“چینیها دیر یا زود از بازار خودروی ایران میروند.” این آرزویی است که خیلی از کارشناسان صنعت خودرو از آن صحبت میکنند و به مدد توافق هستهای سعی در نادیده گرفتن وضعیت خودروسازان چینی و توانمندیهایشان دارند، توانمندیهایی که برای خودروسازان داخلی رؤیایی دوردست است و حداقل تا یک دهه آینده نمیتوان در ایران به آن دست یافت. حضور در بازار خودروی بیش از هفتاد کشور دنیا، همکاری با بهترین خودروسازان دنیا، صادرات گسترده و سرمایهگذاری انبوه و مشترک با طرفهای صاحب فنّاوری همگی باعث شده تا در کنار نرخ پایین کشیده شده یوان چین! مزیتهایی فراوان این کشور برای صادرات محصولاتی عجیبوغریب از هزار و یک بند اقماری هویدا گردد.
حال و پس از توافق هستهای نشانههایی از توافق میان مونتاژکاران وطنی و خودروسازان مطرح جهانی دیده میشود و گویا آنان که به چینیهای بندزده دل بسته بودند، باید بهزودی شاهد شکسته شدن اتحادی باشند که بر ضد منافع مردم ایران بوده است. ازآنجاکه دولت نیز سودای ارتباط با طرفهای غربی و اروپایی را در سر میپروراند به نظر میرسد آینده بسیاری از شرکتهای داخلی که بند قبای خویش را به شال در ظاهر مرصع نشان ولی بدلی و پلاستیکی چینیها بسته بودند تباه شده و چینیهای بندزده بهزودی شکسته میشوند. البته امکان دارد ماشین سازان سرزمین اژدها با ترفندهای سیاسی و دامپینگ قیمت همچنان در بازار خودروی ایران باقی بمانند اما قطعاً سهم این بدلیسازان بیش از این نخواهد شد.
در نهایت این سایت یادآور میشود: “کیفیترین خودروهای چینی که در ایران تولید میشوند، در بدنه و موتور، طراح چینی نداشتهاند. درواقع چین درخصوص این خودروها نه کپیکاری کرده و نه خلاقیتی چندانی به خرج داده بلکه طراحی خودرو را به بزرگترین شرکتهای طراحی خودرو بینالمللی سفارش داده و در طراحی و ساخت موتور، گیربکس و دیگر اجزای کلیدی آنها هم از شرکای خارجی خود یعنی خودروسازان بزرگ جهانی کمک گرفته است.”
همهٔ این اخبار در حالی است که با رکود حاکم بر اقتصاد کشور و هشدار دکتر مسعود نیلی مشاور عالی رییسجمهور در امور اقتصادی و استاد برجسته دانشگاه صنعتی شریف بابت بازگشت دوباره رکود تورمی، رؤیاهای مردم ایران برای تأثیر مثبت توافق هستهای بر زندگیشان ادامه دارد. در یکی از جالبترین تحلیلها مجله معتبر فارن پالیسی آمریکا به تحلیل نگاه مردم ایران نسبت به توافق اتمی پرداخته است. فارن پالسی در گزارشی با عنوان “رؤیاپردازی بزرگ در بازار عظیم ایران” نوشته است: در بازارهای شلوغ تهران، امید روزافزون به لغو تحریمها، شاید به واقعیت تبدیل نشود.
به گزارش سرویس بینالملل فرارو، فارن پالسی دراینباره نوشته است: از تاجران فرش گرفته تا زنان خانهداری که برای خرید پوشاک چانه میزنند، یک موضوع برای بحث و گفتگو دارند و آن توافق هستهای اخیر میان ایران و شش قدرت جهان است.
“مهدی پناهی، فروشنده ۴۰ ساله سشوار و ریشتراش برقی در دکهای کوچک در بازار میگوید: «افراد کمی به اینجا میآیند، آنها پول چندانی برای خرید ندارند.» بااینحال با دستیابی به توافق هستهای، پناهی امیدوار است که بهزودی اقتصاد ایران احیا شود. او میگوید: «تحریم برای تجارت بد است و زمانی که لغو شود، به نفع آمریکا و اروپا هم خواهد بود. ایران بازار بزرگی است. پناهی تنها فرد خوشبین نیست. این توافق که ماه گذشته در وین به دست آمد، باعث شده بسیاری از ایرانیان باور داشته باشند که اقتصاد کشورشان دوران بهتری را تجربه خواهد کرد. یک نظرسنجی عمومی نشان داد که ۵۷ درصد ایرانیان از این توافق حمایت میکنند، و البته ۶۳ درصد آنها بهاشتباه فکر میکنند که این توافق منجر به لغو نهایی تمام تحریمهای آمریکا علیه ایران خواهد شد.”
