دیروز در مراسم رونمایی و افتتاح مجدد رانا در ایران خودرو، دکتر غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان دومین سخنران این مراسم ضمن انتقاد از عملکرد ایران خودرو و سایپا در مدیریت حاشیه بازار خودرو به ویژه تنظیم بازار این محصول در اواخر سال گذشته، از جلسه ای گفت که در آن با دعوت از مدیران عامل ایران خودرو و سایپا از آنها پرسش کرده که آیا باید خودرو را ذخیره کنیم؟ مهدی غضنفری اظهار کرد: متاسفانه اواخر سال گذشته مشکلی در تنظیم بازار خودرو رخ داد که در این زمینه مدیران عامل ایران خودرو و سایپا را جهت بررسی موضوع دعوت کردیم.
وی با بیان این که به مدیران عامل ایران خودرو و سایپا اظهار کردم که آیا انتظار دارید وزارتخانه در تنظیم بازار خودرو نیز ورود کرده و مانند پرتقال و سیب، این محصول را ذخیره سازی و در فروشگاه های عرضه مستقیم عرضه کند؟ خاطرنشان کرد: باید بررسی کرد که چرا خودروساز ما تصور می کند که منافعش در حاشیه بازار شکل می گیرد و اصلا چرا باید حاشیه بازار با قیمت های دیگری شکل گرفته و مصرف کننده در میان قیمت های مختلف سردرگم شود.
دکتر غضنفری ادامه داد: آیا خودروساز این گونه می خواهد در بازارهای جهانی حضور پیدا کند، درحالی که خودروساز باید ابتدا بازار داخلی خود را مدیریت کرده و پس از آن بتواند در بازارهای خارجی عرض اندام کند. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بسیار بد است که اواخر سال گذشته چند جلسه شورای سیاست گذاری خودرو به بررسی این موضوع گذشت که خودرو را با چه قیمتی بفروشیم و حاشیه بازار این محصول را چگونه مدیریت کنیم. در حالی که اساسا این اقدام وظیفه خودروسازان بزرگ کشور است.
وی با بیان این که در شرایط فعلی صنعت خودرو نیازمند طراحی و تدوین یک آرمان مشترک است، تصریح کرد: آرمان مشترک دراین خصوص حضور در بازارهای جهانی است که غول های خودروسازی جهان نیز در آنجا حضور دارند.
وزیر صنایع ادامه داد: بیایید دهه ۹۰ را دهه حضور صنعت خودرو ایران در بازارهای جهانی هدف گذاری کنیم. آن هم بازارهای جهانی همچون اروپا، آسیای غربی، خاور دور، آمریکا و آمریکا لاتین که غول های خودروسازی جهان در آن جا حضور دارند و البته بازارهای خارجی را فقط کشورهایی همچون عراق و ونزوئلا ندانیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خودروساز و قطعه ساز کشور باید از ورود گسترده به بازار سرمایه خودداری و منابع مالی را به جای اتلاف در حوزه های مختلف در حوزه طراحی و مهندسی هزینه کند تا مشکل کمبود منابعی که در حال حاضر خودروساز با آن مواجه است، برطرف شود. وی افزود: مدیران ارشد خودروسازان بزرگ کشور باید روند مدیریتشان به سوی بازار و جذب مشتریان داخلی باشد تا در رقابت با خودروهای وارداتی رضایت مشتریان ایرانی را تامین کنند، در حالی که امروزه متاسفانه بیشتر نگاه مدیران به بازارهای مالی مانند بورس و ارتقای ارزش سهام است.
ظاهرا جناب وزیر صنعت، معدن و تجارت قصد خداحافظی از پست وزارت خویش را دارند که به انتقاد از خودروسازان پرداخته اند. امیدوارم ایشان در یکسال باقیمانده صدارتشان، فکری هم برای رفع مشکلاتی که خود بیان کردند، بنمایند.
دکتر رحیمی، معاون اول رئیس جمهور نیز با اشاره به اینکه در مجموعه صنعتی ایران خودرو تاکنون اقدامات بزرگی صورت گرفته است تصریح کرد: حمایت از خودرو سازان در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در صورت توجه به قیمت و کیفیت خواهد بود و در این راستا لازم است ایران خودرو با افزایش کیفیت و کاهش قیمت به تولید بپردازد.
