- نمایشگاه خودروی تهران، دوراهی بینالمللی بودن یا نبودن!
دنیای اقتصاد در مطلبی قابلتأمل آورده که نمایشگاه خودروی تهران پس از گذشت ۱۱ سال برای دومین بار در شهر آفتاب آغاز به کار کرده اما به اعتقاد برخی کارشناسان، به دلیل ماهیت صنعت و بازار خودروی ایران، نمایشگاههای بینالمللی برگزار شده در کشورمان فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد.
در نمایشگاههای بینالمللی روز دنیا آخرین دستاوردها و تکنولوژیهای مربوط به صنعت خودرو در معرض دید بازدید کنندگان قرار میگیرد درحالیکه در ایران به دلیل عدم حضور خودروسازان جهانی و البته انحصاری که وجود دارد، نمایشگاه خودروی تهران نه تنها قادر به نمایش دستاوردهای جهانی نیست بلکه به مکانی برای خریدوفروش خودرو تبدیل شده است.
یکی از کارشناسان صنعت خودرو معتقد است عدم توسعه محصول در خودروسازان داخلی منجر شده تنها شاهد حضور خودروهای قدیمی در نمایشگاه باشیم و حرفی برای گفتن وجود نداشته باشد. او همچنین تأکید داشته به دلیل توقف سایت ثبت سفارش، واردکنندگان و مشتریان در بلاتکلیفی بوده و محصولات ارائهشده نیز قیمت و زمان مشخصی برای تحویل ندارند. البته برخی از کارشناسان هم برگزاری نمایشگاه خودروی تهران را موجب تحرک بازار دانستهاند.
- قرارداد رنو به کجا میرسد؟
در خبری دیگر ایسنا به نقل از رئیس هیئت عامل گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: هیچ خللی در قرارداد رنو پیش نیامده و همکاری با این خودروساز فرانسوی طبق برنامه پیش میرود.
منصور معظمی در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودروی تهران در پاسخ به این سؤال که آیا در قراردادهای جدید با طرفهای خارجی تضمینهای لازم برای عدم ترک بازار کشورمان اخذ شده یا نه گفت: بله در این زمینه تضمینهای لازم اخذ شدهاند.
او همچنین با استراتژیک دانستن صنعت خودروی کشور گفته است: هماکنون حدود ۱۹ میلیون خودرو در کشور تردد کرده و هر خانوار ایرانی بهطور متوسط یک خودرو دارد. او میگوید به دلیل عدم کافی بودن وسایل حملونقل عمومی مردم ناچار به استفاده از خودروی شخصی بوده بنابراین باید این سیستم عمومی را توسعه دهیم.
رئیس ایدرو در ادامه گفته وزارت صنعت بر کیفیت خودروهای داخلی بسیار حساس بوده و سختگیری بیشتری نسبت به گذشته دارد. در همین باره وزیر صنعت از خودروسازان خواسته کیفیت محصولاتشان را افزایش دهند. معظمی با بیان اینکه ما درهای کشور را برای ورود خودروهای خارجی باز نکردهایم گفت: هر خودروسازی که بخواهد وارد بازار ایران شود باید سرمایهگذاری کند بنابراین حضور شرکتهایی که صرفاً به دنبال واردات باشند محدود خواهد شد.
- همکاری ایرانخودرو و سایپا برای ساخت پلتفرم مشترک؟
سایپانیوز به نقل از مدیرعامل جدید این شرکت آورد که جهرودی در پاسخ به سؤال درباره احتمال ادغام ایرانخودرو و سایپا و اخباری که در این زمینه در رسانهها مطرح شده، ضمن رد این ادعا از احتمال ساخت پلتفرم مشترک بین دو غول خودروسازی داخلی خبر داده است. محسن جهرودی اظهار داشت هر شرکت ماهیتی حقیقی و حقوقی داشته که مختص آن شرکت و سهامداران بوده ولی قرار بر این است که کارها و پلتفرمهای مشترک با ایرانخودرو داشته باشیم تا بتوانیم هزینههای تولید را کاهش دهیم.
