هجوم مردم برای انصراف از پیشخرید خودروهای داخلی واقعیت دارد.
در طول دوهفته اخیر اتفاقات بسیاری در حوزه صنعت خودروی ایران نیفتاد! مردم و کمپینی که راه انداختهاند همچنان بر حق مسلم خود برای داشتن خودروهایی باکیفیت و قیمت مناسب تأکید میکنند و خودروسازان هم در یک روند سینوسی گاه عاجزانه از مردم عذرخواهی میکنند و گاه با ابزار تهدید از افزایش قیمت و پشیمانی کسانی که از خرید خودرو در مقطع کنونی امتناع میکنند خبر میدهند. در این میان نیز دولت مستأصل تر از همیشه هیچ برنامهای برای مدیریت شرایط حاضر و پاسخ به مطالبه بهحق مردم ندارد. تنها در آخرین اظهارنظر بود که محمدباقر نوبخت با سؤال خبرنگاری در این زمینه روبرو شد که از آقای سخنگو پرسید: آیا دولت قصد ندارد از تولید داخلی حمایت کند؟ که با پاسخ جالب نوبخت مواجه شد. نوبخت گفت:
هرچند در اقتصاد مقاومتی تأکید بر حمایت از کالای تولید داخل است، اما به این بهانه نباید هر خودرویی را دست مردم داد
یکی از جالبترین نتایجی که کمپینی تحریم خودروی داخلی به همراه داشته سردرگمی در اردوگاه متمایلان! به اقتصاد دولتی و انحصار است تا جایی که در طول یک ماه گذشته با انبوهی از اظهارنظر، تکذیبیه، عذرخواهی و انتقادها مواجه بودهایم که توسط مسئولانی از بدنه دولت و صنعت خودرو ابراز شده است. برای مثال چندی پیش در حرکتی دیرهنگام مدیرعامل نورسیده سایپا از مردم بابت کیفیت اندک محصولات شرکت متبوعش عذرخواهی نمود و داد بسیاری ازجمله نعمتبخش را درآورد. نعمتبخش این عذرخواهی را نتیجه جوانی و بیتجربگی مدیرعامل سایپا دانسته و تأکید کرده است که نباید این عذرخواهی صورت میگرفت! این در حالی است که چندی پیش در جریان نقص فنی محصولات تویوتا در ژاپن این شرکت بارها مجبور به عذرخواهی از مردم ژاپن شد و حتی در برابر چشم میلیونها بیننده در برابر دوربینهای تلویزیونی از مردم عذرخواهی و به آنان تعظیم کرد.
جالبتر از همه اما رابطه وزیر صنعت با دولت تدبیر و اظهارنظرهای دوطرف است که هرروز بیشازپیش تناقضهای موجود در سیاستگذاری دولت را عیان مینماید. وزیر صنعت که زمانی خود ایده نخریدن کالاهای بیکیفیت را در یک برنامه زنده تلویزیونی ارائه داده بود پس از مواجهه اخیر خودروسازان با کمپین، طرفداران کمپین را مشتی ضدانقلاب و خائن توصیف کرده بود و مشاورانش نیز در روزنامههای همکیش، مردم را مگس و متوهم قلمداد کرده بودند. جالب آنکه همزمان قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود که خودروسازان باید بتوانند خودشان را با خواست مشتریان تطبیق دهند و نظام تولید و فروش را بر اساس خواست مصرفکننده تنظیم کنند.
بعد از این و به فاصله چند روز، در یک چرخش ۱۸۰ درجه صحبتهای نعمت زاده رنگ و بوی دیگری گرفت و وزیر پیر صنعت معدن و تجارت رویکرد نرمتری در قبال کمپین و مردمی که به خودروهای بیکیفیت داخلی نه گفته بودند اتخاذ کرد. گویا تشر مقامات بالایی دولت نعمت زاده را مجبور به عقبنشینی نمود. همه این سردرگمیها اما باعث نشده تا رکود حاکم بر بازار خودروهای صفر داخلی کاهش یابد و بالعکس مردم را در عزم خود برای تأدیب مونتاژکاران وطنی و چینی و به ثمر نشاندن خواستههای بهحق خود مصرتر از پیش نموده است.
در این راستا و بنا به گزارش سایت خبری تحلیلی جماران کمپین تحریم خودروی داخلی این روزها رنگ و بوی دیگری گرفته و ابعاد تازهتری پیداکرده بهگونهای کار از عدم ثبتنام و یا پیش خرید خودروهای صفر جلوتر رفته و ثبتنام کنندگان پیشین با مراجعه به دو شرکت ایرانخودرو و سایپا به انصراف از خرید محصولات این دو شرکت اقدام کردهاند که البته مسئولان خودروسازان وطنی این روند را کاملاً طبیعی ارزیابی کردهاند..
