰ مهر ۱۳۹۴کشورهایی که بدلیل وضعیت بد اقتصادی قادر به خرید خودرو صفر نمی باشند دولت اقدام به خرید خودرو دست دوم با کارکرد کم میکند و ایران فکر کنم در اوایل انقلاب یکبار اقدام به خریدخودروهایی مثل (هوندا آکورد، سیویک) (میتسو گالانت ، لنسر) (هیوندایی النترا) و پژو405 که با وجود خودرو های قبلی مورد استقبال قرار نگرفت نمود.
به نظر بنده حالا جامعه بازهم احتیاج به چنین کاری را دارد
دوستان اگه تو نت سرچ کنید خودرو های کارکرد کم که تو ایران با 200،300 میلیون خرید و فروش می شوند با 6_7 هزار دلار میتوان خریداری نمود
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۰ مهر ۱۳۹۴طبق مذاکراتی که بین مدیران ایرانخودرودیزل و دایملر تراکس در حال جریانه گویا مرسدس بنز اکتروس قراره به ایران بیاد و جایگزین اکسور بشه
طبق گفته خودشون قرارداد ها یه ماه دیگه امضا میشه منتها این خبر متعل به یک هفته پیشه حدودا …….پس یه جورایی ۲۰-۲۵ روز دیگه باید منتظر نتایج کار بشیم
سروش
۲۰ مهر ۱۳۹۴چند وقت پیش بحث خرید خودرو دست دوم تو کشور مطرح شد که فرمانده نیروی انتظامی فرمودند خرید خودرو دست دوم در شان مردم ایران نیست
فک کنم شان ما همون پراید ه
hossein
۲۰ مهر ۱۳۹۴50 تومن ایا؟امکان نداره عین رنو کپچر میشه میدن 105 تومن ناقابل.مسخره کردن میرم مزدا3 میگیرم.
محسن آبادان
۲۰ مهر ۱۳۹۴احتمالا بخوان رنگ داشبوردو تغییر بدن
iman
۲۰ مهر ۱۳۹۴دوستان عزیز، کمپین کیلویی چنده؟؟؟ ما ملت همیشه در صحنه بخاطر فشار شدید اقتصادی برپاثر رکود شدید و قدرت خرید به شدت فجیع این روزاست که خودرو صفر دیگه نمیخریم و کاهش چند ده درصدیه قیمت خودروهای خارجی که واسه ۸۰ درصد مردم که قشر ضعیفو تشکیل میدن هم البته دور از ذهنه کمی ذهنیت مردم رو به سمت کلا خرید و فروش نکردن برده..و الا مردم ایران و همراهی و همبستگی؟؟؟ مردم خیلی وقته از غیرت …نا امید شدن و تسلیم شدن..کمپین کشکی بیش نیست بخدا فقط یه کلمه شیکه
محمدرضا
۲۱ مهر ۱۳۹۴خدایی من میخواستم برم ام جی بگیرم ولی وقتی این قیمتای گمرکی ماشینای چینی رو دیدم پشیمون شدم عجب بنداز بندازیه این مملکت من فکر میکردم مدیا موتورز منصفه حالا فهمیدم از همه گرگ تره