بهتازگی مجله معتبر فوربس در گزارشی با اشاره علاقهمندی که در میان شرکتهای بینالمللی برای حضور در ایران پس از برداشته شدن تحریمها به وجود آمده است، درباره فضای پساتحریم و اثر آن بر اقتصاد ایران نوشت: باوجوداینکه آمریکا در رأس این مذاکرات حضور داشت اما متأسفانه به حال شرکتهای آمریکایی تأثیر چندانی نخواهد داشت و این شرکتها تا زمانی که دستورالعمل بیشتری از سوی دولت آمریکا که همکاری تجاری با ایران را ممنوع کرده است، اعلام نشود از بازار ایران دور خواهند ماند.
با اینهمه شرکتهای آمریکایی سرگرم ارزیابی فرصتهای تجاری در صنایع کلیدی مانند نفت و گاز و صنعت هواپیمایی هستند که به دلیل تحریم آمریکا ناوگان فرسودهای دارد. ایران بزرگترین بازار بهرهبرداری نشده و بکری است که جمعیت طبقه متوسط تحصیلکرده آن تمایل دارد همانند سایر دنیا بهترین امکانات را در اختیار داشته باشند و خودرو در اول فهرست کالاهای موردتقاضاست. بر اساس این گزارش، بیش از ۹۸۵ هزار خودروی سواری در سال ۲۰۱۴ در ایران فروخته شد. ایران بزرگترین بازار خودرو در خاورمیانه بوده و تقریباً یکسوم بازار آلمان است. تحریمها بهنوعی باعث شدند ایران با پیشرفت شرکتهایی مانند ایرانخودرو و سایپا درزمینهٔ تولید خودرو به خودکفایی برسد. طبق گزارش اخیری که خبرگزاری ایسنا به نقل از موسسه فراستاند سالیوان منتشر کرده است، بخش خودروی کوچک که در ایران وجود ندارد، تا سال ۲۰۲۲ شاهد فروش بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه در این کشور خواهد بود. مجموع فروش بازار خودروی ایران تا سال ۲۰۲۲ به ۲.۳ میلیون خودرو رشد خواهد کرد که بیش از دو برابر رقم کنونی است. طبق این گزارش، دولت کنونی ایران، سیاستهای مناسب فعالیتهای تجاری دارد و مشارکت دولت در صنعت خودرو کمتر شده و حتی تعرفههای واردات خودروهای هیبریدی به چهار درصد کاهش پیدا کرده است. طبق آمار اخیر که از سوی سازمان گمرک ایران منتشر شده است، واردات خودروهای هیبریدی ۱۱۲ درصد و واردات قطعات برای مونتاژ خودرو ۵۷ درصد رشد کرده است. این آمار تعجبآور نشانه واضحی از تمایل دولت به مشارکت خارجی در صنعت خودروی این کشور بوده و روند مشارکت خارجی هم رو به رشد است. این گزارش در پایان خاطرنشان کرد آمریکاییها باید پیشازاینکه دیر شود اقدام کنند و لازم است که شرکتهای خودروسازی آمریکایی و سیاستگذاران این کشور به مزایای بودن بهعنوان بخشی از این داستان رشد توجه کنند. از دیگر سو و به دلیل شوک ناشی از توافق و امتناع مردم از خرید خودروهای نو تولید داخل، در هفتهای که گذشت قیمت چند مدل از خودروهای داخلی در بازار آزاد کاهش یافت. همچنین در این هفته بانک جهانی پیشبینیهای خود از آینده اقتصاد ایران را بهبود داد و اعلام کرد: با برداشته شدن تحریمها رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۶ به ۵ درصد میرسد و سرمایهگذاری مستقیم خارجی ۲ برابر میشود. این بانک همچنین پیشبینی کرده است که با برداشته شدن تحریمها کشورهای هند، چین، انگلستان، بیشترین مبادلات تجاری را در آینده با تهران خواهند داشت.چنانکه رفت، در این هفته قیمت برخی تولیدات داخلی نیز در بازار خودرو کاهش یافت و پژو ۲۰۶ مدل V8 معادل ۱۰۰ هزار تومان، پارس تندر ۵۰۰ هزار تومان، تندر اتوماتیک ۵۰۰ هزار تومان و قیمت تندر ۹۰ مدل E2 هم یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. البته این کاهش تنها به قیمتهای بازاری خودروهای مذکور مربوط میشود و خودروسازان وطنی همچنان اعتقاد دارند قیمت خودروهای تولید داخل نمیتواند کاهش یابد.
