میز خبر: بازار خودرو همچنان راکد… قیمتها درحال سقوط
۱ شهریور ۱۳۹۴
۱۱۶ خواندن این مطلب 7 دقیقه زمان میبرد
باوجود ادامه کشمکشها میان خودروسازان و دولتمردان برای کاهش و یا افزایش قیمت محصولات داخلی، خبرهای موثقی از انبار شدن بیش از هشتاد هزار دستگاه خودرو در انبارهای یک شرکت ایرانی تولیدکننده خودرو به گوش میرسد. عدم خرید خودرو توسط مردم باعث شده است خودروسازهای داخلی با انباشت محصول در انبارهای خود مواجه شوند. به گزارش عصر ایران، مشاور ارشد رئیسجمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با اعلام این خبر گفت: هماکنون کمبود عرضه وجود ندارد ولی بهطور جدی با کاهش تقاضا مواجه هستیم. اکبر ترکان که در یک گفتوگوی زنده با رادیو اقتصاد صحبت میکرد، افزود: تقاضا به حدی کم است که هماکنون یکی از خودروسازان مجبور شده است در انبار خود ۸۰ هزار خودرو نگهداری کند. در هفتههای اخیر خرید خودروهای صفر بهطور جدی کاهش یافته است و متعاقب آن، اکثر خودروهای موجود در بازار، نسبت به ماه گذشته کاهش قیمت داشتهاند. با این حال و بهرغم اینکه خودروسازان با انباشت خودرو مواجه هستند، قیمت رسمی خود را کاهش نمیدهند و متقابلاً مردم هم تمایل سابق به خرید خودرو را ندارند.
این اتفاقات جالب درباره قیمت خودروها در بازار داخلی در حالی اتفاق میافتد که خودروسازان داخلی همچنان در خواب به سر میبرند و رؤیای افزایش قیمتها را در سر میپرورانند. شب گذشته میرخانی رشتی مشاور دبیر انجمن خودروسازان در مناظره با رضا شیوا رییس شورای رقابت درباره اهمیت افزایش ۲۰ درصدی در قیمت خودروهای تولید داخل صحبت نمود. وی که با لحنی توهینآمیز انتظار کاهش قیمت خودرو از سوی مردم را توهمی دانست گفت: انتظار کاهش قیمت خودروهای داخلی توهمی است. این توقع یا توهم است که ما قیمت خودروها را کاهش دهیم چراکه با توجه به ضرر و زیان کنونی، در صورت کاهش قیمت بیشتر متضرر میشویم.
البته با وضعیتی که هماکنون در بازار خودرو به وجود آمده میتوان به جرات گفت که حاشیه بازار برای هیچ خودرویی وجود ندارد و حتی قیمت برخی از خودروها به زیر نرخ کارخانه رسیده است. مطابق بررسیهای انجامشده هماکنون قیمت ۹ خودرو که برخی از آنها از پرفروشترین خودروهای داخلی نیز هستند در بازار به زیر قیمت کارخانه سقوط کردهاند. هماکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جیالایکس در بازار آزاد ۲۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ دوگانهسوز ۱۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ معادل ۲۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ معادل ۲۹۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 معادل ۴۰۰ هزار تومان، رانا ال ایکس ۸۰۰ هزار تومان، سمند سورن ۹۰۰ هزار تومان، سراتو اتوماتیک سایپا ۶ میلیون تومان و سوزوکی ویتارا معادل ۸ میلیون تومان کمتر از نرخ مصوب کارخانه در بازار خریدوفروش میشود. همچنین تندر ۹۰ اتوماتیک ۲۰۰ هزار تومان، پژو پارس ال ایکس ۲۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ slx با ۳۰۰ هزار تومان، پارس تندر فول با ۱ میلیون تومان و لیفان X60 تولیدی کرمان موتور با ۳ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته در بازار خریدوفروش شدند.
دراینباره علی میرزاخانی سردبیر روزنامه مشهور دنیای اقتصاد نیز در صفحه فیسبوک خود در پاسخ به سؤالی درباره کمپین” تحریم خودروهای داخلی ” نوشت: “بنده ضمن اینکه کیفیت خودروهای داخلی را در شأن ایرانی نمیدانم و همه انتقادات وارده بهویژه اتلاف منابع گسترده در خودروسازیهای داخلی را تأیید میکنم ولی درعینحال، این کمپین را در شرایط فعلی به نفع اقتصاد ملی نمیدانم؛ به این دلایل: ۱- نقطه شروع این کمپین را مشکوک میدانم. مخصوصاً که رقیب خودروهای داخلی از نقطهنظر کارشناسی، خودروهای چینی است نه همه خودروهای وارداتی. نکته عجیب آنکه حدود چند هفته قبل از آغاز این کمپین، انتقادات وسیعی نسبت به خودروهای چینی مطرح شد که سقوط قابلتأمل قیمت خودروهای چینی را در پی داشت. اما در یک چشمبندی عجیب و به یکباره، این کمپین جایگزین انتقاد از خودروهای چینی شد که بههرحال داستان را کمی پیچیده میکند. ۲ – این نوع کمپینها معمولاً موقعی نتیجهبخش است که کیفیت کالایی بهصورت ناگهانی افت کند یا اینکه قیمت آن به نحوی غیرمنطقی در یک بازه زمانی کوتاه فراتر از نرخ تورم بالا رود. اما در مورد خودروی داخلی مسئله بیکیفیتی یک معضل مزمن است که باید در یک بازه زمانی معقول حل و فصل شود و فشار کوتاهمدت روی این صنعت جز نابودی آن و تحمیل تبعات ویرانگر به اقتصاد ملی نتیجهای به دنبال نخواهد داشت. درباره افزایش قیمت هم باید گفت که این گرانی در دوره اخیر فراتر از نرخ تورم نبوده است و گرانی خودرو هم مثل بقیه کالاها معلول افزایش شدید تورم در سالهای اخیر بوده است و افزایش تورم هم معلول چاپ پول بدون پشتوانه در دولت سابق. ۳- اعتقاد بنده این است که خودروسازیهای داخلی باید به برندهای معتبر جهانی فروخته شوند و این تنها راه نجات صنعت خودروی داخلی بدون آسیب زدن به اقتصاد ملی است. اما در شرایطی که گفته میشود رکود بازار، خودروسازان داخلی را با مشکل مالی روبهرو کرده است، یکی از فعالان صنعت قطعه از واگذاری خودروهای چینی بهجای طلب قطعه سازان خبر داد. فرهاد بهنیا با اشاره به اینکه در حال حاضر مطالبات قطعهسازان از خودروسازان نسبت به گذشته افزایش یافته، گفت: برخی از شرکتهای خودروساز در ازای پرداخت بدهی خود، خودرو به قطعهسازان تحویل میدهند، با این حال مشکل اینجاست که خریداری برای خودرو وجود ندارد و این راهحل نیز پاسخگو نبوده است. به نیا اما خبر از تولید سه خودرو جدید در کشور داد و گفت: این خودروها شامل پژو ۴۰۹، سمند ۵۰۲ و پژو ۳۰۷ میشوند. وی در ادامه به این موضوع نیز اشاره کرد که دادگاه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری، مجمع انتخاباتی اول مرداد ۹۳ انجمن قطعهسازان کشور را باطل اعلام کرده است. بهنیا، اما مطرح شدن بحث همکاری با خودروسازان خارجی را عاملی برای رکود بیشتر در بازار خودرو دانست و گفت: این مسئله باعث شده تا بسیاری از خریداران برای خرید خودرو دست نگه دارند، در حالی که هنوز هیچ قراردادی با خودروسازان خارجی امضا نشده است. به گفته این قطعهساز، پرداخت وامهای با بهره مناسب از سوی شرکتهای لیزینگ باعث رونق فروش خودرو در کشور خواهد شد.