از آمریکا خبر میرسد جنرال موتورز با برگزاری یک جشن، از دو میلیونمین وسیله نقلیه تولید شده در کارخانه مایلستون رونمایی کرد. کارخانه مایلستون یکی از پیشرفتهترین کارخانههای جنرال موتورز است که در سال ۲۰۰۶ در شهر لنسینگ ایالت میشیگان افتتاح شد و حال پس از ۹ سال توانسته است دو میلیون دستگاه خودرو تولید نماید. این کارخانه که محل مونتاژ محصولاتی همچون ساتورن آوتلوک، شورولت تراورس، جمس آکادیا و آکادیا دنالی است هماکنون به کار مونتاژ محصولاتی همچون بیوک انکلاو و انکور مشغول است. جنرال موتورز در طول دو سال گذشته بیش از ۵۶۰ میلیون دلار در این تأسیسات سرمایهگذاری نمود که با توجه به رشد ۳۹ درصدی فروش مدل انکلاو اقدامی درست و حساب شده بود. البته در طول ماههای گذشته فروش مدل انکلاو کاهشی به میزان ۲.۱ درصد را تجربه نموده است ولی با توجه به جهش ۳۵ درصدی مدل انکور این کسری فروش جبران شده است. کارخانه مایلستون نقش مهمی در ادامه حیات برند بیوک دارد.
خبر دیگر از جنرال موتورز اینکه مقامات این شرکت اعلام کردهاند هک شدن سیستم on STAR نصب شده بر روی محصولات این شرکت حل شده و کاربران میتوانند به راحتی در خودروهایشان از این سیستم استفاده کنند. در طول هفتههای گذشته این سیستم که کاربرد فراوانی دارد با مشکلات امنیتی بسیاری روبرو شده بود و جنرال موتورز اعلام کرده بود این سیستم هک شده است. حدود دو هفته پیش بود که یک هکر اعلام کرد سیستم on STAR نصب شده بر روی خودروهای جنرال موتورز را هک کرده است. این هکر گفته بود با هک کردن این سیستم توانسته بر خودروی مذکور مسلط شود و کنترل آن را در دست بگیرد. چند صباحی است که با گسترش امکانات اینترنتی خودروها، مسئله هک شدن این وسایل به دغدغهای بزرگ برای مدیران برندهای مختلف خودروسازی بدل شده است. البته تری اینچ مدیر بخش سامانه on STAR جنرال موتورز میگوید: “ما با اعتمادبهنفس کامل این مشکل را حل کردهایم”.
فیسکر خودروساز کوچک اما خلاق نیز اعلام کرده است اجازهنامه رسمی بازگشایی کارخانه بزرگ خود در “مورنو ولی” کالیفرنیا را دریافت نموده است. لسآنجلس تایمز با چاپ این خبر اعلام کرده است فیسکر که پس از ورشکستگی، تحت مالکیت وانژیانگ چین درآمده با قرار دادن یک ضمانت سی میلیون دلاری توانسته است تأسیسات گسترده خود را برای حداقل ۱۱ سال اجاره و حفظ نماید. بر طبق گزارش لسآنجلس تایمز، فیسکر لازم است در دور جدید فعالیت خود ۱۵۰ کارمند برای دفتر مرکزی خود در کاستا مسای کالیفرنیا استخدام کند و ۲۰۰ نیروی ماهر را نیز در خط تولید خود بکار گیرد. وانژیانگ که مالک فیسکر است میخواهد کارما را در خط تولید نگه دارد. این شرکت چینی عقیده دارد فیسکر میتواند اهداف خود را درباره مدل کارما از میانه ۲۰۱۶ عملیاتی سازد اما لازم است مدل جدید با مجهز شدن به پیشرانه هیبریدی و باتریهای پیشرفتهتر بهروزرسانی شود. گمانهزنیهای مختلف از قیمت ۱۳۵ هزار دلاری کارمای ۲۰۱۶ خبر میدهد.
سجاد
۲۷ مرداد ۱۳۹۴سلام دوستان خواهش میکنم تو این نظرسنجی شرکت کنید!
