جدیدترین مطالعات محققان نشان میدهد، تولید خودروهای برقی با اختلافی چشمگیر، پرهزینهتر از مدلهای تمام بنزینی است.
روند مونتاژ و تولید خودروهای التریکی، سریع و ساده به نظر میرسد؛ اما قیمت لوازم و تجهیزات مورد استفاده برای این نوع وسایل نقلیه، همچنان گران است. شرکتهای تولیدکنندهی مدلهای برقی در مقایسه با رقبا و سازندگان خودروهای بنزینی، نیاز کمتری به پرسنل خط مونتاژ و مهندسان دپارتمانهای فنی دارند؛ اما در مجموع هنوز نمیتوانند محصولی با قیمت مشابه تولید کنند.
یکی از مهمترین موانع کاهش قیمت در خودروهای برقی، افزایش بهای مواد معدنی طی ماههای اخیر است. نهتنها مس و آلومینیوم مورد نیاز در موتورهای الکتریکی، گران شدهاند بلکه عناصر سازندهی باتری شامل لیتیوم نیز افزایش قیمت دارند.
بعضی شرکتهای بزرگ خودروسازی، مثل استلانتیس با زیرمجموعههای مهم شامل پژو، سیتروئن، فیات، دوج، جیپ، آلفارومئو، مازراتی و اوپل، سرمایهگذاری سنگین در تولید مدلهای برقی داشتهاند؛ اما از صحبتهای اخیر کارلوس تاوارس، مدیر عامل استلانتیس، به سادگی میتوان نگرانی از موفقیت تجاری در برقیسازی خودروهای آینده را متوجه شد:
هرکجا فناوری جدید با ۴۰ درصد هزینهی بیشتر نسبت به تکنولوژی قبلی معرفی شود، نیاز به کار سخت و مدیریت تجاری وجود دارد تا اختلاف هزینهها بهبود یابد. فعلا راه حلی برای کاهش مخارج در برقیسازی خودروها دیده نمیشود.
در این صنعت، اگر خودروساز به هزینهها بیتوجهی کند؛ طی سه سال از عرش به فرش سقوط خواهد کرد.
سبحان
۲۹ دی ۱۴۰۱دیگه ببینید تسلا چه قدر هوشمندانه و اصولی کار کرده که با این که 40 درصد برقی ها از بنزینی ها گرون تر هستن در تولید باز هم از تویوتا بیشتر روی هر خودرو سود میکنه
محسن
۲۹ دی ۱۴۰۱عزیزم تو پاچه ملت کردن فکر نکنم چیزی باشه که کسی بهش افتخار کنه.
سبحان
۲۹ دی ۱۴۰۱پس هر شرکتی بیشتر سود میکنه یعنی تو پاچه ملت میکنه ؟؟؟
پورشه ! فراری ! مکلارن ! لامبورگینی ! این ها هم تو پاچه ملت میکنن ؟ چون خیلی سود میکنن
محسن
۲۹ دی ۱۴۰۱مفهوم هایی هست تو اقتصاد بنام سود متعارف و سود غیر متعارف کار تسلا مثل اپل میمونه به هر بهونه ای پول از ملت میگیره.قبول دارم نوآوری پول میطلبه ولی تسلا براحتی میتونه خیلی از این هم ارزون تر بفروشه ماشین هاشو.
سبحان
۲۹ دی ۱۴۰۱پس بقیه چی پورشه ! فراری ! مکلارن ! لامبورگینی ! این ها هم میتونن ارزون تر بفروشند چرا این کار نمیکنن ؟
مفهوم های من درآوردی رو پیش خودتون نگهدارید هیچ کس جز خریدار در بازار آزاد نمیتونه قیمت یه محصول تعیین بکنه اگه خریدار یه محصول میخره و براش صف میبنده پس گرون نیست اگه گرون بود از شرکت دیگه میخرید که ارزون تر داره میفروشه.
اپل هم به هر بهونه ای از مشتری پول نمیگیره پول خدمات و محصولاتی که میده رو میگیره
مردم حواسشون به جیب خودشون بیشتر از من و شما هستش
سبحان
۲۹ دی ۱۴۰۱فارغ از همه این ها باید بگم تسلا الان نون زحمات تلاش شبانه روزی ادم هایی مثل ایلان ماسک داره میخوره
ریسک هایی که متحمل شده هزینه هایی که کردن
فکر بکنید درست در بحبوحه مشکلات اقتصادی 2008 جنرال موتورز در حال از دست دادن میلیارد ها دلار و یک قدمی ورشکستگی اون هم با تولید 8 میلیون خودرو در سال هستش یه شرکتی میاد میگه ما میخواییم ماشین برقی میسازه
دقیقا مثال فروش یخ در زمستان هستش این شرکت و این ادم ها به قدری تلاش کردن که خارج از درک من و شما هستش
محسن
۲۹ دی ۱۴۰۱تسلا نون شو از سر سفره دموکرات ها برمیدارد اگه بایدن از ماشین های برقی حمایت نمیکرد تسلا حالا حالا نمیتوانست کاری کنه البته نقش چین رو هم نباید فراموش کرد اگه خیز الکتریکی های چینی نبود شاید تسلا همون اول کار از بین رفته بود.