بنا به نوشته سایت جماران علیرغم همه آمارهایی که از رکود بسیار شدید در بازار خودرو حکایت میکند، آمارهای مشابهی نیز وجود دارد که نشان از انصرافهای گسترده مردم از پیش ثبتنام خودرو دارد. البته به نظر میرسد خودروسازان در راستای سیاستهای نادرست گذشته خود سعی کردهاند که انصرافهای شکل گرفته را عادی نشان دهند و در اظهارنظرهایی همهچیز ازجمله اینکه این انصرافها به کمپین “خرید خودرو صفر ممنوع” مربوط باشد را تکذیب کرده و بر این امر تأکید میکنند که انصراف از خرید همیشه در پیشفروشها امری طبیعی است. به نظر میرسد با وجود گذشت چند ماه از حرکت ملی تحریم خودروهای بیکیفیت داخلی، عزمی در دولت جهت مدیریت شرایط کنونی وجود ندارد، شرایطی که اگر ادامه پیدا کند قطعاً بزرگترین بازنده آن دولت است.
اما در ادامه روند تلخ تلفات جانی در تصادفات جادههای ایران، در هفته اخیر نیز صفحات روزنامههای داخلی و سایتهای خبری پر بود از تصادفات دلخراشی که خودروهای بیکیفیت داخلی یکی از عمدهترین دلایل آن بودند، تصادفاتی که گرچه نقش جاده، راننده و عوامل محیطی در آن پررنگ است اما به دلیل سطح بسیار پایین ایمنی خودروهای وطنی غالباً به جراحتهای شدید و کشتار هموطنانی که ناچار به خرید محصولات داخلی هستند منجر میگردد. هموطنانی که هریک امید خانوادههای خود هستند و هزینههای گزافی جهت آموزش، سلامت و مهارتهای شغلیشان صرف شده و بهسادگی هرچه تمامتر در یک سانحه رانندگی جان میبازند. آنان که به ادبیات توسعه آشنایی دارند به خوبی درک میکنند که دال مرکزی نظریههای توسعه امروزی بر شانههای انسان و نه سرمایه یا تنولوژی استوار است. سرمایه انسانی امروزه مهمترین عامل در رشد و پیشرفت جوامع بشری است و هرگونه اهمال در به هدر دادان این منبع گرانبها نمادی از عقبماندگی و توسعهنیافتگی است.
کیفیت نامناسب خودروهای داخلی و افزایش تصادفات و آمار مجروحان به دلیل کیفیت پایین خودروهای داخلی صدای وزیر بهداشت را هم درآورد. سیدحسن هاشمی با تأکید بر لزوم همکاری بینبخشی دستگاهها در بخش بهداشت گفت:
تولید خودروی غیراستاندارد سبب افزایش تصادفات شده و دغدغهها را در حوزه بهداشت در کشور افزایش میدهد.
وزیر بهداشت با اشاره به تولید خودروهای غیراستاندارد گفت:
مگر میشود خودروی غیراستاندارد تولید کنیم و انتظار تصادفات جادهای نداشته باشیم. ما هرچقدر که اورژانس را گسترش دهیم اما به وضعیت استاندارد جادهها توجه نکنیم نتیجهای بهدست نمیآوریم.
۳۵ سال است که خودروی ملی میسازیم اما هنوز با وضع مطلوب فاصله داریم، این در حالی است که بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی طی سالهای ۸۴ تا ۹۲ در حوادت جادههای و تصادفات حدود ۲۰۲ هزار نفر کشته شدهاند و در این مدت دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز مجروح شدهاند و همچنین در سال ۹۳ نیز بر اساس آمارهای اعلامی حدود ۱۷ هزار نفر در تصادفات جادهای کشته شدهاند که درمجموع آمارها نشان میدهد که در سال گذشته درمجموع چهل و نه هزار و ۸۶۶ تصادف فوتی و جرحی در بخش برونشهری رخ داده که ۳۰۴ هزار و ۴۸۵ نفر در سر صحنه تصادفات مصدوم شدهاند.
مرگ ۴ سرنشین پراید در همدان و ۳ سرنشین سراید در محور زنجان یا کشته شدن چندین نفر در سانحه اتوبوس در شاهرود و انبوهی دیگر از این تصادفات همه و همه اثباتی بر این ادعا است که خودروهای تولیدی در وطن عامل رفاه نیستند بل مأموران عذاب و مرگاند که جان میگیرند و تلخی میفشانند.
اما با گذر از اخبار همیشه تلخ داخلی باید به مهمترین خبر این روزهای صنعت خودروسازی جهانی بپردازیم. در روزهای گذشته نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵ افتتاح شد و خودروسازان کوچک و بزرگ از ۴ گوشه عالم هر آنچه در چنته داشتند در معرض دید علاقهمندان گذاردند. نمایشگاه امسال پر بود از خودروهای جدید، طراحیهای جذاب، کانسپت های جسورانه و تکنولوژیهای جدید بود.