همچنان که در ماهها و هفتههای اخیر از دو غول نیآوری جهان یعنی اپل و مایکروسافت خبرهای متعددی درباره ورود به عرصه خودرو شنیده میشود بهتازگی تصاویر یا رندرهایی از خودروی iCar اپل منتشر شده که بسیار جالب توجهاند. این تصاویر نه توسط جاسوسان صنعتی به سرقت رفته و نه از استودیو طراحی اپل به بیرون درز یافته بلکه طراحانی گمنام حدسهای خود را بهصورت تصویری درباره شکل و شمایل «آی کار»، یا همان خودروی اپل، اینگونه که در تصاویر میبینید، کشیدهاند.
از فرانسه خبر میرسد رنو به فکر ارائه نسلی نوین از مگان اسپید افتاده است و هماکنون در آلمان در حال آزمایش این مدل پرطرفدار است. جاسوسان صنعتی مجلات خودرویی آلمان بهتازگی تصاویری از این هاچ بک داغ منتشر نمودهاند که نسل نوین این خودرو را در زیر لایهای از پوشش شطرنجی نشان میدهد. بر اساس اعلام یک وبسایت هندی، نسل جدید مگان در ظاهر به خطمشی جدید رنو در طراحی محصولاتش وفادار است و احتمالاً به تالیسمان شباهتهایی داشته باشد. مگان جدید از موتورهای ۱.۲ و ۱.۶ لیتری بنزینی و موتورهای ۱.۵ و ۱.۶ لیتری توربودیزل بهره میگیرد. بهاحتمال فراوان این مدل در نمایشگاههای خودرویی که در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ برگزار میشوند معرفی و بلافاصله برای فروش آماده میگردد. گفته شده مدل استیت یا استیشن این مدل نیز تا اواسط ۲۰۱۶ به بازارهای جهانی عرضه میگردد. کمپانی فورد آمریکا از فراخوان کامیونتهای سری F به دلیل نقص در سیستم کمربند ایمنی این مدلها خبر داده است. به گفته فورد این فراخوان که شامل نقص در مدلهای F-650 و F-750 تولیدی ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ و مدلهای ۲۰۱۵ میگردد ممکن است موجب بروز خطراتی برای سرنشینان گردد و در تصادفات باعث آسیب رسیدن به افرادی گردد که از این کمربندها استفاده میکنند. دامنه این فراخوان گسترده نیست و شامل ۲۵۰۰ دستگاه از این کامیونتها در آمریکا و ۴۰۰ دستگاه در کانادا میباشد. فورد اعلام نموده هنوز از صدمات احتمالی این نقص به خریداران آگاه نیست. مدلهای F-650 و F-750 تولیدی فورد در کارخانه اوهایو مونتاژ میگردند. از آلمان خبر میرسد مدل جدید فایتون که یکی از خودروهای نه چندان موفق فولکسواگن به شمار میرود آماده تولید است اما این خودروساز در تلاش برای بهبود سوددهی فایتون، قصد دارد تولید و هزینههای قطعات این سدان لوکس را کاهش دهد از رو معرفی آن را به تعویق خواهد انداخت. به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش بلومبرگ به نقل از منابع آگاه، هزینه تولید فایتون سه برابر سدان اندازه متوسط پاسات است. فایتون ۸۹ هزار و ۶۵۰ یورویی که پروژه مورد علاقه فردیناند پیچ، رییس هیئت مدیره سابق فولکسواگن بود، در میان مدلهای سدان، هاچ بک و شاسیبلند این خودروساز غیرمعمول به شمار میرود. این خودرو در یک تسهیلات ویژه در درسدن آلمان توسط تکنسینهایی که یونیفرم و دستکشهای سفید دارند، بهصورت دستی مونتاژ میشود. در طراحی داخلی این مدل روکش چوبی خاص و صندلیهایی استفاده شدهاند که به ۱۸ شکل مختلف قابل تنظیم هستند. معرفی مدل جدید فایتون این پیام را میرساند که فولکسواگن از دوران پیچ فاصله میگیرد و به سودآوری توجه بیشتری پیدا میکند. در مقایسه با حاشیه سود پنج درصد برای رقیبی مانند پژو سیتروئن، سود عملیاتی برند فولکسواگن برابر در نیمه اول امسال با ۲.۷ درصد فروش برابر بود. هربرت دیس که از ژوئیه هدایت برند فولکسواگن را بهدست گرفته است، مأموریت دارد سودآوری بزرگترین واحد گروه خودروسازی فولکسواگن را بهبود ببخشد. توانایی او برای بهبود پروژههایی مانند فایتون آزمون کلیدی برای وی بهعنوان یکی از نامزدهای جانشینی وینترکورن به عنوان مدیرعامل خواهد بود. در گذشته اقداماتی که برای تغییرات در فایتون انجام گرفت، به بهای شغل مدیران فولکسواگن تمام شده بود. تصمیم ولفگانک برنهارد برای خارج کردن این خودرو از بازار آمریکا در سال ۲۰۰۶ که به دلیل تقاضای ضعیف برای آن بود، در برکناری وی از مدیریت برند فولکسواگن نقش داشت. و اینکه جاسوسان صنعتی با انتشار تصاویری اعلام کردهاند خودروی کراس اووری را دیدهاند که در کوههای اطراف کالیفرنیای آمریکا توسط تیمی متخصص در حال آزمایش بوده است و بهشدت به محصولات مزدا شبیه بوده است. به نظر میرسد این مدل همان نسل جدید خودروی مزدا CX9 باشد که در روزهای گذشته نیز تصاویری از آن منتشر شده بود. این خودرو که بر اساس فلسفه طراحی کودو ساخته شده و از شمایلی نوین برخوردار است حاوی زبان طراحی جدیدی است که مزدا در محصولاتش به کار میگیرد. در این مدل با بهروزرسانی چراغها و همچنین اتصال چراغهای کناره به تیغه کرومی جلوپنجره مواجهیم. مزدا با ابتکاری نو در دماغه CX9 از یک جلوپنجره توری و ۵ ضلعی استفاده کرده است. این خطمشی پیش از این در شیوه طراحی مزدا ۳،۶ و CX5 نیز رعایت شده بود. باآنکه از فضای داخلی این مدل نیز اطلاعاتی در دست نیست اما مقامات مزدا از تغییر کامل داشبورد و طراحی داخلی خبر دادهاند. موتور مورداستفاده در این مدل همان پیشرانه ۲ لیتری اسکای اکتیو است که به توربو مجهز شده است. با آن که این مدل بر روی پلاتفورم جهانی CD3 ساخته شده و خواهرخوانده فورد فیوژن و لینکلن MKZ است اما به احتمال فراوان دوره همکاری مزدا و فورد در ارائه مدلهایی با پلاتفورم مشترک بهزودی به سر خواهد آمد.