به نظر شما کدوم یک از موارد زیر میتونه دلیل نخریدن خودرو طی هفته های گذشته؟
1.مردم ایران از ظلمی که خودرو سازها طی سال های گذشته انجام دادن به تنگ اومدن و قصد دارن با اتحاد و حرکتی هماهنگ، با تحریم خودروسازان برای احقاق حقوق خود تلاش کنن….لایک
2.رکود بوجود آمده صرفا بخاطر نگرانی مردم از احتمال کاهش قیمت ها بعد از توافق است نه حرکتی اجتماعی برای گرفتن حق خود، بنابراین به محض اینکه از کاهش نیافتن قیمت ها مطمئن شدند و حتی با وجود افزایش دوباره ی قیمت ها خرید خودروهای داخلی را آغاز خواهند کرد…دیسلایک
آرماااان
۲۸ مرداد ۱۳۹۴یعنی بازم میخوان پژو بیارن؟؟؟بابا مگه مریضین این همه شرکت گیر دادین به پژو چرا
asa
۲۸ مرداد ۱۳۹۴اگه این پژو بیاد ایران به همه اشغال های چینی و داخلی ترجیحش میدم. اینو کاملا بدون شک می گم.
ارشیا.فقط ژاپن. فقط لکسوس
۲۸ مرداد ۱۳۹۴چرا نمیرن ماشینای المانی و ژاپنی بیارن.وایییییییییی
مردیم از بست تو خیابون پژو و رنو دیدیم.حالا میگیم برند های لکسس اکورا اینفینیتی بنز و بی ام و گرونن و دولت میخواد رو ماشینا ………..
ولی ژاپن برند های ارزون تری نسبت به بقیه داره مثل مزدا و سوبارو و سوزوکی و برخی از مدل های نیسان و تویوتا (البته برخی مدل ها که بالا دویست ملیون نیستن.) چرا با اونا قرارداد برای مونتاژ نمیبندیم؟..
یا حداقل ماشینه کره ای بیارن.
Archi KHAN
۲۸ مرداد ۱۳۹۴سجاد جان واقعا نظرسنجی بجایی کردی.
دمت گرم.
مطمئن باشه گزینه 2 در مورد مردم ایران صدق میکنه ، مگه رفتارشون را موقع پیش فروش کپچر ندیدی ؟
پَ عَ
mds
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ایران باد با کره قرارداد ببنده مثلا النترا رو بیارن تو خط تولید بجای پراید و پژو روا
Mamas
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ایی لعنت به اینا که باز می خوان ماشین ۱۳ سال پیش و بیارن … بابا هیچی نداره این ماشین
رضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۴یکی از الزاماتی که برای تولید خودروی خارجی در ایران وجود داره و شرط اول محسوب میشه اینه که اون ماشین باید حتما قدیمی و خارج از رده باشه……
fj
۲۷ مرداد ۱۳۹۴بالاخره همه چیمون به هم باید بیاد.تقریبا به ۱۴۰۰ سال قبل میخوره.به نظره من مناسبه.تازه به نظره من همین اشغالا ایران خودرو سایپا خوبه چون الان باید شتر سوار میشدیم تازه یه چیز فراتر از اون زمانه.کی ۱۴۰۰سال قبل ماشین سوار میشد؟ ناشکری نکنید
پوری پوریا!
۲۷ مرداد ۱۳۹۴دوستان ببخشید :
ولی تف تو این فرانسه و چین که گند زدن به بازار ایران …
چین که با ماشین های ضعیف و کپیش که حتی با مونتاژ مضخرف تر هم میشه و داره تو این اب گل الود ماهی میگره یه طرف : فرانسه هم که تو کل دنیا ماشین هاش رو هیچکش سوار نمیشه یه طرف دیگه!
به روزی افتادیم که دیگه همین فرانسه که ماشین حساب هم نمیان مدل های 14 سال پیشش رو میاره ایران. تا 30 سال دیگه هم لابد گیر همین 301 هستیم . رنو هم که ماشین هاش شاید ظاهر داشته باشن ولی باطن ندارن !
ویران خودرو و سایبان هم که پر رو پرو برگشتن گفتن تو این رکود گرون هم میکنن!!
