حضور هیئتهای خارجی در ایران پس از توافق بر هیمنه خواست عمومی برای کاهش قیمت خودروها و افزایش در نوع و کیفیت این کالاها افزوده و حال کار از کار گذشته است. نه گفتاردرمانی مسئولان سودی دارد و نه ادامه راهبردهای تکراری. به نظر میرسد یک حرکت ملی جهت تغییر در شرایط تولید و فروش خودرو در ایران آغاز شده و بهشدت در تلاش است تا تغییراتی اساسی در سازوکار بازار خودروی کشور ایجاد کند.
جالب است که اخیراً گروهی با عنوان «خودرو صفر ممنوع» در شبکه اجتماعی تلگرام شکل گرفته است که با شعار خودرو صفر کیلومتر نخرید تا خودروسازان قیمتها را کاهش دهند، جو روانی در بازار را تحت تأثیر قرار دهد. حال سؤال اینجاست که ریشه شکلگیری چنین کمپینهایی در شبکههای اجتماعی علیه صنعت خودرو چیست؟
کارشناسان بر این باورند که عملکرد نامناسب دو خودروساز بزرگ کشور در سالهای گذشته سبب شده تا نوعی بدبینی در بین مردم به وجود آید و آنها خود را همیشه مدعی و طلبکار از این صنعت بدانند. سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی دراینباره میگوید: خودروسازان داخلی بدهی بزرگی به مردم دارند چراکه طی سالهای گذشته آنقدر با مردم رفتارهای نامناسبی داشتهاند که سبب شده خشم انباشته شدهای علیه آنان به وجود آید. او میافزاید: مدیران صنعت خودرو باید در رسانهها حاضر شوند و برای یکبار هم که شده به خاطر بدقولیها و کیفیت نامناسب خدمات پس از فروش خود از مردم عذرخواهی کرده و سعی کنند که آنها را همراه خود کنند. لیلاز با اشاره به انتظار مردم به کاهش قیمت خودرو میگوید: حقیقتاً این انتظار بهجا نیست چراکه در حال حاضر هیچ خودروسازی نمیتواند در رنجهای کنونی بهمانند ایرانخودرو و سایپا در ایران به تولید خودرو بپردازد و اگر چنین موضوعی در توان آنها بود مطمئناً اکنون چینیها سهم حداکثری را از بازار گرفته بودند.
اقتصادنیوز نیز با بررسی تأثیر کاهش تولید خودرو بر نرخ رشد اقتصادی شور نوشت: نرخ رشد اقتصادی کشور در سال جاری یکی از مهمترین دغدغههای سیاستگذاران اقتصادی کشور است و عوامل مؤثر بر افزایش و یا کاهش آن زیر ذرهبین تحلیلگران اقتصادی کشور قرار گرفته است. به گزارش اقتصاد نیوز بر اساس آمارهای منتشر، میزان تولید خودرو در کشور به دلیل کاهش تقاضا کاهش یافته است و با توجه به اینکه خودرو بهعنوان یکی از پیشرانهای رشد اقتصادی بوده، ممکن است کاهش تولید آن بر رشد فصلهای آینده تأثیری منفی بگذارد. اما سیدعلی مدنیزاده، استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف نگاه دیگری به این موضوع دارد و معتقد است شرایط فعلی تولید خودرو بر نرخ رشد اقتصادی تأثیر منفی نخواهد گذاشت. وی معتقد است اکنون هم که تولید خودرو اندکی کمتر شده، اما این میزان تولید به نحوی نیست که بر نرخ رشد اقتصادی کشور تأثیر نامطلوب بگذارد و آن را مجدداً منفی کند. بنابراین شاید بخش خودرو نتواند بهشدت قبل نرخ رشد اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهد اما میتواند رشد اندک خود را به بخشهای دیگر هم منتقل کند. بنابراین نرخ رشد خودرو بر نرخ رشد اقتصادی تأثیر منفی نمیگذارد و آن را نزولی نمیکند.