تا چند ماه دیگه مشخص میشه این ویران خودرو و سایه بان کرم خودرو رامک با نمک و میدیا خودرو چه دروغ های تحویل ملت دادن مطمئنم قیمت ها افت بیشتری پیدا میکنه و افراد دلالی که با این شرکت ها دستشون تو یه خمره بوده بزودی باید کاسه چه کنم چه کنم دس بگیرن چینی سازان و چینی پرستان هم باید یه فکری بحال خودروهای یکبار مصرفشون بکنن که دیگه مشتری نداره چون هم مشخص شده چه کیفیت و ایمنی پایینی دارن هم قیمت هاشون دیگه سربه فلک کشیده و دیگه قیمت چینی نیست و هم قیمت کره ای ها شدن و این موضوع نخ نما شده فقط نخرید ببینیم چی میشه آخرش
خیییییییییییلیییییییییی جالبه داخل همین چند پست قبل ام جی عالی و مقرون به صرفه بود حالا چی شد که در عرض چند ساعت وقتی دوستمون میگه ام جی رو با پراید یکی نکنید ، همه … ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نوید جان فک کنم دوستان منظورمو بد متوجه شدن و فک میکنن من مخالف ارزون شدن خودرو هستم ولی منظورم اینه که مدیا بنظرم از بقیه شرکتا منصفانه تر عمل کرده مثلا از اطلس خودرو و آسان موتور بهتر قیمت گذاری کرده وگرنه من با ارزون شدن ماشین های داخلی و خارجی خیلیم موافقم چه ایران خودرو چه ام جی چه هیوندای و چه بنزو و بی ام دبلیو. و اینکه جناب sunmartin اینطوری میاد الکی از روی…نمیدونم چی بگم… عصابانیت از اینکه از ام جی خوششون نمیاد و بقیه ازش خوب میگن چون ماشین های خوبی هستن اینطور کامنت با محتوای دروغ میذارن! خب باید جواب داد. :)
هیچی چی میشه اخرش :با این وضعیت ایران خودرو از همین الانش ورشکسته . یا یاید تعرفه ها را افزایش بده که خودرو هاش را بفروشه که دولت این کارا نمی کنه چون برای وجه خودش بده. یا این تولید خودش را به صفر برسونه که زمینه خودرو وطنی تو بازار کم بشه.ولی به نظر من بازم نمی تونه تا اخر سال همه خودرو هاش را بفروشه.در نتیجه در هر دوصورت ورشکسته . اونوقت ملت بالاخره ماشین می خوان باید یا باید چینی بخرن یا خارجی که اون وقت با متقاضی که بازار ایران داره این خودرو ها با افزایش قیمت روبه رو میشن. وتا دو سال دیگه ایرانه و هزار تا جوان از کار بی کار شده هر چند این بندگان خدا تا الان هم کاری نمی کردنند ولی به هر صورت وکلی صنایع مرتبط به خودرو مثل فولاد والومینیوم که اه در بساط ندارند. این سزای بدعهدی وکم فروشیه که.دودش هم توچشم مردم می ره هم دولت. البته سهام داران عمده هیچ ضرری نمی کنند چون اغلب توکار واردات خودرو خارجی وچینی هستنند. البه یادم رفت بگم ایران خودرو نمایندگی های مرکزیش الان به بهونه تعطیلات تابستان چند روزه تعطیلند مثلا نمایندگی1067 باورتون نمی شه زنگ بزنید به 096440 سوال کنید.وفکر کنم این تعطیلی حلا حلا ها ادامه داره.
هرکی ماشین نخره با میرخانی رشتی طرفه.یه مسلسل که ببنده رو شونش پدخوانده سبسیل پیشش لنگ میندازه.خدایی دیدین طرز صحبت کردنو تیپو قیافشو چطور تهدید میکرد.کاش پدال برنامه دیشب شبکه خبرو که ساعت ۱۰؛۳۰ گذاشتو فایلشو میزاشت چطور به مردم توهین میکرد
خدا از دهنتون بشنوه…نخرید تروخدا…ارزونتر هم شد فعلا نخرید…هر اتفاقی هم بیافته برای این خودروسازا باز هم نتیجش بهتر از اتفاقی که داشت واسه مردم ما میافتاد خواهد بود…به امید پیروزی
خودروسازای داخلی انقدر پررو شدن که حتی به تمسخر کاهشه قیمت رو توهمی بیش نمیدونند واقعا با این شرایط یک ایرانی از اینا خودرو بخره هیچ جور منطقی نیست برام
امیدوارم مردم از روی اگاهی نخرند نه اینکه (تا گرون نشده بدویم بخریم )همیشه حال روز ایرانی ها رو نشون میده که هیچ وقت نمی خوان بیدار بشن و کاری کنند باعث افتخار باشه والا صد سال پیش میرزای شیرازی تنباکو رو تحریم کرد گرفت کارش یعنی ما باید چجوری بفهمونیم که باید خودرو نخریم یعنی ما کمتر از مردمان صد سال پیش هستیم حتما باید سیاست چماق هویچ بالا سرمون باشه
نه ایرانخودرو نه سایپا نه ماشین چینی یا ورشکست میشن میرن یا با نهایت سرشکستگی شرکت ها رو به افراد و شرکت های لایق واگذار میکنن در ضمن این 80 هزار تا خودرو هم باید با قیمت واقعی فروخته بشه به ملت
آقا خواهشا کوتاه نیاید. بی ماشینی سخته . خیلی هم سخته چون خودم بی ماشینم. اما با وجودی که پول خرید یه ماشین صفر رو دارم اما نمیخرم. نخرید. خواهشا نخرید. دیشب برنامه رو دیدم . یعنی رسما ملت رو ….. فرض کرده بودن. هر دوشون داشتن فیلم بازی میکردن وگرنه من به عنوان مخاطب کاملا متوجه شدم پشت قضیه همهشون دنباله رو یک استراتژی واحد هستند. بقیش دیگه سیاه بازیه که منو شما رو تحریک کنن.
نمیدونم این چه دروغ بزرگیه به ملت میگن که این کمپین کاره چینی هاست!!!برادر من همین پراید و پژو هم چینیه!!!مثلا از همین دوستان هوادار تولید داخل که میان تو تلویزیون و غیره اظهار فضل میکنن اول بگن خودرویی که خودشون و خانوادشون سوار میشن چیه؟؟؟یادم نمیره همین آقا داشت تو مناظره تلویزیونی شبکه اول، از آمار اشتغال لگن سازها میگفت،طرف مقابل گفت تعداد کسانی که تو جاده ها اجساد رو جمع میکنن جز آمارتون اعلام کنید،تعداد شاغلین بره بالا!!!با لحن بی ادبانه ایی جواب طرف مقابل رو داد.