خیلی خرابه اوضاع فقط امیدوارم یه ذره برند های اروپایی بیان بلکه یه ذره بازار تکون بخوره . منتظر فولکس واگن هستم . امیدوارم بیاد … :|
حجت
۲۷ مرداد ۱۳۹۴برو بابا شما هم ما رو کشتین با این النترا ماشین زنانه دیگه بسه . فکر می کنی هر چی ماشین کج و معوج و قوسی باشه اخر ماشینه بابا چند تا امکانات بی مصرف گذاشته با قیافه که زود از مد میفته وای بر ما
asa
۲۸ مرداد ۱۳۹۴بی صبرانه منتظر شروع کار فیسکر هستم . کار خونه بی نظیر و پیشرفته ای هست.
احمد باقری
۲۷ مرداد ۱۳۹۴همونطور که همه میدونستیم قطعا باز هم قرارداد با پژو و رنو بسته خواهد شد و فکر نکنم اثر چندانی از خودروسازان بزرگی مثل تویوتا، فولکس واگن و بنز، نمایان شود. باز هم افسوس از اینکه وقتی یک ماشین نه چندان مناسب، در چند کشور کارش به پایان میرسه، نوبت به ایران می رسه که همون ماشین از رده خارج رو برای حداقل 30 سال دیگه تولید کنه.
حسين
۲۷ مرداد ۱۳۹۴شتر در خواب بیند پنبه دانه!
چینی هه برن!
حسين
۲۷ مرداد ۱۳۹۴تا ۲سال دیگه ماشین خوب اروپایی نمییاد ایران و تا قبل از اون موقع چینیها ماشین هایی که بتونن رقابت بیشتری کنن رو جایگزین میکنن!
تو این ۲سال هم مردم نمیتونن ماشین نخرن که!
الانم اگه سهم بازار چری تو ایران کم شده به خاطر چینی های با کیفیت تر و فکر اینکه قراره ماشین خوب اونم ارزون بیاد هست!
من فکر میکنم فقط کارخونه های چینی جدید به جای چری بیان تو بازار !
همون چری هم سهمش کم میشه اما حذف نمیشه!
افشین
۲۷ مرداد ۱۳۹۴چینی بره حله…اما کاش فرانسوی نیاد و یه شرکت درست درمون مثل تویوتا و فولکس بیان و این آشغال بازار خودرو های ما رو یه کم جمع و جور کنن
بابک
۲۷ مرداد ۱۳۹۴خاک بر سرشون دوباره میخون یه مدل از رده خارج چرت بیارن مونتاژ کنن
این عکسی رو که گذاشتی از پژو هر چی تو نت کار شو گشتم تو مدل های پژو پیداش نکردم
از شما خیلی تشکر میکنم آقای شاوردی برای میز خبر خوبتون
s.class
۲۸ مرداد ۱۳۹۴این پژو ۳۰۱ ه تو ترکیه هست
فقط من نفهمیدم اگه ۳۰۷ میاد چرا عکس ۳۰۱رو گذاشتن اینجااااا
ahmad
۲۸ مرداد ۱۳۹۴مگه متن رو تا آخر نخوندی؟
ایرانخودرو خبر تابناک رو تکذیب کرده و گفته قراره 301 جایگزین بشه نه 307
Ahmad reza
۲۷ مرداد ۱۳۹۴مگه با رفتن چینی ها مشکلی از ما حل میشه
زمانی مشکلات این صنعت کم میشه که انحصار بازار شکسته بشه و فرغون سازای داخلی با کلی تلاش بتونن خودرو های باکیفیت به ما بفروشن
نه مثل الان که هیچ برند معتبری با قیمت عادلانه تو ایران وجود نداره
وقتی شرکت های بزرگی مثل فولکس واگن نیسان مرسدس بنز و … وجود داشته باشن و بازار رقابتی بشه میتونیم به این صنعت تو کشور امیدوار باشیم
اکبر
۲۷ مرداد ۱۳۹۴با سلام خدمت پدالی های عزیز
بازم یک فرانسوی پر استهلاک واز رده خارج شده مدل 2001 …
پناه بر خدا
m.tn
۲۷ مرداد ۱۳۹۴خدایا امریکا میخواد به کجا برسه.فقط امریکا.امریکا امریکا امریکا
تولید این خودرو از سال ۲۰۰۱ شروع شده و در سال 2007، به نام پژو 308، رونمایی شد، هرچند تولید 307 را در کشورهایی مانند چین همچنان تا سال 2014 ادامه دادند.