گفته میشود دو شرکت و شریک انگلیسی هندی جگوار و لندروور، قصد دارند در اسلواکی کارخانه تولید خودرو بزنند. این دو شرکت اعلام کردهاند بهزودی تفاهمنامه مشترک خود درباره ساخت یک کارخانه بزرگ در اسلواکی را اعلام میکنند. جگوار لندروور که قصد دارند در مکزیک و ایالاتمتحده آمریکا نیز کارخانههایی برای تولید خودرو احداث کنند کارخانه مشترک خود را در شهر نیترا واقع در غرب اسلواکی خواهند ساخت. دکتر رالف اسپث مدیر ارشد اجرایی جگوار لندروور درباره دلایل ساخت این کارخانه در اسلواکی میگوید: “با توجه به موقعیت اقتصادی اسلواکی، این کشور پتانسیلهای جذابی برای توسعه فرصتهای کاری داشت. این کارخانه در کنار تأسیسات ما در انگلستان، هند، چین و کارخانه در حال ساخت برزیل به رشد هرچه بیشتر ما کمک خواهد نمود.” همه تلاش جگوار لندروور این است که با ساخت این کارخانهها تولیدات خود را تا ۳۰۰ هزار دستگاه از انواع مدلهای جگوار و لندروور که همگی از بدنههایی با ویژگی آلومینیومی سود میبرند افزایش دهد. البته بهرغم ساخت تعدادی کارخانه در اقصی نقاط جهان، شعبه انگلیسی جگوار لندروور همچنان مرکز اصلی این شرکت باقی خواهد ماند.
خبر دیگر اینکه واردات خودرو به آمریکا در نیمه نخست سال رکورد زد. بر طبق آمارهای اعلام شده در شش ماهه نخست سال جاری میلادی ایالاتمتحده امریکا بیش از ۱۷۱.۵ میلیارد دلار خودرو و قطعات منفصله وارد نموده است که در نوع خود بیسابقه است. این گزارش را اداره آمار تهیه کرده و روزنامه دیترویت نیوز در گزارش مفصلی به چندوچون این خبر مهم پرداخته است. بر طبق این گزارش بخش عمده این واردات در ماه ژوئن جاری انجام گرفته است و بالغ بر ۴۳.۸ میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که صادرات خودرو و قطعات از آمریکا در ماه جاری در حد ۱۲.۸ میلیارد دلار ثابت مانده است. بهطورکلی در شش ماهه نخست سال واردات خودرو ۷% افزایش داشته است و صادرات خودرو نیز با ۴ درصد کاهش به ۷۴.۸ میلیارد دلار رسیده است. کارشناسان عمده دلایل روند رو به رشد واردات را افزایش گسترده تولید خودرو در مکزیک میدانند. در سالهای اخیر مکزیک به دلیل نرخ دستمزدهای اندک به یک پایگاه پر مزیت برای خودروسازان بزرگ تبدیل شده است. در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۱.۳ میلیارد دلار خودرو و قطعات از مکزیک به ایالاتمتحده آمریکا صادر شده است.
مسئولان گروه فیات کرایسلر که پس از ادغام جنبوجوش جالبی در عرضه محصولاتشان دارند بهتازگی از ارائه گونهای خاص از رنگآمیزی برای محصولات اسپرت داج سخن گفتهاند که برگرفته از محصولات تولیدی برند داج در دهه ۱۹۷۰ میلادی است. این شیوه که Plum Crazy یا آلو دیوانه نام دارد پیشازاین در محصولات مشهور داج در دهه ۷۰ استفاده میشد و حال گفته شده مدلهای چلنجر و چارجر به این شیوه رنگآمیزی مزین خواهند شد. این رده سفارشی از رنگ منحصربهفرد بنفش و خطوط چندگانه سیاه برخوردار بوده و قرار است برای ردههای سفارشی همچون موپار، SRT هل کت و R/T آماده و مهیا گردد و برای ماه نوامبر به مشتریان تحویل گردد. قرار است خودروهای تولیدی داج که از این رنگآمیزی برخوردارند در گردهمایی Woodward Dream Cruise که یک فستیوال کوچک است در خیابان وودوارد Royal Oak میشیگان جمع شوند.