MATIN
۲۸ خرداد ۱۳۹۱از اینکه به فکر کاهش قیمت هستید خوبه ولی خب شما انگار فقط هوایی سفر میکنید حتی از خونه تا سر کار ! وقتی طرف 400 میلیون ناقابل میده به پورشه پانامرا یا اصلا خوروهای کره ی که قیمتای نسبتا خوبی داره یعنی مردم قدرت خرید خودروشون بالاس..در نتییجه خودروسازس داخل بتونه ماشینی خوب که رضایت مردم جلب کنه تولید کنه (مثلا یه چی در حد هیوندای )با قیمت مناسب (به قول خودشون مناسب)مطمئنا مردم خودروهای داخلو میخرنن …مردم دنبال کیفیت مناسبا و بخاطر کیفیت که پول میدن …شما که دارید گوش مسئولان خودرو سازی رو میپیچونید این و تو سرشون بکنید که خودرویی با کیفیت جهانی و روز بسازند نه خودروهایی که با استنداردی که خودشون تعریف کردن…
°ღ°• Ali jl •°ღ°
۲۸ خرداد ۱۳۹۱تایید میکنم.
در کل صنعت خودروسازی ایران هیچ پیشرفتی در این زمینه نداشته و همه و همه برگرفته از تکنولوژی های 10تا15 سال پیشه البته گفتن فایده ای نداره مهم عمله که انجام نمیشه.
یه چی هم بگم اگه قیمتهای خودرو های ما پایین بیاد پس ارزش سوار شدنم دارن.
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴انتقاد تنها بدون عمل چه فایده داره؟
galardo
۲۸ خرداد ۱۳۹۱تو مجله و سایت ایرانخودرو نوشته بود :
((سپاس و قدردانى وزیر صنعت و معدن و معاون اول ریئس جمهور از ایرانخودرو))
واقعا که…..
galardo
۲۸ خرداد ۱۳۹۱خودشون خودشونو تعریف میکنن ولى حقیقت یه چیز دیگست.
افسوس
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۱الان جلسه گذاشتی که بگی چرا قبل عید بازار خودرو این وضعو داشت … یعنی اون موقع نمیشد جلسه بذارید …
حضور در بازار آمریکا رو هم خوب اومدی آقای وزیر
احمد.ف
۲۸ خرداد ۱۳۹۱اصلا صنعت خودرو سازی داریم مردم؟؟ اصلا داریم؟؟!!
حق گو
۲۹ خرداد ۱۳۹۱برو بکس هر کی دوست داره بره سایت […] خودرو و قسمت اطلاعات تماس و قسمت ایمل کیلک کنید و متن دلخواهتون رو بنویسید
متن من به ایران خودرو
دستتون درد نکنه واسه این همه […]
خجالتم خوب چیزیه
کیفت خودروهاتون از دهه90 پاینتره
شعورتون از عربهای جاهل و قرون وستایی پایین تره
گرونیتون چیه ؟؟؟
بهتره یکم از شرکتای اروپایی (پژو مرسدی)و اسیایی (تیوتا و نیسان)
یاد بگیرید که چقدر حقوق مشتری رو نگه میدارن
esse
۲۹ خرداد ۱۳۹۱هه هه جک تعریف می کرد.شتر در خواب بیند پنبه دانه.کاهش قیمت و افزایش کیفیت که امروزه تو خودروسازان داخلی برعکس شده.فقط حرفه.این که می گن می خوایم 10 درصد گرون کنیم 10 درصــــــــــــــــــــد.
matin
۲۹ خرداد ۱۳۹۱اینا همش چرنده.
اگه عرضه دارن بیان بطور زنده و بگن چکاری واسه این مردم انجام دادن.
اگه عرضه کاری رو ندارن برن بیرون تا شاید یکی دیگه کاری بکنه.یه خواهش هم از جناب وزیر:
با گفتن چیزی حل نشده و نخواهد شد ولی با عمل کردن و باور کردن حتما به جایی خواهیم رسید.
سعید
۲۹ خرداد ۱۳۹۱آقای وزیر خیلی ناراحت شدن از گران شدن خودروها؟
آخ…ی!!!!
واقعا مسئولان دلسوزی داریم
کمال تشکر را از ایشان دارا میباشیم که ناراحت شدن برای ما…
به خاطر همینه که روز بعدش با افزایش قیمت محصولات داخلی موافقت شد؟؟؟
مهران
۳۰ خرداد ۱۳۹۱بازم دعوای زرگری!!!
محمد رضا
۳۱ خرداد ۱۳۹۱از قیافه اینائی که تو خط تولید وایسادن پیداست که خیلی ماهرند!!!!!!!!!!!!!!! یارو پیرهنشم درست نبسته حال نداره وایسه بعد ما انتظار داریم ماشینا مون درست سر هم بشه
محمد رضا
۶ تیر ۱۳۹۱اصلا ما گرانی هفتگی خودرو های آشغال ایرانی داریم؟؟؟
واقعا ما داریم ؟؟ نه مردم شما بگید؟ ما گرانی داریم؟؟!!
حمادی
۲۲ شهریور ۱۳۹۲خوب کاری کرد.