سرتیتر خبرهای خودرویی هفته اخیر را تکذیب اختصاص دویست میلیارد تومان یارانه تولید به شرکتهای خودروسازی از سوی سازمان مدیریت و برنامهریزی تشکیل داد. درجریان دیدار هفته گذشته نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از کارخانه ایران خودرو، خبری از این جلسه منتشر شد که گویا به اختصاص دویست میلیارد تومان از یارانه تولید به بخش خودرو کشور خبر میداد. به فاصله یک روز از این خبر اما سازمان مدیریت و برنامهریزی با ارسال نامهای به سایتهای خبری، ضمن تکذیب این خبر از اعطای برخی تسهیلات و امتیازات به شرکتهای خودروسازی خبر داد و هدف از این کار را حمایت از تولید ملی و شتاببخشی به رشد اقتصادی کشور عنوان کرد.
این درحالی است که بنا به ادعای برخی سایتها دو خودروساز وطنی در شرایط بدی بهلحاظ تولید قرار دارند. در روزهایی که بازار خودرو ایران با رکود دست و پنجه نرم می کند، خبر می رسد خودروسازان کشور تولید خود را به شدت پایین آورده اند. به گزارش صنعت نویس، سرویس خودرو، بر این اساس، گفته می شود مجموع تولید دو غول بزرگ خودروسازی ایران، به حدود یک هزار و ۵۰۰ دستگاه در روز رسیده است. آن طور که خبر می رسد، در حال حاضر سایپایی ها روزانه ۶۰۰ دستگاه تیراژ دارند و ایران خودرو نیز تنها ۹۰۰ دستگاه محصول در روز به تولید می رساند. این در حالی است که تا همین سه ماه پیش، تولید روزانه خودروسازان در مجموع به پنج هزار دستگاه می رسید. با توجه به شرایط فعلی، خودروسازی ایران عملا به حالت نیمه تعطیل درآمده و باید منتظر ماند و دید آیا طرح فروش جدید خودروسازان می تواند صنعت خودرو را از این گرفتاری و بحران نجات دهد.
ازدیگر سو درحالی که رسانههای مختلف از حضور شرکتها و هیئتهای تجاری کشورهای مختلف به ایران سخن میگویند اما جلسات و دیدارهای اخیر رییسجمهور روحانی در نیویورک، نشان از تمایل گسترده دولت برای حضور شرکتهای آمریکایی در بازار ایران دارد. روحانی در سفر اخیر خود به نیویورک در دیداری چندساعته، ضمن گفتگو با مدیران شرکتهای تجاری و صنعتی امریکا از آنها خواست به ایران بیایند و در این کشور سرمایهگذاری کنند شاید به مدد اقتصاد فاصله میان دو کشور کم شود و مخاصمه۴دهه ای ایران و آمریکا پایان یابد. گفته میشود بهزودی گروهی از سرمایهگذاران امریکایی به تهران میآیند تا فرصت های سرمایهگذاری در ایران را بررسی کنند. روزنامه تجارت نیز در خبری که در صفحه نخست شماره پنج شنبه خود آورده بود ضمن اشاره به حضور قریب الوقوع خودروسازان آمریکایی به ایران نوشت:
“… سال گذشته هنوز مذاکرات هستهای به توافق منتهی نشده بود؛ زمزمههای ابراز تمایل خودروسازان بزرگ کشورهای اروپایی و آمریکا برای حضور در بازارهای ایران توسط رسانهها مطرح و اخبار آن منتشر شد. با این حال چندین ماه پیش عنوان شد که گروه فیات-کرایسلر خودروسازی بینالمللی ایتالیایی-آمریکایی قرار است به ایران بیاید. پس از آن هم صحبت از تمایل بیشتر فولکس واگن شد. در این میان کارشناسان معتقد بودند که چون فیات سهامدار کرایسلر آمریکا بهشمار میرود، همکاری این شرکت (فیات) با سایپا میتواند پای خودروسازان ایالاتمتحده را به ایران باز کند. به اعتقاد، آنها اگرچه خودروسازان آمریکایی با منع ورود به ایران مواجهاند، اما کرایسلر میتواند از مسیر فیات، به جاده مخصوص بیاید و از همینرو هیچ بعید نیست تا چند سال دیگر، شاهد تولید خودروهای آمریکایی در سایپا باشیم.”