به نظر میرسد باید منتظر همکاریهای آتی این دو شرکت بزرگ خودروسازی در کشور باشیم که بیشک میتواند قدم روبهجلوی مثبتی در صنعت خودروی داخلی باشد. اکثر خودروسازان مطرح جهان باب همکاری با یکدیگر را گشوده و روی به یکسانسازی پلتفرمها و پیشرانهها آوردهاند. یکی از بهترین مثالهای شراکت و همکاری در سطح جهانی، اتحاد رنو-نیسان است که با اضافه شدن میتسوبیشی به آن مثلث قدرتمندی را به وجود آوردهاند.
- تولد اولین خودروی مشترک سایپا و سیتروئن
دنیای اقتصاد خبر از رونمایی اولین محصول مشترک سایپا و سیتروئن با نام C3 داد. این خودرو با آغاز سال آینده در سایت مشترک هر دو خودروساز در کاشان تولید خواهد شد. مدیرعامل شرکت سایپا سیتروئن خبر از آمادهسازی خطوط تولید این خودرو در سایت کاشان داده و گفته که تولید C3 از اردیبهشت سال آینده آغاز میشود.
فریبرز شهباز با گفتن اینکه تولید C3 با داخلی سازی ۲۰ درصدی آغاز میشود افزود: در صورت فراهم بودن شرایط تولید C3 به ۳۵ هزار دستگاه در سال خواهد رسید و در حال مذاکره با قطعه سازان برای افزایش داخلی سازی هستیم. شهباز گفته برنامههای شرکت برای ساخت داخل ۷۰ درصدی بوده و ظرفیت تولید سالانه آن تا ۲۰۰ هزار دستگاه قابلافزایش است.
datsun
۸ آذر ۱۳۹۶همکاری ایرانخودرو و سایپا برای ساخت پلتفرم مشترک؟?
باید منتظر یه فاجعه جدید باشیم
کارل شلبی
۸ آذر ۱۳۹۶دمت گرم فاجعههههه???????
ونوم اف ۵
۸ آذر ۱۳۹۶پلتفرم x100 سایپا تقدیم ایران خودرو و پلتغرم و انجین tu5 ایران خودرو تقدیم به سایپا برای ساخت پراید توربو پلاس اس اسپرت
ارمان
۹ آذر ۱۳۹۶سال بعدشم وانتش میاد بیرون :))
محمد
۸ آذر ۱۳۹۶امروز قرار بود داتیس خودرو از s90 رو نمایی کنه…
چه خبر؟
Hamid...Audi
۹ آذر ۱۳۹۶معرفی شد.
تو نمایشگاه هم بود با موتور T6
عرفان
۸ آذر ۱۳۹۶C3 ??
کوروش
۸ آذر ۱۳۹۶توی c3 و ۲۰۰۸ نشستم قطعا اگر ۱۱۰ تومن سیترون عرضه شود بنظرم ارزش ندارد فقط کمی قیافه فانتزی دارد رو دری ها حتی متریال سخت و بی کیفیت و القا می کرد اصلا حس خوبی نداشت
بین تمام خودرو های نمایشگاه فقط پاسات و تیگوان ارزش رفتن را داشت امیدوارم بیشتر از ۲۴۰ قیمت گذاری نشوند
علی
۸ آذر ۱۳۹۶داداش سانتافه ۳۵۰ تومنه تیگوان چجور ۲۴۰ میدن
کوروش
۸ آذر ۱۳۹۶نمی دانم از دو کارشناس پرسیدم گفتند با همین قانون قیمتش اینه
SS
۹ آذر ۱۳۹۶دقیقا، تنها ماشین های جدید ارزشمند در نمایشگاه همین دو تا بودن
باید از بین سیل چینی ها رد میشدی تا به چند تا ماشین ارزشمند برسی
تیگوان با موتور 2 لیتری 240-280
پاسات با موتور 1.8 لیتری 220-250
اگر قوانین رو تغییر ندن
البته بنز سی 200 و ولوو هم بودن که کلاسشون فرق داره
F۲۲RAPTOR
۸ آذر ۱۳۹۶سیتروئن از نمایه بغل خیلی شیک وخوش استیله
ماشین بعدی هم مگان هست که احتمالا به زودی وارد بازار بشه
در مورد کانسپت نسل جدید پژو ۵۰۸ هم باید گفت که
احتمالا جزو بازار های اصلیش ایران هست
کوروش
۸ آذر ۱۳۹۶مگان تنها ایرادش اینه که توی نسخه فول هم صندلیش برقی نبود و حافظه نداشت ولی با تجربه دو نسل قبل قطعا سواری و کیفیت عالی خواهد داشت
منتها قیمتش که گفته شد احتمالا بالای ۱۵۰ یکم ….
