با پایان گرفتن مخاصمه چهاردهه ای ایران و آمریکا و تصویب طرح رفع تحریم های جهانی علیه ایران در شورای امنیت و اتحادیه اروپا زمزمههای پیوستن ایران به اقتصاد جهانی بیش و بیشتر از گذشته قوت گرفته است. پس از این اتفاق تاریخی فرانک والتر اشتاین مایر وزیرخارجه آلمان در پاسخ به مخالفان اندک شمار توافق گفته است: حالا ۱۹۳ کشور جهان پشتیبان این توافق هستند. از دیگر سو خبرهای متفاوتی نیز از گوشه و کنار دولت تدبیر به گوش میرسد که برنامههای متعددی برای ارتباط رسمی و قاعدهمند با شرکتهای خودروساز بزرگ غربی تدارک دیده است. از جمله خبرهای مهم اینروزها سفر قریبالوقوع رییس جمهور اتریش، وزرای اقتصاد ایتالیا و اسپانیا و وزیر امور خارجه فرانسه و البته حضور هیئت عالیرتبه آلمان درایران و برگزاری کنفرانس بینالمللی سرمایهگذاری مشترک ایران و اروپا در وین است. گفته شده کره ای ها هم قصد بازگشت به ایران را دارند و هیوندای پیشنهاداتی برای بازگشت به ایران و مونتاژ مدلهای جدید این برند به کرمان موتور داده است.
همچنین خبرگزاری ایسنا از قول یک کارشناس صنعت خودرو نوشت: با ورود خودروسازان اروپایی به بازار خودروی ایران برخی از خودروسازان چینی که محصولات بیکیفیت تولید میکنند از این بازار حذف خواهند شد. شهرام آزادی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: درصورت به نتیجه رسیدن مذاکرات هستهای خودروسازان بزرگ جهانی وارد ایران شده و به تولید مشترک با خودروسازان داخلی خواهند پرداخت. وی با بیان اینکه حداقل یک سال طول میکشد تا اولین خودروی تولید مشترک با خودروسازان جهانی در ایران به تولید برسد، خاطرنشان کرد: ورود خودروسازان خارجی بهویژه اروپاییها زنگ خطری برای خودروسازان چینی حاضر در ایران خواهد بود. عضو هیئت علمی دانشگاه خواجهنصیرالدین طوسی ادامه داد: البته باید توجه کرد که رقابت خودروسازان در بازار ایران فقط در حوزه کیفیت نیست که تصور شود مردم از این پس فقط به سمت خودروهای باکیفیت اروپایی خواهند رفت بلکه موضوع قیمت خودرو نیز برای قشر قابلتوجهی از مصرفکنندگان ایرانی مهم است.
خبرآنلاین نیز از قول معاون وزیر نفت نوشته: دهها شرکت آلمانی، بعد از توافق ایران و ۱+۵ بهعنوان نخستین هیئت بلندپایه اروپایی وارد تهران شده اند. لینده، زیمنس، مرسدس دایملر، باسف، فولکسواگن، جی آی زد (GIZ) و دهها شرکت آلمانی، دیروز و بعد از توافق ایران و ۱+۵ بهعنوان نخستین هیئت بلند پایه اروپایی وارد تهران شده اند. همچنین قرار است وزاری اقتصاد و امورخارجه ایتالیا، اسپانیا و فرانسه نیز به زودی به تهران بیایند و مراودات تجاری خود با ایران را از سر بگیرند.
معاون صدر اعظم آلمان گفت: شرکت های آلمانی فقط به دنبال فروش محصولات آلمانی در ایران نیستند، بلکه به دنبال انتفال فناوری و بالا بردن سطح مهارت های نیروی کار در ایران خواهند بود. دولت آلمان نیز از سرمایه گذاری شرکت های آلمانی در ایران حمایت می کند.
عصر ایران هم در باب بازگشت خودروسازان فرانسوی به ایران نوشت: دو خودروساز فرانسوی پذیرفتهاند که برای حضور مجدد در بازار ایران باید نسبت به سرمایهگذاری مستقیم، انتقال تکنولوژی، تولید محصولات جدید و بهروز و صادرات محصولات از سایتهای تولیدی ایران اقدام کنند. این خبرگزاری در ادامه در باب همکاری های تازه خودروسازان و شرکت های معتبر میگوید: ذشته از آلمانیها و فرانسویها، خودروسازان آمریکایی نیز علاقهای به واگذار کردن بازار ایران به رقبای خود ندارند بهگونهای که در ماههای اخیر با ارسال پیامهایی علاقه خود را برای حضور در بازار ایران ابراز کردهاند.
پیش از این ساسان قربانی – عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران، در این رابطه اظهار کرده بود:” خودروسازان آمریکایی از طریق برخی واسطهها به خودروسازان ایرانی پیام داده و خواستار سرمایهگذاری در صنعت خودروی ایران شدهاند. در این زمینه شنیده میشود که آمریکاییها مطالعات بازارسنجی برای حضور در ایران را نیز آغاز کردهاند و آمادهاند با رفع تحریمها فعالیت خود را در ایران آغاز کنند”.