از سوی دیگر روزنامه ایران در شماره تازه خود نوشته است: “ایران و ژاپن آماده همکاریهای نفتی و خودرویی شدند”. این روزنامه در ادامه مینویسد: دیروز ۲۸ شرکت ژاپنی شامل ۱۸ شرکت نفتی و ۱۰ شرکت خودرویی و بانکی نظیر مدیران و نمایندگان ویژه شرکتهای میتسوبیشی، تویوتا، میتسویی، جِی جی سی (JGC)، بانک UFJ میتسوبیشی با مسئولان کشور دیدار و مذاکره کردند و نتیجه این مذاکرات چیزی جز ادامه و گسترش همکاریهای ایران و ژاپن در پساتحریم نبود. بهطوری که وزیر نفت در خاتمه دیدار از مذاکره مفید و سازنده با بیش از ۲۱ شرکت ژاپنی خبر داد و گفت: امیدواریم با لغو تحریمها، آینده خوبی در روابط دو کشور شکل بگیرد.
هیئت ژاپنی که در نخستین روز ورود به تهران (شنبه) با ولیالله سیف رئیسکل بانک مرکزی ایران گفتوگو کرده بود، روز گذشته پس از ملاقات با وزیر نفت ایران به وزارت صنعت رفت تا با محمدرضا نعمتزاده وزیر صنعت، معدن و تجارت مذاکره کند. در این دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ظرفیت تولید خودروهای سبک و سنگین کشور تا دو برابر ظرف ۱۰ سال آینده خبر داد و گفت: ایران و ژاپن میتوانند در صنایع خودروسازی همکاری نزدیکی داشته باشند. نعمتزاده در دیدار معاون وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اظهار کرد: ایران و ژاپن در گذشته همکاریهای بسیار استراتژیک و بلندمدتی داشتهاند که به نظر میرسد تداوم این همکاریها در دوره جدید نیز باید پیگیری شود.
گرچه مدل جولیا نخستین محصول از گسترهی محصولاتی است که قرار است آلفا را بهعنوان یک خودروساز جهانی معرفی کند اما اخباری از کمپانی فیات درز نموده که از ارائه قریب الوقوع یک کراساوور لوکس جهت رقابت با محصولاتی همچون بی ام و X1، آئودی Q5 و مرسدس بنز GLC خبر میدهد. گفته شده معماری فنی این مدل بر اساس مدل جولیا و با اتکا به یک سیستم دیفرانسیل RWD/AWD پایهگذاری میشود. این مدل که قرار است تا اواسط ۲۰۱۶ به بازار معرفی گردد از طراحی جدید آلفا سود میبرد و چهرهای نزدیک به مدل جولیا دارد.
خبرهای منتشر شده از تلاش برند اینفینیتی برای تغییرات گسترده در محصولاتش خبر میدهد. بر طبق این اخبار اینفینیتی قصد دارد تا با توجه به برنامهریزی های از پیش تعیین شده در گسترهای از محصولاتش تغییرات عمده ای ایجاد کند و با بازنشست نمودن برخی از مدلها، ردههای جدیدی از محصولاتش را که دارای طراحی نوین و تکنولوژی پیشرفته هستند به بازار معرفی کند. یکی از این تغییرات جایگزین شدن کامپکت جدید Q30 با مدل Q40 است. برمبنای برنامهریزی شرکت اینفینیتی، مدل Q30 قرار است در نمایشگاه خودرو فرانکفورت عرضه شود و تا ابتدای ۲۰۱۶ به لیست فروش شرکت اضافه شود. همچنین پس از ارائه این مدل، یک کراس اوور اسپرت نیز با نام QX30 که بر مبنای Q30 ساخته شده، عرضه میگردد. بهروزرسانی سدان Q50 در سال ۲۰۱۶، عرضه کوپه اسپرت Q60 و ارائه نسل جدید QX60 نیز آر دیگر برنامههای این برند لوکس و اسپرت است.
هوندا موتور اعلام کرده است که ۸۰ درصد از تعداد ۸۶۰۰ دستگاه رودستر S660 که در ژاپن به فروش رسانده است را افرادی با سن بالاتر از ۴۰ سال خریداری کردهاند. هوندا پیشبینی کرده بود مدل S660 با اقبال گستردهای از سوی جوانان ژاپنی مواجه شود.