هم وطنان عزیزازتون خواهش میکنم اتحادتون رو قوی ترکنید تاقیمته این لگنا حداقل باید50درصدکاهش پیدا کنه….به خاطر جووونای بیکارکه مدرک لیسانس دارن ونمیتون یه پرایدم بخرن حداققل تواین یه موردهمبستگی داشته باشیدتامنم بتونم دراینده یه پرایدبتونم سوارشم….
دوست عزیز این چه حرفیه !!! مردم خودرو رو تحریم کردن که بساط این آشغال های ۳۰ سال پیش رو جمع کنن ، مخصوصاً پراید. حالا چه کاری کردیم که اگه قیمت پراید بشه ۱۰ تومن و باز هموطنامون توی این ارابه مرگ کشته بشن!!! شمام نا امید نباش و به فکر خرید این ارابه نباش و هدف این کمپین رو درک کن ، به امید روزی که ماشین های ایمن و به روز رو سوار شیم.
چه تاکتیک بیشرمانه ای رو شروع کردن؟؟؟دوباره همون تاکتیک دست های پشت پرده و پرونده سازی و اینکه دشمنان از این کمپین بهره میبرند و غیره…. آقایان فعلاً در مرحله به تمسخر گرفتن مردم هستن و آقای رشتی مردم رو متوهم خطاب کرده ولی زمان زیاد نخواهد گذشت که از خواب خرگوشی بیدار میشن اتحاد،اتحاد رمز پیروزیست… دوستان میدونم ماشین نداشتن یا با ماشین قدیمی رفت و آمد دشوار هست ولی کمی تحمل کنین تا آقایان قدرت مردم رو درک کنن
راست میگن دستهای پشت پرده وجود داره اسنادشم موجوده.برید تو ارشیو سرداره قلم نگاه کنید بصیرتتون زیاد بشه.تازه همین دستها میگن با جورج سورس و ملک عبدالله هم دیدار داشته.
این یه قرون دوزار پایین اومدن قیمتا نشون میده این فرغون سازا پررو تر از این حرفان!!ملت؛برای یکبار هم که شده مثل کوه پشت هم بایستیم و این لگنهای متحرک رو نخریم تا همونطور که ماشین یکشبه سه برابر(!!!!)شد مجبور شن با همین سرعت قیمتا رو بیارن پایین یا ورشکست شن برن به فنا!!هر کی ماشین میخواد وارداتیای کارکرده بخره که هم شرف داره به مثلا ماشینهای صفر اینا هم در نهضت تحریم فرغون سازا خللی ایجاد نمیکنه!
وخامت اوضاع و شدت ناکارامدی سیستم رو ببینید.بازار انحصاری به جای اینکه با یکجور تعادل همراه باشه دچار رکود شدید و جالب اینه که عرضه بیش از تقاضا مواجه شده.این سیاست انچنان فاسد و ناکارامده که کاملا بازار رو از رشد و تحول محروم کرده.وقتی سیاست بشدت انحصارطلبانه و یکطرفه باشه و بر اساس مواضع اقلیت باشه(نه حتی صرفا منافع خود اقلیت) همین اشفتگی پیش میاد.کلا اقتصاد ایران یکجور سرمایه داری کمونیسمی هست!یه عده در حالی به ثروت های کلان می رسن که سرمایه داری در اون جامعه تعریف نشده هست
اقا ما با اجبار شدید و بدون میل باطنی میخواستم 405 بردارم که گفتم بزار منم جزو کمپین باشم راضی شدم به یه پراید که اونم دیگ الان با این حرفا نمیخرم خدا بیامرزه پدر اتوبوس و تاکسی رو تا دوسال مشکلی ندارم با اینا رفت امد کنم یا قیمتا میاد پایین ماشین میخرم یا بعد دوسال ماشین خارجی ابدا پولمو به اینا بدم
همین که این آقای رشتی عصبانیه یعنی حسابی دارن از این کمپین حرص میخورن…توروخدا همه اطرافیانتون رو راضی کنین ماشین صفر نخرن اونوقت میبینیم متوهم کیه..تا الان هشتادهزارتا ایشالا در آینده نزدیک بالای دویست سیصد هزارتا انبار خواهد شد..
متاسفانه مردم ما انقدر این آشغالا رو حالا چه ازروی اجبار و چه نا آگاهی خریدن که وقتی یه مقدار بازار راکد میشه یکی مثل این میرزاخانی هزار جور تفسیر و تحلیل میاره براش.خب برادر من پول نداریم داشتیمم نمیخریدیم چون دیگه مردم از خواب زمستانی بیدار شدند.درک این مساله انقد سخته ؟!
لو رفتن قیمت های تمام شده خودروهای ساخت ایران خودرو و سایپا، شواری عالی رقابت در این خصوص هیچگونه عکس العمل و اقدامی علیرغم اعلام حمایت از خریدار از خود نشان نداد . قیمتها بر اساس نوع امکانات و رنگ خودرو به صورت میانگین و به تومان می باشد:-پراید : ۳ میلیون و هفت صد-پژو ۴۰۵ : شش میلیون و هشتصد-پژو ۲۰۶ ۵: هشت میلیون و پانصد-سمندمعمولی: ۶ میلیون-سمندال ایکس: ۶/۶ میلیون-ال ۹۰ : ۷ میلیون و چهارصد-تیبا : ۴ میلیون-رانا : ۸ میلیون-لیفان: ۷ میلیون
آقا نخرید هیچ اتفاق بدی واسمون نمیوفته مطمین باشید وقتی این لگن سازا ورشکست بشن دولت بیکار نمی مونه و چندتا شرکت معتبر خودرو سازی رو با اختیارات کامل وارد ایران میکنه اون موقع نه کارگری بیکار میشه نه اقتصاد ضربه میخوره اینا هم همش چرته که نابود میشیم اگه از این لگن سازا خودرو نخریم هیچ اتفاق خاصی نمیوفته… به غیر از این که وضعیت به نفع مردم تغییر کنه
عزیز من خودرو اروپایی با یورو محاسبه می شه :یورو در حال حاظر3850تومان است. یک خودرو خانواده حداقل 12000 یورو اب می خوره میشه حدود 50 میلیون تومان فقط پول خود ماشین با هزینه گمرکیش میشه حدود 160 میلیون تومان اصلا بگو ایران مونتاژ کنه دیگه زیر 130 میلیون تومان که نمی شه اون وقت بگو چند درصد میتونن این پول رابابت خرید خودرو بدن. ما که نداریم.
