میزخبر: مرسدس در ایران و پژو پارس 18 میلیونی در عراق
۷ مرداد ۱۳۹۴
۷۷ خواندن این مطلب 6 دقیقه زمان میبرد
روزنامه خراسان با اشاره به صادرات پژو پارس به کشور عراق در باب قیمت و میزان صادرات این مدل نوشت: بر اساس گزارش گمرک از صادرات بهاره، مجموعاً ۲۴۰۰ دستگاه پژو پارس به کشور عراق صادر شده است که براین اساس قیمت پژو پارس برای صادرات به عراق حدود ۵۷۰۰ دلار است که ارزش این خودرو معادل ۱۸ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان تمام میشود.
مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت از کاهش ۶۸ درصدی واردات خودرو خبرداد و گفت: استانداردهای و شاخصهای تولید خودرو مدام کنترل میشود. به گزارش مهر، امیرحسین قناتی با بیان اینکه استانداردها و شاخصهای تولید خودرو بهصورت مداوم کنترل میشود، گفت: این موضوع توسط مراجع ذیربط از جمله سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان حفاظت محیط زیست، به طور پیوسته مورد ارزیابی و نظارت قرار میگیرد.
روزنامه ایران نیز از قول خبرگزاری ایسنا نوشت: راه شکایت از خودروسازان هموار شده است. دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل “هیأت حل اختلاف” برای رسیدگی به شکایت مصرفکنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد. عباسعلی غیاثی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده ۶۳ اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، هیأت حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضهکنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
یک مقام ارشد شرکت رنو فرانسه نیز گفت: این شرکت خودروسازی در حال بررسی اقدامات برای ارائه چند نوع از خودروی مدل کوید مینی کراساوور خود که در هند تولید شده به بازار ایران است. یک مقام ارشد شرکت رنو گفت، این شرکت خودروسازی در حال بررسی اقدامات برای ارائه چند نوع از خودروی مدل کوید مینی کراساوور خود که در هند تولید شده به بازار ایران است. جرارد دتوربت، معاون اول ائتلاف رنو-نیسان که توسعه مدل جدید و کمهزینه خودروی کوید به ابتکار او صورت گرفته گفت، این مدل قبلاً توجه شرکای ایرانی احتمالی را جلب کرده بود. وی افزود: «این مدل خودرو میتواند حریف خوبی در بازار ایران باشد.»«ما قبلاً این مدل را به آنها عرضه کردهایم و آنها به آن علاقهمندند… اما بین علاقهمندی و تصمیم برای انجام یک کار هنوز اندکی فاصله وجود دارد.»
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو از انعقاد قرارداد تولید محصولات سواری و تجاری بنز در ایران در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش ایسنا، هاشم یکهزارع در نشست خبری اظهار کرد: اخیراً مذاکرات خوبی با بنز داشتیم و این شرکت تصمیم گرفته بهصورت تمامقد وارد بازار ایران شود. وی با بیان اینکه بهزودی ظرف دو سه ماه آینده دفتر شرکت بنز مجدداً در ایران راهاندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین طبق توافقات صورت گرفته بهزودی قرارداد پنج سالهای با بنز امضا خواهد شد که بر اساس آن شرکت ستاره ایران بهعنوان واردکننده و شرکت تاپ خودرو بهعنوان تولیدکننده، کار واردات و همچنین تولید و عرضه خودروهای بنز در ایران را آغاز خواهند کرد. ضمن آنکه بنز ابراز تمایل کرده ۵۰ درصد شرکت ستاره ایران را خریداری کند.
همچنین شرکت خودروسازی پورشه یک کارمند خود را به دلیل نوشتن مطالبی علیه پناهجویان، اخراج کرد. به گزارش عصرایران به نقل از العربیه، دفتر نمایندگی شرکت پورشه در اتریش یک کارمند خود را به دلیل نوشتن مطالبی و آرزوی مرگ برای پناهجویان اخراج کرد. او در شبکههای اجتماعی با انتشار عکس یک کودک پناهجوی سوریه، آرزو کرد بر روی پناهجویان شرارههای آتش پاشیده شود. پلیس این نوشته را یک اقدام نژادپرستانه توصیف کرده است. یک گروه از داوطلبان آتشنشانی در اتریش با پاشیدن آب در هوای گرم، از دهها آواره در یکی از مراکز پذیرش آوارگان استقبال کرده بود. این کارمند پورشه در واکنش به عکس یکی از کودکان پناهجو زیر آب ابراز امیدواری کرده بود بهجای پاشیدن آب، شرارههای آتش به سمت آوارگان پاشیده میشد.
همچنین شرکت Sin Cars که بهتازگی کار بر روی طراحی و ساخت خودروهای اسپرت را آغاز کرده و در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵، نسخه نهایی نخستین محصول خود را با نام R۱ RS رونمایی کرده است. به گزارش فرادید، در نگاه نخست این خودرو یادآور فضای فیلمهای علمی و تخیلی است اما نکته مهم این است که رنگ واقعی به تصورات قبلی داده است. نسخه به روزشده این خودرو از امکانات جدیدی نظیر ترمز ABS، کنترل مسیر، سیستم بال کنترل عقب و سیستم جدید احتراق برخوردار است. سیستم تهویه مطبوع هوا، سیستم اطلاعات و سرگرمی مبتنی بر اندروید یا iPad، صندلیهای اسپرت Recaro، داشبورد و کنسول مرکزی متحول شده و فرمانی مجهز به سیستمهای کنترل حرکت از مهمترین بخشهای فضای داخلی این خودرو به شمار میآیند. این خودرو مجهز به موتور GM LS هشت سیلندر است که در نسخههای مختلف ۴۳۰، ۵۳۰ و ۶۵۰ اسببخاری تولید میشود و علاقهمندان میتوانند نسخه مورد نظر را خریداری کنند. صفر تا ۱۰۰ این خودرو تنها ۳.۵ ثانیه طول میکشد. قرار است این خودرو با قیمت پایه ۹۳ هزار تا ۱۱۲ هزار دلار وارد بازار شود.
وبسایت خبری تحلیلی فرارو نیز با درج گزارشی درباره میزان گردش مالی بازار وسائط نقلیه نوشت: ارزش تجارت جهانی انواع وسایل نقلیه و قطعات و اجزای آنها (بهجز قطار و تراموا) از مرز ۱۴۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ میلادی فراتر رفت که نیمی از آن مربوط به خودروهای شخصی، ۲۷درصد قطعات و اجزای خودرو و ۹درصد خودروهای حمل بار بوده است و سه کشور آلمان با ۲۶۸میلیارد دلار، ژاپن (۱۴۳میلیارد دلار) و آمریکا (۱۳۶ میلیارد دلار) پیشروان صادرات جهانی به شمار میروند. در همین سال صادرات انواع خودرو سواری در جهان از مرز ۷۰۰ میلیارد دلار گذشت که باز هم کشورهای آلمان (۱۶۴ میلیارد دلار)، ژاپن (۸۹میلیارد دلار) و آمریکا (۶۲میلیارد دلار) صدرنشین محسوب میشوند. در باشگاه صادرکنندگان خودروهای سواری، کشورهای اسپانیا با ۳۱میلیارد دلار صادرات (رتبه هشتم)، ترکیه با ۷,۳میلیارد دلار (پانزدهم)، تایلند با ۶.۵ میلیارد دلار (هفدهم)، هند با ۵.۸میلیارد دلار (نوزدهم) و چین با ۴.۶ میلیارد دلار (بیستودوم) نیز قرار دارند. در سال ۲۰۱۴ میلادی، با وجود صادرات ۳۳میلیارد دلاری انواع خودرو سواری و قطعات و اجزای آن توسط چین، این کشور ۸۷میلیارد دلار واردات داشته است.
درزمینهٔ صادرات خودروهای شخصی، درحالیکه صادرات چین با ۲درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن به سقف ۵ میلیارد دلار نرسید، واردات این کشور با ۲۶درصد افزایش به ۶۰میلیارد دلار بالغ شد. چهار کشور آلمان (با ۲۸درصد)، آمریکا (۲۱درصد)، انگلستان (۱۷درصد) و ژاپن (۱۴درصد)، ۸۰درصد بازار خودروهای سواری وارداتی چین را در اختیار دارند. صادرات و همچنین واردات قطعات و اجزای خودرو چین در حولوحوش ۲۸میلیارد دلار باقی ماند. بخش مهم صادرات خودروهای شخصی چین مربوط به خودروهای سواری بنزینی (با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سیسی) با ارزش ۲.۱میلیارد دلار و سهم ۰.۶۳درصد از جهان است.