همچنین به تازگی شبکه اینترنتی رادیو فرانسه فارسی نوشته است : خودروسازی رنو امیدوار است که ایران، بازار خوبی برای مدل ارزان قیمت خودروهای جدیدش باشد. این مدل که کوئید نام دارد از نظر قیمت در ردۀ ارزان ترین خودروهای اروپایی قرار دارد. مدل کوئید (KWID) که بهای آن حدود ۵۰۰۰ یورو اعلام شده، برای اولین بار ماه مه اردیبهشت در هند معرفی شد. ژرارد توربه مدیر تولید مدل جدید خودرو سازی رنو گفته، از مطالعات اولیه تا ارایۀ اتومبیل به بازار، نیاز به زمان داریم که هنوز جزئیات مدل های جدید برای بازار ایران روشن نیست و تصمیم های نهایی گرفته نشده است.
خبرهای مختلف از تدارک ویژه نیسان برای ارائه گونه اسپرتی و قدرتمند نیسمو برای سدان مشهور ماکسیما حکایت میکند. اینگونه که توسط تیونر رسمی نیسان ژاپن ارتقا مییابد از گونههای ردهبالای ماکسیما قدرتمندتر و مجهزتر است و احتمال دارد برای آن از موتور ۳.۷ لیتری و V6 اینفینیتی استفاده شود. در این خودروی چهار در اسپرت با توجه به امکاناتی که در داخل و خارج به این خودرو اضافه میشود باعث ایجاد درآمد خوبی برای نیسان میشود و هدف از اضافه کردن این امکانات تولید یک خودروی عضلاتی است برند فیات کرایسلر اعلام کرده است بحثها و چارچوبهای کلی برای ارائه سهام شرکت فراری نهایی شده است و بهزودی فیات کرایسلر فرایند واگذاری را آغاز میکنند. مدیران این کنسرسیوم پیش از این اعلام کرده بودند تا قبل از اکتبر حاضر به اجرای فرایند واگذاری نیست اما گویا تصمیم عوض شده است. سرجیو مارچیونه رییس فیات کرایسلر در گفتگو با بلومبرگ با تأکید بر ارزش ۱۰ میلیارد یورویی برند فیات از واگذاری قریب الوقوع بخشی از سهام فراری خبر داد. منابع خبری احتمال دادهاند دلیل این شتاب، عدم تمایل جنرال موتورز و فورد برای ادغام با گروه FCA است. مارچیونه برای این ادغام تلاش بسیاری کرد که گویا این تلاشها چندان ثمری نداشته است. فیات اعلام کرده است ده درصد از سهام طلایی برند فراری را بهزودی به فروش میرساند و ۹۰ درصد سهام این برند همچنان در دست سهامداران فیات کریسلر خواهد ماند.برند آمریکایی دوج بیش از هشتاد و هشت هزار دستگاه از مدلهایش را به دلیل نقص در سیستم کیسه هوا فراخوان کرد. دوج همهی مدلهای چلنجر را که در بازه زمانی ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۷ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۱۰ عرضه شده جزو این فراخوان قرار داده است. فیات کرایسلر هشدار داده است که اشکال سیستم ایربگ های جلویی ممکن است به مرگ سرنشینان هنگام تصادف منجر شود. این ایربگ ها که محصول کمپانی تاکاتا هستند تاکنون در فراخوان ۴۰ میلیون دستگاه خودرو از برندهای مختلف در سرتاسر جهان نقش اصلی را ایفا کردهاند.
جنرال موتور قصد دارد امسال کارخانههایش را بزرگتر کند. به همین منظور برای عملی کردن این کار بودجهای ۱.۴ میلیارد دلاری را در نظر گرفته است. قرار است این مبلغ صرف بازطراحی و تجهیز کارخانه مونتاژ آرلینگتون واقع در تگزاس شود. این مرکز به یک سالن رنگآمیزی جدید و تولید بدنه با تکنولوژی پیشرفته و ایجاد قسمتهای جدید برای مونتاژ مجهز میگردد. این ساختوساز در مدت سه سال انجام میشود و این کارخانه پس از آن قادر است تا با سرعت بخشیدن به روند اتوماتیک تولید به بهبود برنامههای جنرال موتورز کمک کند. در حال حاضر کارخانه آرلینگتون با تولید چندین مدل مختلف از جمله بدنه مدلهای شاسیبلند و وانتهای بزرگ مانند شورولت تاهو و سابربن، جمس سیرا و XL نقش مهمی در چرخه تولید محصولات جنرال موتورز دارد. در اهمیت این کارخانه همین بس که امسال ده میلیونمین محصول خود را ساخت.