همچنین در یک حرکت استثنایی و عجیب گویا شرکت سایپا دست به یک تحول ساختاری در کیفیت بخشی به محصولاتش زده است و نسخه ای جدید و کاملا به روز از خودروی پرفروش پراید را در معرض دید عموم قرار داده است. شرکت سایپا که تاکنون مدل های مختلف و متفاوتی از پراید را تولید و عرضه کرده است که نه به یک خودروی مفهومی شبیه است و نه یک مدل تولیدی. اخیرا تصویری از جدیدترین مدل پراید، در صفحات مجازی دست به دست می چرخد که فاقد در و پنجره است و ظاهری بسیار متفاوت دارد. به گزارش ایلنا، ظاهر عجیب این پراید بیشتر شبیه ماشینی برای حمل مصدومان در زمین است. احتمالا این حرکت در راستای گفته مسئولان سایپا برای افزایش مستمر در کیفیت خودروی پراید میباشد.
نخستین خبر بخش خارجی را با ارائه تصاویر جاسوسی از خط تولید خودروی فیات تورو شروع میکنیم. بهتازگی توسط جاسوسان صنعتی دو عکس از وانتبار جدید شرکت فیات درز یافته که نشان میدهد تورو در درکارخانه ای واقع ر پرنامبوکونو برزیل که محصولات جیپ در آن مونتاژ میشود در حال تولید است. تورو که وانتی فانتزی و بر روی پلاتفورم مشترک با میتسوبیشی ساخته شده از طراحی جالب و متفاوتی برخوردار است و جثه تنومندی دارد. چراغهای کشیده در امتداد بدنه، محفظه بار بزرگ، دریچه عقب دوتکه مجهز به لوگو بزرگ فیات، جلو پنجره کوچک، چراغهای باریک و کشیده جلو، مهشکنهای بزرگ و سپر عریض و دوتکه جلو نشان میدهد فیات سبک و سیاق خاص خود را برای تولید تورو بهکار گرفته است. فیات برای نامگذاری این مدل از عنوان “SUP” استفاده کرده که به معنی پیکآپ اسپرت چندمنظوره است. قرار است در این مدل از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری بنزینی استفاده شود که قادر است۱۳۸ اسب بخار قدرت تولید کند. موتور دیگری که باری تورو درنظر گرفته شده یک پیشرانه توربودیزل دولیتری است که میتواند۱۷۰ اسببخار قدرت تولید کند. برای نمونههای گرانتر تورو از سیستم AWD استفاده شده اما مدلهای ارزان با سیستم 2WD و جعبهدنده دستی ارائه میگردند. قرار است بهزودی این مدل در بازارهای آمریکای جنوبی عرضه گردد.
از اُپل خودروساز کمحاشیه و گوشهگیر آلمان نیز خبر می رسد این شرکت علاوه بر تولید مدل جدید استیشن اینسیگنیا، به زودی فیس لیفت مدل آدام را به عنوان روانه بازار خواهد کرد. این هاچبک مد روز و اسپرتی که هواخواهان بسیاری دارد و رقابت سختی با مدلهای ۵۰۰ فیات، سیتروئن DS3 و مینیکوپر دارد در حال حاضر در سه مدل Adam Rocksو Adam S, Adam Rocks Sساخته و ارائه میشود. اپل در فیسلیفت جدید این خودرو تلاش زیادی کرده تا هارمونی همیشگی آدام را به هم نزند و در عین بهروز کردن خطوط چهره و چراغهای عقب و جلو، از تکنولوژیهای جدید ارتباطی نیز در کابین استفاده کند. ۱۰۰میلیمتر طول بیشتر و ۲۰۰کیلومتر وزن کمتر از جمله مواردی است که در نسل نوین اینسیگنیا استیشن در مقایسه با نسل قبل این مدل مورد توجه هستند. مدل استیشن اینسیگنیا نیز با طراحی نوین و افزودن امکانات بهزودی روانه بازارهای جهانی میگردد. این مدل از روی دو مدل مفهومی مونزا و اسپرتتورر ساخته شده و چندی پیش در نمایشگاه خودرو فرانکفورت توسط اپل معرفی گردد.