جاسوسان صنعتی بهتازگی تصاویری از مدل ۲۰۱۶ هوندا سیویک برداشتهاند که از تغییرات عمده بهویژه در داخل خودرو خبر میدهد. البته خط و خطوط نسل جدید یا فیسلیفت سیویک را نمیتوان از پوشش بدنه خودرو چندان دقیق حدس زد اما به نظر میرسد در عین حفظ چارچوب کلی طراحی، تغییراتی در برخی زوایا داده شده است. مدل ۲۰۱۶ سیویک از رینگهای ۱۶ اینچی، اگزوز استیل عقب و یک موتور ۱.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر بهره خواهد برد و در دو گونه سدان ۴ درب و کوپه دو درب تولید میگردد.
گفته میشود که اپل از بی ام و خواسته تا پلت فرم مدل i3 را برای ساخت و ارائه یک محصول تکنولوژیک به بازار خودرو در اختیار گیرد. مسئولان این دو برند مشهور که در یک سال گذشته بهطور مداوم در حال مذاکره برای توسعه همکاریهایشان بودهاند فعلاً نتوانستهاند بر سر یک برنامه مشترک توافق نمایند. البته تیم کوک مدیر اجرایی اپل گفته شخصاً از کارخانه بی ام و در لایپزیگ بازدید کرده است تا مکان مناسب برای عملیاتی ساختن پروژه تایتان را که یک ون الکتریکی است پیدا کند. بااینکه مشخص نیست این همکاری به سرانجام میرسد یا نه اما شکاف اصلی اینجاست که اپل چگونه میخواهد از پلت فرم یک هاچبک برای ساخت یک ون استفاده نماید.
تصویری که میبینید احتمالاً نسل نوین پیکاپ مشهور هوندا با نام ریجلاین است که در طول یک دهه گذشته و بهطور سالانه تا ۵۰ هزار دستگاه از آن در بازار آمریکا به فروش رفته است. این وانت بزرگ جثه در اتصالات و مهندسی فنی بهشدت به مدل پایلوت شبیه است و فنربندی، شاسی و موتور یکسانی با هوندا پایلوت دارد.
و در نهایت اینکه احتمالاً برند آئودی در آینده نزدیک تغییرات گستردهای در طراحی محصولاتش خواهد داد. بر طبق رندرهایی که از مدل محبوب A7 درز یافته آئودی قصد دارد تا با یک خانهتکانی اساسی وداعی جانانه با خطوط راست و تیز همیشگیاش انجام دهد. تصاویر رندر بهخوبی نشاندهنده خطمشی جدید آئودی هستند. آئودی قرار است مدل جدید A7 را تا ابتدای سال ۲۰۱۷ معرفی نماید. این خودرو که هماکنون نیز رقابت بسیار شدیدی با پورشه پانامرا و بی ام و سری ۶ دارد در نسل حاضر بیش از آنکه محصولی مستقل باشد، نمونهای حجیم از آئودی A5 است. آئودی قصد دارد تا در نسل جدید با دمیدن یک روح اصیل و مستقل جنگجویی تمامعیار برای مقابله با سایر رقبا به بازار ارائه کند. برای این مدل، موتورهای مختلفی از گونههای ۴، ۶ و یا ۸ سیلندر در اقسام دیزلی، بنزینی و الکتریکی در نظر گرفته شده که در طیفی وسیع از ۲۵۲ تا ۵۷۵ اسببخار قدرت خواهند داشت.
از اینکه خودروهای مثلا خودروعتان را حداقل به دو برابر قیمت قالب ما ملت شریف می کنید، نهایت تشکر را داریم. و همچنین با تولید شدن خودرو بنز در داخل به زودی همه مردم یکی یدونه خواهند خرید!
و همچنین با تولید شدن خودرو بنز در داخل به زودی همه مردم یکی یدونه خواهند خرید!؟؟؟؟؟؟؟ عجب توهمی ! در ایران از سال 1386 تا 1390 مدل های بنز E200 و E280 و E350 رو شرکت ستاره ایران مونتاژ میکرد ، ولی مردم قدرت خرید ماکت این محصولات را هم نداشتند. ارزانترین محصولات بنز مدل های CLA 180 و GLA 180 ;که در سایت بنز در مجارستان و هند و راشتت آلمان مونتاژ و بقیمت 24000 تا 30000 دلار …. . و … .
یک این که مطلبی که ایشون گفتن AliZeus طنز هست چرا حمله میکنید ؟
دو اینکه شرکتی که برای قرار داد با ایران وارد شده دایملر هست که مرسدس بخشی از اون هست و برای قراداد با بخش ماشین آلات سنگین مثل کامیون و کامیونت و آمبولانس و … وارد ایران شده نه سواری !
و سه این که مهم نیست فلان شرکت وارد بشه یا نشه مهم اینه که خودرو با قیمت منطقی فروخته بشه حالا فیات هم که باشه یا رولز رویس وقتی هر دوش از دسترس مردم عادی خارج باشه که فایده ای نداره
خبرو بادقت بیشتری بخونین سرکارخانم سارا ***مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو از انعقاد قرارداد تولید محصولات !!!سواری !!!و تجاری بنز در ایران در آینده نزدیک خبر داد. *** وتا زمانیکه قیمت دلار سه هزار ویا بیشتر از سه هزار باشه ، قیمت خودروها بعد برداشته شدن تحریمها هم خیلی کاهش چشمگیری نخواهند داشت حالا چه اون خودرو در داخل ساخته بشه ویا وارد بشه وبرای پایین آمدن قیمت خودرو وهر چیز دیگر ی باید ارزش پول ما بالاتر بره ویا اینکه ارزش دلار ودیگر ارزهای بین المللی پایینتر بیاد که هردوش تا چندین سال آینده بنظر بعید میاد مگر اینکه اقتصادمون بشدت رشد داشته باشه، مخصوصا در صادرات غیر نفتی و خام
سواری ها ش معمولآ وارد بازار آزاد نمیشن مثل ماشین های پلیس که داخل ایران منتاژ شد …
البته شاید از مرسدس خواستن آرم خودرو هاش رو در اختیار ایران قرار بده تا با یه تغییر ظاهری روی پلتفرم 405 یه حماسه ملی دیگه بیافرینیم البته این دفعه با آرم بنز LOL
دوستان واقعا باید چاره ای بیندیشیم که چرا دولت اصرار دارد که یکی از حقوق پایمال شده ما که حق استفاده از ماشین باکیفیت می باشد که همچنان نادیده بگیرد و به این فرغون سازان وطنی اجازه فعالیت بدهد باید اعتراضمان را علنی تر کنیم خوب همین قیمتهای بالا برای حداقل کیفیتها باعث می شود که یکی از عوامل تاثیرگذار در تصمیم گیری به مهاجرت از کشور بشود. وقتی کارمندی در کشورهای اروپایی می تواند یک سوناتای فول آپشن 30 هزار دلاری را ماهی 500 دلار و اندی 5 ساله لیزینگی بخرد خوب چرا مهاجرت نکنیم واقعا اگر تحصیل کرده ای که به زبان مسلط باشد و بتواند شغلی در خارج دست و پا کند به خیلی از آرزوهایش می رسد. آیا ماشین خوب سوار شدن که یکی از آرزوهای دهه شصتی ها می باشد را باید به گور ببریم؟؟؟!!!!
محمد حسین عزیز تنها کاری که از دست ما بر میاد اعتراض به روشهای مدنی است باید یه جنبش تشکیل بدیم که هدف نهاییش این باشه رفع کامل انحصار از بازار خودرو و رعایت کامل حقوق مصرف کننده تا وقتی که انحصار باشه حتی فرض بگیریم فولکس واگن بیاد تو ایران مدل های روز رو تولید کنه بهد از مدتی بخاطر نبودن رقیب همین اش و همین کاسه میشه تا وقتی انواع قوانین و تعرفه ای سنگین باشه که منتج به انحصار میشه یعنی هیچ هیچ هیچ
به طور کلی برای کاهش قیمت خودرو قیمت دلار باید پایین بیاید و ارزش پول بالا برود اما اگر مالیات و حقوق گمرکی کاهش پیدا کنند قیمت خودرو می تواند همین لحظه تا 80 درصد پایین بیاید.
اگه امکان انتشار باشه حتما درباره “هزارتوی شوم و مافیایی” خودروسازان وطنی اطلاعات زیادی دارم که افشا خواهم کرد فط یه اشاره کنم تا بعد اونهم به نحوه استخدام مربوط میشه اکثرا با پارتی بازی و رابطه و رانت مسولین صاحب منسب استخدام میشن
“هیأت حل اختلاف” هم مثل شورای رقابت کشکه همش دروغه درنهایت هیچ تغییری حاصل نمیشه تاوقتیکه دست نهادهای پرقدرت درکاره هیچ اتفاق مثبتی نمیفته . دقت کردین بچه ها پژو پارس در عراق 18 تومنه!!!