دوست عزیز محمد یکی از دلایلی که دولت دوس نداره قیمت ارز کاهش پیدا کنه همین خودروسازان هستن وقتی اینا ورشکست بشن پس قیمت ارز هم کاهش پیدا میکنه پس باید قیمت خودرو کم بشه در ضمن وقتی دولت مجبور بشه یک شرکت خارجی رو وارد کنه مجبوره اون شرکت و از یک سری مالیات و تعرفه واردات معاف کنه پس اون افتضاحی که شما فکر میکنین پیش نمیاد مطمین باشید
وقتی لگن سازی نباشه، دیگه نمیشه برای نیاز مردم تعرفه گذاشت اونوقت یا باید تعرفه رو بردارن یا اجازه بدن شرکت های بزرگ بیان داخل و تولید کنن شرکت های بزرگ هم با توجه به قدرت خرید بازارهایی مثل ایران، مدل هایی عرضه میکنن که هم قیمت خوبی دارن ( در حد لگن های فعلی)، هم ایمنی و کیفیت بالایی دارن در نتیجه ماشین های باکیفیت با قیمت های فعلی خواهیم داشت و قیمت اون ماشین پنجاه میلیونی هم پنجاه میلیون خواهد بود در ضمن الان هم ماشین 50 میلیونی که وارد میشه حداکثر 110 میلیون قیمت میخوره، نه 160 میلیون . اطلاعات غلط ندید
چرا باید از خداشون باشه وقتی دارن چند برابر قبلا سود میکنند توی همین سایت پدال یه مقاله خوندم که فک میکنم کار آقای کاویانی بود البته درست یادم نیست نوشته کدوم یکی از دوستان بود به هر حال توی اون مقاله قید شده بود دولت به دلیل اینکه حقوق کارگران رو افزایش داده پس بعد از توافق با کاهش قیمت ارز مبارزه میکنه…
قیمت ارز باید توبازار تعیین بشه و دولت توش به صورت گسترده دخیل نیست وگرنه چند سال پیش جلو بالا رفتنشو می گرفت.اون ارز مبادله ای بانک مرکزی که دولت می تونه توش کاملا دخیل باشه.که اصولش این که با قیمت بازار خودشو وفق بده. بعدشم خودرو سازا که با ارز مبادله ای کار می کنن وبه نفع شون است پایین باشه. چون قیمت گذاری خودرو که در ایران برمبنای قیمت تمام شده کارخانه نیست .واگر نه باید 405 که قیمتش زیر 10 میلیون در کار خانه تمام میشه نهایتا باید بشه 15 میلیون نه 30رمیلیون. بزار تا اصول کلی ایران خودرو را برای قیمت گذاری بهت بگم بدون شوخی.اونوقت بعد می فهمی چرا بااین قیمت های سرسام اور میگه داره ضرر می ده. ایران خودرو محاسبه می کنه در سال حدودا چند تا خودرو تولید می کنه.وپولی راهم که نیاز داره برای سودش وهزینه هاش راهم محاسبه می کنه مثلا میگه من امسال باید 1000 میلیارد سود داشته باشم وباهزینه های تمام شدش جمع می زنه وتقسیم بر تعداد خودرو هاش می کنه.وبعد هم قیمت گذاری می کنه.مثلا می بینه یه خودرو 4 میلیونی را 22 میلیون فروخته ولی سود مورد نظرشو نکرده اونوقت باکمال پرویی میگه ما داریم ضرر می دیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب میرخانی شما لطفا ***. مگه کی هستی که با لحنی توهین آمیز به مردم میگی انتظار کاهش قیمت نداشته باشند. بابا کسی قرار نیست خودرو بخره. حال 206 باشه 30 تومن یا 60 تومن، وقتی قرار نیست کسی بخره چرا بیخودی نظر میدی…
اقا من یه پیشنهادی به ایران خودرو دارم از قرار معلوم خودرو هاشون که فروش نمی ره پس من یه فکری دارم که نه هزینه انبار بدن نه انبار دار:چند وقت دیگه محرمه همه خودرو هاشونا تو مسجد خیرات کنند.مثلا بجا قیمه سویچ 405 تو سینی تعارف می کنن….. هه هه هه هه…………………………………………..
همه فرمایش دوستان را قبول دارم. 100% هم صحبت هایی که دوستان دارن مبنی بر نخریدن در راستای کاهش قیمت ، افزایش کیفیت و ورشکستگی احتمالی ایران خودرو و سایپا و … درست و قابل تامیم. اما اما این نخریدن خیل کثیر مردم اون هم در این مقیاس بخاطر دلایل بالا نیس ها !!؟؟؟ والا مردم ایران همه فکر میکنن نخرن تا اخرین لحظه ، به امیدی که بتونن به ارزون ترین نرخ بخرن !
sunmartin
۱ شهریور ۱۳۹۴تا چند ماه دیگه مشخص میشه این ویران خودرو و سایه بان کرم خودرو رامک با نمک و میدیا خودرو چه دروغ های تحویل ملت دادن مطمئنم قیمت ها افت بیشتری پیدا میکنه و افراد دلالی که با این شرکت ها دستشون تو یه خمره بوده بزودی باید کاسه چه کنم چه کنم دس بگیرن چینی سازان و چینی پرستان هم باید یه فکری بحال خودروهای یکبار مصرفشون بکنن که دیگه مشتری نداره چون هم مشخص شده چه کیفیت و ایمنی پایینی دارن هم قیمت هاشون دیگه سربه فلک کشیده و دیگه قیمت چینی نیست و هم قیمت کره ای ها شدن و این موضوع نخ نما شده فقط نخرید ببینیم چی میشه آخرش
محمدرضا♥BMW♥
۱ شهریور ۱۳۹۴اگه منظورت از میدیا خودرو مدیا موتور هست که چه ربطی به اونا داره خوبه دارن دامپینگ میکنن شما کلا با ام جی و شرکتش مشکل داریا طرز بیانت هم خیلی ضایس!!
نوید
۱ شهریور ۱۳۹۴خیییییییییییلیییییییییی جالبه
داخل همین چند پست قبل ام جی عالی و مقرون به صرفه بود
حالا چی شد که در عرض چند ساعت وقتی دوستمون میگه ام جی رو با پراید یکی نکنید ، همه … ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمدرضا♥BMW♥
۱ شهریور ۱۳۹۴نوید جان فک کنم دوستان منظورمو بد متوجه شدن و فک میکنن من مخالف ارزون شدن خودرو هستم ولی منظورم اینه که مدیا بنظرم از بقیه شرکتا منصفانه تر عمل کرده مثلا از اطلس خودرو و آسان موتور بهتر قیمت گذاری کرده وگرنه من با ارزون شدن ماشین های داخلی و خارجی خیلیم موافقم چه ایران خودرو چه ام جی چه هیوندای و چه بنزو و بی ام دبلیو.
و اینکه جناب sunmartin اینطوری میاد الکی از روی…نمیدونم چی بگم… عصابانیت از اینکه از ام جی خوششون نمیاد و بقیه ازش خوب میگن چون ماشین های خوبی هستن اینطور کامنت با محتوای دروغ میذارن! خب باید جواب داد. :)
Ali2240
۱ شهریور ۱۳۹۴تحریم خودروسازی تا پیروزی مردم بر چپاول گران جیب و جااان مردم
خداکنه اتحاد مردمو شاهد باشیم تا بتونیم ماشین های روز دنیارو سوارشیم
امیر
۱ شهریور ۱۳۹۴مردم خودرو صفر نخرید
ورشکستگی این فرغون سازان نزدیکه
محسن آبادان
۲ شهریور ۱۳۹۴نزدیکه؟ مگه ورشکستگی شاخو دم داره
محمد
۱ شهریور ۱۳۹۴هیچی چی میشه اخرش :با این وضعیت ایران خودرو از همین الانش ورشکسته .
یا یاید تعرفه ها را افزایش بده که خودرو هاش را بفروشه که دولت این کارا نمی کنه چون برای وجه خودش بده.