کارما علاوه بر تغییر در عنوان، لوگو خود را نیز بازطراحی نموده است. فیسکر که زمانی با کوپه الکتریکی کارما شهرت بسیاری برای خود دست وپا نمود پس از بحران مالیای که برایش پیش آمد از بازپداخت وام۱۳۹ میلیون دلاری خود عاجز ماند و علیرغم اقبال مشتریان به محصولاتش ورشکست شد. این شرکت به تازگی کارخانه خود در کالیفرنای را با کمک چینی ها و با حضور ۳۰۰ کارگر بازسازی نموده و به زودی مدلهای تولیدی خود را روانه بازار آمریکای شمالی میکند.
شایان
۱۱ مهر ۱۳۹۴آقای شاوردی شاید اسمه فولکس شما و بعضی از کاربران این سایت و یاد دیزل گیت بندازه به خاطر جو سنگین رسانه ای که راه افتاد و ادامه اون راه داره در این سایت پیاده میشه ولی من و خیلی های دیگه و یاد مدلهای فراموش نشدنی و دوست داشتنیش میندازه و ادامه مدلهای جدیدش چون اوصلا اهل کم آوردن نیست حتی اگه عقب باشه اینکه لرزه میندازه به تن رقباش مطمئنا پیروزی با کسیه که کم نیاره
سعید
۱۱ مهر ۱۳۹۴ببخشید کامنتمو بالا میزارم دوستان یه سوال نسبتا سیاسی
اینا هر روز بیشتر از دیروز میگن نفوذ اقتصادی امریکا تو ایران ممنوعه و… هیچ شرکت تجاری امریکایی نباید تو بازار ایران باشه از این چیزا حالا ما نمیدونیم به این حرفا بها بدیم یا اینکه از طریق کارهایی که شده امیدوار به اینده باشیم چون چند وقت پیش اپل و مایکروسافت به صورت رسمی اومدن تو بازار
شما میگین خودروسازی ها هم میان؟ ایشالا
AliZeus
۱۱ مهر ۱۳۹۴اگر مشکل مملکت ما فقط خودرو بود، جواب شما بله بود. ولی اوضاع و شواهد حاکی از اینکه که جواب نه هستش، متاسفانه!
مشکلات بیشمار کشور ما با دعوت و دست دادن مسئولین حل نمیشه، بلکه با اتحاد خود مردم حل میشه! مثل همین کمپین خودرو…
بهرام
۱۲ مهر ۱۳۹۴دوست عزیز توی این کشور همه همدیگرو دور میزنن. مثلا همین اپل رو شنیدم چون در چین اسمبل نهایش میشه کم کم داره وارد ایران میشه.توی مقاله هم گفته شد این کمپانی ها از راه فیات وارد میشن. اصولا همه میدونن اینا در نهایت آمریکایی هستند ولی پیچوندن لقمه این روزا خیلی واجبه!
ژاپنی اصیل
۱۲ مهر ۱۳۹۴فوری این خبر بخونید4وزیر دولت که نعمت زاده جزشونه نامه به ریس جمهور دادن در باره بازار سرمایه تا اینجا کاری نداریم بند 5 بیانگر حقیقت فوق العاده اس اینو بخونید
در بعد عوامل داخلی کاهش ارزش بازار شرکتهای فعال در بازار سرمایه، می توان به نبود تقاضای کافی برای محصولات، مشکل حاکم بر فعالیتهای اقتصادی و افزایش انباشت موجودی و حسابای دریافتنی صنایع مختلف اشاره نمود. به عنوان نمونه در صنعت خودرو صورتهای مالی زیان انباشته ای معادل ۴.۲۰۰ میلیارد تومان را نشان می دهد و این در حالی است که به دلیل بحران نقدینگی، “”صنعت مزبور در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از ۱۰۰.۰۰۰ خودرو کف کارخانه رسیده است.””
