میز خبر

میز خبر: هجوم برای انصراف از پیش‌خرید خودروهای داخلی

هجوم مردم برای انصراف از پیش‌خرید خودروهای داخلی واقعیت دارد.

cartoon-car-2
در طول دوهفته اخیر اتفاقات بسیاری در حوزه صنعت خودروی ایران نیفتاد! مردم و کمپینی که راه انداخته‌اند همچنان بر حق مسلم خود برای داشتن خودروهایی باکیفیت و قیمت مناسب تأکید می‌کنند و خودروسازان هم در یک روند سینوسی گاه عاجزانه از مردم عذرخواهی می‌کنند و گاه با ابزار تهدید از افزایش قیمت و پشیمانی کسانی که از خرید خودرو در مقطع کنونی امتناع می‌کنند خبر می‌دهند. در این میان نیز دولت مستأصل تر از همیشه هیچ برنامه‌ای برای مدیریت شرایط حاضر و پاسخ به مطالبه به‌حق مردم ندارد. تنها در آخرین اظهارنظر بود که محمدباقر نوبخت با سؤال خبرنگاری در این زمینه روبرو شد که از آقای سخنگو پرسید: آیا دولت قصد ندارد از تولید داخلی حمایت کند؟ که با پاسخ جالب نوبخت مواجه شد. نوبخت گفت:

هرچند در اقتصاد مقاومتی تأکید بر حمایت از کالای تولید داخل است، اما به این بهانه نباید هر خودرویی را دست مردم داد

یکی از جالب‌ترین نتایجی که کمپینی تحریم خودروی داخلی به همراه داشته سردرگمی در اردوگاه متمایلان! به اقتصاد دولتی و انحصار است تا جایی که در طول یک ماه گذشته با انبوهی از اظهارنظر، تکذیبیه، عذرخواهی و انتقادها مواجه بوده‌ایم که توسط مسئولانی از بدنه دولت و صنعت خودرو ابراز شده است. برای مثال چندی پیش در حرکتی دیرهنگام مدیرعامل نورسیده سایپا از مردم بابت کیفیت اندک محصولات شرکت متبوعش عذرخواهی نمود و داد بسیاری ازجمله نعمت‌بخش را درآورد. نعمت‌بخش این عذرخواهی را نتیجه جوانی و بی‌تجربگی مدیرعامل سایپا دانسته و تأکید کرده است که نباید این عذرخواهی صورت می‌گرفت! این در حالی است که چندی پیش در جریان نقص فنی محصولات تویوتا در ژاپن این شرکت بارها مجبور به عذرخواهی از مردم ژاپن شد و حتی در برابر چشم میلیون‌ها بیننده در برابر دوربین‌های تلویزیونی از مردم عذرخواهی و به آنان تعظیم کرد.

Toyota CEO Apologizes
جالب‌تر از همه اما رابطه وزیر صنعت با دولت تدبیر و اظهارنظرهای دوطرف است که هرروز بیش‌ازپیش تناقض‌های موجود در سیاست‌گذاری دولت را عیان می‌نماید. وزیر صنعت که زمانی خود ایده نخریدن کالاهای بی‌کیفیت را در یک برنامه زنده تلویزیونی ارائه داده بود پس از مواجهه اخیر خودروسازان با کمپین، طرفداران کمپین را مشتی ضدانقلاب و خائن توصیف کرده بود و مشاورانش نیز در روزنامه‌های هم‌کیش، مردم را مگس و متوهم قلمداد کرده بودند. جالب آنکه همزمان قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود که خودروسازان باید بتوانند خودشان را با خواست مشتریان تطبیق دهند و نظام تولید و فروش را بر اساس خواست مصرف‌کننده تنظیم کنند.
بعد از این و به فاصله چند روز، در یک چرخش ۱۸۰ درجه صحبت‌های نعمت زاده رنگ و بوی دیگری گرفت و وزیر پیر صنعت معدن و تجارت رویکرد نرم‌تری در قبال کمپین و مردمی که به خودروهای بی‌کیفیت داخلی نه گفته بودند اتخاذ کرد. گویا تشر مقامات بالایی دولت نعمت زاده را مجبور به عقب‌نشینی نمود. همه این سردرگمی‌ها اما باعث نشده تا رکود حاکم بر بازار خودروهای صفر داخلی کاهش یابد و بالعکس مردم را در عزم خود برای تأدیب مونتاژکاران وطنی و چینی و به ثمر نشاندن خواسته‌های به‌حق خود مصرتر از پیش نموده است.
در این راستا و بنا به گزارش سایت خبری تحلیلی جماران کمپین تحریم خودروی داخلی این روزها رنگ و بوی دیگری گرفته و ابعاد تازه‌تری پیداکرده به‌گونه‌ای کار از عدم ثبت‌نام و یا پیش خرید خودروهای صفر جلوتر رفته و ثبت‌نام کنندگان پیشین با مراجعه به دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا به انصراف از خرید محصولات این دو شرکت اقدام کرده‌اند که البته مسئولان خودروسازان وطنی این روند را کاملاً طبیعی ارزیابی کرده‌اند..
بنا به نوشته سایت جماران علی‌رغم همه آمارهایی که از رکود بسیار شدید در بازار خودرو حکایت می‌کند، آمارهای مشابهی نیز وجود دارد که نشان از انصراف‌های گسترده مردم از پیش ثبت‌نام خودرو دارد. البته به نظر می‌رسد خودروسازان در راستای سیاست‌های نادرست گذشته خود سعی کرده‌اند که انصراف‌های شکل گرفته را عادی نشان دهند و در اظهارنظرهایی همه‌چیز ازجمله اینکه این انصراف‌ها به کمپین “خرید خودرو صفر ممنوع” مربوط باشد را تکذیب کرده و بر این امر تأکید می‌کنند که انصراف از خرید همیشه در پیش‌فروش‌ها امری طبیعی است. به نظر می‌رسد با وجود گذشت چند ماه از حرکت ملی تحریم خودروهای بی‌کیفیت داخلی، عزمی در دولت جهت مدیریت شرایط کنونی وجود ندارد، شرایطی که اگر ادامه پیدا کند قطعاً بزرگ‌ترین بازنده آن دولت است.