یا این تولید خودش را به صفر برسونه که زمینه خودرو وطنی تو بازار کم بشه.ولی به نظر من بازم نمی تونه تا اخر سال همه خودرو هاش را بفروشه.در نتیجه در هر دوصورت ورشکسته .
اونوقت ملت بالاخره ماشین می خوان باید یا باید چینی بخرن یا خارجی که اون وقت با متقاضی که بازار ایران داره این خودرو ها با افزایش قیمت روبه رو میشن.
وتا دو سال دیگه ایرانه و هزار تا جوان از کار بی کار شده هر چند این بندگان خدا تا الان هم کاری نمی کردنند ولی به هر صورت وکلی صنایع مرتبط به خودرو مثل فولاد والومینیوم که اه در بساط ندارند.
این سزای بدعهدی وکم فروشیه که.دودش هم توچشم مردم می ره هم دولت.
البته سهام داران عمده هیچ ضرری نمی کنند چون اغلب توکار واردات خودرو خارجی وچینی هستنند.
البه یادم رفت بگم ایران خودرو نمایندگی های مرکزیش الان به بهونه تعطیلات تابستان چند روزه تعطیلند مثلا نمایندگی1067 باورتون نمی شه زنگ بزنید به 096440 سوال کنید.وفکر کنم این تعطیلی حلا حلا ها ادامه داره.
فواد
۲ شهریور ۱۳۹۴فشار کوتاهمدت روی این صنعت جز نابودی آن و تحمیل تبعات ویرانگر به اقتصاد ملی نتیجهای به دنبال نخواهد داشت
ما هم همینو میخوایم. وقتی پارس رو به عراق میدی 7 هزار دلار چرا تبعات نداره؟؟؟؟
محسن
۱ شهریور ۱۳۹۴ایران خودرو و سایپا خودشون دارن قبر خودشون رو می کنند… اونقدر گرون کنید تا…
fj
۱ شهریور ۱۳۹۴هرکی ماشین نخره با میرخانی رشتی طرفه.یه مسلسل که ببنده رو شونش پدخوانده سبسیل پیشش لنگ میندازه.خدایی دیدین طرز صحبت کردنو تیپو قیافشو چطور تهدید میکرد.کاش پدال برنامه دیشب شبکه خبرو که ساعت ۱۰؛۳۰ گذاشتو فایلشو میزاشت چطور به مردم توهین میکرد
میثم
۲ شهریور ۱۳۹۴داداش چرا که نه ؟؟؟ پول مفت خوردن حار شدن …
محمد نوشهر
۱ شهریور ۱۳۹۴خدا از دهنتون بشنوه…نخرید تروخدا…ارزونتر هم شد فعلا نخرید…هر اتفاقی هم بیافته برای این خودروسازا باز هم نتیجش بهتر از اتفاقی که داشت واسه مردم ما میافتاد خواهد بود…به امید پیروزی
فورد
۱ شهریور ۱۳۹۴انقدر ماشین نخرید تا اینکه این *** بفهمه دنیا دست کیه
bardia
۱ شهریور ۱۳۹۴خودروسازای داخلی انقدر پررو شدن که حتی به تمسخر کاهشه قیمت رو توهمی بیش نمیدونند
واقعا با این شرایط یک ایرانی از اینا خودرو بخره هیچ جور منطقی نیست برام
وحید
۱ شهریور ۱۳۹۴امیدوارم مردم از روی اگاهی نخرند
نه اینکه (تا گرون نشده بدویم بخریم )همیشه حال روز ایرانی ها رو نشون میده که هیچ وقت نمی خوان بیدار بشن و کاری کنند باعث افتخار باشه
والا صد سال پیش میرزای شیرازی تنباکو رو تحریم کرد گرفت کارش
یعنی ما باید چجوری بفهمونیم که باید خودرو نخریم
یعنی ما کمتر از مردمان صد سال پیش هستیم حتما باید سیاست چماق هویچ بالا سرمون باشه
تحریم خودرو ایرانی
۱ شهریور ۱۳۹۴خودرو صفر ممنوع
بابک
۱ شهریور ۱۳۹۴نه ایرانخودرو نه سایپا نه ماشین چینی
یا ورشکست میشن میرن یا با نهایت سرشکستگی شرکت ها رو به افراد و شرکت های لایق واگذار میکنن
در ضمن این 80 هزار تا خودرو هم باید با قیمت واقعی فروخته بشه به ملت
ارمان
۲ شهریور ۱۳۹۴میخوامت اقا بابک, خدا از دهنت بشنوه
me84
۱ شهریور ۱۳۹۴آقا خواهشا کوتاه نیاید. بی ماشینی سخته . خیلی هم سخته چون خودم بی ماشینم. اما با وجودی که پول خرید یه ماشین صفر رو دارم اما نمیخرم. نخرید. خواهشا نخرید. دیشب برنامه رو دیدم . یعنی رسما ملت رو ….. فرض کرده بودن. هر دوشون داشتن فیلم بازی میکردن وگرنه من به عنوان مخاطب کاملا متوجه شدم پشت قضیه همهشون دنباله رو یک استراتژی واحد هستند. بقیش دیگه سیاه بازیه که منو شما رو تحریک کنن.
خودروی ایرانی و چینی ممنوع.
عباس
۱ شهریور ۱۳۹۴نمیدونم این چه دروغ بزرگیه به ملت میگن که این کمپین کاره چینی هاست!!!برادر من همین پراید و پژو هم چینیه!!!مثلا از همین دوستان هوادار تولید داخل که میان تو تلویزیون و غیره اظهار فضل میکنن اول بگن خودرویی که خودشون و خانوادشون سوار میشن چیه؟؟؟یادم نمیره همین آقا داشت تو مناظره تلویزیونی شبکه اول، از آمار اشتغال لگن سازها میگفت،طرف مقابل گفت تعداد کسانی که تو جاده ها اجساد رو جمع میکنن جز آمارتون اعلام کنید،تعداد شاغلین بره بالا!!!با لحن بی ادبانه ایی جواب طرف مقابل رو داد.
hdkaka
۱ شهریور ۱۳۹۴سمند 502 ؟
دیگه براید کمبود سمندم اضافه شد.
kasra
۱ شهریور ۱۳۹۴هم وطنان عزیزازتون خواهش میکنم اتحادتون رو قوی ترکنید تاقیمته این لگنا حداقل باید50درصدکاهش پیدا کنه….به خاطر جووونای بیکارکه مدرک لیسانس دارن ونمیتون یه پرایدم بخرن حداققل تواین یه موردهمبستگی داشته باشیدتامنم بتونم دراینده یه پرایدبتونم سوارشم….
sajad
۱ شهریور ۱۳۹۴دوست عزیز این چه حرفیه !!!
مردم خودرو رو تحریم کردن که بساط این آشغال های ۳۰ سال پیش رو جمع کنن ، مخصوصاً پراید.
حالا چه کاری کردیم که اگه قیمت پراید بشه ۱۰ تومن و باز هموطنامون توی این ارابه مرگ کشته بشن!!!
شمام نا امید نباش و به فکر خرید این ارابه نباش و هدف این کمپین رو درک کن ، به امید روزی که ماشین های ایمن و به روز رو سوار شیم.