یعنی یه ماشین دیگه با طراحی سال 2007 .حتما یه 20 سالی هم درگیر اینیم.الهی شکر
s.class
۲۸ مرداد ۱۳۹۴خخخخخخ
۳۰۷ میاد و ماجرا باز از نوع شروع میشه
چراغاشو عوض میکنن.موتور ای اف7میذارن روش
بعد موتور پیکان میذارن روش که دیف عقب بشه
بعدش از روش یه خودروی ملی دیگه تولید میکنن
اوووووووووووه
محمد
۲۸ مرداد ۱۳۹۴وانت یادت رفت . وانتشم میکنند.
شایان
۲۸ مرداد ۱۳۹۴بزرگترین امپراطوری ها در تاریخ نابود شدن آمریکا که چیزی نیست آمریکا هم یه روز نابود میشه چون آمریکائی ها هیچوقت ملت نیستن همشون از جاهایه مختلف دنیا اومدن دور هم کشوری داشته باشن یعنی رگ و ریشه شونو پیدا کنی یکی اروپائیه یکی گینه بیسائویی(امپراطوری مدرن) مطمئنا یه روز نابود خواهد شد تمومه امپراطوری ها هم همین جوری بودن ولی تا اون روز متاسفانه همچنان ابر قدرت خواهد ماند
P.G
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ههههههههه،جالبه
من چند وقتیه دیگه حال و حوصله کامنت گذاشتن ندارم اما این کامنتاى تو تأثیرش مثل بانجى جامپینگ میمونه،آدرنالین آدمو بالا میبره،ینى آدمو تحریک میکنى بیاد حالتو بگیره:)
بعد دکتر شایان جسارتاً این تحلیل جامعى که درباره نابودى آمریکا فرمودید میشه بفرمایید بر اساس کدوم مطالعات و شواهد اینقدر قطعى همچنین پیش بینى هاى گران بهایى رو ساتع کردید از خودتون؟!نکنه شما جانشین نوستراداموس خدابیامرز هستید و ما نمیدونستیم؟یا شاید هم همون رفقاى آلمانیتون این تحلیل ها رو در اختیارتون گذاشتن؟
خدا شما رو از ما نگیره دکتر شایان،جکى هستید برا خودتون:)
مروت
۲۸ مرداد ۱۳۹۴سلام، هر چند اینجا جای بحثهای سیاسی و اجتماعی نیست ولی شایان حرف بدی نزده. اگر تاریخ را ورق بزنید هیچ حکومت و امپراطوری بیش از چند صد سال دوام نداشته، طولانیترین حکومت مربوط به یکی از خاندان چینی بوده که حدود هزار سال دوام داشته، امپراطوری هخامنشیان که در زمان خودش تقریبا برتمام دنیای آن روز تسلط داشت کمی بیشتر از سیصد سال دوام داشت. حال چرا باید توقع داشت که تمدن غرب بی زوال باشد؟
فرهاد کرمستجی
۲۷ مرداد ۱۳۹۴بابا من دو سال پیش دانشجو اصفهان بودم، این پژو یک بار دیدیم بدون پلاک گفتن برا تست آوردن ایران. قدیمیه که!!!
RETOLEX
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ماشین چینی مثل جیلی بود و نبودش برا بازار فرق نداره .
کلا ماشینایی که تو ایران ساخته بشن مشکل به وجود میارن .
جک تو همین چین مونتاژش کنن بیارن قدمش روی چشم !!
اگه تولید داخلی نباشه(همون مونتاز) اوضاع بازار بهتر میشه و ماشین وارداتی ارزون میشه ( الان بهونه قیمت بالای وارداتی ها حمایت از لگن سازای وطنی هست از سایپا بگیر تا گروه بهمن .
خدایا هر چی شرکت خودرو سازی تو ایران هست رو نابود کن . اگه اینا نباشن 45%گمرک هم میپره.
هم وطن های عزیز خواهش میکنم ماشین نخرین خواهش .
راستی اینم یه کمپین به نام خرید خودرو صفر ممنوع . اینستاگرام kharid_khodroo_sefr_mamno
کلا اسمش یه چیز مث اینه شما فقط kharid_khodro رو سرچ کن میاره برات.
لطفا حمایت کنین و عضوبشین و نزارین کسی ماشین بخره .
==========ARASH==========
۲۸ مرداد ۱۳۹۴man ozv shodam..