peyman
۸ آذر ۱۳۹۶از همه جالب تر که rs16 به جای rs17 گذاشتن نمایشگاه و با وقاحت تمام روی ماشین و محل قرار گیری rs17 نوشتن و جالب تر اینکه از رنگ امیزی rs17 برای rs16 استفاده کردن
امیر.عارف
۸ آذر ۱۳۹۶بدلیل سیاستهای غلطی که مدیران صنعتی (شما بخوانید دلالان وارد کننده) توی این 30سال در پیش گرفته اند و نتیجه فاجعه آمیز آن بر کسی پوشیده نیست و جالب اینکه اصرار بر ادامه سیاست نادرست خودشون دارند. میشه به این نتیجه رسید که به هیچ تولید کننده ی منصف و مردمدار اجازه نخواهند داد که در ایران وارد و فعالیت کند مگر اینکه …… مسئله ی جالبتر اینکه ما مردم با تمام نارضایتی که از محصولاتشون داریم نمی توانیم 6 ماه از خرید خودرو دست بکشیم تا یک اتفاق خوب بنفع مصرف کننده بیفته
سروش
۸ آذر ۱۳۹۶سی ساله مردم میگن اگه این خودرو با فلان قیمت بیاد عالیه . اخر سر هم با سه برابر قیمت میفروشن . دوستان باید چقد دیگه زمان بگذره و چند بار دیگه ماشین رو با سه برابر قیمت اصلی بهمون بدن تا مردم باورشون بشه اینجا از این خبرها نیست؟ تحریم خودروسازها هم فایده نداره چون دولت حامی اونهاست . دولتی که پولهاش بخاطر فروش نفت تمامی نداره و اجازه نخواهد داد مردم با اعتصاب مطالبات خود را وصول کنند . اگه امروز ماشین باشه فردا ی چیز دیگه ست . مس اول کار ملت رو حالی میکنن که از این خبرها نیست. من دو سه ساله به این نتیجه رسیدم که هیچ امیدی نیست . من الان ۳۳ سالمه و اگه از فردا دولت سیاستهاشو عوض کنه و با سرعت نور پیشرفت کنه بازم واسه من بدرد نمیخوره و عمر مفید و جوونی من تمام شده . ی جایی نوشته بود اگه ی ایرانی رو بندازی تو اقیانوس و بعد سه ماه بری سروقت اون ادم بجای جنازه خواهی دید که ابشش دراورده و در کمال ارامش زندگی میکنه
HoSeIn
۹ آذر ۱۳۹۶ناراحت نباش داداش کلا ایرانی جماعت امیدواره . الان سالهاست که به امید فردائی بهتر عمرمون را تلف کردیم ..
SAEED
۸ آذر ۱۳۹۶این c3 نسل جدیدشه یا قدیم؟فک کنم قدیمش باشه(اینی که سایپا میخواد عرضه کنه)
HoSeIn
۹ آذر ۱۳۹۶دو غول خودرو سازی را خوب اومدی :))
آرش
۹ آذر ۱۳۹۶دو غول خودرو سازی????