DODGE
۳۰ تیر ۱۳۹۴معمولا فراخوان های دوج نسبت به بقیه ی امریکایی ها خیلی کمتره .از این مورد هم تعجب
نمی کنم چون چندان تقصیر دوج نبوده!!
matin
۳۰ تیر ۱۳۹۴با هرکی قرارداد می بندید با این فرانسوی های نامزد قرارداد برای خودرو نبندید
نوید جهرمی
۳۱ تیر ۱۳۹۴کاش به حرف ما بود.
فقط نفع خودشون مهمه نه حال و روز مردم.
باز میرن آویزون میشن به این فرانسه و همون بلای قبل سرمون میاد.
احمد
۳۱ تیر ۱۳۹۴حضور دوستان عرض کنم که قسمت بیشتر ( بالای 35 درصد ) بازار اتومبیل ایران طبق توافق های قبلی به فرانسوی ها سپرده خواهد شد .
قیمت ها تا حدودی افت خواهد داشت اما نه اونقدر زیاد که خیلی خوشحال کننده باشه و همچنین باید با قیمت هایی که فاصله خیلی زیادی با قیمت های واقعی داره خرید خودرو رو انجام داد .
افت قیمتی نسبی خودرو های کره ای (به خاطر حذف چند لایه از دلال ها) محسوس و خریداران اون ها روخوشحال خواهدکرد .
خودروهای چینی به شدت افت قیمت پیدا خواهند کرد ( مثل تخفیف 8 تا 25 میلیون تومانی که الان نماینده جیل درایران روی محصولاتش گذاشته )
و در 2 سال اینده بیشتر شرکت های چینی با بازار ایران خداحافظی خواهند کردیا به صورت بسیار محدود به فعالیت خواهند پرداخت .
امیر
۳۱ تیر ۱۳۹۴خوب اگه قیمتها واقعی و منطقی نباشه ما هم نمیخریم
سامورایی
۳۰ تیر ۱۳۹۴ما اینفینیتی میخوایم
h112
۳۱ تیر ۱۳۹۴گفتی…..مخصوصا q50…
master
۳۱ تیر ۱۳۹۴همین کارخونه بنز نصف سهامش مال ماس
اگه رضاخان سهامشو نمیخرید الان اسمی ازش نبود.
حالاباید خداتومن پول خرید ماشیناشو بدیم ک درحقیقت باید مجانی سواربشیم.
این ینی بدبختی مطلق.
Archi KHAN
۳۱ تیر ۱۳۹۴والا همین حرف را در مورد فراخوان کیسه هواهای ، هوندا ما زدیم !
گفتیم خوده هوندا که چندان مقصر نبوده !!!!!
یهو سیلی از دیسلایک ها سرازیر شد :-) :-) :-)
“با عنایت یه گفته ی DODGE عزیز”
بنده خدا
۳۰ تیر ۱۳۹۴سلام.خداکنه پراید و 405 و مشتقاتش زودتر جمعشن برن….زنده باد ایران آلمان
علی
۳۰ تیر ۱۳۹۴من دعا میکنم، کارخونه پژو و پراید و سمند و … همشون یکجا نابود بشن. بعدش چند تا کارخونه خوب مثل تویوتا، فورد، شورلت و … جایگزین بشن.
الهی آمین.
RETOLEX
۳۰ تیر ۱۳۹۴یه الهی امین عجیب از ته ته ته دلم گفتم !
erfansoltani
۳۱ تیر ۱۳۹۴همین شرکت هایی که شما آرزوی نابودیش رو میکنین ماشین زیر پای شمارو ساختن و زندگی خیلیا به همین شرکت ها وابستست…
نوید جهرمی
۳۱ تیر ۱۳۹۴اگه نمیساختن زندگیا لنگ میموند؟
شرکتای بهتری نبودن ک بشه از محصولاتشون استفاده کرد؟
moghaddam
۱ مرداد ۱۳۹۴حرف این دوستمون درسته…ولی اون رفیقمون که نابودیشونو خواسته فک کنم میخواسته(شاید!)بگه خیلی عالی میشه اگه سیستم های ایران خودرو و سایبا به مدرن ترین وسایل تجهیز بشه تا بتونه خودرهای مدرن و خوبی مثل گلف رو بزنه،(و صد البته دوباره با قیمت های تخیلیشون خون ملت رو تو شیشه نکنن)تا هم قشر زیادی از مردم بیکار نشن و هم ما ماشین خوب سوار شیم
فردین بهادری نژاد
۳۰ تیر ۱۳۹۴ینی میشه تو خیابان ها به جای پراید ماشین های باکیفیت وبا قیمت های مناسب دید
خدا کنه
امروز یه کادیلاک CTS دیدم با پلاک گذرموقت سکته ناقص زدم :|
« شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ تیر ۱۳۹۴منم امروز تو کوچمون یه چلنجر گذر موقت دیدم به همین حالت تو دچار شدم!!!
