معاون اول رئیس جمهور در نامهای خطاب به رییس شورا و مرکز ملی رقابت خواستار تجدیدنظر در قیمتگذاری خودرو در شرایط فعلی شد.
به گزارش پدال و به نقل از ایسنا، معاون اول رئیس جمهور در نامهای خطاب به رییس شورا و مرکز ملی رقابت خواستار تجدیدنظر در قیمتگذاری خودرو در شرایط فعلی شد.
محمد مخبر در این نامه قیمتهای پایهای (کارخانهای) ارائه شده در جلسه اخیر شورای رقابت را افزایشی غیرمتعارف دانسته که آثار تورمی دارد.
در نامه معاون اول رئیسجمهور با اشاره به اینکه اصلاح یکباره قیمتها در شرایط فعلی مناسب نیست، از شورای رقابت خواسته شده تا در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت به فوریت نسبت به تجدیدنظر در قیمتگذاری مذکور اقدام شود.
بروزرسانی:
سخنگوی شورای رقابت در واکنش به نامه مخبر مبنی بر تجدیدنظر در مصوبه افزایش قیمت خودرو با اشاره به اینکه شورای رقابت یک نهاد فراقوهای است و به وظیفه خود عمل کرده است، گفت:
دخالت دستوری در قیمت خودرو نتیجه مثبت ندارد.
شورای رقابت وظیفه خود را در خصوص تعیین دستورالعمل قیمتگذاری خودرو انجام داده است حال ممکن است دولت نگاه متفاوتی داشته باشدکه باید دید استدلال آنها چیست.
وزارت صمت مجری است و این دستگاه باید واکنش لازم را نسبت به اجرای مصوبه شورای رقابت داشته باشد، شورای رقابت سقف قیمتها را بر اساس دستورالعمل اعلام کرده اما اجرای آن متوجه چارچوبها و سیاستگذاری وزارت صمت است.
شورای رقابت حامی بخش تولید است و باید منافع تولیدکنندگان را برای افزایش تولید و رونق بازار در نظر گرفت چرا که کاهش عرضه خود عامل تورمزا است.
DDT
۱۷ فروردین ۱۴۰۲درخواست ایشون بررسی میشه ، شورای رقابت دوباره کارشناسی میکنه و بعد از کارهای فوق تخصصی دوباره قیمتا میره روش ولی این بار با مدرک و سند های کاملا واقعی .
در نتیجه ، دوستان و عزیزان موافقت میکنن که قیمت خودرو همینه و به زودی قیمتای جدید عادی سازی میشه .
زیزیگولو
۱۷ فروردین ۱۴۰۲وقتی بازار خودروی کشور تو یه رکود سنگین و بی سابقه بسر میبره و هیچ خریدو فروشی انجام نمیشه و اگرم بشه انقدر محدود و کم هستش که اصلاً به چشم نمیاد چون قدرت خریدی واسه مردم باقی نمونده!!!!! مردم با همون قیمتای قبل هم نمیتون بخرن اونوقت با این شرایط این افزایش قیمت چه توجیحی میتونه داشته باشه؟؟؟ چند روز بعدم یه کارشناس میارن تو رادیو و تلوزیون تا با هزار جور دلیل و مدرک و سند ثابت کنه که این کار کاملاً اصولی و قانونی بوده!!!! همیشه توجیح و دفاع از سیستم صنعت خودروسازی و سیستم اقتصادی و سیستم بانکی و ………. !!!! پس مردم چی میشن؟؟؟ مردم چی هستن؟؟؟ مگه مردم چقدر افزایش حقوق و درآمد داشتن؟؟
فرامرز
۱۸ فروردین ۱۴۰۲زیزیگولو دوست عزیز منم فکر میکردم بازار خیلی راکده ولی قبل از عید ماشین خانومم رو فروختم تا یک ماشین دیگه واسش بخرم باور کن دوست من مرکز تعویض پلاک مشهد اونقدر شلوغ بود که باورم نمیشد با اینکه نوبت هارو اینترنتی کردن که خیلی شلوغ نشه بازم خیلی شلوغ بود
ضمن اینکه با بی ارزش شدن روز به روز ریال کسایی که مقداری پول نقد دارن تبدیلش میکنن به یک جنس یا کالا یا سکه یا دلار تا پولشون بی ارزش تر نشه
پسر دایی خودم توی بلوار صارمی مشهد رستوران داشت ولی یکسال گذشته اونقدر ضرر داد تا مجبور شد رستورانش رو فروخت و پولش رو ۷،۶ تا پژو پارس و ۲۰۷ خریده گذاشته خونه که پولش بی ارزش نشه
من کارش رو قبول ندارم ولی وقتی واقع بینانه به قضیه نگاه میکنم میبینم واسه خرج زن و بچه اش مجبوره دوست من
زیزیگولو
۱۸ فروردین ۱۴۰۲مشهد در حدود پنج و نیم میلیون نفر جمعیت داره و حالا چند روز قبل از عید روزی پنجاه شصت تا ماشین بیاد تو صف تعویض پلاک خیلیه!!!!؟؟؟
NAVID۰۰۹۸
۱۸ فروردین ۱۴۰۲عجب تراژدیای شده وضع مملکت زندگی خودرو دَخل خَرج نفسکشیدن و زیستن !