نمایشگاه فرانکفورت در کنار نمایشگاههای پاریس و ژنو یکی از سه نمایشگاه بزرگ خودروی اروپاست و به لحاظ زمانی بعد از این دو نمایشگاه برگزار میشود. این نمایشگاه همچنین آخرین نمایشگاهی است که امسال در اروپا برگزار میشود و پس از آن نمایشگاهای بینالمللی خودرو در ماه اکتبر راهی توکیوی ژاپن و در ماه نوامبر رهسپار لسآنجلس آمریکا میشوند. در سال ۲۰۱۳، شعار نمایشگاه فرانکفورت «بیشترین نمایش خودرو در جهان» بود و امسال نیز از همین شعار استفاده شده است.
از ایتالیا هم خبر میرسد فراری تلاشهای خود را برای تولید خودروی اسپرت و شش سیلندر خود دینو که مدتهای مدیدی است درصدد تولید آن است شروع نموده است. همچنین یک رندر از نمای جلوی دینو نیز توسط وبسایت های تاپ اسپید منتشر شده که نشان میدهد دینو برخلاف گفتههای پیشین شباهتی به کانسپت سرجیو ندارد. پیش از این گفته شده بود دینو براساس کانسپت سرجیو که سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه فرانکفورت عرضه شده بود ساخته خواهد شد. این مدل که قرار است نخستین محصول برند دینو به عنوان زیرمجموعه فراری باشد از یک موتور شش سیلندر و ۲.۹ لیتری توربو سود خواهد برد و قرار است با مبلغ کمتری به مشتریان عرضه گردد.
همچنین گوگل بهتازگی اعلام نموده قصد ندارد به جرگه خودروسازان بپیوندد. این برند معظم که مدتهای مدیدی است اخبار متعددی از آن درخصوص تولید خودرو به گوش میرسد در نمایشگاه اخیر فرانکفورت و توسط فیلیپ جاستوس مدیر اروپای مرکزی و شرقی گوگل به رویترز اعلام نمود: هرچند کمپانی متبوعش خودروی بدون راننده را طراحی و مورد آزمایش قرار داده، اما این بدان معنا نیست که آنها قصد دارند بهعنوان سازنده در بازار مطرح شوند.
تحتفشار فزاینده برای سرمایهگذاری در فناوری جدید و رشد کندتر صنعت خودرو، چنین اتحادهایی اهمیت روزافزون پیدا کردهاند. سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر اتوموبیل ماههاست در جستوجوی شریک بوده و مصرانه به جنرال موتورز پیشنهاد همکاری میدهد اما این خودروساز آمریکایی از آن سرباز میزند. بر اساس گزارش والاستریت ژورنال، دایملر که رقیب آلمانی بامو است، با رنو- نیسان برای ساخت خودروهای لوکس اتحاد دارد. آیشنر گفت: هیچ نشانه بهبودی در چین نمیبیند. این کشور زمانی سریعترین نرخ رشد را داشت اما فروش خودرو همزمان با کندی رشد اقتصادی، رو به کاهش گذاشته است.
و سرانجام کاریکاتوری در باب کیفیت خودروهای وطنی که جالبتوجه است.
شایان
۲۸ شهریور ۱۳۹۴مقایسه ژاپن و ایران چه مقایسه جالبی تا دویست سال بعد هم هیچکدوم از مثلا مسئولان چنین کاری(تعظیم در برابر مردم) و انجام نمیدن اگه همه چی هم عوض شه بازم چنین کاری انجام نخواهد شد
سامان اذری
۲۸ شهریور ۱۳۹۴خائن و مگس جدو ابادشونه
سامان اذری
۲۸ شهریور ۱۳۹۴http://uupload.ir/files/tojc_img_20150919_130426.jpg
دیدن این عکس واسه همه واجبه
SARD
۲۸ شهریور ۱۳۹۴به خدا اگه یه جو انسانیت تو وجودم باشه بخاطرش به این نامردا نشون میدم مگس کیه.
پویا
۲۸ شهریور ۱۳۹۴نوشته از سال 84 تا 92 یعنی تو هشت سال 202 هزار نفر بر اثر تصادف کشته شده اند!!!
تو هشت سال جنگ 190 هزار نفر کشته شدن!!!
صدام که از اینا کمتر آدم کشته!!!