تاوریل الف
۳۰ تیر ۱۳۹۴منم امروز یه دوج دورانگو کریو دیدم سفیدرنگ … لامصب اصن سالار بود… ادم شاسی بلند امریکایی میبینه به کره ای ها میخنده
ژاپنی اصیل
۱ مرداد ۱۳۹۴من پاهام سر شد نزدیک بود با سر برم تو دیوار بر مسببش لعنت بگو امین تا کی حسرت مدیران نالایق
فرهاد کرمستجی
۳۰ تیر ۱۳۹۴یعنی اینقدر که ماشین کره ای دیدیم خداییش یه کامارو از نزدیک می بینیم انگار که خدا دیدیم دیگه لکسس و بی ام و بنز و پورش اینفینیتی و … بماند:)))
bahamin
۳۰ تیر ۱۳۹۴باسلام به شماعزیززان اگه تنوع ماشین داخل ایران زیادبشه خیلی عالیه البته بایداول جاده هاراخوب اسوالت کنن بعد ماشین بگیریم . چندوقت پیش عموم پرادوروبرد که جلوبندیشو عوض کنه بااینکه عموم صفرکیلومتر خریده بودیعنی فقط دست خودش بودمدلش هم ۲۰۱۱بود وآفرودم باهاش نکرده بود ، یعنی بدونین جاده های ماچی هستن که پرادو طاقت نیاورده.
هادی
۳۰ تیر ۱۳۹۴بزار ماشین بیارن بعد براشون شرط بزار
RETOLEX
۳۰ تیر ۱۳۹۴سمند من تا حالا به این حالو روز نیوفتاده چه طور پرادوی عموی شما اینطور شده ؟!؟!
یه راهکار مزخرف برای قطع کردن سرو صدای داشبورد سمند
اون پوشش های پلاستیکی زیر داشبورد کنار پا رو بردارین هیچی هم از قیافه داشبورد کم نمیشه
فرمون رو هم ازاد کنید ( قفل تنظیم فرمون رو ازاد کنین )
لامصب برا خودش یه پا فانتوم میشه
احمد
۳۱ تیر ۱۳۹۴داداش من پژو پارس 89 دارم باهاش 210 هزار کیلومتر روندم تو تهران تا حالا فقط 1 بار جلوبندیو عوض کردم البته با قطعه اصلی تا حالا ا خ نگفته
اونوقت پرادو …………
شما 1 سر برو دبی تور سافاری ببین چه بالاها سر پرادو . لند کروز میارن
باورشم سخته
میلاد
۳۰ تیر ۱۳۹۴به نظر من که دیگه بعیده ما بتونیم ماشین با کیفیت خوب که نه، بلکه متوسط با قیمت مناسب سوار شیم.
نرگس
۳۰ تیر ۱۳۹۴لطفا تا میتونید به گوش مسئولین برسونید که خودرو ساز های المانی به ایران بیان و دست پژو رو کوتاه کنن از این کشور
« شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ تیر ۱۳۹۴چقدر از این تاکاتا بدم میاد.
محصولاتش رو هر ماشینی بوده فراخوانی شده.
Vorsteiner
۳۰ تیر ۱۳۹۴ای کاش به جای این کره ای های بی کیفیت ، به قول دوستمون ماشین های ژاپنی و آمانی بیشتری و همچنین برندهای آمریکایی رو شاهد باشیم …
به امید اون روزی که مردم مون با معرفی هر نسخه ای از لگن خودرو سریع نرن برای پیش خرید و این حرفا ، البته از همه انتظارش نیست …
از طرفی به قول دوستی سخت ترین کار دنیا هماهنگ کردن هم 10 تا ایرانی هستش …
که اینقد به هر آشغال تولید داخلی نه نگن و نرن پیش خرید و …
البته همه ی این بدبختی ها و نداشتن حق انتخاب و انحصار رو خودمون باعث وبانیش هستیم .
به قول معروف از ماست که بر ماست …
مهدی
۳۰ تیر ۱۳۹۴روز های خوب در انتطار ما هستن…
تاکاتای درد سر ساز…
ماکسیمای قوی…
AHMADREZA
۳۰ تیر ۱۳۹۴امیدوارم قینا آلمانی ها ارزون بشه
احمد باقری
۳۰ تیر ۱۳۹۴خیلی خوب میشه که این اتفاقها بیفته، ولی بعید میدونم با قیمت مناسب باشه که بشه خرید کرد. حالا ببینیم چی میشه.
hamid reza
۳۰ تیر ۱۳۹۴منم گلف میخوام. من عاشق ماشین هاچ بک هستم گلفم که اسطوره هاچ بکا هس
با این وضعیت اگر بیاد 200 میلیون برچسب قیمت میزنن روش :|
RETOLEX
۳۱ تیر ۱۳۹۴باید روی کار دلال ها نظارت بشه .
البته کسی نیست که این کارو بکنه ! !!!!!!!!