اون وقت پراید باید بخریم ۲۰،پارس بخریم لعنت به هرچی مال مردم خوره لعنت به مدیران کثیف شما مدیران صنعت دارین پول خون مردمی که از ناامنی خودروهاااتون میمیرنو میخورین تا کی بدبختی در دامان صنعت و مردم این کشور باید باشه نمیدونم من مدیرانی در این صنعت میشناسم که برای رفتن به محل کار پرشیا سواره ولی هیچ کس از تویوتا لندکروز مسافرت و جنسیس فرزندش خبر نداره فساااااد و فساااااد و فساااااد
اینا حرف مفته که میزنن من یه زمانی تو ایرانخودرو بودم پژوهای ۲۰۶ صادراتی همه رینگ اسپرت داشتن چراغ عقباشون فرق میکرد تودوزیاشون بهتر بود و کیفیت بالاتری هم داشتن ایناا واسه ملت ۱۰۰۰۰۰۰۰تا چاقو بسازن یه دونشم دسته نداره
اخه داش گلم اصلا گیریم که اون خودروهای صادراتی ایربگ و abs ,و…ندارن اخه ایایی که میگید کلا روی هم چقدر میشن؟؟؟؟برادر من 18 ملیون کجا …40 ملیون کجا… من نمیدونم اینا ملت رو چی فرض کردن. بیشعورا هر سال کیفیت رو بدتر میکنن تازه ادعاشون هم میشه.
آخه آرمین عزیز مگه ارزش یک ایربگو چند چیز دیگه ، بنظر شما میتونه تا بیست میلیون از قیمت یک ماشین سیوهفت هشت میلیونی کم کنه پژو پارسدوگانه داشبورد جدید 2 ایربگ36,765,000 پژو پارس1.8 اتوماتیک داشبورد جدید47,800,000 اگه بخوایم قبول کنیم که نیمی از قیمت یک خودرو (پژوپارس)را کم کنیم ، یعنی: حداقل گیربکس ودربهای ماشینو تقدیم مشتری نننکنیییم نمیدونم چرا این خبرو قبول و انتشار هم میدین بجای اینکه بیاین وبگین فلان جا یک خبر مزحک واحمقانه رو منتشر کرده
درود مطالب جالبی بود فقط نمیدونم چرا حس میکنم دنیا داره مثل برق وباد پیشرفت میکنه ولی ما… این هفته تو برنامه پایش نظر سنجی کرده بودن که پول های ازاد شده کجا خرج بشه که یکی از گزینه ها واردات فناوری و کارخانه بود که اتفاقا بیشتر هم رای اورد حالا اگه واقعا بشه فناوری رو وارد کرد که خوبه !ولی مردم ما واقعا ساده هستند به خاطر اینکه غربی ها هم انقدر خنگ نیستن که بیان 2 دستی هر چی علم و فناوری هست تقدیم ما کنن!همین چند روز پیش بود که تو سایت خوندیم که شرکت بنز و بی ام و و ائودی میخوان نقشه نوکیا رو بخرن ولی نوکیا قیمتش نزدیک به چهار میلیارد دلار بود
استیو جابز میگه شاید شما با پول بتونید یک کالا با تکنولوژی بالا بخرید ولی هرگز نمیتونید تکنولوژی رو با پول بخرید.خودرو سازی تو ایران دولتی هست ودولت با خودرو سازی برای خودش درآمد ایجاد میکنه مثال همین پژو پارس 18 میلیونی در عراق حال اینکه یه ایرانی باید دو برابر پول این ماشین از رده خارج رو بده که یعنی یک 18 میلیون برای ماشین یه 18 میلیون برای درامد دولت تا زمانی که دولت نخواد تکنولوژی خودرو را در ایران ایجاد کنه (مثل تکنولوژی هسته ای ) صنعت خودرو تو ایران همیشه منتاژ کار باقی میمونه با قرارداد بستن با بنز و فولکس واگن بی شک تکنولوژی ساخت خودرو به ایران وارد نمیشه فقط شاید ماشینهای بهتر با قیمت بهتر تولید بشه
تازه همه اینا به کنار فرض کنیم که بشه با پول تکنولوژی خرید مگه ما کلا چه قدر پول داریم!29 میلیارد دلار که خودشون میگن تو اقتصاد دنیا با حجم عظیم گردش مالی و کار های اقتصادی جهان که از این طرف و اون طرف میشنویم زیاد مبلغ بزرگی نیست.تو همین مقاله میگه که ژاپن 143 میلیارد فقط صادرات بخش حمل ونقل داشته.با این پول اگه یه کمکی به صنعت و کشاورزی بشه(که اگه بزارن)شاهکار کردن. چند سال پول نفت ما اندازه ی یه سال صادرات حمل ونقل ژاپن هم نمیشه!
یا من هیچی از دنیای خودرو و نیاز بازار ایران نمیفهمم یا اون کسایی که میخوان با بنز قرارداد ببندن. مطمئنم این فقط یه کار تبلیغاتیه واسه اینکه بگن مردم ما رفتیم با بهترین خودروساز دنیا قرارداد بستیم و صدا و سیما هم پشت سر هم زیر نویس کنه که بله بنز هم تمایل داره وارد ایران بشه! بهترین گزینه ها واسه ما اینان: تقریبا همه ی ژاپنیا، پژو و رنو (کاری به مسایل سیاسیشون ندارم)، شورلت و فورد و فولکس واگن.
به نظرتون وقتی پرایدو به ما میدن 20میلیون ماشینای بنزو چقد میدن؟ کشور ما یه کشور ثروتمنده ولی نه مردمش ۸۰-۹۰ درصد مردم بزور میتونن یه ماشین حدودا 50-60 میلیون سوار شن(پول داشتن پراید نمیگرفتن ک بلای جون خودشون و خونواده هاشون بشه) بعد بنز میاد برا کی ماشین بسازه این وسط؟؟؟ بخواد ارزون بده دولت نمیزاره چون فرقون سازیاش ورشکست میشن گرونم بده ک کسی پول خرید این چیزا رو نداره اونم ک پولشو داره ک الان وارد کرده داره حالشو میبره
همون حرفی ک قبلا زدم الانم میگم فقط و فقط باید خودرو داخلی رو تحریم کرد 100% تحریم کرد انقد خودرو داخلی رو تحریم کرد تا هرچی از خون مردمو مکیدن این چند سال بدن بیرون.اگه مردم اتحاد داشته باشند و خودرو داخلی رو تحریمه کامل کنند هم سایپا هم ایران خودرو ورشکسته میشن میوفتن غلط کردن…اخه تا کی میخوان خودرو اشغال با بدترین کیفیت و خدمات و بالاترین قیمت به مردم قالب کنن اخه تا کی یکی بگه تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تحریم یشنهاد خوبیه ولی ملت خودروی صفر نخرند و تو بازار دست دوم مناسب پیدا کنند اینجوری پولشون بین مردم دست به دست میشه و دست این فرغون سازا نمیرسه در ضمن پیشنهاد دارم تو شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و .. و تلگرام و وایبرو واتزاپ گروههای تحریم خرید داخلی راه بیندازیم و این خط فکری را گسترش بدیم تا واقعا اتحاد ملت علیه فرغون سازا عملی بشه البته کار سختیه ولی ارزش بالایی داره
خبر های جالبی بود ولی عجیبه که حرفی از صدرنشین شدن فولکس واگن و پیشی گرفتنش از تویوتا نزدید ولی از اتفاقاتی که درون یک اداره بوجود اومده نوشتید!!! همچنین اگر میشه خبر جریمه سنگین شرکت خودروسازی فیات کرایسلر را هم بنویسید. با سپاس از شما.
فکر کنم این شرکت ستاره ایران هم ساخته پرداخته خود ایران خودرو باشه تنها در یه صورت اوضاع تغییر می کنه اونم اینه خود شرکت ها غربی مستقیم یه سرمایه گذاری هنگفت بکنند و بخاطر حفظ وجه خودشون برا اساس قیمت گذاری جهانی خودروشون را داخل عرضه کنند و سیاسی بازی اوضاع داخل تاثیری روشون نذاره من با تحریم خودرو سازهای داخلی موافقم این خبر ها همش یه دعوای زرگری که عوام را رنگ کنند.