SINA-GERMANY-PORSCHE
۲۸ شهریور ۱۳۹۴دوست گرامی پویا جان…در جریان دفاع مقدس بیش از 400 هزارنفر شهید شدند البته شکی در قاتل بودن ایران خودرو و سایپا نیست…اون صدام خارجی بود اینا که ایرانی اند به هموطناشونم رحم نمیکنند…خواهشا به نخریدن ادامه بدید…
به امید فردایی بهتر…
پویا
۳۰ شهریور ۱۳۹۴سینا جان این آماری که راجب جنگ گفتم تو ویکی پدیا و چندتا سایت دیگه نوشته بود
تو کتابیم که واسه درس دفاع مقدس تو دانشگاه تدریس میشه هم همین آمار بود
یا علی
ارش
۲۸ شهریور ۱۳۹۴حالم از این ***به هم میخوره دست من بود میزاشتم تو پراید میفرستادم تو دره!!***دنیاپرست
asa
۲۹ شهریور ۱۳۹۴نمی دونم چرا اما یکجورایی با اون فراری دینو حال نکردم. اون حس فراری بودنو به ادم القاء نمی کنه ، اون کلاس و خاص بودنشو.
asa
۲۸ شهریور ۱۳۹۴دوستان شعار هفته :
ماشین صفر ارزونیتون یک قرون نمیدیم بهتون.
احسان(احسان)
۲۹ شهریور ۱۳۹۴همون کسایی که یه عده بهشون میگن کافر و جنایتکار و بهشون شعارهای مرگبار می دن جلوه گر کرامت انسانی شدن. مردم مسلمون سوریه راه چند صد کیلومتری خاکی ایران و عربستان کنارشونه.جونشون رو بخطر می اندازن و دهها برابر صدها کیلومتر میرن و در بستر همین به اصطلاح کافرها ارامش پیدا می کنن.مقصد اصلی مهاجران مسلمان شده غربترین بخش دنیا.جنرال موتورز چقدر جریمه میشه؟900 میلیون دلار.3 سال سایه دولت روش سنگینی می کنه و در این مدت اگر اتفاقی بوفته این دولته که باید جوابگو باشه.چون اون ها می دونن قانون هست و انسان شریفه. اون ها می دونن به طور طبیعی انسان بالاترین و پاک ترین موجود روی زمینه
****
حامد MASERATI GT
۲۸ شهریور ۱۳۹۴اخه ***مگه ادمه که بخواد حرفی بزنه . هیچکس این مردک و ادم حساب نمیکنه
متین
۲۸ شهریور ۱۳۹۴آدم نیست یه چیز دیگه است … به قول معروف اینو خدا زده هر چی گفت انگار نه انگار … ما باید به کمپینمون ادامه بدیم … هرچی هم واسه خودش گفت گفت … اگه کمپین بخواد با این حرفای بی پایه و اساس یه آدم کم عقل خراب بشه، بهتره که نباشه … ان شا الله به پیروزی میرسیم …
asa
۲۸ شهریور ۱۳۹۴دوستان محترم پدال ، من اولین کامنت رو توی این صفحه گذاشتم اما حالا میبینم چهار ، پنج تا کامنت دیگه بالای من هست ، خواهشن به حقوق دیگران احترام بگذارید ، بی فرهنگی که فقط از چراغ قرمز رد شدن نیست ، از همین کار های کوچیک سرمنشأ میگیره که هنوز تا هنوزه جهان سومی هستیم. به خدا منم ادمم هاااا. البته بهتون بر نخوره قست توهین نداشتم فقط این گله تو دلم مونده بود. با تشکر از شما دوست عزیز……
سارا
۲۹ شهریور ۱۳۹۴شما خودتم رفتی زیر کامنت دوم جواب نامربوط نوشتی بعد اومدی زیر کامنت سوم هم اعتراض نوشتی
***
افشین
۲۸ شهریور ۱۳۹۴امسال می خواستیم پارس صفر برداریم تا این که این جریان راه افتاد…ایشالله قیمتا معقول بشه و گمرک هم تعرفه هاشو درست کنه
سامان اذری
۲۸ شهریور ۱۳۹۴چی چی قیمت معقول شه ???
اگه پراید یا پژو رو ارزون کنند ایمنی ماشین بیشتر میشه ????
افشین
۲۸ شهریور ۱۳۹۴سلام…من حرف بدی نزدم آقای آذری که شما این جوری جواب میدین شاید هم شما منظور بنده رو اشتباه فهمیدین….منظور من این بود که با پول یک خودروی داخلی مثل همین پارس خودروی با کیفیت تری خرید که فکر نمی کنم این حرف بدی باشه…به هر حال انشالله با قیمت مناسب بتوانیم خودروی با کیفیت تری بگیریم و مطمئن باشید من هم از خودروی جدید استقبال میکنم ????☺
متین
۲۸ شهریور ۱۳۹۴آقا جان چرا میخوای اصن بخری؟ فوقش ارزون کردن … کیفیت هم بره بالا … واقعا ایرانی جماعت باید پژو و پراید 20 سال پیش برونه؟ خودت قضاوت کن … آقا سامان هم گفت قیمت پایین بیاد فک میکنی کیفیت میره بالا؟ بر عکس از همینی هم که هست بدتر میشه … شما نخر یا اگه میخوای بخری دسته دوم بخر تا این شرکتا بفهمن ما چه قدرتی داریم …
پیرهن مشکی
۲۸ شهریور ۱۳۹۴دوستان،خودرو صفر خریدن تا وقتی که قیمت ها پایین نیاد و کیفیت بالا نره و تا وقتی که خودرو های قدیمی توقیف تولید نشه و خودرو های جدید اروپایی و آمریکایی و ژاپنی وارد نشه حرام است.هر کس دراین زمان اقدام به خرید خودرو کنه یعنی به 80 میلیون نفر مظلوم خیانت کرده.