ژاپنی اصیل
۲۰ مرداد ۱۳۹۴سوگند به تمام خوبی ها پای این عهد خواهم ایستاد تا تهش هستم با یاری خداوندی که به ما حق انتخاب داد (و این خودروسازان این حق از ما سلب کردن) میریم برای نشان دادن اراده مردم به قاتلان جان ملت باید انحصار40ساله بطور کامل شکسته شود باید حق انتخاب مردم به رسمیت شناخته شود نزد دولت و مسولین_من از کمپین “”خودرو صفر ممنوع”” در تلگرام حمایت میکنم به امید رهایی از انحصار
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۰ مرداد ۱۳۹۴“…سوگند به تمام خوبی ها…”
سوگند زیبایی خوردی!
مورد تایید عام
رضا
۲۰ مرداد ۱۳۹۴خدایا ایرانخودرو و سایپا را ورشکست و نابود بگردان و مدیرانش را در آتش جهنم قرار ده
HILUX
۲۰ مرداد ۱۳۹۴مطمئن باشید من و شما هم دعا نکنیم جاشون همون جاست با این همه ظلمی که به ناحق به مردم روا داشته اند…..به هر حال “آمین”
mohamad
۲۱ مرداد ۱۳۹۴نخرن خب، حداقل تو نمایندگی این دو شرکته فلان شده صف نکشن. هیچ جای دنیا از جنس اشغال حمایت نمیشه ولی اینجا میشه.کسیو ندیدیم از بی ماشینی بمیره اما اینجا 20 تومن میدن چیزی سوار میشن که باده تریلی چهار ستونش رو میلرزونه! دیگه بقیه استانداردها و امنیتش بماند!! اما گرونم بشه بازم حمایت میشه. پراید و سمند و پژو 100 میلیونم بشن هستن یه عده که بخرن شما همه رو مثل خودت نبین.. خداوکیلی یه مردمی داریم که انگار جون و پولشون واسشون اهمیتی نداره… میخرن و حمایت میکنن و صف میکشن و دم سازنده را کلفت میکنن به اون قشر دلسوز هم ضربه میزنن و در نتیجه تر و خشک باهم میسوزه…
به یاد عارف
۲۰ مرداد ۱۳۹۴و حق عزیزانی را که با ارابه مرگ اینها کشته شدن یا معلول ویا کودکانی که در خردسالی یتیم شدن را از اینها بگیر
Hamid...Audi
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ای کاش این همدلی باعث بهتر شدن بشه و به کالا های نا مرغوب دیگه هم سرایت کنه
afish
۲۱ مرداد ۱۳۹۴با عرض ادب دوست گرامی ژاپنی اصیل کاش میشد به حرف شما 100 تا لایک داد
نخود آش
۲۱ مرداد ۱۳۹۴منم هستم. با شما هم عهد میشوم
solat
۲۱ مرداد ۱۳۹۴این دو شرکت خون مردمو تو شیشه کردن و کارشون کشتار هست و ازار مردم
ایشالا به امید تخته شدن دو شرکت
AHMADREZA
۲۰ مرداد ۱۳۹۴بچه ها فکر کنم دیگه قرار نیست بنز e کلاس کابریولت داشته باشیم راسته؟؟خبرش
amin-dd
۲۰ مرداد ۱۳۹۴انشالله با تحریم خودروساز های داخلی این روند به کل تغییر میکنه . سرنوشت ما دست خودمون هست . خواهشا به همه هموطنان اطلاع رسانی کنیم .
متین
۲۰ مرداد ۱۳۹۴سلام …
خوشحالم که بالاخره همه دارن دست به دست هم میدن تا دیگه از این خودروساز های فرغون ساز ماشین (نمیدونم بهش میشه گفت ماشین یا نه!!!) نخرن … امیدوارم همه کسایی که تو پدال هم هستن پیامی که گفته شد رو همه جا منتشر کنن تا دیگه شرکتی مثه سایپا به خودش اجازه نده که تا با جون و خون مردم بازی کنه …
روز خوش …
sunmartin
۲۰ مرداد ۱۳۹۴اصلا مشخص نیست چی میخواد بشه هروز یه خبر یه روز فولکس روزی پژو با 208 و 3001 و 301 روزی فیات فردا تویوتا و میتسو و هفته آینده کیا هیوندای دقیقا مشخص نیست میخوان با کی وارد خودرویازی بشن رنو هم که با همه شریکه..امیدوارم کره ای ها و ژاپنی ها و اروپایی باشن و چینی ها اصلا وارد این چرخه نشن چون از قدیم گفتن نوکر ما نوکری داشت
چین خودش با تقلب و حقه و کمی خودرو میسازه چطور میتونه بما کمک کنه و صنعت خودرو ما پیش ببره
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۴تیبا به نرخ تولید 100 دستگاه “در ساعت” دست یابد؟!!!