cartoon-03
اما در ادامه روند تلخ تلفات جانی در تصادفات جاده‌های ایران، در هفته اخیر نیز صفحات روزنامه‌های داخلی و سایت‌های خبری پر بود از تصادفات دل‌خراشی که خودروهای بی‌کیفیت داخلی یکی از عمده‌ترین دلایل آن بودند، تصادفاتی که گرچه نقش جاده، راننده و عوامل محیطی در آن پررنگ است اما به دلیل سطح بسیار پایین ایمنی خودروهای وطنی غالباً به جراحت‌های شدید و کشتار هموطنانی که ناچار به خرید محصولات داخلی هستند منجر می‌گردد. هم‌وطنانی که هریک امید خانواده‌های خود هستند و هزینه‌های گزافی جهت آموزش، سلامت و مهارت‌های شغلی‌شان صرف شده و به‌سادگی هرچه تمام‌تر در یک سانحه رانندگی جان می‌بازند. آنان که به ادبیات توسعه آشنایی دارند به خوبی درک می‌کنند که دال مرکزی نظریه‌های توسعه امروزی بر شانه‌های انسان و نه سرمایه یا تنولوژی استوار است. سرمایه انسانی امروزه مهم‌ترین عامل در رشد و پیشرفت جوامع بشری است و هرگونه اهمال در به هدر دادان این منبع گران‌بها نمادی از عقب‌ماندگی و توسعه‌نیافتگی است.
کیفیت نامناسب خودروهای داخلی و افزایش تصادفات و آمار مجروحان به دلیل کیفیت پایین خودروهای داخلی صدای وزیر بهداشت را هم درآورد. سیدحسن هاشمی با تأکید بر لزوم همکاری بین‌بخشی دستگاه‌ها در بخش بهداشت گفت:

تولید خودروی غیراستاندارد سبب افزایش تصادفات شده و دغدغه‌ها را در حوزه بهداشت در کشور افزایش می‌دهد.

وزیر بهداشت با اشاره به تولید خودروهای غیراستاندارد گفت:

مگر می‌شود خودروی غیراستاندارد تولید کنیم و انتظار تصادفات جاده‌ای نداشته باشیم. ما هرچقدر که اورژانس را گسترش دهیم اما به وضعیت استاندارد جاده‌ها توجه نکنیم نتیجه‌ای به‌دست نمی‌آوریم.

۳۵ سال است که خودروی ملی می‌سازیم اما هنوز با وضع مطلوب فاصله داریم، این در حالی است که بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی طی سال‌های ۸۴ تا ۹۲ در حوادت جاده‌های و تصادفات حدود ۲۰۲ هزار نفر کشته شده‌اند و در این مدت دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند و همچنین در سال ۹۳ نیز بر اساس آمارهای اعلامی حدود ۱۷ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشته شده‌اند که درمجموع آمارها نشان می‌دهد که در سال گذشته درمجموع چهل و نه هزار و ۸۶۶ تصادف فوتی و جرحی در بخش برون‌شهری رخ داده که ۳۰۴ هزار و ۴۸۵ نفر در سر صحنه تصادفات مصدوم شده‌اند.

accident
مرگ ۴ سرنشین پراید در همدان و ۳ سرنشین سراید در محور زنجان یا کشته شدن چندین نفر در سانحه اتوبوس در شاهرود و انبوهی دیگر از این تصادفات همه و همه اثباتی بر این ادعا است که خودروهای تولیدی در وطن عامل رفاه نیستند بل مأموران عذاب و مرگ‌اند که جان می‌گیرند و تلخی میفشانند.

accident
اما با گذر از اخبار همیشه تلخ داخلی باید به مهم‌ترین خبر این روزهای صنعت خودروسازی جهانی بپردازیم. در روزهای گذشته نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵ افتتاح شد و خودروسازان کوچک و بزرگ از ۴ گوشه عالم هر آنچه در چنته داشتند در معرض دید علاقه‌مندان گذاردند. نمایشگاه امسال پر بود از خودروهای جدید، طراحی‌های جذاب، کانسپت های جسورانه و تکنولوژی‌های جدید بود.
نمایشگاه فرانکفورت در کنار نمایشگاه‌های پاریس و ژنو یکی از سه نمایشگاه بزرگ خودروی اروپاست و به لحاظ زمانی بعد از این دو نمایشگاه برگزار می‌شود. این نمایشگاه همچنین آخرین نمایشگاهی است که امسال در اروپا برگزار می‌شود و پس از آن نمایشگاهای بین‌المللی خودرو در ماه اکتبر راهی توکیوی ژاپن و در ماه نوامبر رهسپار لس‌آنجلس آمریکا می‌شوند. در سال ۲۰۱۳، شعار نمایشگاه فرانکفورت «بیشترین نمایش خودرو در جهان» بود و امسال نیز از همین شعار استفاده شده است.