احمد باقری
۲۸ شهریور ۱۳۹۴با عزم راسخ و پشتکار، حل خواهد شد.
Vorsteiner
۲۸ شهریور ۱۳۹۴به امید ادامه داشتن این حرکت مردمی تا آخر …
ما هم قرار بود یه پارس ELX XUM صفر بگیریم که این کمپین راه افتاد و منم با قاطعیت رای و نظر پدرم رو نسبت به خرید زدم و با اون راجع به این موضوع صحبت کردم و اونم پذیرفتش
با این وجود که دو سالی هستش پیاده موندیم ولی بازم صبر میکنیم …
دوستانی که میخوان ماشین بخرن حتیالمقدور دست دوم بگیرن که سودی رو متوجه این لاشخورهای آشغال ساز که ، خون مردم رو تو شیشه کردن نره …
به امید نابودی این آشغال سازها ، و همینجا از خدا براشون بدترین هارو آرزومند م… ^_^
امیرحسین
۲۸ شهریور ۱۳۹۴دوستان گرامی که قصد خرید ماشین دارند….
صادقانه خدمت شما عرض کنم ماشین های داخلی فرق چندانی با هم ندارند و سر و ته یک کرباس هستند.با کمی صبر و تحمل میشه به نتایج خوبی رسید
فکر میکنم اگر مقاومت کنیم امسال سرنوشت صنعت خودروسازی ایران مشخص میشه.یا تحول یا ورشکستگی.
صاحب
۲۸ شهریور ۱۳۹۴توجه داشته باشید دادگاه فدرال آمریکا چه برخوردی با صنعت خودردسازی ملی کشورش داره و چطوری پشت ملتش می ایسته به نظرتون صنعت خودرو سازی در آمریکا میتونه دست از پا خطا کنه؟
یا در ژاپن این نخبه های صنعت خودرو، میتونن بدون عذرخواهی و تعظیم از ملتشون بگذرن؟
ما باید خودمون رو باور داشته باشیم که قدرت دست خودمون هست(مشتری)
این انتخاب رو ما داریم که چه وسیله ای با چه مارکی بخریم یا نه-انتخاب دست خودمونه نه فروشنده. طولی نمیکشه که دولت مردان مابه این سیاست غول های صنعت پی میبرن و مجبور میشن همرنگ اونها عمل کنن. (منظورم با مشتری مداری بود)
امیر.عارف
۲۸ شهریور ۱۳۹۴مردم میبینند که خرید ماشین صفر تازه شروع خرج کردن و اسیر شدن تو نمایندگیها ست وباید اندازه ماشین خرج کنی تازه بشه ماشین اونم اگه بشه . کسایی که به کمپین اعتقاد ندارن به جیب و جانشون که اعتقاد دارن پس اونها هم به جمع ما پیوستن . پیروزی نزدیک است
فرشاد خان
۲۸ شهریور ۱۳۹۴دولتیایی که همیشه لفظ ” ملت ” ورد زبونشونه حالا چرا ملتی که دنبال حق قانونی و مسلم خودشونن رو مگس خطاب میکنن.یاد داستان موشها و پنیر و تقسیم گربه افتادم.من به عنوان یک ایرانی فهیم تا آخر خط که همان رسیدن به مطالبات قانونیه خودمه استوار خواهم بود.والسلام
mohsen
۲۸ شهریور ۱۳۹۴بابا این چه وضعشه؟ من هر جارو میبینم پره این عیران خودرو وانت های جدیده
پیرهن مشکی
۲۸ شهریور ۱۳۹۴دوستان من،تا وقتی که قیمت ها پایین نیاد و کیفیت بالا نره و خودرو های قدیمی توقیف تولید نشن و خودرو جدید اروپایی،آمریکایی،ژاپنی وارد نشن خرید خودرو صفر حرام است.