ALiHidden
۱ شهریور ۱۳۹۴50%؟؟؟
حداقلش ب نظر من باید از قیمت تموم شدش برا کارخونه کمتر باشه
تا لاقل یکم اون گرون فروشی هاشون جبران شه :|
والا…..
امیرحسین
۱ شهریور ۱۳۹۴چه تاکتیک بیشرمانه ای رو شروع کردن؟؟؟دوباره همون تاکتیک دست های پشت پرده و پرونده سازی و اینکه دشمنان از این کمپین بهره میبرند و غیره….
آقایان فعلاً در مرحله به تمسخر گرفتن مردم هستن و آقای رشتی مردم رو متوهم خطاب کرده ولی زمان زیاد نخواهد گذشت که از خواب خرگوشی بیدار میشن
اتحاد،اتحاد رمز پیروزیست…
دوستان میدونم ماشین نداشتن یا با ماشین قدیمی رفت و آمد دشوار هست ولی کمی تحمل کنین تا آقایان قدرت مردم رو درک کنن
fj
۱ شهریور ۱۳۹۴راست میگن دستهای پشت پرده وجود داره اسنادشم موجوده.برید تو ارشیو سرداره قلم نگاه کنید بصیرتتون زیاد بشه.تازه همین دستها میگن با جورج سورس و ملک عبدالله هم دیدار داشته.
محمدرضا♥BMW♥
۱ شهریور ۱۳۹۴اون عکس 405 های سفید بنظر نمیاد جدید باشه آخه داشبوردشون قدیمیه…ایشالا این نخریدن خودروی صفر هرچه زودتر و بیشتر اثر کنه و قیمت ها عادلانه بشه.
genius
۱ شهریور ۱۳۹۴این یه قرون دوزار پایین اومدن قیمتا نشون میده این فرغون سازا پررو تر از این حرفان!!ملت؛برای یکبار هم که شده مثل کوه پشت هم بایستیم و این لگنهای متحرک رو نخریم تا همونطور که ماشین یکشبه سه برابر(!!!!)شد مجبور شن با همین سرعت قیمتا رو بیارن پایین یا ورشکست شن برن به فنا!!هر کی ماشین میخواد وارداتیای کارکرده بخره که هم شرف داره به مثلا ماشینهای صفر اینا هم در نهضت تحریم فرغون سازا خللی ایجاد نمیکنه!
احسان
۱ شهریور ۱۳۹۴وخامت اوضاع و شدت ناکارامدی سیستم رو ببینید.بازار انحصاری به جای اینکه با یکجور تعادل همراه باشه دچار رکود شدید و جالب اینه که عرضه بیش از تقاضا مواجه شده.این سیاست انچنان فاسد و ناکارامده که کاملا بازار رو از رشد و تحول محروم کرده.وقتی سیاست بشدت انحصارطلبانه و یکطرفه باشه و بر اساس مواضع اقلیت باشه(نه حتی صرفا منافع خود اقلیت) همین اشفتگی پیش میاد.کلا اقتصاد ایران یکجور سرمایه داری کمونیسمی هست!یه عده در حالی به ثروت های کلان می رسن که سرمایه داری در اون جامعه تعریف نشده هست
حسن
۳ شهریور ۱۳۹۴چی داری از خودت می بافی مثل اینکه حالت خوب نیست سرمایه داری کمونیستی دیگه چه صیغه ایه!
سعید
۱ شهریور ۱۳۹۴اقا ما با اجبار شدید و بدون میل باطنی میخواستم 405 بردارم که گفتم بزار منم جزو کمپین باشم راضی شدم به یه پراید که اونم دیگ الان با این حرفا نمیخرم خدا بیامرزه پدر اتوبوس و تاکسی رو تا دوسال مشکلی ندارم با اینا رفت امد کنم یا قیمتا میاد پایین ماشین میخرم یا بعد دوسال ماشین خارجی ابدا پولمو به اینا بدم
milad
۱ شهریور ۱۳۹۴همین که این آقای رشتی عصبانیه یعنی حسابی دارن از این کمپین حرص میخورن…توروخدا همه اطرافیانتون رو راضی کنین ماشین صفر نخرن اونوقت میبینیم متوهم کیه..تا الان هشتادهزارتا ایشالا در آینده نزدیک بالای دویست سیصد هزارتا انبار خواهد شد..
mehdi.s
۱ شهریور ۱۳۹۴اگه خدا بخواد و مردم همت کنند ، اندکی صبر ، سحر نزدیک است….
تحریم خودروی ایرانی جهاد در راه خداست
۱ شهریور ۱۳۹۴متاسفانه مردم ما انقدر این آشغالا رو حالا چه ازروی اجبار و چه نا آگاهی خریدن که وقتی یه مقدار بازار راکد میشه یکی مثل این میرزاخانی هزار جور تفسیر و تحلیل میاره براش.خب برادر من پول نداریم داشتیمم نمیخریدیم چون دیگه مردم از خواب زمستانی بیدار شدند.درک این مساله انقد سخته ؟!
امید
۱ شهریور ۱۳۹۴لو رفتن قیمت های تمام شده خودروهای ساخت ایران خودرو و سایپا،
شواری عالی رقابت در این خصوص هیچگونه عکس العمل و اقدامی علیرغم اعلام حمایت از خریدار از خود نشان نداد .
قیمتها بر اساس نوع امکانات و رنگ خودرو به صورت میانگین و به تومان می باشد:-پراید : ۳ میلیون و هفت صد-پژو ۴۰۵ : شش میلیون و هشتصد-پژو ۲۰۶ ۵: هشت میلیون و پانصد-سمندمعمولی: ۶ میلیون-سمندال ایکس: ۶/۶ میلیون-ال ۹۰ : ۷ میلیون و چهارصد-تیبا : ۴ میلیون-رانا : ۸ میلیون-لیفان: ۷ میلیون
من دیگه حرفی ندارم
ali
۱ شهریور ۱۳۹۴هرچی تو انبار دارین بزارین رو باسکول کیلویی بفروشین به ضایعاتی.
و من الله توفیق
وینسنت پرایس
۱ شهریور ۱۳۹۴با دیدن خبر تولید vw phaeton خیلی خوشحال شدم . چون خیلی دوستش دارم . این سدان واقعا زیبا و لوکسه .
ALiHidden
۱ شهریور ۱۳۹۴خدا رو شکر خدا رو هزار مرتبه شکر که رو دستشون مونده
از مردم میخوام بازم ادامه بدن …..
انشالله که هیچکدوم از ماشیناشون فروش نره تو بازار صادراتی هم انشالله بازارشون راکد بشه….
علی
۱ شهریور ۱۳۹۴این یارو مردم رو معلوم نی چی فرض کرده ..عقیده ارزون کردن قیمت و میگه توهم…..نخرید تا حالیش بشه که اون باید التماس کنه که جنسش رو بفروشه …
محمد
۱ شهریور ۱۳۹۴آقا نخرید هیچ اتفاق بدی واسمون نمیوفته مطمین باشید وقتی این لگن سازا ورشکست بشن دولت بیکار نمی مونه و چندتا شرکت معتبر خودرو سازی رو با اختیارات کامل وارد ایران میکنه اون موقع نه کارگری بیکار میشه نه اقتصاد ضربه میخوره
اینا هم همش چرته که نابود میشیم اگه از این لگن سازا خودرو نخریم هیچ اتفاق خاصی نمیوفته… به غیر از این که وضعیت به نفع مردم تغییر کنه
محمد
۱ شهریور ۱۳۹۴عزیز من خودرو اروپایی با یورو محاسبه می شه :یورو در حال حاظر3850تومان است.