سجاد
۲۷ مرداد ۱۳۹۴جناب سردبیر سلام من رو به کامنتم برسون…
HILUX
۲۷ مرداد ۱۳۹۴کامنت منم که پریده!!!
محمد
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ویران خودرو هروز عقب تر از دیروز
MPH
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ما واسه فولکس دلمون رو صابون زده بودیم!!!
البته پژو هم خوبه ولی اینا مدلایی رومیارن که آخرای عمرشونه و تو بازارایی مثل اروپا هیچ جایگاهی ندارن بعدشم چون خیلی به فکر ما هستند اونا رو با آخرین تکنولوژی ارزانسازی میکنند که امکانات کمی هم که روی این ماشینا ست حذف میشه و میشه یه بدنه با چهار چرخ زیرش…
HILUX قدیم
AHMADREZA
۲۷ مرداد ۱۳۹۴بابا RX کراس اورر نیست مثل X5 کراس اورر که نیست
genius
۲۷ مرداد ۱۳۹۴چینی هم میخواد تو بازار بمونه حرفی نیست ولی با قیمتی که در شان کیفیت نازلشون باشه نه قیمتهای نجومی!بازار آزاد خواسته نهایی همه خریداران خودرو تو ایرانه و تو بازار آزاد باید از حضور چینیها در کنار باقی قطبهای خودروسازی دنیا حمایت کنیم تا به هدف عالی یعنی تنوع در بازار و رقابت بر سر فروش بیشتر با کاهش سود کمپانی برسیم والا بازم میفتیم تو چنگ مافیای انحصارگرای دو تا مونتاژکار فرتوت جاده مخصوص نشین!!
Hamid...Audi
۲۷ مرداد ۱۳۹۴لعنت به این فرغون سازا لعنت…
خودروی 14 سال پیش رو میخوان تولید کنن؟!!!!!
نمیخوایم آقا نمیخوام…
همون وولکس واگن گول مدل 84 رو دوباره شروع کنین شرف داره به این!
mehdi.s
۲۷ مرداد ۱۳۹۴واسه نابخردی بعضی از مسولین محترم فقط باید چند دقیقه سکوت کرد، یعنی از بین این همه خودرو و برند لیاقت مردم ماشین 307 ، یه خودرو معمولی نزدیک به 15 سال پیش….
دانیال
۲۷ مرداد ۱۳۹۴دوستان به جون خودشون افتادن باید همینجوری ادامه بدیم
http://www.persiankhodro.com/show_news/49142/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%86-%C2%AB%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B5%D9%81%D8%B1-%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9%C2%BB
دانیال
۲۸ مرداد ۱۳۹۴تا میتونید نخرید تا ارابه های مرگشون به قیمت واقعیش برسه
Archi KHAN
۲۸ مرداد ۱۳۹۴عاغا حالا کاری به خوب یا بد بودن ماشین های چینی ندارم . اما خدایش اگه تو اون بازه ی جهانی که هیچ کشوری به ایران ماشین نمی داد ( حتی همون فرانسوی های… ) این چینی ها هم همین بقول دوستان ، آشغال هاشون را به ایران نمیدادن ! چی میشد ؟!؟!!
شاید باید از چند سال پیش پراید 30-20 میلیونی را تجربه میکردیم !
و برای نام نویسی اش مردم همدیگه را هلاک میکردن….
من هیچ “هیچ” علاقه ای به چین و چینی جماعت ندارم ، اما رفتن اونا هم درد مردم ما را درمان نمیکنه.
بنظر من باید همه ی برندها را آزاد بزارن بیاد ، خودِ مردم اونقدر فهیم هستن که نسبت به قیمت بدون چی بخرن و چی نخرن…
lmbx
۲۸ مرداد ۱۳۹۴درود
واقعا کی میخواهند دست از عوام فریبی بردارند این فرانسوی ها هم ما رو شناختن میخوان محصول قدیمی واز رده خارج خودشون رو که دیگه خریدار نداره به ما بندازن.
واقعا متأسفم از مردم ساده ی ایران که انقدر زود باور هستند.اقاجون بر فرض ماشین های روز اروپایی از فردا بیان ایران مگه قشر متوسط و ضعیف بودجه خریدشو دارن با این وضع گمرک و فساد اصلا مگه اجازه میدهند که خودرو ارزان با کیفیت به قیمت مناسب دست مشتری برسه .