Frankfurt motor show 2015
Frankfurt motor show 2015
نمایشگاه خودروهای سواری (IAA) فرانکفورت از تاریخ ۱۷ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۵ برابر با ۲۶ شهریور تا ۵ مهرماه ۱۳۹۴ در شهر فرانکفورت برگزار می‌گردد. این نمایشگاه دوسالانه بوده و در دوره قبلی این نمایشگاه در سال ۲۰۱۳، ۱۰۹۸ غرفه گذار در فضائی به وسعت ۲۳۰ هزار مترمربع پذیرای ۸۸۱ هزار و ۱۰۰ بازرگان و بازدیدکننده متخصص از سراسر دنیا بوده‌اند.
Frankfurt auto show
Frankfurt auto show
نمایشگاه امسال که تاکید ویژه‌ای بر به‌کارگیری ارتباطات در خودروهای تولیدی داشت شاهد معرفی مدلهای متعددی از خودروسازان مطرح و البته گمنام نیز بود. پورشه با ای میشن، فراری با ۴۸۸ اسپایدر، رنو با مگان جدید، سیتروئن با ام کاکتوس و DS4 جدید، مرسدس با کانسپت نوآورانه”اتومبیل هوشمند آئرودینامیک”، پژو با هاچ بک فراکتال، اپل با فیس لیفت آسترا و ویوارو، آئودی با ای ترون کواترو، تویوتا با کانسپت سی-اچ‌آر، بوگاتی با کانسپت ویژن گرن توریزمو، فولکس‌واگن با تیگوآن جی‌تی‌ایی و گلف جی‌تی‌ایی، سانگ یانگ با XAV-ADVENTURE، هیوندای با کانسپت N ۲۰۲۵، نیسان با کانسپت وحشی گریپز، خودروساز تایوانی تاندر پاور با مدل تمام الکتریک رِیسر، جگوار با مدل اف پیس و اینفینیتی با مدل کیو ۳۰ توانستند بسیاری از نگاه‌های بازدیدکنندگان گسترده این نمایشگاه را به خود و محصولات خلاقانه‌شان جلب کند. در این میان و بدون شک ستارگان نمایشگاه امسال دو خودروی آلمانی و الکتریکی پورشه‌ای میشن و آئودی ای ترون کواترو بودند که موردتحسین گسترده بازدیدکنندگان و کارشناسان قرار گفتند. خبر دیگر اینکه که گویا جنرال موتورز پذیرفته است بابت یک پرونده قضایی ۹۰۰ میلیون دلار غرامت بپردازد. آسوشیتدپرس نوشته است: جنرال موتورز با پرداخت این مبلغ باعث حل‌وفصل پرونده جنایی مربوط به استفاده این شرکت از سیستم سوئیچ جرقه‌زنی معیوب در وسایل نقلیه خود خواهد شد. در این پرونده که مربوط به یک دهه پیش است نقص در سوئیچ‌های جرقه‌زنی محصولات GM موجب چند حادثه مرگبار شد. حال دادگاه عالی فدرال امریکا با صدور این رأی به اتمام این پرونده کمک نموده است. البته جنرال موتورز علاوه بر این مبلغ با یک دوره نظارت فشرده و سه ساله بر محصولاتش توسط دولت موافقت کرده است.

gm-recalls-more-vehicles-over-similar-ignition-switch-defects
از ایتالیا هم خبر می‌رسد فراری تلاش‌های خود را برای تولید خودروی اسپرت و شش سیلندر خود دینو که مدت‌های مدیدی است درصدد تولید آن است شروع نموده است. همچنین یک رندر از نمای جلوی دینو نیز توسط وب‌سایت های تاپ اسپید منتشر شده که نشان می‌دهد دینو برخلاف گفته‌های پیشین شباهتی به کانسپت سرجیو ندارد. پیش از این گفته شده بود دینو براساس کانسپت سرجیو که سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه فرانکفورت عرضه شده بود ساخته خواهد شد. این مدل که قرار است نخستین محصول برند دینو به عنوان زیرمجموعه فراری باشد از یک موتور شش سیلندر و ۲.۹ لیتری توربو سود خواهد برد و قرار است با مبلغ کمتری به مشتریان عرضه گردد.

ferrari-dino-rendering
همچنین گوگل به‌تازگی اعلام نموده قصد ندارد به جرگه خودروسازان بپیوندد. این برند معظم که مدت‌های مدیدی است اخبار متعددی از آن درخصوص تولید خودرو به گوش می‌رسد در نمایشگاه اخیر فرانکفورت و توسط فیلیپ جاستوس مدیر اروپای مرکزی و شرقی گوگل به رویترز اعلام نمود: هرچند کمپانی متبوعش خودروی بدون راننده را طراحی و مورد آزمایش قرار داده، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها قصد دارند به‌عنوان سازنده در بازار مطرح شوند.