اشتباه تایپی هست آیا؟
سیمبل چجور ماشینی هست که هم میتونه تاکسی باشه و هم پلیس؟؟؟
بابک
۲۱ مرداد ۱۳۹۴یه چیزی تو مایه های سمنده که هم میتونه تاکسی باشه و هم پلیس
اگه کار دیگه ای هم داشته باشید در خدمته
تازه صبح زود میره نون هم میگیره
ولی خارج از شوخی فک نکنم ماشینی با حجم موتور 1600 و خروجی 105 اسب بخار برای پلیس استاندارد باشه(البته تو مقیاس جهانی گفتما)
در ضمن محور جلو هم که هست و هندلینگ تعطیل
به امید روزی که بهترین اتوموبیل های دنیا زیرپای ایرانی ها باشه که اگه خودمون بخوایم میشه
از ماست که بر ماست
نخود آش
۲۱ مرداد ۱۳۹۴چقدر آشناست این موتور 1600 با 105 اسب قدرت. شاید اتفاقی شبیه موتور ال 90 خودمون باشه. خوب فیس لیفت میکنین لااقل یه مقدار موتورو هم تقویت کنین.
پناه بر خدا
farzad
۲۰ مرداد ۱۳۹۴با الفا بد جوری حال کردم
mahdi
۲۰ مرداد ۱۳۹۴در هر کشوری که ترس،ناآگاهی ،بی سوادی در مردم باشد آنجا ظلم وزور حاکمه.منظورم در مورد مثلا صنعت خودرو سازی بود البته این یک موردشه.
تاوریل الف
۲۰ مرداد ۱۳۹۴لطفا پدال جان اون 100 دستگاه مینیاتور رو به ده دستگاه در ساعت تغییر بده
سارا
۲۰ مرداد ۱۳۹۴مینیاتور نه ! کاریکاتور !
تاوریل الف
۲۰ مرداد ۱۳۹۴دزدی تو روز روشن
http://modeonline.ir/Pages/News-7845.aspx
سارا
۲۰ مرداد ۱۳۹۴یعنی اینا خجالت نمیکشن ؟ حیا نمیکنن ؟ شرم ندارن ؟
ال 90 مدل 2013 (تازه 2015 هم نه ! ) به قیمت 75 میلیون تومان ؟ اسمشم گذاشتن رنو سیمبل ؟!
یعنی مردم رو ** فرض کردن آیا ؟
ال 90 فیس لیفت 2 سال پیش 75 میلیون ؟
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۰ مرداد ۱۳۹۴تازه جالب اینجاس ازش با عنوان مقرون به صرفه هم یاد میکنن.
زورشون میاد یه آمارگیری بکنن.
الان قشر متوسط جامعه نهایتاً پژو پارس اتاق جدید و L90 اتومات میتونن بخرن و باقی مردم 405 و پراید و سمند و 206.
میشه گفت بیشتر از 70 درصد مردم توان مالیشون در حد خرید این خودرو نیست.
من نمیدونم اینا خوابن یا خودشونو زدن به خواب بودن!
ارش
۲۰ مرداد ۱۳۹۴قشر متوسط ال 90اتومات بخرن؟داداش حالت خوبه ؟من جزو قشر متوسط هستم با این هزینه دانشگاه و مدرسه و زندگی به زور میشه پراید خرید!به فرض قشر متوسط ماهی دومیلیون درامد داشته باشن در ماه 100تومان به زور میشه پس انداز کرد
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۰ مرداد ۱۳۹۴آرش جان حرف شما رو قبول دارم.بنده کلی گفتم خیلی ها مثل شما بزرگوار وجود دارن.ضمن اینکه من گفتم نهایتاً بتونن بخرن.نگفتم حتماً همین طوره.
