معاون بازاریابی و فروش ایرانخودرو از اجرای مرحله دوم فروش ویژه محصولات ایرانخودرو به مناسبت عید سعید فطر از دیروز خبر داد. مصطفی خانکرمی افزود: در جهت انجام تعهدات گروه صنعتی ایرانخودرو مبنی بر عرضه محصولات و تأمین نیاز مصرفکنندگان حقیقی بازار، مرحله دوم فروش ویژه عید فطر در قالب روشهای پیشفروش و فروش قطعی، اجرا میشود. وی افزود: ایرانخودرو در جهت مبارزه با دلالان و واسطههای سودجو، بهصورت گسترده نسبت به فروش محصولات خود اقدام خواهد کرد. وی تصریح کرد: در فروشهای آتی ایرانخودرو، بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در روشهای مختلف عرضه خواهد شد. خانکرمی با بیان اینکه ایرانخودرو با عرضه مرتب و مداوم محصول به بازار، نیاز مشتریان را تأمین خواهد کرد، گفت: دلیلی برای نگرانی و عجله برای خرید محصول از بازار آزاد وجود ندارد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: تمامی قیمتها مطابق لیست قیمت شرکت ایرانخودرو بوده و هیچیک از نمایندگیها اجازه دریافت وجه اضافه از مشتریان را ندارند. بر همین اساس مشتریان میتوانند در صورت مشاهده چنین مواردی، با شماره تلفن ۰۹۶۴۴۰ تماس گرفته و موضوع را گزارش کنند. معاون بازاریابی و فروش ایرانخودرو تأکید کرد: با برنامهریزی صورت گرفته مشتریان حقیقی دغدغهای برای خرید خودرو از بازار آزاد نخواهند داشت و میتوانند با خیالی آسوده از طریق پایگاه اینترنتی فروش محصولات ایرانخودرو یا نمایندگیهای مجاز ایرانخودرو یکی از روشهای فروش پیشبینی شده را انتخاب و نیاز خودرویی خود را تأمین کنند. دور دوم فروش ویژه عید سعید فطر از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز میشود و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت. متقاضیان میتوانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات شرکت ایرانخودرو به نشانی esale.ikco.ir یا نمایندگیهای مجاز سراسر کشور نسبت به نامنویسی اقدام کنند.
عصر دیروز، پدال برای پیگیری موضوع، سایت فروش ایران خودرو را بررسی کرد که نشان از تکمیل ظرفیت هر سه مدل خودروی طرح در بیشتر بازهها داشت و تنها در تابستان سال آینده میشد خریدی را انجام داد. این موضوع نشان از حمله و استقبال عظیمی از سوی کاربران به این طرح دارد. گزارشها همچنین نشان میدهد که بسیاری از مردم به مانند سایر طرحها نتوانستهاند ثبتنامی انجام دهند و ظاهرا این بار نیز دلالان دست پیش را داشتهاند.در شرایطی که جو بلاتکلیفی و سردرگمی بر بازار خودروهای داخلی و خارجی سایه افکنده و هنوز قیمت مشخص و واقعی برای خودروها وجود ندارد همچنان شاهد قیمتگذاری عجیبوغریب در بازار آزاد هستیم. در چنین شرایطی است که لزوم نظارت و برخورد بیش از پیش مهم جلوه میکند. همچنین باید یادآور شویم که بسیاری از قیمتها در سایتهای خریدوفروش خودرو، کاذب و غیرواقعی هستند. توصیه پدال این است که مصرفکنندگان واقعی، در صورت لزوم، تنها خرید خود را از نمایندگیها و یا طرحهای پیشفروش حتی باوجود تاخیر و دردسر انجام دهند و با نخریدن خودرو از افراد متفرقه و دلالها، باعث برچیده شدن بساط کاذب افزایش قیمتها و سودجویی شوند. با این مقدمه، قیمت روز برخی محصولات پرطرفدار داخلی را خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم.
نوع خودرو | قیمت (میلیون تومان) |
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | ۴۶/۵ |
پژو ۲۰۷ اتومات | ۷۵ |
تندر ۹۰ E2 پارس خودرو | ۵۵ |
تندر اتومات | ۶۰ |
تیبا ۲ | ۲۸/۷ |
ساینا | ۲۹/۲ |
پراید ۱۳۱ | ۲۲/۳ |
دنا پلاس | ۶۵ |
رانا | ۳۷ |
سمند EF7 | ۳۹ |
ساندرو استپ وی | ۹۰ |
سراتو اتومات آپشنال | ۱۵۰ |
پارس تندر | ۵۷ |
- قیمت روز خودروهای وارداتی
اما بازار خودروهای وارداتی شرایط وخیمتری داشته و مجموعهای از عوامل دست به دست هم دادهاند تا افزایش قیمت گاه تا ۲۰۰ میلیون تومانی در این خودروها دیده شود. مشخص نیست چه زمانی قرار است سر و سامانی به بازار خودروهای وارداتی داده شود.