صد هزار تو کف کارخانه مونده اینم لینک خبر
فوری این خبر بخونید4وزیر دولت که نعمت زاده جزشونه نامه به ریس جمهور دادن در باره بازار سرمایه تا اینجا کاری نداریم بند 5 بیانگر حقیقت فوق العاده اس اینو بخونید
در بعد عوامل داخلی کاهش ارزش بازار شرکتهای فعال در بازار سرمایه، می توان به نبود تقاضای کافی برای محصولات، مشکل حاکم بر فعالیتهای اقتصادی و افزایش انباشت موجودی و حسابای دریافتنی صنایع مختلف اشاره نمود. به عنوان نمونه در صنعت خودرو صورتهای مالی زیان انباشته ای معادل ۴.۲۰۰ میلیارد تومان را نشان می دهد و این در حالی است که به دلیل بحران نقدینگی، “”صنعت مزبور در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از ۱۰۰.۰۰۰ خودرو کف کارخانه رسیده است.””
صد هزار تو کف کارخانه مونده اینم لینک خبر
http://mehrnews.com/news/2930894/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%DB%B4-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85-%D8%B6%D8%B1%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%84-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AF
محمد
۱۱ مهر ۱۳۹۴خوب پوز فرغون ساز ها رو به خاک مالیدیم اندکی صبر سحر نزدیک است
۱۳ تیر ۱۴۰۳سحر رفت و صبح آمد و صبح رفت و ظهر امد و ظهر رفت و بعد از ظهر امد .رفت و غروب آمد و رفت و شب شد سحر نرسید…
Lambo
۱۱ مهر ۱۳۹۴اپل استیشنه خیلی خوشکله،،،1 اشتباه هم تویه متن بود 200 کیلومتر وزن کمتر …
محسن96
۱۱ مهر ۱۳۹۴یه ظریفمون با اوباما دست داد این جوری داد و جنجال شد تو مجلس!!!
حالا وای به حال اینکه بخوان اجازه بدن خودروسازای آمریکایی بیان ایران!!!
ali
۱۱ مهر ۱۳۹۴دست دادن ظریف که واسه دوستان دلواپس پول نمیشه. اما اگه تو قرارداد با شرکت های آمریکایی درصد و پورسانت و شیرینی این عزیزان دلواپس (منافع خودشون) فراموش نشه مطمئن باشید ازین حرکت استقبال میکنن
آرماااان
۱۱ مهر ۱۳۹۴ظریف:من به دشمن دست دادم از روی دیپلماسی،شما به مردم دست بدهید از روی صداقت
امیدورام یه روز برندایی مثل فورد و کرایسلر تو ایران خط مونتاژشونو راه بندازن یا حتی فیات
Archi KHAN
۱۲ مهر ۱۳۹۴ببین چی به سرمون اومده …
در بهترین حالتش میرسیم به نقطه ی ، چهل سال پیش !
خط تولید و شروع مونتاژ کادیلاک در ایران !!!!! غ م م
( غیر ممکنِ محال )
محمد زمانلو
۲۲ مهر ۱۳۹۴خداییش خیلی از نماینده ها موضعشون در مورد آمریکا منفی هستش . چون معتقدند که اگر محصولات آمریکایی وارد بازار بشن نوعی نفوذ به کشور هستش و تو موضوع های مختلف باید با آمریکا روابطمون رو قطع کنیم . حالا نمی دونم چرا بعضی وقتا این حرفو تو حوزه ی خودرو هم می زنن ؟ آخه چرا باید کتک روابط بد سیاسی رو صنعت خودرو سازی بخوره وقتی که در عرض 4، 5 دهه نتونسته کار خاصی انجام بده ؟!
ali
۱۱ مهر ۱۳۹۴منتظر نسل 40 سال پیش شورولت،جی ام سی،داج،جیپ شهباز و … باشیم
امیر
۱۱ مهر ۱۳۹۴به نظره من پورشه از کشته های جنگ جهانی بیشتر تلفات داده.احتمالا تست تصادفاشونم مثل الایندگیهاشون تقلبیه.تو کشور خودمون پورشه از پرایدو پژو بیشتر تلفات داده.من نمیدونم چجوری این پولا از گلوشون پایین میره.حالا این نظر من بود هرکی یه نظری داره.منفی بدی یعنی خودتم متقلبیو پاش بیفته بدتر از خودروسازان المانی جون مردمو میگیری
عباس
۱۱ مهر ۱۳۹۴گفت: پژو با عرضه محصولات از رده خارج خود در ایران حضور داشت که در مذاکرات جدید باید از تکرار این موضوع جلوگیری شود!!!!
شما جیب ما رو نزن محصول جدید پژو پیشکش!!!