مراسم معرفی رنو سیمبل نشان میدهد مسئولان نگین خودرو امید بسیاری برای فروش مناسب مدل سیمبل در ایران دارند. در روزهای گذشته بسیاری از سایتهای خودرویی و اقتصادی صنعتی با پوشش مراسم رونمایی این محصول، فعالیت تبلیغاتی گستردهای برای نگین خودرو انجام دادند. البته پاسخ مخاطبان و کامنت های ارسال شده نشان از آگاهی بالای آنان و اطلاعات دقیق خودرویی دارد. غالب این مخاطبان کاملاً تغییر نام سیمبل را میدانستند و از قیمت بالای لوگان ۲۰۱۳ گلهمند بودند.
رضا شیوا رییس شورای رقابت در گفتوگو با فرارو در این خصوص به وجود هزینههایی ازجمله تعرفه ۴۵ درصدی واردات خودرو، مالیات بر ارزش افزود، هزینه شمارهگذاری و … اشاره کرد و گفت: اختلاف قیمت کنونی در بازار ایران و خارج از ایران به خاطر وجود این هزینهها است. واردکننده این هزینهها را میپردازد و بهطور طبیعی میخواهد که با دریافت از مصرفکننده آن را جبران کند.
وی با اشاره به اینکه نرخ واقعی خودرو بهاضافه هزینهها و سود حداکثر هفتدرصدی که خدمات پس از فروش نیز در دل آن قرار دارد، نرخ خودروهای وارداتی را تعیین میکند، گفت: مشکلی که درگذشته داشتیم این بود که برخی از نمایندگیهای ما نماینده واقعی نبودند و خودشان واسطه بودند. این به خاطر شرایط تحریمی بود و اکنون امکان حضور نمایندگی رسمی شرکتهای خودروی دنیا در ایران فراهم میشود لذا تنوع خودروهای وارداتی در کشور بیشتر خواهد شد. به گفته وی افزایش تنوع موجب رقابتی شدن بازار میشود و احتمالاً در قیمتها نیز اثرگذار است زیرا فروشندگان برای جلب مشتری مجبور خواهند بود که سود کمتری را در نظرگیرند.
خبر حاشیهای این روزها نیز به تصادف خودروی رحیم استرلینگ ستاره ۲۱ ساله انگلیسی مربوط میشود که مرسدس بنز ۱۲۵ هزار دلاری خود را نابود کرد. ستاره ۲۱ ساله فوتبال بریتانیا، که عنوان گرانترین ترانسفر این فصل را هم به خود اختصاص داده، باز هم حاشیهساز شده است. به گزارش خبرآنلاین، مرسدس بنز این فوتبالیست، قبل از دیدار دیشب منچستر سیتی در یک تصادف متوقف شده است. در این تصادف خود او در خودرو حضور نداشته است. نکته جالب اینجاست که تعداد ۲ عدد گاز خنده در اتومبیل او کشف شده است. گاز خنده یک ماده محرک است و استرلینگ چند بار مصرف این ماده را رد کرده است.
یک شرکت نوپای خودروسازی در آمریکا ابرخودرویی ساخته که یکی از نسخههای آن با ۲ هزار اسببخار قدرت قیمت نجومی بیش از ۲ میلیون دلار دارد! به گزارش مهر، شرکت Trion که در کالیفرنیای آمریکا قرار دارد در دنیای خودروسازی مدرن تقریباً چیزی برای ارائه نداشته تا اینکه با ابرخودروی Nemesis حالا خود را بهعنوان رقیبی سرسخت و شاید غیرقابل مهار برای غولهای خودروسازی جهان معرفی میکند.
خودروی Nemesis را باید در زمره ابرخودروها یا همان خودروهای خاص گرانقیمتی که توان موتوری آنها بسیار بیشتر از خودروهای رایج بازارهای جهانی است به شمار آورد. نسخهای از این خودرو با توانی در حدود ۲ هزار اسببخار ارائه شده که شاید خریدن آن کار هر ثروتمندی نباشد زیرا ۲.۲ میلیون دلار قیمت دارد! البته مدلهای ارزانتری نیز از این خودرو ارائه شده که بهرغم توان موتوری پایینتر، همچنان در زمره ابرخودروها جای میگیرد.