Google Self-Driving Car
Google Self-Driving Car
همچنین خبرگزاری ایسنا در خبری از مذاکرات میان تویوتا بزرگ‌ترین خودروساز جهان ازنظر میزان فروش و ب‌ام‌و از بزرگترین لوکس سازان جهان خبر داده است. این همکاری در شرایطی انجام می‌گیرد که صنعت خودروی جهان با ظهور فناوری جدید و افزایش فشار رگولاتوری برای کاهش آلایندگی و معرفی امکانات ایمنی جدید، با تحول روبروست. تویوتا و ب‌ام‌و پیش از این برای طراحی فناوری خودروی پیل سوختی همکاری کرده‌اند و اخیراً نمونه اولیه‌ای را نشان داده‌اند که یک ب‌ام‌و سری ۵ با موتور هیدروژنی است. فردریش آیشنر، مدیر مالی ب‌ام‌و در حاشیه نمایشگاه خودروی فرانکفورت به خبرنگاران گفت: هر دو شرکت علاقه‌مند به گسترش همکاری‌شان هستند اما به تبادل سرمایه فکر نکرده‌اند.

2014_bmw_5-series
تحت‌فشار فزاینده برای سرمایه‌گذاری در فناوری جدید و رشد کندتر صنعت خودرو، چنین اتحادهایی اهمیت روزافزون پیدا کرده‌اند. سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر اتوموبیل ماه‌هاست در جست‌وجوی شریک بوده و مصرانه به جنرال موتورز پیشنهاد همکاری می‌دهد اما این خودروساز آمریکایی از آن سرباز می‌زند. بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، دایملر که رقیب آلمانی ب‌ام‌و است، با رنو- نیسان برای ساخت خودروهای لوکس اتحاد دارد. آیشنر گفت: هیچ نشانه بهبودی در چین نمی‌بیند. این کشور زمانی سریع‌ترین نرخ رشد را داشت اما فروش خودرو همزمان با کندی رشد اقتصادی، رو به کاهش گذاشته است.
و سرانجام کاریکاتوری در باب کیفیت خودروهای وطنی که جالب‌توجه است.

cartoon

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۷۳ دیدگاه‌ها

  1. شایان

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    مقایسه ژاپن و ایران چه مقایسه جالبی تا دویست سال بعد هم هیچکدوم از مثلا مسئولان چنین کاری(تعظیم در برابر مردم) و انجام نمیدن اگه همه چی هم عوض شه بازم چنین کاری انجام نخواهد شد

    1. سامان اذری

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      خائن و مگس جدو ابادشونه

      1. سامان اذری

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        http://uupload.ir/files/tojc_img_20150919_130426.jpg

        دیدن این عکس واسه همه واجبه

    2. SARD

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (117 ديدگاه)

      به خدا اگه یه جو انسانیت تو وجودم باشه بخاطرش به این نامردا نشون میدم مگس کیه.

    3. پویا

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      نوشته از سال 84 تا 92 یعنی تو هشت سال 202 هزار نفر بر اثر تصادف کشته شده اند!!!
      تو هشت سال جنگ 190 هزار نفر کشته شدن!!!
      صدام که از اینا کمتر آدم کشته!!!

      1. SINA-GERMANY-PORSCHE

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (23 ديدگاه)

        دوست گرامی پویا جان…در جریان دفاع مقدس بیش از 400 هزارنفر شهید شدند البته شکی در قاتل بودن ایران خودرو و سایپا نیست…اون صدام خارجی بود اینا که ایرانی اند به هموطناشونم رحم نمیکنند…خواهشا به نخریدن ادامه بدید…
        به امید فردایی بهتر…

        1. پویا

          ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (7 ديدگاه)

          سینا جان این آماری که راجب جنگ گفتم تو ویکی پدیا و چندتا سایت دیگه نوشته بود
          تو کتابیم که واسه درس دفاع مقدس تو دانشگاه تدریس میشه هم همین آمار بود
          یا علی

    4. ارش

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      حالم از این ***به هم میخوره دست من بود میزاشتم تو پراید میفرستادم تو دره!!***دنیاپرست

    5. asa

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      نمی دونم چرا اما یکجورایی با اون فراری دینو حال نکردم. اون حس فراری بودنو به ادم القاء نمی کنه ، اون کلاس و خاص بودنشو.

  2. asa

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (569 ديدگاه)

    دوستان شعار هفته :
    ماشین صفر ارزونیتون یک قرون نمیدیم بهتون.