دوستان من تو میز خبری اقتصادی میخوندنم وزیر صنعت و معدن و تجارت می فرموندن که خودروسازان کره ای و ژاپنی رو به علت اینکه در اعمال تحریم علیه ایران فراتر از تحریم عمل کردن تو بازار ایران براشون محدودیت ایجاد میکنیم!من تو شهرستان زندگی میکنم ولی80درصد خودرهای خارجی اینجا برند هوندا و نیسان و سوزوکی هست!ولی خودروسازانی که موقع تحریم از ملت سواستفاده کردن همین خودروسازان داخلی(ایران خودرو و سایپاو ..)بودن که هر جور دلشون خواست تولید کردن و قیمت گذاری کردن کسی هم در عمل نتونست کاری کنه.اقای وزیر صنعت باید این خودروسازان داخلی رو تحریم کنه که نمیکنه چون چاقو دسته خودشو نمیبره
اگه میدونستم اقای روحانی قراره یک همچین فردی به عنوان وزیر صنعت معدن انتخاب کنه امکان نداشت بهش رای بدم.این اقا به خاطر سن زیاد حتی جون حرف زدن نداره طرز فکرشم مال دوران ژوراسیک هر دفعه هم اومده جلو دوربین تمام قد از لگن سازا و مال مردم خورا حمایت کرده !!! اخه تا کی باید این وضعیت تحمل کرد ؟؟ ای کاش میشد یک کمپین شکل بگیره و با یک صدا شدن مردم و تحریم خودروی داخلی یک بار و برای همیشه تومار ایران خودرو و سایپا پیچیده شه و ما هم بتونیم مثل تمام دنیا به معنای واقعی کلمه خودرو سوار شیم و از لذتش ببریم.
دم ب ام و و آوودی گرم وهمچنین … به ایران خودرو که توی عراق 18 میلیون پژو پارس می فرو شن و توی ایران… به طرفدارای بنز هم تبریک می گم و امیدوارم انقدر قیمت بنز ها بیاد پایین تا هر کی دلش می خواد بخره روز خوبی داشته باشید احمدرضا ب ام و
بعد همین پارس و بزک کردن یکم با موتور قدیمیش میدن ۳۶،۵۰۰ ناز هم می یارن میگن تموم شده !!! اون رنو کوید اگه بیاد فروشه بی سابقه ای خواهد داشت چون مردم الان مجبورن که پریاد میخرن مجبووور
دوست یه سوال.. بین civic ex-l….mg 6 magnet….subaro impreza به نظر شما کدوم بهتره؟ ! بودجه من نهایتا به 130 میرسه اگه پیشنهاد دیگه ای هم باشه ممنون میشم ????
صنعت خودرو سازی نیازمند تغییرات جدی هست حتی با برطرف شدن تحریمات هم چیزی عوض نخواهد شد ما بیشتر نیاز به تغییرات ساختاری و مدیریتی داریم و بازهم چیزی عوض نخواهد شد و باز هم تغییراتی اعمال نخواهد شد و باز هم من قدرت خریدپراید را فقط خواهم داشت
دوست عزیز ماداریم تویوتا و هیوندای وهر خودروی دیگری را باقیمت بسیار بالاتری نسبت به قیمت های جهانی خریداری میکنیم (منظورم قیمت داخل کشوره)که این فقط در ایران به این قیمت فروخته میشه ونه اینکه ژاپن ویا کره و… دارن به این قیمت به مامیفروشن. یعنی الان کره ی ها وژاپنی ها باید بگن آخ جون ماداریم خودروهامون با قیمت بسیار بالاتری به ایرانیها میفروشیم واز این کشو ر سود بیشتری میبریم!!! نه اینطور نیست.قیمت اونا برای همه جا میشه گفت ثابته مگر هزینه ی ارسال به نقاط اندکی تاثیر روی قیمت نهایش بزاره که بسیار اندک خواهد بود ما پژورو داریم به قیمت 5700 دلار به عراق میفروشیم وپولی که دست ایران خودرو میرسه همینستو بس . اما عراقی ها دوس دارن اونو به هرقیمتی به مردمشون بفروشن. که این دلیل نمیشه بگیم چون قیمت خودرویی در عراق مثلا فلان دلاره پس ماداریم در واقع این فلان دلارو سود میکنیم
بله من هم با شما موافقم و در اینکه قیمت خودرو در کشورمان (به خصوص انواع وارداتی)به نسبت اکثر نقاط جهان بالاست تردیدی نیست. ولی صحبت بنده چیز دیگری است و با پولی که عاید ایران خودرو می شود کاری ندارم. در ایران اکثر افراد گلایه دارند که مثلا پراید 3 میلیونی را به ما 20 میلیون می اندازند و یا فلان خودرو را به یک سوم قیمت به افغانستان می دهند و … متاسفانه مردم هم در اثر اطلاعات کم در این زمینه علاقه زیادی به این قبیل صحبت های غیر واقع دارند و آن را اشاعه می دهند(نگاهی به تعداد لایک ها پای پست هایی از این دست بیندازید). مطمئن باشید هیج جای دنیا پژو پارس 18 میلیونی پیدا نخواهید کرد و اتفاقا همین عراق کشور خوبی برای بررسی این موضوع است. لازم به ذکر است که عراق یکی از ارزانترین و رقابتی ترین کشورها برای خرید خودرو است و قیمت های آن در حد قیمت های جهانی است(خودتان قیمت ها را مقایسه کنید). در این کشور پژو پارس 11000 دلار به فروش می رسد که اختلاف چندانی با بازار ایران ندارد. در همه جای دنیا قیمت صادراتی یک محصول(قیمت اعلامی گمرگ) به صورت قیمت FOB یا اصطلاحا درب کارخانه است که به دلیل نبود انواع مالیات و عوارض و بیمه و پلاک و حمل و… طبیعی است که ارزانتر از فروش در کشور مبدا است. در هر صورت شاید من را متهم به دفاع از خودروهای بی کیفیت و غیر استاندارد وطنی بکنید که ابدا قابل دفاع نیستند ولی واقعیت این است که با این پول ها هیج جای دنیا ماشین های خیلی بهتری نمی توانید بخرید.
سلام من امسال عید کربلا بودم تو نجف از کسی که پراید داشت پرسیدم چند گرفتی گفت 6500دلار ،خود شخص گفت پراید آشغال فقط به خاطر سوخت کم و هزینه کم تعمیر میگرن چون تو عراق تعمیر گاه خیلی کمه سمند معمولی 9000تا10000 دلار و سمند سورن11000تا12000دلار خواهشا نمیدونین نظر ندین ان شاءالله هروقت قسمتتون شد رفتین کربلا از مردمش سوال کنین
دوست عزیز همون توضیحاتی که به آقا امین دادمو به شما هم مجددا میدم.ماداریم تویوتا و هیوندای وهر خودروی دیگری را باقیمت بسیار بالاتری نسبت به قیمت های جهانی خریداری میکنیم (منظورم قیمت داخل کشوره)که این فقط در ایران به این قیمت فروخته میشه ونه اینکه ژاپن ویا کره و… دارن به این قیمت به مامیفروشن. یعنی الان کره ی ها وژاپنی ها باید بگن آخ جون ماداریم خودروهامون با قیمت بسیار بالاتری به ایرانیها میفروشیم واز این کشو ر سود بیشتری میبریم!!! نه اینطور نیست.قیمت اونا برای همه جا میشه گفت ثابته مگر هزینه ی ارسال به نقاط اندکی تاثیر روی قیمت نهایش بزاره که بسیار اندک خواهد بود ما پژورو داریم به قیمت 5700 دلار به عراق میفروشیم وپولی که دست ایران خودرو میرسه همینستو بس . اما عراقی ها دوس دارن اونو به هرقیمتی به مردمشون بفروشن. که این دلیل نمیشه بگیم چون قیمت خودرویی در عراق مثلا فلان دلاره پس ماداریم در واقع این فلان دلارو سود میکنیم لابد ژاپنی ها وکره ی ها هم که میان ایران وقیمت نجومی خودروهای ساخت دستشونو تو کشورمون میبینن لابد برمیگردن کشورشون وکمپینی راه میندازن که فقط خودروهاشونو به ایران بفروشن خخخخخخخخخخ:)
دوستان خسته نشدید از بس اومدید فحش و بد و بیراه به سایپا و ایرانخودرو دادید. به نظرتون درست شده . تا هزار سال دیگه هم همینه . راه حل راه اندازی کمپین به صورت برنامه ریزی شده است و بس اگر این اتفاق بیفته چند ساله دیگه البته نزدیک نتیجش رو میبینیم و لاغیر
قبل از این می دونستم که ما تو ایران ماشین رو خیلی گرون تر از بازار جهانی می خریم اما این خبر روزنامه خراسان دیگه واقعا دردناکه احساس می کنم دارن به من به خانواده ام به هم وطن هام توهین می کنن . بخدا تاتار ها همچین بلایی به سر این مردم نیاوردن
سلام دوستان. خواهش میکنم توجه بغرمایید…. بی مقدمه میرم سر اصل مطلب فقط باید این ننگ خودروی ایران رو با تحریم و نخریدن و البته آگاهی دادن و کمپین ضد خوروسازی داخلی از پا در اورد. و دوم اینکه ستاره ایران شرکتی که از زمان شاه مخلوع توی ایران تاسیس شده و به صورت مخفیانه( البته واسه ما ایرانیا) تو شرکت بنز سهامداره ( مقدارشو نمیدونم) و تا خیلی سال کسی نمیدونست اگه یادتون باشه توی یک برهه از فرماندهی قالیباف تو نیرو انتظامی یهو گفتن برا تجهیز ناوگان پلیس بنز سفارش دادن که همش شلوغ بازی بود اصل ماجرا این بود که شرکت ایرانخودرو با اسم ستاره ایران هنوز سهامداره بنزه و تا اون موقع( تا یه مدت بعد از انقلاب) هیچ سودی به لگن خودرو نمیداده و اینا هم طی شکایتی به پولشون میرسن البته بازم بنز پول نمیده که قالیباف زرنگی میکنه و میگه بجاش ماشین پلیس سفارش جاده ی ایران بدین القصه….. ***خودرو( ببخشید خودروساز دشمن مردم ایران) خیلی خیلی خیلی پولداره و فقط هم از حق منو تو به اینجا رسیده این شلوغ بازیها هم فقط واسه ترغیب منو شماست که بگن ما شریک قدری داریم فردا به همین بهانه فرغوناش گرونترم میشن …. ختم کلام خودروساز ایرانی نداریم اینا *** به اسم خودروسازن ……. ***
پس چرا دست دست میکنید همین الان گروه های تحریم فرغون سازای ایرانی را تو گوشی هاتون راه بیندازید تا موجش همه کشورو فرا بگیره تا برسه به دست مقامات و تو دنیا مثل توپ صدا کنه . همین الان گروه های تحریمو تو وایبر، تلگرام و واتزاپ درست کنید
اون خودرو سازان (آشغال سازان) و افرادی که باعث بوجود اومدن این وضعیت برای خودرو در ایران شدن باید گورشونو گم کنن برن تا مردم یه نفس راحت بکش کم کم خودمون با کمک هم آینده صنعت و همه چی رو میسازیم خیلی جالبه که با هر کدوم از این افرادی که دستی تو این کار دارن مصاحبه میشه همه رو نفهم فرض میکنن ! ولی من فکر میکنم اون همه پول حرومی که خوردن باعث نفهمیشون شده و همه رو مثل خودشون میدونن
AliZeus
۷ مرداد ۱۳۹۴از اینکه خودروهای مثلا خودروعتان را حداقل به دو برابر قیمت قالب ما ملت شریف می کنید، نهایت تشکر را داریم. و همچنین با تولید شدن خودرو بنز در داخل به زودی همه مردم یکی یدونه خواهند خرید!