یارو به بهانه همین کار با دلال عزیر همکاری میکنه و پولی هم به جیب میزنه .
RETOLEX
۳۱ تیر ۱۳۹۴دوباره میگم
مردم باید اگاه بشن . هنوز بعضی ها نمیدونن چه بلایی داره سرشون میاد
تا وقتی که مردم با هر قیمتی این لگن های ایرانی و چینی و همچنین بقیه ماشین هارو میخرن همینطور قیمت ها میره بالا
باید کاری کرد! اما من راه حلی ندارم !
اگه شما تونستین مردم رو اگاه کنید !!!
ژاپنی اصیل
۱ مرداد ۱۳۹۴مردم خوابن خوابی عمیق
me84
۳۱ تیر ۱۳۹۴خدا کنه که علاوه بر محصولات سطح بالا برای افراد سطح بالا ( از نظر سطح مالی )، یه فکری هم برای سطح متوسط به پایین بکنن و محصولات ارزان قیمت اروپایی مثل فولکس، سئات، اشکودا … رو برای قشر متوسط به پایین جامعه تولید بشه تا اونها هم لذت یه ماشین مد روز رو بچشن. آمین.
منم از الان دارم برنامه ریزی میکنم برای عشقم ( volvo cx 90 )
M Power
۳۱ تیر ۱۳۹۴امیدوارم این توافق توی همه زمینه ها مخصوصا خودروسازی باعث پیشرفتمون بشه و بتونیم چند سال دیگه ماشن هایی درسطح شعور آدمیزاد سوار بشیم و نه ماشین هایی که توهین باشه به شعورمون
sina458
۳۱ تیر ۱۳۹۴بابا شما چه دل خجسته ای دارین نسل ما که سهله بچه و نوه های ما هم همچنان با پژو و سمند و پراید و…….. خاطره خواهند داشت! البته اون موقع شاید اونم شایدا ABS وکیسه هوا و چراغ داشبورد و شیشه بالابرای برقی و… جز آپشنا حساب نشه البته اونم شااااااااید
رهگذر
۳۱ تیر ۱۳۹۴*** اگه باز فرانسوی ها و امریکایی ها وارد بازار ایران بشن امریکایی حداقل بخاطر یغور بودن و کیفیت کمتر و البته مصرف فرانسوی ها هم که معلومه!
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۳۱ تیر ۱۳۹۴همین شما ها هستید که واقعیات رو تکذیب میکنید.
اولاً پدال چاله میدون نیست شما فحش و بد و بیراه میگین!(ممنون از پدال بابت حذف کلمات ناپسند)
ثانیاً این واقعیتیه و مطمئنم عده ی کثیری از کاربران محترم سایت حرف بنده رو تایید میکنند که اون دوران هم که آمریکایی ها تو ایران حضور داشتن چه قدر مردم راضی بودن از خودروهایی نظیر شورولت کپریس،شورولت بلیزر و ایمپالا و نوا و کادیلاک سویل و فلیتوود و…
فقط رهگذر جان لازم نیست شما دوباره بیای بگی نمیدونم من یه کادیلاک سوار شدم چرمش افتضاح بود و فلان بود بیسار بود!
شما عادتته هر جا از آمریکایی ها با منبع معتبر تعریف میکنن انتشار کذبیات بکنی.
الحمدلله هنوز عده ای هستن که واقعیت ها رو میدونن.
ماشین های آلمانی اون دوره هم عالی بودن نظیر فولکس های سری T و گلف و بنز های 230 و سری w مثل w110 و…
خوبه که آدم واقع بین باشه.بنده بسیار شده از خونه که بیرون میرم گاهی اوقات یه ایمپالای قدیمی میبینم و واقعاً تماشای اون آدمو سر ذوق میاره.پس از گذشت سال ها عین دسته ی گل مونده.
در هر حال بنده به شخصه بیش از هرچیز خواهان ورود خودروهای آمریکایی به ایران هستم.
رهگذر
۳۱ تیر ۱۳۹۴از کجا میدونی من چی نوشتم که پدال سانسورش کرده؟! همین پدال حساسیت به وجود میاره الکی. در ثانی من هرگز ضد کادیلاک های قدیمی چیزی نگفتم درسته سوسوله و راحت خراب میشه و خرجش بالاست ولی من در موردش حرفی نزدم. در ثانی تو خیلی چیزا دلت میخواد دلیل نمیشه ***
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۳۱ تیر ۱۳۹۴خیلی خب شما راست میگی.
سوسوله و راحت خراب میشه و خرجش بالاس.جل الخالق!
شرمنده داداش نه که آلزایمر دارم یادم نبود یکی دیگه علیه کادیلاک حرف زده بود!
هر چی دوست دارم به خودم مربوطه و شما هم هرجور دلت میخواد فکر کن.
پیر شدیم این آقا یه مدرک معتبر برای حرفاش ارائه نداد!