    1. احسان(احسان)

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2876 ديدگاه)

      همون کسایی که یه عده بهشون میگن کافر و جنایتکار و بهشون شعارهای مرگبار می دن جلوه گر کرامت انسانی شدن. مردم مسلمون سوریه راه چند صد کیلومتری خاکی ایران و عربستان کنارشونه.جونشون رو بخطر می اندازن و دهها برابر صدها کیلومتر میرن و در بستر همین به اصطلاح کافرها ارامش پیدا می کنن.مقصد اصلی مهاجران مسلمان شده غربترین بخش دنیا.جنرال موتورز چقدر جریمه میشه؟900 میلیون دلار.3 سال سایه دولت روش سنگینی می کنه و در این مدت اگر اتفاقی بوفته این دولته که باید جوابگو باشه.چون اون ها می دونن قانون هست و انسان شریفه. اون ها می دونن به طور طبیعی انسان بالاترین و پاک ترین موجود روی زمینه
      ****

  3. حامد MASERATI GT

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (308 ديدگاه)

    اخه ***مگه ادمه که بخواد حرفی بزنه . هیچکس این مردک و ادم حساب نمیکنه

    1. متین

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (183 ديدگاه)

      آدم نیست یه چیز دیگه است … به قول معروف اینو خدا زده هر چی گفت انگار نه انگار … ما باید به کمپینمون ادامه بدیم … هرچی هم واسه خودش گفت گفت … اگه کمپین بخواد با این حرفای بی پایه و اساس یه آدم کم عقل خراب بشه، بهتره که نباشه … ان شا الله به پیروزی میرسیم …

    2. asa

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      دوستان محترم پدال ، من اولین کامنت رو توی این صفحه گذاشتم اما حالا میبینم چهار ، پنج تا کامنت دیگه بالای من هست ، خواهشن به حقوق دیگران احترام بگذارید ، بی فرهنگی که فقط از چراغ قرمز رد شدن نیست ، از همین کار های کوچیک سرمنشأ میگیره که هنوز تا هنوزه جهان سومی هستیم. به خدا منم ادمم هاااا. البته بهتون بر نخوره قست توهین نداشتم فقط این گله تو دلم مونده بود. با تشکر از شما دوست عزیز……

      1. سارا

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (217 ديدگاه)

        شما خودتم رفتی زیر کامنت دوم جواب نامربوط نوشتی بعد اومدی زیر کامنت سوم هم اعتراض نوشتی
        ***

  4. افشین

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    امسال می خواستیم پارس صفر برداریم تا این که این جریان راه افتاد…ایشالله قیمتا معقول بشه و گمرک هم تعرفه هاشو درست کنه

    1. سامان اذری

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      چی چی قیمت معقول شه ???
      اگه پراید یا پژو رو ارزون کنند ایمنی ماشین بیشتر میشه ????

      1. افشین

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (20 ديدگاه)

        سلام…من حرف بدی نزدم آقای آذری که شما این جوری جواب میدین شاید هم شما منظور بنده رو اشتباه فهمیدین….منظور من این بود که با پول یک خودروی داخلی مثل همین پارس خودروی با کیفیت تری خرید که فکر نمی کنم این حرف بدی باشه…به هر حال انشالله با قیمت مناسب بتوانیم خودروی با کیفیت تری بگیریم و مطمئن باشید من هم از خودروی جدید استقبال میکنم ????☺

    2. متین

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (183 ديدگاه)

      آقا جان چرا میخوای اصن بخری؟ فوقش ارزون کردن … کیفیت هم بره بالا … واقعا ایرانی جماعت باید پژو و پراید 20 سال پیش برونه؟ خودت قضاوت کن … آقا سامان هم گفت قیمت پایین بیاد فک میکنی کیفیت میره بالا؟ بر عکس از همینی هم که هست بدتر میشه … شما نخر یا اگه میخوای بخری دسته دوم بخر تا این شرکتا بفهمن ما چه قدرتی داریم …

  5. پیرهن مشکی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوستان،خودرو صفر خریدن تا وقتی که قیمت ها پایین نیاد و کیفیت بالا نره و تا وقتی که خودرو های قدیمی توقیف تولید نشه و خودرو های جدید اروپایی و آمریکایی و ژاپنی وارد نشه حرام است.هر کس دراین زمان اقدام به خرید خودرو کنه یعنی به 80 میلیون نفر مظلوم خیانت کرده.

  6. احمد باقری

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    با عزم راسخ و پشتکار، حل خواهد شد.

  7. Vorsteiner

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    به امید ادامه داشتن این حرکت مردمی تا آخر …
    ما هم قرار بود یه پارس ELX XUM صفر بگیریم که این کمپین راه افتاد و منم با قاطعیت رای و نظر پدرم رو نسبت به خرید زدم و با اون راجع به این موضوع صحبت کردم و اونم پذیرفتش
    با این وجود که دو سالی هستش پیاده موندیم ولی بازم صبر میکنیم …
    دوستانی که میخوان ماشین بخرن حتیالمقدور دست دوم بگیرن که سودی رو متوجه این لاشخورهای آشغال ساز که ، خون مردم رو تو شیشه کردن نره …
    به امید نابودی این آشغال سازها ، و همینجا از خدا براشون بدترین هارو آرزومند م… ^_^

  8. امیرحسین

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    دوستان گرامی که قصد خرید ماشین دارند….
    صادقانه خدمت شما عرض کنم ماشین های داخلی فرق چندانی با هم ندارند و سر و ته یک کرباس هستند.با کمی صبر و تحمل میشه به نتایج خوبی رسید
    فکر میکنم اگر مقاومت کنیم امسال سرنوشت صنعت خودروسازی ایران مشخص میشه.یا تحول یا ورشکستگی.

