دنیای اقتصاد در مطلبی نسبتاً مفصل به درآمد مالیاتی دولت از واردات خودرو در آینده پرداخت و گفت اگرچه در لایحه بودجه سال جاری با در نظر گرفتن درآمد ۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومانی افزایش بیشتر از ۲۱ درصدی درآمدهای مالیاتی از واردات خودرو نسبت به سال پیش مصوب شده بود اما دولت در بودجه سال آینده درآمدهای خود از این محل را کاهشی در نظر گرفت است.
بر اساس لایحه بودجه سال ۹۷ دولت درآمد ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومانی مالیات واردات خودرو با میانگین ۴۵ درصدی تعرفه را پیشبینی کرده است. دنیای اقتصاد در ادامه میگوید این عدد در مقایسه با رقم تصویب شده امسال افت ۳۱.۶ درصدی را نشان میدهد. به نظر میرسد کاهش درآمد مالیاتی دولت از این بخش با سیاستهای واردات خودرو ارتباط مستقیم دارد. البته در این میان موضوع مهمتر سیاستهای دولت در خصوص درآمدها از واردات خودرو است.
البته باید گفت پیشبینیهای درآمدی صورت گرفته همواره افتوخیزهای زیادی داشته است؛ مثلاً میتوان به عدم تحقق درآمدهای دولت در ۶ ماهه اول سال جاری اشاره کرد. درحالیکه دولت پیشبینی درآمد هزار و ۶۴۰ میلیارد دلاری را در نظر گرفته بود اما بنا به گزارش بانک مرکزی تنها ۱۳۰ میلیارد تومان درآمد از این محل به دست آورده که نشان از عدم تحقق ۹۲ درصدی دارد.
- میزان رضایت مصرفکنندگان از عرضهکنندگان خودرو
ایسنا گزارش وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در بازه زمانی تابستان امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت را منتشر کرد. بر اساس این گزارش شرکت جهان نوین آریا با کسب ۷۱۸ امتیاز از هزار امتیاز بیشترین میزان رضایتمندی مشتریان در میان شرکتهای خودروساز و واردکننده با سهم بازار بیش از یک درصد را کسب کرده است.
پس از این شرکت آرین موتور پویا با امتیاز ۷۱۶ قرار داشته و خودروسازی مدیران نیز با ۷۰۷ امتیاز در رده سوم قرار دارد. در ردههای بعدی نیز به ترتیب BYD با امتیاز ۷۰۳، ایرتویا با امتیاز ۶۹۴، پرشیا خودرو با امتیاز ۶۸۶، ایرانخودرو با امتیاز ۶۷۵، بهمن موتور با امتیاز ۶۷۰، سایپا با امتیاز ۶۵۹، کرمان موتور با امتیاز ۶۴۴، پارسخودرو با امتیاز ۶۴۱ و نهایتاً نگین خودرو با امتیاز ۵۹۰ قرار گرفتهاند؛ اما در میان شرکتهایی که سهم بازار کمتر از یک درصد دارند آرین موتور تابان با امتیاز ۷۳۶ در رتبه اول قرار گرفته است. اطلس خودرو نیز با امتیاز ۶۸۸ در رتبه دوم قرار دارد. بنا به اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در این تحقیق از ۸۸ هزار و ۲۶۲ نفر خریدار خودروهای داخلی و وارداتی صفرکیلومتر مصاحبه و نظرسنجی شده است.
- افتتاح خط تولید انبوه هایما S5
دنیای اقتصاد به نقل از ایکوپرس آورد که خط تولید انبوه هایما S5 در سایت ایرانخودرو خراسان و با حضور مدیران ارشد ایرانخودرو و هایما به بهرهبرداری رسید. مدیرعامل ایرانخودرو خراسان آقای بیژن زاهدی فر در این مراسم گفت که چشمانداز نیاز محصولات شاسیبلند در کشور تا سال ۱۴۰۰ حداقل ۲۶۰ هزار دستگاه در سال خواهد بود و طبق اهداف استراتژیک ایرانخودرو، دستکم ۲۵ درصد این محصولات در خراسان تولید خواهد شد.
زاهدی فر گفت: در استراتژی ۵ ساله ایرانخودرو خراسان که تاکنون ۳ سال آن سپریشده تولید یک محصول جدید در دستور کار بوده و تاکنون محصولات هایما ۲ و ۱.۸ لیتری، سوزوکی فیس لیفت و هماکنون هایما S5 به سبد محصولات شرکت اضافه شده است. همچنین مصطفی خان کرمی معاون بازاریابی و فروش ایرانخودرو نیز گفت شرکت هایما یکی از مهمترین شرکای تجاری ایرانخودرو در عرضه مستقیم محصولات جدید است.