DAIMLER
۷ مرداد ۱۳۹۴و همچنین با تولید شدن خودرو بنز در داخل به زودی همه مردم یکی یدونه خواهند خرید!؟؟؟؟؟؟؟
عجب توهمی !
در ایران از سال 1386 تا 1390 مدل های بنز E200 و E280 و E350 رو شرکت ستاره ایران مونتاژ میکرد ، ولی مردم قدرت خرید ماکت این محصولات را هم نداشتند.
ارزانترین محصولات بنز مدل های CLA 180 و GLA 180 ;که در سایت بنز در مجارستان و هند و راشتت آلمان مونتاژ و بقیمت 24000 تا 30000 دلار …. .
و … .
سارا
۷ مرداد ۱۳۹۴یک این که مطلبی که ایشون گفتن AliZeus طنز هست چرا حمله میکنید ؟
دو اینکه شرکتی که برای قرار داد با ایران وارد شده دایملر هست که مرسدس بخشی از اون هست و برای قراداد با بخش ماشین آلات سنگین مثل کامیون و کامیونت و آمبولانس و … وارد ایران شده نه سواری !
و سه این که مهم نیست فلان شرکت وارد بشه یا نشه مهم اینه که خودرو با قیمت منطقی فروخته بشه حالا فیات هم که باشه یا رولز رویس وقتی هر دوش از دسترس مردم عادی خارج باشه که فایده ای نداره
ALL CARS
۷ مرداد ۱۳۹۴خبرو بادقت بیشتری بخونین سرکارخانم سارا
***مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو از انعقاد قرارداد تولید محصولات !!!سواری !!!و تجاری بنز در ایران در آینده نزدیک خبر داد. ***
وتا زمانیکه قیمت دلار سه هزار ویا بیشتر از سه هزار باشه ، قیمت خودروها بعد برداشته شدن تحریمها هم خیلی کاهش چشمگیری نخواهند داشت حالا چه اون خودرو در داخل ساخته بشه ویا وارد بشه
وبرای پایین آمدن قیمت خودرو وهر چیز دیگر ی باید ارزش پول ما بالاتر بره ویا اینکه ارزش دلار ودیگر ارزهای بین المللی پایینتر بیاد که هردوش تا چندین سال آینده بنظر بعید میاد مگر اینکه اقتصادمون بشدت رشد داشته باشه، مخصوصا در صادرات غیر نفتی و خام
سارا
۷ مرداد ۱۳۹۴سواری ها ش معمولآ وارد بازار آزاد نمیشن مثل ماشین های پلیس که داخل ایران منتاژ شد …
البته شاید از مرسدس خواستن آرم خودرو هاش رو در اختیار ایران قرار بده تا با یه تغییر ظاهری روی پلتفرم 405 یه حماسه ملی دیگه بیافرینیم البته این دفعه با آرم بنز LOL
محمد حسین
۷ مرداد ۱۳۹۴دوستان واقعا باید چاره ای بیندیشیم که چرا دولت اصرار دارد که یکی از حقوق پایمال شده ما که حق استفاده از ماشین باکیفیت می باشد که همچنان نادیده بگیرد و به این فرغون سازان وطنی اجازه فعالیت بدهد باید اعتراضمان را علنی تر کنیم خوب همین قیمتهای بالا برای حداقل کیفیتها باعث می شود که یکی از عوامل تاثیرگذار در تصمیم گیری به مهاجرت از کشور بشود. وقتی کارمندی در کشورهای اروپایی می تواند یک سوناتای فول آپشن 30 هزار دلاری را ماهی 500 دلار و اندی 5 ساله لیزینگی بخرد خوب چرا مهاجرت نکنیم واقعا اگر تحصیل کرده ای که به زبان مسلط باشد و بتواند شغلی در خارج دست و پا کند به خیلی از آرزوهایش می رسد. آیا ماشین خوب سوار شدن که یکی از آرزوهای دهه شصتی ها می باشد را باید به گور ببریم؟؟؟!!!!
ژاپنی اصیل
۸ مرداد ۱۳۹۴محمد حسین عزیز تنها کاری که از دست ما بر میاد اعتراض به روشهای مدنی است باید یه جنبش تشکیل بدیم که هدف نهاییش این باشه رفع کامل انحصار از بازار خودرو و رعایت کامل حقوق مصرف کننده تا وقتی که انحصار باشه حتی فرض بگیریم فولکس واگن بیاد تو ایران مدل های روز رو تولید کنه بهد از مدتی بخاطر نبودن رقیب همین اش و همین کاسه میشه تا وقتی انواع قوانین و تعرفه ای سنگین باشه که منتج به انحصار میشه یعنی هیچ هیچ هیچ
american muscle
۷ مرداد ۱۳۹۴به طور کلی برای کاهش قیمت خودرو قیمت دلار باید پایین بیاید و ارزش پول بالا برود اما اگر مالیات و حقوق گمرکی کاهش پیدا کنند قیمت خودرو می تواند همین لحظه تا 80 درصد پایین بیاید.
ژاپنی اصیل
۸ مرداد ۱۳۹۴اگه امکان انتشار باشه حتما درباره “هزارتوی شوم و مافیایی” خودروسازان وطنی اطلاعات زیادی دارم که افشا خواهم کرد فط یه اشاره کنم تا بعد اونهم به نحوه استخدام مربوط میشه اکثرا با پارتی بازی و رابطه و رانت مسولین صاحب منسب استخدام میشن
قاقالی
۷ مرداد ۱۳۹۴“هیأت حل اختلاف” هم مثل شورای رقابت کشکه همش دروغه درنهایت هیچ تغییری حاصل نمیشه تاوقتیکه دست نهادهای پرقدرت درکاره هیچ اتفاق مثبتی نمیفته .