یک خودرو خانواده حداقل 12000 یورو اب می خوره میشه حدود 50 میلیون تومان فقط پول خود ماشین با هزینه گمرکیش میشه حدود 160 میلیون تومان اصلا بگو ایران مونتاژ کنه دیگه زیر 130 میلیون تومان که نمی شه اون وقت بگو چند درصد میتونن این پول رابابت خرید خودرو بدن. ما که نداریم.
محمد
۱ شهریور ۱۳۹۴دوست عزیز محمد
یکی از دلایلی که دولت دوس نداره قیمت ارز کاهش پیدا کنه همین خودروسازان هستن
وقتی اینا ورشکست بشن پس قیمت ارز هم کاهش پیدا میکنه پس باید قیمت خودرو کم بشه
در ضمن وقتی دولت مجبور بشه یک شرکت خارجی رو وارد کنه مجبوره اون شرکت و از یک سری مالیات و تعرفه واردات معاف کنه
پس اون افتضاحی که شما فکر میکنین پیش نمیاد مطمین باشید
محمد
۱ شهریور ۱۳۹۴بر چه مبنایی می گی خودرو سازا نمی زارن قیمت ارز پایین بیاد.
اتفاقا ازخداشون هم هست.
مهمان
۳ شهریور ۱۳۹۴وقتی لگن سازی نباشه، دیگه نمیشه برای نیاز مردم تعرفه گذاشت
اونوقت یا باید تعرفه رو بردارن یا اجازه بدن شرکت های بزرگ بیان داخل و تولید کنن
شرکت های بزرگ هم با توجه به قدرت خرید بازارهایی مثل ایران، مدل هایی عرضه میکنن که هم قیمت خوبی دارن ( در حد لگن های فعلی)، هم ایمنی و کیفیت بالایی دارن
در نتیجه ماشین های باکیفیت با قیمت های فعلی خواهیم داشت و قیمت اون ماشین پنجاه میلیونی هم پنجاه میلیون خواهد بود
در ضمن الان هم ماشین 50 میلیونی که وارد میشه حداکثر 110 میلیون قیمت میخوره، نه 160 میلیون . اطلاعات غلط ندید
محمد
۱ شهریور ۱۳۹۴چرا باید از خداشون باشه وقتی دارن چند برابر قبلا سود میکنند
توی همین سایت پدال یه مقاله خوندم که فک میکنم کار آقای کاویانی بود البته درست یادم نیست نوشته کدوم یکی از دوستان بود
به هر حال توی اون مقاله قید شده بود دولت به دلیل اینکه حقوق کارگران رو افزایش داده پس بعد از توافق با کاهش قیمت ارز مبارزه میکنه…
محمد
۱ شهریور ۱۳۹۴قیمت ارز باید توبازار تعیین بشه و دولت توش به صورت گسترده دخیل نیست وگرنه چند سال پیش جلو بالا رفتنشو می گرفت.اون ارز مبادله ای بانک مرکزی که دولت می تونه توش کاملا دخیل باشه.که اصولش این که با قیمت بازار خودشو وفق بده.
بعدشم خودرو سازا که با ارز مبادله ای کار می کنن وبه نفع شون است پایین باشه.
چون قیمت گذاری خودرو که در ایران برمبنای قیمت تمام شده کارخانه نیست .واگر نه باید 405 که قیمتش زیر 10 میلیون در کار خانه تمام میشه نهایتا باید بشه 15 میلیون نه 30رمیلیون.
بزار تا اصول کلی ایران خودرو را برای قیمت گذاری بهت بگم بدون شوخی.اونوقت بعد می فهمی چرا بااین قیمت های سرسام اور میگه داره ضرر می ده.
ایران خودرو محاسبه می کنه در سال حدودا چند تا خودرو تولید می کنه.وپولی راهم که نیاز داره برای سودش وهزینه هاش راهم محاسبه می کنه مثلا میگه من امسال باید 1000 میلیارد سود داشته باشم وباهزینه های تمام شدش جمع می زنه وتقسیم بر تعداد خودرو هاش می کنه.وبعد هم قیمت گذاری می کنه.مثلا می بینه یه خودرو 4 میلیونی را 22 میلیون فروخته ولی سود مورد نظرشو نکرده اونوقت باکمال پرویی میگه ما داریم ضرر می دیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سارا
۱ شهریور ۱۳۹۴باز هم اینا میخوان ماشین قدیمی بیارن ! بازم ؟! مگه داریم مگه میشه ؟
میخوان 307 بیارن تا 100 سال دیگه مثل 206 منتاژش کنن و روش صندوق بزارن
دوستان 307 مال سال 2001 هست … الآن 2015 هستیم !
14 سال پیش!!!!!!
رامتین
۱ شهریور ۱۳۹۴جناب میرخانی شما لطفا ***. مگه کی هستی که با لحنی توهین آمیز به مردم میگی انتظار کاهش قیمت نداشته باشند.
بابا کسی قرار نیست خودرو بخره. حال 206 باشه 30 تومن یا 60 تومن، وقتی قرار نیست کسی بخره چرا بیخودی نظر میدی…
محمد
۱ شهریور ۱۳۹۴اقا من یه پیشنهادی به ایران خودرو دارم از قرار معلوم خودرو هاشون که فروش نمی ره پس
من یه فکری دارم که نه هزینه انبار بدن نه انبار دار:چند وقت دیگه محرمه همه خودرو هاشونا تو مسجد خیرات کنند.مثلا بجا قیمه سویچ 405 تو سینی تعارف می کنن…..
هه هه هه هه…………………………………………..
سارا
۱ شهریور ۱۳۹۴قیمه بعد این همه سال هنوزم رنگ و بو داره خواهان داره اما 405 نه :D
لامصب با هر چی مقایسش میکنی کم میاره
مهمان
۳ شهریور ۱۳۹۴وسیله به کشتن دادن مردم رو، اگر یه چیزی دستی هم بدن بگن سوار شو ، سوار نباید شد.
Archi KHAN
۱ شهریور ۱۳۹۴همه فرمایش دوستان را قبول دارم.
100% هم صحبت هایی که دوستان دارن مبنی بر نخریدن در راستای کاهش قیمت ، افزایش کیفیت و ورشکستگی احتمالی ایران خودرو و سایپا و … درست و قابل تامیم.
اما
اما این نخریدن خیل کثیر مردم اون هم در این مقیاس بخاطر دلایل بالا نیس ها !!؟؟؟
والا مردم ایران همه فکر میکنن نخرن تا اخرین لحظه ، به امیدی که بتونن به ارزون ترین نرخ بخرن !
آرمین
۱ شهریور ۱۳۹۴خودرو صفر نمی خریم! نمی خریم! نمی خریم! ….