پیدا کنید پرتقال فروش را !
زیزیگولو
۱۸ فروردین ۱۴۰۲شرایط تامین خودرو و کیفیت اون تو کشور جنایت محض هستش و تصمیمات مسئولین تو این حوزه داغ به دل مردم گذاشته و الآنم که واردات خودرو با هزار جور شرط و شروط آزاد شده اصلاً به نفع مردم نیستش و فقط به نفع خودروسازا و یه عده خاص هستش چون مافیای خودرو تو کشور تبدیل به یه غول هفت سر شده و معلوم نیستش این غول هفت سر ریشه ش کجاست؟ که نمیزاره تصمیم خوبی واسه مردم گرفته بشه و فوری مانع میشه و با وقاحت روز به روز قیمتا رو افزایش میده و شرایط رو ظالمانه تر میکنه …… آخه این چه شرطیه که مردم رو واسه ماشین دار شدن مجبور میکنن ۱۰۰ میلیون بلوکه کنن تا بنحل سازای داخلی هر وقت که خواستن بهشون ماشین بدن و تازه وسط کارم قیمتا رو افزایش میدن و مردم واسه تکمیل وجه هزار جور مشکل دیگه هم پیدا میکنن
Python
۱۸ فروردین ۱۴۰۲تو خوابی زیزیگولو جان
راکده؟
بازار پر خرید وفروشه فقط کافیه بری کانال تلگرامی های فروش خودرو رو ببینی
همین مغازه دارها دارن چنان پولی پارو میکنن که باور نمیکنی
یکی از فامیلای ما یه مغازه کیف فروشی باز کرد در عرض یه سال یه هایما s5صفر خریده
مغازه دارها بیشتر از کارخانجات سود میبرن
کارخونه دارها کارگاه دارها همه دارن پول پارو میکنن
فقط قشر کارگر وکارمند که اکثریت جمعیته پول خرید خودرو نداره
زیزیگولو
۱۸ فروردین ۱۴۰۲آره همه چیز بر وفق مراد هستش و مملکتم که گل و بلبله و مردم هیچ مشولی ندارن🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Python
۱۸ فروردین ۱۴۰۲بازم خودتو زدی به خواب
..فقط قشر کارگر وکارمند که اکثریت جمعیته پول خرید خودرو نداره..
پیاممو یه بار دیگه بخون
زیزیگولو
۱۸ فروردین ۱۴۰۲Python خودت جواب خودت رو دادی!!!! قشر کارگر و کارمند که بیشتر از ۹۰ درصد جامعه هستن توان خرید ندارن پس دیگه بحثی در مورد اینکه بازار خودرو تو یه رکود عمیق و بی سابقه فرو رفته نمیمونه
کافر مقدس
۱۸ فروردین ۱۴۰۲والا ما هرکیو میبینیم داره ماشین میخره . از نظر اینا ایران داخل ذهنشون یعنی ایران واقعی ! سالی فلان هزار نفر دنبال ثبت نام هستن فقط و اصلا متوجه نیست ماشین تو ایران سرمایه ست و تو ایران چیزی ست عادی که مردم ریال شون رو تبدیل به سرمایه میکنند یا از نوع خودرو یا دلار و سکه و ملک .اینا هیچوقت بازارشون نمیخوابه
مگه صبح تا شب نمیگن بیخود ترین ماشین های دنیا .ارابه مرگ و فلان ! پس چرا میخرند ! میخرید دیگه شعار و هیاهو چیه
morteza
۱۸ فروردین ۱۴۰۲علت رو همه مون میدونیم.کاری به کلیت حال حاضر ندارم.ولی همیشه گفتیم تا زمانیکه خودروساز دولتی باشه همین میشه.صنعت باس خصوصی اداره بشه.تهش توانایی غلبه بر تورم رو نداره و مردم هم نمیتونن با قیمتهای جدید بخرن و زیان میده و جمع میشه. و بجای اون صنایع دیگه میان جاش.همون حرف همیشگی که همه کشور ها نباید خودروساز باشن.