دقت کردین بچه ها پژو پارس در عراق 18 تومنه!!!
ali2240
۷ مرداد ۱۳۹۴اون وقت پراید باید بخریم ۲۰،پارس بخریم
لعنت به هرچی مال مردم خوره
لعنت به مدیران کثیف
شما مدیران صنعت دارین پول خون مردمی که از ناامنی خودروهاااتون میمیرنو میخورین
تا کی بدبختی در دامان صنعت و مردم این کشور باید باشه نمیدونم
من مدیرانی در این صنعت میشناسم که برای رفتن به محل کار پرشیا سواره ولی هیچ کس از تویوتا لندکروز مسافرت و جنسیس فرزندش خبر نداره
فساااااد و فساااااد و فساااااد
Armin
۷ مرداد ۱۳۹۴اخبار میگفت خودروهای صادراتی به عراق یه سری چیزا مثل ایربگ و ای بی اس و اینارو نداره که باعث ارزون شدنش شده :))))
ali2240
۷ مرداد ۱۳۹۴اینا حرف مفته که میزنن
من یه زمانی تو ایرانخودرو بودم پژوهای ۲۰۶ صادراتی همه رینگ اسپرت داشتن
چراغ عقباشون فرق میکرد
تودوزیاشون بهتر بود و کیفیت بالاتری هم داشتن
ایناا واسه ملت ۱۰۰۰۰۰۰۰تا چاقو بسازن یه دونشم دسته نداره
mehran
۷ مرداد ۱۳۹۴اخه داش گلم اصلا گیریم که اون خودروهای صادراتی ایربگ و abs ,و…ندارن اخه ایایی که میگید کلا روی هم چقدر میشن؟؟؟؟برادر من 18 ملیون کجا …40 ملیون کجا…
من نمیدونم اینا ملت رو چی فرض کردن.
بیشعورا هر سال کیفیت رو بدتر میکنن تازه ادعاشون هم میشه.
ALL CARS
۷ مرداد ۱۳۹۴آخه آرمین عزیز مگه ارزش یک ایربگو چند چیز دیگه ، بنظر شما میتونه تا بیست میلیون از قیمت یک ماشین سیوهفت هشت میلیونی کم کنه
پژو پارسدوگانه داشبورد جدید 2 ایربگ36,765,000
پژو پارس1.8 اتوماتیک داشبورد جدید47,800,000
اگه بخوایم قبول کنیم که نیمی از قیمت یک خودرو (پژوپارس)را کم کنیم ، یعنی: حداقل گیربکس ودربهای ماشینو تقدیم مشتری نننکنیییم
نمیدونم چرا این خبرو قبول و انتشار هم میدین بجای اینکه بیاین وبگین فلان جا یک خبر مزحک واحمقانه رو منتشر کرده
مسعود
۷ مرداد ۱۳۹۴خیلی بی اعصابید خداییش
آرمین خودش هم از اخبار گفته شده خندش گرفته
به اون بیچاره چرا اینقد دیسلایک میدید؟
ali
۷ مرداد ۱۳۹۴همچین میگی اپشن انگار در مورد بنز حرف میزنی،کیسه ی هوا رو اپشن حساب میکنی؟؟؟
یعنی اینی که برای مصرف داخله 25 میلیون اپشن بیشتر داره؟؟؟
ارش
۷ مرداد ۱۳۹۴به منم همین پارس بدون اییربگ و ای بی اس رو بدن 18 قبول دارم
lmbx
۷ مرداد ۱۳۹۴درود
مطالب جالبی بود فقط نمیدونم چرا حس میکنم دنیا داره مثل برق وباد پیشرفت میکنه ولی ما…
این هفته تو برنامه پایش نظر سنجی کرده بودن که پول های ازاد شده کجا خرج بشه که یکی از گزینه ها واردات فناوری و کارخانه بود که اتفاقا بیشتر هم رای اورد حالا اگه واقعا بشه فناوری رو وارد کرد که خوبه !ولی مردم ما واقعا ساده هستند به خاطر اینکه غربی ها هم انقدر خنگ نیستن که بیان 2 دستی هر چی علم و فناوری هست تقدیم ما کنن!همین چند روز پیش بود که تو سایت خوندیم که شرکت بنز و بی ام و و ائودی میخوان نقشه نوکیا رو بخرن ولی نوکیا قیمتش نزدیک به چهار میلیارد دلار بود
حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودرو داخلی
۷ مرداد ۱۳۹۴استیو جابز میگه شاید شما با پول بتونید یک کالا با تکنولوژی بالا بخرید ولی هرگز نمیتونید تکنولوژی رو با پول بخرید.خودرو سازی تو ایران دولتی هست ودولت با خودرو سازی برای خودش درآمد ایجاد میکنه مثال همین پژو پارس 18 میلیونی در عراق حال اینکه یه ایرانی باید دو برابر پول این ماشین از رده خارج رو بده که یعنی یک 18 میلیون برای ماشین یه 18 میلیون برای درامد دولت تا زمانی که دولت نخواد تکنولوژی خودرو را در ایران ایجاد کنه (مثل تکنولوژی هسته ای ) صنعت خودرو تو ایران همیشه منتاژ کار باقی میمونه با قرارداد بستن با بنز و فولکس واگن بی شک تکنولوژی ساخت خودرو به ایران وارد نمیشه فقط شاید ماشینهای بهتر با قیمت بهتر تولید بشه
lmbx
۷ مرداد ۱۳۹۴تازه همه اینا به کنار فرض کنیم که بشه با پول تکنولوژی خرید مگه ما کلا چه قدر پول داریم!29 میلیارد دلار که خودشون میگن تو اقتصاد دنیا با حجم عظیم گردش مالی و کار های اقتصادی جهان که از این طرف و اون طرف میشنویم زیاد مبلغ بزرگی نیست.تو همین مقاله میگه که ژاپن 143 میلیارد فقط صادرات بخش حمل ونقل داشته.با این پول اگه یه کمکی به صنعت و کشاورزی بشه(که اگه بزارن)شاهکار کردن.
چند سال پول نفت ما اندازه ی یه سال صادرات حمل ونقل ژاپن هم نمیشه!
رضا
۷ مرداد ۱۳۹۴اگه چین و روسیه نبودن که تکنولوژی هسته ای نداشتیم
میدونی چند میلیارد دلار تاحالا از ما باج گرفتن!؟؟
ژاپنی اصیل
۸ مرداد ۱۳۹۴درود بر اسمت(حمید) یه روز خوب میاد اگه…ما با هم باشیم….چقدر دلتنگ اون روزهام
حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودرو داخلی
۸ مرداد ۱۳۹۴خیلی ممنون دوست عزیز من هم مثل شما منتظرم
DODGE
۷ مرداد ۱۳۹۴این رنو کوئیید با مدل کانسپتش خیلی فرق میکنه!!!!!
سجاد
۷ مرداد ۱۳۹۴یا من هیچی از دنیای خودرو و نیاز بازار ایران نمیفهمم یا اون کسایی که میخوان با بنز قرارداد ببندن.
مطمئنم این فقط یه کار تبلیغاتیه واسه اینکه بگن مردم ما رفتیم با بهترین خودروساز دنیا قرارداد بستیم و صدا و سیما هم پشت سر هم زیر نویس کنه که بله بنز هم تمایل داره وارد ایران بشه!
بهترین گزینه ها واسه ما اینان: تقریبا همه ی ژاپنیا، پژو و رنو (کاری به مسایل سیاسیشون ندارم)، شورلت و فورد و فولکس واگن.
kaveh
۷ مرداد ۱۳۹۴به نظرتون وقتی پرایدو به ما میدن 20میلیون ماشینای بنزو چقد میدن؟
کشور ما یه کشور ثروتمنده ولی نه مردمش
۸۰-۹۰ درصد مردم بزور میتونن یه ماشین حدودا 50-60 میلیون سوار شن(پول داشتن پراید نمیگرفتن ک بلای جون خودشون و خونواده هاشون بشه) بعد بنز میاد برا کی ماشین بسازه این وسط؟؟؟
بخواد ارزون بده دولت نمیزاره چون فرقون سازیاش ورشکست میشن گرونم بده ک کسی پول خرید این چیزا رو نداره
اونم ک پولشو داره ک الان وارد کرده داره حالشو میبره
احمدی
۷ مرداد ۱۳۹۴اونوقت ما ماشینمون پارس مدل 83 (کپی اون عکس اولیه) خریدیم 18 تومن هییییی…
ali
۷ مرداد ۱۳۹۴همون حرفی ک قبلا زدم الانم میگم فقط و فقط باید خودرو داخلی رو تحریم کرد 100% تحریم کرد انقد خودرو داخلی رو تحریم کرد تا هرچی از خون مردمو مکیدن این چند سال بدن بیرون.اگه مردم اتحاد داشته باشند و خودرو داخلی رو تحریمه کامل کنند هم سایپا هم ایران خودرو ورشکسته میشن میوفتن غلط کردن…اخه تا کی میخوان خودرو اشغال با بدترین کیفیت و خدمات و بالاترین قیمت به مردم قالب کنن اخه تا کی یکی بگه تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد حسین
۷ مرداد ۱۳۹۴تحریم یشنهاد خوبیه ولی ملت خودروی صفر نخرند و تو بازار دست دوم مناسب پیدا کنند اینجوری پولشون بین مردم دست به دست میشه و دست این فرغون سازا نمیرسه در ضمن پیشنهاد دارم تو شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و .. و تلگرام و وایبرو واتزاپ گروههای تحریم خرید داخلی راه بیندازیم و این خط فکری را گسترش بدیم تا واقعا اتحاد ملت علیه فرغون سازا عملی بشه البته کار سختیه ولی ارزش بالایی داره
رامکال
۷ مرداد ۱۳۹۴خبر های جالبی بود ولی عجیبه که حرفی از صدرنشین شدن فولکس واگن و پیشی گرفتنش از تویوتا نزدید ولی از اتفاقاتی که درون یک اداره بوجود اومده نوشتید!!!