HELL CAT
۲۸ شهریور ۱۳۹۴باز ستون خواهیم زد به سقفی نو
فرهنگ هر کشور رو سه سال یه بار مورد آزمایش قرار میدهند که هر بار مورد تغییر قرار میگیرد و کسانی که تغییر را نپزیرند از دور رقابت خارج خواهند شد (نعمت زاده)
فقیر
۲۸ شهریور ۱۳۹۴دوستان توجه کنید:یکی از فامیلامون تو سایپا تهران کار میکنه میگه برای اینکه حقوقمونو بدن شرکت از بانک پول نزول میکنه…مطمئنا با ادامه کمپین و یک صدایی مردم میتوان به آینده ای بهتر امیدوار بود..
به امید روزهای بهتر..یاحق
متین
۲۸ شهریور ۱۳۹۴هم تولید ماشینشون حرومه (دادن ماشین بی کیفیت و کم فروشی شون که حتی تو قرآن هم اومده ) هم خودشون دارن کار حروم انجام میدن (حرفی که دوست عزیزمون فقیر گفته) … خجالت نمیکشن که تو کشور اسلامی هستن … واقعا متاسفم برای این افراد، خودشون رو هم مسلمون میدونن …
فقیر
۲۹ شهریور ۱۳۹۴دوست عزیز متین جان دیگه مردم به این باور رسیده اند که اینها از دین و مذهب استفاده ابزاری میکنند…ایشاا.. قران و اسلام بزنه تو کمرشون که ملت رو با چنین القابی (مگس و خائنو..)خطاب میکنند.
حاجی
۲۸ شهریور ۱۳۹۴تا قیمت ماشین پایین نیومده اصلا ماشین نخرید تا ماشین های چینی نسازن
ALL CARS
۲۸ شهریور ۱۳۹۴سپاس از محمدحسین شاوردی
مخصوصا برای بخش اول میز خبر
محمدحسین شاوردی
۲۸ شهریور ۱۳۹۴شرمنده میکنید دوست عزیز
شما به بنده لطف دارید…
لطفتون مستدام
ALL CARS
۲۸ شهریور ۱۳۹۴تنها کاری که از دستمون برمیاد همینه در مقابل زحمات شما : تشکر
ودیگر دوستانی که مقالاتو به پدال و پدالی های عزیز ارائه میدن
سکوت
۲۸ شهریور ۱۳۹۴با سلام و درود فروان خدمت استاد شاوردی…خواستم ازتون خواهش کنم اگر ممکنه یه بخشی رو از سایت اختصاص بدین به راهنمای خرید خودرو و مشورت …تا ما بتونیم از شما کارشناسان محترم و مجرب در مورد خرید خودرو مورد نظر اطلاعات کسب کنیم..سپاس
Vahid
۲۸ شهریور ۱۳۹۴نعمت زاده و نعمت بخش و امثالهم اعدام باید شوند ….
Ali
۲۸ شهریور ۱۳۹۴به نکته ی کلفتی اشاره کردی
محمدرضا
۲۹ شهریور ۱۳۹۴همین کامنت نشانه فقر ماست.کاش میشد همه چیز فقط با کمپین و اینا درست بشه. برای اصلاح ذهن و فرهنگ هنوز ده ها سال پیش رو داریم
Ali
۳۰ شهریور ۱۳۹۴ها؟؟؟ الان با کی بودی؟ :/
:/
:/
وینسنت پرایس
۲۸ شهریور ۱۳۹۴آقا محمد حسین دستت درد نکنه . در متن به این نکته اشاره کردید که :
خبرگزاری ایسنا در خبری از مذاکرات میان تویوتا بزرگترین خودروساز جهان ازنظر میزان فروش و بامو از بزرگترین لوکس سازان جهان خبر داده است
لطفا مطلبی را به بررسی ابعاد مختلف همکاری میان تویوتا و bmw و نتایجی که این همکاری و مذاکرات در پی داشته اختصاص دهید .
وینسنت پرایس
۲۹ شهریور ۱۳۹۴آقای محمدحسین شاوردی دست شما درد نکنه . در متن به این نکته اشاره کردید که :
خبرگزاری ایسنا در خبری از مذاکرات میان تویوتا بزرگترین خودروساز جهان ازنظر میزان فروش و بامو از بزرگترین لوکس سازان جهان خبر داده است
لطفا مطلبی را به بررسی ابعاد مختلف همکاری بین تویوتا و bmw و نتایجی که این همکاری و مذاکرات در پی داشته اختصاص دهید .
Ali
۲۸ شهریور ۱۳۹۴به امید ورشکستی هر دو تولید کننده ی قاتل
^_^
ولی حالا اگه اینا برن ما با سی تومن چه ماشینایی میتونیم بخریم؟ :/ :)
یارو
۲۸ شهریور ۱۳۹۴http://www.cars.com/guides/all/all/?layout=tab&sf1Dir=ASC&lrgPriceId=8
سارا
۲۹ شهریور ۱۳۹۴با 36 تومن میشه جیلی امگرند خرید
RAYAN
۲۸ شهریور ۱۳۹۴آقا تورو خدا این مرتیکه رو ببینین چجوری به مردم توهین میکنه!