خرجش بالاس!چه میدونم شاید شما راست میگی. :D
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۳۱ تیر ۱۳۹۴که چهار تا تعریف کرد صد تا ایراد واسش گذاشت چرمش واقعا اینقدر چرته؟ چطور میخواد با آلمان ها در بیفته؟؟ من کادیلاک که میشنوم یاد همون کادیلاکی میافتم که برادرم داشت سقف چرم قهوه ای و کیفیت متوسط به بالا که برای زمان خودش خیلی خوبه شیشه برقی صندلی برقی و دنده اتوماتیک و.. ولی خرج بالاست یعنی همون استهلاک یا اصطهلاک!(نفهمیدیم کدومشو قبول دارید شما) زیادی داره یعنی داشت.
این متن بالا حرف شما در پست بررسی کادیلاک ATS v بود.
میخوام بگم حواسمون هست.رو هوا حرف نمیزنم.
شما هم خیلی میدونی یه منبع معتبر برا اثبات حرفات بیار.
والسلام
(من از کاربران محترم سایت عذرخواهی میکنم اما جناب رهگذر عادتشونه از این کامنت ها بذارن.)
رهگذر
۱ مرداد ۱۳۹۴اقای فقط کامارو!!! این که تو به عنوان مدرک آوردی که عملا ضد تو تایید حرفامه اخه عاشق من که بیشتر تعریف کردم فقط خرج بالای این ماشین رو گفتم که باز همینجا هم گفته بودم نمیخواست بری خودتو آزار بدی این همه مدت حرف تو دلت مونده بود؟ خوب میگفتی این همه مدت چرم سقف کادیلاک اعصابتو خراب کرده مثل ویروس تو ذهنت نگه داشتی که چی؟ من کی گفتم بی کیفته چرم ماشین اگه فارسی بلدی نوشته بودم برای زمان خودش هم خیلی خوبه این اگه در ده شما یعنی توهین و تو سر مال زدن خوب بحثش سواست خدایا حرفای منو برداشته که خودشو بکوبونه این دیگه کیه! در مورد خرجش مطمئنا کادیلاک نداشتین و الا در موردش اصلا باهام بحث نمیکردی ولی خوب به یه تعمیرکار اینکاره که براش ماشین های این سن و سال می آوردن سوال کن مطمئنا حرفای جالبی برات داره و خوب عجیب هم نیست قیمت قطعات کمی بالا باشه ولی ماشین سوسولی بود یعنی نمیشد هر بلایی سرش آورد و اینم هیچیش نشه( بر عکس ماشین های آلمانی هم قیمتش و یا گرون تر) اینارو تو وب نخون و دنبالش نگرد از کسایی بپرس که سوارش شدن و خبر دارن. شاید که نه حتمامن رسما از یانکی های هفت تیر کش بدم میاد به دیده حقارت نگاشون میکنم برای تو عزیزند و تو حتما ایران رو به این دید نگاه میکنی!(متاسفم) ولی دلیل نمیشه چیزی بگم که هیچکی نتونه تاییدش کنه که چی من از اینا بدم میاد پس بیخیال حقیقت!! نه از این اخلاقا ندارم منفی و مثبت برم مهم نیست سی .و یک سالمه شوخی نیست اصلا حوصله این بچه بازی ها رو ندارم شاید جای برادر بزرگت باشم
m.reza
۳۱ تیر ۱۳۹۴با ورود فرانسویها به ایران تنها اتفاقی که میفته تولید دوباره ال 90 و 206 و احتمالا چند سال دیگه 405.ملتم به عشق 405 فرانسوی تو صف
ashkan
۳۱ تیر ۱۳۹۴کرمان موتور از قطعات هیوندای نزنه صلوات
amirali
۳۱ تیر ۱۳۹۴دوستان عزیز توجه به یک نکته در مورد واردات خودرو بسیار مهم و اساسی است:
کاهش بهای ارز در برابر ریال در طی یک سال اینده امری اجتناب ناپذیر است . این کاهش در اکثر اقلام وارداتی و برخی اقلام تولید داخل تاثیر گذار خواهد بود و خودرو نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود .
طی یک ماه اخیر وبا نزدیک شدن به توافق دو شرکت مونتاژکار داخلی به دلایل تکراری و بی اساس ادعای افزایش قیمت محصولات خود را داشتند و هم اکنون نیز با مصاحبه در رسانه ها ادعای بی تاثیر بودن کاهش نرخ دلار بر قیمت محصولات خود را دارند که این ادعا در زمان افزایش نرخ دلار به گونه دیگری بود.
اما مساله مهم شروع بحث حذف واردات خودروهای چینی نظیر جک و گریت وال از طرف این دو شرکت مونتاژ کار به بهانه بیکیفیت بودن است . که صدالبته دلیل آن کاهش قیمت انها و تداخل و رقابت با محصولات بیکیفیت داخل است که توان رقابت با انها را ندارد.