فرمایش شما هم متینه.
هادی
۲۰ مرداد ۱۳۹۴حرف دلم بود 75 چه خبره من آگه 75 داشتم که یه ماکسیما یا یه مزدا تر تمیز میخرم 50 هم زیاده باسه ال 90 همه به فکر جیب خودشونن هی کم میکنن ببینن کی مردم میخرن همون قیمت بزارن آگه نخریم راحت 40 هم میشه
Lambo
۲۰ مرداد ۱۳۹۴خوشم میاد میرن میگردن اشغال ترین ماشین هر شرکتیو پیدا میکنن به قیمت خدا تومن میفروشن،به جا این اشغال تالیسمن وارد کنید اکورد وارد کنید
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۴واقعا مردما چی فرض کردنند ال 90 با اون موتور ضعیف وابشن هایی که ندارد !!! 70میلیون .
بابا تحریم بودیم که بهتر بود .
این ماشین عمرا در شرایط فعلی فروش کنه.بشینن تا توفیقشون بشه .
میشه.
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۴قطعا شرایط فعلی به نفع اینده اقتصادی دولت ومردم نیست .ولی حقشونه این همه مردم دنبال اونا دویدند حالا دیگه نوبت اوناست.
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۴میدونین مالک نگین خودرو کیه ؟ همون مالک ایرتویا نمایندگی تویوتا.که هرچند من دوست ندارم به کسی توهین کنم .
ولی واقعا خیلی ***.ماشین ثبت نام کردیم تحویلش 30 روزه بود خداشاهده 5/5ماه طول کشید فکر می کنید دورغ میگم بپرسید.
قرار داد هاشون که دگه مسخراس وکاملا یکطرفه به نفع وارد کننده تنظیم میشه.
sajjad amin
۲۱ مرداد ۱۳۹۴خب برادر من تقصیر خودته رفتی از اینا ماشین بگیری اگه امثال شما همه این شرایط های یکطرفه رو قبول نمیکردن و با اینا همه جوره راه نمیومدن نه اینا اینقدر دم کلفت میشدن نه ما اینقدر بدبخت میشدیم که هر روز یه بامبول جدید سرمون در بیارن..
سارا
۲۰ مرداد ۱۳۹۴اسمش واقعا برازنده هست یعنی هرکسی اینو با این قیمت بخره “سمبل ” *** رو خریده
توی قشم دنده اتوماتش 17 میلیون بود
Archi KHAN
۲۰ مرداد ۱۳۹۴هر دم از این باغ گُلی میرسد…
آخرش هم اینا همه شرکت های خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری و تولید در ایران را میزنن تار میکنن ، و یه پراید جدید به حمد و قوه ی الهی میدن بیرون…
البته برای بروز بودن محصولات یه تیبای جدید هم میزارن تنگ اش که مردم قدرت انتخاب داشته باشند !!!!!
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۴اها یادم رفت بگم قیمت نمایندگی ایرتویا به طور مثال برای راو 4 214 میلیونه درصورتی که در بازار ازاد به اصطلاح بدون گارانتیش با همان اپشن 194 میلیونه .اون وقت از نمایندگی می پرسی چرا این قدر تفاوت قیمت داند میگن چون ما گارانتیش می کنیم .من از شما می پرسم خوابشون خنده دار نیست .
جالبه کجای دنیا پول می گیرند گارانتی می کنن.
مگه همه ماشینهای ساخت کمپانی تویوتا با گارانتی عرضه نمی شن که شما علاوه بر قیمت خودرو پول گارانتیش را هم می گیرید.
میدونید قضه چیه تویوتا در ایران هیچ نمایندگی رسمی ندارد و نمایندگی ایرتویا لایسنسش را از امارات وعمان داره .وتمام خودرو هاش یا سفارش عمانند یا امارات.
تازه گارانتیش هم فقط سرویس های 5000 تا 10000 ریگان هست .که تویوتا تواین مدت هیچ خرجی نداره یعنی 20 نمایندگی علاوه بر سود خودرو به جیب میزنه.