کافر مقدس
۱۸ فروردین ۱۴۰۲مردم اگه خیلی ناراضی ند 2 روز ماشین نخرند والا. شعار که چیزه قشنگی ست در عمل حتی توانایی 2روز ماشین نخریدن هم نداریم
MR.JD
۱۷ فروردین ۱۴۰۲توی کل دنیا قیمت گذاری خودرو مسعله ای هست که کوچکترین ربطی به دولت ندارد
در هر جایی غیر از این دیوانه خانه یک شرکت میاد یک قیمتی اعلام میکنه. حالا اگر مناسب بود میفروشه ولی گران بود درجا شکست میخوره و کسی هم نمیخره تازه اگر شرکت ادامه هم داد نهایت ورشکست میشه و میره
حالا این خراب شده وقتی ماشینی مثل 207 اتوماتیک میشه یک میلیارد بجای اینکه شکست بخوره و هیچکس نخره مردم دور از حضور مثل چیز صف میبندند تا بخرند همان ماشینی که 500/600 میلیون ارزش نداشت میشه قریب یک و نیم میلیارد تومن پول و عادی سازی میشه .
انگار نه انگار همین چند سال پیش نبود که با چند صد میلیون تومان میشد لاقل یک ماشین استاندارد و بروزی خرید
یادم هست سال 97 با 335 میلیون سانتافه 2018 صفر از آسان موتور میشد خرید .
اصلا چرا راه دور بریم ؟
مگر تا قبل از دی ماه قیمت ماشینی مثل پارس 300 میلیون نبود ؟ توی یک ماه افزایش قیمت دو برابری داشتیم و الان بالای 500 هست
این در حالیست که از اوایل دهه 80 تا همین سال 95/96 یعنی حدود 15 سال قیمت ماشین هایی مثل پارس نهایت از 18میلیون شده بود 40 میلیون
یعنی قبلا بعد 15 سال قیمت ماشین ها تقریبا 2 برابر میشد . اینبار در عرض چند هفته 300 میلیون شد 600 میلیون تومان
اینجا تنها چیزی که عادی سازی میشه گذر عمر و تباهی آن برای هیچ و پوچ است
Python
۱۷ فروردین ۱۴۰۲اگه مردم بخرن همین میشه وضمون
افرادی رو میشناسم که فریاد میزدن نخرید خودشون میرفتن میخریدن
دولت هم باید واردات رو ازاد کنه حداقل یکم وضع بازار بهتر شه
FTR
۱۷ فروردین ۱۴۰۲دولت خودش بهتر از همه میدونه راه حل چیه .
دوستان و عزیزانِ مسئول دارن یه برنامه میچینن که نه سیخ بسوزه نه کباب .
واردات انجام بشه اما به طوری که هم از واردات سود خوبی بکنن هم از فروش داخلی و اینا به هم ضربه نزنن .
از طرفی حق الزحمه مافیای عزیز و انحصار طلبان گرامی رعایت بشه . از طرف دیگر خودروها طوری قیمت گزاری بشن که همگی مشمول مالیات بشن و منبع درامد سال های بعد هم تامین بشه و از طرفی اسناد و مدارک طوری مجاب کنه عزیزان مثلا ناظر رو ، که با توجه به اونا قبول کنن قیمت همینه که هست و حق شکایت و بازرسی باقی نمونه .
از طرفی شرکتای خودرو سازی هم حق واردات رو دریافت کرده و رسما کنار مافیای تولید خودرو و مافیای مونتاژ خودرو ، عنوان درخشان مافیای واردات خودرو رو هم به
کارنامه پر افتخارشون اضافه کنن .
سیستم دریافت وجه از خریداران هم باید طراحی بشه مثلا ۵۰۰ میلیون بلوکه بشه ، خبری از خودرو نباشه ، یک ریال هم برداشت بشه ، لغو بشه ثبت نامت که هیچ وقت جرئت نکنی منصرف بشی .
همه ی این ها نیاز به یک برنامه منسجم و فکر شده داره و دوستان سخت مشغول کارند .