  9. صاحب

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    توجه داشته باشید دادگاه فدرال آمریکا چه برخوردی با صنعت خودردسازی ملی کشورش داره و چطوری پشت ملتش می ایسته به نظرتون صنعت خودرو سازی در آمریکا میتونه دست از پا خطا کنه؟
    یا در ژاپن این نخبه های صنعت خودرو، میتونن بدون عذرخواهی و تعظیم از ملتشون بگذرن؟
    ما باید خودمون رو باور داشته باشیم که قدرت دست خودمون هست(مشتری)
    این انتخاب رو ما داریم که چه وسیله ای با چه مارکی بخریم یا نه-انتخاب دست خودمونه نه فروشنده. طولی نمیکشه که دولت مردان مابه این سیاست غول های صنعت پی میبرن و مجبور میشن همرنگ اونها عمل کنن. (منظورم با مشتری مداری بود)

  10. امیر.عارف

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    مردم میبینند که خرید ماشین صفر تازه شروع خرج کردن و اسیر شدن تو نمایندگیها ست وباید اندازه ماشین خرج کنی تازه بشه ماشین اونم اگه بشه . کسایی که به کمپین اعتقاد ندارن به جیب و جانشون که اعتقاد دارن پس اونها هم به جمع ما پیوستن . پیروزی نزدیک است

  11. فرشاد خان

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دولتیایی که همیشه لفظ ” ملت ” ورد زبونشونه حالا چرا ملتی که دنبال حق قانونی و مسلم خودشونن رو مگس خطاب میکنن.یاد داستان موشها و پنیر و تقسیم گربه افتادم.من به عنوان یک ایرانی فهیم تا آخر خط که همان رسیدن به مطالبات قانونیه خودمه استوار خواهم بود.والسلام

  12. mohsen

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    بابا این چه وضعشه؟ من هر جارو میبینم پره این عیران خودرو وانت های جدیده

  13. پیرهن مشکی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوستان من،تا وقتی که قیمت ها پایین نیاد و کیفیت بالا نره و خودرو های قدیمی توقیف تولید نشن و خودرو جدید اروپایی،آمریکایی،ژاپنی وارد نشن خرید خودرو صفر حرام است.

  14. HELL CAT

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    باز ستون خواهیم زد به سقفی نو
    فرهنگ هر کشور رو سه سال یه بار مورد آزمایش قرار میدهند که هر بار مورد تغییر قرار میگیرد و کسانی که تغییر را نپزیرند از دور رقابت خارج خواهند شد (نعمت زاده)

  15. فقیر

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (168 ديدگاه)

    دوستان توجه کنید:یکی از فامیلامون تو سایپا تهران کار میکنه میگه برای اینکه حقوقمونو بدن شرکت از بانک پول نزول میکنه…مطمئنا با ادامه کمپین و یک صدایی مردم میتوان به آینده ای بهتر امیدوار بود..
    به امید روزهای بهتر..یاحق

    1. متین

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (183 ديدگاه)

      هم تولید ماشینشون حرومه (دادن ماشین بی کیفیت و کم فروشی شون که حتی تو قرآن هم اومده ) هم خودشون دارن کار حروم انجام میدن (حرفی که دوست عزیزمون فقیر گفته) … خجالت نمیکشن که تو کشور اسلامی هستن … واقعا متاسفم برای این افراد، خودشون رو هم مسلمون میدونن …

      1. فقیر

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (168 ديدگاه)

        دوست عزیز متین جان دیگه مردم به این باور رسیده اند که اینها از دین و مذهب استفاده ابزاری میکنند…ایشاا.. قران و اسلام بزنه تو کمرشون که ملت رو با چنین القابی (مگس و خائنو..)خطاب میکنند.

  16. حاجی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    تا قیمت ماشین پایین نیومده اصلا ماشین نخرید تا ماشین های چینی نسازن

  17. ALL CARS

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    سپاس از محمدحسین شاوردی
    مخصوصا برای بخش اول میز خبر

    1. محمدحسین شاوردی

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (109 ديدگاه)

      شرمنده میکنید دوست عزیز
      شما به بنده لطف دارید…
      لطفتون مستدام

      1. ALL CARS

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (467 ديدگاه)

        تنها کاری که از دستمون برمیاد همینه در مقابل زحمات شما : تشکر
        ودیگر دوستانی که مقالاتو به پدال و پدالی های عزیز ارائه میدن

  18. سکوت

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    با سلام و درود فروان خدمت استاد شاوردی…خواستم ازتون خواهش کنم اگر ممکنه یه بخشی رو از سایت اختصاص بدین به راهنمای خرید خودرو و مشورت …تا ما بتونیم از شما کارشناسان محترم و مجرب در مورد خرید خودرو مورد نظر اطلاعات کسب کنیم..سپاس

  19. Vahid

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    نعمت زاده و نعمت بخش و امثالهم اعدام باید شوند ….

    1. Ali

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (59 ديدگاه)

      به نکته ی کلفتی اشاره کردی

    2. محمدرضا

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      همین کامنت نشانه فقر ماست.کاش میشد همه چیز فقط با کمپین و اینا درست بشه. برای اصلاح ذهن و فرهنگ هنوز ده ها سال پیش رو داریم

      1. Ali

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (59 ديدگاه)

        ها؟؟؟ الان با کی بودی؟ :/
        :/
        :/

  20. وینسنت پرایس

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (578 ديدگاه)

    آقا محمد حسین دستت درد نکنه . در متن به این نکته اشاره کردید که :

    خبرگزاری ایسنا در خبری از مذاکرات میان تویوتا بزرگ‌ترین خودروساز جهان ازنظر میزان فروش و ب‌ام‌و از بزرگترین لوکس سازان جهان خبر داده است

    لطفا مطلبی را به بررسی ابعاد مختلف همکاری میان تویوتا و bmw و نتایجی که این همکاری و مذاکرات در پی داشته اختصاص دهید .