همچنین اگر میشه خبر جریمه سنگین شرکت خودروسازی فیات کرایسلر را هم بنویسید.
با سپاس از شما.
ali
۷ مرداد ۱۳۹۴آقای رامکال میشه در زمینه صدرنشین!!! شدن volkswagen و پیشی گرفتنش از تویوتا بیشتر توضیح بدهید .
احمد
۷ مرداد ۱۳۹۴فولوکس واگن از اول سال میلادی 2015 تا این لحظه یعنی در 7 ماه میزان فروشش از تویوتا پیشه گرفته
اینم توضیح بیشتر :)
وحید
۷ مرداد ۱۳۹۴فکر کنم این شرکت ستاره ایران هم ساخته پرداخته خود ایران خودرو باشه
تنها در یه صورت اوضاع تغییر می کنه اونم اینه خود شرکت ها غربی مستقیم یه سرمایه گذاری هنگفت بکنند و بخاطر حفظ وجه خودشون برا اساس قیمت گذاری جهانی خودروشون را داخل عرضه کنند و سیاسی بازی اوضاع داخل تاثیری روشون نذاره
من با تحریم خودرو سازهای داخلی موافقم این خبر ها همش یه دعوای زرگری که عوام را رنگ کنند.
ارش
۷ مرداد ۱۳۹۴دوستان من تو میز خبری اقتصادی میخوندنم وزیر صنعت و معدن و تجارت می فرموندن که خودروسازان کره ای و ژاپنی رو به علت اینکه در اعمال تحریم علیه ایران فراتر از تحریم عمل کردن تو بازار ایران براشون محدودیت ایجاد میکنیم!من تو شهرستان زندگی میکنم ولی80درصد خودرهای خارجی اینجا برند هوندا و نیسان و سوزوکی هست!ولی خودروسازانی که موقع تحریم از ملت سواستفاده کردن همین خودروسازان داخلی(ایران خودرو و سایپاو ..)بودن که هر جور دلشون خواست تولید کردن و قیمت گذاری کردن کسی هم در عمل نتونست کاری کنه.اقای وزیر صنعت باید این خودروسازان داخلی رو تحریم کنه که نمیکنه چون چاقو دسته خودشو نمیبره
میثم
۷ مرداد ۱۳۹۴اگه میدونستم اقای روحانی قراره یک همچین فردی به عنوان وزیر صنعت معدن انتخاب کنه امکان نداشت بهش رای بدم.این اقا به خاطر سن زیاد حتی جون حرف زدن نداره طرز فکرشم مال دوران ژوراسیک هر دفعه هم اومده جلو دوربین تمام قد از لگن سازا و مال مردم خورا حمایت کرده !!!
اخه تا کی باید این وضعیت تحمل کرد ؟؟
ای کاش میشد یک کمپین شکل بگیره و با یک صدا شدن مردم و تحریم خودروی داخلی یک بار و برای همیشه تومار ایران خودرو و سایپا پیچیده شه و ما هم بتونیم مثل تمام دنیا به معنای واقعی کلمه خودرو سوار شیم و از لذتش ببریم.
AHMADREZA
۷ مرداد ۱۳۹۴دم ب ام و و آوودی گرم
وهمچنین … به ایران خودرو که توی عراق 18 میلیون پژو پارس می فرو شن و توی ایران…
به طرفدارای بنز هم تبریک می گم و امیدوارم انقدر قیمت بنز ها بیاد پایین تا هر کی دلش می خواد بخره
روز خوبی داشته باشید
احمدرضا ب ام و
ALiHidden
۷ مرداد ۱۳۹۴خیلی هم عالی
جا داره همینجا از ایران خودرو تشکر کنم واقعا که به مردم خودش ظلم میکنه …..
درباره بنز هم گیریم ک اصن اوکی شد اونوخت با قیمیت واقعی میدن دست مردم؟خب قطعا نه!
در کل خیلی خوشحال نباشین که با بنز قرارداد بستن و…
فریا
۷ مرداد ۱۳۹۴سهراب ، داداش ، قایقت جا دارد ؟
ALL CARS
۷ مرداد ۱۳۹۴منم هستمااا
پویان
۷ مرداد ۱۳۹۴رسما داره میگه زورم زیاده هرچقدر دلم بخواد قیمت میزارم. مردم هم مجبورن بخرن!
رضا
۷ مرداد ۱۳۹۴پژو پارس=یه آشغال از رده خارج
رافـــــــال
۸ مرداد ۱۳۹۴آره ولی 5700 دلار برای عراق که سهله برای اروپا و آمریکا هم مفته البته اگر سازمان های استاندارد راه بدن بره
میلاد
۷ مرداد ۱۳۹۴;کارکرد تاپ خودرو دقیقا چیه وقتی قیمت ماشین مونتاژش هیچ فرقی با قیمت دلال ها نداره؟! :|
Mamas
۷ مرداد ۱۳۹۴بعد همین پارس و بزک کردن یکم با موتور قدیمیش میدن ۳۶،۵۰۰ ناز هم می یارن میگن تموم شده !!!
اون رنو کوید اگه بیاد فروشه بی سابقه ای خواهد داشت چون مردم الان مجبورن که پریاد میخرن مجبووور
ALI.Q
۷ مرداد ۱۳۹۴دوست یه سوال..
بین civic ex-l….mg 6 magnet….subaro impreza
به نظر شما کدوم بهتره؟ !
بودجه من نهایتا به 130 میرسه
اگه پیشنهاد دیگه ای هم باشه ممنون میشم ????
نرگس
۷ مرداد ۱۳۹۴صنعت خودرو سازی نیازمند تغییرات جدی هست حتی با برطرف شدن تحریمات هم چیزی عوض نخواهد شد ما بیشتر نیاز به تغییرات ساختاری و مدیریتی داریم
و بازهم چیزی عوض نخواهد شد
و باز هم تغییراتی اعمال نخواهد شد
و باز هم من قدرت خریدپراید را فقط خواهم داشت
ایمان
۷ مرداد ۱۳۹۴البته این قیمت 5700 دلاری که گمرگ اعلام کرده احتمالا مربوط به قیمتFOB این خودرو هست چون حتی روا هم در کشور عراق بالای 6000 دلار به فروش می رسد. قیمت پارس صفر کیلومتر(که در کشور عراق با نام بابل عرضه می شود) حدود 10800 دلار است.
دو لینک زیر مربوط به آگهی فروش پارس در عراق است خودتان مقایسه کنید:
http://www.mredy.com/?mod=show&lo=kom_68&l=ar&i=1202829&%D8%A8%D9%8A%D8%AC%D9%88%20%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B3%20%28BABEL%29%20%D9%81%D9%88%D9%84%20%D8%B2%D9%8A%D8%B1%D9%88%20%202015
و مدل 2011
http://www.mredy.com/?mod=show&lo=kom_68&l=ar&i=1240684&%D8%B3%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D8%A9%20%D8%A8%D9%8A%D8%AC%D9%88%20%D9%84%D9%84%D8%A8%D9%8A%D8%B9%202011
ALL CARS
۷ مرداد ۱۳۹۴دوست عزیز ماداریم تویوتا و هیوندای وهر خودروی دیگری را باقیمت بسیار بالاتری نسبت به قیمت های جهانی خریداری میکنیم (منظورم قیمت داخل کشوره)که این فقط در ایران به این قیمت فروخته میشه ونه اینکه ژاپن ویا کره و… دارن به این قیمت به مامیفروشن. یعنی الان کره ی ها وژاپنی ها باید بگن آخ جون ماداریم خودروهامون با قیمت بسیار بالاتری به ایرانیها میفروشیم واز این کشو ر سود بیشتری میبریم!!! نه اینطور نیست.قیمت اونا برای همه جا میشه گفت ثابته مگر هزینه ی ارسال به نقاط اندکی تاثیر روی قیمت نهایش بزاره که بسیار اندک خواهد بود
ما پژورو داریم به قیمت 5700 دلار به عراق میفروشیم وپولی که دست ایران خودرو میرسه همینستو بس . اما عراقی ها دوس دارن اونو به هرقیمتی به مردمشون بفروشن. که این دلیل نمیشه بگیم چون قیمت خودرویی در عراق مثلا فلان دلاره پس ماداریم در واقع این فلان دلارو سود میکنیم
ایمان
۷ مرداد ۱۳۹۴بله من هم با شما موافقم و در اینکه قیمت خودرو در کشورمان (به خصوص انواع وارداتی)به نسبت اکثر نقاط جهان بالاست تردیدی نیست. ولی صحبت بنده چیز دیگری است و با پولی که عاید ایران خودرو می شود کاری ندارم. در ایران اکثر افراد گلایه دارند که مثلا پراید 3 میلیونی را به ما 20 میلیون می اندازند و یا فلان خودرو را به یک سوم قیمت به افغانستان می دهند و … متاسفانه مردم هم در اثر اطلاعات کم در این زمینه علاقه زیادی به این قبیل صحبت های غیر واقع دارند و آن را اشاعه می دهند(نگاهی به تعداد لایک ها پای پست هایی از این دست بیندازید).