کلا همه میدونن همه بدبختی ها سر لگن ساز های خودمونه،تقصیر پژو فرانسه نندازین!اگه بنز هم بود همین بلا رو سرش درمیاوردین البته،بنز آلمانم کم ضربه از شما نخورده مثالش بنز خاور و بنز های ۱۰ تن که پنجاه سال حتی یک تغییر کوچک ندادید،همونطور تولید کردین!حالا پژو مقصر،رنو یا کره هایی چی ؟که میخوان مدل های جدید تو کشور بسازن چرا جلوی اون ها گرفتین جناب مسوول!ما رو چیز فرض نکنید
سارا
۱۱ مهر ۱۳۹۴شما حرص نخور … از این موضوع کاملآ جلوگیری شده
1: با تولید خودروی 307 که متعلق به سگ سال پیش میباشد
2: با نصب موتور قدیمی و پر مصرف(در قیاس با ماشین های امروزی) tu5 روی انواع و اقسام بدنه پژو
تحریم خودرو ایرانی
۱۱ مهر ۱۳۹۴عالیه داریم خوب پیش میریم چیزی نمونده تا پیروزی
پیروزی میدونین چیه؟؟یعنی اینکه جفتشون ورشکست بشن…بابا شما بگو پرایدهزار تومنه همه محصولاتتتون مفته اصن…نمیخوایم بابا دگ نمیخوایم این محصولات تکراری و مضخرفو..
بزارین عین بقیه مردم دنیا یه ماشین خوب سواریم شیم با قیمت جهانی..اخه یکی بیاد بگه قراره جیب چند نسل بعد از خودتو پر کنی..بسه بابا بخدا بسه انقد از خون مردم خوردیم خون خورا
afshin
۱۱ مهر ۱۳۹۴هروقت این فیسکر رو میبینم کلی حال میکنم ……… واقعا طراحی گیرا و جذابی داره
american and japan
۱۱ مهر ۱۳۹۴پدال جون مررررسسسسییییی عاشق این میز خبرت هستم.پایدار باشی و همیشه خوش خبر.پس دوستان نخرید تا خودروی فرانسوی از بین بره و آمریکایی با کیفیت عالی و قیمت مناسب یا مونتاژ بشه یا وارد بشه.
هر کی هم با این آقا جواد ظریف ما در بیوفته بامن و بر وبچ ایران در افتاده.خطاب به دلواپسان.
کرایسلر وارد بشه یعنی جیپ یعنی دوج یعنی خود کرایسلر یعنی عشق یعنی زندگی…ایییینهههههه…
مسعود
۱۱ مهر ۱۳۹۴آر یو کیدینگ می؟!!!!!
RETOLEX
۱۱ مهر ۱۳۹۴بعلهههههههههه اول میگیم مرگگگگگگگ بر امریکا و بعد میگیم دمتون گرم بیاین یه سرمایه گذاری تو کشور ما بکنین بیاین ماشینا قدیمیتونو بالا 100 میلیون بفروشیم براتون اینقد حال میدهههههههه .
پژو تو دیگه چه جونوری هستی که ایرانخودرو ازت شاکیه
. یه نفر نیست بیاد به اینا بگه مگه پژو خر شده بیاد ماشینا خوبشه بده شما تولید کنین بعد صادر هم کنین !!!
من حرفی ندارم (یعنی حال ندارم . تا اسم ماشین میاد اعصابم داغون میشه )
ادامه تحریم
۱۱ مهر ۱۳۹۴سلام اگر یک سیب گندیده رو توی یک جلد قشنگ بزاریم همه توجه شون به اون جلب میشه لطفا محصولات با ظاهر جدید ( همون سیب گندیده ) رو هم تحریم کنیم
احسان(احسان)
۱۱ مهر ۱۳۹۴فقط یک احمق کاری رو انجام میده که میدونه نتیجه نداره.ملت ماشین داخلی تحریم کردن چون از این خودروهای قدیمی خوششون نمیاد اونوقت قطعه سازا و خودروسازا بابت تولید همین اجناس بدون مشتری کمک مالی دریافت می کنن!