او گفت: مطالعات صورت گرفته نشان داده میزان تقاضا برای شاسی بلندها و کراس اوورها در ۹ سال گذشته رشد ۵ برابری داشته و این روند در ۷ ماه ابتدایی سال جاری رشد قابلتوجهی داشته است. در همین راستا خودروی هایما S5 پس از تولید هایما S7 به تولید انبوه میرسد. ویلیام دانگ مدیرعامل هایما نیز گفت امروز شاهد آغاز تولید انبوه دومین محصول هایما در ایرانخودرو هستیم. این شرکت سرمایهگذاری خود برای بهبود خدمات و افزایش رضایت مشتریان و شناخت بیشتر آنها از این برند را افزایش خواهد داد.
:::فرشاد:::
۲۴ آذر ۱۳۹۶درآمد دولت از مالیات واردات خودرو؟!!! وارد کنندهها که همون دولتیها هستن، از این جیب در میارن، میذارن تو اون جیب.
نوید جهرمی
۲۴ آذر ۱۳۹۶وارد کننده ها دولت نیستن هرچند افراد دولتی باشن. مثل کشورای تازه استقلال یافته از کمونیست. افرادی یه بخشایی از اقتصاد رو دردست میگیرن و صادرات و واردات به یه عده خاص محدود میشه و کسی هم نمیتونه وارد این گردونه بشه. مثل سلطان شکر و موز و فالن و بهمان. خودرو هم توی همین مقوله گنجیده مخصوصا از وقتی ک واردات متفرقه ممنوع شد.
حالا هم ک با تعرفه های مسخره و نامعقول باز راه اشتباه گذشته رو پیش گرفتن.
حمیدرضا
۲۵ آذر ۱۳۹۶چه حسن کچل، چه کچل حسن.
پرسپولیس
۲۴ آذر ۱۳۹۶درآمدقبول پس حداقل رقابتی باشد وانتخاب زیادباشدآزادرقابتی زیر2500سی سی هم وجود داشته باشدبازارفعلی گزینشی هست از چند دستگاه بیشتر ازهرشرکت وجود نداردونظارت کامل سفت وسخت برواردکنندگان برای حداقل حقوق مصرف کنند گان که یکی تحویل به موقع
امیر
۲۴ آذر ۱۳۹۶۳هزار میلیار از جیب مردم میکشن که اختلاصش کنن. چه گناهی کردیم آخه؟؟ تازه بنزین هم داره با شیب ملاااایم ۵۰% گرون میشه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آذر ۱۳۹۶به من چه
مگه کمو زیادش فرقی به حالمون داره که حالا بخوام بدونم درآمد ( دولت) چقدره
Saeed Boroomand
۲۴ آذر ۱۳۹۶احتمال داره که برنامه به افزایش تعرفه باشه در این صورت واردات کم تر میشه و درامد کم تر و در عوضش تعرفه برای ماشین هایی که داخل ایران اسمبل میشن کمتره و در صورتی که استقبال خیلی بیشتری صورت بگیره درامد این بخش میتونه جبران افت واردات باشه که خب بازار محدوده و قرار نیست درامد این بخش تغییر زیادی کنه.
در حالت کلی این حرکت میتونه ایجاد اشتغال کنه اما در مورد ایران احتمالا مونتاژ کارا زورشون بیشتر بوده از وارد کننده ها امسال و دلیل دیگه ای نداره…
SS
۲۴ آذر ۱۳۹۶دولت جدید انقدر کم اشتها هست که خدا و خرما رو با هم میخواد
از یه طرف قیمت وارداتی ها رو چهاربرابر قیمت واقعی کرده که اکثر مردم فکر خریدش هم نکنن
از یه طرف دو نسل قبل ماشین های وارداتی رو مونتاژ میکنن و به دو برابر قیمت اصلی میفروشن تا سود بیشتری به جیب بزنن
بهانش هم ایجاد اشتغال از جیب مردم هست.
—-
بنزین رو هم گرون میکنن به بهونه اینکه مردم سوار مترو و اتوبوسی بشن که همین الان هم دارن از شلوغی منفجر میشه
(در واقع اقایون احساس کردن خیابون ها خیلی شلوغه و نمیتونن با ماشین های میلیاردیشون سریع به مقصد برسن )
شهرستان ها هم که اصلا سیستم حمل و نقل عمومی درست حسابی ندارن
Saeed Boroomand
۲۴ آذر ۱۳۹۶اتوبوس خوب حقه مردمه،مردم نباید پیاده برن سر کار، شاد باشید :)