Archi KHAN
۲۴ مرداد ۱۳۹۴والا ما که از خدامونه…
آرماااان
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ای فداااااای اون چشم طمعتون
یعنی میشه یه روز بجا پژو و سمند یه مدل از شورلت تو پارکینگ ما باشه اونم پلاک ملی
maus
۲۴ مرداد ۱۳۹۴آمریکا و فرانسه گم شن نمیخواهیم بیان.بقیه یعنی ژاپن و کره و ایتالیا و آلمان و سوئد و انگلیس بیان تو
asa
۲۵ مرداد ۱۳۹۴شما که همرو گفتی پس چیموند که توایران نیاد.
ارمان
۲۵ مرداد ۱۳۹۴maus شما هیچی نشده واسه مردم تصمیم نگیر اقا من دوست دارم پژو بخرم
هنوز نه به داره نه به باره دوستان اسمشو میزارن عمو یادگار
محمد علي
۲۵ مرداد ۱۳۹۴واقعا بخش مفید و کاملی هست از عوامل سایت پدال تشکر می کنم
asa
۲۵ مرداد ۱۳۹۴اگه اینا بیان توایران خیلی سود میکنند، چون ما با این قیمتای عجیب بازار یک سوم ماشینای المانو به خودمون اختصاص دادیم. دیگه چی برسه که قیمتا هم یکم ادم واری ترشه و ما اون وقته که دوسوم بازار المان رو ازان خودمون میکنیم.!!!!!!!!!
asa
۲۵ مرداد ۱۳۹۴درست با لای همه ی رنگ های رنگین کمانه در اسمان چلنجر هالکت بنفش تمام توجه ها رو به خود معطوف کرده. عجب جیگر شده این ناقلا.!!!!!!!!!!!!!!**************
asa
۲۵ مرداد ۱۳۹۴امریکا در زمینه ی هایپر کار ها خیلی پیشرفت چشم گیری داشته ، امیدوارم به همین روند ادامه و دست از مبارزه بر ندارد….
رهگذر
۲۵ مرداد ۱۳۹۴نه دیگه قرار نشد همه رو ندید بدید و سیب زمینی حساب کنی! بابا چرا فکر میکنی ایرانی ها همه بیرگ هستندو جشن میگیرن واسه این یانکی های بی شرف؟ امیدوارم اینقدر شرف داشته باشید که این نظر نره جایی که …….
MohaMmad
۲۴ مرداد ۱۳۹۴بیاااااان
اصلا همه بیان ایران
مگه ما بخیلیم !!!
فردین بهادری نژاد
۲۴ مرداد ۱۳۹۴فکر نمیکنم اتفاق بیفته
احسان آرسنالی
۲۴ مرداد ۱۳۹۴آقا این میز خبر خیلی جالبه.
موچکریم آقای شاوردی
Archi KHAN
۲۴ مرداد ۱۳۹۴دوستان کم شدن 5 میلیونی قیمت پژو پارس در بنگاه ها واقعیِ یا شایعه ؟؟!
کسی شنیده ؟!
امیر
۲۴ مرداد ۱۳۹۴5میلیون ریال
asa
۲۵ مرداد ۱۳۹۴رنو هرو خیلی شبیه دنا زدن ، البته جز چراغاش
امیر
۲۴ مرداد ۱۳۹۴تعرفه 45درصدی؟ پس چرا قیمت ماشین تو ایران سه برابر میشه . البته یادشون رفته ارزش افزوده ، پول آمبولانس ، سفرهای خارجی آقایان ، سود وامهایی که گرفتند ، پول تغییر دکور خونشون ، پول خون یزدگرد هفتم ، پول تعویض دمپایی داخل حمومشون ، و …. رو ذکر بفرمایند
محسن
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ده ها هزینه ی دیگه مثل عوارض راهسازی، عوارض نیروی انتظامی به علاوه هزینه ی پلاک، و حتی اسقاط خودرو فرسوده و تامین مالی ناوگان آمب.لانس کشور و … به واردات خودرو اعمال میشه تا آخر این بلا سر قیمت ماشین های وارداتی میاد
بابک
۲۵ مرداد ۱۳۹۴فقط من چیز برام سواله که بنز S500 مدل 2014 که حدود 100 هزار دلار قیمتشه چجوری و با چه حسابی 3 میلیارد قیمت میخوره؟؟؟
به امید روزی که ماشین با قیمت جهانی تو ایران عرضه بشه و دلار هم بشه 1000 تومن ینی با پول یه تیبا میشه کمری خرید(زهی خیال باطل بابک)
دو نقطه دی
saeed.shariati
۲۴ مرداد ۱۳۹۴شاید خیلی هاتون نسبت به بهبود بازار نا امید باشین اما منم هرچی فکرشو میکنم میگم بابا دولت عوض شده بالاخره سیاست هاش تغییر کرده پس میتونم به اینده امیدوار باشم بعدشم درسته به نفعشونه پراید زدن اما حداقل بازار های جهانی رو که نه ولی چشمشون دنبال بازار های منطقه هم هس پس برای صادرات باید محصولات قدیمیشون بزارن کنار چون مطمئنا چینی ها تو کشور های همسایه ایران میان دنبال بازار و خر ساز های وطنی با این محصولات قطعا از چینی ها شکست میخورن
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۴ مرداد ۱۳۹۴یک ابتکار جالبت تو حلقم !