    1. وینسنت پرایس

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقای محمدحسین شاوردی دست شما درد نکنه . در متن به این نکته اشاره کردید که :

      خبرگزاری ایسنا در خبری از مذاکرات میان تویوتا بزرگ‌ترین خودروساز جهان ازنظر میزان فروش و ب‌ام‌و از بزرگترین لوکس سازان جهان خبر داده است

      لطفا مطلبی را به بررسی ابعاد مختلف همکاری بین تویوتا و bmw و نتایجی که این همکاری و مذاکرات در پی داشته اختصاص دهید .

  21. Ali

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    به امید ورشکستی هر دو تولید کننده ی قاتل
    ^_^
    ولی حالا اگه اینا برن ما با سی تومن چه ماشینایی میتونیم بخریم؟ :/ :)

    1. سارا

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (217 ديدگاه)

      با 36 تومن میشه جیلی امگرند خرید

  22. RAYAN

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    آقا تورو خدا این مرتیکه رو ببینین چجوری به مردم توهین میکنه!

  23. Ali Reza

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    در جواب شما علی آقا بگم اگه دلار نیاد پایین حداقل به 2000 تومن نرسه
    گزینه های زیادی نداری چون بالاخره تعرفه و مالیات و هزینه پلاک و هزار تا چیز دیگه هم هست …فوقش بشه اسمارت فور تو خرید!!

    1. Ali

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (59 ديدگاه)

      ممنون بابت جواب ولی به امید خدا بعد از ورشکستگی خودرو ساز های داخلی اگه مردم خودرو خارجیم تحریم کنن دست خیلی از این وارد کنندها و خیلی مفخور دیگه برچیده میشه
      امیدوارم روزی برسه که محدودیت خریدمون مثل کشورای دیگه بشه

  24. Archi KHAN

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    این کمپین و حرکت ملت و همه دوستان و … همه %100 متین ، درست و عالی
    اما بی پروایی در انعکاس بعضی سخنان و ایراد خطبه های تند و تیز به دولت و… اون هم توسط یک سایت خودرویی یکم قابل تاملِ …

    “”در این میان نیز دولت مستأصل تر از همیشه هیچ برنامه‌ای برای مدیریت شرایط حاضر و پاسخ به مطالبه به‌حق مردم ندارد””
    و از این قبیل …

    1. شایان

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      دولت؟!!!! آرچی خان جان کدوم دولت همچین میگی دولت انگار تویه ناف اروپا داریم زندگی میکنیم

      1. Ali

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (59 ديدگاه)

        ما الان توی یه وجب پایین ناف اروپا هم نیستیم

      2. Archi KHAN

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (2198 ديدگاه)

        شایان جان عزیز
        مثل اینکه شما و سایر دوستان عزیز منظورِ من را اشتباه متوجه شدید !
        من منظورم اصلا تایید و صحت بر عملکرد دولت نیست
        من عرض کردم چطور هر جایی … (!) کسی زبون به نقد دولت و… باز میکنه ، سایت یا وبلاگش مسدود میشه اما جناب پدال در امانِ ؟؟؟!!!!!!!!

        ( شاید من نتونستم شفاف بیان کنم _ ارادت به همه پدالیان )

        1. شایان

          ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          گرفتم چی میگی خان ولی خب هست دیگه بذار حداقل حرفامونو بزنیم گرچه داستانو میدونم از صفر تا صدشو

        2. محمدحسین شاوردی

          ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (109 ديدگاه)

          فرقی نمیکنه خودی باشیم یا غیرخودی مهم حرفمان است یا به قولی ننگر که میگوید بنگر چه میگوید … گاهی دولتها چنان فضایی در جامعه ایجاد میکنند که مرز سانسور تا لب ذهنیت افراد میرسه و سانسور تبدیل به خودسانسوری میشه… این دولت یا هردولت دیگه ای حق نداره هیچ سایت، روزنامه یا کتابی رو به واسطه مخالفت یا نقد ببنده و یا مجبور به سانسور کنه… در یک نظام مردمسالار اصل جمهوریت به معنی پذیرش تفاوت ها در جامعه است… کشور ما هم علیرغم همه مشکلاتش یک نظام مردمسالاره و هرگونه سانسور محکوم … لطفا خودسانسوری نکنیم

  25. احسان(احسان)

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    … اقتصاد مقاومتی… یه دوست داشتیم از جوب اب پر از لجن و اشغال جلوی باغشون طوری تعریف می کرد فکر می کردیم داره از رودخانه راین و می سی سی پی صحبت می کنه.از بدی ها و بوی گندش طوری صحبت می کرد که تصور می کردی منشا این جوب از بهشت خداست. با این وجود هنوز بوی گند می داد و بشدت ناراحت کننده بود و این بظاهر دوستمون اصلا قصد نداشت فکری به حال این افتضاح کنه. شاید واقعا فکر می کرده جوب پر از لجنش بهترین منظره دنیا رو داره . شاید هم برای اینکه باغشون رو با ارزش نشون بده و چون براش هزینه داشت این حرفا رو می زده و ما رو ساده گیر اورده بود . در هر صورت ما هیچی بهش نگفتیم و نگفتیم… اقتصاد مقاومتی…