نوع خودرو | قیمت (میلیون تومان) |
سوناتا (هیبرید) | ۳۹۰ |
توسان | ۳۵۴ |
الانترا | ۲۱۰ |
سورنتو | ۵۰۰ |
سراتو | ۲۴۰ |
اپتیما | ۴۰۵ |
تویوتا راو ۴ فول | ۴۵۰ |
سانتافه | ۴۴۰ |
کمری هیبرید | ۴۵۰ |
نیسان جوک | ۲۵۰ |
اسپورتیج | ۴۲۰ |
- دوگانه سوزها در سراشیبی کاهش تولید
دنیای اقتصاد در گزارشی به وضعیت تولید خودروهای دوگانهسوز در دو ماه ابتدایی سال جاری پرداخته است. بنا به گزارش این روزنامه اقتصادی، آمار تولید خودروهای داخلی در حالی اعلام شد که طبق آن، تیراژ دوگانه سوزها در دو ماه نخست امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۱ درصد کاهش یافت. بر این اساس، ایرانخودرو با کاهش تولید دوگانه سوزها مواجه شده، اما سایپا و پارس خودرو افزایش تیراژ را تجربه کردهاند. طی دو ماه نخست سال گذشته، یک هزار و ۳۹۲ دستگاه پژو پارس دوگانهسوز به تولید رسیده بود؛ درحالیکه در دو ماه ابتدای سال جاری، این رقم به صفر رسیده است. با این شرایط، تولید پژو پارس دوگانهسوز در سایت ایرانخودرو مرکزی ۱۰۰ درصد کاهش داشته است.
پژو ۴۰۵ هم در سایت ایرانخودرو خراسان با رشد منفی تولید در بازه زمانی موردنظر روبهرو بوده است. در فروردین و اردیبهشت سال گذشته، پنج هزار و ۳۰۵ دستگاه پژو ۴۰۵ دوگانهسوز در این سایت تولید شده بود، با این حال در مدت مشابه سال جاری، این رقم به ۳ هزار و ۴۸۳ دستگاه رسیده و این یعنی کاهش حدوداً ۳۵ درصدی تیراژ؛ اما تولید سمند دوگانهسوز نیز در سایت ایران خودرو تبریز، روندی نزولی در دو ماه ابتدایی امسال داشته است. بر این اساس، ۳ هزار و ۱۵۷ دستگاه سمند دوگانهسوز در این سایت تولید شده و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، تعداد ۶ هزار و ۴۵۳ دستگاه تیراژ برای این محصول به ثبت رسیده بود. با این حساب، تولید سمند دوگانهسوز نسبت به دو ماه نخست سال گذشته بیش از ۵۱ درصد کاهش داشته است.
در میان سایتهای زیرمجموعه ایران خودرو اما تنها سایت سمنان افزایش تولید را تجربه کرده است. این سایت در دو ماه نخست سال جاری، یک هزار و ۲۳۵ دستگاه پژو پارس را روانه بازار کرده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، حتی یک دستگاه نیز پارس دوگانهسوز به تولید نرسانده بود.
اما دیگر خودروساز کشور یعنی گروه خودروسازی سایپا، مدل دوگانهسوز بیشتری را در دو ماه نخست امسال تولید کرده است. بر این اساس، ۳ هزار و ۱۹۳ دستگاه تندر-۹۰ دوگانهسوز در دو ماه ابتدایی سال جاری به تولید رسیده، حالآنکه در مدت مشابه سال گذشته، هیچ تندر دوگانهسوزی در پارس خودرو (زیرمجموعه سایپا) تولید نشده بود. همچنین سایپای کاشان هم توانسته تولید تیبای دوگانهسوز را حدود ۳۱ درصد نسبت به دو ماه ابتدایی سال گذشته افزایش دهد. طبق آمار، تا پایان اردیبهشت امسال، ۲ هزار و ۲۲۹ دستگاه تیبای دوگانهسوز به تولید رسیده است.
KING918
۲۸ خرداد ۱۳۹۷واقعا متاسفم برای مردم این کشور هرچی سرشون میاد واقعا حقشونه .
عجیبه اینقدر ادعا داریم اما سیاست مردممون از بچه هم کمتره جهان سوم نیستیم ما اصلا نباید جز این جهان باشیم …
والا
کوروش
۲۸ خرداد ۱۳۹۷بنظر دوباره برخی طرح تحریم خودروسازی رو کلید زدند امیدوارم موفق بشوند ما که دیگر امیدی نداریم سری قبل تجربه هر چند بدی شد درباره اینکه فقط من احساس می کنم مردم با خودروسازی مشکل دارند ولی در واقع خیلی هم راضی هستند
علیرضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۷یه اصلی داریم تو اقتصاد به نام چسبندگی قیمت.