درخصوص چینی ها هم باید بگم که شاید بعضی مدل ها کمتر فروش بره اما یه چیزی مثل روز روشنه،خودروسازهای داخلی برای سود بیشتر بازهم از قطعات چینی بی کیفیت تو تولید خودرو استفاده میکنند
mohsen610
۲۸ مرداد ۱۳۹۴با سلام وتشکرواقعا چین ماروونجات داد تو اون بحران بنده بحثی ندارم ،رو کیف
یت خوب یا بدبودن وسوددبردن ،ولی مگه رنو پژو سود نمی بردن ؟!!!نامردی کردن حتی به تعهدات وقراردادایی که ملزم به انجامش بودن پشت پا زدن وما را تا استانه تعطیلی خودروسازی(اگه بشه اسمش گذاشت خودرو ساز)بردن. حداقل اگر چه قطعات بی کیفیت، ولی من وتو وقتی خودرومون نقص پیدا میکرد یه قطعه ای بود که بذاریم روش ومشکلمون تاحدی حل بشه ..اگه چبن بتونه خودروهای با کیفیت مناسب وقیمت معقول داشته باشه تو بارار ما چرا نباشه؟خوب باشه ولی نه با این قیمتهای نجومی ونا معقول با تشکر.
بابک
۲۸ مرداد ۱۳۹۴همین طور که گفت این ماشین تا 2013 تو چین تولید میشده
در واقع الان فقط خط تولیدش میخواد جا به جا بشه بیاد تو ایران با کمترین هزینه چون هر چی نیاز باشه شرکت پژو از چین که نمیخوادش میاره ایران و یه بازار جدید واسش درست میشه
در حالی که ایران خودرو هم هر وقت بخواد میتونه خودش قطعات رو ارزون تر از چین بگیره فک کنم این پژو دیگه از اولش اصل چینه پژو های دیگه اولش فرانسوی بودن آخرش شد این این که از اول چینیه آخرش چی میشه به نظرتون؟
Ali.Q
۲۸ مرداد ۱۳۹۴یکم اطلاعات ماشین به هم نمیخورد…عکس پژو301 بود نوشته307 و سال تولید هم 2013 بود
http://www.netcarshow.com/peugeot/2013-301/
نوید جهرمی
۲۸ مرداد ۱۳۹۴باز هم قرارداد با پژوی خوش سابقه و باز هم حماسه ای دیگر. اینم از جبران خسارت و خفت و ننگی دیگر .
لعنت ب همه اونایی ک ما رو کوچیک عالم و عادم کردن و ایرانی رو سرافکنده کردن.
رامتین
۲۸ مرداد ۱۳۹۴بنظرم اگه با فرانسویها دوباره قرارداد ببندند بهیچ وجه پیشرفتی حاصل نمیشه. پژو و رنو واقعا حرفی برای گفتن ندارند، حتی 308 هم وارد بشه آش دهان سوزی نیست.
امیدوارم یا با ژاپنیها قرارداد ببندیم یا با فولکس (مرسدس و بی ام و پیشکش). اما راه حل برای شما دوستان چیه؟ اینکه به این مسائل فکر نکنید و البته امیدی هم بنظرم به اصلاح نداشته باشید و صرفا تلاش برای کسب درآمد و خرید یک اتومبیل خوب داشته باشید. بهتره انتظار از دولت نداشته باشیم، چراکه اونها اصلا به ما فکر نخواهند کرد.
عبدالله
۲۸ مرداد ۱۳۹۴دوستان عزیز در مورد خودرهای فرانسه بنا بر مونتاژهای ایران خودرو قضاوت نادرست نفرمایید چرا که ایران خودرو مدل های از رده خارج 30 سال قبل شرکت پژو را با قطعات درجه هفت و هشت چینی مونتاژ کرده و تمامی آپشن ها و امکانات رفاهی آن را حذف می کند و چراغ و داشبورد را به سیستم خودش دست کاری کرده و غیر استاندارد می کند و دنهایت به چهار برابر قیمت واقعی خودش تحویل ملت ایران می دهد.
پارسال شرکت پژو در اروپا یکی از موفق ترین شرکتها بوده و مدل های شرکت پژو هر کدام موفق به اخذ بهترین ها در اروپا شدند به عنوان نمونه پژو 508 مستحک ترین خودرو از لحاظ امینی و کارایی فنی و پژو 308 ماشین سال اروپا شد.
همین 208 به عنوان اقتصادیترین خودروی غیر هیبریدی در اروپا را اخذ نمود و یکی از محبوب ترین ها شد.