مطمئن باشید هیج جای دنیا پژو پارس 18 میلیونی پیدا نخواهید کرد و اتفاقا همین عراق کشور خوبی برای بررسی این موضوع است. لازم به ذکر است که عراق یکی از ارزانترین و رقابتی ترین کشورها برای خرید خودرو است و قیمت های آن در حد قیمت های جهانی است(خودتان قیمت ها را مقایسه کنید). در این کشور پژو پارس 11000 دلار به فروش می رسد که اختلاف چندانی با بازار ایران ندارد.
در همه جای دنیا قیمت صادراتی یک محصول(قیمت اعلامی گمرگ) به صورت قیمت FOB یا اصطلاحا درب کارخانه است که به دلیل نبود انواع مالیات و عوارض و بیمه و پلاک و حمل و… طبیعی است که ارزانتر از فروش در کشور مبدا است.
در هر صورت شاید من را متهم به دفاع از خودروهای بی کیفیت و غیر استاندارد وطنی بکنید که ابدا قابل دفاع نیستند ولی واقعیت این است که با این پول ها هیج جای دنیا ماشین های خیلی بهتری نمی توانید بخرید.
گنجی
۷ مرداد ۱۳۹۴سلام
من امسال عید کربلا بودم
تو نجف از کسی که پراید داشت پرسیدم چند گرفتی گفت 6500دلار ،خود شخص گفت پراید آشغال فقط به خاطر سوخت کم و هزینه کم تعمیر میگرن چون تو عراق تعمیر گاه خیلی کمه
سمند معمولی 9000تا10000 دلار و سمند سورن11000تا12000دلار
خواهشا نمیدونین نظر ندین
ان شاءالله هروقت قسمتتون شد رفتین کربلا از مردمش سوال کنین
ALL CARS
۷ مرداد ۱۳۹۴دوست عزیز همون توضیحاتی که به آقا امین دادمو به شما هم مجددا میدم.ماداریم تویوتا و هیوندای وهر خودروی دیگری را باقیمت بسیار بالاتری نسبت به قیمت های جهانی خریداری میکنیم (منظورم قیمت داخل کشوره)که این فقط در ایران به این قیمت فروخته میشه ونه اینکه ژاپن ویا کره و… دارن به این قیمت به مامیفروشن. یعنی الان کره ی ها وژاپنی ها باید بگن آخ جون ماداریم خودروهامون با قیمت بسیار بالاتری به ایرانیها میفروشیم واز این کشو ر سود بیشتری میبریم!!! نه اینطور نیست.قیمت اونا برای همه جا میشه گفت ثابته مگر هزینه ی ارسال به نقاط اندکی تاثیر روی قیمت نهایش بزاره که بسیار اندک خواهد بود
ما پژورو داریم به قیمت 5700 دلار به عراق میفروشیم وپولی که دست ایران خودرو میرسه همینستو بس . اما عراقی ها دوس دارن اونو به هرقیمتی به مردمشون بفروشن. که این دلیل نمیشه بگیم چون قیمت خودرویی در عراق مثلا فلان دلاره پس ماداریم در واقع این فلان دلارو سود میکنیم
لابد ژاپنی ها وکره ی ها هم که میان ایران وقیمت نجومی خودروهای ساخت دستشونو تو کشورمون میبینن لابد برمیگردن کشورشون وکمپینی راه میندازن که فقط خودروهاشونو به ایران بفروشن خخخخخخخخخخ:)
امین
۷ مرداد ۱۳۹۴دوستان خسته نشدید از بس اومدید فحش و بد و بیراه به سایپا و ایرانخودرو دادید. به نظرتون درست شده . تا هزار سال دیگه هم همینه . راه حل راه اندازی کمپین به صورت برنامه ریزی شده است و بس اگر این اتفاق بیفته چند ساله دیگه البته نزدیک نتیجش رو میبینیم و لاغیر
محمد
۷ مرداد ۱۳۹۴من دیگه حرفی ندارم…
یه پسر
۷ مرداد ۱۳۹۴قبل از این می دونستم که ما تو ایران ماشین رو خیلی گرون تر از بازار جهانی می خریم
اما این خبر روزنامه خراسان دیگه واقعا دردناکه
احساس می کنم دارن به من به خانواده ام به هم وطن هام توهین می کنن .
بخدا تاتار ها همچین بلایی به سر این مردم نیاوردن
محمدحسین پورکیوان
۷ مرداد ۱۳۹۴سلام دوستان. خواهش میکنم توجه بغرمایید….
بی مقدمه میرم سر اصل مطلب فقط باید این ننگ خودروی ایران رو با تحریم و نخریدن و البته آگاهی دادن و کمپین ضد خوروسازی داخلی از پا در اورد.
و دوم اینکه ستاره ایران شرکتی که از زمان شاه مخلوع توی ایران تاسیس شده و به صورت مخفیانه( البته واسه ما ایرانیا) تو شرکت بنز سهامداره ( مقدارشو نمیدونم) و تا خیلی سال کسی نمیدونست اگه یادتون باشه توی یک برهه از فرماندهی قالیباف تو نیرو انتظامی یهو گفتن برا تجهیز ناوگان پلیس بنز سفارش دادن که همش شلوغ بازی بود اصل ماجرا این بود که شرکت ایرانخودرو با اسم ستاره ایران هنوز سهامداره بنزه و تا اون موقع( تا یه مدت بعد از انقلاب) هیچ سودی به لگن خودرو نمیداده و اینا هم طی شکایتی به پولشون میرسن البته بازم بنز پول نمیده که قالیباف زرنگی میکنه و میگه بجاش ماشین پلیس سفارش جاده ی ایران بدین القصه….. ***خودرو( ببخشید خودروساز دشمن مردم ایران) خیلی خیلی خیلی پولداره و فقط هم از حق منو تو به اینجا رسیده این شلوغ بازیها هم فقط واسه ترغیب منو شماست که بگن ما شریک قدری داریم فردا به همین بهانه فرغوناش گرونترم میشن ….
ختم کلام خودروساز ایرانی نداریم اینا *** به اسم خودروسازن …….
***
محمد حسین
۷ مرداد ۱۳۹۴پس چرا دست دست میکنید همین الان گروه های تحریم فرغون سازای ایرانی را تو گوشی هاتون راه بیندازید تا موجش همه کشورو فرا بگیره تا برسه به دست مقامات و تو دنیا مثل توپ صدا کنه . همین الان گروه های تحریمو تو وایبر، تلگرام و واتزاپ درست کنید
رهگذر
۷ مرداد ۱۳۹۴یارو اتریشیه عجب بی شرفی بوده
رهگذر
۸ مرداد ۱۳۹۴خیلی دوست دارم بدونم منفی کی داده یه اتریشی دیگه!
amir
۷ مرداد ۱۳۹۴سلام دوستان.
متاسفم واسه مردمم که اینقدر ظلم میشه به حقشون و ساکت نشستن
قیمت پژو پار نصف قیمت اینجا واقعا ممنون جواب خون شهدا هم دادین
Arash
۷ مرداد ۱۳۹۴اون خودرو سازان (آشغال سازان) و افرادی که باعث بوجود اومدن این وضعیت برای خودرو در ایران شدن باید گورشونو گم کنن برن تا مردم یه نفس راحت بکش
کم کم خودمون با کمک هم آینده صنعت و همه چی رو میسازیم
خیلی جالبه که با هر کدوم از این افرادی که دستی تو این کار دارن مصاحبه میشه همه رو نفهم فرض میکنن ! ولی من فکر میکنم اون همه پول حرومی که خوردن باعث نفهمیشون شده و همه رو مثل خودشون میدونن
sia1211
۸ مرداد ۱۳۹۴آقا بهترین راه انتقام از این دو لگن ساز اینکه به هیچ عنوان از اینا ماشین نخرید تا سقط شوند تا ملت از دست اینها و مدیران نالایقشون راحت شند.