اکثر برنامه انجام شده و به زودی میتونی به روز ترین خودرو ها رو با قیمت نازل فقط و فقط حداقل ۲ تا ۲ و نیم میلیارد تومان به بالا خریداری کنی .
نخواستی میتونی خودروهای داخلی رو با قیمتای تصویب شده ی جدید ، خریداری کنی و لذت زندگی رو ببری .
NAVID۰۰۹۸
۱۸ فروردین ۱۴۰۲اگر تاریخِ ۱۰۰ سالهی گذشتهی ایران را دنبال کنید ، بهتر میتوانید شرایط امروز و آینده را درک کنید !
مطمئن باشید حداقل تا سال ۱۴۱۰ ، هیچ وارداتی نخواهیم داشت به مانند گذشته ( واردات گزینشی اقتصادی و اکثراً چینی میباشد ) ، به دلیل اینکه چرخ تولید داخلی بچرخد حتی اگر بدترین کالاها تولید و استهلاکی باشند !
امروز صحبت سرِ نون و پنیرِ ، نه خریدِ لوستر و اَنگشتر عقیق !
سالار محمدی
۱۷ فروردین ۱۴۰۲سلام فروش خودرو تو بورس داشت به خوبی پیش میرفت که شورای رقابلت اومد تر زد توش بعد حالا شورای رقابت داره میگه دخالت دستوری در قیمت خودرو نتیجه مثبت ندارد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
R/T
۱۷ فروردین ۱۴۰۲تو بورس خوب نبود چون قیمت ماشین بدون دلیل عین جت میرفت بالا همین لاماری ایما ۹۰۰ قیمت پایه بود ولی ۲ میلیارد فروخته شد
مردیم از خوشی
۱۷ فروردین ۱۴۰۲شورای رفاقت نه رقابت
شاید هم همون رقابت تو چاپیدن ملت
Delshadi
۱۷ فروردین ۱۴۰۲خب ایشون حتما بررسی کرده قیمتای شورای رقابت اونجور ک باید بالا نیست و میخواد حتما بالاتر از پیشنهاد قیمت شورای رقابت باشه
امید
۱۷ فروردین ۱۴۰۲همین که هست…
احمدرضا
۱۷ فروردین ۱۴۰۲خیلی وضع گریه داری شده واقعا
این حجم از هماهنگی تو این مملکت واقعا در دنیا که هیچ در کل کهکشان راه شیری نظیر نداره
بعد چندین ماه حرف زدن و محاسبات این شده نتیجش!
یعنی این شورا نمیتونست تو این مدت طولانی با وزارت صمت و نماینده دولت و معاوناش یه جلسه بذاره و نظرشون راجع به قیمت بپرسه که این افتضاح به بار نیاد ؟
بازار یه کشور قفل شده چند روز بخاطر عزیزان دلسوز !
محمد
۱۷ فروردین ۱۴۰۲دیگه به اخر خط رسیدیم . مارو با یه خداحافظی خوشحال کنید .
کافر مقدس
۱۸ فروردین ۱۴۰۲باشه بشین تا اونا هم خدافضی کنن و صندلی رو دو دستی بدن بهت !
Mahdi
۱۷ فروردین ۱۴۰۲میخواد چند مرحله ای قیمت افزایش پیدا کنه نه یکباره
و همچنین مدلهای کم سود حذف و با فیس لفتشون جایگزین بشه قبلا هم دیدیم تیبا 405 ساینا معمولی سمند دنا معمولی سورن معمولی
امروز روی دعوت نامه های ساینا اس 6300 اضاف کردن شاهین هم امروز حدود 15 تومن رو حواله ها افزایش دادن
قیمت رسمی اعلام نشده که تو سایتا بزنن ولی در عمل افزایش قیمت شروع شده
رک و پوست کنده نمیگن چیکار کردن یه وضعی درست شده بدتر از گفتن قیمتا
Bagher
۱۷ فروردین ۱۴۰۲اونا مالیات انرژیه که به دولت میرسه، نه خودروساز
حسین دهمرد
۱۷ فروردین ۱۴۰۲خودروسازی داره مواد خام رو از بورس کالا به دلار میخره. یه فکری به حال صنایع پایه ای که مواد اولیه تولید میکنن بکنید .