احسان(احسان)
۱۱ مهر ۱۳۹۴…شاید به مدد اقتصاد فاصله میان دو کشور کم شود و مخاصمه4دهه ای ایران و آمریکا پایان یابد…
man
۱۲ مهر ۱۳۹۴۳۵ درصد قیمت خودرو متعلق به دولت میشه (کمیته امداد. وزارت راه . و مالیات بر ارزش افزوده.. مالیات همینجوری و غیره ….. باید دولت هم با کم کردن سهم خودش از خودرو به حرکتی بکنه دولت محترم شما به فکر اشتغال کشور هستی و به خاطر همین هم ۲۰۰۰ میلیارد تومن دادی ایران خودرو باشه ایران خودرو ۲۰۰۰ میلیارد رو نمیخواد شما بجای این پولا این ۳۵ درصدتو حذف کن همه چی حل میشه
Archi KHAN
۱۲ مهر ۱۳۹۴بنظر من خودروسازهای امریکایی هم ورودشون بی نتیجه اس
اگر قرار باشه شورولت 20هزار دلاری را 300-200 میلیون بدن دست مردم !!
مشکل قوانین ماست و …
ارمان
۱۲ مهر ۱۳۹۴بشتابید بشتابید بشتابید چراید ماشین گلف زده اقا ترکیدم از خنده :))))))))))))))))))))))))))))
سعید
۱۲ مهر ۱۳۹۴بابا یکی نیست بگه نتیجه مسابقه طراحی ایران خودرو و سایپا چی شد اینا طرح ما رو دزدیدن هرچند عرضه تولیدشو ندارند دیگه از پراید توی عکس پیداس دیگه .
سعید
۱۲ مهر ۱۳۹۴“…بعید نیست تا چند سال دیگر، شاهد تولید خودروهای آمریکایی در سایپا باشیم…”
البته اگر اثری ازش باقی مونده باشه … یعنی می خوام بره توی کتابای تاریخ … خوردوسازی که به بهانه حمایت از تولید ملی ، خون مردم رو تو شیشه کرد
۱۳ تیر ۱۴۰۳الان یکم اثر ازش مونده…
==ARASH==1987==MITSUBISHI===
۱۲ مهر ۱۳۹۴شورولت131-فورد شوگا=دوج روا= ونوم 100
آقای روحانی بهتر بگید نیان چون وقتی انحصار تو کاره جواب گزینهای بالاست..
amir
۱۲ مهر ۱۳۹۴سلام دوستان
با دیدن عکس پراید به جای خندیدن گریه ام گرفت گریه ام گرفت به بدبختی مردمم با نامردی اقایون خونخوار واقعا مارو چی فرض کردن این دیگه چیه اخه واقعا تا چندسال اینده باید منتظر پرایدکوپتر هم باشیم
شایان
۱۲ مهر ۱۳۹۴بازم یه دروغ دیگه واقعا این حرفا عادی شده
وحید
۱۲ مهر ۱۳۹۴مگه خر مغزشون را گاز گرفته بیان ایران سرمایه گذاری کنند
اونم با شرکت سایپا
با این سیاست یک بوم دو هوا هیچ شرکتی جرات نداره سرمایه گذاری کنه
فرشاد
۱۲ مهر ۱۳۹۴انتظار داشتم با دقت بیشتری خبر مربوط به اون پراید رو منتشر کنید.این اصلا ربطی به سایپا نداره.مربوط به یک پروژه دانشجویی هست تو دانشگاه آزاد که در واقع یک خودروی برقی ساختن برای حمل زوار حرم در مشهد یا مثلا حمل مصدوم در زمین فوتبال.هیچ شباهتی به پراید نداره جز اون قسمت جلوش که اونم فقط به خاطر اینه که قطعات پراید از بقیه خودروهای بازار ارزون تر هست.به عکس هم دقت کنین او بنر مشخص هست نوشته آزاد اسلامی که ادامه دانشگاه آزاد اسلامی هست.
امیر.عارف
۱۲ مهر ۱۳۹۴پدال عزیز خیلی ممنون که نظرات منو حذف میکنید
وحید
۱۲ مهر ۱۳۹۴مردم با غیرت ایران نذارین قضیه مکه باعث بشه که!
ایران خودرو فک کنه دست از سرش برداشتیم????????????ایران خودرو ما حواسمون هست
مرتضی
۱۲ مهر ۱۳۹۴تجدید عهد
همچنان خرید خودرو صفر ممنوع.