  26. شایان

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    در تاریخ معاصر این مملکت یه مرد واقعی بود که نه از سر زور بلکه از سر دلسوزی واسه مردمش کار انجام داد اونم اینقدر پشتتش حرف زدن و میزنن که آدم فکر میکنه طرف اصلا ایرانی نبوده این همه بدبختی این مملکت فقط یه چیزه اونم قدر نشناسی این مردمه

  27. ARASH//LANCER//EVO//1987

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    هیچکس مواد غذایی تاریخ گذشته را مصرف نمیکند چون آگاه است میتواند چه با او بکند
    عمریست مردم را به بهانهای واهی حمایت از اشتغال و غیره توسط خودروهای تاریخ مصرف گذشته مسموم مینمایند و اگر کسی هم میگوید چرا مگس انگل خطاب میشود
    مردم ایران عمریست بهایی سنگین میپردازند اما حاصلی اندک و تاسف بار دریافت میکنند حال پرسش من از نمایندگان مردم در مجلس و آقای رییس جمهور این است این کشور و مردمش تا کی باید تاوان اشتباهات یک سری عقب مانده و بی ادب و نزاکت را بدهند آیا کمی به خواسته ولی نعمتانتان به قول خود توجه دارید یا مشکل تمام این مردم یمن عراق سوریه و مجلس سنای آمریکاست ..ایرانیان اگر مورد تمسخر قرار میگیرند یا به آنها لقب عقب ما نده داده میشود آقای روحانی به واسطه آفراد نالایق و غیر باهوش بدنه دولت است چرا که این بزرگان یک کشور و تصمیماتشان است که در جهان منغکس میشود…در پایان از آقای شاوردی تشکر میکنم و باز هم عذر خواهی تا از من ناراحت نباشن…

    1. محمدحسین شاوردی

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (109 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      به بنده لطف دارید
      عذرخواهی بابت؟

      1. ARASH//LANCER//EVO//1987

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (89 ديدگاه)

        از بابت پیش قضاوتی در مودتان در مطالب قبلی ..

  28. سعید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    سلام ، به نظر من نباید گرانی و کیفیت خودرو را با موضوع تصادفات خودرویی مطرح کرد ، چرا که علت عمده تصادفات خودرویی عامل انسانی است . مطمئن باشید اگر به بعضی از رانندگان ایرانی خودرویی جدید هم سایز پراید داده می شد همچنان باعث تصادفات منجر به مرگ و میر می شدند ، همچنین بنا به گفته یکی از مسئولان صنعت خودرو پراید دارای بیشترین نسبت آمار تصادفات به تعداد خودرو نیست و رده سوم را دارد و اگر تصادفات پراید بسیار مشهود است یکی به دلیل تعدا بیشتر آن و دیگری تمرکز عمده رسانه های عمومی می باشد .
    وقتی صحبت از عزت می شود ، فقط عزت در استقلال نیست بلکه عزت شما در خرید خودرو نیز یکی دیگر از بزرگواری هایی است که مردم یک کشور می توانند داشته باشند . بسیاری از شما تجربه مراجعه به نمایندگی خودروسازان را داشته اید ، رفتار این طبقه اجتماعی چندان مشتری مدارانه نیست و بیشتر از روی غرور می باشد ، من علت این نوع رفتار را بهایی می دانم که مسئولان برای صنعت خودرو قائل شده اند ، و اگر رقابت داخلی و خارجی در عرضه خودرو ، در داخل کشور به اندازه کافی بود دیگر شاهد چنین رفتاری نبودیم . نمونه ای کوچک و جدید از آن همین تبلیغ جدید شرکت اطلس خودرو می باشد که فروش این شرکت با این شرایط دیگر از 9 مهرماه نخواهد شد ! حال آنکه شرکتهای عرضه کننده خودرو در بازار آزاد هرگز نمی توانند از چنین جملاتی استفاده کنند . عزیزان زرق و برق خودروها موجب نشود که تن به خرید کالای گران بدهید ، اشکالی ندارد خودرو شب عروسیتان ارزان باشد ، دوستان و فامیلتان خودرو گران سوار شوند ، رنو پنج سواران قدیم عمدتاً زنده هستند ، مهمترین عامل ایمنی خود شما هستید ، شما به باورتان اعتقاد داشته باشید

  29. m.reza

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    دوستان ایران خودرو شرایط 20 ماهه واسه فرهنگیان و پدر و مادر و فرزند و خواهر و برادر فرهنگیان گذاشته اونم از طریق خودش نه لیزینگ فرهنگیان.لطفا فرهنگیای عزیز را از خواسته بحق ملت ایران آگاه کنید امید وارم همکاری کنن و این طرح هم مثل بقیه دوز کلکهای اخیرشون شکست بخوره

  30. حاجی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ایران خودرو اگه ماشین های چینی نسازه ماشین هاش به فروش می ره دوستان من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا