مهمترین اخبار دنیای خودرو در این روزها در کشورمان حول پنجمین همایش بینالمللی صنعت خودرو میگردد.
مدیرعامل رنوپارس از برنامه این شرکت برای توسعه همکاری با قطعه سازان ایرانی برای بهبود کیفیت و داخلی سازی بیشتر خبر داده است.
اسماعیلی اضافه کرد:
قطعه سازان ایرانی باید رقابتپذیری را ارتقا دهند، این کلید موفقیت در صنعت خودرو ایران است.
مدیرعامل رنوپارس با اشاره به زیرساختهای مهم در ایران گفت:
انرژی ارزان و نیروی انسانی ماهر ثروت است، اما برای رسیدن به رقابتپذیری باید پروسهها تقویت شوند. مدیریت کیفیت و همچنین داخلی سازی عمیق بسیار مهم است.
او با بیان اینکه رنوپارس با برنامههای جامع حمایتی در کنار قطعه سازان قرار دارد گفت:
مسلماً ما نیز بهعنوان خودروساز برای تولید خودروهای باکیفیت به حمایت قطعه سازان نیاز داریم.
پاسکال فلتن، مدیر منطقهای رنو در ایران در سخنرانی پنجمین همایش صنعت خودرو ایران هم گفت:
برنامه داریم تا در آینده نزدیک پلتفرم جدید را برای تولید در ایران و صادرات از آن به کشور بیاوریم. اصول این پلتفرمها در کنار داشتن ایمنی مناسب و آلایندگی پایین، قابلیت رقابتپذیری آنها است. با آغاز برنامه جدید رنو در ایران، دانش تکنولوژی قابلتوجهی تا سال ۲۰۲۰ به ایران میآید و از طرفی قرار است از این کشور قطعات، محصول کامل، مواد خام و دانش فنی به مناطق هدف رنو و ایران صادر شود. در حال حاضر فعالیت تیم رنو در ایران برای توسعه پیشرانهها و گیربکسهای جدید آغاز شده است.
به گفته مدیر منطقهای رنو با عملیاتی شدن دور جدید همکاریهای رنو در ایران، فرصتهای شغلی حدوداً ده برابر خواهد شد. همچنین حجم کل سرمایهگذاری رنو در ایران به ۸۰۰ میلیون یورو میرسد.
مدیرعامل ایرانخودرو در این همایش خواستار خصوصیسازی خودروسازی در ایران شد و خواست تا دولت در این مسیر مانع ایجاد نکند. هاشم یکه زارع گفت:
واقعیت آن است که برخی مسئولین میخواهد از صفر تا صد را یک شبه طی کنند و ناگهانی تصمیمات جدیدی میگیرند که با واقعیت فاصله دارد. این سطح از سختگیری به شکلی است که باعث شده تا بنز هم نتواند استانداردهای جدیدی ایران را پاس کند. شاید بهتر باشد برای پیشتازی در صنعت خودرو جهان، ابتدا خود را به بازار جهانی و بزرگان این صنعت نزدیک شویم و بعد به سمت برتری و پیشتازی حرکت کنیم.
قاسم جهرودی، مدیرعامل سایپا نیز قول خودکفایی حداقل ۵۰ درصدی در این شرکت را داد. به گفته جهرودی سایپا در هر سال از یک پلتفرم ایرانی رونمایی خواهد کرد. مدیرعامل سایپا همچنین خروج سایپا از خط تولید را در آینده نزدیک منتفی دانست. وی همچنین از معرفی یک خودروی مشترک با رنو با قیمتی زیر ۳۰ میلیون تومان خبر داد که طبیعتاً رنو کویید خواهد بود.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم گفت:
مجلس و کمیسیون صنایع در مقابل زورگوییها و حتی درخواستهای غیرمنطقی برخی از نمایندگان خواهد ایستاد و پشتیبان صنعت خودرو خواهد بود
عزیز اکبریان در ادامه افزود:
متأسفانه کیفیت محصولات داخلی و به دنبال آن قطعات تولید داخل مورد رضایت مردم کشور نیست و باید در راستای رشد کیفیت تلاش کنیم.
انجمن واردکنندگان خودرو در یک نامه به رئیس دیوان عدالت اداری، خواستار ابلاغ دستور قطعی برای تعیین تکلیف قیمت خودروهای وارداتی شد. در این نامه با انتقاد از نقش دولت مخصوصاً از ابتدای سال ۱۳۹۶ در برهم زدن نظم بازار و افزایش غیر قابل تصور قیمت خودروها و رفتارهای خلاف منافع مصرفکنندگان، خواستار تعیین تکلیف قطعی موضوع برای رهایی از رکود جاری و بلاتکلیفی واردکنندگان و مصرفکنندگان شده است.
در همین حال همچنان دولتیها ساز مخالف را کوک کرده و از دستور دیوان عدالت اداری ابراز بیخبری مینمایند. دولت در طرح جدید خود میخواهد تعرفهای را که تا ده برابر افزایش داده بود به میزان ۲۰ درصد برای خودروهای هیبریدی کاهش دهد.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد دستور توقف افزایش تعرفه خودروها لازمالاجراست و دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرایی تعرفه واردات خودرو مصوب دی ماه هیئت دولت به دفتر حقوقی هیئت دولت ابلاغ شده است و اگر به دستور دیوان عدالت اداری عمل نکنند مستنکف محسوب میشوند.
در حاشیه این همایش نیز از نسخه پلاگین هیبریدی دنا پلاس نیز رونمایی شد. این مدل دنا مجهز به یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر است که در مجموع توان پیشرانه را در حالت ترکیبی به ۲۰۰ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر میرساند. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس اتوماتیک استفاده شده است. دنا پلاس هیبریدی قادر است تا با تکیه بر نیروی ذخیره شده در باتریها مسافت ۹۰ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی نماید. قیمت این نسخه از دنا بیش از ۷۰ میلیون تومان پیشبینی شده است.
نسخه پلاگین هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر نیز بالاخره به خیابانهای ما پای گذاشت. این مدل اوتلندر یکی از دلایل استقبال بالا از آن در اروپا و یکی از پرفروشترین خودروهای شاسیبلند پلاگین هیبریدی جهان محسوب میشود. اوتلندر پلاگین هیبریدی با قیمت ۳۱۷ میلیون تومان به فروش خواهد رسید.
ورود اینفینیتی به بازار ایران نیز خبر آخر ماست. برند لوکس زیرشاخه نیسان میتواند به بازار خودروهای پریمیوم کشور تنوعی تازه ببخشد. یکی از واردکنندگان معروف کشور به تازگی، مذاکراتی برای کسب مجوزهای نمایندگی رسمی اینفینیتی را در ایران آغاز نموده است. احتمال میرود اینفینیتی با مدل QX30 ورود خود را به بازار ایران جشن بگیرد. مدلی که با اشتراکات زیادی با مرسدس GLA تولید میشود و احتمالاً قیمتی در بازه زیر ۴۰۰ میلیون خواهد داشت.
حامد
۲۴ بهمن ۱۳۹۶“در حاشیه این همایش نیز از نسخه پلاگین هیبریدی دنا پلاس نیز رونمایی شد”???
حتما اغای روحانی اینو به عنوان یه خودروی هیبریدی واقعا قبول داره؟?ولی پریوس و سوناتا هیبرید رو هیبریدی واقعی نمیدونه?
دنا پلاس توربو رو اوردن با قیمت ۶۲ میلیون
بعد تازه با اونی چیزی که تو نمایشگاها هم بوده فرق داشته با اونی چیزی که دادن دست مردم
جمع کنید بساطتون رو ***
Ali
۲۴ بهمن ۱۳۹۶حالا خنده دار تر قیمتشه. با یه موتور الکتریکی و یه باتری بزرگ و 200 اسب بخار (البته 200 اسب بخار ایرانی که الاغ بخار هم حساب نمیشه) قیمتشو قول میدم بالای 100 میذارن. گرچه عمرا به نظرم حالا حالا ها تولید شه. اینم زر میزنن ساختن به نظرم. یه آشغال نشون دادن به مسئولین و ملت رو *** :) . باتریش احتمالا 1 ساله به فنا میره. کلا هم موتور بنزینی سرویس خواهد بود احتمالا. 90 کیلومتر هم برن عمشونو خر کنن. حتما تا تونستن باتری چپوندن توش تا بگن میتونه 90 کیلومتر بره. بعد احتمالا 40 کیلومتر بیشتر نمیره، میگن کیفیت برق ایران خوب نیس :)
shahin
۲۴ بهمن ۱۳۹۶منتظر باش ببین همین ملت چطوری برن بخرن
تیاگو
۲۴ بهمن ۱۳۹۶خوش حال بودیم که امنیت داریم
بعد هر اتفاق بدی می افتاد تو ذهنمون این بود که امنیت داریم
ولی متاسفانه امنیت فقط این نیست که دشمن به خاکمون تجاوز کنه
حالا کم کم میبینیم توی هیچ چیزی امنیت
نداریم
ماشین امنیت نداریم
سرمایه گذاری امنیت نداریم
شغل امنیت نداریم
همه جا پر از دزده
توی بازار توی پزشکی توی ادارات توی کارخانجات دولتی
فقط جوان ایرانی یا باید بمیره یا مغزی چیزی بشه فرار کنه
SQ12
۲۴ بهمن ۱۳۹۶سلام دوستان پدالی عزیز.امیدوارم که همتون سرحال و قبراق باشین و روز و شبتون خوش و خرم باشه.میخواستم بگم این ها ملت رو بازیچه ی خودشون فرض کردن.یه ماشین بی کیفیت با عنوان هیبریدی میدن بیرون تا مردم رو سرگرم کنن و بپیچونن مردم ما هم متاسفانه زود گول میخورن و گلیمشون هم از آب بیرون کشیده نمیشه.در کل باید بگم که دنا هیبریدی و پراید برقی و ساینا برقی و… در واقع وسیله ای شدن برای سرپوش گذاشتن روی گندکاری این به اصطلاح خودروسازان داخلی و ما نباید فریب این شرکت هارو با اون تبلیغاتشون بخوریم.بابا به خدا یه بنز قدیمی بیشتر از این فرغون ها کیفیت داره و دووم میاره.اگه از لفظ بدی استفاده کردم عذرخواهی میکنم.
با تشکر از شما و دوستان عزیز پدالی
SQ12
بهراد
۲۵ بهمن ۱۳۹۶خجالت نمی کشیدن مصرف سوختشم میگفتن یک دهم لیتر در هزار کیلومتر!
پالونش عوض شده ، تاوقتی که ایرانخررو دست از پلفترم و شاسی ۴۰ ساله ی ۴۰۵ ورنداره آفتابه مونتاژ کن هم نیس،
هنر اون نیس که فلان ماشینت با ۴۰ میلیون قیمت ینی ۳ و ۴ برابر واقعیش،فروش ۴۰۰ هزارتایی داشته باشه،هنر اونه کنار غول های تکنولوژی ماشین نصف اونو با همون قیمت بفروشی.
بعد ساینا برقی دنا قدر مطلق توربو پلاگین هیبریدی هم اومد، فک کنم آقای کلید ساز زِمینه رو برای ورود این آماده میکرد دغدغه ی هیبریدی واقعی که فقط تو سرعت های بالا از موتور برقی استفاده نکنه هم حل شد خدا رو شکر، یه زمانی فقط خودروی هیبریدی وارد میشد اونم قطع امید شد، امید وارم از بقیه ی چیز های موجود هم قطع امید بشیم علی برکت الله، البت میگن باتریشون خارجیه بخاطر دلار ۱۴۰ میلیون قالب می کنن.
سنگ پای قزوین جلوی اینا کم آورد، خیلی رو میخواد خودتو بزنی به نفهمی ادعا کنی ماشین میسازی! من خبرارو میخونم بجز قسمت تراوشات ذهنی این آقایون که سریع از روش رد میشم ، حتی ارزش وقت گذاشتن و خوندن چرندیاتشونو هم ندارن.چون کنتور نمیندازه این شکلیه.
رامين
۲۵ بهمن ۱۳۹۶بابا مهم نیست چی میخوان بدن بیرون مهم اینه که حداقل یه قدمی برداشتن یه چیزی از ماشین های هیبریدی فهمیدن الان بحث پیشرفته مهم اینه که بتونن تو آینده یه کاری بکنن به هر حال اگر ماشین هارو با کیفیت و طراحی های کاملا متفاوت و زیبا و ماشین ایمن بسازن قیمت بخواد اینطوری باشه بازهم مشکل ما با خودروسازامون شروع میشه ۷۰ تومن برای این ماشین خیلی زیاده کمری و سوناتا یا اپتیما(همه هیبریدی)با دلار همین حالا زیر ۱۰۰ تومن در میان این یهنی بازم ظلم
بهراد
۲۵ بهمن ۱۳۹۶خیلیم مهمه، چیزی که شما سوار میشی دوست داری گاری باشه یا پورشه؟ اگر مهم نیس پس گاری رو انتخاب کن.
استفاده از لفظ “خودرو ساز” برای اینا حرااامه
مونتاژ پراید و پژو هم برای اینا زیادیه،
قبل از خودرو سازی ،فروشنده باید انصاف داشته باشه ، واقع بین باشه به مشتریش احترام بزاره، مشتریش حق انتخاب داشته باشه، جنس خرابشو پس بگیره و در مواقع لزوم حتی معذرت خواهی و جبران خسارت هم بکنه، گارانتی و خدمات محصولاتشو بی قید و شرط قبول کنه، تحویل فوری ۳۰ روزش زیر ۲۰ روز انجام بشه، نه ۳۲۰ روز بعد.
حامد
۲۴ بهمن ۱۳۹۶پدال جان لطف کن وقتی این خبرا رو میزاری عکس منحوس و نکبت بار این *** نزار،حالم بد شد وقتی قیافه کثیفشو دیدم
با تشکر از پدال عزیز
بهراد
۲۵ بهمن ۱۳۹۶حامد جان، من چرندیات اینا رو نمی خونم اما این تیتر “سنگ پا” خیلی توجهمو جلب کرد.
“مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، هاشم یکهزارع در پنجمین همایش بینالمللی صنعت خودروی ایران گفت: خودروهای بنز و هیوندای استانداردهای جدید را پاس نمیکنند و با آنها که صحبت میکنیم میگویند این استانداردها را نمیتوانیم پاس کنیم.”
بازم جریان اسب و الاغ و سخن معروف چرچیل.
خوبه کنتور نمیندازه وگرنه ورشکست میشدن اینا،یکی نیس بگه بابا شما که بخوای نخوای لگنتو میسازی لااقل کم * بگو ،باشه!؟
Jake
۲۴ بهمن ۱۳۹۶پلاگین هیبریدی دنا پلاس با برد ۹۰کیلومتر؟ماشالاه به این پیشرفت اگه با همین فرمون پیش بریم فکر کنم چند سال آینده که مردم کشورهای همسایه سوار هلیکوپتر و هواپیما شخصی می شن و با اونا جا بجا می شن،ما هنوز پژو و پراید برقی سوار بشیم!بابا خجالت بکشید اون موقع که مهندس آرین خودروی برقی ساخته بود با برد ۳۰۰کیلومتر اجازه تولید بهش ندادین ولی الان تازه بعد از چند سال ور داشتین یه خودروی مندرآوردی داخلی هیبریدی کردین اونم با برد ۹۰کیلومتر!!!بابا خجالت بکشید با چه رویه اینو به مردم بیچاره میچپونین؟
جهانگیر رومی
۲۴ بهمن ۱۳۹۶بهترین خبر همین ورود ایفینیتی هست
حامد
۲۴ بهمن ۱۳۹۶مهم نیست چی وارد میشه
مهم اینه همشون با قیمت فوق العاده بالا وارد میشن
چه فایده داره ایفینیتی وارد بشه ولی قیمتش ۴۰۰ ۵۰۰ میلیون باشه؟
morteza
۲۴ بهمن ۱۳۹۶واردات چیز خاصی نیست.کاری نداره.البته اگه یه ماشین 100تومنی 400 تومن نشه
M
۲۴ بهمن ۱۳۹۶به والله این فرغون سازی های وطنی که من میبینم تا 2050هم اشغال تولید میکنن….
وای براونایی که میخوان دل به ایران خودرو وسایپا خوش کنن
Ali
۲۴ بهمن ۱۳۹۶یعنی 2050 به بعد ممکنه خوب بشه؟ خوشحالم کردی داداش :)
حسين
۲۴ بهمن ۱۳۹۶حرفها و امید دادنهای پوچ همیشگی….
نمیدونم این وسط یهو دانش ساخت ماشین پلاگاین هییرید رو چجوری به دست اوردن اونم با برد ۹۰ کیلومتر!!!! کم نیستا.. پلاگینهیبرید ۹۰تا بره؟؟!!!!
حامد
۲۴ بهمن ۱۳۹۶به قول خودشون میگن ما که میتونیم فلان موشک (***) درست کنیم دانش ساختن بهترین ماشینای دنیا هم داریم😂بعد هم میگن ماشین ک کاری نداره ما موووووشک درست کردیم
سورنا
۲۴ بهمن ۱۳۹۶عجب :)
محمد
۲۴ بهمن ۱۳۹۶خیلی وقته زمزمه ورود اینفینیتی هست…
و چقدر خوشحال بودم از حضورش در ایران….
اما الان که قوانین اجازه ورود مدلهای پرچمدارشو نمیده،،،، نیاد بهتره
امروزم که اعلام کردن ورود خودروهای لوکس، حتی به صورت موقت ممنوعه
اسمم بردن… مازراتی… هامر… بوگاتی… و و و
.
البته همه اینا در مقابل چیزی که از برکت وجود مسوولان دلسوز و جان برکف داریم… هیچه
.
امنیت داریم… امنیت!!!!
بهراد
۲۵ بهمن ۱۳۹۶بعد دلیل منطقی داشته با همینجوری شخمی شخمی یه چیزی گفتن اینا!؟
با این رویه ارز،تعرفه واردات و قوانین مریخی ، تا سال ۱۴۰۰ فک کنم ماشین فقط صادر کنیم واردات اصلا نداشته باشیم
نوه هامون هم همینارو سوار شن
حمید
۲۴ بهمن ۱۳۹۶کاش تو یک کشور دیگه به دنیا اومده بودیم
اخه برا ماشین دوستها اینجا مناسب نیست
پرسپولیس
۲۵ بهمن ۱۳۹۶این مال دیشب تواخبار بود خیلی شلوغش کرده بودن مصاحبه وسخنرانی وعکاسان وکارشناسان چه خبره انگار خودرو تمام ایرانی رقیب ژاپن وکره ساختین مدیر رنو فرانسوی ها خوب مارا به استعمار گرفتن اینفینیتی میادانگار به قیمت جهانی میاد اینقدر گرانه که هموطنای ما تلفظ درستش راهم نمی خوان یادبگیرندایناهمه اش مانور بودبازارخودرو خبراترهم میشه
NAVID۰۰۹۸
۲۵ بهمن ۱۳۹۶باشه
بهش میگم
این همایشهارو برا عمه هاتون بگیرین که قربون صدقتون میرن نه امثال منی که دیگه حناتون برامون رنگ نداره
همایش یونجه باشه بهتره تا خودرو
حداقل شاید یه بهره وری برای چهارپایان داشته باشه.
Arash
۲۷ بهمن ۱۳۹۶هموطنای گلم بیایید خودمون رو گول نزنیم ، این خودروسازهائ داخلئ حالا چه سایپا چه ایرانخودرو ، هرقدر هم که بیان الکی به این ماشین ها با همون پلت فرم أولیه پراید و پژو آب و تاب بدن ، نه تنها قدمئ در راه پیشرفت صنعت خودرو برداشته نمیشه ، بله تنها مردم مظلوم و بیگناه که واقعا حقشون این أسباب بازئ ها نیست ، ضرر میکنن ،مالی که به کناربغضا جانی !!من خودم یکی از مدیر های مالئ ایران خودرو هستم و واقعا وقتئ قیمت ها و این تسهیلات مضحک برأی فروش و … از زیر دستام رد میشه عذاب وجدان میگیرم . اما چه میشه کرد که مردم هم انتخاب دیگه ای ندارن و أینا بهشون تحمیل شده ، شما واقعا فکر میکنید ، کسئ که ۵۰میلیون تومان دنا میخره ، راضیه !؟ نه ته دلش خبرائ دیگه ای هس ، از یه طرف نه به محصول چین اعتماد داره و نه میتونه از ماشینائ خارجی چیزئ بخره ، حالا بنز و بی ام و مد نظرم نیست ، اما کره و ژاپنئ رو هم قدرت خریدش رو نداره ، پس یه چیزئ تو این مایه ها بهش تحمیل میشه . حالا أصلا کاری به خودرو داخلئ ندارم ، میخوام نگاهی سطحئ به خودرو هائ خارجئ کنیم . از خودم شروع کنم ، ۴ سال پیش تصمیم گرفتم که ماشینم رو که سمند بود رو عوض کنم و بدلیل شرایط مالئ من و همسرم و عدم نیاز به درامد من ، تونستم هر سال تقریبا ۸۰میلیون کنار بزارم و تو دی ماهی که گذشت، ۳۳۰داشتم و سریع اقدام به خرید یه تویوتا راو۴ کردم و خیلی خوشحال بودم که بالاخره دارم چیزیو سوار میشم که ارزشش رو داشتم . خوب شاید همین طور به نظر بیاد و تو خیابون ماشینئ ۳۰۰ میلیونئ ببینید و دلتون بخواد، اما عزیزان در واقعیت پیداست که به من و أمثال من هم ظلم شده، شما چهار سال پول جمع کنئ و آخر سر پول چیزئ رو بدئ که قیمّت مدل فولش تو آمریکا ۳۲ هزار دلاره ،که با دلار روز دئ تقریبا صد و پنجاه تومن میشد!پس بقیه پول من و أمثال من کجاس !؟! چرا با احتساب گمرک آنقدر باید ملت پول بدن !؟! ۳۳۰میلیون تومان ارزشی معادل ۵۲هزار پوند داشت ، که اگه شهروند انگلیس بودم ، میتونستم یه جگوار شاسئ بلند F pace بخرم ، که حالا عظمت اون ماشین رو برید جستجو کنید ، در کل این بحث رو از خودم باز کردم که بگم( به من و أمثال من ، به هرکئ که پراید و پژو سوار میشه و حتئ به اونی که مازاراتئ یک و نیم میلیاردئ سوار میشه ظلم شده و ماشینئ به ارزش واقعی نداریم)