میگه به فرض اگه کالایی ۱۰۰۰ تومنه و یه اتفاقاتی بیفته و اون کالا بشه ۱۵۰۰ تومن و شما بعدش بیایی همه اتفاقات رو حذف کنی و شرایط رو برگردونی همون زمان ۱۰۰۰ تومن قیمت اون کالا به هزار تومن برنمی گردد، بسته به شرایط یه جایی بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ می ایسته.
تو شرایط تورمی این چسبندگی بدتره، برا همین هم هست می بینی سکه میشه دوتومن کلی اقدامات می کنن میاد ۱/۸ و با یه پرش می ره ۲/۵.
اوضاع به یه تورم شتابان می خوره که دودش بیشتر به چشم عموم ملت خواهد رفت و اون ۵-۶ درصد بالای جامعه اتفاقی براشون نمی افته.
در این شرایط یه اتحاد ملی و داغ نکردن قیمتها و دامن نزدن به شایعات می تونست تا حدودی جلوش رو بگیره ولی کو اعتماد؟؟؟
کاری کردن با سرمایه ای به نام اعتماد اجتماعی که بگی ماست سفیده ملت میگن نه سیاهه
Kian70
۲۸ خرداد ۱۳۹۷این مردم حقشونه واقعا هم حقشونه
اصلا قرآن هم میگه خدا حال هیچ مردمی رو تغییر نمیده مگر اینکه خودشون بخوان
مردم عجیب و غریب !!
اونی که ماشین داره و نداره صف میکشه چرا اخه؟؟؟؟!
AMANTE
۲۸ خرداد ۱۳۹۷سلام
قبلا حداقل یه مقدار هم شده امید برای خرید ماشین داشتم ولی الان اصلا نمیشه یه ماشین خوب با قیمت حداقل قابل قبول خرید، ایران دیگه جای ماشین دوستا نیست من که بعد از اومدن کارتم از ایران میرم.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ خرداد ۱۳۹۷جناب Amante کارت چی بیاد شما رفتیم .
ببیخشید آخه برام جای سئواله .
AMANTE
۲۸ خرداد ۱۳۹۷کارت پایان خدمت
حمید
۲۸ خرداد ۱۳۹۷منم سعی خودم رو میکنم برم
آدم تو یک کشور معمولی پیتزار دلیور کته بهتره اینجا دق مرگ بشه
omid
۲۸ خرداد ۱۳۹۷از ماست که بر ماست وقتی تو مجازی هزار جور کمپین ایجاد می کنن ولی دوباره می رن همون کالا رو با اون قیمت نجومی می خرن هرچی سرشون میاد حقشونه منم منتظر کارتم هستم از ایران برم این کشور عاقبت نداره
حسین
۲۸ خرداد ۱۳۹۷دوستان ناامید نشید!
کل ماشین های پیش فروش شده و فروش فوری شده چقدر بود؟ سایپا و ایرانخودرو رو هم ۱۲۵ هزارتا پیش فروش کردن و فروختن!
نیاز بازار و میزان تولید چندبرابر این هست!
پس ناامید نشید!
با این تعداد کمپین شکست نمیخوره ، فقط باید مدت کمپین رو طولانی تر کرد!
باید خرید خودرو ، طلا ، دلار ، زمین و … رو تحریم کرد و فقط جنس ایرانی برای روزمره خرید!
اگر جنسی گرون نشده ، بخرید که کارگران بیکار نشوند!
به جای سفر خارجی هم ایرانگردی کنیم!
سپهر
۲۸ خرداد ۱۳۹۷من نمیدونم چه داستانیه که اسم سال رو هر چی میذارن دقیقا از همون بخش مملکت نابود میشه. امسال که تولید ملی بود این شد که مردم تحریمش کردن. خداکنه سال آینده رو سال اختلاس، دزدی از جیب مردم، تحریم یا یه همچین چیزایی بذارن شاید یهتاثیری داشت
سهراب
۲۸ خرداد ۱۳۹۷من جای اون خودروساز زالوصفت باشم تندر 60 تومنی رو میکنم 300 .
چون هر چی به سر این مردم سود جو و دلال صفت بیاد کمشونه.
باید تا جا داره دوشیدشون
عطا
۲۸ خرداد ۱۳۹۷واسم سواله چرا کیا تو ماشین های رقیبش با هیوندا گرونتره؟ مثلا چرا سراتو از الانترا گرونه؟
emad1990
۲۹ خرداد ۱۳۹۷عدم عرضه به موقع به بازار و عرضه به تعداد کمتر