A1
۱۰ بهمن ۱۴۰۱دوست عزیز اون سال ها تسلا از دولت آمریکا وام سنگینی گرفت که دووم اورد ایلان ماسک که از خودش پول تولید نمیکنه
TESLA
۲۹ دی ۱۴۰۱ولی با این وجود محصولات تسلا قیمت خیلی مناسبی به نسبت توانایی ها و ویژگی هاشون دارند : الان قیمت تسلا مدل s پلد ۱۰۲۰ اسبی فقط ۱۱۴ هزار دلار هست ، شما یه خودرو درونسوز زیر ۱۲۰ هزار دلار کارخانه ای ( نه تقویت ) به من بگید که بتونه توی شتاب و عملکرد هایپرکار های چند میلیون دلاری رو شکست بده در حالب که آپشن ها و ویژگی های لوکس سدان هایی مثل : s کلاس و سری ۷ رو داشته باشه
LOOS
۲۹ دی ۱۴۰۱ک… نگو مومن 🤧
KF
۲۹ دی ۱۴۰۱ص
TESLA
۳۰ دی ۱۴۰۱نفهمیدم !!!
مهران
۲۹ دی ۱۴۰۱دادا مگه به اسبه فقط!!!!
Amiro
۲۹ دی ۱۴۰۱گودرت فوسیل 🤌😙💪
زیزیگولو
۲۹ دی ۱۴۰۱مطمئناً همه هزینه هایی که کمپانی موقع تولید محصول متحمل میشه رو تو قیمت تمام شده با مشتری حساب میکنه ….. تازه اگه تو ایران باشه دولا پهنا هم حساب میکنن!!!
Sina
۲۹ دی ۱۴۰۱پدال جان خودت قیمت جدید خودروها کارخونه و بازارو بزن ببینم اوضا از چه قراره
فقط جان خودت مقاله رو از اول بنویست خسته شدیم از بسکه کامنتها تکراریو خوندیم
HOSSEINK3
۲۹ دی ۱۴۰۱کل این صنعت خودرو برقی دزدی هست 😐
911
۲۹ دی ۱۴۰۱پدال یه هشتگ جدید درست کن که بگه
# نابودی الکتریکی ها.
خیلی تو سایت حمایت میشه.
یا هفته نامه بشه چگونه الکتریکی ها را نابود کنیم؟
قسمت ۱،قسمت ۲………..قسمت ۹۹۹
اینم بسیار حمایت میشه.
علی
۲۹ دی ۱۴۰۱داداش بیشتر مردم در مناطق آلوده خصوصا شهر های بزرگ زندگی میکنند که خودرو های درونسوز آلاینده زندگی رو براشون سخت کرده من خودم وقتی میام تهران از جنوب تهران میگذرم نفسم بند میاد خودم تو یه شهر کوچیک و کم تراکم زندگی میکنم که کیفیت هواش خوبه ولی اگه در سالهای آینده ماشینا برقی نشن بیماری های ریوی فراگیر میشه و زندگی به کام شهروندان تلخ میشه. آخه کی ممکنه از صدای موتور ۱۲۵ خوشش بیاد
R
۲۹ دی ۱۴۰۱ولی از هزار خوشمون میاد موضوع اینه اون هزارارم نابود میکنن
Mehdi
۳۰ دی ۱۴۰۱داستان اینه فقط خودرو نیس
ای کاش فقط خودرو بود
درصورتیکه حتی الودگی خودرو تو لیست جز اول هم نیس
اگه همه داستانا رو اوکی میکردند کسی مخالفش نبود
fordglx2008
۳۰ دی ۱۴۰۱سوخت فسیلی رو میخان کنار بزارن در صورتی که صنعت برق خودش متکی به سوخته حداقل تو ایران خودمون از تولید باتری بگیر تا چیزای دیگه تنها نکته مثبتش اینه که یه چیو به حداقل میرسونن یه چی دیگه رو اون پشت مشتا جبران میکنن بشر سردرگم دنبال سرکیسه کردن جیب مردمه اونور فقط تو یه قالب مدرن تر حرفه ای تر در قبال یه زندگی خوب با دنیایی بدون ذره ای آلایندگی
carslover
۲ بهمن ۱۴۰۱والا هنوز جای وعده های قبلی درد میکنه ها