اگر واردات این دو خودروساز چینی ممنوع نشود با کاهش چشمگیر قیمت انها روبرو خواهیم شد به گونه ایکه برخی محصولات انها تا یکسال اینده بین بیست الی سی میلیون تومان یعنی بازه محصولات مونتاژکاران داخلی خواهد بود .
این یک سیاست کثیف و پلید است که این دو شرکت زالوصفت علیه مردم ایران اغاز کرده اند. چگونه است که یک دفعه مردم ایران باید محصولات باکیفیت خارجی را سوار شوند ؟
لطفا این مطلب را در شبکه های اجتماعی منعکس کنید تاهمه مردم مطلع شوند .
احمد
۳۱ تیر ۱۳۹۴سیاست بدخودروسازهامون رو قبول دارم اما با بخش عمده صحبت های شما مخالفم
کاهش بهای دلار در برابر ریال در یک سال اینده !!!!!!!!!
درسته اما تا چه حد ؟؟ مطمین باشید دلار تحت هیچ شرایطی به قیمت زیر 3100 تومان و یا نهایتا 3000 تومان نخواهدرفت لازم به ذکر که الان قیمت واقعی ریال در برابر دلار بالای 4000 تومان هست
یقیتا نسبت به قبل مثلا دلار 3400 تومان بود و الان شده 3200 تومان تاثیر داره اما خیلی کم هست
نمیدونم چرا بعضی ها فکر میکنندحالا که توافق شده بهشت میشه ودلار 1سال دیگه میشه مثلا 2000 تومان
این مشکلا ت ریشه در اقتصاد و مدیریت ما داره و با توافق ها اتفاق خیلی خاصی نمیافته که حالا فکر کنید همه چیز گلستون میشه
کاملا مشخصه که خودرو سازهای ما ترجیح میدن ماشین های خودشونو بفروشن نه چینیها رو
اونزمان هم که تحریم بودیم مجبور بودیم ماشین های چینی رو جای طلب پول نفت از چین بگیریم فقط اجبار کشور ما رو به این سمت سوق داد
کاملا طبیعی هست که همه ماشینهای چینی نسبت به خودروساز هایی که دارن میان مثل رنو و پژو و احتمالا فولکس بسیار بی کیفیت هستند
حالا فرصتی پیش اومده مردم ماشین خوب سوار شن جای ماشین درپیت چینی
شما چرا ناراحتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
طبیعی هست که با توافق حاصل شده طیف وسیعی از ماشین های پژو و رنو و بقیه خودروساز ها در همه رنج های قیمتی به بازار میان و محصولات قبلی هم با قطعات اصلی روانه بازار میشن نه قطعات درجه 10 چینی که همین 1000 شرف داره به این ماشین ها و قطعات بنجل چینی که این چند سال به ما انداختن
kaveh
۳۱ تیر ۱۳۹۴درسته با لغو تحریما قیمتا کاهش چندانی ندارن ولی خداکنه با سرمایه گذاری شرکتای خارجی شغل زیاد بشه و درآمد ها بره بالا
اونوقت دیگه حداقل اگه تورم بالا باشه اگه نرخ ارز بالا باشه و… قدرت خرید مردمم زیاد میشه و میتونن کاری برا خودشون بکنن
و الی چیزی ک تو کشور ما گرون بشه دیگه ارزون شدن تو کارش نیست
amirali
۱ مرداد ۱۳۹۴کاوه عزیز
با ذکر مثالی شما را متوجه نکته ای در اقتصاد می کنم
اگر شما در بازار فعالیت داشته باشی و بازاریان همه مطلع باشند که مبلغ 10 میلیارد تومان در حساب شما از طریق حکم دادگاه مسدود شده است و دارایی چندانی برایتان باقی نمانده است . دراین صورت اگر از دسته چک استفاده کنید چک شما برای انها اعتبار چندانی نخواهد داشت . حال اگر دارایی شما از مسدودی ازاد شود و همه مطلع گردند در این صورت چک شما ارزش خواهد داشت .
حال در مثال فوق جای ارزش و اعتبار خودتان را با ایران و پول مسدودی را پول های بلوکه شده و چک خود را با ریال عوض کنید .
نتیجه کاملا شفاف خواهد بود . ولی در اقتصاد کلان مسایلی مثل مقاومت بازار باعت لخت شدن این روند می شوند و در یک بازه زمانی همه هیجانات بازار میرا شده و نمودار ها با شیب منطقی تغییر می کنند . دارایی های ارزی و ذخیره های طلای ایران به حدی است که ارزش ریال در برابر دلار افزایش یابد ولی دولت با فشار جلوی این امر را خواهد گرفت . پیش بینی های اقتصاد دانان کاهش قیمت دلار تا 2900 تومان است . البته در بازه میرا شده .
amirali
۱ مرداد ۱۳۹۴احمد اقای عزیز چند نکته را شما در نظر نگرفتی:
1- به نفع دولت هست که ارزش دلار به زیر 3000 تومان نیاید نه مردم . دلیل آن هم فروش نفت به دلار و دادن دستمزد وحقوق و یارانه به ریال است که همه به این امر واقفند و ال باقی ماجرا
2-خودرو هایی که شرکت های اروپایی با همکاری ایران خواهند ساخت جزء خودروهای ارزان قیمت در اروپا هستند که در ایران لوکس محسوب شده و قیمت بالایی دارند شاهد آن هم خودرو های Suv رنو که بازار هدف انها در اروپا برای قشر کم درامد است و در ایران برای کدام گروه ؟!