RETOLEX
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ایشالله همه چی درست بشه. فقط باید نخریم
و یه تشکر درست وحسابی از اقای شاوردی . عاشق میز خبرتم.
Hamid...Audi
۲۴ مرداد ۱۳۹۴تعرفه واردات گمرک 45 درصده با یه خورده مالیات بر ارزش افزوده و … میشه یه چیزی بین 90 تا 110 درصد!!!!!!!!!!!
یه خورده وارد کننده میخوره بین 10 تا 30 میلیون!!!!!
دلار هم روز به روز میره بالا مثلا امروز 3367!!!!!
خودروی بالای 2500 سی سی هم که نمیشه وارد کرد و خودروی بالای 2500 به قیمت خون یزدگرد هفتم فروخته میشه(به قول اون دوستی که بالا کامنت گذاشته :D )
تنها فرق فورد موستانگ 24000 دلاری با سوناتای 24000 دلاری اینه که ماشین آمریکایی سوار میشی…
m.tn
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ای حرفا چیه
اونا به ایران چشم طمع دارن؟!!!!!!!!
اخه جمعیت بالایی داریم
درامد بالایی داریم
واااااالا
مروت
۲۵ مرداد ۱۳۹۴نه نذر دارن یه حالی به ما بدن لابد!
AHMADREZA
۲۴ مرداد ۱۳۹۴کاشکی ور شکست شن این چینی ها برن.
کاشکی با کم کردن قیمت ها مردم دوباره نرن بخرن چون اگر برن یک مدت دیگه قیمت هارو سه برار می کنن باید نخرن مردم تا مجبور به تولید محصول خوب بشن
ارش
۲۴ مرداد ۱۳۹۴به این جمله متن توجه کنید!تحریمها بهنوعی باعث شدند ایران با پیشرفت شرکتهایی مانند ایرانخودرو و سایپا درزمینهٔ تولید خودرو به خودکفایی برسد.!!مرده شور این جور پیشرفت و خودکفایی رو ببرن.خودروشونو با جان و مال ملت ازمایش میکنن
آرمااااان
۲۴ مرداد ۱۳۹۴کو پیشرفت و خودکفایی؟؟؟؟؟مونتاژ کردن دیگه خودکفایی میخواد؛اون اقای مشهدی که لامبورگینی ساخت رو میگن پیشرفت
مهران 72
۲۴ مرداد ۱۳۹۴بسیار عایه آقای شاوردی
ولی فک کنم تو جمله
تحریمها بهنوعی باعث شدند ایران با پیشرفت شرکتهایی مانند ایرانخودرو و سایپا درزمینهٔ تولید خودرو به خودکفایی برسد
یه چند تا علامت تعجب و سوال کم گذاشتید
me84
۲۴ مرداد ۱۳۹۴خودم عاشق ماشینای آلمانی هستم. اما انصافا ماشینای ژاپنی با آب و هوا و شرایط جغرافیایی و فرهنگی ما بیشتر سازگارن.
luis
۲۴ مرداد ۱۳۹۴با جیب ما هم بیشتر سازگارن و سگ جون ترن کیش وقشم تا حالا 4 بار ناوگان تاکسی شونو عوض کردن ولی باز هم با وجود منطقه ازاد بودن از خودرو های ژاپنی استفاده میکنن چون خدمات پس از فروش عالی و فراوانی بی نظیر قطعه تعمیر پذیری خوب و راحت و خیلی ویژگی های دیگه که نه دیدنیه نه تو سایت ها خودرو بش اشاره ای میشه البته در سایت کانسومر ریپورت بش اشاره میشه.