امیر
۲۰ مرداد ۱۳۹۴yjcخبری روی سایت خودش گذاشته بود که سریع حذفش کرد . خبر قیمت ماشین تو دبی به پول ایران فقط 2نمونه را میگم کمری 47 تومن پورشه کاین270تومن . خب حالا نوبت کارشناسان شده که بیان به مردم بگن برید ماشین بخرید بهترین قیمتها تو ایرانه . یعنی وقتی به خارجیا 18تومن میدن ضرر نمی کنند یا اینکه دولت از اینها هم 150درصد عوارض میگیره که میترسن اعلان عمومی کنن . بابا دست از سر این ماشین بردارید .شما که به اندازه کافی از فروش نفت و گاز و پتروشیمی ، معدن ، طلا ، آب ، برق ، خاک و…. درامد دارید . پس چرا بیخیال این ماشین نمیشید و نمیزارید مردم از سواری ماشین خوب و ارزان استفاده و لذت ببرن
امیرحسین
۲۰ مرداد ۱۳۹۴امیدوارم مردم سر قول شون بمونن و ماشین صفر نخرن حتی خارجی.درسته نمیتونن قیمت رو کم کنند ولی میتونن کیفیت رو بالا ببرند و تو مونتاژ دقت کنند
اظهارات نعمت بخش نشون میده که چشم آقایان ترسیده و کافی هست چند ماه ادامه بدیم تا التماس خریدار کنند و بدون کارمزد اقساطی بفروشن
وحید
۲۰ مرداد ۱۳۹۴جوری می گن رشد اقتصادی وابسته به صنعت خودرو که تا فیها خالدونش آدم می سوزه
یه خودرو سه میلیون را بیست می فروشن
17 تاش معلوم نیست کجا میره بعد رپرتاژ پیروزی و رونق چاپ می کنن که ما فلان کردیم
جمع کنید تزویرو
امیرحسین
۲۰ مرداد ۱۳۹۴آقا من نمیدونم چرا مثل پاکستان مونتاژکار نمیشیم؟؟بابا ما خودروساز نمیشیم دست از سر مردم ایران بردارید.اگر قرار بود از خلاقیت و دانش ایرانی چیزی بیرون بیاد تا الان اتفاقی می افتاد
Archi KHAN
۲۱ مرداد ۱۳۹۴یعنی شما واقعا فکر میکنی ایران ، خودروساز و تولید کننده اس ؟؟!!!!!
Erfan
۲۰ مرداد ۱۳۹۴خدایا ما کجا بودیم به کجا رسیدیم…
یه زمان ما آلمانی، انگلیسی، آمریکایی و… وارد و مونتاژ می کردیم. الآن این ماشینای فرانسوی و چینی صد سال پیش رو میارن و به قیمت n تومان و کیفیت چرت میدن به خورد مردم بیچاره.
خیلی خوشحالم که از این تولیدات داخل استفاده نکردم. هیچ وقت هم از تولیدات داخل استفاده نمیکنم. شاید ماشینم قدیمی باشه اما با جنسیس برابری میکنه :)
امیر
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ما نمیگیم ماشین با ضرر به ما بفروشین به همون قیمت و کیفیتی که صادر میکنید به ما بفروشید . پس تا اون موقع ماشین صفر نمیخریم . بیخودی دست به دامن کارشناس و استاد دانشگاه و وزیر و وکیل نشید لطفا
حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودرو داخلی
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ما 40 سال از صنعت خودرو داخلی حمایت کردیم بابت یه ماشین از رده خارج .پرمصرف.زشت.بدون امکانات.کم بازده.به خطر اندازنده جان.از بین برنده منابع ملی.و….. سه برابر قیمت پول دادیم که این صنعت پا برجا بمونه اساتید فکر میکردند وقتی این طور حمایت از صنعت بشه اون صنعت شکوفا میشه اما بعد از 40 سال تازه رسیده به اینجا که قراره با حمایت خودرو سازان بزرگ جهان یه تحولاتی توش صورت بگیره .آقا پس این همه حمایت که ما کردیم کجا رفت چی شد؟