سایپا یه گاوداریه که کاه و یونجه رو به نرخ بورس لندن میخره بعد شما بهش میگی چرا شیر و گوشت رو گرون میکنی؟
FG7
۱۷ فروردین ۱۴۰۲خب با این فرض مگه مجبوره خودرو بسازه با این همه سختی و مشقت و بدهی ؟
اونا که خودروسازن چرا به دولت نمیگن واردات رو آزاد کن ما دیگه نمیتونیم از پس مخارج بربیایم ؟
اتفاقا خودروساز ها تو مجلس و دولت و نهاد های دیگه نماینده های خودشونو دارن . حرفشونم خیلی خریدار داره .
چرا اگه زیان انباشته دارن اعلام ورشکستگی نمیکنن ؟
یجای کار میلنگه . دیگه رانت و مافیا چطور باید خودشو نشون بده ؟
مهدی
۱۷ فروردین ۱۴۰۲خیلی ساده هست. خودروساز واقعا داره ضرر میکنه اما خودروساز مگه کیه؟ کارمند دولت! دولت هم میگه ایراد نداره داداش یه بخش از ضررت رو با فروش تو بورس کم کن باقیش رو هم با یک صدم سودی که بابت فروش بالای مواد اولیه داریم جبران میکنیم واست! یه عده زیادی از خود مردم هم به عنوان دلال پرورش دادیم که تفاوت قیمت بازار و کارخونه رو به جیب میزنن و بقیه مردم هم با آرزوی رسیدن به همچین دستاوردی تو لاتاری قرعه کشی سرگرم ثبت نام های متعدد میشن و اینجور میشه که همه ساکت و خوشحال به کارشون ادامه میدن
ناخدا
۱۷ فروردین ۱۴۰۲باشه حسین تو خیلی میدونی ما نمیدونیم
مهدی
۱۷ فروردین ۱۴۰۲خودرو باید گرون بشه چرا؟ چون فلزات و مواد پلیمری و مشتقات نفتی گرون شدن! مشکل اینه که شما با این مواد اولیه میتونی به انتخاب خودت خودروی خوب بسازی میتونی خودروی بد هم بسازی اما ما کفران نعمت میکنیم و مواد اولیه رو خرج تولید عن میکنیم
مهدی
۱۷ فروردین ۱۴۰۲موضوع دیگه اینکه دولت و عوامل خاص از سود معادن و پتروشیمی ها نمیگذرن که بخوان مواد اولیه رو ارزون بدن به قطعه ساز و خودروساز چرا؟؟؟ چون صنایع پایه هست و بخشی هست که کوچکترین حساسیت مردمی روش نیست و تماما هم در اختیار کسایی هست که یا در حلقه قدرت هستن و یا با حلقه قدرت ارتباط مستقیم دارن! آقایون به اقتصاد آزاد علاقه دارن منتها فقط قسمتیش که جیب خودشون رو پر کنه یعنی میگن ما برای چی فلزات و مواد اولیه پلیمری و پتروشیمی رو ارزون تو بازار بدیم در حالی که نورم جهانیش خیلی بالاتره؟! اما موقع استفاده مردم از خودرو که میشه میگن واردات ممنوع! اوکی من نویی هم میگم واردات ممنوع اما لطفا حداقل اون مواد اولیه و نیروی کار و امکانات رو خرج کالایی کنید که خودتون شرمنده نشید!
تحت پیگرد
۱۸ فروردین ۱۴۰۲شما به کل دنیا مرگ نفرستید خودروی با کیفیت وارد کنید با قیمت های واقعی و جهانی نه 10 برابر بقیه دنیا اونوقت میبینید قیمتها خودش درست میشه ولی خودتون هم میدونید این کارها فقط نمایشه و میخواین بگین مثلا ما به فکر مردمیم ولی بالاخره این بساط خیمه شب بازیتون جمع میشه
مجتبی .
۱۸ فروردین ۱۴۰۲دیدگاه واقعی مون روباکلی ملاحظه مینویسیم ولی پاک میکنین.وقتی نظرات ملت درحالیکه هیچ توهین وتهمت هم نداره حذف میشه واجازه نداریم حتی نظرمون روبگیم قراره اوضاع به نفع ملت تغییر کنه؟!!!
حسن
۲۴ فروردین ۱۴۰۲این افزایش قیمت خیانتی در حق کسایی بود که دولت با نقشه قبلی خورری فرسودشون رو هم از زیر پاشون گرفت ونه توان تکمیل وجه دارن ونه وامی در اختیارشون گذاشتن ونه دستشون به جایی بنده که همون خودروی فرسوده خودشون رو بعد یه سال سوار بشن
اقای رئیسی قولات یادت رفت