Lambo
۲۴ مرداد ۱۳۹۴والا ما از خدامونه امریکای جنایتکار و انگلیسه خبیث بیان همه بازار خودرو مارو بگیرن،،،هرچقدرم خائن باشن به اندازه ایران خودرو و سایپا خیانت نکردن به ما
شایان
۲۴ مرداد ۱۳۹۴فکر میکنی آمریکا هرجا بره پیشرفت میکنه اون کشور ولی انگلیس هرجا بره چون خودش سرعت پیشرفت نداره میخواد همه بدبخت باشن جز جائی که نژاد و هموطنای خودش باشن مثل استرالیا و کانادا نمونه این حرفمم هند و اندونزی و پاکستان و کشورهایه آفریقائی و خیلی جاهایه دیگست حتی زمانی که اعراب خلیج فارس از سلطه انگلیس خارج نشده بودن قبل 1971 و نیومده بودن زیر سلطه آمریکا اصلا کشور نبودن جز آدم حساب نمیشدن به قول وزیر خارجه سابق انگلیس تنها کشوری که هنوز انگلیس و ابر قدرت میدونه ایرانه(همون توهم توطئه که از قبل نهادینه شد)!!! خدا رو هزاران مرتبه جز چند تا رسانه چیزه دیگه ای دستش نیست والا خیلی ها بدبخت میشدن ولی آمریکا یه خوبی که داره هرجا میره مصادف میشه با رونق اقتصادی اون کشور و پیشرفت اون کشور دقیقا عکس انگلیس در دهه های گذشته و قرون قبل
رضا
۲۴ مرداد ۱۳۹۴گل گفتی
مروت
۲۵ مرداد ۱۳۹۴اینو خوب اومدی، چسبید.
sunmartin
۲۵ مرداد ۱۳۹۴مطمئنم دیگه کسی سمت چینی جماعت نمیره.. ام جی و جک و برلیانس و جیلی و آسا و چری و لیفان و گریت وال و نام هایی که در آینده میان مثل BYD چون خیلی تنوع زیاد میشه و طرف میگه چرا برم پولم بریزم دور و چینی بخرم اما بازهم واسه حیب ملت کیسه بزرگی دوختن بذاررید یه چند ماه بگذره مشخص میشه چقدر نابکارن
ارمان
۲۵ مرداد ۱۳۹۴خیلی دوست دارم همین بازار ایران پر از ماشینهای هندیو چینیو چمیدونم مالدیوی بشه هم از نظر ایمنی بهترن هم به این شیر نا پاک خوردها فشار بیاد بدهی بالا بیارن
مردم تورو خدا نخرید خواهش میکنم نخرید
شایان
۲۵ مرداد ۱۳۹۴مردم ماشین ایرانی نخرن برن چینی و مالدیویو هندی بخرن یعنی قریب پرست تر از ایرانی ها وجود نداره خدایش
ارمان
۲۶ مرداد ۱۳۹۴فکر میکنید وطن پرستی فقط تو اقتصاده؟ نه عزیزم اون بدبختی که پرایدش ترمز برید افتاد تو درره مگه هم وطنت نبود؟
اون بیچاره ای که 40 تومن پول پرشیا میده صبح تا شب توی تعمیرگاه و وسطه جاده تو چله زمستون ماشین میزارتش مگه هم وطنت نیست؟
اقا من قریب پرست شما وطن پرست تو شعار دادن هیچکی به پامون نمیرسه فقط شعارر فقط
امید
۲۵ مرداد ۱۳۹۴اگر کسی جان خودش و خانوادش و همچین پولی که پرداخت میکنه و البته محیط زیستش براش به اندازه پشکل گوسفند اهمیت داشته باشه نه ماشین ایرانی میخره و نه چینی
نهایتش دسته دوم کره ای و ژاپنی میخره تا پولش به صفر اونا برسه ولی متاسفانه چشم و هم چشمی ( بخصوص خانم ها ) نمیزاره و اکثرا گیر همین موضوع هستن !!!