کاش به جای مونتاژ محصولات پژو توسط ایران خودرو یک شرکت پیدا می شد که محصولات روز پژو را از اروپا مستقیم وارد ایران می نمود و آن وقت می فهمیدیم که مدل های پژو در حد مدل های تویوتا و فورد و فلوکس واگن است نه محصولات به درد نخور چینی.
من به جای مدیران شرکت پژو فرانسه بودم برای حفظ آبرو و تاریخ قدیمی پژو و موفقیت هایش در اروپا برای همیشه با شرکت ایران خودرو قطع رابطه می کردم.
عبدالله
۲۸ مرداد ۱۳۹۴اگر شرکت ایران خودرو به جای محصولات سی سال قبل پژو محصولات تویوتا و فورد و فولکس واگن را مونتاژ و تحویل ملت می داد و محصولات روز پژو مثل دیگر شرکتهای خارجی مستقیم از کشور مبداء وارد ایران می شد همین دوستانی که به خودروهای فرانسه و پژو بد و بیراه می گفتند الان کاملا وضعیت برعکس بود و به تویوتا و فورد و فولکس واگن بد وبیراه می گفتند و از محصولات پژو فرانسه تعریف می کردند.
مطمئن باشید هر خودرویی که ایران خودرو مونتاژ کنه از هر شرکت خارجی باشه در مقایسه با خودروهای اروپایی و ژاپنی و آمریکایی حرفی برای گفتن ندارد.
ایران خودرو آرم پژو را روی 206 و 405 و پارس می زند در واقع به اعتبار این شرکتها در دید ملت ایران لطمه وارد می کند.
اگر دوستان عزیز به کشورهای اروپایی رفته باشند اکثر کشورهای اروپاییبه غیر از آلمان تمامی خودروهای نقیله عمومی مثل تاکسی و آمبولانس و ماشین پلیس و … از خودروهای فرانسه به خصوص شرکت پژو استفاده می کنند آن هم به علت توانایی فنی بالا و استحکام و طول عمر بالا و مصرف کم سوخت و قیمت مناسب.
شایان
۲۸ مرداد ۱۳۹۴عبدالله شما درست میگی دقیقا همین طوریه اینو میشه از مدل های پائین پژو در ایران دید پژو اگه واقعا پژو فرانسه باشه خیلی هم خوبه ولی اینجوری نیست به نظرم هیچ شرکت درست و حسابی و اسم و رسم داری نباید بیاد نه اینکه من و خیلی ها بخوایم یا نه بخاطر اینکه اعتبار اون شرکت نزد ایرانی ها خراب میشه چون دقیقا همون بلای پژو سرشون میاد در ایران تویوتا و فولکس الان نزد ایرانی ها خیلی اعتبار و شخصیت دارن ولی مطمئنا با اومدنشون در چند سال آینده این اعتبار داغون میشه
sunmartin
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ننگ بر ویران خودرو و سایه بان ننگ و شرم باد بر “کرم” خودرو و رامک با نمک خودرو که بتازگی این کرم خودرو قیمت محصولات پلاستیک بازیافتیش افزایش داده مثل جک اس 5 واقعا هرکسی که خودروی چینی خریده ضرر کرده و در فروش متوحه میشه ملت زیربارش نمیرن گرچه داخلی های نیم قرن پیش هم واقعا خریدشون کاری غیر عقلانی هست
امین
۲۸ مرداد ۱۳۹۴عزیزه من جک اس 5 که خودرو خوبی هست اونم با اون قیمتش!! نمی تونی بخری چرا وجه یه خودرو چینی که از شانس ما تو بازار خوب فروش میره و خودرو خوبی از آب در اومده خراب می کنی؟
امین
۲۸ مرداد ۱۳۹۴قطعات خودروسازی پژو به خصوص محصولاتی که ایران خودرو اعلام کرده که وارد ایران می شه .در چین تولید میشه. یعنی اگر دوباره پژو بیاد ایران ما بازم چینی سواریم. حتی هوندا ، کیا و تویوتا هم بعضی از قطعات رو به خاطره هزینه های اقتصادی تو چین تولید می کنند مثل آیفون که ماله آمریکاست ولی 90 درصد در چین ساخته میشه. چین و چینی ها خیلی زود دنیا رو تسخیر می کنن. حالا هه بگید چینی بده ، اخه .