مثلا ایران خودرو تونست یه ماشین از خودش تولید کنه یا همین طور سایپا و …… دارم الان به این فکر میکنم از همون اول هم اصلا قرار نبوده خودرو سازان ایران ماشینی تولید کنن این قضیه حمایت زوری از صنعت خودرو هم یه عوام فریبی بیش نبوده که دولت هزینه های جای دیگه ای رو با اضافه دریافت از خرید یه خودرو تامین کنه مثلا کدوم خودرو ساز ایران میتونه مدعی این باشه که هزینه اضافه ای رو که بابت فروش هر خودرو دریافت کرده صرف فلان پلتفورم کرده که حالا نهایتا با شکست مواجه شده مثلا اصلا کار نکرده یا مثلا فیتله اش رو روشن کردن یهو یه دود سبز ازش زده بیرون و فاتحه!!!!! من34 سالمه گواهی نامه رانندگی ندارم چون تا حالا وسعم به خرید پست ترین خودرو هم نرسیده هر روز با دوچرخه میرم سر کار ولی سرم رو بالا نگه میدارم چون زیر بار ظلم نرفتم به تمام ایرانیان هم توسیه میکنم از هر کمپین تحریم خودرو داخلی حمایت کنند تا در تغییر آینده سهم کوچکی داشته باشند
دست من تو باید این پرده هارو پاره کنه کی میتونه جز منو تو درد مارو چاره کنه
فقیر
۲۰ مرداد ۱۳۹۴درود بر افراد آگاه و صاحب شعور…دوستان وقت ان رسیده ملت با تحریم این بی رحمها و بی وجدانها درس بزرگی رو یادبدهند که اگر ملتی اراده کنند میتوانند برای اسایش و رفاه زندگی خود تصمیم بگیرند پس “”خودرو صفر نمیخریم””
“” آگاهی کلید رهایی “”
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۰ مرداد ۱۳۹۴یکم دیر به یاد تحریم فرغون سازان افتادند ولی ماهیه که از آب گرفته شده و هر وقتم بگیری تازه ست
همین که مجبور به واکنش شدند یعنی تاثیر داشته و از آینده و گسترده شدن این کمپین میترسن
اینم که میگن تاثیر نداشته حرف مفته اگر الان تاثیر نداشته خودشونم میدونن بعدا تاثیر خواهد داشت در غیر این صورت هیچ واکنشی به این طرح نمیدادن و اهمیتی نمیدادن بهش…
مسئولان ما کی میخوان به قدرت رسانه و شبکه های اجتماعی پس ببرند خدا داند!
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۴بایک جامعه شناختی سطحی میشه فهمید اغلب ایرانی ها فعلا دست به خرید خودرو نمی زنند.
چون تاریخ ثابت کرده زمانی که ایرانی ها احساس خطر بکنند به تکاپو می افتند وبه کارهایی ازجمله احتکار و…دست می زنند
ولی زمانی که احساس امید به اینده داشته باشند کاملا بی بخارند ودست به هیچ گونه عملی نمی زنند.
ولی خدا نکه بویی به مشامشون برسه یا خبری مثلا این که کنگره امریکا توافق را رد کنه.اون وقت خواهید دید که همین مردم محصولات 100 سال دیگه ایران خودرو را پیش خرید می کنند.شاهد ماجرا دی ماه 91
مردم 20تا20تا ماشین پیش خرید می کردنند.یک ماه بعد یعنی در بهمن 91 پژو پارس 17 میلیونی شد 25 میلیون.
ارمان
۲۰ مرداد ۱۳۹۴چقدر مردم عراق بدبختن وای ی ی , اونا دیگه چه حسی دارن خدا میدونه
اقا این مملکت اباد نمیشه که نمیشه این همه ادم کشته شده با این خودرو ها
یاد اون صحنه افتادم که دولت ژاپن جلوی مردمش کمر خم کرد و از بابت اومدن زلزله معذرت خواستن , دقت کردین واسه زلزله که گفتن براش اماده نبودیم :))
چقدر تفاوت اخه چقدر
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۴اصلا این را ولشون کنید خودروی ایرانی هم وزن خودروی ژاپنی موضوع هدر دادن مواد اولیه و کفران نعمته.
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ایران خودرو وسایپا تنهاتولید کننده خودروی صفر فرسوده در جهان!!!!!!!!!!!!!!!!
راه تو را می خواند…………………..
البته این ره که می روی به ترکستان است!!