لطفا جنس بی کیفیت و به ظاهر ارزان نخرید چون با یک حساب سر انگشتی در کمتر از 5 سال میبینید اگر یک جنس با کیفیت میخریدید خیلی ارزانتر براتون تمام میشد >>>
وحید
۲۵ مرداد ۱۳۹۴چشم طمع کجا بود
وقتی دو خودرو ساز وطنی مثا زالو خون می مکن مگه اجازه میدن کسی بازارشونا بهم بزنه و به نفع مردم کاری بکنه
جعفری
۲۵ مرداد ۱۳۹۴تحریمها بهنوعی باعث شدند ایران با پیشرفت شرکتهایی مانند ایرانخودرو و سایپا درزمینهٔ تولید خودرو به خودکفایی برسد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کی باور میکنه؟؟؟؟
باور کردم —
باور نکردم++
American and japan
۲۵ مرداد ۱۳۹۴من عاشق این میز خبر پدالم
متن زیر رو خواهشا کپی کنید و توی شبکه های اجتماعی برای دوستان و گروه هایی که توشون عضو هستید بزارید
توجه توجه!!!!!
اگر قصد خرید ماشین صفر کیلومتر از نمایندگی ها و سایر مراکز فروش ماشین رو دارید دست نگه دارید
به خصوص از گاری سازان ایرانی
نخرید ملت نخرید مردم نخر برادر نخر خواهر
این همه صبر کردی یه چند مدت کوتاهی هم صبر کن
میدونم پول جمع کردی جور شده موقعیت تا ماشین بخری ولی نخر.توی تمام جا ها هم اشتراک بزار.همه باید بدکنن که نباید بخرن.چرا؟چون این خودرو سازا شورشو در اوردن.اینا چند وقته دارن جون برادرتو خواهرتو خونوادتو عزیزتو در خطر میندازن برای سود خودشون.پول هم از ما جوری میگیرن که واقعا حیفه پولی که عرق کردی رنج کشیدی بابتش دویدی رو بدی اونوقت ماشینت یک ماه نشده دم در تعمیرگاه باید باشه.الان خیلی از مردم هم وطنت همین کار رو کردن ماشین نمیخرن دست رو دلشون گذاشتن.بیا تو هم صبر کن نخر ماشین با هم متحد شیم بلکه شر این گاری سازا راحت شیم.لاقل یک کم به خودشون بیان و با کمال پررویی قیمت ها رو زیاد نکنن.قیمت باید کم بشه تو بری بخری به خودت ظلم کردی.پولتو دادی یه آشغال خریدی صبر کن نخر پولتو نگه دار دیگه کم میارن ارزون میکنن.پولت مفته بخر ولی اگر براش جون کندی نخر عزیز من.چند وقت دیگه ارزون تر حتما میخریش.از خودت هم شروع کن دست رو دلت بزار.اگر هر کسی بگه حالا مگه این یکی که من میخوام بخرم چه تاثیری داره دوباره همون آش و همون کاسه.توی تلگرام و اینستا گرام و سایر شبکه های اجتماعی جنبش راه انداختیم با این شعار که ماشین صفر نخریم .اتحادمون از همینجا شروع میشه با ملتی یا علی پولتو میخوای بدی گاری بخری به سلامت فقط حواست باشه تیک دنده عقب رو بزنی تا با آپشن دنده عقب ماشینو بهت بدن.به اشتراک بزار تا بترکونیمشون.نرخ دست ماست.قیمت دست ماست.ما هستیم که باید تعیین کنیم سرنوشتمون و آیندمون رو.بزار دشمن جونمون رو نابود کنیم اشتراکش بزار یا علی
ایرانی
۲۵ مرداد ۱۳۹۴چرا چشم طمع؟ خودرو خوب و ایمن و زیبا با خدمات پس از فروش مناسب. به نظر من چشم طمع نیست. چشم طمع به بازار را خودرو سازان داخلی دارند که با وجود خودروهای بی کیفیت و مزخرفشون و عدم ارائه خدمات پس از فروش هنوز انتظار دارند مردم به سمت اونها بروند و خودروهای وطنی (اگه بشه اسمش رو خودرو گذاشت) سوار شوند.
ایرانی خودرو ایرانی نخر نخر نخر
فرشاد
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ایران خودرو تقریبا همه ی محصولاتشو با اقساط 18 ماهه برا فروش گذاشته،فشار رو دارن احساس میکنن که فورا مثه چینیا شرایط فروش راحت تری ارائه دادن.