Ali Reza
۲۸ شهریور ۱۳۹۴در جواب شما علی آقا بگم اگه دلار نیاد پایین حداقل به 2000 تومن نرسه
گزینه های زیادی نداری چون بالاخره تعرفه و مالیات و هزینه پلاک و هزار تا چیز دیگه هم هست …فوقش بشه اسمارت فور تو خرید!!
Ali
۲۹ شهریور ۱۳۹۴ممنون بابت جواب ولی به امید خدا بعد از ورشکستگی خودرو ساز های داخلی اگه مردم خودرو خارجیم تحریم کنن دست خیلی از این وارد کنندها و خیلی مفخور دیگه برچیده میشه
امیدوارم روزی برسه که محدودیت خریدمون مثل کشورای دیگه بشه
Archi KHAN
۲۸ شهریور ۱۳۹۴این کمپین و حرکت ملت و همه دوستان و … همه %100 متین ، درست و عالی
اما بی پروایی در انعکاس بعضی سخنان و ایراد خطبه های تند و تیز به دولت و… اون هم توسط یک سایت خودرویی یکم قابل تاملِ …
“”در این میان نیز دولت مستأصل تر از همیشه هیچ برنامهای برای مدیریت شرایط حاضر و پاسخ به مطالبه بهحق مردم ندارد””
و از این قبیل …
شایان
۲۹ شهریور ۱۳۹۴دولت؟!!!! آرچی خان جان کدوم دولت همچین میگی دولت انگار تویه ناف اروپا داریم زندگی میکنیم
Ali
۲۹ شهریور ۱۳۹۴ما الان توی یه وجب پایین ناف اروپا هم نیستیم
Archi KHAN
۳۰ شهریور ۱۳۹۴شایان جان عزیز
مثل اینکه شما و سایر دوستان عزیز منظورِ من را اشتباه متوجه شدید !
من منظورم اصلا تایید و صحت بر عملکرد دولت نیست
من عرض کردم چطور هر جایی … (!) کسی زبون به نقد دولت و… باز میکنه ، سایت یا وبلاگش مسدود میشه اما جناب پدال در امانِ ؟؟؟!!!!!!!!
( شاید من نتونستم شفاف بیان کنم _ ارادت به همه پدالیان )
شایان
۳۰ شهریور ۱۳۹۴گرفتم چی میگی خان ولی خب هست دیگه بذار حداقل حرفامونو بزنیم گرچه داستانو میدونم از صفر تا صدشو
محمدحسین شاوردی
۳۰ شهریور ۱۳۹۴فرقی نمیکنه خودی باشیم یا غیرخودی مهم حرفمان است یا به قولی ننگر که میگوید بنگر چه میگوید … گاهی دولتها چنان فضایی در جامعه ایجاد میکنند که مرز سانسور تا لب ذهنیت افراد میرسه و سانسور تبدیل به خودسانسوری میشه… این دولت یا هردولت دیگه ای حق نداره هیچ سایت، روزنامه یا کتابی رو به واسطه مخالفت یا نقد ببنده و یا مجبور به سانسور کنه… در یک نظام مردمسالار اصل جمهوریت به معنی پذیرش تفاوت ها در جامعه است… کشور ما هم علیرغم همه مشکلاتش یک نظام مردمسالاره و هرگونه سانسور محکوم … لطفا خودسانسوری نکنیم
احسان(احسان)
۲۹ شهریور ۱۳۹۴… اقتصاد مقاومتی… یه دوست داشتیم از جوب اب پر از لجن و اشغال جلوی باغشون طوری تعریف می کرد فکر می کردیم داره از رودخانه راین و می سی سی پی صحبت می کنه.از بدی ها و بوی گندش طوری صحبت می کرد که تصور می کردی منشا این جوب از بهشت خداست. با این وجود هنوز بوی گند می داد و بشدت ناراحت کننده بود و این بظاهر دوستمون اصلا قصد نداشت فکری به حال این افتضاح کنه. شاید واقعا فکر می کرده جوب پر از لجنش بهترین منظره دنیا رو داره . شاید هم برای اینکه باغشون رو با ارزش نشون بده و چون براش هزینه داشت این حرفا رو می زده و ما رو ساده گیر اورده بود . در هر صورت ما هیچی بهش نگفتیم و نگفتیم… اقتصاد مقاومتی…
شایان
۲۹ شهریور ۱۳۹۴در تاریخ معاصر این مملکت یه مرد واقعی بود که نه از سر زور بلکه از سر دلسوزی واسه مردمش کار انجام داد اونم اینقدر پشتتش حرف زدن و میزنن که آدم فکر میکنه طرف اصلا ایرانی نبوده این همه بدبختی این مملکت فقط یه چیزه اونم قدر نشناسی این مردمه
ARASH//LANCER//EVO//1987