3-خودروهای چینی شاید در ابتدا بی کیفیت بودند ولی در این دو سال گذشته شاهد افزایش کیفیت فطعات و مونتاژ انها هستیم و انکار این قضیه هم فقط تعصبی است نه منطقی .
4- مونتاژکاران داخلی بهتر است رقیب را جوان مردانه از میدان به در کنند نه اینکه فرار رو به جلو کنند . ایا کیفیت محصولات داخلی در حد محصولات چینی هست ؟
کدام محصول داخلی توربو شارژ دارد؟ کدام محصول داخلی کم مصرف تر از چینی ها است ؟ موتورهای نصب شده بر روی اتومبیل های چینی اکثر برای 5 الی 8 سال پیش است موتور پژو ایران خودرو Xu7 برای چه سالی است ؟
خودرو سابرینا تمام کیسه های هوای مطابق با استاندارد روز اروپا را دارد . یک محصول داخلی نام ببرید که این گونه باشد ؟ در شرکت سایپا سراتوی نسل قبل مونتاژ می شود . ایا می دانید چه اپشنهایی دارد ؟ کلیه اپشن ها حذف شده و با قیمت 90 میلیون تومان و کیفیت مونتاژ پایین به فروش می رسد .
دوست عزیز دلیل ناراحتی من ساده انگاشتن مردم است . شما اگر 50 میلیون تومان برای خرید اتومبیل در نظر گرفته باشی چه اتومبیلی تهیه میکنی ؟ جک ، گریت وال ، بایک یا یک از محصولا داخلی ؟
قشر کارگر و متوسط جامعه که اکثریت هستند را در نظر بگیرید و بعد از محصولات اروپایی و قیمت انها دفاع کنید .
kaveh
۳۱ تیر ۱۳۹۴اگه ب شانس ما باشه ماشین میاد تو ایران ولی ی ماشینایی ک نیان بهتره
فک میکنین کسی به فکر مردمه؟
ن والا
ی ماشینی میزارن وارد بشه یا تو ایران مونتاژ بشه ک بتونن خودشون روش سود ببرن نه مردم
شما چقد ساده این
حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودرو داخلی
۳۱ تیر ۱۳۹۴در بسیاری از کامنتهای دوستان خوندم که (خدا کنه ماشین ارزون بشه )؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
بیایید فرض کنیم فردا یه تویوتا کرولا رو بخریم 72 میلیون تومن لازم به ذکر هست که این ماشین برای قشر متوسط جامعه است با درآمدی متوسط حالا به نظر شما این ماشین رو ما ارزون خریدیم یا تازه تونستیم این ماشین رو به قیمت واقعی تهیه کنیم .نظر شما چیه دوست عزیز
kasra fj cruiser
۳۱ تیر ۱۳۹۴دوستان هیچ اتفاقی نمیوفته تااقایون فرقون خودروامثال اون هستن مابایدهمین لگناروسواربشیم….زیادخوشحال نشیدهمون هیونداوکیاهم یه معجزه هس که میتونیم سواربشیم…..والاااااااااا
مصطفی
۱ مرداد ۱۳۹۴بابا انقد جو ندین به مردم … توافق شد ولی فرقی تو قیمت نکردو نخواهد کرد همانطور که وزیر صنعت و معدن گفت قیمت ماشین های تولید داخل کم نمیشه … زیر ساخت درب و داغونه بعد میایین در باغ سبز نشون میدین؟!! انگار کسی مریض باشه یکسره بهش قرص مسکن بدن … تا زیرساخت ها درست نشه هیچ چیز درست نخواهد شد.
حمیدرضا
۳۱ مرداد ۱۳۹۴قبلا اشتغال زایی برای چینی ها بود خدا کنه از این به بعد اشتغال زایی برای همه کشورا نشه. مسولین باید به فکر بیفتن ، قیمتو بیارن پایین کیفیتو ببرن بالا.اخه پراید چیه که 20 تومن!؟! سایر شرکت های با کیفیت خارجی هم باید فاز تولید تو کشور راه بندازن. لیاقت یک ایرانی نیست ماشین خوب سوار شه!؟! یکی از اقوام بعد از30 سال دیروز ی پراید خرید :(
اخه چرا؟؟ ما داریم تاوان چی رو پس میدیم!؟!