۲۹ شهریور ۱۳۹۴هیچکس مواد غذایی تاریخ گذشته را مصرف نمیکند چون آگاه است میتواند چه با او بکند
عمریست مردم را به بهانهای واهی حمایت از اشتغال و غیره توسط خودروهای تاریخ مصرف گذشته مسموم مینمایند و اگر کسی هم میگوید چرا مگس انگل خطاب میشود
مردم ایران عمریست بهایی سنگین میپردازند اما حاصلی اندک و تاسف بار دریافت میکنند حال پرسش من از نمایندگان مردم در مجلس و آقای رییس جمهور این است این کشور و مردمش تا کی باید تاوان اشتباهات یک سری عقب مانده و بی ادب و نزاکت را بدهند آیا کمی به خواسته ولی نعمتانتان به قول خود توجه دارید یا مشکل تمام این مردم یمن عراق سوریه و مجلس سنای آمریکاست ..ایرانیان اگر مورد تمسخر قرار میگیرند یا به آنها لقب عقب ما نده داده میشود آقای روحانی به واسطه آفراد نالایق و غیر باهوش بدنه دولت است چرا که این بزرگان یک کشور و تصمیماتشان است که در جهان منغکس میشود…در پایان از آقای شاوردی تشکر میکنم و باز هم عذر خواهی تا از من ناراحت نباشن…
محمدحسین شاوردی
۲۹ شهریور ۱۳۹۴سلام دوست عزیز
به بنده لطف دارید
عذرخواهی بابت؟
ARASH//LANCER//EVO//1987
۳۰ شهریور ۱۳۹۴از بابت پیش قضاوتی در مودتان در مطالب قبلی ..
سعید
۲۹ شهریور ۱۳۹۴سلام ، به نظر من نباید گرانی و کیفیت خودرو را با موضوع تصادفات خودرویی مطرح کرد ، چرا که علت عمده تصادفات خودرویی عامل انسانی است . مطمئن باشید اگر به بعضی از رانندگان ایرانی خودرویی جدید هم سایز پراید داده می شد همچنان باعث تصادفات منجر به مرگ و میر می شدند ، همچنین بنا به گفته یکی از مسئولان صنعت خودرو پراید دارای بیشترین نسبت آمار تصادفات به تعداد خودرو نیست و رده سوم را دارد و اگر تصادفات پراید بسیار مشهود است یکی به دلیل تعدا بیشتر آن و دیگری تمرکز عمده رسانه های عمومی می باشد .
وقتی صحبت از عزت می شود ، فقط عزت در استقلال نیست بلکه عزت شما در خرید خودرو نیز یکی دیگر از بزرگواری هایی است که مردم یک کشور می توانند داشته باشند . بسیاری از شما تجربه مراجعه به نمایندگی خودروسازان را داشته اید ، رفتار این طبقه اجتماعی چندان مشتری مدارانه نیست و بیشتر از روی غرور می باشد ، من علت این نوع رفتار را بهایی می دانم که مسئولان برای صنعت خودرو قائل شده اند ، و اگر رقابت داخلی و خارجی در عرضه خودرو ، در داخل کشور به اندازه کافی بود دیگر شاهد چنین رفتاری نبودیم . نمونه ای کوچک و جدید از آن همین تبلیغ جدید شرکت اطلس خودرو می باشد که فروش این شرکت با این شرایط دیگر از 9 مهرماه نخواهد شد ! حال آنکه شرکتهای عرضه کننده خودرو در بازار آزاد هرگز نمی توانند از چنین جملاتی استفاده کنند . عزیزان زرق و برق خودروها موجب نشود که تن به خرید کالای گران بدهید ، اشکالی ندارد خودرو شب عروسیتان ارزان باشد ، دوستان و فامیلتان خودرو گران سوار شوند ، رنو پنج سواران قدیم عمدتاً زنده هستند ، مهمترین عامل ایمنی خود شما هستید ، شما به باورتان اعتقاد داشته باشید
m.reza
۲۹ شهریور ۱۳۹۴دوستان ایران خودرو شرایط 20 ماهه واسه فرهنگیان و پدر و مادر و فرزند و خواهر و برادر فرهنگیان گذاشته اونم از طریق خودش نه لیزینگ فرهنگیان.لطفا فرهنگیای عزیز را از خواسته بحق ملت ایران آگاه کنید امید وارم همکاری کنن و این طرح هم مثل بقیه دوز کلکهای اخیرشون شکست بخوره
حاجی
۲۹ شهریور ۱۳۹۴ایران خودرو اگه ماشین های چینی نسازه ماشین هاش به فروش می ره دوستان من